quote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soul searching. Maar goede vraag, want ik voel me ook redelijk doelloos.Mensen die het als levensdoel zien om een kind te krijgen hebben het maar makkelijk wat dat betreft.
Zo is het is het ook wel (Dat laatste), maar weet niet of ik die zinloosheid kan accepteren...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Door de oneindige zinloosheid van ons bestaan te accepteren en er om lachen als je ziet hoe serieus anderen het nemen. / serieus antwoord
We are all but insulation material between the start and end of things.
Da's al een soort van denkfout wat mij betreft. Je studie halen is geen doel op zich, maar een middel tot iets anders. Ik neem aan dat je dat ergens voor doet. Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 21 juni 2015 09:38 schreef Californium het volgende:
Oke. Ik stel als doel om mijn PhD af te maken binnen 3 jaar. Dat is een doel dat ik heb sinds ik ben begonnen... Zorgt er nu niet voor dat ik uit bed kom..
Precies...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lastig. Ik denk dat je voor jezelf moet definiėren waar jij blij van wordt, dat wil zeggen, dat iets vinden waarvan jij in de ochtend denkt: YES! Weer een nieuwe dag, op naar....
Maar wat dat is...?
Dit is wel een goede. Het hoeven niet allemaal doelen voor de lange termijn te zijn natuurlijk. Zo lang er maar iets is om plezier aan te beleven en naar uit te kijken.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lastig. Ik denk dat je voor jezelf moet definiėren waar jij blij van wordt, dat wil zeggen, dat iets vinden waarvan jij in de ochtend denkt: YES! Weer een nieuwe dag, op naar....
Maar wat dat is...?
Als je eens kijkt naar anderen (niet dat je dat als maatstaf moet nemen, maar slechts ter inspiratie), wat hebben zij dat jij ook wel graag zou willen?quote:
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soul searching. Maar goede vraag, want ik voel me ook redelijk doelloos.Mensen die het als levensdoel zien om een kind te krijgen hebben het maar makkelijk wat dat betreft.
Preciesquote:Op zondag 21 juni 2015 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is wel een goede. Het hoeven niet allemaal doelen voor de lange termijn te zijn natuurlijk. Zo lang er maar iets is om plezier aan te beleven en naar uit te kijken.
Waarom staat tijdelijk gelijk aan zinloos?quote:Op zondag 21 juni 2015 09:40 schreef Californium het volgende:
[..]
Zo is het is het ook wel (Dat laatste), maar weet niet of ik die zinloosheid kan accepteren...
Je kunt het voor jezelf natuurlijk zinvoller makenquote:Op zondag 21 juni 2015 09:40 schreef Californium het volgende:
[..]
Zo is het is het ook wel (Dat laatste), maar weet niet of ik die zinloosheid kan accepteren...
Vraag dat aan de ik die dit 2 jaar geleden graag wilde. Waarschijnlijk als uiteindelijke doel om ergens trots op te zijn, waardering van familie enz enz...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Da's al een soort van denkfout wat mij betreft. Je studie halen is geen doel op zich, maar een middel tot iets anders. Ik neem aan dat je dat ergens voor doet. Waarom eigenlijk?
Haal je er nog wel voldoening uit?quote:Op zondag 21 juni 2015 09:44 schreef Californium het volgende:
[..]
Vraag dat aan de ik die dit 2 jaar geleden graag wilde. Waarschijnlijk als uiteindelijke doel om ergens trots op te zijn, waardering van familie enz enz...
A lot has happened since thenEn ik vind mijn werk wel leuk hoor, daar niet van. Maar ik zal nooit opgeven, ik maak af waar ik aan ben begonnen!
Shakespearequote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef narcmengel het volgende:
We're but the stuff that dreams are made on, and our lives are rounded with a little sleep.
eens over nadenken iddquote:Op zondag 21 juni 2015 09:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je eens kijkt naar anderen (niet dat je dat als maatstaf moet nemen, maar slechts ter inspiratie), wat hebben zij dat jij ook wel graag zou willen?
als ik er niet was, was er ook maar iemand die me zou missen? Nee...quote:Op zondag 21 juni 2015 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom staat tijdelijk gelijk aan zinloos?
quote:Op zondag 21 juni 2015 09:39 schreef narcmengel het volgende:
We're but the stuff that dreams are made on, and our lives are rounded with a little sleep.
Op een kosmologische schaal is het natuurlijk ook allemaal zinloos. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het allemaal een kwestie van entropie is, dat je als mens gewoon onderhevig bent aan natuurwetten en zelf helemaal niets in te brengen hebt, maar dat is een beetje een fatalistische instelling denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:40 schreef Californium het volgende:
[..]
Hard gezegd: je zult wel moeten.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:40 schreef Californium het volgende:
[..]
De zin van jouw leven hangt toch niet af van anderen?quote:Op zondag 21 juni 2015 09:46 schreef Californium het volgende:
[..]
als ik er niet was, was er ook maar iemand die me zou missen? Nee...
quote:Op zondag 21 juni 2015 09:46 schreef Californium het volgende:
[..]
als ik er niet was, was er ook maar iemand die me zou missen? Nee...
Voorheen haalde ik er voldoening uit. Inmiddels niet meer, ik ben nogal een ander persoon geworden...quote:
Samzz stelde eerder al terecht dat het elke dag uiteindelijk weer gaat om de vraag welke dingen je doet waar je blij van wordt. En de dingen waar jij 2 jaar geleden blij/trots van werd, zijn mogelijk anders dan de dingen waar je nu blij van wordt. En blij worden kun je dagelijks worden van hele kleine dingen (leuk gesprek met een goede vriend, een goede bak koffie, etc.) maar ook van dingen op de lange termijn (relatie, gezin, carričre, uitbouwen van een hobby, etc.) Jij kan voor jezelf het best bepalen welke dingen daarbij passen en welke niet.quote:Op zondag 21 juni 2015 09:44 schreef Californium het volgende:
Vraag dat aan de ik die dit 2 jaar geleden graag wilde. Waarschijnlijk als uiteindelijke doel om ergens trots op te zijn, waardering van familie enz enz...
A lot has happened since thenEn ik vind mijn werk wel leuk hoor, daar niet van. Maar ik zal nooit opgeven, ik maak af waar ik aan ben begonnen!
Misschien ook ns wat leke dingen doen, picknickje in het Vondelpark bv...reisje naar de Provence...edquote:Op zondag 21 juni 2015 09:48 schreef Californium het volgende:
[..]
Voorheen haalde ik er voldoening uit. Inmiddels niet meer, ik ben nogal een ander persoon geworden...
Daarom ben ik nu opzoek naar iets voor ernaast waar ik wel voldoening uit kan halen, en dat ik mezelf minder de druk om mijn werk kan zetten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |