Sacrifice, Phreak Ya Speaka en Pain Till I Die!!!quote:
aah oke nice nice. ik zag dat bryan fury en dolpin ook een plaat gingen uitbrengen op hkv dus vandaarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:47 schreef haakon het volgende:
[..]
Hij zei mij dat ie op PRSPCT uitkomt met Radio Bitch op de andere kant.
als je van langzaam houd zou ik je aanraden om wat spul van "noisj" te luisteren en " dark descent"quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:34 schreef Wizz-Art het volgende:
Wordt hier ook inhoudelijk gediscussieerd over de stroming, of is het alleen tracks posten?
Ik ben hardcore liefhebber van het allereerste uur.
Als liefhebber ben ik enorm gecharmeerd van alles wat het P.C.P. Label in de jaren '90 en begin 2000 nog releasde. Ook vroege dingen van Nordcore Gmbh, Somatic Responses (hun spul op Shockwave en Agent Orange met name) en enkele releases op het Industrial Strength Trance label bijvoorbeeld zoals Manga Corps (Dr. Macabre vooral heeft die me persoonlijk verteld destijds in samenwerking met Manu Le Malin) en Zenith.
Vooral de moody dingen en op een lager tempo vind ik persoonlijk onwijs vet (Doomcore/Darkcore). Tegenwoordig wordt dat niet veel meer gemaakt, op een Slave Friese, Embrionyc of Fifth Era na, de rest neigt veel meer naar Industrial al vind ik sommige dingen wel vet zoals de samenwerking van Tymon met N-Vitral van een tijdje terug.
Bepaalde tracks van Ophidian en Catscan weten me soms ook nog wel te boeien maar die vind ik zelf heel wisselvallig, hun tracks steken goed in elkaar hoor daar niet van, maar ik vind niet elke track die ze maken tof.
Hetzelfde met Armageddon Project, al heb ik het daar minder mee, ik vind een groot deel van wat ze maken vet en dat komt ook omdat ze gewoon de bruutste kicks aller tijden weten te maken die niemand anders gebruikt. Je hoort aan de kick vaak al dat het Armageddon Project is, een soort trademark ook., héél kenmerkend. Ik kan dan ook onmogelijk stil staan bij het horen daarvan. Spawn of Misanthropy OMG zodra die kick er na de eerste break in knalt is geniaal. Ik denk ook aan de eerste keer dat ik een Blacklist Amok hoorde van D-Passion, track van het jaar destijds voor mij, heeft die ook nooit meer weten te benaderen laat staan overtreffen, jammer want die track is zo onwijs dik!
Zo jammer dat helden als Miro (Pajic), die ik ken via zijn zus, voornamelijk in de minimal/techno zit tegenwoordig. Marc Acardipane is helemaal de weg kwijt en maakt echt al tijden niets tofs meer en Dr. Macabre is meer bezig met het maken van filmpjes e.d. Dus de hele P.C.P. Sound bestaat gewoon niet meer. Ook niet de andere producers die niet op PCP zaten maar er wel door geïnspireerd zijn. Iets als Bulldozer Project is er ook mee gestopt na twee releases op Coolman. The Rapist (William Jordens) op Explosive Records maakt ook al heel lang niets meer in die stijl.
Mijn provincie genoten Eye-D (Frank) en Hidden (Noël) oftewel The Outside Agency maken soms nog weleens heel coole dingen vooral Frank z'n producties vind ik persoonlijk heel vet, maar ik ben de mix D'n'B die ze zijn begonnen en wat Crossbreed is gaan heten gigantisch beu. Ook de mix hardcore met Brostep/Dubstep invloeden vind ik niet veel. Maar zo nu en dan komen ze nog weleens met een doomcore achtige track, is in ieder geval al iets.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet tof meer vinden of zo? Dat het amper nog gemaakt wordt. Of ik mis een aantal producers die het nog wel maken, dat kan ook en hoop ook dat er iemand nog tips heeft. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel ken en er vanaf het begin al bij was en de meest obscure dingen uit het genre zelf in bezit heb. Maar heel misschien mis ik iets.
Van de mainstream luister ik nog wel nieuwe producties van Dione, Nosferatu, Alien T, Promo, Re-Style, Hellsystem en Placid K met name. Omdat ik hun nog wel heel verrassend uit de hoek vind komen met regelmaat. Dione is misschien niet zo zeer een perfect voorbeeld, maar die maakt nog hardcore zoals hardcore rond de millennium wissel was en dat is een stijl die ik graag mag en het goed doet op de dansvloer als je het voorbij hoort komen. Tot een paar jaar geleden ook groot fan van Meagashira toen die nog op Enzyme zat solo, omdat die toen nog echt een compleet eigen sound had. Dat mis ik sinds ze met z'n tweeën zijn en op Afterlife zitten tegenwoordig. Het lijkt zoveel op elkaar en da's bij veel zo.
De vele en vooral lange breaks vind ik zelf bijzonder irritant, dan luister ik wel naar mainstream hardstyle of zo, wat ik ook regelmatig doe hoor, maar ik vind hardcore (en sommige Raw) nog net wat leuker. Het haalt de energie uit een track, ook het overmatig glitchen en constante kickrolls gebruik vind ik bleeeegh. Iemand als Triax heeft daar nogal eens een handje van, ik vind het werkelijk afbreuk doen aan z'n tracks die op zich wel leuk in elkaar steken en het is ook de reden dat ik z'n warface raw project ook geen zak aan vind.
Uptempo is dan de oplossing, maar dat gaat me gewoon te snel, geef ik eerlijk toe al vind ik het wel vet om zo'n zaal los te zien gaan op dingen van Tieum, Destructive Tendencies en Partyraiser of zo.
Yeah, Relic en zo die van Fix af kwam, maar ken ik dus al. Paul (Carnage) in het verleden voordat hij Noisj oprichtte ook van verschillende fora en menigmaal over muziek mee gediscussieerdquote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:55 schreef isernogweed het volgende:
[..]
als je van langzaam houd zou ik je aanraden om wat spul van "noisj" te luisteren en " dark descent"
Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:56 schreef broccoli. het volgende:
Crossbreed vond ik vroeger wel leuk, maar op veel feesten waar ik naartoe ga (waar ze industrial draaien) is het vaak na 2/3u crossbreed. Zo nu en dan een setje of trackje vind ik niet erg maar de halve avond is wel kut.
Prspct van afgelopen mei was een goed voorbeeld. Alle 3 de zalen die tot het einde open bleven werd crossbreed gedraaid
Inderdaad. De crossbreed van TOA zelf kan ik zeer zeker waarderen, juist omdat zij de eerste waren. Maar de rest is kicksnareshit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
aah nice afgelopen N.O.R.A.D. goed staan beuken toen carnage&cluster afslotenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:00 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Yeah, Relic en zo die van Fix af kwam, maar ken ik dus al. Paul (Carnage) in het verleden voordat hij Noisj oprichtte ook van verschillende fora en menigmaal over muziek mee gediscussieerd
ik vind dit zelf wel meevallen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Ja en daar ging mijn hele lange bericht in dit topic ook wel over, ik mis echt de auteurs. Vroeger hoorde je gelijk dit is een Promo, dit een Buzz Fuzz, dit een Gizmo en dit weer een Scott Brown bijvoorbeeld. In de mainstream hoor ik het echt zelden nog, alles lijkt van de lopende band af te komen. Of het nou van The Viper is of van een Waisted Mind om maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:05 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Inderdaad. De crossbreed van TOA zelf kan ik zeer zeker waarderen, juist omdat zij de eerste waren. Maar de rest is kicksnareshit.
En bij industrial kun je bij elk nummer horen van welk label het is, en vaak ook wie het nummer heeft gemaakt.
Niks aan toe te voegenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Ja en daar ging mijn hele lange bericht in dit topic ook wel over, ik mis echt de auteurs. Vroeger hoorde je gelijk dit is een Promo, dit een Buzz Fuzz, dit een Gizmo en dit weer een Scott Brown bijvoorbeeld. In de mainstream hoor ik het echt zelden nog, alles lijkt van de lopende band af te komen. Of het nou van The Viper is of van een Waisted Mind om maar iets te noemen.
Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Oh maar ze zullen er gerust zijn, ik hoor altijd of het van T.O.A. is, maar ik heb steeds minder vaak dat ik echt kan raden oh dit is duidelijk de nieuwe Igneon System of zo.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:09 schreef isernogweed het volgende:
[..]
ik vind dit zelf wel meevallen.
ik hoor toch duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld detest of deathmachine...
Dat valt me sowieso ook op van de laatste pakweg 10 jaar eigenlijk. Labels zijn kliekjes geworden en DJ's van die labels draaien vaak eigen spul of die van hun collega's op hetzelfde label of onder dezelfde moedermaatschappij. Dit is nog extremer in de hardstyle scene trouwens, Geen idee waarom dat zo is. Promo is één van de weinige die nog draait wat die zelf heel vet vind en of het nu van zijn label is of niet, heeft die schijt aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:23 schreef isernogweed het volgende:
ja ik begrijp je wel
wel vind ik dat op party's (met uitzondering van enkele dj's) vrij eentonig word gedraait wat ik tevens nooit zo snap want er zijn zat goeie platen...
op crossbreed/industrial party's in elk geval
Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:03 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Precies dát. Het is té veel ook wanneer het hot is in de scene. Dat is zo jammer want diversiteit gaat daarmee verloren. Crossbreed lijkt ook te veel op elkaar. Industrial niet.
Wafelijzerquote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:
[..]
Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.
Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).
Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Ik vergeet nooit dat Partyraiser bij mij in de zaak stond (Vlissingen) met z'n toenmalige vriendinnetje of date of whatever. Was echt alleen maar lokaal bekend in Den Haag en omstreken toen. Maar ik kende hem niet, ook al zat ik al jaren in de scene. Wel had die een bomberjack aan met Partyraiser op z'n rug, altijd bij gebleven. Hoe die toen op me overkwam, heel enthousiast en vrolijk, zo is die ook altijd gebleven hoeveel fanboys en girls die later ook kreeg. Het is ook mijn ding niet, maar ik vind het echt vet om zo'n zaal compleet los te zien gaan het laatste uurtje op 190bpm+.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:
[..]
[quote] Op zaterdag 16 januari 2016 22:46 schreef Sassie het volgende:
[..]
Klopt, dat zie je nu denk ik ook met uptempo. Dat het heel populair is onder de gemiddelde hc-liefhebber (of sommige artiesten hebben echt te veel fanboys/girls) helpt dan ook niet. Zie bijv de MOH top 100.
Hoewel ik aan de andere kant ook wel de drive in/van frenchcore snap is het niet echt mijn ding.
Ben wat dat betreft ook wat interesse verloren in de hardcore, ik volg het nu wat minder intensief (wat meer van een afstand).
Tav het langzamere werk (en tempowisselingen) wat Wizz-Art aandroeg: Wavolizer (in 2015 overgestapt van hardstyle naar hardcore, incl overstap van Theracords naar TTM) durft ook nog wel wat experimenteels los te laten (deed ie toen ie hardstyle produceerde ook al met kruisingen tussen rawstyle en crossbreed).
Hier is z'n recentste EP: https://www.youtube.com/p(...)07z3IL4_yplK15S3IWb_
Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 23:58 schreef VRIDZ het volgende:
Ik ben zelf naar heel wat feesten geweest door de jaren heen, en heb regelmatig een Manu of Dr Macabre op een early feest horen draaien (ik noem een Ghosttown), rond een uurtje of 2. De stemming in de zaal slaat dan gelijk om, mensen raken verveeld en gaan weg, of weet ik veel wat. Dat kan ik de heren dj's / live-act niet kwalijk nemen, maar eerder de organisatie van het feest. et grote publiek, en daardoor meer geld oplevert, dan risico lopen met iets compleet nieuws..
Ook een DefQon meegemaakt (2009 ofzo?) waar je eerst een Charly & Theo had in de early; tent barstte uit zijn voegen.quote:Op zondag 17 januari 2016 03:09 schreef N22 het volgende:
[..]
Dit omschrijft PRECIES wat er gebeurde toen Manu le Malin tussen 2:30 en 3:30 moest draaien in de early op Hellbound afgelopen oktober De omschakeling was gewoonweg te groot, zeker omdat er voor al redelijk wat setjes gedraaid waren met (relatief) hoog tempo. Zonde, want Manu is een baas, maar het paste er (op dat moment) niet tussen.
Dat zal die 'untitled' wel zijn uit de prspct podcast van hem?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:49 schreef isernogweed het volgende:
[..]
aah oke nice nice. ik zag dat bryan fury en dolpin ook een plaat gingen uitbrengen op hkv dus vandaar
Helaas is N-Vitral helemaal het pad kwijt en Sei2ure is helaas ook niet meer wat het geweest isquote:Op zaterdag 16 januari 2016 22:11 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Binnen de Industrial hoor ik een Peaky Pounder, een T.O.A., een N-Vitral, een Sei2ure etc. Dat maakt dan een artiest uniek en dus een auteur zoals je die ook in de film en boeken wereld hebt, echt alleen van zijn hand kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |