abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159160144
ja ik begrijp je wel

wel vind ik dat op party's (met uitzondering van enkele dj's) vrij eentonig word gedraait wat ik tevens nooit zo snap want er zijn zat goeie platen...

op crossbreed/industrial party's in elk geval
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:30:57 #92
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159160337
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef isernogweed het volgende:
ja ik begrijp je wel

wel vind ik dat op party's (met uitzondering van enkele dj's) vrij eentonig word gedraait wat ik tevens nooit zo snap want er zijn zat goeie platen...

op crossbreed/industrial party's in elk geval
Dat valt me sowieso ook op van de laatste pakweg 10 jaar eigenlijk. Labels zijn kliekjes geworden en DJ's van die labels draaien vaak eigen spul of die van hun collega's op hetzelfde label of onder dezelfde moedermaatschappij. Dit is nog extremer in de hardstyle scene trouwens, Geen idee waarom dat zo is. Promo is één van de weinige die nog draait wat die zelf heel vet vind en of het nu van zijn label is of niet, heeft die schijt aan.

Waarom het zo gekomen is? Ik vermoed met de split tussen de midtown labels en Traxtorm labels. Al weet ik dit niet zeker. Traxtorm releasde op den duur hun platen maanden nadat ze door hun artiesten werden gedraaid op feesten. Andere Dj's konden dus gewoon maanden niet aan die platen komen om ze zelf ook te kunnen draaien. Zelf denk ik dat het daarmee te maken had. Een soort exclusiviteit waarborgen dus.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159160788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:51:52 #94
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159160983
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]

Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Wafelijzer _O_
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:58:39 #95
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159162956
Goede aanwinst voor het topic, Wizz-Art! Welkom!

Ik ga ook al heel wat jaren mee qua herrie en kennis vergaren (mijn allereerste cd's waren Good Vibrations van de Party Animals en Thunderdome 9, daar begon het bij mij mee als 11 (?) jarig manneke. Ondertussen ook alweer 19 jaar geleden. Al moet ik meteen zeggen dat ik me de laatste 5 jaar ofzo amper nog actief bezig heb gehouden met vanalles en nog wat qua muziek / stijlen / artiesten / labels whatsoever, enkele uitzonderingen daargelaten.

Ergens ben ik ook niet happy met die hype-golven, maar is dat eigenlijk niet altijd al zo geweest? Als je terugkijkt op de pak m beet 25 jaar dat hardcore (en subgenres) nu bestaan, kun je al vrij snel terughoren uit welk jaar een bepaald nummer / bepaalde stijl komt. Om de paar jaar had je weer een heel andere kenmerkende stijl, en andere stijlen vertrokken met de noorderzon. De laatste jaren lijkt het idd wat meer uit te zijn gewaaierd over verschillende substijlen, maar de essentie van hype naar hype hobbelen blijft verder gaan..

Is dat ergens ook niet een logisch gevolg? Is muziek als hardcore ook niet in den beginne ontstaan om zich af te zetten tegen de softere housemuziek die overal gedraaid werd, en dat een paar mensen dat beu waren? Zo zouden JUIST dit soort hypes weer enkele mensen kunnen triggeren om iets compleet anders te doen, JUIST omdat ze de huidige sound zo beu zijn gaan vinden.

Om dat ook even te betrekken op de vragen die je hebt over PCP-style, of spul van held Manu of held Lunatic Asylum.. ik ben het met je eens dat dat geweldige muziek is, heerlijk duister, negatief en sfeervol.. maar ik zelf vind dat dat soort muziek beter op zijn recht komt thuis, met een koptelefoon op oid. Niet op een feest. Het zal vast nóg lekkerder dreunen over een groot soundsystem, maar ik denk dat het gros van de mensen toch wat snellers en vrolijkers wil horen op een feest, hoe geniaal de muziek dan ook moge zijn.
Ik ben zelf naar heel wat feesten geweest door de jaren heen, en heb regelmatig een Manu of Dr Macabre op een early feest horen draaien (ik noem een Ghosttown), rond een uurtje of 2. De stemming in de zaal slaat dan gelijk om, mensen raken verveeld en gaan weg, of weet ik veel wat. Dat kan ik de heren dj's / live-act niet kwalijk nemen, maar eerder de organisatie van het feest. Dergelijke muziek komt beter tot hun recht aan het begin van de avond, als intro, of in een klein zaaltje achteraf. Niet als er vantevoren en na afloop dj's staan die stuk sneller draaien, en vrolijkere plaatjes draaien. Dat werkt gewoon niet..

En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom die muziek niet echt meer gemaakt wordt, of dat je het maar zelden hoort.. op de meeste feesten is die muziek gewoon misplaatst. Het is meer iets geworden voor de kleinschalige herriefeestjes voor een paar honderd man. Misschien is dat ergens maar goed ook, dan weet je zeker dat daar op den duur geen hype van komt, om je aan te gaan ergeren..

En los van alles, ga ik er sowieso van uit dat geld in het totaalplaatje overal wel een meer of minder grote rol speelt.. Wat dat betreft is het met die muziekhypes hetzelfde als met Hollywood-films.. liever op safe spelen door iets te maken wat al min of meer bekend is bij het grote publiek, en daardoor meer geld oplevert, dan risico lopen met iets compleet nieuws..
  zondag 17 januari 2016 @ 00:27:14 #96
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159163700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]

Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Ik vergeet nooit dat Partyraiser bij mij in de zaak stond (Vlissingen) met z'n toenmalige vriendinnetje of date of whatever. Was echt alleen maar lokaal bekend in Den Haag en omstreken toen. Maar ik kende hem niet, ook al zat ik al jaren in de scene. Wel had die een bomberjack aan met Partyraiser op z'n rug, altijd bij gebleven. Hoe die toen op me overkwam, heel enthousiast en vrolijk, zo is die ook altijd gebleven hoeveel fanboys en girls die later ook kreeg. Het is ook mijn ding niet, maar ik vind het echt vet om zo'n zaal compleet los te zien gaan het laatste uurtje op 190bpm+.

Frenchcore vind ik saai, niet een beetje maar heel erg. En toch, paar jaar geleden op Hardcore4Life in de Maassilo toen we binnen kwamen. Boven draaide Kasparov in de main, maar daar zijn we geen fan van. Buzz Fuzz in de classic en daar zijn we wel heel erg fan van, maar het geluid stond echt slecht afgesteld en toen zijn we samen met de groep naar beneden gegaan omdat ik Sei2ure vette producties vind maken maar hem eigenlijk nog nooit had horen draaien. Dat beviel wel en toen kwam Marcus Decks en die draaide Frenchcore wat niemand uit de groep leuk vind en toch zijn we gebleven.

Niet alleen dat, we zijn gewoon de rest van het feest beneden gebleven en alleen even boven geweest voor Meagashira. Maar beneden. Man, wat was dat vet zeg, hing echt een feest sfeer en gewoon zoveel gezelligheid en stralende gezichten, kreeg om de haverklap wel iemand die langs liep met een mega smile op het gezicht. Super veel aansprak ook, handjes drie kussen etc, is normaal ook wel en dan doe je het zelf ook, maar die avond echt niet normaal zoveel dat ik de tijd er niet eens voor had.

En de muziek klonk gewoon echt goed hard en zuiver en toen snapte ik pas echt hoe cool het kan zijn. Maar thuis zal ik er nooit naar luisteren. Ik kende op wat Radium tracks ook helemaal niets ervan, het is gewoon mijn ding niet dus check ik het ook niet. Toch is en blijft dit een van de vetste feesten die ik ooit heb meegemaakt, puur door de sfeer alleen die beneden hing, zo ontzettend vet dat we er nu nog steeds over praten. We zijn overigens allemaal 30'ers en hebben echt wel het één en het ander meegemaakt qua feesten, wil wel wat zeggen.

Wavolizer kende ik inderdaad al van Theracords, zijn tracks snap ik alleen niet altijd. Wil ook wel iets zeggen, maar ik snap niet precies wat hij wil brengen, een idee erachter, te abstract voor m'n gevoel. Ik denk dat ik het daarmee goed verwoord, het is niet slecht op productie technisch gebied, maar ik snap zijn shit gewoon niet, ik voel het niet. Snap je? Dat heb ik ook met Meander, ik weet niet of het raar is dat ik dit zeg. Met ander meer experimenteel werk zoals Somatic Responses, Void Settler, het oude werk van Omkara Techichi en Luncatic Assylum snap en voel ik het wel.

Wel tof voor de tip, als ik niet ook de hardstyle in de gaten zou hebben gehouden had ik hem ook niet gekend! Maar ik zei het zelf ook al, ik ken gewoon echt heel veel, ben nooit uit de scene gestapt sinds die rond 1991 echt startte met de muziek die we al jaren oldschool noemen. De hardere house die vervolgens uitgroeide tot hardcore. Ik vind oldschool ook nog steeds belachelijk vet (zowel house als hiphop t/m '96 ongeveer), met zo weinig middelen, haast primitief vergeleken met nu, zulke dikke tracks weten te maken.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  zondag 17 januari 2016 @ 03:09:17 #97
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159166768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:58 schreef VRIDZ het volgende:
Ik ben zelf naar heel wat feesten geweest door de jaren heen, en heb regelmatig een Manu of Dr Macabre op een early feest horen draaien (ik noem een Ghosttown), rond een uurtje of 2. De stemming in de zaal slaat dan gelijk om, mensen raken verveeld en gaan weg, of weet ik veel wat. Dat kan ik de heren dj's / live-act niet kwalijk nemen, maar eerder de organisatie van het feest. et grote publiek, en daardoor meer geld oplevert, dan risico lopen met iets compleet nieuws..
Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.

[ Bericht 8% gewijzigd door N22 op 17-01-2016 03:15:03 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  zondag 17 januari 2016 @ 03:24:47 #98
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159166943
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:09 schreef N22 het volgende:

[..]

Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.
Ook een DefQon meegemaakt (2009 ofzo?) waar je eerst een Charly & Theo had in de early; tent barstte uit zijn voegen.
Als een-na-laatste had je Sequence & Ominous; ook vrij goed gevulde tent.
Manu als afsluiter; binnen enkele minuten waren er nog maar stuk of 30 man over.

Maar die 30 man hebben wel de vetste afsluiter van DefQon gehad die je kon hebben, Manu die ouwe bak terror gaat draaien (Y) Heb ik m sowieso eigenlijk maar weinig horen doen, meer gewend dat ie trage duistere shit draait.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:56:36 #99
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159179530
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef isernogweed het volgende:

[..]

aah oke nice nice. ik zag dat bryan fury en dolpin ook een plaat gingen uitbrengen op hkv dus vandaar
Dat zal die 'untitled' wel zijn uit de prspct podcast van hem?
The Outside Agency
  zondag 17 januari 2016 @ 18:00:23 #100
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159179639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Helaas is N-Vitral helemaal het pad kwijt en Sei2ure is helaas ook niet meer wat het geweest is ;(
The Outside Agency
pi_159181309
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:56 schreef haakon het volgende:

[..]

Dat zal die 'untitled' wel zijn uit de prspct podcast van hem?
weet wel bijna zeker ja!
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  maandag 18 januari 2016 @ 01:33:15 #102
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159193490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:58 schreef VRIDZ het volgende:
Goede aanwinst voor het topic, Wizz-Art! Welkom!
Thanx!

Veranderingen zijn er áltijd geweest, is ook waarom het genre in elk geval voor mij zo boeiend maakt en ja, soms minder als ik een 'hype' niet zo oké vond.

Dat is ook niet zo zeer waar ik tegen ageer, dat zou stom zijn wetende hoe de scene altijd in elkaar stak en dat veranderingen binnen de hardcore inherent zijn daaraan.

Ik ben het dan ook met je eens dat dit zo is, heb het bewust meegemaakt, liep op m'n 14e de eerste club binnen.

Het gaafste vond ik zelf de stroming van PCP, men noemde het gewoon PCP stijl en het viel onder hardcore. Maar het was zo verschrikkelijk anders dan de hardcore die je toen had. Het kon soms snel zijn, maar meestal langzamer en altijd moody en sfeervol. Repeterend en hard. Repeterend is normaal saai, maar niet met de melodieën die hun creëerden, die vaak zeer simpele melodieën waren juist vaak wat de tracks zo sterk maakte. Je raakte er van in de ban, het liet je niet los en je moest, of je het nu wilde of niet, gewoon helemaal los gaan.

Nu is het niet zo raar dat die stijl is verdwenen, want de hele crew van PCP is totaal andere dingen gaan doen en maken. Je kreeg toen artiesten als DJ Niel die met z'n Battlefield die richting op ging, een Rapist met z'n Mortal Fear, een Bulldozer Project met een Something Special en Endymion met wat ze ten tijde van Demonsworld deden, Max-E-Crew met hun eerste releases en hun Aeon label later, Headbanger's eerste paar releases en Promo met z'n eerste paar Files.

Het is niet hetzelfde, maar het komt zeker erbij in de buurt en laat ook tegelijk zien hoe breed een sound als die van PCP was. Hoeveel artiesten er ook door geïnspireerd zijn. Maar het was altijd sfeervol, duister, redelijk langzaam (130-160bpm) en snoeihard met de kicks en dat is iets wat ik erg mis.

