Griekenland wil een primair overschot van 2% de EU e.d 2,5% maak er gewoon 2,25% van wat extra bezuiningen op het leger in combinatie met een europees leger / grensbewaking o.i.dquote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:38 schreef de_ier het volgende:
Varoufakis heeft zijn voorstellen geheel online gezet.
Onder andere heeft hij keihard gezegd dat hij een begrotingsoverschot van X% belooft - als het minder dan X% wordt dan mag er gesneden worden in alle uitgaven.
Euroministers toonden geen interesse. Die willen Varoufakis gewoon vertellen hoe hij die X% voor elkaar krijgt, dat mag hij zelf niet bepalen.
De Euroministers tonen zich onredeljk. Ik denk dat de Eurogroup gewoon zit te wachten op een nieuwe regering. Syriza maakt hier zeer redelijke voorstellen, maar als Eurogroup een deal maakt met Syriza dan wordt straks Podemos gekozen.
Ze hopen dat ze straks maar Samaras weer krijgen, en zullen hem alles geven wat Syriza nu vraagt. Zou mij niet verbazen.
Voor het eerst ook demonstranten gezien die gisteravond protesteren tegen die Syriza-bende. Dat leken me overigens hele verstandige mensen. Die zullen wel vandaag de laatste centen van hun bank weghalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 06:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vandaag lange rijen voor Griekse pinautomaten... bankrun, Banrun, Bankrun...![]()
![]()
Zojuist op het nieuws, ongepland spoedoverleg van de ecb vandaag!!
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)gloop-griekse-banken
Viel mij ook op. Ook linkse stemmers trouwens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 07:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Voor het eerst ook demonstranten gezien die gisteravond protesteren tegen die Syriza-bende. Dat leken me overigens hele verstandige mensen. Die zullen wel vandaag de laatste centen van hun bank weghalen.
Hoe kom je daar bij? Dat lijkt me eerder propaganda?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:08 schreef Reya het volgende:
Opvallend is dat zowel The Financial Times als (in iets mindere mate) The Economist nog zo'n grote nadruk leggen op de mogelijkheid van een onderhandelde oplossing. Niet alleen is het huidige klimaat volledig verziekt, ook is er in het algemeen een gebrek aan politieke wil aan Griekse zijde om op lange termijn de Griekse economie weer gezond te krijgen.
quote:"Het enige antigif tegen propaganda en boosaardige lekken is transparantie", aldus de Griek. "Na zoveel desinformatie over mijn presentatie tijdens de eurogroep is het enige antwoord om mijn exacte woorden online te plaatsen. Lees ze en oordeel voor uzelf of de voorstellen van de Griekse regering een basis voor onderhandelingen vormen."
http://www.demorgen.be/bu(...)-collega-s-a2364942/
Mooi pokerspel is het tochquote:** Russia and Greece have reached in agreement on the black sea pipeline link and the Greek Energy Minister said that the pipeline agreement is vital for European stability
Mensen kunnen natuurlijk alsnog hun zichtrekeningen leegtrekken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef SeLang het volgende:
Btw: is er geen live cam naar een Griekse pin automaat? Ik ben best benieuwd...
Of misschien is het zo dat iedereen met een halve hersencel z'n geld er allang uit heeft en het spaargeld dat nu nog in Griekenland staat is van demente bejaarden en andere mensen met een geestelijke handycap.
Of thrill-seeking hipsters met een GoPro die hun Griekse banktegoed op facebook posten: "kijk eens wat ik durf!"
Officieel zou dat geld altijd beschikbaar moeten zijn maar in de praktijk is dat niet zo. Ik weet dat in elk geval in de VS banken dat routinematig overnight ergens parkeren tegen rente. Geen idee of dat in de eurozone ook de praktijk is maar ik vermoed van wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen kunnen natuurlijk alsnog hun zichtrekeningen leegtrekken.
Tja, als je niet voldoende geld hebt in kas om de klanten terug te betalen, dan maak je gewoon gebruik van een ELA lening van de ECB, toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Officieel zou dat geld altijd beschikbaar moeten zijn maar in de praktijk is dat niet zo. Ik weet dat in elk geval in de VS banken dat routinematig overnight ergens parkeren tegen rente. Geen idee of dat in de eurozone ook de praktijk is maar ik vermoed van wel.
Ergens heb ik het idee dat Grieken daar niet al te veel fiducie in gaan hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Officieel zou dat geld altijd beschikbaar moeten zijn maar in de praktijk is dat niet zo. Ik weet dat in elk geval in de VS banken dat routinematig overnight ergens parkeren tegen rente. Geen idee of dat in de eurozone ook de praktijk is maar ik vermoed van wel.
Ik had ook al lopen zoekenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:27 schreef SeLang het volgende:
Btw: is er geen live cam naar een Griekse pin automaat? Ik ben best benieuwd...
In de laatste cijfers die ik zag is de ELA funding momenteel evenveel als de funding met spaargeld. Echt obsceen. Aan de andere kant vind ik het dan weer onbegrijpelijk dat ze kennelijk nog steeds de helft kunnen funden met spaargeld. Ik ben dus dubbel geschoktquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:40 schreef miro86 het volgende:
[..]
Tja, als je niet voldoende geld hebt in kas om de klanten terug te betalen, dan maak je gewoon gebruik van een ELA lening van de ECB, toch?
De rente is niet per definitie vast (maar over het algemeen wel hoger dan op een reguliere sparrekening), maar het geld staat inderdaad wel voor een bepaalde tijd vast.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:07 schreef de_ier het volgende:
Vaste rente rekeningen bedoel je? 3 maanden, 6 maanden vast enz?
quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Shit has hit the fan.![]()
Broker(s) stoppen met het verhandelen van Griekse aandelen:
https://twitter.com/ArendJanKamp/status/611798149473148928
twitter:MartvanderVelde twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 11:08:57@ArendJanKamp Grappig dat je de Griekse posities op voorhand niet meer mag verkopen bij de @DeGiro. Dat is nou niet echt accept gyros. reageer retweet
Zag het ook jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:26 schreef Falco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]twitter:MartvanderVelde twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 11:08:57@ArendJanKamp Grappig dat je de Griekse posities op voorhand niet meer mag verkopen bij de @DeGiro. Dat is nou niet echt accept gyros. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |