abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154023745
Gefeliciteerd!

Hee hier is ineens ook overal tijd vanaf gegaan idd. Bijna een kwartier per wijk dinsdag iig.

Mijn dienst voor komende week is iig deels aangepast, maar niet op dinsdag (wanneer ik het zo graag wilde) en donderdag. De tassen uitpakken hoef ik gelukkig niet te doen, dus dat scheelt. Maar dinsdag gaat dus klote worden met pas beginnen op zijn vroegst om 12.45 :N voorspelde temperatuur voor die dag is gelukkig wel weer lager geworden :P
Antwoord was ook dat de wijken nu eenmaal bij elkaar horen. Ja, nu die vaste bezorger ze altijd samen loopt misschien ja. Die wijken hoorden eerder nooit bij elkaar. Ga nog wel verzoeken of ze er in het vervolg wel rekening mee willen houden qua planning. Ik loop een hoop extra, vaak last minute nog bereid om wat te doen, dan kunnen ze best rekening houden met mijn wensen (dat ik vroeg wil kunnen starten bij 2 wijken op een piekdag).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_154024022
Niet alle postbezorgers krijgen een contract voor onbepaalde tijd en bij sommige is dat zeer terecht
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 juli 2015 @ 09:16:07 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154024195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 06:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen :)
Vandaag en ook voor morgen alvast, veel succes gewenst met de rondes en voorbereiding.
Top dat er sommige mensen je een verkoeling aanbieding ^O^

Ik kreeg gisteren het bericht dat mijn contract voor bepaalde tijd niet met nog een jaar wordt verlengd...
Het word een contract voor onbepaalde tijd ^O^
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dus of ze konden niemand vinden of ik doe stiekumpjes toch mijn werk wel goed ...of een combinatie van beide ;)
Gefeliciteerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_154024238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 06:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen :)
Vandaag en ook voor morgen alvast, veel succes gewenst met de rondes en voorbereiding.
Top dat er sommige mensen je een verkoeling aanbieding ^O^

Ik kreeg gisteren het bericht dat mijn contract voor bepaalde tijd niet met nog een jaar wordt verlengd...
Het word een contract voor onbepaalde tijd ^O^
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dus of ze konden niemand vinden of ik doe stiekumpjes toch mijn werk wel goed ...of een combinatie van beide ;)
Nice, gefeliciteerd ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:21:52 #280
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_154024268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 17:33 schreef V__L_N het volgende:
Mag je liegen van je moeder is dan de vraag:
https://twitter.com/PostNL/status/616610469642665984
Prefentief :')
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:52:35 #281
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154024704
Dankjulliewel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 07:12 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Niet om het naar beneden te halen: maar de meeste postbezorgers krijgen tegenwoordig een contract voor onbepaalde tijd ;)
Neehoor, is niet naar beneden halen, zo pak ik het ook niet op, maar ik had meer verwacht einde contract of nog een jaar erbij ;)
Scheelt weer extra hard op zoek naar ander werk of aankloppen bij het UWV.
Er staat er wel bij dat als je weigert je (logisch) een probleem kan hebben met de aanvraag van een WW, dus gezien ik geen ander werk heb en het ondanks alle leuke en minder leuke dingen toch een leuke bijverdienste is, scheelt het weer :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154025401
Gefeliciteerd!
Ik kreeg na een jaar een contract voor onbepaalde tijd. Was er ook heel blij mee. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je onkwetsbaar bent of zoiets, maar je hoeft je geen zorgen meer te maken dat je na 3 jaarcontracten gedumpt wordt.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:50:14 #283
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154025794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik kreeg na een jaar een contract voor onbepaalde tijd. Was er ook heel blij mee. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je onkwetsbaar bent of zoiets, maar je hoeft je geen zorgen meer te maken dat je na 3 jaarcontracten gedumpt wordt.
Thanks en idd, daar ging het mij om :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154028289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 10:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Gefeliciteerd!
Als postbezorger zal je je de komende jaren weinig zorgen hoeven maken echter met een vast contract. Het is niet dat daar een overschot aan is in het algemeen en zelfs als dat wel voor mocht komen dan zal dat meestal makkelijk op te lossen zijn met het normale verloop en het niet verlengen van tijdelijke contracten.

Al valt natuurlijk nooit te voorspellen hoe de markt en de politiek zich zullen ontwikkelen.

Wat de markt betreft, het laatste jaar heb ik nog maar weinig bestellingen gelopen als postbode (vrijwel alle wijken bezet met bezorgers op onze vestiging) maar onlangs was het door verlof en ziekte weer eens goed raak voor een week of 2. Ik moet zeggen dat ik toen toch wel enigszins schrok. Zonder HaH leken de piekdagen soms wel heel erg veel op de daldagen van een jaar of 2 terug.

Natuurlijk merkte ik in de voorbereiding ook wel dat er steeds minder post kwam maar dat gaat geleidelijk en valt dus niet zo op. Als je ineens een uur korter doet over wijken die je al een jaar niet gelopen hebt en daar niet eens je best voor hebt hoeven doen valt dat heel wat meer op...
pi_154029262
Hier gaan ze nu ook op dinsdag en zaterdag tijd verminderen. Vind dat maar onzin ... moet ik ook 15% minder HAH bezorgen?
pi_154029626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier gaan ze nu ook op dinsdag en zaterdag tijd verminderen. Vind dat maar onzin ... moet ik ook 15% minder HAH bezorgen?
Tja, dumpen kost ook tijd ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 juli 2015 @ 13:36:28 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154029813
quote:
scholen, sportverenigingen, etc zijn blij met oud papier :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_154030098
quote:
Hier is er geloof ik vijf jaar over heen gegaan om dat punt duidelijk te maken. Zeker op dagen met meerdere folders was het nogal een merkwaardige regeling.
pi_154030259
Ik moet zeggen dat ik het in het begin altijd absurd vond, zo'n percentage eraf op een dag met hah, maar als ik dan achteraf keek naar hoeveel tijd er nog voor stond en hoelang ik erover gedaan had bleek het vaak toch wel aardig te kloppen. Met minder post, door oa maar eens in de twee weken gidsen, gaat het toch wel sneller, ook als er hah is. Dan moet er alleen geen sprake zijn van tropische temperaturen
pi_154031659
Zag net dat we hier om 12.15 een mail hebben gehad dat we vandaag en morgen tot 21.00 mogen bezorgen. Moet je wel de post voor 15.00 opgehaald hebben :P

Wel slecht dat hier nog altijd geen water lag, waarschijnlijk dus echt pas morgen.

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 03-07-2015 15:15:52 ]
  vrijdag 3 juli 2015 @ 15:42:00 #291
39333 Zelva
pi_154032754
Hier alleen de tijd op dinsdag aangepast, die van zaterdag niet. Terwijl er op dinsdag drie keer zoveel folders zijn als op zaterdag :')
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:02:38 #292
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_154033313
Hier heb ik juist op dinsdag de normale tijd en op zaterdag volgende week minder.

Er was vandaag water... Ik viel bijna flauw van schrik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 3 juli 2015 @ 16:30:17 #293
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_154034185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:39 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat de markt betreft, het laatste jaar heb ik nog maar weinig bestellingen gelopen als postbode (vrijwel alle wijken bezet met bezorgers op onze vestiging) maar onlangs was het door verlof en ziekte weer eens goed raak voor een week of 2. Ik moet zeggen dat ik toen toch wel enigszins schrok. Zonder HaH leken de piekdagen soms wel heel erg veel op de daldagen van een jaar of 2 terug.
Jaren geleden (3 jaar terug) had ik nog een vaste wijk, een groot industrieterrein. Op piekdagen had die wijk 8 a 9 tassen, op daldagen 5 a 6. Die wijk is op een gegeven moment naar iemand anders gegaan, want ze hadden mij liever als vliegende keep. Een paar weken terug had die kerel een weekje vrij en mocht ik eindelijk mijn oude wijk weer eens lopen. En wat schetst mijn verbazing..... het was nog exact evenveel post als 3 jaar geleden, en het aantal pakjes was zelfs toegenomen. Het enige wat minder was, was het aantal hah, maar dat kwam vooral omdat veel bedrijven nu een nee-nee sticker hebben.

Maar dat zal dan wel de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt zijn....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_154037763
We kregen ook een mededeling dat bezwaren op het rooster voor zo en zo laat binnen moeten zijn anders worden ze niet in behandeling genomen. Veel mensen geprobeerd om nog bezwaar te maken zeker _O-
pi_154038248
Gisteren stond de basistijd voor mijn wijk wat ruimer. Voor het eerst was ik ook eens binnen die tijd klaar (op andere wijken houd ik altijd tijd over). Vandaag weer, netjes de minderminuten opgegeven, dat doet ook niet iedereen. Nu zie ik dat de basistijd van gisteren achteraf gekort is, daar baal ik van ('s kijken of ik alsnog kan plussen).
pi_154039031
Hier werken ze deze zomer niet met scenario's. Alles wordt op basistijd gezet en kun je zelf aanpassen. Met scenario's was blijkbaar teveel administratief werk vandaar. Is dat overal zo?

Ook hier ot contract binnen.
pi_154039520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Maar dat zal dan wel de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt zijn....
Dat lijkt me wel ja. Bij het voorbereiden zal je toch ook wel gemerkt hebben dat het minder is geworden trouwens? :P Ik iig wel. Toen ze bij ons (min of meer) vaste werkpakketten uitdeelden (Jantje zet in principe elke dag wijk x,y en z, Miepje elke dag a, b en c) kreeg ik een pakket waarvan ik dacht dat het de helft van de tijd niet te halen zou zijn, gebaseerd op mijn ervaringen in het verleden. Dat viel dus reuze mee, op 'normale' piekdagen is het geen enkel probleem, slechts in echt drukke periodes lukt het niet. 2 jaar geleden zou het een uitzondering zijn geweest om die wijken op tijd klaar te hebben.
pi_154039777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 13:52 schreef gelestipjes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het in het begin altijd absurd vond, zo'n percentage eraf op een dag met hah, maar als ik dan achteraf keek naar hoeveel tijd er nog voor stond en hoelang ik erover gedaan had bleek het vaak toch wel aardig te kloppen. Met minder post, door oa maar eens in de twee weken gidsen, gaat het toch wel sneller, ook als er hah is. Dan moet er alleen geen sprake zijn van tropische temperaturen
Voor zover ik het kan beoordelen kloppen bij ons de tijden vrij aardig tegenwoordig. Zonder dat je je helemaal het schompes hoeft te werken. Het begint eigenlijk pas echt fout te gaan als je meer dan 1 keer naar het depot moet om bij te laden.

En dan hebben we nog de 'probleemwijken'. Nieuwbouwwijken waar bijvoorbeeld 10 minuten voor staat (gebaseerd op toen er nog maar 2 straatjes opgeleverd waren) maar waar de werkelijke tijd richting de 2 uur gaat momenteel :P . Of wijken waar juist veel gesloopt is en die nu veel te ruim staan. Het moet toch vrij simpel zijn om dat aan te passen maar om duistere redenen gebeurt dat maar niet in sommige gevallen :P
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:48:30 #299
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_154040266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:22 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja. Bij het voorbereiden zal je toch ook wel gemerkt hebben dat het minder is geworden trouwens? :P Ik iig wel. Toen ze bij ons (min of meer) vaste werkpakketten uitdeelden (Jantje zet in principe elke dag wijk x,y en z, Miepje elke dag a, b en c) kreeg ik een pakket waarvan ik dacht dat het de helft van de tijd niet te halen zou zijn, gebaseerd op mijn ervaringen in het verleden. Dat viel dus reuze mee, op 'normale' piekdagen is het geen enkel probleem, slechts in echt drukke periodes lukt het niet. 2 jaar geleden zou het een uitzondering zijn geweest om die wijken op tijd klaar te hebben.
Natuurlijk is het minder, maar ik heb het idee dat vooral de consumentenpost (post gericht aan particulieren) flink gedaald is, en dat de zakelijke post veel minder is afgenomen.

Dat het binnen minder wordt valt niet zo op, omdat je gewoon met steeds minder mensen staat, dus nog steeds even lang bezig bent met voorbereiden als vroeger.

Het is echter wel mijn ervaring dat de tijden in de voorbereiding niet te halen zijn, ook al is er minder post. Want zodra je de tijden eindelijk haalt staat de volgende herijking alweer voor de deur.

Op papier hoor ik zaterdag om 10.45 uur alles af te hebben, maar het is in de praktijk altijd minstens anderhalf uur later. Geen probleem, want het wordt zonder morren betaald.

De tijden voor uitvoeren kloppen hier ook niet echt, is mijn idee. Maar dat kan ook door de postbezorgers komen, die ook inspraak hebben bij het tot stand komen van de tijden. De ene is nu eenmaal sneller dan de ander, en sommigen zijn heel mondig, terwijl anderen juist expres te weinig tijd claimen voor hun wijk uit angst dat hun contract niet verlengd wordt.

Het resultaat is dat ongeveer 33% van de wijken goed staat, 33% staat (veel) te ruim, en 33% staat (veel) te krap.

Gelukkig (in dit opzicht, althans) word ik overal ingezet, dus mijn uitloop bij de ene wijk valt meestal weg tegen de tijdswinst bij de andere.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 3 juli 2015 @ 21:11:41 #300
39333 Zelva
pi_154040870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:30 schreef lololo het volgende:
Het begint eigenlijk pas echt fout te gaan als je meer dan 1 keer naar het depot moet om bij te laden.
Dat zit dan ook niet in de basistijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')