+1 op beide delenquote:Op maandag 22 juni 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
DaD dat voorlezen klinkt echt als ultiem![]()
-moment!
Anders een ochtenddingetje van maken in het weekend of ergens in de middag? Kan me voorstellen dat je het erin wil houden![]()
Het voorlezen hier gaan ongeveer zo:
Ik pak boek en zet Lou bij mij op schoot. Na twee zinnen begint ze te wurmen en probeert ze de bladzijdes te verfrommelen, het boek dicht te slaan, zich om te draaien en weg te kruipen![]()
Jouw voorleesmoment hoop ik ooit te bereiken
+1, inclusief pogingen om het boek oraal te consumeren. Het klinkt inderdaad heel leuk, DaD!quote:Op maandag 22 juni 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
DaD dat voorlezen klinkt echt als ultiem![]()
-moment!
Anders een ochtenddingetje van maken in het weekend of ergens in de middag? Kan me voorstellen dat je het erin wil houden![]()
Ik pak boek en zet Lou bij mij op schoot. Na twee zinnen begint ze te wurmen en probeert ze de bladzijdes te verfrommelen, het boek dicht te slaan, zich om te draaien en weg te kruipen![]()
Jouw voorleesmoment hoop ik ooit te bereiken
zo gaat het hier na zes jaar nog steeds zo. Als ik voor lees that is. Als iemand anders voorleest zitten ze geboeid te luisterenquote:Op maandag 22 juni 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
sorry, ik moest gelijk hier aan denken:quote:Op maandag 22 juni 2015 20:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Voorlezen lijkt me echt
JM, heel veel beterschap![]()
Hier een spugende Sjaak vandaag. Had hem helemaal klaar in de MC om de auto in te gaan (had een afspraak in het ziekenhuis en was al op het nippertje) en hij spuugde Alles uit (hoofdletter A). Dus alles mogen verschonen...
Net na het flesje kwam ook weer heel veel terug. Hij mocht weer schone kleren (en ik ook). Ik ben er nu even klaar mee...
Vind t met reflux wel wat lastiger dan gewoon overgeven (iig dat is mijn gevoel bij mijn eigen overgevende baby's)quote:Op maandag 22 juni 2015 21:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
sorry, ik moest gelijk hier aan denken:
ik hoop dat het je wat opvrolijktsterkte ermee!
ik probeerde het ook niet weg te wuiven ofzo .. het was gewoon iets waar ik aan moest denken door het zinnetje dat hij helemaal klaar zat in de maxi cosi. Zelfs bij niet reflux kindjes vind ik het ellendig om te zien als ze moeten spugenquote:Op maandag 22 juni 2015 21:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Vind t met reflux wel wat lastiger dan gewoon overgeven (iig dat is mijn gevoel bij mijn eigen overgevende baby's)
Deed me echt pijn als S zo overgaf. Als E spuugt is t bijv heel anders
Vervelend mevrC
DaD
Ja, wij komen soms ook handen te kort inderdaad, met die bewegelijke armpjes en beentjes!quote:Op maandag 22 juni 2015 14:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat laatste komt me zeker bekend voor. Wij leggen Sjaak nu met z'n tweetjes in bed en houden met vier handen contact (beide handjes vasthouden ivm heel beweeglijk, hand op hoofdje voor warmte, hand op kontje) en dan lukt het Sjaak om 'zelf' in slaap te vallen.
Maar had jullie E dat ook al toen ze 6 weken oud was? Want dat lijkt me juist zo'n leeftijd waarop alle baby's nog wel vastgehouden willen worden...quote:Op maandag 22 juni 2015 15:50 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
E wil ook niet vastgehouden worden. Heb ik veel moeite mee gehad omdat onze oudste juist een plakbaby was. En knuffelen / troosten is voor mama ook wel fijn.. Ze is tevreden alleen of in bed/box. Dus dat accepteer ik dan maar. Ik troost dr als ze in bed ligt..aai en kus
Ik moest lachenquote:Op maandag 22 juni 2015 21:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
sorry, ik moest gelijk hier aan denken:
ik hoop dat het je wat opvrolijktsterkte ermee!
Hier konden vrouw en ik ook om lachen (sorryquote:Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef Cholula het volgende:
Beterschap JufM!
Voorlezen
Ik vertel nu nog 's avonds in het Engels wat we allemaal vandaag hebben gedaan. Binnenkort langs de bieb om Frits lid te maken en daar boeken lenen.
Dat spugen is zo ontzettend vervelend Cactus! Ik werd vandaag weer in mijn decolleté, het was zoveel dat ik zelfs mijn onderbroek moest verwisselen!
Ik vind het spugen op zich niet erg, het lijkt Sjaak ook weinig te doen. Toen hij aan het krijsen van de pijn was, brak mijn hart toch wel. Dat heeft hij gelukkig niet meer!quote:Op maandag 22 juni 2015 21:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik probeerde het ook niet weg te wuiven ofzo .. het was gewoon iets waar ik aan moest denken door het zinnetje dat hij helemaal klaar zat in de maxi cosi. Zelfs bij niet reflux kindjes vind ik het ellendig om te zien als ze moeten spugen
Pfff..iets met Fok-wet ofzo; man en ik zijn nu al dik 1,5 uur bezig om 'r in slaap te krijgen (om beurten)quote:Op maandag 22 juni 2015 21:39 schreef twist02 het volgende:
Ze leek vanavond al weer iets vrolijker / minder humeurig, dus hopelijk was het een tijdelijk iets
Hehehehehe, je bent eigenlijk gewoon een warm activity centerquote:Op maandag 22 juni 2015 22:30 schreef Razztwizzle het volgende:
A. is ook geen knuffelbaby. Waarom zou je rustig gaan knuffelen als je ook je moeders haar kan grijpen, bril kan pakken, over haar schouder kan klimmen of je vinger in haar neus kan proppen. En toen ze nog mini-mini was ook al niet. Alleen soms na een voeding viel ze op me in slaap.
Ja ook toen ze minimini was.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:39 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, wij komen soms ook handen te kort inderdaad, met die bewegelijke armpjes en beentjes!
[..]
Maar had jullie E dat ook al toen ze 6 weken oud was? Want dat lijkt me juist zo'n leeftijd waarop alle baby's nog wel vastgehouden willen worden...
Misschien moet ik ook gewoon niet zoveel nadenken![]()
altijd al 'last' van gehad; ik ben zo iemand die in elke situatie elk denkbaar scenario helemaal uitgedacht wil hebben en dat werkt nu eenmaal niet met een baby
Ze leek vanavond al weer iets vrolijker / minder humeurig, dus hopelijk was het een tijdelijk iets
Vrouw ging Sjaak vandaag een kusje geven en die spuugde net op dat momentquote:Op maandag 22 juni 2015 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hehehehehe, je bent eigenlijk gewoon een warm activity center![]()
Hier kijkt Mauw heel blij als papa er aan komt en áltijd net voordat hij haar een kusje kan geven draait ze dr kop opzij om buitengewoon geïnteresseerd naar de gordijnroede te gaan zitten kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 juni 2015 23:07 schreef Gevalletje het volgende:
He lekker. Gelukkig nog niet gehad, wilde Q een keer een kusje geven en hij spuugde net voor ik bij hem was, pfiew
Sinds gister lijkt Q ook wat actiever in de box, ligt ie ineens half gedraaid in de box! Omdat ie zo lekker aan het draaien en wiebelen was, wilde ik eens kijken wat ie zou doen als ik hem op zn buik zou draaien. Draaide hem via zn zij, zo dat zn handjes gelijk goed onder zn borst terecht kwamen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go Q.!! Goed bezig hoor
![]()
Ja hequote:Op maandag 22 juni 2015 23:33 schreef ingee het volgende:
Go QWat lijkt hij ineens groot!
En 53 weken zwanger, the horror
Nooooo! Dat is echt mijn nachtmerrie filmpje van world funniest home video's. Zo'n uber blije papa die zijn zoontje optilt om vervolgens projectiel onder gekotst wordt.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Vrouw ging Sjaak vandaag een kusje geven en die spuugde net op dat momentHad ik haar al voor gewaarschuwd. Lekker in d'r mond en over haar kleren. Ik moest heel hard lachen.
Verder vindt Sjaak kussen tof, hij doet altijd een luchtkusje terug.
Heb je toevallig een draagdoek? Werkt hier goed. Ik heb eventueel wel een ringsling voor je. Ik heb hem gehad van LE., maar merk dat ik hem niet pak. Geef hem graag door aan je!quote:Op maandag 22 juni 2015 23:31 schreef NotTheSame het volgende:
Goed zo Q.!
Spugende Mini-Cactus![]()
.
Anti-knuffel-kinderen-boks! Allebei geen knuffelaars hier.
We zitten weer in bed met krijskind. Op mama slapen is de bom, al het andere is brullen. Weer geen slaap voor mij dus![]()
Je weet hoe ik zwanger raak he..?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:50 schreef Crumpette het volgende:
For what its worth.. JM.. ik had dat tijdens mijn eerste trimester![]()
Hehe oh, ohjaquote:
God er gaat ineens een licht aan bij mij ofzo. Ik heb bppd gehad! Bij mij was er een mini kristalletje oid losgekomen en dat zweefde door mijn binnenoor en maakte dat de kamer draaide en ik misselijk werd en als ik te snel opstond ging het ook niet goed. Is zo'n 3 jaar geleden, en het is ook nog eens teruggekomen. Ik ben naar mijn kno gegaan, en met een paar manouvres en een trits oefeningen ging het toen na een aantal weken beter.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:59 schreef JufMariska het volgende:
Ik hoop dat dat het is, echt.. Ik las ook iets over een virus aan evenwichtsorganen, dat kan6 weken
aanhouden
Blerghquote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:48 schreef JufMariska het volgende:
NTSHet klinkt echt slopend
![]()
Verder![]()
voor moeilijke nachten en
voor slaaps (wij hadden mediumnacht met 0.00-3.00-6.45, sliepen om 22.30)
Iemand vroeg hoe het nu gaat: nog niet echt beterik loop nog steeds alsof ik teveel op heb, niet heel handig zo in huis
Straks ha, hoop dat zij iets zinnigs kan zeggen.
Het klinkt mij ook als evenwichtsorgaan in de oren.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:59 schreef JufMariska het volgende:
Ik hoop dat dat het is, echt.. Ik las ook iets over een virus aan evenwichtsorganen, dat kan6 weken
aanhouden
Meer algehele wazigheid, ik heb geen griep gehad, niet misselijk, zolang ik stilzit gaat het goed, ik zwalk en wankel alleen als een dronkelapquote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:16 schreef Skittles het volgende:
[..]
Het klinkt mij ook als evenwichtsorgaan in de oren.
Dan krijg je waarschijnlijk vragen van de ha in de trant van:
Wat voor soort duizeligheid is het? Gaat het gepaard met verlies van gehoor, oorsuizingen oid? Hoe lang houdt de duizeligheid aan en komt het in aanvallen? Is de duizeligheid gekomen na een griepperiode? Gaat het gepaard met misselijkheid of braken?
Sterkte
Meunière?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:59 schreef JufMariska het volgende:
aanhouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij kukelde dan omquote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:31 schreef kwakz0r het volgende:
wij deden de armpjes wel wat meer naar voren , elleboogjes net onder de borst, knuistjes bij t gezichtje.
heuj, toastje krijgt ook een kapselquote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een snoepje Twist!
Hier een recente van mijnes... hij wordt zo groooot!
[ afbeelding ]
ja man! hij doet de mauw! blonde kuif alert! (ik heb zn haar bij zn oortjes zelfs al twee keer een beetjequote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heuj, toastje krijgt ook een kapsel![]()
Je hebt gelijk hoor, zo denken wij dus ook. Maarja het kunnen natuurlijk ook darmkrampen of tandjesleed zijn, er zijn namelijk ook dagen dat pcm geen nut heeft. Dus het is echt per dag koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:58 schreef twist02 het volgende:
NTS wat fijn!![]()
Misschien heb ik het compleet gemist hoormaar als pcm blijkbaar helpt, mankeert hem misschien toch 'gewoon' iets lichamelijks? Maar hij was al helemaal gecheckt toch?
Hahahaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
Aww, arme lau![]()
Valt me wel mee dat je geen foto hebt van je baby onder het object! Je bent vast een betere moeder dan ik
Ik heb ook BPPD en vanaf mn 18e ofzo had ik het altijd 1-2 keer per jaar en ging het al dan niet met oefeningen wel weer weg binnen een week. Of het toeval is of niet weet ik niet, maar sinds de bevalling van Sillie heb ik het altijd. Het wordt erger als ik vermoeid ben en de huisarts en fysiotherapie hebben uiteindelijk niet geholpen helaas. Ik kan niet op mn rug liggen met mijn hoofd helemaal plat. Of mn hoofd achterover houden zoals je dat doet als je bijv hoog iets wil wegleggen ofzo. Anders moet ik met een beetje pech overgeven van de draaierigheid. Virus op je evenwichtsorgaan klinkt echt niet fijn JM, ik wist niet eens dat het bestond. Beterschap! En ook voor Soeze, lees net dat ze zo ziek is geweest!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:27 schreef twist02 het volgende:
Herkenbaarheid van niet-knuffel baby's is fijn, thanks allemaal!Was alweer bang dat m'n baby kapot was
JM: klinkt voor mij inderdaad ook bekend, bij mij was het ook BPPD (draaiduizeligheid). Ik heb ook regelmatig last gehad van een te lage bloeddruk, maar dat vond ik toch anders voelen.
Bij die draaiduizeligheid was het eigenlijk echt alleen duizeligheid, verder voelde ik me in principe prima (voor zover dat gaat als je zo duizelig bent). Ben er ook voor langs de ha geweest, maar er is weinig tegen te doen. Er zijn wel oefeningen die je kunt doen om die kristallen in je evenwichtsorgaan weer goed te krijgen. Je voelt je compleet idioot als je ze doet
maar ze hielpen bij mij wel [sub]al heb je wel kans dat het nog eens terugkomt
ja, ineens. Sinds een week of twee vreet ze als een bootwerkerquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Wowwwww dat krijgt ze weg? Ik juichte gisteren om 3 muizenhapjes mango
Suus begint in de auto bij honger altijd demonstratief met haar hoofd schuin omhoog/opzij aan haar maxi cosi-kussen te slobberen. Of idd aan de mouwen of sokken
ik zie even niet waarom dat erg isquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Hapkushonger, herkenbaarm. wil ineens de hele dag eten. Armpjes gestrekt en HUMM HUMM roepen. En als er dan niet binnen een halve nanoseconde eten voor je neus ligt, protesterend aan je sok / hand / slabber beginnen.
Ik hoop ook dat opa vandaag niet weer om 16:30 een complete gepureerde appel + boterham in stouwt
omdat ze dan geen avondeten meer eet. En prima dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze dr mond open blijft gooien, maar ik kies een andere manierquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zie even niet waarom dat erg isof is t omdat ze dan niet meer wil drinken en slapen?
ah t ging om t pureren. nee snap ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat ze dan geen avondeten meer eet. En prima dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze dr mond open blijft gooien, maar ik kies een andere manieren dan is een beetje prak niet zo erg, maar grote bakken prak hoeven nou ook weer niet
om beidequote:
het komt vanzelf, echtquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:23 schreef Hilmo het volgende:
Haha dat is wel een enorme maaltijd zo vlak voor het avondeten idd sq![]()
Hier gister totaal niks gegeten van wat ik aanbood. Wel sok op eten jazondag stuk rijstwafel gegeten toen we uit logeren waren. Dat was ook meteen het laatste. Brood doe ik alleen boter op of niks.
Verder alleen bv. Ik kom nu wel op het moment dat ik na iets gegeven te hebben wat hij alleen maar wil slaan, iets anders te geven om dat te proberen. En bij zo'n instantie als CB durf ik mijn angst niet uit te spreken...
Kruipen en vooral zitten is echt een grote hit. Hond aanvliegen als die wil slapen ook. Heel geconsentreerd in de box met iets spelen ook.
en dan nog niet eens een jenever erbij ookquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
om beidemijn eerste uitgangspunt is: ze eet met ons mee. Wat wij eten, wanneer wij eten. De tweede is: zo veel mogelijk zelf.
Nogmaals, niet onoverkomelijk, maar heb liever dat ie zulke porties tijdens de lunch geeft, en dan laat in de middag nog iets te snacken bij de borrel
nee, opa is meer van de cognac, doorgaansquote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en dan nog niet eens een jenever erbij ook
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:09 schreef BlueEyes het volgende:
ik heb een jongetje dat losstaat!
Oké 3 seconden maar wel tot 2x toe toen ik dacht dit is een foutje
Wat knap!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:09 schreef BlueEyes het volgende:
ik heb een jongetje dat losstaat!
Oké 3 seconden maar wel tot 2x toe toen ik dacht dit is een foutje
hij wil gewoon straks zelf de deur open doen voor zijn verjaardagsvisitequote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:13 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
Wie nog wat overheeft: donaties zijn welkom!
En na een paar dagen denk je met weemoed terug aan de tijd dat je baby nog 5 minuten stil lagquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:23 schreef BlueEyes het volgende:
Het is eigenlijk bizar hoe snel die ukjes eigenlijk gaan in zo'n jaar.
Van een eerste lachje naar hoofdjes ophouden en rollen en dan ineens vertikaal en de boel overhoop halen.
En bij elk nieuwe ding ben je weer in jubelstemming
omdat ze anders de fles niet meer drinken en dat is voor jonge baby's nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen. Maar bij W is dat denk ik niet zo'n issuequote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:36 schreef Crumpette het volgende:
Waarom moet dat na de fles? Ik doe altijd voor de fles!
Blue!knap!!
W zit vandaag ineens dik stevig en lang en![]()
![]()
En hij heeft door hoe het spelletje in de babygym werkt en zwengelt heel doelgerichts steeds het muziekje aan
Geldt dat niet alleen voor bv?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat ze anders de fles niet meer drinken en dat is voor jonge baby's nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen. Maar bij W is dat denk ik niet zo'n issue![]()
voor zitten! Het is een mooie dag voor nieuwe features
Idd niet echt van toepassing bij W. Maar frans die niet wil drinken komt ook niet voor toch?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat ze anders de fles niet meer drinken en dat is voor jonge baby's nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen. Maar bij W is dat denk ik niet zo'n issue![]()
voor zitten! Het is een mooie dag voor nieuwe features
ivm productie volgens mij. bij bv wil je de melkhonger niet remmen want vraag/aanbod. bij fv probeer je actief flessen te vervangen dus doe ik t idd als t lukt ook andersom...quote:
that does not make sense to me. Maar goed, ik snap wel meer dingen nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ivm productie volgens mij. bij bv wil je de melkhonger niet remmen want vraag/aanbod. bij fv probeer je actief flessen te vervangen dus doe ik t idd als t lukt ook andersom...
in bv zit niks verkeerds en het past zich aan aan je groeiende kind...op alleen bv kan een kind ook gezond groeien tot een jaar oid...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
that does not make sense to me. Maar goed, ik snap wel meer dingen niet
De bron van alle ellende...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:08 schreef Skittles het volgende:
Oh gawd. Ik geef mn kind eerst te eten en daarna krijgt ze de borst.
Arme Lou.
Lou is zo'n felle en jij bent zo'n melkmachine dat zich dat wel regelt me dunktquote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:08 schreef Skittles het volgende:
Oh gawd. Ik geef mn kind eerst te eten en daarna krijgt ze de borst.
Arme Lou.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lou is zo'n felle en jij bent zo'n melkmachine dat zich dat wel regelt me dunktdesnoods krabt ze t uit je borsten toch?
Kiek m.zittenquote:
precies wat jij zegtquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:15 schreef Cholula het volgende:
Grmmbl ik hou het gewoon niet bij hier! Stom werk wat aandacht vraagt!
W is echt een ontzettend leuk jongetje om te zien!
Arme Lau, je ziet de traantjes nog zitten.
Sorry SQ ik moest grinniken om M onder de stoel.
Piranha eet en slaapt!Ik ben overigens groot fan van ons omgebouwde IKEA ledikant als co-sleeper.
F staat! Dat betekent natuurlijk ook dat zijn sloopkogel bereik vergroot wordt!
Wanneer verhuizen jullie Kwak? En wat moet dat concreet nog voor geregeld worden?
Ik zou ook hulp vragen aan een collega. (misschien ook niet, ik zou waarschijnlijk mezelf opvreten van chagrijn en uiteindelijk alles zelf doen en dan vervolgens ook nog toe laten dat de ander met de eer gaat strijken. Ik ben een watje.)
Ik zou vragen of ze dat niet meer willen doen. Ben er sowieso niet zo voor dus zou niet blij zijn als ze dat doen. M doet ook nog niks anders dan rollen hoor!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:28 schreef geppie het volgende:
*knip*
En itt de meeste baby's hier maakt die van ons totaal geen aanstalten om wat anders te doen dan rollen, maakt voor de rest niet uit maar op het kdv zetten ze haar in zo'n loopding, wat eigenlijk geen loopding is want het heeft een plateautje waar ze op 'staat'. Sindsdien wil ze alleen maar staan terwijl ze dat helemaal niet kan. Ze kan zich dus niet langer dan tien minuten vermaken op het kleed/in de box of in de antilope. Nu twijfel ik of ik ook zo'n ding moet aanschaffen of dat ik op het kdv moet vragen haar daar niet meer in te zetten. Wat jullie?
Ze krijgt flesjes toch? op zich is op haar leeftijd melk dan niet meer zo heeeel belangrijk (300 ml nog als ze een jaar zijn + 100 ml yoghurt). Misschien neemt ze t wel uit een beker? ipv de fles?Kwak
PA Cholula, voor al uw oplossingen als u het zelf even niet meer helder krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:45 schreef Cholula het volgende:
Hoezo ga je de ramen van je oude huis zemen?? Dat kunnen de nieuwe bewoners ook!
Als je schoonvader toch rijdt voor het tijdelijke bed, dan kan hij vast ook wel langs de stort rijden om die andere spullen weg te brengen.
En ik zie een combinatie voor het aanvragen van de IDkaart en het opzeggen van de parkeervergunning. Zal ik nog even doorgaan?
al geboekt voor we t huis kochten. niet annuleerbaar... niet zo handigquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
Gaan jullie ook nog op vakantie, kwak?
Najah kun je iig ff bijkomenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
al geboekt voor we t huis kochten. niet annuleerbaar... niet zo handigwel na de verhuizing pas. een hele week later!
we hebben de huur opgezegd per 1 augustus, krijgen de sleutel 1 juli en verhuizen de 20e. we hebben dus 6 dagen om t andere huis bezemschoon en leeg te krijgen en t nieuwe huis in te richtenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
helemaal niet annuleerbaar? Tering, sterkte
(hoeveel overlap heb je eigenlijk, wanneer moet je je huurhuis uit?)
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goed puntSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:46 schreef JufMariska het volgende:
MwC! Begrijpelijk hoor, het is ook zwaar zo..
Ik huil gezellig mee. Zo ruk dit, echt... Ik zou donderdag bij een bevalling fotograferen en een korte bijzondere bruiloft, maar zie dat momenteel hélemaal niet zittenMorgen afwachten, als het dan nog niet beter is moet ik vervanging zoeken, voor het eerst in al die jaren. Beuh
ik speelde valsquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:57 schreef Cholula het volgende:
Je gaf hem een duwtje Mo!
Cactus en JufM
Het komt allemaal weer goed Kwak, het is heel herkenbaar. Vooral het opschrijven en dan zie je opeens wel het bos door de bomen.
oops! maar gauw corrigerenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:27 schreef AwayTL het volgende:
voor alle babyfoto's
Onder de noemer: ik krijg te weinig slaap en ik vraag me af waarom ze op mijn werk nog zo tevreden zijn...
Kregen een uitbetaling van de belastingdienst van een bedrag hoger dan mijn maandsalaris..
Heb ik opgegeven dat mijn kinderen per kind 130 uur per maand naar de opvang gaan(irl is het 72 per kind)
Oh, ik wilde het net al tot mijn vakantiegeld gaan rekenenquote:
Hey dat had ik ook!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:27 schreef AwayTL het volgende:
voor alle babyfoto's
Onder de noemer: ik krijg te weinig slaap en ik vraag me af waarom ze op mijn werk nog zo tevreden zijn...
Kregen een uitbetaling van de belastingdienst van een bedrag hoger dan mijn maandsalaris..
Heb ik opgegeven dat mijn kinderen per kind 130 uur per maand naar de opvang gaan(irl is het 72 per kind)
T is zo jammer dat die klojo's t altijd terug willen hebben, wie zn schuld t ook is...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Hey dat had ik ook!![]()
Alleen hier lag de fout bij de belastingdienst zelf. Financiële meevallers
Dit krijgen ze heul niet terug. We hebben 4 maanden geen Kinderopvangtoeslag gekregen. Terugwerkendekrachtgebeurenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
T is zo jammer dat die klojo's t altijd terug willen hebben, wie zn schuld t ook is...
je hebt ook mensen die niezen zonder geluid. ik snappetnie...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
De vriendin van lief z'n broer is net bevallen van een gezond jongetjeik ben tante
! (Als enig kind was dit mijn enige kans
) .
Het was een stuitbevalling en ze hebben getwijfeld over keizersnede wegens weinig persdrang maar ze heeft het toch zelf gedaan. En nu het verbijsterende van het verhaal: volgens zwager heeft ze tijdens de bevalling geen ENKEL geluid gemaakt.
HOE DAN!?
Ongelooflijk... ik heb ook niet gegild ofzo maar wel gegromd tijdens t persen...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
De vriendin van lief z'n broer is net bevallen van een gezond jongetjeik ben tante
) .
Het was een stuitbevalling en ze hebben getwijfeld over keizersnede wegens weinig persdrang maar ze heeft het toch zelf gedaan. En nu het verbijsterende van het verhaal: volgens zwager heeft ze tijdens de bevalling geen ENKEL geluid gemaakt.
HOE DAN!?
Dat vraag ik me ook altijd af bij mensen doe zonder pijnstilling zijn bevallenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:26 schreef Razztwizzle het volgende:
) .
HOE DAN!?
NIKS laat maar. Ik heb niet gelezen wat je schreef, want ik was te laat. Maar als je er behoefte aan hebt, kan ik wel een paar dagen jouw kant op komen om je te helpen. Op vijf juli ben ik minimaal een week beschikbaar zodat jij eindelijk eens even tot rust kunt komen.quote:
Nee, niet weghalen! Dit topic is toch juist voor je hart luchten, vanalles spuien, een frisse blik en een opbeurend woord. Als het niet goed met je gaat vind ik het niet meer dan normaal dat je dat laat weten. Daar zijn we voor. Hoe staat je partner tegenover het vragen van hulp? Hebben jullie alles al eens rustig besproken? Kan er familie helpen of vrienden?quote:
loopt de voeding niet? wat rot...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:04 schreef Vlindur het volgende:
Nts, wat is er? Knuffel voor je. Ik weet niet wat er bij jullie is, maar hier gaat het kut. Mn puf is op. Morgen naar Stefan Kleintjes. Ik hoop dat hij ons helpen kan..
Ohquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een poppie Selvaria! En fijn dat t nu toch weer goed lijkt te gaan met voeden.
Goed dat jullie t hebben over de kinderopvangtoeslag, ik moet nog opgeven dat Melle vanaf half augustus een dagje meer gaat...
Ik maakte vanmiddag dit eetfilmpje
https://goo.gl/photos/vmGDh79wrQSFed8e8
Smulpaapje, met zn anderhalve boterham met avocado (en eigenlijk beetje boos toen t op was)
Ja, daar heb ik ook over gedacht, maar weet niet of het nog zin heeft als de go en sm het niet doen en papa er niet echt achter staat..quote:Op woensdag 24 juni 2015 07:35 schreef Stormqueen het volgende:
Awayzou het niet schelen als je in elk geval op schema doet? Dan kun je misschien wel gewoon blijven rapleyen. Wel klote dat je nachten weer zo moeizaam gaan
Hier weer 1 nachtmauwtje om 4:15. Het schuift op!
Hart onder de riem: M. is een maand ouder en doet dit slapen nu echt pas net, zo sinds 2 weken ofzo. En ik zie een enorm verband met eetgedrag. Ze eet namelijk ook ineens veel meer (met doorslikken en whatnot). Dus hou vol, het kan zomaar veel uitmaken als ie meer gaat opeten!quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
NTS, ik heb je bericht niet gelezen, maar wel een knuffel! Ik zag lieve medemama's al hun hulp aanbieden, neem die alsjeblieft aan.. Ook een kus voor Vlindur!
Mauw, wat goed! Je laat toch niet I in de steek tijdens de nachtvoedingen, hè?.
Away, bij jou ook pittig dus? Baard en ik waren hier gisteren ook al even flink op elkaar aan het afreageren. Het kortere avondritueel werpt nog niet echt zijn vruchten af en na een aantal nachten met maar twee nachtvoedingen zitten we nu ook weer gezellig op drie. Ik heb al mijn hoop gevestigd op de zomervakantie. Dan kan ik er hopelijk wat ritme in krijgen met het vaste voedsel en drinkt hij overdag misschien weer gewoon voldoende. Bij de go zijn het inmiddels weer flesjes van 30, maximaal 60 cc die hij drinkt.
quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb sowieso wel het idee dat jij veel dingen met Mauw hetzelfde aanpakt als ik met I. Of tenminste, vaak als ik ergens over nadenk, zie ik jou er een vraag over posten met dezelfde gedachtegang. Dus we blijven maar doorgaan zoals we doen en dan hoop ik dat I het net zo oppakt als M..
Dit inderdaad!quote:
En dan noemen ze mij zenmasterquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:21 schreef Skittles het volgende:
Mijn 8-maander kan het nog steeds niet![]()
Verder zou ik haar niet onder de moeilijke kindjes scharen. Ze is pittig, maar wel heel makkelijk
haha anders begint hij gewoon een harem!quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:30 schreef faptist het volgende:
*knip*
Oh![]()
![]()
Mag ro met m trouwen.. Of is Hij al uitgehuwelijkt?
Tegenwoordig moet je vroeg zijn!
Wat een schitterend manneke is het met zijn bewegelijke handjes, lieve oogjes en smulpaap gezichtje. Dé ideale reclame voor zelf leren eten ipv gepureerde prut.
Maar jouw narcolept heeft ook wel pit erin zitten hèquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan noemen ze mij zenmaster![]()
Maar Lou
Mwohquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:23 schreef Skittles het volgende:
[..]
Maar jouw narcolept heeft ook wel pit erin zitten hè
1 juli moet ik weer. Ja, ik heb nog vakantie en wat weken ouderschapsverlof opgenomen. A is 4,5e maand nu ik weer aan de slag moet. Dat vind ik wel heel fijn, dat hij niet meer heel mini isquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Sterkte phaidra
Wanneer ga jij weer werken? Je hebt lang verlof gehad dan, of niet?
Rolluikenquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
En wat nikoos zegt over donker... Onze nachten zijn echt verbeterd sinds het Rolluik. Hadden we eerder moeten weten
begrijpelijke discussie hoor! Bij de eerste had ik dat heel erg en ik merk dat ik zelfs bij de tweede soms zo denk. Dus echt niet raar!quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:39 schreef twist02 het volgende:
Hmm, ik heb zo'n vermoeden dat ik heel hard in mijn handjes moet knijpen en mezelf inderdaad ook heel gelukkig moet prijzen...![]()
Het is ook écht niet zo dat ik van alles verwacht(want ik schat dat het nu wel zo overkomt), maar ik denk bij alles "Ja, maar dat hoeft ze nu ook nog helemaal niet te kunnen, dat komt later wel" en dan meteen er achteraan "Mja, maar wanneer is dat 'later' dan?"
Soort constante innerlijke discussie zeg maar..
Ik HAD naar de kapper gewild maar ik kwam er gister achter dat hij niet morgen maar vandaag ging wennen. De afspraak bij de kapper moet dus ff verschoven wordenquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:52 schreef Cholula het volgende:
NTS en Vlinder.
Ga je iets leuks doen Phaidra of ben je de minuten aan aftellen?
Frits is 13 weken en valt heel af en toe per ongeluk in de box in slaap, maar meestal heeft hij één van ons nodig. Ook 's nachts valt hij niet op zijn eigen matras in slaap.
Die innerlijke discussie herken ik Twist! Hij hoeft nog niet te rollen, dat komt vanzelf. Maar wanneer dan? Ik weet dat ieder kindje zijn eigen tempo heeft, maar zodra ik lees/zie/hoor dat een ander iets kan dan vraag ik me toch een nanoseconde af 'zou de mijne dat nu ook niet moeten kunnen?'
Toen ik gisteren thuis kwam na het werk was Frits volledig overstuur van de krampjes die hij had. Hij schreeuwde het uit. Zo ontzettend zielig!
Vanochtend om vijf uur poepte hij aan de borst zijn luier, romper en slaapzak vol, dus ik heb de eerste was van vandaag al weer gedaan.
Buren?quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:44 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Rolluiken
Achterburen met een achterlijke schijnwerper in de tuin!
Wat fijn!quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb gistermiddag Tammi gekocht voor Sjaak. Op Nutriton reageert hij heel heftig met verstopping en krampen dus ik wilde dit als laatste redmiddel proberen tegen het vele spugen. De laatste vier flesjes heeft hij slechts twee mondjes per keer terug gegeven! Het is pas 16 uur natuurlijk dat het goed gaat maar ik heb hoop.
Daarnaast las ik iets over een baby die slecht sliep door te koud hebben. Gisteravond was Sjaak hartstikke onrustig dus heb ik een extra deken over hem heen gelegd. 1x raden wie er sliep van 21-5.00u en 6.00-8.30u... Goede tip dus!
Volgens mij hebben we geen tweelingen in de buurt hierquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:04 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Buren?wij ook namelijk...
Glittersticker![]()
Oei al vroeg bezig met de was dus cholula
Phaidra
Lekker even rustig aandoen.
Hoop dat het goed gaat @ kdv
De dag begint hier vroeg.. Babykamer is dan ook gewoon licht (6u ongv) misschien toch maar iets aan doen
Al schrok ik vanmorgen om 7:30 wakker.. Doen alle kindjes het nog wel?! Lagen E en S gewoon te spelen
Bij de oudste heb ik het 14 maanden volgehoudenquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:17 schreef Cholula het volgende:
Die heb ik van de week ook binnen gekregen Phaidra!
Ik had het na een week al helemaal gehad met die stomme pan en ik wist zeker dat een eventuele magnetron sterilisator spoedig zou veranderen in een smeulend hoopje plastic.
Balen van de kapper!
die kutzakjes lekken hier als ze uit de vriezer komen. Echt heel ergquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij de oudste heb ik het 14 maanden volgehouden. Niet meer dagelijks, maar toch. En AL die potjes
. Nu ga ik ook weer deels met van die zakjes van Elanee werken. Echt hoor, tijdbesparing ftw!
Dat ^^ ' s Nachts slapen we samen dus. R op me of in mn armen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:33 schreef Nikooos het volgende:
Twist, ons frummeltje van 6 2 weken en 6 dagen slaapt overdag 's nachts niet zonder mama (en heel soms is papa ook goed). Als je haar in je armen in slaap wiegt, dan wordt ze of direct wakker bij wegleggen of ze ligt maximaal een 10/15 minuten voor ze weer wakker wordt.
Dit inderdaad!quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die kutzakjes lekken hier als ze uit de vriezer komen. Echt heel erg
Culinaire honig expertquote:Op woensdag 24 juni 2015 13:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Fijn dat je ouders gaan helpen en dat je mag gaan rondcrossen! En hier willen we ook nog steeds helpen hoor. Ik kan koken als een echte masterchef als ik iets uit een pakje maak
++1quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:00 schreef Stormqueen het volgende:
Dat klinkt alweer een boel veel positiever NTS! Fijn dat je familie je steunt! Aanbod blijft trouwens staan
Ik was heel blij met Kiinde Twist, en Medela ook wel prima. Twist heeft draaidopje, heel handig.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:53 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Ik probeer nu die van lansinoh.
Die kleine dacht, ik help wel een handjequote:Op woensdag 24 juni 2015 13:37 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Kiinde Twist, en Medela ook wel prima. Twist heeft draaidopje, heel handig.
En wat super NTS!
Ik nog hetzelfde, de bruiloft van morgen is overgedragen helaas, en mijn andere klus heeft zich inmiddels al opgelost doordat baby zijn eigen geboortedatum koos ipv te wachten op de geplande ks morgen![]()
Haha, moest dit echt 3x lezen voordat ik snapte dat het niet over mij ging!quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:37 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ik was heel blij met Kiinde Twist, en Medela ook wel prima. Twist heeft draaidopje, heel handig.
Hier ook lekkage bij Elaneequote:Op woensdag 24 juni 2015 12:53 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Ik probeer nu die van lansinoh.
Ja zoiets!quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:32 schreef Nikooos het volgende:
Jij zat al te verzinnen wat voor draaidopje je kon hebben?
Ghehehe!quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, moest dit echt 3x lezen voordat ik snapte dat het niet over mij ging!
Fijn dat je 'maar' 1 klus hoefde over te dragen, hoop dat je je snel weer beter voelt!
NTS fijn dat je hulp krijgt en goed dat je daar gebruik van maakt!
weet je zeker dat dit Lou is en niet je buurmeisje van anderhalf?quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:13 schreef Skittles het volgende:
Achievement unlocked![]()
[ afbeelding ]
Nadat je alle zooi op de grond gooit, het ook weer van de grond kunnen rapen
quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
weet je zeker dat dit Lou is en niet je buurmeisje van anderhalf?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 18:51 schreef ingee het volgende:
Opruimlou
Meteen door naar de afwas
Ik zag nog meer zo her en der maar mijn hoofd slaat niet zover op de laatste tijd.
Nog evenvoor eetmellie, keurige heer is het al zeg!
En voor zit W!
En de rest ook natuurlijk.
R heeft ontdekt dat badwater ook gebruikt kan worden om te spetteren, of beter nog: golven maken met je benen!
Alles zat er onder (inclusief ouders natuurlijk) en ze glipt bijna uit mijn handen.
Vasthoudtips?
Ik hoop dat dit blijft werken voor sjaakquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb gistermiddag Tammi gekocht voor Sjaak. Op Nutriton reageert hij heel heftig met verstopping en krampen dus ik wilde dit als laatste redmiddel proberen tegen het vele spugen. De laatste vier flesjes heeft hij slechts twee mondjes per keer terug gegeven! Het is pas 16 uur natuurlijk dat het goed gaat maar ik heb hoop.
Daarnaast las ik iets over een baby die slecht sliep door te koud hebben. Gisteravond was Sjaak hartstikke onrustig dus heb ik een extra deken over hem heen gelegd. 1x raden wie er sliep van 21-5.00u en 6.00-8.30u... Goede tip dus!
Whaaaaaat?quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Mag ik even driewerf hoera doen voor magnetronsterilisatorzakken (3x woordwaarde)??![]()
![]()
Kolfspullen door een sopje halen, in zak stoppen, beetje water erbij en 3 minuten in magnetron gooien. Klaar! Bij de oudste kookte ik alles in een pannetje. Wat een verademing is dit!!
En geen megabak om op te bergen voor standaard magnetronsterilisators. Ietsjes duurder wel (9,75 voor 100x gebruiken) maar wat mij betreft elke cent waard
.
Ach, het zijn toch twee avonden geweestquote:Op woensdag 24 juni 2015 19:20 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit blijft werken voor sjaak![]()
Tip kwam van mij, fijn dat het bij jullie hielp! Bij ons welgeteld twee avonden/nachten![]()
Gisteren weer van 20.00 tot 00.30 lopen klooien met den kind...zucht!
Fv wil ze nu helemaal niet meer, hysterisch de fles uit mijn hand meppen en pas rustig worden als ie uit zicht is.
Vandaag geen yoghurt gegeven na het avondeten, geef haar straks een flinke bak en hopen dat ze het daar op doet...
Poepquote:Op woensdag 24 juni 2015 19:21 schreef faptist het volgende:
[..]
En nu heb ik dankzij mevrouwcactus een gesprek gehad metOver bedtijd. We gaan vanaf vrijdag ook proberen om haar rond 8 uur naar bed te doen ipv 23:00.
Iets wat perfect werkt hoor. Lekker makkelijk als ze met ons mee gaat slapen, maar wanneer ze een keer niet meteen slaapt gaat het meteen af van m'n eigen slaap.. Zoals vannacht.. Toen ze besloot om 01:00 in slaap te vallen.
Enro heeft gepoept! Happy baby
quote:
Sjaak drinkt 5 flesjes, van ongeveer 165ml (behalve de laatste dan). Dus op zich genoeg, maar ik vind het zo zonde om hem wakker te maken. Hoe is jouw schema?quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:54 schreef ingee het volgende:
Hoeveel flesjes drinkt Sjaak?
R slaapt meestal tussen 20 en 21u na een fles en wordt dan weer rond 5 of 6 uur wakker. Sluit mooi aan bij opstaan en werken. Als ze eerder in slaap valt wordt het 4 uur en dat vind ik net een rottijd, kom dan niet meer in slaap.
Oh wat snel al... Lijkt me helemaal niet tof. Sterkte!quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Bleh, vandaag naar het Sophia geweest. Binnen nu en een maand gaan ze N opereren. Dit doen ze met een ballonkatheter. Mijn arme, kleine, lieve meisje.... Gelukkig een vrij kleine ingreep, maar het blijft toch haar hartje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |