Dat zijn 16 sneën brood he, dat weet je? WAuw!quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:38 schreef DeLepelaar het volgende:
`s morgens Brinta pap dat reken ik voor het gemak ook maar even onder twee bruine boterhammen en verder verdeeld over dag 8 volkoren boterhammen met kaas/pindakaas of vleeswaren.
Ja, maar veel beweging. In mijn actieve werktijd waren het tot 12 boterhammen op een dag. Als je de hele dag stil achter een bureau zit zou ik het je niet aanraden inderdaad.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat zijn 16 sneën brood he, dat weet je? WAuw!
te snel gelezen, sorry.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Dat zijn 16 sneën brood he, dat weet je? WAuw!
Goed bezig hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik eet meestal 4 boterhammen, maar ik eet als ontbijt vaak iets anders zoals yoghurt of havermout. Daarnaast eet ik over de hele dag ook nog fruit, groente, dadels of noten of een gekookt eitje. Als je afvalt terwijl je dat niet wilt moet je inderdaad meer gaan eten, maar dat hoeft niet per se van boterhammen te komen als je daar geen zin in hebt. Gewoon een keer bijhouden hoeveel je totaal op een dag binnenkrijgt en welke voedingsstoffen je voornamelijk tekort komt.
Een beetje, ben sinds januari een kg of 6 afgevallen (en in totaal zo'n 13 kg sinds mijn zwaarst in ehh 2011/2012), maar altijd heel langzaam. Nu zou er nog 1 of 2 kg afmogen maar als ik op dit gewicht stabiliseer is het ook prima. Ben vooral aan het letten op mijn voeding omdat ik me daar fijn bij voel in mijn lichaam en het bevorderlijk is voor het sportenquote:Op woensdag 24 juni 2015 11:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Goed bezig hoor.
Bezig met afvallen?
Toch heel goed, 13 kg is een hele hoop. Voeding is het belangrijkste inderdaad, en als je er ook nog naast kan sporten gaat het allemaal wat snelle.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een beetje, ben sinds januari een kg of 6 afgevallen (en in totaal zo'n 13 kg sinds mijn zwaarst in ehh 2011/2012), maar altijd heel langzaam. Nu zou er nog 1 of 2 kg afmogen maar als ik op dit gewicht stabiliseer is het ook prima. Ben vooral aan het letten op mijn voeding omdat ik me daar fijn bij voel in mijn lichaam en het bevorderlijk is voor het sporten
Als je intensief sport moet je zéker niet 4 kg in 10 dagen kwijtraken, dan ben je alleen maar je spieren aan het slopen ipv sterker en fitter aan het worden van het sporten.. Maar goed daar zijn in het afval of dieet topic ook genoeg tips over en mensen die je evt. willen helpen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch heel goed, 13 kg is een hele hoop. Voeding is het belangrijkste inderdaad, en als je er ook nog naast kan sporten gaat het allemaal wat snelle.
Ben zelf niet echt dik, maar wilde ook wel wat kilootjes kwijt. Ben zelf nu 10 dagen bezig en 4 kg afgevallen. Maar in sport dan wel vrij intensief elke dag. Herstel is natuurlijk ook belangrijk, dus doe het soms ook wel iets rustiger aan hoor.
Brakheid hequote:Op woensdag 24 juni 2015 11:51 schreef Apotheose het volgende:
Weekends is het wat minder. Dan eet ik 's ochtends 2 broodjes (van die afbakbroodjes) en misschien tussen de middag weer 2. Maar ook wel eens niet.
Haha, ik begrijp wat je bedoeld.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je intensief sport moet je zéker niet 4 kg in 10 dagen kwijtraken, dan ben je alleen maar je spieren aan het slopen ipv sterker en fitter aan het worden van het sporten.. Maar goed daar zijn in het afval of dieet topic ook genoeg tips over en mensen die je evt. willen helpen.
Die vier kilo die je kwijt bent bestaat vooral uit vocht. Vetbranding gaat niet zo snel.quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:44 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch heel goed, 13 kg is een hele hoop. Voeding is het belangrijkste inderdaad, en als je er ook nog naast kan sporten gaat het allemaal wat snelle.
Ben zelf niet echt dik, maar wilde ook wel wat kilootjes kwijt. Ben zelf nu 10 dagen bezig en 4 kg afgevallen. Maar in sport dan wel vrij intensief elke dag. Herstel is natuurlijk ook belangrijk, dus doe het soms ook wel iets rustiger aan hoor.
Niks mis mee hoor. Je doet aan intermittent fastingquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:33 schreef NoXia het volgende:
0. Mijn eerste hap eten op een dag is mijn avond eten. Best slecht eigenlijk.
Zal ook grotendeels vocht zijn idd. Toch is mijn taille al een stukje smaller en zijn deze broeken nu te wijt.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die vier kilo die je kwijt bent bestaat vooral uit vocht. Vetbranding gaat niet zo snel.
