Als je een baan als postbode wilt, heb je wel wat meer nodig dan alleen een fiets. Om te beginnen een Teletijdmachine, zodat je kunt teruggaan naar het jaar 2003 toen de laatste "echte" postbodes werden aangenomen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:46 schreef zombo het volgende:
Een baantje als postbode, dat zou ik nou ook wel willen, met die flexibele werktijden.
Nu.nl over vakantiekrachten:
PostNL ziet ook dat de vraag naar een baantje als postbode nog steeds stabiel is. "Het is een makkelijk baantje. Je hebt alleen je fiets nodig. Bovendien zijn er flexibele werktijden", vertelt PostNL.
Ft?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Flexibele werktijden in zover: je begint in ieder geval na 11 uur 's ochtends want dat is de vroegste aanlevering. Als je pech heb komt je wijk met de laatste aanlevering en dan pas om 13.00 uur.
Meeste wijken zijn op piekdagen toch wel meer dan 2 uur. Post moet bezorgd worden voor 18.00 uur.
Dus je hebt een tijdvak van 11.00 tot 16.00 uur om te beginnen als je mazzel hebt. Als je pech hebt van 13.00 uur tot 16.00 uur. Dat is best flexibel als je normaal om 9 uur gewoon aan je bureau moet zitten.
Dudor... Hoeveel ft ben jij kwijt aan het leeghalen van tassen?
En dat doen ze ook echt? Hier komen die grijze tassen altijd terug met stapels huis aan huis erin, elastieken, plastic bandjes, labels en bundelbriefjes van het huis aan huis. Dus die moeten op de vestiging nog allemaal leeg worden gehaald. En die grijze tassen mogen niet in elkaar gedrukt worden afgevoerd, bezorgers proppen tig grijze tassen in 1 grijze tas, die moeten dan op de vestiging weer allemaal uit elkaar worden gehaald en weer enigszins in model worden gebracht voordat ze op rolcontainers afgevoerd kunnen worden naar waar ze uiteindelijk weer naartoe moeten. Kost toch wel een aantal uren per week.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ft?
Ik ben helemaal niks kwijt aan tassen leeghalen. Dat doen ze netjes op het depot. Als het goed is....
Ja. Hele goede opgevoede bezorgers hebben we.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En dat doen ze ook echt? Hier komen die grijze tassen altijd terug met stapels huis aan huis erin, elastieken, plastic bandjes, labels en bundelbriefjes van het huis aan huis. Dus die moeten op de vestiging nog allemaal leeg worden gehaald. En die grijze tassen mogen niet in elkaar gedrukt worden afgevoerd, bezorgers proppen tig grijze tassen in 1 grijze tas, die moeten dan op de vestiging weer allemaal uit elkaar worden gehaald en weer enigszins in model worden gebracht voordat ze op rolcontainers afgevoerd kunnen worden naar waar ze uiteindelijk weer naartoe moeten. Kost toch wel een aantal uren per week.
Of ze daar binnen zo netjes zijn, ze drukken gewoon snoep papiertjes, boterhamzakjes en flesjes tussen de post.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja. Hele goede opgevoede bezorgers hebben we.
En die grijze tassen worden door het autobedrijf in een container gedaan en het enige wat wij doen is de boel in plastic wikkelen en zo afsturen.
Hm, dat heb ik bij ons nog nooit gezien, wel dat je dan een lege tas pakt en dat er nog allemaal troep in zit van een bezorger en dat sommige voorbereiders dan denken "ja, dan gooi ik de post er wel gewoon op, geen zin om de zooi van een ander op te ruimen." Sowieso mogen we niet drinken op de werkvloer, dus van lege flesjes is sowieso al geen sprake.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Of ze daar binnen zo netjes zijn, ze drukken gewoon snoep papiertjes, boterhamzakjes en flesjes tussen de post.
Dus jij hebt daar helemaal niemand aan kwijt?quote:Ik ben helemaal niks kwijt aan tassen leeghalen. Dat doen ze netjes op het depot. Als het goed is....
Als de bezorgers netjes de tassen leeg maken en plat in de container leggen, neemt het autobedrijf het mee en wik sealen het voor afvoer. En dat zit bij de medewerker b&o in het taken pakket. Of nou ja we hebben het erbij geduwd.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dus jij hebt daar helemaal niemand aan kwijt?
Kwam vandaag onze (naja postnl) tc sorteren tegen op het depo. Waarop die liep te mompelen over het feit dat ik me tassen zo terug donderde in de kar (in dit geval 1 zonder label...). Hij riep daarbij dat hem dat 60 uur per week kosten. Ik heb hem natuurlijk even uitgelachen... Maar het reist wel de serieuze vraag of die man nou overdrijft of dat het nou zo'n verschrikkelijk inefficient systeem is.
Thanks, dat is wat ik al dacht. Schaamteloze overdrijving noemen ze dat.quote:Als de bezorgers netjes de tassen leeg maken en plat in de container leggen, neemt het autobedrijf het mee en wik sealen het voor afvoer. En dat zit bij de medewerker b&o in het taken pakket. Of nou ja we hebben het erbij geduwd.
Autobedrijf neemt ook de tassen niet mee terug van het depot als het niet netjes gestapeld ligt.
Dat zijn de afspraken die gemaakt zijn bij ons. Tot nu toe gaat dat allemaal goed.
Depot verantwoordelijke controleert volgens mij de container of alles er netjes op ligt maar dat weet ik niet zeker.
60uur in de week is bijna twee vtw'ers. Dan moet je of een gigantisch vbl hebben(1000+ wijken) waar geen 1 pbz z'n zooi opruimt of hij heeft hele trage mensen lopen.
* Stoplichtjuh steekt de vingertjes in de oren. Jullie, jullie, jullie!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, dat heb ik bij ons nog nooit gezien, wel dat je dan een lege tas pakt en dat er nog allemaal troep in zit van een bezorger en dat sommige voorbereiders dan denken "ja, dan gooi ik de post er wel gewoon op, geen zin om de zooi van een ander op te ruimen." Sowieso mogen we niet drinken op de werkvloer, dus van lege flesjes is sowieso al geen sprake.
Ik had 1 tas HaH met label die ik niet mee neem op me loop terug gemikt in de kar. Als je daar al een heel gesprek over gaat zitten voeren... Die man doet gewoon graag regels quote denk ik.quote:Overtollige HAH in één oranje tas stoppen, de troep in de prullenbak en de rest compleet leeg op de container neerleggen.
Hier is het precies hetzelfde verhaal. Soms zitten er zelfs nog poststukken in de tassen, of lege (bier)blikjes. En een lucht die er soms uit die tassen komt, ik wil niet weten wat die postbezorgers er soms mee doen. Overigens zijn het niet alleen de postbezorgers die zich hier schuldig aan maken, de vaste bestellers (zij die nog een wijk lopen) en de chauffeurs zijn geen haar beter.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En dat doen ze ook echt? Hier komen die grijze tassen altijd terug met stapels huis aan huis erin, elastieken, plastic bandjes, labels en bundelbriefjes van het huis aan huis. Dus die moeten op de vestiging nog allemaal leeg worden gehaald. En die grijze tassen mogen niet in elkaar gedrukt worden afgevoerd, bezorgers proppen tig grijze tassen in 1 grijze tas, die moeten dan op de vestiging weer allemaal uit elkaar worden gehaald en weer enigszins in model worden gebracht voordat ze op rolcontainers afgevoerd kunnen worden naar waar ze uiteindelijk weer naartoe moeten. Kost toch wel een aantal uren per week.
Bij ons moet je op het depot het overtollige hah en alle tassenlabels in een blauwe bak doen, de elastieken in een andere bak, en de oranje tassen en grijze tassen plat op twee aparte containers. Ik doe dat altijd netjes, en het is echt geen moeite. De elastieken hang ik al lopend aan m'n spiegel, en plastic heb ik sowieso niet omdat ik op het depot het hah al tot handzame bundeltjes samenvoeg met elastieken. Dan kan ik op het depot de tiewraps meteen in de prullebak gooien. Helaas zijn niet al mijn collega's zo netjes als ik.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik had 1 tas HaH met label die ik niet mee neem op me loop terug gemikt in de kar. Als je daar al een heel gesprek over gaat zitten voeren... Die man doet gewoon graag regels quote denk ik.
Meestal doe ik elastiek in 1 tas, papier in een ander en plastic ook nog in een tas. Dat doe ik tijdens me loop al omdat ik het irritant vind steeds papiertjes of plastic mee te pakken met me hah. Daarna dump ik alles in de rolcontainer. Boven op de tassen van me collega meestal... En nee, die ruim ik niet netjes leeg enzo. Ben me daar mal.
We hebben hier niet de luxe van een groot depo. Geen bakken om dingen in te verdelen. Er is ruimte voor 2 karren, 1 rolcontainer. Tegenwoordig hebben we een kastje voor papieren en een prullenbakje. Als alles er in staat, kan er nog 1 persoon in. Dus soms is het ook een beetje creatieve. En meer kunnen we er ook niet van maken. Lijkt soms meer op spullen verplaatsen dan echt iets doen.quote:Bij ons moet je op het depot het overtollige hah en alle tassenlabels in een blauwe bak doen, de elastieken in een andere bak, en de oranje tassen en grijze tassen plat op twee aparte containers. Ik doe dat altijd netjes, en het is echt geen moeite. De elastieken hang ik al lopend aan m'n spiegel, en plastic heb ik sowieso niet omdat ik op het depot het hah al tot handzame bundeltjes samenvoeg met elastieken. Dan kan ik op het depot de tiewraps meteen in de prullebak gooien. Helaas zijn niet al mijn collega's zo netjes als ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kost dat nou veel tijd om folders van te voren al om te pakken? Lijkt veel werk, maar misschien toch ook wel handig. Geen rommel op straat enzo. Ken eigenlijk niemand die het doet.Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
Qua tijd valt het wel mee en als er alleen AH is, dan maak ik van een groot pak gelijk vier kleinere. Stuk makkelijker dan met een stel van die xxl blokken slepen.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:20 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Kost dat nou veel tijd om folders van te voren al om te pakken? Lijkt veel werk, maar misschien toch ook wel handig. Geen rommel op straat enzo. Ken eigenlijk niemand die het doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |