abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:41:11 #76
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_159156400
Re-Style, Promo en Dione _O_
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:45:52 #77
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159156526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:41 schreef imikethat het volgende:
Re-Style, Promo en Dione _O_
Sacrifice, Phreak Ya Speaka en Pain Till I Die!!! :P
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159158774
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:47 schreef haakon het volgende:

[..]

Hij zei mij dat ie op PRSPCT uitkomt met Radio Bitch op de andere kant.
aah oke nice nice. ik zag dat bryan fury en dolpin ook een plaat gingen uitbrengen op hkv dus vandaar
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
pi_159159033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:34 schreef Wizz-Art het volgende:
Wordt hier ook inhoudelijk gediscussieerd over de stroming, of is het alleen tracks posten?

Ik ben hardcore liefhebber van het allereerste uur.

Als liefhebber ben ik enorm gecharmeerd van alles wat het P.C.P. Label in de jaren '90 en begin 2000 nog releasde. Ook vroege dingen van Nordcore Gmbh, Somatic Responses (hun spul op Shockwave en Agent Orange met name) en enkele releases op het Industrial Strength Trance label bijvoorbeeld zoals Manga Corps (Dr. Macabre vooral heeft die me persoonlijk verteld destijds in samenwerking met Manu Le Malin) en Zenith.

Vooral de moody dingen en op een lager tempo vind ik persoonlijk onwijs vet (Doomcore/Darkcore). Tegenwoordig wordt dat niet veel meer gemaakt, op een Slave Friese, Embrionyc of Fifth Era na, de rest neigt veel meer naar Industrial al vind ik sommige dingen wel vet zoals de samenwerking van Tymon met N-Vitral van een tijdje terug.

Bepaalde tracks van Ophidian en Catscan weten me soms ook nog wel te boeien maar die vind ik zelf heel wisselvallig, hun tracks steken goed in elkaar hoor daar niet van, maar ik vind niet elke track die ze maken tof.

Hetzelfde met Armageddon Project, al heb ik het daar minder mee, ik vind een groot deel van wat ze maken vet en dat komt ook omdat ze gewoon de bruutste kicks aller tijden weten te maken die niemand anders gebruikt. Je hoort aan de kick vaak al dat het Armageddon Project is, een soort trademark ook., héél kenmerkend. Ik kan dan ook onmogelijk stil staan bij het horen daarvan. Spawn of Misanthropy OMG zodra die kick er na de eerste break in knalt is geniaal. Ik denk ook aan de eerste keer dat ik een Blacklist Amok hoorde van D-Passion, track van het jaar destijds voor mij, heeft die ook nooit meer weten te benaderen laat staan overtreffen, jammer want die track is zo onwijs dik!

Zo jammer dat helden als Miro (Pajic), die ik ken via zijn zus, voornamelijk in de minimal/techno zit tegenwoordig. Marc Acardipane is helemaal de weg kwijt en maakt echt al tijden niets tofs meer en Dr. Macabre is meer bezig met het maken van filmpjes e.d. Dus de hele P.C.P. Sound bestaat gewoon niet meer. Ook niet de andere producers die niet op PCP zaten maar er wel door geïnspireerd zijn. Iets als Bulldozer Project is er ook mee gestopt na twee releases op Coolman. The Rapist (William Jordens) op Explosive Records maakt ook al heel lang niets meer in die stijl.

Mijn provincie genoten Eye-D (Frank) en Hidden (Noël) oftewel The Outside Agency maken soms nog weleens heel coole dingen vooral Frank z'n producties vind ik persoonlijk heel vet, maar ik ben de mix D'n'B die ze zijn begonnen en wat Crossbreed is gaan heten gigantisch beu. Ook de mix hardcore met Brostep/Dubstep invloeden vind ik niet veel. Maar zo nu en dan komen ze nog weleens met een doomcore achtige track, is in ieder geval al iets.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet tof meer vinden of zo? Dat het amper nog gemaakt wordt. Of ik mis een aantal producers die het nog wel maken, dat kan ook en hoop ook dat er iemand nog tips heeft. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel ken en er vanaf het begin al bij was en de meest obscure dingen uit het genre zelf in bezit heb. Maar heel misschien mis ik iets.

Van de mainstream luister ik nog wel nieuwe producties van Dione, Nosferatu, Alien T, Promo, Re-Style, Hellsystem en Placid K met name. Omdat ik hun nog wel heel verrassend uit de hoek vind komen met regelmaat. Dione is misschien niet zo zeer een perfect voorbeeld, maar die maakt nog hardcore zoals hardcore rond de millennium wissel was en dat is een stijl die ik graag mag en het goed doet op de dansvloer als je het voorbij hoort komen. Tot een paar jaar geleden ook groot fan van Meagashira toen die nog op Enzyme zat solo, omdat die toen nog echt een compleet eigen sound had. Dat mis ik sinds ze met z'n tweeën zijn en op Afterlife zitten tegenwoordig. Het lijkt zoveel op elkaar en da's bij veel zo.

De vele en vooral lange breaks vind ik zelf bijzonder irritant, dan luister ik wel naar mainstream hardstyle of zo, wat ik ook regelmatig doe hoor, maar ik vind hardcore (en sommige Raw) nog net wat leuker. Het haalt de energie uit een track, ook het overmatig glitchen en constante kickrolls gebruik vind ik bleeeegh. Iemand als Triax heeft daar nogal eens een handje van, ik vind het werkelijk afbreuk doen aan z'n tracks die op zich wel leuk in elkaar steken en het is ook de reden dat ik z'n warface raw project ook geen zak aan vind.

Uptempo is dan de oplossing, maar dat gaat me gewoon te snel, geef ik eerlijk toe al vind ik het wel vet om zo'n zaal los te zien gaan op dingen van Tieum, Destructive Tendencies en Partyraiser of zo.
als je van langzaam houd zou ik je aanraden om wat spul van "noisj" te luisteren en " dark descent"
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  zaterdag 16 januari 2016 @ 21:56:19 #80
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159159056
Crossbreed vond ik vroeger wel leuk, maar op veel feesten waar ik naartoe ga (waar ze industrial draaien) is het vaak na 2/3u crossbreed. Zo nu en dan een setje of trackje vind ik niet erg maar de halve avond is wel kut.

Prspct van afgelopen mei was een goed voorbeeld. Alle 3 de zalen die tot het einde open bleven werd crossbreed gedraaid :r
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 21:57:47 #81
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159159101
En mede doordat er zo weinig diversiteit is mijn interesse in hardcore tot een minimum gedaald.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:00:50 #82
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159159236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:55 schreef isernogweed het volgende:

[..]

als je van langzaam houd zou ik je aanraden om wat spul van "noisj" te luisteren en " dark descent"
Yeah, Relic en zo die van Fix af kwam, maar ken ik dus al. Paul (Carnage) in het verleden voordat hij Noisj oprichtte ook van verschillende fora en menigmaal over muziek mee gediscussieerd ;)
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:03:07 #83
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159159342
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:56 schreef broccoli. het volgende:
Crossbreed vond ik vroeger wel leuk, maar op veel feesten waar ik naartoe ga (waar ze industrial draaien) is het vaak na 2/3u crossbreed. Zo nu en dan een setje of trackje vind ik niet erg maar de halve avond is wel kut.

Prspct van afgelopen mei was een goed voorbeeld. Alle 3 de zalen die tot het einde open bleven werd crossbreed gedraaid :r
Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:05:16 #84
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159159451
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Inderdaad. De crossbreed van TOA zelf kan ik zeer zeker waarderen, juist omdat zij de eerste waren. Maar de rest is kicksnareshit.

En bij industrial kun je bij elk nummer horen van welk label het is, en vaak ook wie het nummer heeft gemaakt.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_159159485
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:00 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Yeah, Relic en zo die van Fix af kwam, maar ken ik dus al. Paul (Carnage) in het verleden voordat hij Noisj oprichtte ook van verschillende fora en menigmaal over muziek mee gediscussieerd ;)
aah nice afgelopen N.O.R.A.D. goed staan beuken toen carnage&cluster afsloten
positive outlook _O_
detest-shotgun _O_
hellfish-i'm not leaving _O_
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
pi_159159645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
ik vind dit zelf wel meevallen.

ik hoor toch duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld detest of deathmachine...
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
pi_159159655
wel kut dat het een hype is
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:11:43 #88
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159159733
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:05 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Inderdaad. De crossbreed van TOA zelf kan ik zeer zeker waarderen, juist omdat zij de eerste waren. Maar de rest is kicksnareshit.

En bij industrial kun je bij elk nummer horen van welk label het is, en vaak ook wie het nummer heeft gemaakt.
Ja en daar ging mijn hele lange bericht in dit topic ook wel over, ik mis echt de auteurs. Vroeger hoorde je gelijk dit is een Promo, dit een Buzz Fuzz, dit een Gizmo en dit weer een Scott Brown bijvoorbeeld. In de mainstream hoor ik het echt zelden nog, alles lijkt van de lopende band af te komen. Of het nou van The Viper is of van een Waisted Mind om maar iets te noemen.

Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:13:09 #89
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159159793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Ja en daar ging mijn hele lange bericht in dit topic ook wel over, ik mis echt de auteurs. Vroeger hoorde je gelijk dit is een Promo, dit een Buzz Fuzz, dit een Gizmo en dit weer een Scott Brown bijvoorbeeld. In de mainstream hoor ik het echt zelden nog, alles lijkt van de lopende band af te komen. Of het nou van The Viper is of van een Waisted Mind om maar iets te noemen.

Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Niks aan toe te voegen _O_
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:18:43 #90
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159159969
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:09 schreef isernogweed het volgende:

[..]

ik vind dit zelf wel meevallen.

ik hoor toch duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld detest of deathmachine...
Oh maar ze zullen er gerust zijn, ik hoor altijd of het van T.O.A. is, maar ik heb steeds minder vaak dat ik echt kan raden oh dit is duidelijk de nieuwe Igneon System of zo.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159160144
ja ik begrijp je wel

wel vind ik dat op party's (met uitzondering van enkele dj's) vrij eentonig word gedraait wat ik tevens nooit zo snap want er zijn zat goeie platen...

op crossbreed/industrial party's in elk geval
i had better times when i was clean, but i had more exciting times when i was using...
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:30:57 #92
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159160337
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef isernogweed het volgende:
ja ik begrijp je wel

wel vind ik dat op party's (met uitzondering van enkele dj's) vrij eentonig word gedraait wat ik tevens nooit zo snap want er zijn zat goeie platen...

op crossbreed/industrial party's in elk geval
Dat valt me sowieso ook op van de laatste pakweg 10 jaar eigenlijk. Labels zijn kliekjes geworden en DJ's van die labels draaien vaak eigen spul of die van hun collega's op hetzelfde label of onder dezelfde moedermaatschappij. Dit is nog extremer in de hardstyle scene trouwens, Geen idee waarom dat zo is. Promo is één van de weinige die nog draait wat die zelf heel vet vind en of het nu van zijn label is of niet, heeft die schijt aan.

Waarom het zo gekomen is? Ik vermoed met de split tussen de midtown labels en Traxtorm labels. Al weet ik dit niet zeker. Traxtorm releasde op den duur hun platen maanden nadat ze door hun artiesten werden gedraaid op feesten. Andere Dj's konden dus gewoon maanden niet aan die platen komen om ze zelf ook te kunnen draaien. Zelf denk ik dat het daarmee te maken had. Een soort exclusiviteit waarborgen dus.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
pi_159160788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:51:52 #94
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_159160983
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]

Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Wafelijzer _O_
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:58:39 #95
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159162956
Goede aanwinst voor het topic, Wizz-Art! Welkom!

Ik ga ook al heel wat jaren mee qua herrie en kennis vergaren (mijn allereerste cd's waren Good Vibrations van de Party Animals en Thunderdome 9, daar begon het bij mij mee als 11 (?) jarig manneke. Ondertussen ook alweer 19 jaar geleden. Al moet ik meteen zeggen dat ik me de laatste 5 jaar ofzo amper nog actief bezig heb gehouden met vanalles en nog wat qua muziek / stijlen / artiesten / labels whatsoever, enkele uitzonderingen daargelaten.

Ergens ben ik ook niet happy met die hype-golven, maar is dat eigenlijk niet altijd al zo geweest? Als je terugkijkt op de pak m beet 25 jaar dat hardcore (en subgenres) nu bestaan, kun je al vrij snel terughoren uit welk jaar een bepaald nummer / bepaalde stijl komt. Om de paar jaar had je weer een heel andere kenmerkende stijl, en andere stijlen vertrokken met de noorderzon. De laatste jaren lijkt het idd wat meer uit te zijn gewaaierd over verschillende substijlen, maar de essentie van hype naar hype hobbelen blijft verder gaan..

Is dat ergens ook niet een logisch gevolg? Is muziek als hardcore ook niet in den beginne ontstaan om zich af te zetten tegen de softere housemuziek die overal gedraaid werd, en dat een paar mensen dat beu waren? Zo zouden JUIST dit soort hypes weer enkele mensen kunnen triggeren om iets compleet anders te doen, JUIST omdat ze de huidige sound zo beu zijn gaan vinden.

Om dat ook even te betrekken op de vragen die je hebt over PCP-style, of spul van held Manu of held Lunatic Asylum.. ik ben het met je eens dat dat geweldige muziek is, heerlijk duister, negatief en sfeervol.. maar ik zelf vind dat dat soort muziek beter op zijn recht komt thuis, met een koptelefoon op oid. Niet op een feest. Het zal vast nóg lekkerder dreunen over een groot soundsystem, maar ik denk dat het gros van de mensen toch wat snellers en vrolijkers wil horen op een feest, hoe geniaal de muziek dan ook moge zijn.
Ik ben zelf naar heel wat feesten geweest door de jaren heen, en heb regelmatig een Manu of Dr Macabre op een early feest horen draaien (ik noem een Ghosttown), rond een uurtje of 2. De stemming in de zaal slaat dan gelijk om, mensen raken verveeld en gaan weg, of weet ik veel wat. Dat kan ik de heren dj's / live-act niet kwalijk nemen, maar eerder de organisatie van het feest. Dergelijke muziek komt beter tot hun recht aan het begin van de avond, als intro, of in een klein zaaltje achteraf. Niet als er vantevoren en na afloop dj's staan die stuk sneller draaien, en vrolijkere plaatjes draaien. Dat werkt gewoon niet..

En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom die muziek niet echt meer gemaakt wordt, of dat je het maar zelden hoort.. op de meeste feesten is die muziek gewoon misplaatst. Het is meer iets geworden voor de kleinschalige herriefeestjes voor een paar honderd man. Misschien is dat ergens maar goed ook, dan weet je zeker dat daar op den duur geen hype van komt, om je aan te gaan ergeren..

En los van alles, ga ik er sowieso van uit dat geld in het totaalplaatje overal wel een meer of minder grote rol speelt.. Wat dat betreft is het met die muziekhypes hetzelfde als met Hollywood-films.. liever op safe spelen door iets te maken wat al min of meer bekend is bij het grote publiek, en daardoor meer geld oplevert, dan risico lopen met iets compleet nieuws..
  zondag 17 januari 2016 @ 00:27:14 #96
311911 Wizz-Art
B.S.E. EMPEROR
pi_159163700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]
[quote]0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:

[..]

Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.

Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).

Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Ik vergeet nooit dat Partyraiser bij mij in de zaak stond (Vlissingen) met z'n toenmalige vriendinnetje of date of whatever. Was echt alleen maar lokaal bekend in Den Haag en omstreken toen. Maar ik kende hem niet, ook al zat ik al jaren in de scene. Wel had die een bomberjack aan met Partyraiser op z'n rug, altijd bij gebleven. Hoe die toen op me overkwam, heel enthousiast en vrolijk, zo is die ook altijd gebleven hoeveel fanboys en girls die later ook kreeg. Het is ook mijn ding niet, maar ik vind het echt vet om zo'n zaal compleet los te zien gaan het laatste uurtje op 190bpm+.

Frenchcore vind ik saai, niet een beetje maar heel erg. En toch, paar jaar geleden op Hardcore4Life in de Maassilo toen we binnen kwamen. Boven draaide Kasparov in de main, maar daar zijn we geen fan van. Buzz Fuzz in de classic en daar zijn we wel heel erg fan van, maar het geluid stond echt slecht afgesteld en toen zijn we samen met de groep naar beneden gegaan omdat ik Sei2ure vette producties vind maken maar hem eigenlijk nog nooit had horen draaien. Dat beviel wel en toen kwam Marcus Decks en die draaide Frenchcore wat niemand uit de groep leuk vind en toch zijn we gebleven.

Niet alleen dat, we zijn gewoon de rest van het feest beneden gebleven en alleen even boven geweest voor Meagashira. Maar beneden. Man, wat was dat vet zeg, hing echt een feest sfeer en gewoon zoveel gezelligheid en stralende gezichten, kreeg om de haverklap wel iemand die langs liep met een mega smile op het gezicht. Super veel aansprak ook, handjes drie kussen etc, is normaal ook wel en dan doe je het zelf ook, maar die avond echt niet normaal zoveel dat ik de tijd er niet eens voor had.

En de muziek klonk gewoon echt goed hard en zuiver en toen snapte ik pas echt hoe cool het kan zijn. Maar thuis zal ik er nooit naar luisteren. Ik kende op wat Radium tracks ook helemaal niets ervan, het is gewoon mijn ding niet dus check ik het ook niet. Toch is en blijft dit een van de vetste feesten die ik ooit heb meegemaakt, puur door de sfeer alleen die beneden hing, zo ontzettend vet dat we er nu nog steeds over praten. We zijn overigens allemaal 30'ers en hebben echt wel het één en het ander meegemaakt qua feesten, wil wel wat zeggen.

Wavolizer kende ik inderdaad al van Theracords, zijn tracks snap ik alleen niet altijd. Wil ook wel iets zeggen, maar ik snap niet precies wat hij wil brengen, een idee erachter, te abstract voor m'n gevoel. Ik denk dat ik het daarmee goed verwoord, het is niet slecht op productie technisch gebied, maar ik snap zijn shit gewoon niet, ik voel het niet. Snap je? Dat heb ik ook met Meander, ik weet niet of het raar is dat ik dit zeg. Met ander meer experimenteel werk zoals Somatic Responses, Void Settler, het oude werk van Omkara Techichi en Luncatic Assylum snap en voel ik het wel.

Wel tof voor de tip, als ik niet ook de hardstyle in de gaten zou hebben gehouden had ik hem ook niet gekend! Maar ik zei het zelf ook al, ik ken gewoon echt heel veel, ben nooit uit de scene gestapt sinds die rond 1991 echt startte met de muziek die we al jaren oldschool noemen. De hardere house die vervolgens uitgroeide tot hardcore. Ik vind oldschool ook nog steeds belachelijk vet (zowel house als hiphop t/m '96 ongeveer), met zo weinig middelen, haast primitief vergeleken met nu, zulke dikke tracks weten te maken.
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -
  zondag 17 januari 2016 @ 03:09:17 #97
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159166768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:58 schreef VRIDZ het volgende:
Ik ben zelf naar heel wat feesten geweest door de jaren heen, en heb regelmatig een Manu of Dr Macabre op een early feest horen draaien (ik noem een Ghosttown), rond een uurtje of 2. De stemming in de zaal slaat dan gelijk om, mensen raken verveeld en gaan weg, of weet ik veel wat. Dat kan ik de heren dj's / live-act niet kwalijk nemen, maar eerder de organisatie van het feest. et grote publiek, en daardoor meer geld oplevert, dan risico lopen met iets compleet nieuws..
Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.

[ Bericht 8% gewijzigd door N22 op 17-01-2016 03:15:03 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  zondag 17 januari 2016 @ 03:24:47 #98
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_159166943
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:09 schreef N22 het volgende:

[..]

Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober _O- De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.
Ook een DefQon meegemaakt (2009 ofzo?) waar je eerst een Charly & Theo had in de early; tent barstte uit zijn voegen.
Als een-na-laatste had je Sequence & Ominous; ook vrij goed gevulde tent.
Manu als afsluiter; binnen enkele minuten waren er nog maar stuk of 30 man over.

Maar die 30 man hebben wel de vetste afsluiter van DefQon gehad die je kon hebben, Manu die ouwe bak terror gaat draaien (Y) Heb ik m sowieso eigenlijk maar weinig horen doen, meer gewend dat ie trage duistere shit draait.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:56:36 #99
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159179530
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef isernogweed het volgende:

[..]

aah oke nice nice. ik zag dat bryan fury en dolpin ook een plaat gingen uitbrengen op hkv dus vandaar
Dat zal die 'untitled' wel zijn uit de prspct podcast van hem?
The Outside Agency
  zondag 17 januari 2016 @ 18:00:23 #100
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_159179639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Wizz-Art het volgende:

[..]

Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Helaas is N-Vitral helemaal het pad kwijt en Sei2ure is helaas ook niet meer wat het geweest is ;(
The Outside Agency
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')