abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153723399
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Over je mening opdringen gesproken... :X
Ja, of je moet er mee kunnen leven dat je als onbetrouwbare overspeler bestempeld kunt worden. Zal leuk voor je zijn als het viavia toch uit komt, dan beter de eer aan jezelf houden en eerlijk zijn dat je je niet aan de afspraak gehouden hebt.

Niemand is van iemand, dat klopt. Uitwisselen van lichaamssappen is leuk, zeker waar.

Mijn mening hierin is dat je netjes en met respect met elkaar en elkaars gevoelens omgaat in een relatie. Ik zeg overigens niet dat seks met anderen niet mag hoor, het is prima, en zelfs leuk, maar alleen als alle partijen het er mee eens zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2015 18:21:30 ]
pi_153723433
Of gewoon niks vertellen. Opgelost dan.

Geloof niet dat dit topic echt is btw
pi_153723649
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar ik moet wel toestaan dat iemand die wel waarde hecht aan sex mij die mening op te dringen?
Nee, maar een relatie is gewoon een visie van beiden hoe je met elkaar samenleven ziet ;). Als dat te ver van elkaar af wijkt gaat het niet werken.

De ene monogaam de andere niet is daar zo'n voorbeeld van.
pi_153723921
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Nee, maar een relatie is gewoon een visie van beiden hoe je met elkaar samenleven ziet ;). Als dat te ver van elkaar af wijkt gaat het niet werken.

De ene monogaam de andere niet is daar zo'n voorbeeld van.
Klopt, maar dat hoeft toch niet altijd sexueel te zijn?
Volgens mij gaan twee mensen die elkaar nauwelijks kennen al veel te gauw zo'n relatie aan waar alles moet worden vastgelegd in regels.
Je kiest voor elkaar op dat moment maar dat wil niet zeggen dat het over een tijd nog zo zou moeten gelden.
Ze trouwen te vlug en zijn nog vlugger weer gescheiden.
Denk eerst eens goed na voor dat je zo'n keuze maakt.

Weet iemand hoelang de eerste kennismaking duurt? Drie jaar. Drie jaar voordat je een beetje gewend bent aan elkaar.
Daarna kan het beter gaan maar ook slechter.
En dat hangt niet van de 'afspraakjes die men met elkaar maakt over geld, liefde en sex maakt' maar gewoon of de twee elkaar mogen of niet.

Ik ben hier bijzonder gebeten op omdat ik zelf eens bij vrienden op een of ander verjaarspartijtje was en de zoon des huizes was in de mineur. Waarom?
Hij had het uitgemaakt met zijn meisje. Omdat ze was vreemdgegaan. De jongen was 17, het meisje was 16.
Alle volwassenen (behalve ik natuurlijk) vonden het volkomen terecht dat de hardwerkende krantenbezorger zijn vrouw had gedumpt.
16 jaar. ZESTIEN JAAR!!!
Als je al op deze leeftijd wordt geindoctrineerd dan is er toch iets vreselijk mis.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:32:51 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_153725348
Vertellen doe je om je eigen schuld te verlichten, niet meer vreemd gaan omdat je de relatie belangrijk vindt. Ga zelf maar denken wat je de juiste keuze vindt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_153727058
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 18:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik ben hier bijzonder gebeten op omdat ik zelf eens bij vrienden op een of ander verjaarspartijtje was en de zoon des huizes was in de mineur. Waarom?
Hij had het uitgemaakt met zijn meisje. Omdat ze was vreemdgegaan. De jongen was 17, het meisje was 16.
Alle volwassenen (behalve ik natuurlijk) vonden het volkomen terecht dat de hardwerkende krantenbezorger zijn vrouw had gedumpt.
16 jaar. ZESTIEN JAAR!!!
Als je al op deze leeftijd wordt geindoctrineerd dan is er toch iets vreselijk mis.
Je draaft door ;)
het gaat niet om leeftijd, het gaat om gevoel, en het respect voor iemands gevoel. Als je sletterig bent en gewoon met iedereen het bed in wil duiken die je tegenkomt, dan is dat verder prima, maar wees er dan in hemelsnaam eerlijk over. Zeg gewoon dat je niet toe bent aan een vaste relatie. Dat scheelt een behoorlijke hoeveelheid gebroken harten van mensen die wel dachten de ware gevonden te hebben...
  zondag 21 juni 2015 @ 20:57:40 #32
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_153727810
Vertellen.

Je kunt beter een fuckbuddy zoeken.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_153730138
quote:

[..]

Weet iemand hoelang de eerste kennismaking duurt? Drie jaar. Drie jaar voordat je een beetje gewend bent aan elkaar.
En dat hangt niet van de 'afspraakjes die men met elkaar maakt over geld, liefde en sex maakt' maar gewoon of de twee elkaar mogen of niet.

Hoe kom je daarbij?
pi_153730214
Ik zou het misschien niet vertellen. :@
Wel over een maandje ofzo het gesprek aan gaan dat je echt behoefte hebt aan seks met anderen.
Make my day!
  Moderator zondag 21 juni 2015 @ 22:15:56 #35
441859 crew  Lenny77
pi_153730712
Ts WAS de relatie net aan gegaan OMDAT het een een open relatie was. Vriend wist dit dus en vond het toen ook een goed idee. Maar is verandert van mening onderweg wat ook niet erg fair is, waarschijnlijk dacht hij zelf lekker rond te kunnen vogelen maar was ts hem voor en vond hij het ineens niet meer zo prettig. Ts is dus wel eerlijk geweest maar hij heeft de spelregels verandert.
Ik weet niet wat hier nu het beste mee te doen. Je hebt duidelijk behoefte aan een echte open relatie. Misschien er toch maar naar op zoek gaan? Want dit gaat natuurlijk blijven gebeuren.
En ik blijf me verbazen hoe het jonge volk zoveel waarde hecht aan trouw... Ligt dat misschien aan het feit dat jullie onzeker zijn? Dat sex met iemand anders meteen betekent dat ze er vandoor zijn met de ander? Het is maar sex... Geen liefde
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_153730832
Dan ontken je gevoelens ;)
Ik wil allereerst dat iemand van me houdt. Daarna komen dingen als intimiteit en evt. seks. Maar oke ik ben ouderwets kennelijk.
pi_153730942
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:15 schreef Lenny77 het volgende:
Ts WAS de relatie net aan gegaan OMDAT het een een open relatie was. Vriend wist dit dus en vond het toen ook een goed idee. Maar is verandert van mening onderweg wat ook niet erg fair is, waarschijnlijk dacht hij zelf lekker rond te kunnen vogelen maar was ts hem voor en vond hij het ineens niet meer zo prettig. Ts is dus wel eerlijk geweest maar hij heeft de spelregels verandert.
Ik weet niet wat hier nu het beste mee te doen. Je hebt duidelijk behoefte aan een echte open relatie. Misschien er toch maar naar op zoek gaan? Want dit gaat natuurlijk blijven gebeuren.
En ik blijf me verbazen hoe het jonge volk zoveel waarde hecht aan trouw... Ligt dat misschien aan het feit dat jullie onzeker zijn? Dat sex met iemand anders meteen betekent dat ze er vandoor zijn met de ander? Het is maar sex... Geen liefde
Hans, vriend geeft aan het geen goed idee meer te vinden en dat heeft hij dan ook openlijk met TS besproken. Daar gingen ze beiden mee akkoord. Dus 'dat is niet fair' slaat nergens op.

Ga dan niet akkoord als je weet dat je het niet kunt.
★★★
pi_153730986
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 22:19 schreef jaha het volgende:
Dan ontken je gevoelens ;)
Ik wil allereerst dat iemand van me houdt. Daarna komen dingen als intimiteit en evt. seks. Maar oke ik ben ouderwets kennelijk.
Hahaha, jij bent echt raar. :')!!!
★★★
  zondag 21 juni 2015 @ 22:27:42 #39
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_153731131
Tsja, je kunt hem niet dwingen om een open relatie met jou aan te gaan. Wat dat betreft passen jullie blijkbaar niet bij elkaar. Als je hem respecteert vertel je het en laat je hem kiezen. En anders moet je er maar gewoon mee leren leven, met dat (schuld)gevoel.
pi_153731302
Buiten de deur blijven neuken wanneer je daar behoefte aan hebt (wel veilig natuurlijk) en hem niets vertellen. Wel goede neukseks met je vriend om je schuldgevoel weg te krijgen natuurlijk.

Jij blij, hij blij.

Je bent al twee keer vreemdgegaan, je weet dondersgoed wat je wil en waar je mee bezig bent. Blijkbaar ben je van mening dat hij een onbetrouwbare vriendin verdient, dus vooral mee doorgaan als je hem zo'n vriendin gunt.
pi_153737852
Zo'n topic op FOK! openen.. man man man, jij stond niet vooraan wel? :')
pi_153738518
quote:

[..]

Klopt, maar dat hoeft toch niet altijd sexueel te zijn?
Volgens mij gaan twee mensen die elkaar nauwelijks kennen al veel te gauw zo'n relatie aan waar alles moet worden vastgelegd in regels.
Je kiest voor elkaar op dat moment maar dat wil niet zeggen dat het over een tijd nog zo zou moeten gelden.
Ze trouwen te vlug en zijn nog vlugger weer gescheiden.
Denk eerst eens goed na voor dat je zo'n keuze maakt.

16 jaar. ZESTIEN JAAR!!!
Moa, ik woon nu drie en half jaar samen, en ik gok toch dat ik na anderhalf, hooguit twee jaar relatie wel volledig gewend aan hem was. Ik wist ook na een paar maanden wel dat hij voldoende bij mij paste om iedere dag mee samen te kunnen leven, en dat ik vanzelf van hem ging houden na een jaar of wat. Dat had ook deels te maken met zijn normen en waarden (niet eens per se dat hij heel trouw was, maar ook dat hij bereid was tot experimenteren en het tof was dat ik iemand had gevonden om dat samen, en open, mee te kunnen doen). Daarnaast ben ik natuurlijk ook wel bereid om oud met hem te worden, maar dat is iets waar niemand iets over kan zeggen. En dat is nou wat ik duidelijk probeer te maken, maar waar jij het op een of andere manier niet mee eens bent/wil zijn. Volgens jou moet het gewoon maar achter elkaars rug om kunnen? Of begrijp ik je gewoon helemaal verkeerd?

Dat mensen veel te snel een relatie met elkaar nemen, meer eens kan ik het niet met je zijn. Daarom zit ik nu pas in mijn tweede relatie (even de middelbare school niet mee geteld, dat is een periode waar het brein nog pap is). Mensen vinden elkaar leuk, nemen na 6 dagen daten een relatie en naaien elkaar vervolgens drie maanden later. Mensen nemen ook veel te snel een relatie, daar kan ik je een heel betoog over geven maar dat laat ik maar even achterwege.

Dat die jongen op zijn 16/17e zijn normen en waarden aan het uitzoeken is, dat is toch prima? Hij wil niet iemand die vreemdgaat, nou mooi, dat is zijn goed recht. Het is dus ook zijn goed recht dat hij die relatie heeft verbroken. Het leven is nou eenmaal doelloos, dus zoeken mensen naar normen en waarden die bij hen passen en daarin een persoon die bij hen past. Daarom heb je brave stellen die het gewoon leuk hebben met elkaar, swingerstellen die het leuk hebben met elkaar, en die mensen zijn gelukkig. Dan eb je daarnaast ook nog de mensen als TS. Die zitten in een relatie met verschillende visies, en dat maakt die mensen ongelukkig. De ene partner is trouw, en de andere partner wil vrijheid, maar kan dat niet omdat 'ie in een monogame reactie zit. Dat heeft invloed op de relatie, het creëert wrijving. Partner 1 voelt dat er iets is, maar kan de vinger er niet op leggen en voelt zich ongelukkig. Partner twee voelt zich gevangen en daardoor ook ongelukkig. Waarom? De normen en waarden verschillen. Beiden kunnen zichzelf niet goed zijn. Beiden zijn ongelukkig.

Op mijn 16de had ik een trio met m'n ex en een vriendin, dat was destijds mijn waarde. Toen ik 18 was lag ik met een ander stel in bed, vond ik ook prima destijds. In mijn huidige relatie een paar kwarteltjes gehad. Allemaal prima toch. Allemaal van tevoren besproken ook. Iedere partij was het er mee eens. Maar ik ga anderen die het daar niet mee eens zijn, proberen te overtuigen van waarom ze het wel eens moeten zijn met mijn visie op dingen. Ik wil je niet afbranden op wat jouw normen en waarden zijn, alleen meegeven dat niet iedereen daar zo over denkt en je dat ook niet door mensen hun strot moet duwen. Iedereen is anders en heeft andere verwachtingen van het leven. Laat het.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2015 09:05:12 ]
  maandag 22 juni 2015 @ 10:13:07 #43
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_153739653
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:58 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zeldzaam mooi omschreven, helemaal mijn overtuiging. Maar het zal hier op FOK! wel paarlen voor de zwijnen blijken...
  maandag 22 juni 2015 @ 10:24:40 #44
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_153739849
Opbiechten en een punt achter deze 'relatie' zetten. Als je met de juiste persoon bent dan heb je deze behoeftes niet. Uiteraard heb je je ogen in een goede relatie ook niet in je achterzak zitten maar het gaat er om hoe je in dit soort situaties met de verleiding om gaat.. Dat je er zo aan toe geeft (meerdere keren zelfs) is een teken dat je met de relatie moet stoppen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 22 juni 2015 @ 10:30:13 #45
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_153739968
Maak het uit, je bent niet toe aan een monogame relatie.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_153740099
ik ben ooit vreemd gegaan, domste en pijnlijkste dat ik ooit gedaan heb, ik kon hem en mezelf gewoon niet meer normaal aan kijken en ik heb die jongen daar zo veel verdriet mee gedaan dat ik vreemdgaanders echt als onmensen ben gaan zien, je beschadigd mensen voor het leven voor een half uurtje domme geiligheid
pi_153742085
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 10:35 schreef Wingding het volgende:
ik ben ooit vreemd gegaan, domste en pijnlijkste dat ik ooit gedaan heb, ik kon hem en mezelf gewoon niet meer normaal aan kijken en ik heb die jongen daar zo veel verdriet mee gedaan dat ik vreemdgaanders echt als onmensen ben gaan zien, je beschadigd mensen voor het leven voor een half uurtje domme geiligheid
Helemaal mee eens.
pi_153742523
Wat een slet :{w
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 12:26:56 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_153742779
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:02 schreef ajacied4lf het volgende:
Ja.

Slotje. :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_153744856
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 08:58 schreef Myrr het volgende:

[..]

Moa, ik woon nu drie en half jaar samen, en ik gok toch dat ik na anderhalf, hooguit twee jaar relatie wel volledig gewend aan hem was. Ik wist ook na een paar maanden wel dat hij voldoende bij mij paste om iedere dag mee samen te kunnen leven, en dat ik vanzelf van hem ging houden na een jaar of wat. Dat had ook deels te maken met zijn normen en waarden (niet eens per se dat hij heel trouw was, maar ook dat hij bereid was tot experimenteren en het tof was dat ik iemand had gevonden om dat samen, en open, mee te kunnen doen). Daarnaast ben ik natuurlijk ook wel bereid om oud met hem te worden, maar dat is iets waar niemand iets over kan zeggen. En dat is nou wat ik duidelijk probeer te maken, maar waar jij het op een of andere manier niet mee eens bent/wil zijn. Volgens jou moet het gewoon maar achter elkaars rug om kunnen? Of begrijp ik je gewoon helemaal verkeerd?

Dat mensen veel te snel een relatie met elkaar nemen, meer eens kan ik het niet met je zijn. Daarom zit ik nu pas in mijn tweede relatie (even de middelbare school niet mee geteld, dat is een periode waar het brein nog pap is). Mensen vinden elkaar leuk, nemen na 6 dagen daten een relatie en naaien elkaar vervolgens drie maanden later. Mensen nemen ook veel te snel een relatie, daar kan ik je een heel betoog over geven maar dat laat ik maar even achterwege.

Dat die jongen op zijn 16/17e zijn normen en waarden aan het uitzoeken is, dat is toch prima? Hij wil niet iemand die vreemdgaat, nou mooi, dat is zijn goed recht. Het is dus ook zijn goed recht dat hij die relatie heeft verbroken. Het leven is nou eenmaal doelloos, dus zoeken mensen naar normen en waarden die bij hen passen en daarin een persoon die bij hen past. Daarom heb je brave stellen die het gewoon leuk hebben met elkaar, swingerstellen die het leuk hebben met elkaar, en die mensen zijn gelukkig. Dan eb je daarnaast ook nog de mensen als TS. Die zitten in een relatie met verschillende visies, en dat maakt die mensen ongelukkig. De ene partner is trouw, en de andere partner wil vrijheid, maar kan dat niet omdat 'ie in een monogame reactie zit. Dat heeft invloed op de relatie, het creëert wrijving. Partner 1 voelt dat er iets is, maar kan de vinger er niet op leggen en voelt zich ongelukkig. Partner twee voelt zich gevangen en daardoor ook ongelukkig. Waarom? De normen en waarden verschillen. Beiden kunnen zichzelf niet goed zijn. Beiden zijn ongelukkig.

Op mijn 16de had ik een trio met m'n ex en een vriendin, dat was destijds mijn waarde. Toen ik 18 was lag ik met een ander stel in bed, vond ik ook prima destijds. In mijn huidige relatie een paar kwarteltjes gehad. Allemaal prima toch. Allemaal van tevoren besproken ook. Iedere partij was het er mee eens. Maar ik ga anderen die het daar niet mee eens zijn, proberen te overtuigen van waarom ze het wel eens moeten zijn met mijn visie op dingen. Ik wil je niet afbranden op wat jouw normen en waarden zijn, alleen meegeven dat niet iedereen daar zo over denkt en je dat ook niet door mensen hun strot moet duwen. Iedereen is anders en heeft andere verwachtingen van het leven. Laat het.
Mooi verhaal, petje af voor jou. En even voor alle duidelijkheid; het is echt niet zo dat ik mensen die er andere normen en waarden over dit gevoelige onderwerp op nahouden wil 'bekeren' tot mijn visie. Integendeel, leven en laten leven.

Dan nu de feiten: TS vertelt in haar OP dat zij en haar vriend aanvankelijk een open relatie hadden maar vriendlief draaide 180 graden om toen hij zijn vriendin 'betrapte' met een ander.
Wie zit hier dan de boel te bedonderen? Hij toch.

Persoonlijk ben ik er echt tegen om je partner te bedriegen. Dit geldt voor liefdesrelaties maar ook voor zakelijke relaties. Liegen en bedriegen is nooit goed te praten.
Wel met een voorbehoud; als iemand een eenmalig slippertje maakt, zie ik niet de noodzaak ervan in om dat meteen op te biechten. Als twee mensen van elkaar houden en elkaar vertrouwen doen ze alles om de ander zo gelukkig mogelijk te maken. En dan een slippertje opbiechten terwijl je weet dat het hem/haar verschrikkelijk zal kwetsen en verdriet doen vind ik dan meer het lozen van je schuldgevoelens tav je misstap en je partner er mee opzadelen. Jij hebt gebiecht, jouw geweten is weer zuiver en je kunt je partner weer recht in de ogen kijken. Dat je dan alleen maar verdriet en wantrouwen ziet is dan niet meer jouw probleem.
Ik stel het hierboven wel ontzettend simplistisch voor en hopelijk is het duidelijk dat ik het heb over eenmalige misstappen; een jarenlange buitenechtelijk relatie is natuurlijk een heel ander verhaal.

Zelf ben ik ook eens gedumpt. Ik was toen 15 en mijn vriendje was 17. We waren pas kort samen (ong. twee maanden of zoiets). Op een dag gingen we samen naar een of ander voetbalwedstrijdje waar hij tevens wat vrienden zou ontmoeten om ons aan elkaar voor te stellen. Toen hij naar zijn vrienden liep keek hij naar me om en wierp me kushandjes toe.
En toen gebeurde het: hij en zijn vrienden zagen dat ik een andere jongen op zijn wang kuste en hem nazwaaide toen deze wegfietste. Vriendjelief kwam toen op me afgestampt met een vuurrode kop en siste me toe dat ik kon opdonderen.
Ik kreeg geeneens de kans om uit te leggen dat die jongen mijn eigen broer was die toevallig voorbij fietste en mij zag en wilde weten wat ik daar deed.

Maar goed, genoeg dagboekfragmenten voor vandaag; weer ontopic. TS en haar vriend zijn duidelijk niet voor elkaar bestemd. Ze moeten elkaar maar 'vrij laten' en op zoek gaan naar iemand die beter bij ze past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')