Valt die broeken iets te verwijten?quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:06 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zal ook grotendeels vocht zijn idd. Toch is mijn taille al een stukje smaller en zijn deze broeken nu te wijt.
Nee, mezelf welquote:Op woensdag 24 juni 2015 13:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Valt die broeken iets te verwijten?
Had je niet al een topic hierover, niet zo lang geleden?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik ben 1 meter 80 en weeg 66 kilo. In een jaar tijd onverklaarbaar 4 kilo afgevallen....zal aan eetpatroon liggen gok ik.
me too. Toch heb ik op het werk meer honger zo rond lunchtijd dan wanneer ik vrij ben. True: ik ga dan ook wel iets later uit bed als ik vrij benquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:16 schreef Ronaldsen het volgende:
4 snee brood, dat is niet veel als ik zo de reacties lees hier. Maar ik heb wel een kantoorbaan waar ik weinig energie gebruik.
Klopt. Vorig jaar bloedonderzoek laten doen, niks gevonden. Ga nu meer richting veel eiwitten toe enz. Kijken of dat nog wat doet.quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had je niet al een topic hierover, niet zo lang geleden?
Ik bedoelde een topic van lookatme, never mind.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:58 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt. Vorig jaar bloedonderzoek laten doen, niks gevonden. Ga nu meer richting veel eiwitten toe enz. Kijken of dat nog wat doet.
Doe je zittend werk of zo?quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:33 schreef NoXia het volgende:
0. Mijn eerste hap eten op een dag is mijn avond eten. Best slecht eigenlijk.
Niet? Je hoeft inderdaad geen brood te eten om een gezond dieet te hebben maar ik denk dat heel veel mensen echt wel meerwaarde hebben aan brood.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:16 schreef Internepper het volgende:
0, omdat brood geen toegevoegde waarde heeft
Ik had inderdaad ''voor mij'' kunnen toevoegen. In enkele gevallen heeft brood een meerwaarde ja, maar voor mij persoonlijk totaal niet. Nadeel van brood is dat de macro's altijd afwijken, er is nauwelijks een standaard voor.quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Niet? Je hoeft inderdaad geen brood te eten om een gezond dieet te hebben maar ik denk dat heel veel mensen echt wel meerwaarde hebben aan brood.
Kan je dit toelichten?quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:25 schreef Internepper het volgende:
[..]
Ik had inderdaad ''voor mij'' kunnen toevoegen. In enkele gevallen heeft brood een meerwaarde ja, maar voor mij persoonlijk totaal niet. Nadeel van brood is dat de macro's altijd afwijken, er is nauwelijks een standaard voor.
Zoals?quote:Op donderdag 25 juni 2015 00:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Niet? Je hoeft inderdaad geen brood te eten om een gezond dieet te hebben maar ik denk dat heel veel mensen echt wel meerwaarde hebben aan brood.
Ik minderde juist om wat meer definitie te krijgen. In een week tijd nul brood zag ik al flink verschil.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:32 schreef alwaysonhold het volgende:
Ik eet zo'n 5 boterhammen per dag, jullie. Ben nu aan het afvallen. Dus moet waarschijnlijk meer eten....
Ja ik ook. Sws geen opgeblazen buik meerquote:Op donderdag 25 juni 2015 12:25 schreef Gray het volgende:
0-2.
[..]
Ik minderde juist om wat meer definitie te krijgen. In een week tijd nul brood zag ik al flink verschil.
Dit ja, alleen vers brood vind ik wel lekker. Als het 1 dag oud is heb ik er al weinig trek meer in.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:27 schreef Underdoggy het volgende:
Ik vind boterhammen echt smerig, behalve supervers. Daarom 0. Belegde broodjes elke dag met lunch en in de ochtend muesli met zaden, noten, fruit en kwark. Ik voel me veel beter sinds ik daarmee gestart ben.
Brood in geklutst ei dippen. Even aanbakken en dan ham en kaas onder je boterham. Bak nogmaals totdat je kaas krokant is.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dit ja, alleen vers brood vind ik wel lekker. Als het 1 dag oud is heb ik er al weinig trek meer in.
Klinkt lekker idd. Dus 2 boterhammen op elkaar en er tussenin Ham en Kaas? en dus door een geklutst ei gehaald?quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:34 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Brood in geklutst ei dippen. Even aanbakken en dan ham en kaas onder je boterham. Bak nogmaals totdat je kaas krokant is.
Bereidingstijd: 4 minuten voor 4 boterhammen.
Zo bouw ik het op idd, maar ik bak kaas direct op de pan voor een krokant laagje. En omdat ik maar 1 plakje kaas gebruikt per 4 boterhammen(ik eet dit bijna elke dag) is dat alles wat ik gebruik.quote:Op donderdag 25 juni 2015 13:46 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Klinkt lekker idd. Dus 2 boterhammen op elkaar en er tussenin Ham en Kaas? en dus door een geklutst ei gehaald?
damn zo weinig eet jequote:Op woensdag 24 juni 2015 11:12 schreef GwaiLow het volgende:
Tegenwoordig eet ik :
Ochtend : 3 Wasa Lichtgewicht crackers met kip/kalkoen filet en evt komkommer + 2 gekookte eieren zonder zout.
Smiddags: 3 Wasa Lichtgewicht crackers met kip/kalkoen en evt nog iets gezonds van fruit oid.
Savonds: Vis of kipfilet, groenten (snijbonen, broccoli oid) en een klein lepeltje zoetzure saus of kerriesaus (of andere saus).
Verder magere kwark met aardbeien als tussendoortje of een handje ongezouten cashewnoten.
Eet weinig brood meer. Misschien 2 dagen p/w nog een broodje.
Eet dus ook geen aardappels, rijst of pasta meer.
Dat ook.quote:Op donderdag 25 juni 2015 12:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja ik ook. Sws geen opgeblazen buik meer
Klinkt als een bodybuilders/fitness dieet. Soort van. Doe je dat ook?quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:12 schreef GwaiLow het volgende:
Tegenwoordig eet ik :
Ochtend : 3 Wasa Lichtgewicht crackers met kip/kalkoen filet en evt komkommer + 2 gekookte eieren zonder zout.
Smiddags: 3 Wasa Lichtgewicht crackers met kip/kalkoen en evt nog iets gezonds van fruit oid.
Savonds: Vis of kipfilet, groenten (snijbonen, broccoli oid) en een klein lepeltje zoetzure saus of kerriesaus (of andere saus).
Verder magere kwark met aardbeien als tussendoortje of een handje ongezouten cashewnoten.
Eet weinig brood meer. Misschien 2 dagen p/w nog een broodje.
Eet dus ook geen aardappels, rijst of pasta meer.
Ja, daar heeft het wel deels mee te maken. Wil uiteraard voldoende eiwitten binnen krijgen, want ik fitness ook. Ben sowieso redelijk sportief omdat ik veel squash (ook competitie), hardlopen, krachttraining, spinning.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Klinkt als een bodybuilders/fitness dieet. Soort van. Doe je dat ook?
Mwa, valt op zich best mee toch?quote:
naja mss niet weinig, maar weinig vullend naar mijn gevoel. crackers vullen bij mij nooit zo.quote:Op donderdag 25 juni 2015 17:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Mwa, valt op zich best mee toch?
Eerst at ik:
Sochtends: 3/4 boterhammen hagelslag
Tussendoor: plakje ontbijtkoek of gewoon koekjes
Smiddags: 4 boterhammen met filet american/nutella/eiersalade (iig iets in de wat minder gezonde trant)
Savonds: Regelmatig pasta, pizza, gebakken aardappeltjes met wat groente en vlees, patatje etc etc.
En dan later op de avond nog chips of chocola regelmatig.
Wat ik nu eet is wel iets minder, maar dat scheelt nog niet eens zo heel veel. Het is gewoon een stuk bewuster. En heb niet vaak meer een honger gevoel moet ik zeggen. Moest de eerste dagen natuurlijk wel even wennen aan dit ''dieet'', dus toen had ik dat nog wel, maar dat is snel weg gegaan en nu is het vrij eenvoudig.
Dat is waar, zeker de lichtgewicht crackers niet. Daarom eet ik er ook nog 2 eieren sochtends bij, en smiddags komkommer of tomaat er op. Dat helpt altijd wel en is allemaal gezondquote:Op donderdag 25 juni 2015 17:57 schreef madeliefff het volgende:
[..]
naja mss niet weinig, maar weinig vullend naar mijn gevoel. crackers vullen bij mij nooit zo.
nee k ben niet op dieet hoorquote:Op donderdag 25 juni 2015 18:07 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat is waar, zeker de lichtgewicht crackers niet. Daarom eet ik er ook nog 2 eieren sochtends bij, en smiddags komkommer of tomaat er op. Dat helpt altijd wel en is allemaal gezond. Maar weet natuurlijk niet of jij wat kilo's kwijt wilt raken of juist niet
Jij wel op dieet?quote:Op donderdag 25 juni 2015 19:04 schreef mopperkloontje het volgende:
Ontbijt: 1 plak roggebrood, 1 glas algentroep
Middag: 2 gekookte eieren en een stuk groene en fruit
Tussen door: beetje kwark
Avond: stukje vlees of peulvruchten, groente, fruit.
Tussen door wil ik nog wel eens knabbelen op een tomaat of op een koolblaadje
Hartog brood is erg goed en stevig. Toch wel het beste brood denk ik.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:19 schreef -Ciske- het volgende:
Je hebt nogal wat verschil in soorten brood. Hoeveel sneetjes zegt m.i. dus geen bal.
Standaard supermarktbrood is 30-35g per sneetje en vult (en smaakt) over het algemeen voor geen meter.
Ik geef de voorkeur aan een stevige broodsoort die al gauw 40-45 gram per snee wegen.
Daar eet ik er 5 van op een dag.
Dat is dan naast het ontbijt dat meestal uit havermout / kwark / noten bestaat.
ik eet nu veel ei. Zit ik goed vol van. In mijn kwark doe ik bosbessen, kaneel, chiazaad (gratis pakje gehad) en lijnzaad. Dat vult erg goed.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat ook.
Wel krijg ik sneller trek en zou dan meer maaltijden moeten nemen, maar om dat allemaal te bereiden... nope. Dus bakkie kwark met zoetstof, kaneel en bosbessen tussendoor, of een banaan oid. Of niets.
Ik ben altijd op dieetquote:
Google glycemische indexquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:45 schreef Deezertje het volgende:
Ik at er altijd 6, maar sinds kort:
- bakje muesli
- 3 crackers met beleg
- 3 beschuitjes met beleg
- 2 stuks fruit
- 1 pakje koekjes
- tussendoortje als noedels
- avondeten
naast de gebruikelijke water/koffie/thee
en ik heb echt de hele tijd honger
komt misschien ook omdat ik zo'n 900 calorieën verbrand met sporten..
iemand tips?
Tarwebloem vermijden. Vult voor geen meter.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:45 schreef Deezertje het volgende:
- bakje muesli
- 3 crackers met beleg
- 2 stuks fruit
- 1 pakje koekjes
- avondeten
iemand tips?
Minder suikers. En als je dan toch brood-achtig eet, kies dan voor spelt of volkoren brood.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:45 schreef Deezertje het volgende:
- bakje muesli
- 3 crackers met beleg
- 2 stuks fruit
- 1 pakje koekjes
- avondeten
iemand tips?
Ik eet alles al volkoren, dus ook de muesli met yoghurt, volkoren crackers en volkoren beschuit.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Minder suikers. En als je dan toch brood-achtig eet, kies dan voor spelt of volkoren brood.
Eet eens wat kwark tussendoor, aangezoet met zoetstof naar keuze (ik kies voor sucralose op het moment) en op smaak gebracht met kaneelkruid en zwarte bessen (bosbessen?).
Vaak zit er in volkoren ook nog een groot aandeel tarwebloem. Kijk maar naar de ingrediënten.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik eet alles al volkoren, dus ook de muesli met yoghurt, volkoren crackers en volkoren beschuit.
Op veel broden staan geen voedingswaarden. Daarnaast heeft iedere bakker een authentiek recept voor haar brood. De standaarden van iedere supermarkt voor het brood zijn anders.quote:
Het is wettelijk bepaald dat een brood 450 gram aan droogstof moet bevatten. Afhankelijk van het broodsoort kan je dan heel eenvoudig uitvinden hoeveel voedingsstoffen het bevatquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:43 schreef Internepper het volgende:
[..]
Op veel broden staan geen voedingswaarden. Daarnaast heeft iedere bakker een authentiek recept voor haar brood. De standaarden van iedere supermarkt voor het brood zijn anders.
Havermout is gemiddeld vaak gewoon havermout.
Sorry maar volgens mij snap je mijn comment niet. Wat is je bron voor de 450g droogstof? Over welk brood hebben we het? Hoe kan jij de macro's berekenen als hier geen standaard voor is? Als jij de macro's kan berekenen als je alleen weet dat het een droogstof van 450g bevat, vind ik dat uiterst knap.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is wettelijk bepaald dat een brood 450 gram aan droogstof moet bevatten. Afhankelijk van het broodsoort kan je dan heel eenvoudig uitvinden hoeveel voedingsstoffen het bevat.
Mijn bron is het wetboek ik kan je het artikel niet 1,2,3 noemen maar elk brood dient 450 gram droogstof te hebben. Daarnaast weet je gewoon als een brood is gemaakt van bloem (wit brood) meel (bruin brood) of volkoren meel (volkoren brood). Waaruit (volkoren) meel of bloem uit moet bestaan is wederom wettelijk geregeld. Als je weet vanuit welk graan het is gemaakt kan je redelijk exact precies wat er allemaal in zit.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:26 schreef Internepper het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij snap je mijn comment niet. Wat is je bron voor de 450g droogstof? Over welk brood hebben we het? Hoe kan jij de macro's berekenen als hier geen standaard voor is? Als jij de macro's kan berekenen als je alleen weet dat het een droogstof van 450g bevat, vind ik dat uiterst knap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |