Ik zit nu ongeveer een jaar in een relatie. Ging allemaal goed, maar nu ben ik in de afgelopen twee weken al twee keer vreemdgegaan. Toen we begonnen met de relatie hadden we afgesproken de relatie open te houden, maar nadat mijn vriend mij een keer ''betrapt'' had met iemand veranderde hij van mening. Ik respecteerde dat en het ging een hele tijd goed. Maar nu kom ik er toch achter dat ik behoefte heb aan afwisseling als ik in een relatie zit. In mijn eerdere relatie (6 jaar geleden ongeveer) heb ik dezelfde fout gemaakt (al zat daar veel meer fout; maar dat is hier niet belangrijk) en die relatie is toen uitgegaan. Dat vreemdgaan echt pas jaren later opgebiecht, maar nu het dus weer is gebeurd in een relatie (en eentje waar ik me veel meer op mijn gemak voel en me veel blijer mee voel) twijfel ik dus of ik het moet vertellen.
Ik heb het afgebroken met die jongen, maar ondertussen realiseer ik me ook dat ik wel behoefte heb aan seks met anderen. Ik hou het misschien wel weer een jaar vol, maar wat dan? Ik denk dat ik het op moet biechten, maar ik wil de relatie niet kwijt

Ik vind het jammer dat hij van gedachten is veranderd en geen open relatie meer wou, want dat was perfect voor mij.