Wordt hier ook inhoudelijk gediscussieerd over de stroming, of is het alleen tracks posten?
Ik ben hardcore liefhebber van het allereerste uur.
Als liefhebber ben ik enorm gecharmeerd van alles wat het P.C.P. Label in de jaren '90 en begin 2000 nog releasde. Ook vroege dingen van Nordcore Gmbh, Somatic Responses (hun spul op Shockwave en Agent Orange met name) en enkele releases op het Industrial Strength Trance label bijvoorbeeld zoals Manga Corps (Dr. Macabre vooral heeft die me persoonlijk verteld destijds in samenwerking met Manu Le Malin) en Zenith.
Vooral de moody dingen en op een lager tempo vind ik persoonlijk onwijs vet (Doomcore/Darkcore). Tegenwoordig wordt dat niet veel meer gemaakt, op een Slave Friese, Embrionyc of Fifth Era na, de rest neigt veel meer naar Industrial al vind ik sommige dingen wel vet zoals de samenwerking van Tymon met N-Vitral van een tijdje terug.
Bepaalde tracks van Ophidian en Catscan weten me soms ook nog wel te boeien maar die vind ik zelf heel wisselvallig, hun tracks steken goed in elkaar hoor daar niet van, maar ik vind niet elke track die ze maken tof.
Hetzelfde met Armageddon Project, al heb ik het daar minder mee, ik vind een groot deel van wat ze maken vet en dat komt ook omdat ze gewoon de bruutste kicks aller tijden weten te maken die niemand anders gebruikt. Je hoort aan de kick vaak al dat het Armageddon Project is, een soort trademark ook., héél kenmerkend. Ik kan dan ook onmogelijk stil staan bij het horen daarvan. Spawn of Misanthropy OMG zodra die kick er na de eerste break in knalt is geniaal. Ik denk ook aan de eerste keer dat ik een Blacklist Amok hoorde van D-Passion, track van het jaar destijds voor mij, heeft die ook nooit meer weten te benaderen laat staan overtreffen, jammer want die track is zo onwijs dik!
Zo jammer dat helden als Miro (Pajic), die ik ken via zijn zus, voornamelijk in de minimal/techno zit tegenwoordig. Marc Acardipane is helemaal de weg kwijt en maakt echt al tijden niets tofs meer en Dr. Macabre is meer bezig met het maken van filmpjes e.d. Dus de hele P.C.P. Sound bestaat gewoon niet meer. Ook niet de andere producers die niet op PCP zaten maar er wel door geïnspireerd zijn. Iets als Bulldozer Project is er ook mee gestopt na twee releases op Coolman. The Rapist (William Jordens) op Explosive Records maakt ook al heel lang niets meer in die stijl.
Mijn provincie genoten Eye-D (Frank) en Hidden (Noël) oftewel The Outside Agency maken soms nog weleens heel coole dingen vooral Frank z'n producties vind ik persoonlijk heel vet, maar ik ben de mix D'n'B die ze zijn begonnen en wat Crossbreed is gaan heten gigantisch beu. Ook de mix hardcore met Brostep/Dubstep invloeden vind ik niet veel. Maar zo nu en dan komen ze nog weleens met een doomcore achtige track, is in ieder geval al iets.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet tof meer vinden of zo? Dat het amper nog gemaakt wordt. Of ik mis een aantal producers die het nog wel maken, dat kan ook en hoop ook dat er iemand nog tips heeft. Ik moet wel zeggen dat ik heel veel ken en er vanaf het begin al bij was en de meest obscure dingen uit het genre zelf in bezit heb. Maar heel misschien mis ik iets.
Van de mainstream luister ik nog wel nieuwe producties van Dione, Nosferatu, Alien T, Promo, Re-Style, Hellsystem en Placid K met name. Omdat ik hun nog wel heel verrassend uit de hoek vind komen met regelmaat. Dione is misschien niet zo zeer een perfect voorbeeld, maar die maakt nog hardcore zoals hardcore rond de millennium wissel was en dat is een stijl die ik graag mag en het goed doet op de dansvloer als je het voorbij hoort komen. Tot een paar jaar geleden ook groot fan van Meagashira toen die nog op Enzyme zat solo, omdat die toen nog echt een compleet eigen sound had. Dat mis ik sinds ze met z'n tweeën zijn en op Afterlife zitten tegenwoordig. Het lijkt zoveel op elkaar en da's bij veel zo.
De vele en vooral lange breaks vind ik zelf bijzonder irritant, dan luister ik wel naar mainstream hardstyle of zo, wat ik ook regelmatig doe hoor, maar ik vind hardcore (en sommige Raw) nog net wat leuker. Het haalt de energie uit een track, ook het overmatig glitchen en constante kickrolls gebruik vind ik bleeeegh. Iemand als Triax heeft daar nogal eens een handje van, ik vind het werkelijk afbreuk doen aan z'n tracks die op zich wel leuk in elkaar steken en het is ook de reden dat ik z'n warface raw project ook geen zak aan vind.
Uptempo is dan de oplossing, maar dat gaat me gewoon te snel, geef ik eerlijk toe al vind ik het wel vet om zo'n zaal los te zien gaan op dingen van Tieum, Destructive Tendencies en Partyraiser of zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wizz-Art op 16-01-2016 18:55:35 ]
Nou als ik niets weet om te zeggen hou ik gewoon mijn mond. - Lokasenna -