In de Industrial sound van T.O.A. vind ik veel terug van wat ik ook zo ongelooflijk fijn aan de PCP producties vind. Al neigt dat toch altijd meer naar de Industrial kant dan de veel cleanere hardcore kant. Die laatste combinatie, sfeervol maar zuiver is hetgeen wat PCP dus eigenlijk maakte. En dat is iets wat helemaal verdwenen lijkt te zijn.

PCP nu zien is natuurlijk niet hetzelfde als de PCP die toen nog steevast met nieuw materiaal kwam. Kun je niet vergelijken. Je hebt immers zoveel meer referentie materiaal. Dat was toen de tracks uitkwamen niet het geval, die tracks waren juist de referentie en iedereen spiegelde zich daaraan.

Het werd ook nog eens extreem veel gedraaid. Stereo Murder, A New Mind, Hardcore M.F, French Connection, Torsion, Havin' Sex, Atmos-Fear, Poltergeist, Pitch-hiker, I Like it loud, Shining, Apocalypse Never, E-Shifter, Only God Can Judge Me, Purple Moon, Wake Up..moet ik doorgaan? Dit is nog geen kwart.

Veel is dan ook kapot gedraaid, hebben mensen hem te vaak gehoord door de loop der jaren. Heb ik bij zoveel tracks. Maar bij een track als 6 Million Ways To Die heb ik dat niet, zo vaak gehoord en gedraaid. Echt nog nooit gezien dat mensen daar stil op bleven staan trouwens, ook niet 20 jaar na dato.

Man, de eerste keer Slaves to the Rave (PCP mix) horen, het moment dat de eerste synth in de break komt en hoeveel sublaag daar wel niet in zat, dat gaf rillingen over heel je lijf. Wat je zegt over thuis luisteren, prima, kun je doen en het blijft mooi.

Wil je PCP voelen zoals het gemaakt is en waarvoor het bedoeld is, grote hallen met serieuze geluidsapparatuur dan begrijp je pas wat dat is. Marc heeft altijd muziek gemaakt met het idee van een mega ruimte in het hoofd, plaatsing van percussie, geluiden, de synthesizer die de lead speelt alles is perfect daarop afgesteld. Hij gebruikte effecten.., toen vrijwel niemand uit de scene daar nog mee bezig was. Dat geeft een heel nieuwe dimensie die je thuis onmogelijk kunt horen, simpelweg omdat daar de ruimte niet voor is. Wat PCP toen al deed, dacht de rest nog helemaal niet aan.

Leg muziek van PCP uit hun 1995 periode eens naast een willekeurige andere hardcore track uit datzelfde jaar, dan hoor je automatisch wat het is waar ik over praat. Zij liepen 3 jaar voor op de rest van de scene. Daarom dat vrijwel alles wat ze maakten in de tijd zelf zo werd omarmt. Happy begon in die periode sterk op te komen, meeste mainstream dingen werden vrolijker van toon. En toch werd PCP spul áltijd gedraaid en dat was verre van vrolijk, maar zo goed dat je er niet omheen kon.

Duidelijk dat ik het erg mis en het jammer vind dat zo'n specifieke stroming eigenlijk niet meer word gemaakt. Logisch nogmaals, de grondleggers van die PCP sound doen totaal iets anders nu.

Toch denk ik weleens, vele mensen noemen een Dr. Macabre – Poltergeist als de beste hardcore track ooit gemaakt, bij mij staat die de ene keer op één en de andere keer weer op twee en het is altijd stuivertje wisselen tussen (Manga Corps) War Dancer en die. Zal ook met de herinnering te maken hebben van die eerste keer horen, was gewoon...completely mind blown. Maar die was dus traag, sfeervol, duister en doomy én clean met de ziekste kick van dat moment en jaren erna. Geen hele rare overgangen, geglitch om het geglitch of gestuiter met kickrolls. Rechtoe rechtaan duistere hardcore die gaat als een trein. Dat is wat ik mis. Maar velen met mij als ik mensen soms lees.

Denk dat live anticiperen op het publiek ook wat lastiger is, zeker als je optreed met materiaal van 10 a 25 jaar oud zoals Marc dat nog steeds doet. Een dj zet snel iets anders op als z'n keuze niet gewaardeerd word, gaat wat lastig met een live act.

Ik zie mensen trouwens nog steeds compleet los gaan als hij optreed hoor. Maar heb hem ook weleens uitgefloten zien worden omdat het publiek niet riep wat z'n MC wou dat het riep. Liep die droog gewoon het podium af. Maar dat is Marc ook wel een beetje. Een aparte kerel met wat lichtelijke autistische kenmerken. Maar geniale muziek gemaakt, so who cares.

Hij roept al jaren dat die nog unreleased spul uit die tijd heeft liggen, laatst ook dat die z'n DAT's aan het overzetten is in HD kwaliteit en dat er ook nog unreleased spul tussen zit. Is wel een soort van running gag geworden onder z'n volgelingen en insiders, hopelijk vóór 2017 grappen we dan.

Manu is áltijd wat ongelukkig met z'n boekingen in NL, tijdstip niet goed, zijn platenkeuze verkeerd. Toch was die op Thunderdome 2003 één van de grote uitblinkers in de ogen van onze groep, samen met Vince. Vince was zó vet toen!

Wel erg lang geworden zo, om alleen uit te leggen dat ik het niet helemaal met je eens ben. Maar het maakt verder ook niet uit, ik denk dat Marc, Miro en Guillaume het wel goed vinden zo. Hun punt gemaakt in de hardcore scene, wel honderd maal. Neemt niet weg dat ik het mis.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 01:34:50 #103
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159193519
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:00 schreef haakon het volgende:

[..]

Helaas is N-Vitral helemaal het pad kwijt en Sei2ure is helaas ook niet meer wat het geweest is ;(
Ik vind N-Vitral beter dan vroeger. Sei2ure ben ik het wel een beetje met je eens... neemt niet weg dat ik het er nog steeds van afhoor dat het van hun hand afkomt ;)
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 19:29:02 #104
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159208789
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:34 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Ik vind N-Vitral beter dan vroeger. Sei2ure ben ik het wel een beetje met je eens... neemt niet weg dat ik het er nog steeds van afhoor dat het van hun hand afkomt ;)
Beter dan vroeger!? Oei oei.
The Outside Agency
  maandag 18 januari 2016 @ 19:30:42 #105
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159208830
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:29 schreef haakon het volgende:

[..]

Beter dan vroeger!? Oei oei.
Ja echt, zijn eerste releases waar een hoop mensen zo lyrisch over waren, noemde ik destijds troep van de hoogste orde. Hij is zoveel beter gaan produceren.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  maandag 18 januari 2016 @ 19:58:34 #106
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159209710
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:30 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Ja echt, zijn eerste releases waar een hoop mensen zo lyrisch over waren, noemde ik destijds troep van de hoogste orde. Hij is zoveel beter gaan produceren.
Ik vind zijn optredens echt helemaal niets meer met de mainstream/uptempo die hij draait.
Hij heeft de techniek vast en zeker beter onder de knie, maar betere producties? Nee, niet als je het mij vraagt. Tot en met zijn Kling Klong EP was het goed in mijn oren/ogen.
The Outside Agency
  maandag 18 januari 2016 @ 20:19:11 #107
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159210466
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:58 schreef haakon het volgende:

[..]

Ik vind zijn optredens echt helemaal niets meer met de mainstream/uptempo die hij draait.
Hij heeft de techniek vast en zeker beter onder de knie, maar betere producties? Nee, niet als je het mij vraagt. Tot en met zijn Kling Klong EP was het goed in mijn oren/ogen.
Kan me dat eigenlijk wel goed voorstellen, wij hebben zeg maar alles precies andersom wat deze artiest betreft.

Ik ben nog steeds van mening dat z'n track Hardcore Warfare met Tymon tussen 0:50 en 2:20 met name, het beste stuk muziek bevat van heel 2015. De drive van die kickloop, de cleane kick zelf en heldere percussie, zo freakin' funky. Ik ga daar zelf snoeihard op, niet normaal. Maar het is dan ook echt helemaal mijn ding, langzaam, hard en zoveel drive...wat een track. :9~

Ik ben nooit zo'n liefhebber geweest van zijn muziek, wel veel zieke kicks en zo, maar z'n stijl zelf sprak me niet aan zeg maar, deed me niet veel wanneer ik het hoorde. De kant die hij nu op gaat vind ik daarom niet verkeerd, omdat het me wel iets doet, in ieder geval meer dan ervoor. Die samenwerking met Tymon is gewoon zo geniaal. Hopelijk doen ze meer samen in de toekomst _O_
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159210564
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:40:41 #109
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159226764
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
Was je niet bij Dominator 2011? Daar draaide die nog wel fucking dik :Y

The Outside Agency
pi_159228531
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:40 schreef haakon het volgende:

[..]

Was je niet bij Dominator 2011? Daar draaide die nog wel fucking dik :Y

Nope
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:48:07 #111
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159230068
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:21 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Die krakende vage herrie van n-vitral kon ik goed waarderen. Ook weer een voorbeeld van iemand met een kenmerkende stijl die is opgegaan in de massa qua sound. Jammer dat ik nooit een set van hem heb mogen meemaken in die stijl ;(
Ik was er ook net iets te laat mee helaas.
Voor het eerst gezien in 2011, tijdens Club r_AW en ik kreeg van mijnheer Vridz te horen dat ik die echt moet checken want hij is supervet enzo.

Ik vond het helemaal het einde, maar ik hoorde van anderen dat ie toen al achteruit ging :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_159325968
vanavond PRSPCT <3 HKV
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
pi_159367817
ophidian toch mijn favoriete dj lekkere industrial hardcore... ben 34 maar hardcore blijft toch altijd in mijn bloed. Iemand nog naar de laatste Thunderdome geweest in 2012??
  maandag 25 januari 2016 @ 15:47:15 #114
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159383793
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:30 schreef isernogweed het volgende:
vanavond PRSPCT <3 HKV
Hoe was dat?
The Outside Agency
  maandag 25 januari 2016 @ 15:55:44 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159384004
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:24 schreef VRIDZ het volgende:

[..]

Ook een DefQon meegemaakt (2009 ofzo?) waar je eerst een Charly & Theo had in de early; tent barstte uit zijn voegen.
Als een-na-laatste had je Sequence & Ominous; ook vrij goed gevulde tent.
Manu als afsluiter; binnen enkele minuten waren er nog maar stuk of 30 man over.

Maar die 30 man hebben wel de vetste afsluiter van DefQon gehad die je kon hebben, Manu die ouwe bak terror gaat draaien (Y) Heb ik m sowieso eigenlijk maar weinig horen doen, meer gewend dat ie trage duistere shit draait.
Ja die was zo gaaf _O_

maatjes van me stonden toen volgens mij bij Day-Mar waar om de haverklap de muziek uitviel.

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:09 schreef N22 het volgende:

[..]

Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.
Manu werd op Promo: Sound System Command (dacht ik, of de editie daarvoor) in de HMH zelfs uitgefloten door een deel van het publiek :'). Echt ga naar huis ofzo, en vervolgens iedereen helemaal gek op Tha Playah of Evil Activities :')

Voor de rest heb ik weinig meer met hardcore. Mainstream boeide me al jaren niet meer. Frenchcore was al helemaal eentonige meuk. De populariteit van Dr. Peacock nooit gesnapt. Wat een ongeinspireerde bagger.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159385290
Dr. Peacock _O_

Ik kan daar echt intens van genieten. Industrial vind ik ook geweldig op zijn tijd. Maar als ik op een feest sta, vind ik de snelheid toch te laag. Frenchcore en Terror vind ik dan toch veel vetter om naar te luisteren.
pi_159385565
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:47 schreef haakon het volgende:

[..]

Hoe was dat?
net als vorig jaar was het echt weer optimaal genieten

uitblinkers van de avond zijn voor mij:
hellfish z'n normale set + deathchant classics set
en khaoz engine
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:35 #118
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159402278
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:55 schreef fathank het volgende:
Mainstream boeide me al jaren niet meer. Frenchcore was al helemaal eentonige meuk. De populariteit van Dr. Peacock nooit gesnapt. Wat een ongeinspireerde bagger.
En dan nog niet eens over Partyraiser, F.noize en al die aids gesproken.
The Outside Agency
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:35:29 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159402394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:29 schreef haakon het volgende:

[..]

En dan nog niet eens over Partyraiser, F.noize en al die aids gesproken.
F.noize is al van na mijn hardcore-tijd denk ik. Maar partyraiser idd :r. Beetje mashups op +20 draaien en iedereen uit zn pan. Je moet er van houden.


_O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:42:54 #120
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159402533
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:35 schreef fathank het volgende:

[..]

F.noize is al van na mijn hardcore-tijd denk ik. Maar partyraiser idd :r. Beetje mashups op +20 draaien en iedereen uit zn pan. Je moet er van houden.


_O_
Die is er afgelopen 2 jaar bij in geslopen geloof ik ook ja. Gelukkig nooit live bij gestaan.
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')