abonnement Unibet Coolblue
pi_153741641
Heb deze toch maar niet gisteren geluisterd, maar Pink en There is Love in Your vond ik gewoon goed.
  Redactie Sport maandag 22 juni 2015 @ 12:03:26 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153742199
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:11 schreef Beregd het volgende:

[..]

Herkenbaar. En als je dan naar pakweg pukkelpop gaat met hen, dan moet je ze na het optreden in de marquee van spoon of yo la tengo altijd gaan terugzoekzn bij het killers optreden aan het hoofdpodium.
Op Lowlands stond ik in mijn eentje bij Portishead, de rest wilde allemaal graag naar een of ander vaag iets :'(
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153742508
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Heb deze toch maar niet gisteren geluisterd, maar Pink en There is Love in Your vond ik gewoon goed.
There is Love In You is misschien wel zijn beste inderdaad. Vanaf Pink ging hij ineens wat meer een house/dance richting in. Een slechte keuze ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 22 juni 2015 @ 12:42:27 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153743128
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een held, niet iemand die als 'protestzanger' een never ending tour doet met gigantisch entourage.
Om het geliefde wikipedia te quoten.

[..]

Ja, want optredens geven is natuurlijk het privilege van arme jonge hipsterbands :')

En altijd dat gezeik op zijn stem. Hij heeft idd niet meer de stem van 1962, dus als hij nrs van vroeger zingt, klinken ze anders dan op plaat, maar muzikaal klinkt het nog allemaal super. En bij zijn nieuwer werk, die meer op zijn huidige stem geënt is, valt er helemaal niets van te zeggen.
pi_153744046
De nieuwe aanwinst van Erased Tapes heet Masayoshi Fujita. Japanner, woonachtig in Berlijn en hij jengelt er lekker op los op zijn vibrafoon. Dan nu waarom hij nu al mijn sympathie heeft gewonnen: de eerste track van zijn aankomende plaat heet Tears of Unicorn. Wat een titel. Het is ook een fraai nummertje overigens. Niet geheel onverwacht, aangezien Erased Tapes erachter zit.

https://soundcloud.com/er(...)ita-tears-of-unicorn
pi_153745171
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:14 schreef Norrage het volgende:

[..]

There is Love In You is misschien wel zijn beste inderdaad. Vanaf Pink ging hij ineens wat meer een house/dance richting in. Een slechte keuze ;(
Ik vind deze eerlijk gezegd minder dance dan There is Love In You. Beautiful Rewind vind ik inderdaad een stap in de verkeerde richting en deze ook.
Veel vaker zal ik hem niet opzetten. Track 1 is totaal verpest door de vocal die 15 minuten lang irriteert. Waar is de muziek vroeg ik me af. Twee was weinig mis mee maar vind ik ook nergens tof worden. Er zit gewoon weinig van de veranderingen in tempo en verassingen in wat Four Tet onderscheidend maakt, de laatste 5 minuten klinken wel als saaie dance.
Twee tracks zoals dit kan je eerlijk gezegd ook niet echt een album noemen, dit is wmb gewoon een EP.
pi_153747980
Niet heel boeiend helaas, inderdaad.

Zitten leuke dingen tussen, maar duurt eigenlijk gewoon te lang.
pi_153758307
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Twee tracks zoals dit kan je eerlijk gezegd ook niet echt een album noemen, dit is wmb gewoon een EP.
2x 20 minuten lang is geen EP, dat past alleen op een LP. :)
  maandag 22 juni 2015 @ 22:03:04 #160
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_153758636
En All Delighted People EP dan?
pi_153758649
Een album is toch gewoon een coherente verzameling nummers, die het beste op een bepaalde manier word afgespeeld.
Een EP is doorgaans gewoon een verzameling tracks of singles
In het digitale tijdperk zie ik niet echt een reden waarom je dit een album zou noemen.

Ik zie trouwens voornamelijk positieve reacties onbegrijpelijk maar waar.
pi_153758696
Vind het ook meer een EP inderdaad.

Maar jongens, wat was Jonny Greenwood goed op Best Kept Secret _O_
pi_153759060
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een album is toch gewoon een coherente verzameling nummers, die het beste op een bepaalde manier word afgespeeld.
Een EP is doorgaans gewoon een verzameling tracks of singles
Nee. EP's is van origine alles wat langer is dan een single (1 track plus eventuele b-side) maar korter dan een 33rpm-langspeelplaat (LP). Een LP is maximaal zo'n drie kwartier (22 minuten per kant). Daarmee is Four Tet's productie dus bijna precies een LP qua lengte en veel te lang voor een EP.

Meestal is een EP vier tracks, twee per kant, want dat was decennia lang ongeveer het beste dat mogelijk was zonder een LP te drukken.
pi_153759302
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:04 schreef Xrenity het volgende:

Maar jongens, wat was Jonny Greenwood goed op Best Kept Secret _O_
Was je op BKS? Zo ja, hoe was het?
pi_153759487
quote:
3s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:20 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Was je op BKS? Zo ja, hoe was het?
Leuk festival, heb me goed vermaakt.

De headliners waren niet echt voor mij (Libertines, Noel Gallagher, Alt J), maar genoeg leuks gezien en de sfeer is wel echt heel chill.

Ook nog meer zin in Pitch gekregen :P
pi_153759586
Even melden dat New Order vandaag hun nieuwe album heeft aangekondigd: Music Complete.
Het album verschijnt eind september.

Info plus kort teasertje hier: http://pitchfork.com/news(...)lbum-music-complete/
pi_153759596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:24 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Leuk festival, heb me goed vermaakt.

De headliners waren niet echt voor mij (Libertines, Noel Gallagher, Alt J), maar genoeg leuks gezien en de sfeer is wel echt heel chill.

Ook nog meer zin in Pitch gekregen :P
Oké, top drie optredens nog van je en ik ben tevreden.
pi_153759645
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. EP's is van origine alles wat langer is dan een single (1 track plus eventuele b-side) maar korter dan een 33rpm-langspeelplaat (LP). Een LP is maximaal zo'n drie kwartier (22 minuten per kant). Daarmee is Four Tet's productie dus bijna precies een LP qua lengte en veel te lang voor een EP.

Meestal is een EP vier tracks, twee per kant, want dat was decennia lang ongeveer het beste dat mogelijk was zonder een LP te drukken.
Wat een zinloze discussie probeer je aan te gaan zeg.
Ja ik snap dat het niet op zon fysieke plaat past. Daar gaat het niet om.
Er is gewoon niet genoeg materiaal om een goed album te maken. Hij kan beter de nummers gewoon inkorten het is niet alsof bij dit werk daar de mogelijkheid niet toe is. Daarbij als hij het niet op vinyl uitbrengt kan hij het noemen hoe hij wil en zo lang laten duren als hij wil
Maar heb je het album uberhaupt al geluisterd?
pi_153759646
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. EP's is van origine alles wat langer is dan een single (1 track plus eventuele b-side) maar korter dan een 33rpm-langspeelplaat (LP). Een LP is maximaal zo'n drie kwartier (22 minuten per kant). Daarmee is Four Tet's productie dus bijna precies een LP qua lengte en veel te lang voor een EP.

Meestal is een EP vier tracks, twee per kant, want dat was decennia lang ongeveer het beste dat mogelijk was zonder een LP te drukken.
Ik heb de precieze discussie gemist, maar als je praat over pakweg 7-8 nummers met een speelduur van 30-40 minuten kun je ook van een mini-album spreken.
pi_153759705
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb de precieze discussie gemist, maar als je praat over pakweg 7-8 nummers met een speelduur van 30-40 minuten kun je ook van een mini-album spreken.
Klopt. Volgens mij is de grens tussen een EP en een mini-album ook behoorlijk vaag.
pi_153759791
Sowieso hoe verklaar je deze
http://www.discogs.com/Po(...)ics-EP/master/846442
Dubbel EP dan.
Tracks 5 en 6 duren bijna precies even lang als het 'album' van Four Tet
pi_153759803
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:27 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Oké, top drie optredens nog van je en ik ben tevreden.
1. Greenwood
2. Balthazar
3. Weval

Honourable mentions voor Future Islands, Chet Faker, Liima.
  maandag 22 juni 2015 @ 22:55:54 #173
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_153760766
Ah, Liima is dus ook best wat. Is het Efterklang onder een andere naam (en extra percussionist) of is het wel afwijkend genoeg om een andere bandnaam te rechtvaardigen?
pi_153761044
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:55 schreef kciR het volgende:
Ah, Liima is dus ook best wat. Is het Efterklang onder een andere naam (en extra percussionist) of is het wel afwijkend genoeg om een andere bandnaam te rechtvaardigen?
Ik ken Efterklang niet. Vond de percussionist wel zonder meer de MVP van de band.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')