Ik denk dat we allemaal momenten hebben in het leven waarop we denken 'is dit het nu?', maar ik denk ook dat dat maar een tijdelijk gevoel is voor de meeste mensen, vooral wanneer zij weer een doel krijgen voor henzelf.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beetje jammer om die ene vraag je mogelijke plezier in het leven te laten ontnemen, waarschijnlijk.
Maar goed, ik heb het zelf ook nog niet los kunnen laten hoor, dat altijd meer willen en 'is dit het nu'-gevoel.
Een klein momentje kan ook een doel an sich zijnquote:Op zondag 21 juni 2015 10:03 schreef HostiMeister het volgende:
Wat is er mis met genieten van kleine momentjes, een doel is overrated
Dan denk ik dat er een definitieverschil tussen ons instaat, ik zie geluk meer als een gevoel, en zelfacceptatie als een levenshouding die mogelijk geluk met zich meebrengt, maar dat niet per definitie doet.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:00 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Geluk hangt voor mij heel sterk samen met acceptatie. Van jezelf, de mensen om je heen en hoe je leven is. Loslaten van problemen en shit. Dan kun je daarop voortbouwend je eigen toekomst plotten en positieve energie vrijmaken. Dat is voor mij de basis van geluk.
Ik weet niet hoe ik dat los kan laten...quote:Op zondag 21 juni 2015 10:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beetje jammer om die ene vraag je mogelijke plezier in het leven te laten ontnemen, waarschijnlijk.
Maar goed, ik heb het zelf ook nog niet los kunnen laten hoor, dat altijd meer willen en 'is dit het nu'-gevoel.
Ik heb nog niet vaak een ander 'doel' gehad dan de tijd te vullen en de verveling te verdrijven.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal momenten hebben in het leven waarop we denken 'is dit het nu?', maar ik denk ook dat dat maar een tijdelijk gevoel is voor de meeste mensen, vooral wanneer zij weer een doel krijgen voor henzelf.
Uitstekend idee toch.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:56 schreef Californium het volgende:
[..]
Dáár ben ik wel over aan het nadenken. Ik wilde dán eigenlijk die tijd maken wat sammz voorstelt. Die sabbatical of hoe je het noemt. Rust, reizen, dan nadenken over keuzes voor de toekomst... Of ik in de wetenschap wil blijven of meer mensen 1 op 1 wil helpen...
Geld IS een issuequote:Op zondag 21 juni 2015 10:07 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Uitstekend idee toch.
En je kunt altijd overwegen daarvoor ook te gaan reizen, drie a vier weken helemaal ergens anders gaan zitten kan je leven ook ten positieve veranderen. Er zijn zoveel mooie plaatsen op deze wereld
Als gelukkig zijn een doel wordt ga je het nooit worden. It's about the journey, not the destination. And too many people want to take the congested highway instead of the off beat goat track with the beautiful view.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:05 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dat los kan laten...
Misschien omdat het ook wel komt omdat veel mensen dan roepen ' ik ben zo gelukkig' en dat dat een streven lijkt te worden om dat te ervaren. Maar misschien weten zij het antwoord ook niet en doen ook maar wat de maatschappij hun opdraagt om te doen...
Ja, daar moet je maar net geld voor hebben, slimpiequote:Op zondag 21 juni 2015 10:07 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Uitstekend idee toch.
En je kunt altijd overwegen daarvoor ook te gaan reizen, drie a vier weken helemaal ergens anders gaan zitten kan je leven ook ten positieve veranderen. Er zijn zoveel mooie plaatsen op deze wereld
Interessant. Voor mij is zelfacceptatie namelijk ook een gevoel, naast een levenshouding. En het is soms knap lastig om dat gevoel te cultiveren hahaquote:Op zondag 21 juni 2015 10:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan denk ik dat er een definitieverschil tussen ons instaat, ik zie geluk meer als een gevoel, en zelfacceptatie als een levenshouding die mogelijk geluk met zich meebrengt, maar dat niet per definitie doet.
Geluk is een effect van de dingen die je doet, geen doel op zich. Enkel maar gelukkig zijn bestaat niet, boosheid, verdriet, teleurstelling en alle andere emoties die je kunt bedenken horen erbij. Gelukkig kan niet bestaan, zonder ook het tegenovergestelde te voelen. Idealiter is het fijn als de balans doorslaat naar de gelukkige kant, niet de negatieve kant.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:05 schreef Californium het volgende:
Ik weet niet hoe ik dat los kan laten...
Misschien omdat het ook wel komt omdat veel mensen dan roepen ' ik ben zo gelukkig' en dat dat een streven lijkt te worden om dat te ervaren. Maar misschien weten zij het antwoord ook niet en doen ook maar wat de maatschappij hun opdraagt om te doen...
Ik heb vliegreizen gemaakt die goedkoper waren dan een retourtje Zeeland-Enschede.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, daar moet je maar net geld voor hebben, slimpie.
Maar in Nederland, België en Duitsland is ook heel veel te zien en dat is betaalbaarder dan vliegreizen, dus ja, je hebt een punt.
Ja, oké, die bestaan ookquote:Op zondag 21 juni 2015 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb vliegreizen gemaakt die goedkoper waren dan een retourtje Zeeland-Enschede.
Geld maakt niet gelukkig toch?quote:
Ja dus?quote:
Dit idee had ik laatst ook nog geopperd tegen Harman ja. Lijkt me een slim planquote:Op zondag 21 juni 2015 10:12 schreef Barbusse het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een 'sabbatical' nemen door een jaartje in het buitenland te gaan werken... iets simpels, waardoor je ruimte in je hoofd hebt voor je gedachtes en nieuwe ervaringen...
Omdat het me helemaal niets voor jou lijkt om te doen, lijkt me dat helemaal geen vreemd idee.quote:Op zondag 21 juni 2015 10:13 schreef Californium het volgende:
[..]
Dit idee had ik laatst ook nog geopperd tegen Harman ja. Lijkt me een slim plan
Hij wil me vast meenemen. Maar dat trek ik niet zo goed als onafhankelijk persoonquote:
Waarom niet? Ben ook al eens een jaar on Schotland geweestquote:Op zondag 21 juni 2015 10:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat het me helemaal niets voor jou lijkt om te doen, lijkt me dat helemaal geen vreemd idee.
Oh, just pack your bags and go, woman! It's summer!quote:Op zondag 21 juni 2015 10:15 schreef Californium het volgende:
[..]
Hij wil me vast meenemen. Maar dat trek ik niet zo goed als onafhankelijk persoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |