abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153755544
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153755697
Ja hoi :)

Wat tof van de feedback DaD! Vond ik ook altijd leuk in mijn vorige werk!
En heerlijk dat I zo is gaan slapen, zou wat zijn ja als het zo simpel was ;)

Uk heeft vandaag in totaal 1u en 45 minuten geslapen, lijkt me idioot weinig :{ Hij is over het algemeen nog aardig te pruimen gelukkig. En blijft maar eten, maar dat krijg je in combi met zoveel wakker & spelen :Y) Ik ben nog net zo wazig als vanmorgen ;( Vriendin is hier komen koken, dat was fijn. En over 1 1/2u is J weer thuis, dat is ook wel iets om naar uit te kijken.
pi_153755818
DaD dat voorlezen klinkt echt als ultiem O+ O+ -moment!
Anders een ochtenddingetje van maken in het weekend of ergens in de middag? Kan me voorstellen dat je het erin wil houden O+

Het voorlezen hier gaan ongeveer zo:
Ik pak boek en zet Lou bij mij op schoot. Na twee zinnen begint ze te wurmen en probeert ze de bladzijdes te verfrommelen, het boek dicht te slaan, zich om te draaien en weg te kruipen :')
Jouw voorleesmoment hoop ik ooit te bereiken :D
pi_153756080
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:36 schreef Skittles het volgende:
Anders een ochtenddingetje van maken in het weekend of ergens in de middag? Kan me voorstellen dat je het erin wil houden O+

Ik pak boek en zet Lou bij mij op schoot. Na twee zinnen begint ze te wurmen en probeert ze de bladzijdes te verfrommelen, het boek dicht te slaan, zich om te draaien en weg te kruipen :')
+1 op beide delen

JM :*
pi_153756162
JM, beterschap!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 22 juni 2015 @ 20:51:53 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_153756434
quote:

+1, inclusief pogingen om het boek oraal te consumeren. Het klinkt inderdaad heel leuk, DaD! O+
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 juni 2015 @ 20:52:53 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153756472
quote:
zo gaat het hier na zes jaar nog steeds zo. Als ik voor lees that is. Als iemand anders voorleest zitten ze geboeid te luisteren :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153756571
Soesa bah! Beterschap daar!
Knakkende knieën herken ik wel, van mezelf dan en dit begon bij de eerste groeispurts. Iets met groeischijven ofzo. Dus hopelijk niks engs.

Wat hadden we nog meer?
Avondritueel op een overprikkelde avond: Bad - pyjama - fles - luier ruim voor de vermoeidheid aan. Dan wat op schoot, liedjes zingen, soms boekje likken.
Daarna in de box tot ze duidelijk moe is. In slaap vallen doen we eigenlijk altijd beneden, in de box of wagen. Als ze echt niet in slaap komt en overstuur is een rondje wandelen met de wagen of over haar oogjes aaien.

JM ook beterschap!
pi_153756657
Voorlezen lijkt me echt O+

JM, heel veel beterschap :*

Hier een spugende Sjaak vandaag. Had hem helemaal klaar in de MC om de auto in te gaan (had een afspraak in het ziekenhuis en was al op het nippertje) en hij spuugde Alles uit (hoofdletter A). Dus alles mogen verschonen...
Net na het flesje kwam ook weer heel veel terug. Hij mocht weer schone kleren (en ik ook). Ik ben er nu even klaar mee...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 juni 2015 @ 21:06:32 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153756882
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Voorlezen lijkt me echt O+

JM, heel veel beterschap :*

Hier een spugende Sjaak vandaag. Had hem helemaal klaar in de MC om de auto in te gaan (had een afspraak in het ziekenhuis en was al op het nippertje) en hij spuugde Alles uit (hoofdletter A). Dus alles mogen verschonen...
Net na het flesje kwam ook weer heel veel terug. Hij mocht weer schone kleren (en ik ook). Ik ben er nu even klaar mee...
sorry, ik moest gelijk hier aan denken:

ik hoop dat het je wat opvrolijkt :* sterkte ermee!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_153757445
Beterschap JufM!

Voorlezen O+
Ik vertel nu nog 's avonds in het Engels wat we allemaal vandaag hebben gedaan. Binnenkort langs de bieb om Frits lid te maken en daar boeken lenen.

Dat spugen is zo ontzettend vervelend Cactus! Ik werd vandaag weer in mijn decolleté, het was zoveel dat ik zelfs mijn onderbroek moest verwisselen!
pi_153757534
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

Vind t met reflux wel wat lastiger dan gewoon overgeven (iig dat is mijn gevoel bij mijn eigen overgevende baby's)
Deed me echt pijn als S zo overgaf. Als E spuugt is t bijv heel anders

Vervelend mevrC :*

DaD O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 juni 2015 @ 21:32:37 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153757740
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:25 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Vind t met reflux wel wat lastiger dan gewoon overgeven (iig dat is mijn gevoel bij mijn eigen overgevende baby's)
Deed me echt pijn als S zo overgaf. Als E spuugt is t bijv heel anders

Vervelend mevrC :*

DaD O+
ik probeerde het ook niet weg te wuiven ofzo .. het was gewoon iets waar ik aan moest denken door het zinnetje dat hij helemaal klaar zat in de maxi cosi. Zelfs bij niet reflux kindjes vind ik het ellendig om te zien als ze moeten spugen :*

pi_153757932
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat laatste komt me zeker bekend voor. Wij leggen Sjaak nu met z'n tweetjes in bed en houden met vier handen contact (beide handjes vasthouden ivm heel beweeglijk, hand op hoofdje voor warmte, hand op kontje) en dan lukt het Sjaak om 'zelf' in slaap te vallen.
Ja, wij komen soms ook handen te kort inderdaad, met die bewegelijke armpjes en beentjes!

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:50 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

E wil ook niet vastgehouden worden. Heb ik veel moeite mee gehad omdat onze oudste juist een plakbaby was. En knuffelen / troosten is voor mama ook wel fijn.. Ze is tevreden alleen of in bed/box. Dus dat accepteer ik dan maar. Ik troost dr als ze in bed ligt..aai en kus
Maar had jullie E dat ook al toen ze 6 weken oud was? Want dat lijkt me juist zo'n leeftijd waarop alle baby's nog wel vastgehouden willen worden...

Misschien moet ik ook gewoon niet zoveel nadenken :@ :') altijd al 'last' van gehad; ik ben zo iemand die in elke situatie elk denkbaar scenario helemaal uitgedacht wil hebben en dat werkt nu eenmaal niet met een baby ;)

Ze leek vanavond al weer iets vrolijker / minder humeurig, dus hopelijk was het een tijdelijk iets :)
pi_153758274
Y ligt ergens en lacht dan vrolijk naar me. Dan pak ik haar bij me en dan kijkt ze me niet meer aan, alleen maar om zich heen kijken. Leg ik haar weer terug dan kijkt ze me wel weer aan.
Echt knuffelen gaat ook niet. Ze strekt haar beentjes en duwt zich van me af en kijkt weg. Echt vechten is het niet, maar ik vind dat ook wel jammer. Maar daarentegen valt ze wel soms in slaap aan de borst en dan is het zo O+ Dat ik ook wel even kan genieten van stiekem knuffelen.
In de doek als ze niet te moe is, vindt ze wel leuk. Dan kan ze om zich heen kijken enzo, en dan lacht ze ook naar mensen. Voelt veilig denk ik. Morgen komt eindelijk de tula, dan is het wat makkelijker haar erin te hijsen. Dan kan ik ook wat vaker stiekem knuffelen. De doek wurmt ze bij het omdoen teveel waardoor hij niet echt strak zit.

Spugen heb ik geen ervaring (meer) mee. Op een gegeven moment was dat helemaal over. We moeten haar wel laten boeren, want ze hapt veel lucht mee naar binnen.

Voorlezen wil ik ook mee gaan beginnen, we hadden eerst geen korte verhaaltjes. En een heel sprookje leek me wat veel voor zo'n kleintje. Maar nu hebben we woezel en pip boekjes (gekregen) dus we kunnen aan de slag. Alleen is ons bedritueel momenteel naar boven, borst, kus en naar bed. Lekker kort dus, maar het werkt wel.
Ik ga langzaam aan ook eens kijken of het ledikant kan wennen. In de box gaat ze niet zomaar slapen, dat ziet ze als speelplek. Bed is slaapplek, en dan gaat ze ook (na wat piepen) echt meteen slapen, ze speelt er nooit in. Ledikant is nog onbekend, dus even kijken wat ze daarmee doet. Ze groeit langzaam uit haar wiegje ;( (ledikant past niet naast ons bed)
pi_153758639
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D Dank je :*

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef Cholula het volgende:
Beterschap JufM!

Voorlezen O+
Ik vertel nu nog 's avonds in het Engels wat we allemaal vandaag hebben gedaan. Binnenkort langs de bieb om Frits lid te maken en daar boeken lenen.

Dat spugen is zo ontzettend vervelend Cactus! Ik werd vandaag weer in mijn decolleté, het was zoveel dat ik zelfs mijn onderbroek moest verwisselen!
Hier konden vrouw en ik ook om lachen (sorry :@ maar het is fijn te lezen dat iemand het net wat erger heeft dan ik en dat je het zo leuk vertelt :) ) :D

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:32 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik probeerde het ook niet weg te wuiven ofzo .. het was gewoon iets waar ik aan moest denken door het zinnetje dat hij helemaal klaar zat in de maxi cosi. Zelfs bij niet reflux kindjes vind ik het ellendig om te zien als ze moeten spugen :*
Ik vind het spugen op zich niet erg, het lijkt Sjaak ook weinig te doen. Toen hij aan het krijsen van de pijn was, brak mijn hart toch wel. Dat heeft hij gelukkig niet meer!

Morgen ga ik naar de natuurwinkel om pure jbpm te kopen. Sjaak reageert zo sterk op Nutriton dat ik nu het pure spul wel eens wil proberen. Misschien heeft hij daar geen last van.
pi_153759509
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:39 schreef twist02 het volgende:
Ze leek vanavond al weer iets vrolijker / minder humeurig, dus hopelijk was het een tijdelijk iets :)
Pfff..iets met Fok-wet ofzo; man en ik zijn nu al dik 1,5 uur bezig om 'r in slaap te krijgen (om beurten) :{ ze is gelukkig wel redelijk rustig nu, maar schrikt telkens weer wakker... ;(

Risu: meer anti-knuffel baby's dus, zonde hè?

MwCactus: lijkt me inderdaad erg naar, als je ziet dat het zo'n pijn doet. Maar dat spugen lijkt me sowieso zwaar, ook al heeft Sjaak er misschien relatief weinig last van
  maandag 22 juni 2015 @ 22:28:17 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_153759630
Volgens mij zit het bij heel veel baby's niet in de aard om veel te willen knuffelen hoor twist. Ze willen vooruit, ontwikkelen! Fietsen met de beentjes en alles bekijken! Zie het als gezonde ontwikkeldrift ;) mauwtje heeft dat ook wel een beetje. Ik denk dat dat bewust lekker knuffelen juist komt als ze wat ouder worden en zich bewust raken dat baby en mama twee verschillende identiteiten zijn.
disclaimer
  maandag 22 juni 2015 @ 22:29:10 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_153759669
Kusje voor de spugers. Lijkt me heel naar als je kindje daar zo'n last van heeft ;(
disclaimer
pi_153759726
A. is ook geen knuffelbaby. Waarom zou je rustig gaan knuffelen als je ook je moeders haar kan grijpen, bril kan pakken, over haar schouder kan klimmen of je vinger in haar neus kan proppen :+ . En toen ze nog mini-mini was ook al niet. Alleen soms na een voeding viel ze op me in slaap.
  maandag 22 juni 2015 @ 22:33:12 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_153759866
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:30 schreef Razztwizzle het volgende:
A. is ook geen knuffelbaby. Waarom zou je rustig gaan knuffelen als je ook je moeders haar kan grijpen, bril kan pakken, over haar schouder kan klimmen of je vinger in haar neus kan proppen :+ . En toen ze nog mini-mini was ook al niet. Alleen soms na een voeding viel ze op me in slaap.
Hehehehehe, je bent eigenlijk gewoon een warm activity center :+ :')

Hier kijkt Mauw heel blij als papa er aan komt en áltijd net voordat hij haar een kusje kan geven draait ze dr kop opzij om buitengewoon geïnteresseerd naar de gordijnroede te gaan zitten kijken. :')
disclaimer
pi_153760217
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:39 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, wij komen soms ook handen te kort inderdaad, met die bewegelijke armpjes en beentjes!

[..]

Maar had jullie E dat ook al toen ze 6 weken oud was? Want dat lijkt me juist zo'n leeftijd waarop alle baby's nog wel vastgehouden willen worden...

Misschien moet ik ook gewoon niet zoveel nadenken :@ :') altijd al 'last' van gehad; ik ben zo iemand die in elke situatie elk denkbaar scenario helemaal uitgedacht wil hebben en dat werkt nu eenmaal niet met een baby ;)

Ja ook toen ze minimini was.
Peuter en S waren knuffelbaby's. Nu is S te druk..ze heeft geen tijd om te knuffelen :9
pi_153760396
Sjaak is wel van het knuffelen (heel lief enzo, behalve als hij spiugt ;) ). Hij ligt graag in mijn nek, onder mijn kin. Het liefst zo dicht mogelijk bij mijn gezicht O+ Hij moet ook altijd huid voelen als hij knuffelt, anders is het niet goed. Heerlijk O+
pi_153760686
Bijgelezen maar meeste alweer vergeten -O-

+1 op dat laatste SQ, komt vriend aanlopen terwijl ik Q vastheb "Kusje voor Q?" en dan naar pappa kijken en lachen en nét voor ie een kusje kan geven draait ie z'n hoofdje weg :')

:* voor alle slechte nachten en de zieken! Gets wat naar dat S nu ziek is Soesa!

Slaaproutine.. Ehh.. Hebben we nig niet echt :@. Flesje, schone luier en in bed. als dat zo lukt, soms is het maar een halve fles, soms valt ie eerder dan verwacht in slaap en leg ik em gelijk in bed, hopend dat z'n luier nog (vrij) leeg was. Hij gaat nu meestal rond 8-9 uur slapen, maar soms zakt ie ineens rond 7 uur al weg. Of is ie nog erg wakker en gaat het richting 10 uur. Probeer te kijken of ie al moe is of niet, als ie nog te wakker is blijft ie piepen in bed, als ik em er dan nog eventjes uithaal valt hij daarna sneller in slaap.

Verder lijkt het sprongetje voorbij! Hij piept weer een stuk minder en lacht een stuk vaker :). Hij lijkt nu wat meer klanken te gebruiken, als hij geen zin meer heeft gaat hij luid zitten klagen, alsof ie z'n eigen taaltje heeft :D.
pi_153760783
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hehehehehe, je bent eigenlijk gewoon een warm activity center :+ :')

Hier kijkt Mauw heel blij als papa er aan komt en áltijd net voordat hij haar een kusje kan geven draait ze dr kop opzij om buitengewoon geïnteresseerd naar de gordijnroede te gaan zitten kijken. :')
Vrouw ging Sjaak vandaag een kusje geven en die spuugde net op dat moment :D Had ik haar al voor gewaarschuwd. Lekker in d'r mond en over haar kleren. Ik moest heel hard lachen.
Verder vindt Sjaak kussen tof, hij doet altijd een luchtkusje terug.
pi_153761128
He lekker :') . Gelukkig nog niet gehad, wilde Q een keer een kusje geven en hij spuugde net voor ik bij hem was, pfiew :P

Sinds gister lijkt Q ook wat actiever in de box, ligt ie ineens half gedraaid in de box! Omdat ie zo lekker aan het draaien en wiebelen was, wilde ik eens kijken wat ie zou doen als ik hem op zn buik zou draaien. Draaide hem via zn zij, zo dat zn handjes gelijk goed onder zn borst terecht kwamen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153761139
Lachen mag Cactus, dat doe ik ook.

Frits heeft meestal geen last van het spugen, na een spuugpartij ligt hij namelijk even alleen in zijn luier te spartelen en dat vindt hij geweldig!
Het enige moment waarop hij er wel echt last van heeft is als het zijn neus uitkomt, dat vindt hij niet zo tof.
Hij groeit goed en ontwikkelt zich goed dus we doen er verder niets mee. We hebben beide standaard een spuugdoekje in de zak en reservekleding mee voor kind en moeder.

Verder ben ik sinds half negen bezig met het in slaap krijgen en houden van mijn baby. Dus ik voel je pijn Twist!

Knuffelbaby's O+ De mijne houdt ervan, maar hij heeft sowieso veel behoefte aan lichamelijk contact.

Fijn dat Q zijn sprong voorbij is! Die sprong was dan vroeger dan normaal of niet?

over deze post heb ik twintig minuten gedaan. In die tijd heb ik zeven keer een speen terug gestopt, tien minuten zijn handje vast gehouden en acht keer 'in de maneschijn' gezongen. Gelukkig gaat de wekker niet om 4.45 en wordt hij niet vier keer tussen twaalf en vijf wakker. Ow wacht... }:|
Maar hij is gelukkig wel heel lief! O+
pi_153761323
Ohh ja dat is zo sneu als het uit hun neusje komt.. Als dat gebeurt is Q ook even van slag. Gelukkig lijkt het alleen te gebeuren bij wisseling van voeding of een sprongetje, verder valt het spugen mee.

Volgens mij was zijn sprong zo'n beetje om te normale tijd? Heb het oei ik groei boek niet, weet niet precies waar die sprong ligt, ik dacht met 12 weken? Q ging richting 13 weken toen het begon ;) Morgen alweer 14 weken!

Oohh balen Cholula! Slaapt ie inmiddels? Sterkte vast voor morgen :*
pi_153761366
Ik Fok! bijna altijd mobiel, nu op de laptop en zie dat ik volgens mn banner alweer 53 weken zwanger ben :') . Misschien toch maar eens aanpassen.
pi_153761479
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:07 schreef Gevalletje het volgende:
He lekker :') . Gelukkig nog niet gehad, wilde Q een keer een kusje geven en hij spuugde net voor ik bij hem was, pfiew :P

Sinds gister lijkt Q ook wat actiever in de box, ligt ie ineens half gedraaid in de box! Omdat ie zo lekker aan het draaien en wiebelen was, wilde ik eens kijken wat ie zou doen als ik hem op zn buik zou draaien. Draaide hem via zn zij, zo dat zn handjes gelijk goed onder zn borst terecht kwamen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Go Q.!! Goed bezig hoor :)
pi_153761781
Dan had ik het verkeerde sprongetje voor me!
Super dat hij zijn hoofd zo mooi omhoog houdt! Ging het ook zonder huilen?

En hij slaapt, eindelijk. Snurkend dat dan weer wel.
  maandag 22 juni 2015 @ 23:31:30 #32
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153761891
Goed zo Q.!

Spugende Mini-Cactus -O- :*.

Anti-knuffel-kinderen-boks! Allebei geen knuffelaars hier.

We zitten weer in bed met krijskind. Op mama slapen is de bom, al het andere is brullen. Weer geen slaap voor mij dus -O- ;(
pi_153761924
Nou, na 10x is me het aanpassen van de banner ook gelukt hoor :')

Ja! Toen het gebeurde ben ik maar als een idioot staan joelen naast de box, waardoor ie moest lachen en het wel leuk vond! Hij lijkt het wel leuk te vinden, na een tijdje moet ie zn hoofdje even neerleggen, dan blijft ie het steeds wel even proberen maar begint ie wel te huilen omdat het te zwaar wordt. Laat ie zn hoofdje liggen, terwijl ie begint te klagen "Aahbabaguhh" of iets in die richting :P
pi_153761975
Go Q *O* Wat lijkt hij ineens groot!
En 53 weken zwanger, the horror :o
pi_153761986
He verdorie NTS ;( Wat lijkt me dat toch zwaar, elke nacht..
:*
pi_153762010
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:33 schreef ingee het volgende:
Go Q *O* Wat lijkt hij ineens groot!
En 53 weken zwanger, the horror :o
Ja he :o

Dat zou echt een bevalling from hell zijn ;(
pi_153762138
:* NTS. Je hebt ondertussen alles al geprobeerd natuurlijk, maar hebben jullie een co-sleeper? Frits wil ook alleen maar op één van ons in slaap vallen, maar als hij dan diep in slaap is kan ik hem wel naast mee leggen. Misschien kan dat bij jullie ook?
pi_153762930
En NTS, dit heb je ook vast al gedaan, maar ik gooide Sjaak wel eens in een draagdoek als hij alleen op mij wilde slapen. Dat hielp ons allebei.
:* voor jou.

En ik vind het leuk dat je hier meer mee schrijft!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 00:25:40 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153763848
succes met de slaaps medemama's en beebs...

ik ben net klaar met nakijken en helemaal gaar... en ze hebben t nog verknald ook, getverdemme. :(

J heeft M een droomfles gegeven en nu gaan we slapen. Hij moet weer om kwart kver zes de deur uit :o t zijn tropenweken hier.

trustels
Kwak
  dinsdag 23 juni 2015 @ 00:42:36 #40
335643 faptist
Maakt fouten
pi_153764296
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Vrouw ging Sjaak vandaag een kusje geven en die spuugde net op dat moment :D Had ik haar al voor gewaarschuwd. Lekker in d'r mond en over haar kleren. Ik moest heel hard lachen.
Verder vindt Sjaak kussen tof, hij doet altijd een luchtkusje terug.
Nooooo! Dat is echt mijn nachtmerrie filmpje van world funniest home video's. Zo'n uber blije papa die zijn zoontje optilt om vervolgens projectiel onder gekotst wordt.
Arme vrouw :( en jij maar lachen. Snoodaert.
-zou ik ook doen hoor :D

Shit.. Wat was het nou waar ik nog meer op wilde reageren..

JufM,
Voel je je al wat beter?

Dyre,
Ik heb dat nog niet , want ze ligt hier nog in de wieg, maar kan me voorstellen dat je dan schrikt. :D

En bedankt voor jullie promo praatjes over de poets. Dacht dat het alleen voor Gooische vrouwen was, maar blijkbaar toch heel normaal!
Ik ga morgen vragen aan vriendin wie zij heeft en dan mag ze gelijk beginnen.
-als in.. Woensdag komt m'n moeder.. Trekken wij het huis glad en dáárna mag ze beginnen. Ze moet niet denken dat ik een smeerpijp ben natuurlijk :7

Zoe,
Serieus. Schoonmaakheld. Ik zou zo graag zo gedisciplineerd willen zijn, maar dat zit echt niet in mijn systeem. Ik ben veel te chaotisch daarvoor.

Risu,
Over je draagdoek. Dat gebeurt hier ook weleens. Dat ro niet meteen goed zit. Ik laat haar dan gewoon even rustig worden, knoop hem vluchtig af en hou haar kont dan gewoon vast terwijl ik haar wieg door te huppen. en dan na een minuut of 5 trek ik hem alsnog strakker.

Kramp
Ik denk dat ik nu met ro in de kramp voor pro's ben beland als in: ik begin me af te vragen of er niet iets aan de hand is.
Ze laat stinkende scheten, overstrekt zich,wordt knalrood, hard buikje, krijst en huilt van de pijn. Voor de scheten moet ze enorm veel moeite doen en ik vraag me af of het wel verlichting brengt. Soms borrelt haar buik heel erg. Ook weleens tijdens het drinken.
Er is eens per 2 dagen ontlasting. Soms een veegje en dan opeens een volle luier.
Ook laat ze zich moeilijk troosten, maar massage van het buikje en de draagdoek icm zingen en veel wiegen wil wel wat helpen. Net als borstvoeding.
Is daar nou niks voor?
Een grootmoederswijsheid ofzo? Voel me zo rot wanneer ze zomn pijn heeft.

Vandaag dus echt een shit dag gehad.
Nu ligt ze eindelijk te slapen in haar wieg.
'Het wordt beter.. Het wordt beter...'
  dinsdag 23 juni 2015 @ 00:46:52 #41
335643 faptist
Maakt fouten
pi_153764381
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:31 schreef NotTheSame het volgende:
Goed zo Q.!

Spugende Mini-Cactus -O- :*.

Anti-knuffel-kinderen-boks! Allebei geen knuffelaars hier.

We zitten weer in bed met krijskind. Op mama slapen is de bom, al het andere is brullen. Weer geen slaap voor mij dus -O- ;(
Heb je toevallig een draagdoek? Werkt hier goed. Ik heb eventueel wel een ringsling voor je. Ik heb hem gehad van LE., maar merk dat ik hem niet pak. Geef hem graag door aan je!
En is het geen mogelijkheid om een co sleeper naast je bed te zetten?
Of slapen op het aankleedkussen tussen jullie in?
Leef met je mee.. Lijkt me verschrikkelijk om dit elke navht te hebben

Knuffel baby..
Heb ik dus wel. Vind ze heerlijk.
Net als ik, maar ze is natuurlijk ook nog maar 12 weekjes. De wereld is nog zo groot en eng.

Kwak,
Blugh.. Nog eventjes meis en dan is het jaar weer om.
Succes met de wekker en probeer niet om te vallen morgen.
Weet hoe slopend de laatste weken zijn
  dinsdag 23 juni 2015 @ 02:56:56 #42
344469 Amsel
zonder t
pi_153766187
NTS, ik heb vele nachten doorgebracht met baby in draagdoek en zelf halfzittend zo slapen. Absoluut niet ideaal, maar beter dan geen slaap. Misschien helpt het?

Faptist, toen ik de krampjes echt niet meer normaal vond raadde een vriendin een osteopaat aan. Twee behandelingen gehad en daarna nooit meer kramp. Zal niet voor iedereen zo werken maar voor ons was het de gouden tip.

Trusten O+
pi_153766742
Faptist
:* hoop dat vandaag een fijnere dag is. Over poepen..E had er ook moeite mee. Lukte haar soms niet zelf. Tempen hielp dan wel. Als ze na een dag nog niet gepoept had moesten we dr helpen anders had ze erg veel last. Sinds ze vaste voeding krijgt is het eigenlijk niet meer voorgekomen.
Osteopaat is ook zeker een optie!

Mij lijkt het weer lekker om een beetje chaotischer te zijn O+
Leer ik vast vanzelf als E en S ook door het huis rennen.

NTS :*
Vind het zo rot voor je, volgens mij heb je van alles al geprobeerd en uitgesloten..
Helpt man voldoende (je oudste vermaken, koken etc)? Zodat je na een nacht mét baby misschien toch wat rust hebt.
pi_153766845
NTS :* Het klinkt echt slopend ;(
Verder :* c_/ voor moeilijke nachten en *O* voor slaaps (wij hadden mediumnacht met 0.00-3.00-6.45, sliepen om 22.30)

Iemand vroeg hoe het nu gaat: nog niet echt beter :{ ik loop nog steeds alsof ik teveel op heb, niet heel handig zo in huis :+ Straks ha, hoop dat zij iets zinnigs kan zeggen.
pi_153766850
For what its worth.. JM.. ik had dat tijdens mijn eerste trimester *O* :P
pi_153766855
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:50 schreef Crumpette het volgende:
For what its worth.. JM.. ik had dat tijdens mijn eerste trimester *O* :P
Je weet hoe ik zwanger raak he..? ;)
pi_153766878
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:52 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Je weet hoe ik zwanger raak he..? ;)
Hehe oh, ohja :') vergeten. Dan idd lage bloeddruk klinkt aannemelijk (had ik dus ook tijdens mijn hele zwangerschap :') ) 90/50 whieee }:|
pi_153766885
Ik hoop dat dat het is, echt.. Ik las ook iets over een virus aan evenwichtsorganen, dat kan :'( 6 weken :'( aanhouden ;(
pi_153766960
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:59 schreef JufMariska het volgende:
Ik hoop dat dat het is, echt.. Ik las ook iets over een virus aan evenwichtsorganen, dat kan :'( 6 weken :'( aanhouden ;(
God er gaat ineens een licht aan bij mij ofzo. Ik heb bppd gehad! Bij mij was er een mini kristalletje oid losgekomen en dat zweefde door mijn binnenoor en maakte dat de kamer draaide en ik misselijk werd en als ik te snel opstond ging het ook niet goed. Is zo'n 3 jaar geleden, en het is ook nog eens teruggekomen. Ik ben naar mijn kno gegaan, en met een paar manouvres en een trits oefeningen ging het toen na een aantal weken beter.

Dit was toen tijdens onze verhuizing :') superhandig als je een lamp omhoog moet houden dat je eigenlijk niet al kan staan. Hehe.

Als je je hoofd draait of je omdraait in bed, draait de kamer nog een stukje verder dan jij?
pi_153766978
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:48 schreef JufMariska het volgende:
NTS :* Het klinkt echt slopend ;(
Verder :* c_/ voor moeilijke nachten en *O* voor slaaps (wij hadden mediumnacht met 0.00-3.00-6.45, sliepen om 22.30)

Iemand vroeg hoe het nu gaat: nog niet echt beter :{ ik loop nog steeds alsof ik teveel op heb, niet heel handig zo in huis :+ Straks ha, hoop dat zij iets zinnigs kan zeggen.
Blergh :( Niet tof om je zo te voelen.
pi_153767002
quote:
Het klinkt mij ook als evenwichtsorgaan in de oren.

Dan krijg je waarschijnlijk vragen van de ha in de trant van:
Wat voor soort duizeligheid is het? Gaat het gepaard met verlies van gehoor, oorsuizingen oid? Hoe lang houdt de duizeligheid aan en komt het in aanvallen? Is de duizeligheid gekomen na een griepperiode? Gaat het gepaard met misselijkheid of braken?

Sterkte ;(
pi_153767043
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 08:16 schreef Skittles het volgende:

[..]

Het klinkt mij ook als evenwichtsorgaan in de oren.

Dan krijg je waarschijnlijk vragen van de ha in de trant van:
Wat voor soort duizeligheid is het? Gaat het gepaard met verlies van gehoor, oorsuizingen oid? Hoe lang houdt de duizeligheid aan en komt het in aanvallen? Is de duizeligheid gekomen na een griepperiode? Gaat het gepaard met misselijkheid of braken?

Sterkte ;(
Meer algehele wazigheid, ik heb geen griep gehad, niet misselijk, zolang ik stilzit gaat het goed, ik zwalk en wankel alleen als een dronkelap ;( Erg onhandig tijdens verhuizingen, met baby's en als fotograaf op bruiloften }:|
pi_153767075
Maar seriously, zeker als het goed gaat als je stil zit, probeer op te letten wanneer het gebeurt, bij welke bewegingen. Hoe meer je weet wanneer je naar de dokter gaat, hoe beter. Dat dronken gevoel herinner ik me ook nog wel ja :( kak is dat.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:00:11 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153767448
quote:
Meunière?

Ik heb zelf vaak duizelingen als ik ziekig/verkouden ben of aan het worden ben, maar niet zo erg als jij beschrijft.... beterschap.

Enneh, je hoort t wel vaker hoor, verrassinkjes bij mensen die eerder via IVF zwanger zijn geworden. :o ...
Kwak
pi_153767615
JM
Ik heb het eerder gehad. Neusspray kan helpen en verder idd afwachten.. Superrot :(
pi_153767896
Herkenbaarheid van niet-knuffel baby's is fijn, thanks allemaal! :* Was alweer bang dat m'n baby kapot was ;)
Hoewel ze vanmorgen een beetje lag te jengelen in de box en het zowaar hielp toen ik 'r oppakte :o dus het lijkt van dag tot dag te verschillen

NTS, ik word soms al wanhopig van 1-2 slechte nachten ( :@ ) dus kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen. Heb geen tips (ook omdat ik schat dat je alles al geprobeerd hebt), maar wil je wel een hele dikke :* geven!

JM: klinkt voor mij inderdaad ook bekend, bij mij was het ook BPPD (draaiduizeligheid). Ik heb ook regelmatig last gehad van een te lage bloeddruk, maar dat vond ik toch anders voelen.
Bij lage bloeddruk had ik een soort algeheel slap gevoel en bleef de duizeligheid vaak nog even hangen, ook al zat ik al weer. Ik zorgde dat ik altijd wat te eten bij me had, bij voorkeur zoute dropjes of druivensuiker ofzo.
Bij die draaiduizeligheid was het eigenlijk echt alleen duizeligheid, verder voelde ik me in principe prima (voor zover dat gaat als je zo duizelig bent ;) ). Ben er ook voor langs de ha geweest, maar er is weinig tegen te doen. Er zijn wel oefeningen die je kunt doen om die kristallen in je evenwichtsorgaan weer goed te krijgen. Je voelt je compleet idioot als je ze doet :* maar ze hielpen bij mij wel al heb je wel kans dat het nog eens terugkomt

Schoonmaakster:
Hier ook! :) Eerst 1x per week 3 uurtjes (toen we allebei 5*8 werkten), ze komt vanaf nu 1x per 2 weken (ook 3 uurtjes; ik ga 3 dagen werken straks). Ze doet inderdaad alle 'grote' dingen, zoals wc's, badkamer, etc. zodat ik het zelf alleen maar bij hoef te houden. Ik vind het heerlijk!

Faptist wat zielig van die krampjes ;( hopelijk gaat het snel beter of vind je snel een oplossing!

Wat goed van Q :D *G*
Dat je die armpjes onder het lijfje 'moet' leggen had iemand mij wel eerder mogen vertellen (kwam ik vorige week ofzo achter); ik legde E steeds gewoon plat op d'r buik en vond het maar gek dat ze geen aanstalten maakte om d'r hoofdje te bewegen :@ al heeft ze er ook met d'r armpjes onder zich maar weinig zin in hoor ;)

En ik ga toch nog één keer sorry zeggen dat ik zo weinig/selectief reageer op anderen :* maar ik kom er gewoon niet aan toe als E wat mindere dagen heeft. En ik weet dat het ook niet hoeft, maar toch blijft het soms als eenrichtingsverkeer voelen van mijn kant... :@
Weet in ieder geval dat jullie enorm gewaardeerd worden ^O^ en dat ik altijd ontzettend meeleef met en/of moet lachen om jullie heerlijke baby's O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:31:07 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153767962
wij deden de armpjes wel wat meer naar voren , elleboogjes net onder de borst, knuistjes bij t gezichtje.
Kwak
pi_153767974
Oh, en ook meteen even mijn baby spammen natuurlijk O+

SPOILER
pi_153767976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:31 schreef kwakz0r het volgende:
wij deden de armpjes wel wat meer naar voren , elleboogjes net onder de borst, knuistjes bij t gezichtje.
Die van mij kukelde dan om :') armpjes wat wijder werkte beter op die leeftijd :P
pi_153767997
Zal er nog eens wat mee experimenteren dan, met die armpjes! :Y

Voorlopig is ze drukker met d'r beentjes als ze op d'r buik ligt. Lijkt soms net alsof ze probeert te kruipen, want d'r kontje gaat ook steeds iets omhoog :+
pi_153768127
Ah twist wat een snoesje O+
pi_153768168
Tnx voor alle ervaringen, maakt dat 't wat minder belachelijk voelt allemaal :@ Het is virus op evenwichtsorganen, geen draaiduizeligheid (dus oefeningen helpen niet), bloeddruk is prachtig. Uitzitten dus ;( Werken enzo mag gewoon, mits voldoende rust tussendoor.
Ga ik nu even een potje janken en zo als de mannen weer thuis zijn (uk is met J mee naar de fysio, afspraken waren tegelijk) de schouders er weer onder.

Heb wel gelezen over al-dan-niet-knuffelbaby's en oefenen op de buik enzo hoor!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:44:18 #63
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153768185
Wat een snoepje Twist!

Hier een recente van mijnes... hij wordt zo groooot!
Kwak
pi_153768200
He bah wat naar JM. Hoop dat je goed wat rust kunt pakken en er snel bovenop komt dan! :*

Kwak ermagherd wat voor dreumes heb jij daar!! O+
pi_153768223
Kwak O+

Oh da's klote JM ;( is er niks tegen te doen verder? Sterkte! :*
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:50:24 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_153768270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een snoepje Twist!

Hier een recente van mijnes... hij wordt zo groooot!
[ afbeelding ]
heuj, toastje krijgt ook een kapsel *O* :D

Oooooh en lachende minimini van Twist! O+!!!
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:51:19 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_153768289
Oh en op de vorige pagina nog een Q met koppie omhoog, wat goed zeg! En wat een knap kind! O+
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:52:03 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153768295
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heuj, toastje krijgt ook een kapsel *O* :D
ja man! hij doet de mauw! blonde kuif alert! (ik heb zn haar bij zn oortjes zelfs al twee keer een beetje
geknipt want ik haat uitstaand pluishaar dat over die oren heen hangt :')

en JM wat vervelend dat virus... sterkte met uitzieken en pak je rust! gaat t niet zoals t moet, dan moet t maar zoals t gaat!
Kwak
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:54:48 #69
348178 NotTheSame
pi_153768343
Dames, lief van jullie :* !

Faptist en Amsel, draagdoeken genoeg hier, maar op zo'n momenten overstrekt hij zich zo erg dat ik hem niet goed ingeknoopt krijg.

Cholula, co-sleeper hebben we al, hij word alleen een beetje te klein ;). Misschien binnenkort even naar de Ikea een ledikant halen.

Maar, Fok!wet... Om 23.30uur hebben we hem maar van ellende een pcm gegeven en viel direct daarna in slaap. Om 01.00uur heb ik de laatste poging gedaan om hem van me af te krijgen en warempel, het lukte, niet wakker geweest!
Vervolgens sliep meneer tot 5.30uur :o :o :o :o :o :o :o ! Daarna even gevoed en weer doorgeslapen tot 8.00uur *O* !

Ik voel me nu echt herboren ^O^.
pi_153768419
NTS wat fijn! :*
Misschien heb ik het compleet gemist hoor :@ maar als pcm blijkbaar helpt, mankeert hem misschien toch 'gewoon' iets lichamelijks? Maar hij was al helemaal gecheckt toch?
pi_153768448
Wat fijn NTS!
Jullie foto's O+

Twist: nope, niks aan te doen...

En rust nemen.. Balen met nog 6 bruiloften, 1 promotie en een andere klus te bewerken in de komende 2-3 weken en met baby :{ Beetje afwisselen maar..
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:04:13 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_153768505
Slaap voor NTS! *O*
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:10:09 #73
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153768600
SQ en blonde kuifmauuw O+ O+

Dyre die baby-weg foto _O-
(heb ik ook wel eens eens gehad toen hij in een campingbedje lag in een vakantiehuisje.. die eerste schrikreactie! :o )

JM wat ontzettend KUD! :( Hopelijk gaat het snel weer beter met je.. knuf :*

Cactus wat sneu van het overgeven van J. Was het nog gelukt de afspraak te halen in het zh?

Q wat goed met je hoofd omhoog!! *O*
En die laatste foto! O+ Wat een knappert!

Fap wat zielig van de krampjes.. helaas geen tips :*

Twist wat een leuk lachebekkie :D

Toastje! Knappe vent met je lange benen O+

NTS wat goed!!! Lekker wat uren slaap kunnen pakken! *O*

Babygebaren.. ik vind het tof! Kwak ben die link van je aan het doorkijken. Echt leuk met die filmpjes erbij! (Als ik em nou eens leer dat het gebaar voor aap, papa betekent? :P)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:15:41 #74
348178 NotTheSame
pi_153768704
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:58 schreef twist02 het volgende:
NTS wat fijn! :*
Misschien heb ik het compleet gemist hoor :@ maar als pcm blijkbaar helpt, mankeert hem misschien toch 'gewoon' iets lichamelijks? Maar hij was al helemaal gecheckt toch?
Je hebt gelijk hoor, zo denken wij dus ook. Maarja het kunnen natuurlijk ook darmkrampen of tandjesleed zijn, er zijn namelijk ook dagen dat pcm geen nut heeft. Dus het is echt per dag koffiedik kijken.
pi_153768746
Wat fijn dat je even goed hebt kunnen slapen NTS :*

JM uitzitten dus. En dan nog zoveel klusjes hebben staan, sterkte!

Toastje O+

Wat een knapperd is Q O+

En een dropje van Twist O+
pi_153768774
Toch iets met je evenwichtsorgaan, wat balen zeg JM! Beterschap :*

Goede nacht voor NTS! *O* Vraag me dan idd ook af waar hij dan last van had als de pcm helpt?

Jeetje Kwak, wat wordt ie ineens groot :o

Ohh wat een schatje Twist!! En geen idee of dat "moet" met die armpjes hoor! We lopen bij de fysio en een oefening daar was op z'n buik z'n armpjes zo bij elkaar onder z'n borst. Of wat hoger misschien, weet ik niet zeker meer.. Hij houdt z'n armen meestal zo stijf dat ik al blij ben als ik ze onder hem gevouwen krijg :P. Als ik hem zo omrol vind ik het makkelijker gaan. Hij houdt anders ook z'n armpjes te ver uit elkaar.
Q trappelt trouwens ook liever met z'n beentjes aks hij op z'n buik ligt. Bij een oefening waar hij met z'n armpjes en borst over een opgerolde handdoek ligt en zo z'n hoofd omhoog moet houden, moest ik m'n hand op z'n kont houden om hem te helpen die omlaag te houden. Op de eerste foto zie je ook een heel klein beetje dat ik zn kont omlaag gedrukt hou, om hem te helpen. Even later kon ik hem loslaten :). En blijven opletten, hij valt soms ineens (bijna) om als ie moe wordt (1e keer bijna met z'n hoofd tegen de spijlen..)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:22:37 #77
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_153768821
Gisteren niet/met half oog meegelezen, dus ik haak nu weer even aan.

Wat me is bijgebleven:

Ziek Soesje... Beterschap! Ontzettend rot, zeker zo in de vakantie.

Over schoonmaken, ik vond dat van Zoë heel herkenbaar dat je van je kind wel mag schoonmaken (dan gaan ze hier ook lief spelen) en als ik dan ga zitten is het gedaan met de rust :P.
En verder ben ik ook zo netjes en hou ik altijd alles bij :).

Ik las over baby's die van voorlezen houden, baby's die niet willen knuffelen, baby's die in je mond kotsen, baby's met kramp en baby's die moeilijk slapen...

Q die op de buik ligt met hoofd omhoog *O*.

Draaierige JM -O- . Bah, hoop dat de dokter je verder kan helpen. Mijn zusje heeft eens iets met haar evenwichtsorgaan gehad. Ze kon toen alleen nog maar heel stil op bed zitten, kotsmisselijk was ze. Toch de oefeningen gedaan die de dokter haar had aangeraden. En het hielp! Toch te vluchtig gelezen. Uitzitten dus. Meh. Beterschap!

Twist O+ O+ O+ .

Kwak, hij wordt echt groot!! En blond. En wat een superlang benen heeft hij, of misschien ligt het aan de hoek.

NTS *O* slaaaaaaap! Wat heerlijk voor je joh. Ik vind het wel heel zielig klinken dat PCM helpt... Lijkt dan toch of hij ergens pijn heeft :{ .

[ Bericht 1% gewijzigd door Fee-nix op 23-06-2015 10:29:31 ]
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:35:35 #78
250838 Fee-nix
pi_153769069
En ik heb stiekem best wel een hekel aan de fase waar L.aura nu in zit :') .Ze is hartstikke leuk en lief hoor, maar nu ze kan staan, wil ze dat ook echt overal. En ze snapt nog niet dat sommige dingen te wankel zijn om je aan op te trekken }:| .

Zo zat ze vanochtend heerlijk met broerlief bij het keukentje alle spulletjes te bekijken en bevoelen. Maar toen MOEST ze natuurlijk staan. Keukentje is niet zo zwaar. Maar het ging. Tenminste, zo leek het. Twee tellen later lag ze op haar rug met het keukentje bovenop haar. Arm ding. Daarna ook nog hard met haar hoofd er tegenaan gevallen toen ze op haar knietjes zat. Toen had ze het wel gehad.

Plaatjes erbij:

SPOILER
pi_153769156
NTS wat fijn !

Twist O+ omg wat een schatje. Helder koppie ook :9 weet vast heel goed wat ze wil

Kwakz0r O+ blond! Knapperd

-O- vervelend JM
Helemaal in combi met werk enz
pi_153769200
-O- L.aura
Lastig Fee!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:44:31 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_153769262
Aww, arme lau ;( :*
Valt me wel mee dat je geen foto hebt van je baby onder het object! Je bent vast een betere moeder dan ik :P

disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:47:13 #82
250838 Fee-nix
pi_153769326
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
Aww, arme lau ;( :*
Valt me wel mee dat je geen foto hebt van je baby onder het object! Je bent vast een betere moeder dan ik :P
Hahaha :D. Ik gooide nog net niet met mijn camera. S kreeg het keukentje ook tegen zich aan, dus ik kon twee kinderen troosten.

Awww Mauwtje :* . You evil mom :P .
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:47:29 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153769334
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:27 schreef twist02 het volgende:
Herkenbaarheid van niet-knuffel baby's is fijn, thanks allemaal! :* Was alweer bang dat m'n baby kapot was ;)

JM: klinkt voor mij inderdaad ook bekend, bij mij was het ook BPPD (draaiduizeligheid). Ik heb ook regelmatig last gehad van een te lage bloeddruk, maar dat vond ik toch anders voelen.

Bij die draaiduizeligheid was het eigenlijk echt alleen duizeligheid, verder voelde ik me in principe prima (voor zover dat gaat als je zo duizelig bent ;) ). Ben er ook voor langs de ha geweest, maar er is weinig tegen te doen. Er zijn wel oefeningen die je kunt doen om die kristallen in je evenwichtsorgaan weer goed te krijgen. Je voelt je compleet idioot als je ze doet :* maar ze hielpen bij mij wel [sub]al heb je wel kans dat het nog eens terugkomt

Ik heb ook BPPD en vanaf mn 18e ofzo had ik het altijd 1-2 keer per jaar en ging het al dan niet met oefeningen wel weer weg binnen een week. Of het toeval is of niet weet ik niet, maar sinds de bevalling van Sillie heb ik het altijd. Het wordt erger als ik vermoeid ben en de huisarts en fysiotherapie hebben uiteindelijk niet geholpen helaas. Ik kan niet op mn rug liggen met mijn hoofd helemaal plat. Of mn hoofd achterover houden zoals je dat doet als je bijv hoog iets wil wegleggen ofzo. Anders moet ik met een beetje pech overgeven van de draaierigheid. Virus op je evenwichtsorgaan klinkt echt niet fijn JM, ik wist niet eens dat het bestond. Beterschap! En ook voor Soeze, lees net dat ze zo ziek is geweest!

NTS ben blij voor je dat je een beetje bij hebt kunnen tanken, je had het wel nodig denk ik zo!

Hier weinig nieuws verder. Het slapen gaat wat lastig bij Suzuki maar dat hoort bij de leeftijd. Verder kruipt ze het liefst de hele dag en zet kleine stapjes aan het tafeltje, trekt zich op aan alles wat omvalt en ik denk steeds dat ze kusjes geeft O+ maar dan blijkt het gewoon honger.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:51:39 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_153769408
Hapkushonger, herkenbaar :') m. wil ineens de hele dag eten. Armpjes gestrekt en HUMM HUMM roepen. En als er dan niet binnen een halve nanoseconde eten voor je neus ligt, protesterend aan je sok / hand / slabber beginnen.

Ik hoop ook dat opa vandaag niet weer om 16:30 een complete gepureerde appel + boterham in stouwt :')
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:54:54 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153769467
Wowwwww dat krijgt ze weg? Ik juichte gisteren om 3 muizenhapjes mango :')

Suus begint in de auto bij honger altijd demonstratief met haar hoofd schuin omhoog/opzij aan haar maxi cosi-kussen te slobberen. Of idd aan de mouwen of sokken O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:56:15 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_153769496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Wowwwww dat krijgt ze weg? Ik juichte gisteren om 3 muizenhapjes mango :')

Suus begint in de auto bij honger altijd demonstratief met haar hoofd schuin omhoog/opzij aan haar maxi cosi-kussen te slobberen. Of idd aan de mouwen of sokken O+
ja, ineens. Sinds een week of twee vreet ze als een bootwerker :?
disclaimer
pi_153769537
Ghehehe, hongerlapjes O+
Dank voor jullie medeleven lieve allemaal :*
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:59:03 #88
250838 Fee-nix
pi_153769565
L.aura eet ook lekker ineens!
Ochtend: 150 ml pap
Tussendoor: bijna heel potje fruithap
Middag: halve boterham, fles 180 ml
Tussendoor: water en ligapapje of yoghurt
Avond: groentenhap (was gisteren een hele!
Voor het slapen gaan nog een fles van 180 ml.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:02:59 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_153769641
Oh zulke hoeveelheden red ik meestal nog niet :D
'S morgens wat fruit en kwark (30 om 50 gram ofzo?), 's middags 1 boterham inclusief korsten, 's avonds wat groente en eventueel wat aardappel, maar soms ook niet. Gisteren was ze te lui om te kauwen, dus toen was de opbrengst mager :') tussendoor krijgt ze soms nog wat fruit of rijstwafel.
disclaimer
pi_153769669
Ach Lau ;(
Herkenbaar wel dat het lastig is.
Lou trekt zich aan alles op en alles wat in haar weg zit MOET op de grond. Of kapot :')
Dus ik zit geregeld weer alle zooi in de lade van de tafel te gooien, de playstation te redden, de controllers in veiligheid brengen, folders of kranten die gescheurd op de grond liggen opruimen. Zucht :')

Hapkusjes krijg ik ook veel, maar gewoon tijdens knuffelen. Gevolgd door een bijt in mn kin of wang. Pure liefde natuurlijk O+

Wauw, zulke eethoeveelheden redden we niet :D Ze redt net de helft van een appelpartje.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:13:13 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153769859
Ik kijk daar wel een beetje naar uit, naar het echte eten! Niet omdat ik me zorgen maak over wat ze binnenkrijgt of zo, maar ik vond het bij haar broer altijd zo leuk om maaltijdjes te maken en dan gezellig samen te eten *O*. Laatst at ze op het kdv bijna een hele boterham :o maar daar was ze blijkbaar zelf ook van geschrokken want nu is het weer een paar minuten op 1 dobbelsteentje sabbelen en dan uitspugen of per ongeluk inslikken. Maisboogje of een klein stukje rijstwafel gaat wel goed.

Wel herkenbaar Feenix, sneu is dat he. Ze willen zoveel en doen dan zo stuntelig. Dikke tranen plus pruillip omdat iets oprapen terwijl je staat level 10 is en daar zijn ze nog niet.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:13:22 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153769867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Hapkushonger, herkenbaar :') m. wil ineens de hele dag eten. Armpjes gestrekt en HUMM HUMM roepen. En als er dan niet binnen een halve nanoseconde eten voor je neus ligt, protesterend aan je sok / hand / slabber beginnen.

Ik hoop ook dat opa vandaag niet weer om 16:30 een complete gepureerde appel + boterham in stouwt :')
ik zie even niet waarom dat erg is :@ of is t omdat ze dan niet meer wil drinken en slapen?

hier ook eten als een bootwerker en dan prak ik ook weleens een banaan op brood of wat aardbeien ofzo.

@ NTS wat fijn een nachtje wat bijtanken!

@ Spees, wauw vervelend zeg. Lijkt me lastig met kindjes ook, soms wring je je dan toch onverwacht in bochten die je evenwichtsorgaan niet zo tof vindt misschien...

@Fee ja wel lange benen, maar niet zo lang als ze op de foto lijken. lange benen runs wel in de family.... (van J's kant dan, ik heb korte stokjes...) zijn zussen en moeder hebben echt van die megastelten ook :o
en wat sneu voor L... dat omvallen kijk ik ook niet naar uit qua fase...
Kwak
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:14:46 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_153769892
Skittles, dat is alleen maar omdat ze het pureren hoor. Ik wil dat liever niet, dus het blijft bij opa & oma. Ik geef nog steeds alles rapley (ja okee, behalve yoghurt).
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:16:47 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_153769936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zie even niet waarom dat erg is :@ of is t omdat ze dan niet meer wil drinken en slapen?

omdat ze dan geen avondeten meer eet. En prima dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze dr mond open blijft gooien, maar ik kies een andere manier ;) en dan is een beetje prak niet zo erg, maar grote bakken prak hoeven nou ook weer niet :P
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:19:38 #95
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153770003
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

omdat ze dan geen avondeten meer eet. En prima dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze dr mond open blijft gooien, maar ik kies een andere manier ;) en dan is een beetje prak niet zo erg, maar grote bakken prak hoeven nou ook weer niet :P
ah t ging om t pureren. nee snap ik.
Kwak
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:21:33 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_153770050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah t ging om t pureren. nee snap ik.
om beide ;) mijn eerste uitgangspunt is: ze eet met ons mee. Wat wij eten, wanneer wij eten. De tweede is: zo veel mogelijk zelf.
Nogmaals, niet onoverkomelijk, maar heb liever dat ie zulke porties tijdens de lunch geeft, en dan laat in de middag nog iets te snacken bij de borrel :D
disclaimer
pi_153770082
Bitterballen?
pi_153770099
Haha dat is wel een enorme maaltijd zo vlak voor het avondeten idd sq :D

Hier gister totaal niks gegeten van wat ik aanbood. Wel sok op eten ja :') zondag stuk rijstwafel gegeten toen we uit logeren waren. Dat was ook meteen het laatste. Brood doe ik alleen boter op of niks.
Verder alleen bv. Ik kom nu wel op het moment dat ik na iets gegeven te hebben wat hij alleen maar wil slaan, iets anders te geven om dat te proberen. En bij zo'n instantie als CB durf ik mijn angst niet uit te spreken...

Kruipen en vooral zitten is echt een grote hit. Hond aanvliegen als die wil slapen ook. Heel geconsentreerd in de box met iets spelen ook. O+
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:23:43 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_153770111
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:22 schreef Crumpette het volgende:
Bitterballen?
ze vindt parmaham lekkerder.
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:24:13 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes