Je hebt iig je punt gemaaktquote:Op maandag 22 juni 2015 18:26 schreef theodoor9 het volgende:
1996 was dus mijn gok. Indiaan, wil jij de OP doen? Lukt me zo niet..
quote:Op maandag 22 juni 2015 18:23 schreef BillDauterive het volgende:
Bah, Red Bull.
Ik ken alleen iets van bliksem en Ron Koebrugge, dus ik had het sowieso fout.
Het is nu een gokvraag geworden dus?
1999.
Starik? Omdat Mike starink?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:35 schreef BillDauterive het volgende:
Bulletje is van de miniplaybackshow toch?
Owja, nieuwe vraag.
[ afbeelding ]
Welke Frank zien we hier? Hij is aangekondigd als (...) @ de Alzheimer All Stars
Wie??quote:Op maandag 22 juni 2015 21:19 schreef H.Kemper het volgende:
Waarom weet ik dat dat Mike Starink is![]()
![]()
Frank Starik?
Ja!quote:
Haha! Ik vind het ook eng dat ik het weet. Waar was die kerel ook alweer van?quote:Op maandag 22 juni 2015 21:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja!Frank Starik
Wat een toeval dat jullie allebei tegelijkertijd antwoord geven. Kijken jullie naar dezelfde film op tv oid?
n00biedoobiedoo 17
friekin_ 15
Sunnythesun 12
indiaantje89 11
H. Kemper 11
BillDauterive 8
richolio 7
Ferraro 6
het_grobbekuiken 4
µ 3
roflcaik 1
TAV74 1
Oké. Hint. Water!quote:Op maandag 22 juni 2015 21:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohh.. stoofpotten natuurlijkmaar dat is de enige echt aparte die ik zo kan verzinnen..
Ja maar dat was gewoon bij la place.. niet bijzonder verder.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:38 schreef H.Kemper het volgende:
Ze hadden sowieso iets met meelwormen afgelopen jaar
Stoofpotten waren ook nieuw hoorquote:Op maandag 22 juni 2015 21:42 schreef friekin_ het volgende:
Nu nog een andere. Er waren vorig jaar 6 nieuwe kaan concepten. Kom op!
AH klopt!quote:
Punten toekennen is even lastig, wil jij dat doen?quote:BIDDINGHUIZEN – Het foodaanbod op Lowlands is dit jaar flink vernieuwd. Het popfestival dat donderdag begint heeft onder meer een volledig drijvend Italiaans restaurant, een ‘authentieke afhaalchinees’ en een bakkerij van La Place.
Het is Hans Kuipers, manager F&B Concepts van LOC7000, gelukt om een aantal van zijn dromen op Lowlands te realiseren. Het terrein is vanaf donderdag open voor campinggangers, het festival zelf begint vrijdag. Vorig jaar was het plan van Kuipers om het foodaanbod in 2014 weer een flinke vernieuwingsimpuls te geven. Met acht nieuwe concepten is dat gelukt vindt Kuipers. Hij licht ze toe aan Out.of.Home Shops.
Drijvend restaurant: Cucina Flottante
Er komt dit jaar in het water een drijvend restaurant Cucina Flottante (drijvende keuken) op acht pontons die daar speciaal voor zijn neergelegd voor 32 personen. “Daar moet je met een bootje naartoe en het is echt een luxe Italiaans restaurant met vlees- en vegetarische gerechten”, zegt Kuipers enthousiast. Aan wal heeft het restaurant nog eens 150 zitplaatsen en zijn de gerechten ook los te bestellen. Dit concept wordt ingevuld door One for the Road-catering.
Bakkerij La Place
Een droom van Kuipers was om festivalgangers die bijvoorbeeld ’s ochtends het terrein op komen te verrassen met de geur van vers gebakken brood. Een volledige bakkerij was de wens en hierover ging hij aanvankelijk met het Vlaamsch Broodhuys in gesprek. “Helaas trok die partij zich terug, maar ik vond La Place gelukkig bereid om dit in te vullen”, zegt Kuipers. La Place heeft met het vierde generatie restaurant in Leiden inmiddels de nodige ervaring opgedaan met het zelf bakken van brood. Kuipers: “Het paste in de visie van La Place. We gaan dikke sneeën brood aanbieden met bijvoorbeeld pindakaas of met ham en rucola.” Daarnaast serveert de cateraar broodjes meelworm bij wijze van experiment. La Place is al sinds een aantal jaar een bekende partij waar Kuipers mee samenwerkt.
Afhaalchinees
De ‘Oud-Hollandse’ afhaalchinees, bijna ieder dorp heeft er nog wel een. Ook op Lowlands is dit weekend een authentieke afhaalchinees te vinden met babi pangang, foe yong hai en pekingeend op het menu. Liefhebbers kunnen aan een balie hun bestelling op laten schrijven en vervolgens in een heuse wachtruimte plaatsnemen, compleet met leesmap aan een ketting en een aquarium. Dan gaat het luikje open en kan de bestelling worden meegenomen. Eenmaal buiten worden klanten nog door de Chinees nageroepen of ze misschien ‘sambal bij’ willen. Het concept wordt op Lowlands ingevuld door Star Cuisine.
De gaarkeuken
Studenten die op kamers gaan moeten voor het eerst zelf koken. Vaak komen ze niet verder dan een pan macaroni of een bonenschotel. En dat is ook precies het assortiment van de Gaarkeuken op Lowlands. “Macaroni met gehakt en groente, heel basic”, zegt Kuipers die eerst nog echt de ingeblikte ham smac in de gerechten wilde verwerken. “Maar dat vond men te ver gaan.” De bonenschotel wordt geserveerd met spekjes en een uitje. “En goedkoop, voor 2 munten ben je goed gevuld. Een munt kost 2,60 euro.” De locatie staat vol met formica tafels en er hangt tl-verlichting om de sfeer compleet te maken. Het concept wordt ingevuld door Van ’t Land dat ook de Hollandse maaltijden doet op Lowlands.
Plenty volgens kookboek Ottolenghi
De volledig vegetarische eetgelegenheid heet dit jaar Plenty en daar wordt gekookt volgens het uitgangspunt van de Israëlisch-Britse kok Yotam Ottolenghi. “Volledig vegetarisch maar wel modern en geen geitenwollensokken”, belooft Kuipers. Het concept wordt ingevuld door De Vliegeraar.
Soul Kitchen
De wereldkeuken, waaronder de Afrikaanse en de Caribische keukens, zijn te vinden bij Soul Kitchen. Dames in traditionele kledij serveren deze. Dit wordt gedaan door het bedrijf Marshe.
Primeros
Bekend in de wereld van rollende keukens; Primeros. Op een verzameling oude Vlaamse kachels worden de heerlijkste stoofpotten bereid met rundvlees maar ook vegetarisch.
Vis en mosselen
Visliefhebbers kunnen op Lowlands dit jaar ook hun hart ophalen bij een speciaal concept hiervoor. Kabeljauw, een pannetje mosselen of een Thaise roerbak, ook als festivalvoedsel kan dit tegenwoordig, ingevuld door het bedrijf Food4Now.
De cateraars van vorig jaar zijn er ook nog steeds te vinden, maar soms in kleinere metrages. Kuipers: “Het aanbod is alleen groter en diverser, het aantal meters food hetzelfde.”
Jaaa die was leuk!! Daar ben ik idd ook geweestquote:
Nope, er zitten wel 2 politici bij (als in: één ex en één moest het nog worden vlak daarna)quote:Op maandag 22 juni 2015 22:06 schreef H.Kemper het volgende:
Femke Halsema, Jan Marijnissen, Boris Dittrich?
Damn....quote:
quote:
ha trusten, ik ben pas net opquote:Op maandag 22 juni 2015 23:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Goed! Je mag zelf ff de punten doen..
Welterusten
hint: tis een band die dit jaar op LL staatquote:Op dinsdag 23 juni 2015 06:55 schreef µ het volgende:
Als ik oasis zie denk ik aan Beady Eye, geen idee of je daarnaar op zoek bent.
quote:
n00biedoobiedoo 17quote:
Jaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 12:10 schreef µ het volgende:
[..]
Echt he
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:
n00biedoobiedoo 18quote:
In haar gloednieuwe vid.quote:
n00biedoobiedoo 18quote:
Uiteraard wederom een juist antwoord.quote:
Yay.quote:
^^quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben sowieso veel te lui voor dit soort vragen
Dit werd bekend gemaakt in Februari? We zijn ondertussen ruim 4 maanden verderquote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is de eerste lichting.. Die moet toch niet zo moeilijk zijn?
Kloptquote:
Nee.. de T is een The artiest overigens.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:25 schreef H.Kemper het volgende:
Mini Mansions op een M? Todd Terje op T?
quote:
Nee..quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:27 schreef µ het volgende:
Chemical brothers zijn weer verdwenen van de lijst.
D:quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:36 schreef richolio het volgende:
Die ene met die S.. Ik weet dat Skinny Lister heeft afgezegd, maar die andere..
Je moet er wel een "touw" bij denken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Spade eigenlijk.. is dat een band toevallig?
wtf? Spade rope?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je moet er wel een "touw" bij denken.
Je hebt gelijk..quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:42 schreef richolio het volgende:
Jose Gonzalez zat toch ook bij de eerste lichting?
Het is Hollereer, niet Holleederquote:
I know..quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is Hollereer, niet Holleeder
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Amsterdamse Underworld?
Underworld dus?
Correct. Prima album overigensquote:
Heeft Ben een D-kant op zijn plaat?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Van welke artiest is deze (vinyl) tracklist:
[ afbeelding ]
Ik keur hem goed, het waren Rico en ART. Dit jaar inderdaad met Opgezwolle - Delic.quote:
n00biedoobiedoo 19quote:
Er is geen band die een tent sloopte. ze hadden het allemaal te druk met op het podium staan.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:54 schreef H.Kemper het volgende:
Sigur Ros, Osdorp Posse en de band die de tent sloopte waar ik de naam niet meer van weet
Muse (10de) en Faithless (8ste) staan niet in de top vijf. Kyteman staat op 2quote:
Sigur Rós staat op 1, Osdorp Posse heeft de lijst niet gehaald. De laatste, geen idee.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:54 schreef H.Kemper het volgende:
Sigur Ros, Osdorp Posse en de band die de tent sloopte waar ik de naam niet meer van weet
M&S staat 12de, Elbow staat ook in de lijst, op de 9de plaats!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:55 schreef Sunnythesun het volgende:
mumford & sons, black keys, Elbow, Editors, la pegatina![]()
(ik noem gewoon persoonlijke favorieten..)
The Prodigy staat wel in de lijst, op plaats 13, The Streets in de net-niet-lijstquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Beastie Boys, The Prodigy (onweer inslag), The Streets?
Helaasquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef Pensylvania het volgende:
Otto Orgel, Corvus Corax en Kinderen tegen Kinderen
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:54 schreef H.Kemper het volgende:
... en de band die de tent sloopte waar ik de naam niet meer van weet
Oja Pennywisequote:
Dat was niet de tent, alleen het podium en de arm van t meisje op de voorste rij 2 jaar laterquote:
Stond jij ook op het podium?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat was niet de tent, alleen het podium en de arm van t meisje op de voorste rij 2 jaar later
In 97 wel ja.quote:
Doe maar geen oudje. Ouder dan 10 jaar staat niet in de top 5.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Serieus? Kyteman op 2? Vond dat wel tof, maar toch ook weer niet zó bijzonder..
Ehm.. RATM?? Oudje dus..
Staat op plek 11!quote:
Staat in de net-niet-lijst.quote:
Staat op nr 7. We hebben nu dus van de lijst nrs 1, 2 en 7 t/m 13 gehadquote:
Ook niet.quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Doe maar geen oudje. Ouder dan 10 jaar staat niet in de top 5.
Altijd TOOL!quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:07 schreef Pensylvania het volgende:
[..]
Altijd TOOL!
Godverdomme... al 6 jaar op rij zat ik te zeuren hoelaat Tool kwam. Sla ik een jaar over (vanwege ziekte) komt Tool echt...
Lul niet, Tool stond op de allereerstequote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:07 schreef Pensylvania het volgende:
[..]
Altijd TOOL!
Godverdomme... al 6 jaar op rij zat ik te zeuren hoelaat Tool kwam. Sla ik een jaar over (vanwege ziekte) komt Tool echt...
en 2007quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lul niet, Tool stond op de allereerste
Ja, maar dat was idd laatquote:
De Jeugd van Tegenwoordig staat op 3, vlak voor Arcade Fire en Arctic Monkeys (goed zo n00b!). Op zes staat Them Crooked Vultures.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:06 schreef Pensylvania het volgende:
jeugd van tegenwoordig, anouk, dropkick murphys, flogging molly, opposites
Triggerfinger en de Jeugd van Tegenwoordigquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:10 schreef Pensylvania het volgende:
Wie stond er in 2007,, okee nee een echte vraag.
Welke twee bands stonden samen in de Alpha te oreren dat ze sexy beesten zijn?
DJVT en Triggerfingerquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:10 schreef Pensylvania het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:11 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Triggerfinger en de Jeugd van Tegenwoordig
DJVT en Triggerfingerquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:10 schreef Pensylvania het volgende:
Volgens mij kwam die tot stand toen de lowlovers gingen overleggen wie waar in de lijst hoorde. Ik ben benieuwd of er een optreden vanaf 2012 was die we als legendarisch kunnen beschouwen, maar dat is misschien meer een vraag voor het andere topic.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:10 schreef H.Kemper het volgende:
Ferraro is verantwoordelijk voor die lijst?
Nick Cave 2013 was wat mij betreft 1 der allerbesten op LL ooit.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:12 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Volgens mij kwam die tot stand toen de lowlovers gingen overleggen wie waar in de lijst hoorde. Ik ben benieuwd of er een optreden vanaf 2012 was die we als legendarisch kunnen beschouwen, maar dat is misschien meer een vraag voor het andere topic.
Dat was ook het eerste optreden waar ik aan dacht. Ik zal het eens vragen in het andere topicquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nick Cave 2013 was wat mij betreft 1 der allerbesten op LL ooit.
Sowieso fijner dan de top 5
Dan ken je Steal The Light vast nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, da's die band waarvan ik alleen Brighter Than Gold leuk vind
n00biedoobiedoo 19quote:
Nee, ik wist t echt niet meer. Ik vind dat een lekker nummer. Er zit net zo'n catchy sampletje in als bij Fifteen Floors van Balthazar en daar hou ik wel van.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
n00biedoobiedoo 19
indiaantje89 17
friekin_ 15
Sunnythesun 14
H. Kemper 14
BillDauterive 9
richolio 8
Ferraro 6
µ 6
het_grobbekuiken 4
roflcaik 3
TAV74 2
drebbelman 1
Pennsylvania 1
@n00b je had hem best al mogen beantwoorden hoor![]()
Ik vind deze toch veel beter dan Brighter Then Gold:quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, ik wist t echt niet meer. Ik vind dat een lekker nummer. Er zit net zo'n catchy sampletje in als bij Fifteen Floors van Balthazar en daar hou ik wel van.
Eensch.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik vind deze toch veel beter dan Brighter Then Gold:
Ja, dat zou heel goed kunnen.. dat was de reden waarom ik er niet ben gaan kijken..quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:34 schreef BillDauterive het volgende:
Geen idee precies. Het was in ieder geval in de Grolsch, aan het eind van de middag/begin avond. Tegelijkertijd met Beastmilk, geloof ik.
Ja, op zaterdag toch? De stream stond hier nog wel op de achtergrond te kabbelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:34 schreef BillDauterive het volgende:
Geen idee precies. Het was in ieder geval in de Grolsch, aan het eind van de middag/begin avond. Tegelijkertijd met Beastmilk, geloof ik.
Ja, klopt. Want ik dacht toen nog: "Goh, ik heb nog niet eerder zo vroeg een optreden in alle tenten gezien".quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, op zaterdag toch? De stream stond hier nog wel op de achtergrond te kabbelen.
Nee, zeker niet, heb er wel aan bijgedragen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:10 schreef H.Kemper het volgende:
Ferraro is verantwoordelijk voor die lijst?
Bijna! Dag goed.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 17:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, klopt. Want ik dacht toen nog: "Goh, ik heb nog niet eerder zo vroeg een optreden in alle tenten gezien".
Grolsch, zaterdag 17.40 - 18.40?
Otto Orgelquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:57 schreef Pensylvania het volgende:
Otto Orgel, Corvus Corax en Kinderen tegen Kinderen
quote:Op woensdag 24 juni 2015 08:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja euhh... wat ben je nu???
(nee dat was niet de vraag)
Correct:quote:
correct!quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh nee! t Harde! Viel me nog op toen we er langs reden dat er geen bussen meer stonden..
quote:Ook .... keert terug naar Lowlands Paradise. Met opgeheven hoofd en een big-ass smile, mogen we wel zeggen. Sinds zijn Biddinghuizense debuut in 2013 is er namelijk veel gebeurd met deze comedian/schrijver/cartoonist/zelfbenoemde rockgod. Zo rolt .... tegenwoordig met Ruben van der Meer en Tijl Beckand in ‘De Grote Improvisatieshow’ door het land en over je beeldscherm en trad hij vorig jaar aan als aspirant-lid van Comedytrain. En terecht, want dit virtuoze stand-up talent maakt elke line-up met heerlijk absurde grappen en gevoelig geraakte snaren beter en completer. Waarvan akte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |