uit de pitch:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:50 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie hier een nieuwe op GvE voorbij komen: Heegt Installatie B.V. Is die hier niet pas ook al besproken???
quote:Ik wil eerlijk met u zijn: ik heb deze aanvraag eerst ingediend bij een ander crowdfundingsplatform. Gewoon omdat het me een goed platform leek. Het volschrijven daar valt me echter tegen, vandaar dat ik heb verzocht het project weer in te trekken. Ik had het meteen bij Geldvoorelkaar.nl moeten indienen. Ik heb wel ¤ 50.000,- meer gevraagd dan bij het andere platform.
Klopt, Heegt uit winterswijk. Was toch vanwege 2 projecten op verschillende platformen? En nu dus weer op GvE.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:50 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie hier een nieuwe op GvE voorbij komen: Heegt Installatie B.V. Is die hier niet pas ook al besproken???
Ja, op GVE.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:54 schreef crowdiefunder het volgende:
Ja, bij Zencap, daar is ie verdwenen. Maar in het verleden heeft deze ook al geld opgehaald bij een crowdfundplatform!
Het kan zijn dat het bedrijf zo'n een grote exponentiėle groei doormaakt, het werkkapitaal moet worden verhoogd.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:08 schreef aAks het volgende:
Hele aparte plottwist in het hele verhaal, gisteren idd nog besproken in mijn post over meerdere leningen op verschillende platforms en nu weer terug bij GvE. Niet zo'n handige zet, maar wat Gijsbertus zegt: een eerlijke pitch en iedereen kan nu een weloverwogen beslissing voor zichzelf nemen.
In het eerste project (6574) heb ik een aanzienlijk bedrag geļnvesteerd, aangezien ik de cijfers toen prima vond (nu nog steeds) en ik ken het bedrijf zakelijk. Altijd goed werk afgeleverd en goede service, dat was voor mij toen de doorslag. Nu twijfel ik nog, omdat ik niet zo happig ben dat een bedrijf zo snel weer een nieuwe lening aan gaat.
Dat klopt, dat maakt het een ander verhaal. Maar hier komt het vooral door de gang van zaken dat ik wat twijfel. Eerst bij Zencap aanvragen, loopt niet snel genoeg, project stoppen en weer terug naar GvE. Ik vind het nog steeds een mooi bedrijf. Ook is het niet ideaal voor de spreiding, twee leningen bij hetzelfde bedrijf.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:11 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Het kan zijn dat het bedrijf zo'n een grote exponentiėle groei doormaakt, het werkkapitaal moet worden verhoogd.
De enige zekerheid is de hoofdelijke aansprakelijkheid over het algemeen. Soms een bankgarantie of een borgstelling (WindShareFund).quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:01 schreef Gijsbertus het volgende:
Wel een eerlijke pitch. Je kunt er nu zelf voor kiezen om hier voor te gaan, zonder dat je later opeens ziet dat de ondernemer al eerder geld heeft opgehaald, of elders geprobeerd.
Wel staat het verhaal om met een verbeterd werkkapitaal door crowdfunding alsnog een bankgarantie aan te vragen mij een beetje tegen.
ps. doet GvE niet aan zekerheden?
https://geldvoorelkaar.nl(...)egevens.aspx?id=6574quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:15 schreef NB1908 het volgende:
[..]
De enige zekerheid is de hoofdelijke aansprakelijkheid over het algemeen. Soms een bankgarantie of een borgstelling (WindShareFund).
Iemand een link naar het eerste van Heeft project op GVE?
Ik heb 22 juni inlichtingen gevraagd bij GVE aangaande de tweede lening op Zencap. Zij hebben toen Heegt gebeld om uitleg. Wat het senario kan zijn is dat op dat moment ook gelijk de "verkoper" GVE in actie is gekomen om nog een aardig project binnen te halen,quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:13 schreef aAks het volgende:
Dat klopt, dat maakt het een ander verhaal. Maar hier komt het vooral door de gang van zaken dat ik wat twijfel. Eerst bij Zencap aanvragen, loopt niet snel genoeg, project stoppen en weer terug naar GvE. Ik vind het nog steeds een mooi bedrijf. Ook is het niet ideaal voor de spreiding, twee leningen bij hetzelfde bedrijf.
Thnx, maar dan moet ik inloggenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:16 schreef aAks het volgende:
[..]
https://geldvoorelkaar.nl(...)egevens.aspx?id=6574
Ziet er op het eerste gezicht uit als een hele degelijke investering. Is de dip in omzet en resultaat in 2014 ten opzichte van 2013 wat jullie betreft een normale fluctuatie, of moet daar dieper op ingegaan worden door ondernemer?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:09 schreef Gijsbertus het volgende:
Er zijn wel meer met 5 jaar.
Cijfers erg sterk. Als is Wi-Care weer verhoogd risico.
Dun en Bradstreet kwalificeert een minimaal risico voor Wilma van Ommeren Beheer B.V. en een verhoogd risico voor Wi-Care International aangezien deze recent is opgericht.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb 22 juni inlichtingen gevraagd bij GVE aangaande de tweede lening op Zencap. Zij hebben toen Heegt gebeld om uitleg. Wat het senario kan zijn is dat op dat moment ook gelijk de "verkoper" GVE in actie is gekomen om nog een aardig project binnen te halen,
Ik zal me melden voor aanbreng provisie.
Dat is precies waar ik me zorgen over maak. 20% omzetverlies en een netto resultaat van slechts 10k. Het lijkt erop dat deze ondernemer met de stap naar onze oosterburen heel veel hooi op de vork neemt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:20 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ziet er op het eerste gezicht uit als een hele degelijke investering. Is de dip in omzet en resultaat in 2014 ten opzichte van 2013 wat jullie betreft een normale fluctuatie, of moet daar dieper op ingegaan worden door ondernemer?
Daar lijkt het wel op. 2014 is met een winst afgesloten, de debiteurenpositie is toegenomen. Omzet flink gestegen. Valt me wel op dat ze een flinke voorraad hebben, dat zal wellicht met die voorfinanciering te maken hebben?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:11 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Het kan zijn dat het bedrijf zo'n een grote exponentiėle groei doormaakt, het werkkapitaal moet worden verhoogd.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb 22 juni inlichtingen gevraagd bij GVE aangaande de tweede lening op Zencap. Zij hebben toen Heegt gebeld om uitleg. Wat het senario kan zijn is dat op dat moment ook gelijk de "verkoper" GVE in actie is gekomen om nog een aardig project binnen te halen,
Ik zal me melden voor aanbreng provisie.
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=6574quote:
Dat is jammer, was even benieuwd naar de ratings van destijds, zou je die kunnen posten anders?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:27 schreef aAks het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=6574
Alleen blijkbaar is ie niet zichtbaar voor het publiek.
Natuurlijk:quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:29 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Dat is jammer, was even benieuwd naar de ratings van destijds, zou je die kunnen posten anders?
zou je te pitch ook (in een spoiler) kunnen kopieren?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:33 schreef aAks het volgende:
[..]
Natuurlijk:
Heegt Installatie BV
Project:6574 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:1
Graydon-rating: A
Kredietbedrag:¤ 100.000
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:6,5%
Ten opzichte van de vorige lening is de Graydon-rating hetzelfde gebleven ( 0.51 = A), de rente is met een 1% gestegen, de classificatie is van categorie 1 naar 2 gegaan. BKR en creditsafe waren er toen nog niet.
De verhoging van class 1 naar 2 is logisch denk ik aangezien er door de eerdere lening al hogere aflossingsverplichtingen zijn, maar 2 is nog steeds goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:33 schreef aAks het volgende:
[..]
Natuurlijk:
Heegt Installatie BV
Project:6574 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Graydon-rating: A
Kredietbedrag:¤ 100.000
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:6,5%
Ten opzichte van de vorige lening is de Graydon-rating hetzelfde gebleven ( 0.51 = A), de rente is met een 1% gestegen, de classificatie is van categorie 1 naar 2 gegaan. BKR en creditsafe waren er toen nog niet.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:37 schreef CaLeX het volgende:
[..]
zou je te pitch ook (in een spoiler) kunnen kopieren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag maar raak!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:43 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Thnx ! Laatste vraag: wanneer is deze lening gaan lopen/ tot stand gekomen?
Thnx!, weet nu genoeg. Loopt dus 14 perioden vd 60.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:44 schreef aAks het volgende:
[..]
Vraag maar raak!![]()
maandag 31 maart 2014 Geregistreerd
maandag 31 maart 2014 Lening volgeboekt
vrijdag 4 april 2014 Schuldbekentenis door geldvoorelkaar ontvangen
maandag 7 april 2014 Verzoek tot overmaken investering
dinsdag 8 april 2014 Investeringsbedrag ontvangen
donderdag 17 april 2014 Lening rond en lopend
Dinsdag 20 mei 2014 heb ik de eerste betaling ontvangen en een paar dagen geleden de laatste.
Er zijn tot nu toe nog geen 2'tjes in de problemen geweest, maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Zie ook QB, wel een 5 classificatie natuurlijk, maar ook een AAA rating.
Blij dat de vraag gesteld is.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:44 schreef Justme7005 het volgende:
Antwoord van Wi-care op de omzetdaling in 2014....te druk met oriėnteren op uitbreiding naar Duitsland en daardoor minder aandacht gehad voor de Nederlandse markt.....
Niet alle jeuk is verkeerdquote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
(Inzake Heegt Installatiebureau)
Poeh, de tweede lening dus, en nu ook nog eens een halve ton meer dan bij Zencap? Dat levert jeuk op. Ik laat 'm lopen.
Mn 1e default loopt ook bij de deurwaarder maar ook nog niets van gehoord. Denk dat dat lang gaat duren.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:07 schreef µ het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het gaat met de deurwaarder @ Quick Boats.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11171quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:20 schreef Gijsbertus het volgende:
*bestookt met belachelijke aanmeldingen op GvE*...
Heb het idee dat het bedrijf in een groeifase zit (zie omzetstijgingen afgelopen jaren) en daardoor (ivm voorfinancieringen grote projecten) liquiditeitsproblemen heeft op de korte termijn. Daarbij maken ze wel gewoon elk jaar winsten zie ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Niet alle jeuk is verkeerdMaar in dit geval wel en zelfs heel erg verkeerd. Wat een stel draaikonten zeg. En dan ook nog het lef hebben om een hogere aanvraag in te dienen!
Wedden dat ze over een paar maanden ook bij Aygo! staan en dat het ook nog wel een keer bij Collin zullen proberen.
2e huis kwam ook langs.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11171
Dakrenovatie woning
Project:11171 Particulier
Leendoel:Woning
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 17.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:5,0%
0%
Investeren
Over mij
Leeftijd: 63
Die bedoeld u?
Ja net gezien, 84 maanden voor 4.5%quote:
Tja, ik geloof op zich prima in de aflos-capaciteit van de beste man en vrouw. Maar hebben die mensen serieus geen 17k op de bank staan terwijl ze geen kinderen hebben, mevrouw voor 80% werkt en meneer al met pensioen is. Dat vind ik serieus zorgwekkend.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11171
Dakrenovatie woning
Project:11171 Particulier
Leendoel:Woning
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 17.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:5,0%
0%
Investeren
Over mij
Leeftijd: 63
Die bedoeld u?
Ik durf daar ook wel op te weddenquote:
De afloscapaciteit zal ook geen probleem zijn, in het stamrecht zal ook wel het eea zitten. Indien we daar als eerst uit zouden mogen putten bij eventueel overlijden had ik wel meegedaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, ik geloof op zich prima in de aflos-capaciteit van de beste man en vrouw. Maar hebben die mensen serieus geen 17k op de bank staan terwijl ze geen kinderen hebben, mevrouw voor 80% werkt en meneer al met pensioen is. Dat vind ik serieus zorgwekkend.
Tuurlijk, maar zijn toch opzich ook prima aanvragen beide? Mensen hebben prima inkomens en kunnen de leningen in principe makkelijk terug betalen. Allen de rente vind ik te laag om in te investeren (4,5% en 5%) + looptijd van die 1 van 7 jaar is te lang.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |