abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153910271
Ik denk niet dat de klap minder hard aankomt als je de cijfers weet. Ik kende de cijfers namelijk, kreeg een mk en dat deed zeer. Je bent misschien voorbereid dat het mis kan gaan, maar dat maakt het verdriet niet minder.

Zodra je samen besluit dat je graag een kindje wil en daar actief mee bezig gaat is er ook het aanstaande ouderschap.
Die twee streepjes zijn een stap in die richting, net zoals het uitspreken van je kinderwens richting je partner en het stoppen met gebruiken van anticonceptie dat ook was.
pi_153914050
Wij hebben het alleen verteld aan een heel goed bevriend stel, verder aan niemand.
En alles kan mis gaan, maar het kan ook heel goed gaan.

Er worden nog altijd meer gezonden baby's geboren als dat er miskramen zijn.
En ook daarna kan het misgaan, de baby blijkt het syndroom van Down te hebben bijvoorbeeld, dan stort je leven ook even in.
En je leven loopt dan heel anders als gepland.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153914722
Gefeliciteerd Junkie!!

Ik was zaterdagavond chagrijnig.. Leek nu toch echt ongesteld te worden (nog steeds zonder buikpijn, maar meer bloed). En nu heb ik weer een klein beetje hoop want het zet maar niet door..
pi_153919676
Voel me bijna aangevallen en vooral dom. 'Iedereen weet toch dat het bij 20% nog mis gaat?' Nou ik dus niet... Niet iedereen leest tijdschriften en/of struint heel OUD af. Je gaat ook vooral af op wat er in je omgeving gebeurt. Ik wil alleen mensen behoeden voor de totale verbijstering als je na je mk pas echt realiseert hoe vaak het fout gaat en door alle felicitaties het gevoel al hebt gekregen dat je er al bent... Wat niet wegneemt dat ik hoop op felicitaties als ik wel 2 streepjes heb. En ook altijd mensen met 2 streepjes feliciteer. Heel dubbel...
pi_153919735
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 06:57 schreef Leonietje83 het volgende:
Voel me bijna aangevallen en vooral dom. 'Iedereen weet toch dat het bij 20% nog mis gaat?' Nou ik dus niet... Niet iedereen leest tijdschriften en/of struint heel OUD af. Je gaat ook vooral af op wat er in je omgeving gebeurt. Ik wil alleen mensen behoeden voor de totale verbijstering als je na je mk pas echt realiseert hoe vaak het fout gaat en door alle felicitaties het gevoel al hebt gekregen dat je er al bent... Wat niet wegneemt dat ik hoop op felicitaties als ik wel 2 streepjes heb. En ook altijd mensen met 2 streepjes feliciteer. Heel dubbel...
Ik denk niet dat je je aangevallen moet voelen. Logisch dat jij er heel positief instond door positieve verhalen in je omgeving. Feit blijft ook dat nog steeds 80% wel de eindstreep haalt en dat je, bij een mk gewoon pech hebt. Dat komt altijd aan. En dan nog, die 80% is hij een positieve test voor NOD. Ben je die voorbij, dan is het ineens 10%. Met 12 weken neemt die kans af tot 5%, maar helemaal 0 wordt 'ie nooit. Bottomline:
Het kan (helaas) altijd ergens misgaan, maar ik denk niet dat je dat vooraf moet incalculeren..

Volgens mij heb je gewoon nog heel veel verdriet omdat het bij jou is misgegaan en dat is ontzettend begrijpelijk. Neem je tijd om om ook gewoon verdrietig te mogen zijn..
pi_153919778
quote:
Ik wist de procenten ook niet hoor ;)
Ik snap wel wat je bedoeling is. Denk dat ik zelf heel blij ben met 2 strepen, maar ik zal nooit voor een eerste echo spulletjes kopen voor de baby of het aan iedereen vertellen juist omdat het niet altijd goed afloopt.

En ik hoop snel op veel streepjes!!! Daar begint het immer bij O+
:)
pi_153919781
Nou ja voordat er eventuele streepjes komen, moet je het eerst gezellig hebben samen. :')
:)
  maandag 29 juni 2015 @ 07:47:02 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153919816
Nou de percentages zal vast niet iedereen weten (ik ook niet), volgens mij is dat ook niet gezegd hier. Maar het is toch wel algemeen bekend dat een prille zwangerschap in een miskraam kán eindigen? Net als dat er kans is op een kindje met een afwijking bijvoorbeeld. Nu is een miskraam mij zelf nooit overkomen maar wat ik van anderen lees is de klap er niet minder om, dus het zou waarschijnlijk toch niets hebben uitgemaakt, die wetenschap dat het mis kan gaan.

Het lijkt me echt niet nodig om mensen te behoeden voor dat het mis kan gaan of iemand te temperen in enthousiasme. Het lijkt nog steeds alsof je vindt dat men jou had moeten waarschuwen, dat vind ik niet. Streepjes zijn gewoon altijd felicitaties waard (althans, hier ;) ). Ik weet niet of ik je nog wel zal durven te feliciteren, maar ik gun je in elk geval een nieuwe zwangerschap die geheel onbezorgd zal verlopen. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153920034
Leontietje, ik begrijp je strekking denk ik wel. Ik heb zelf twee miskramen gehad voor ik een goede zwangerschap had en stoorde me soms ook aan het enthousiasme van prille zwangeren. Maar niet omdat ik niet blij voor ze was maar meer van: 'zo he, lekker naïef bezig jij. Weet je wel wat er allemaal mis kan gaan?'

Maar eigenlijk is dat natuurlijk heel onterecht. Dat jij/ik/wiedanook een miskraam hebben doorgemaakt zegt niets over hoe blij iemand mag zijn met twee streepjes. Want voor jou is het 'alleen nog maar streepjes', voor iemand die geen miskraam heeft meegemaakt of misschien ook wel maar daar anders instaat, is het het begin van nieuw leven. Je staat, gelukkig, niet zo stil bij wat er allemaal mis kan gaan.
Probeer het een klein beetje te relativeren, hoe moeilijk ook. Jouw miskraam is nog zo vers, probeer het een plekje te geven.

:*
E.
pi_153920063
Ik heb dat gevoel zelf echt helemaal niet. Ook al heb ik voor deze zwangerschap al 4x streepjes gezien die op niets uitliepen.
En ik ben nu ook gewoon blij. Ik heb een goed gevoel bij deze zwangerschap en dit kindje verdient ook mijn blijdschap.
Niemand hoeft mij te vertellen dat het mis kan gaan, dat weet ik goed genoeg.
pi_153920068
Ik vind trouwens ook dat alle streepjes felicitaties waard zijn. Bij ieder tweede streepje was ik blij dat mensen hier voor me gingen juichen.
En toen mijn vader bij de aankondiging van zwangerschap 3 tegen mij zei 'ik feliciteer je nog maar niet want eerst maar eens zien of dit goed gaat' was ik eigenlijk heel boos. Ook deze zwangerschap was het waard. Zelfs al ging het weer mis!
E.
pi_153920091
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 08:30 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb dat gevoel zelf echt helemaal niet. Ook al heb ik voor deze zwangerschap al 4x streepjes gezien die op niets uitliepen.
En ik ben nu ook gewoon blij. Ik heb een goed gevoel bij deze zwangerschap en dit kindje verdient ook mijn blijdschap.
Niemand hoeft mij te vertellen dat het mis kan gaan, dat weet ik goed genoeg.
Dat vind ik echt heel knap, daar heb ik respect voor. Ik kon dat toen niet.
Zelfs een eerste echo zei me niets meer, ik had tenslotte al gezien dat het daarna ook nog mis kon gaan.

Ik wou dat ik toen wat positiviteit had wat ik bij meerdere mensen hier zie O+
E.
pi_153920178
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 08:34 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Dat vind ik echt heel knap, daar heb ik respect voor. Ik kon dat toen niet.
Zelfs een eerste echo zei me niets meer, ik had tenslotte al gezien dat het daarna ook nog mis kon gaan.

Ik wou dat ik toen wat positiviteit had wat ik bij meerdere mensen hier zie O+
Ik heb gemerkt dat mijn gevoel veel zegt en ik heb me vorige keren niet zo positief gevoeld als nu. Natuurlijk weet ik dat het mis kan gaan en dat zou ik echt heel heel kut vinden maar ik wil daar nu helemaal niet mee bezig zijn :).
pi_153920331
Ik wil toch ook even reageren..

Allereerst gefeliciteerd met jullie streepjes Junkiexp!!! *O*

Ik vind alle 2e streepjes hier een felicitatie waard! Het is een stap verder, dat de eerste periode onzeker is dat weet (bijna) iedereen. Maar het is ook belangrijk om er van te "genieten", jou lijf is bezig met het ontwikkelen van een baby, jullie baby!
En vergeet niet heel de zwangerschap kan onzeker zijn, de eerste weken, de 20 weken echo en daarna. Want als je baby geboren is, zijn de zorgen niet voorbij ;) Het blijft spannend, want je hebt het (vaak) niet in de hand!

Ik vind L-E haar post, hoe verdrietig ook, de spijker op zijn kop slaan.

Moeten we dan alleen maar stilstaan bij wat er mis kan gaan. Ik vind het juist fijn dat als ik hier kom (toen ik hier nog mee schreef of nu in Z&G), en ik meld weer een domper of juist een positief bericht dat er zo wordt meegeleefd. Dat er lekker wordt gejompeld en dat ik daar even een boost van heb. Want ja ik ben prive best negatief af en toe, zie soms alleen de negatieve dingen. En juist daarom doet hier lezen me goed :)

Leonietje, ik snap je verdriet en misschien ook wel je boosheid (ook bij andere dames die helaas bekend zijn met mk). En tuurlijk is dat iets om bij stil te staan, maar laat het niet overheersen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153921192
quote:
je bent niet dom.
Ergens in je achterhoofd wist je dat het fout ook kon gaan. Je schreef dat je 10 seconden had stilgestaan na berichten over een miskraam. zo weten de meeste mensen wel dat het niet altijd goed gaat. maar het jubbelgevoel overstemd dat alles.
Ik denk oprecht niet dat de klap minder hard was geweest als de kansen je waren verteld(die ook weer verschillen per onderzoek en per persoon).

Is er iemand bij wie je hierover kan praten? in OUD zijn ook een aantal topics waar je misschien iets aan kan hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 29-06-2015 19:33:20 ]
  maandag 29 juni 2015 @ 12:02:54 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153922795
Oh leonietje! Het is niet de bedoeling om je aan te vallen...
Mijn moeder heeft met 12 wkn een miskraam gehad en dat is nooit verborgen oid.. ik ben er dus mee "opgegroeid "..
Ik ga er ergens vanuit dat het mij dus ook kan gebeuren.. nu (van tevoren) kan ik daar redelijk rationeel over zijn:" dan was er dus iets niet goed" als je bedenkt Hoe het maken van een kindje afhangt van miljoenen delingen.. pfoe.. dan is de kans dat het misgaat best groot.. en dan is 20 % nog maar weinig.. maar goed.. dat is rationeel...

Verder ben ik volgens Google zwanger.. :P
Als ok maagzuur Google krijg ik alleen maar "zwangerschap symptonen" 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_153929336
Toch eventjes meedelen dat ik ondertussen ongesteld ben geworden. Ik heb dus duidelijkheid: op naar de volgende ronde!
pi_153929655
Ik snap je gevoel wel, Leonie. :*

Maar toch, de kans dat het goed gaat is gewoon groter. En ik ben blij dat veel mensen hier wel kunnen genieten van een prille zwangerschap. Mijn moeder kon dat, zelfs na haar miskramen en ik had gewild dat ik dat ook kan.

Tegen mij is ook een paar keer gezegd bij de eerste twee zwangerschappen: "Gefeliciteerd hoor, maar er kan nog vanalles misgaan.". Ik vond dat niet tof om te horen. Je mag het wel denken maar ik vind dat je erg voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken.

Zoals mijn therapeut zei: 'elke zwangerschap is een beoogd kindje. Daar mag je blij mee zijn, hoe pril ook.'.
pi_153930197
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:36 schreef Saarah het volgende:
Toch eventjes meedelen dat ik ondertussen ongesteld ben geworden. Ik heb dus duidelijkheid: op naar de volgende ronde!
En ik ook! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
  maandag 29 juni 2015 @ 23:27:54 #295
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153940938
Jammer Smallish & Saarah -O-
  maandag 29 juni 2015 @ 23:28:25 #296
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_153940960
Is Maai eigenlijk al weer 'in the house'?
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 23:31:54 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153941099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:40 schreef Hilzillah het volgende:
OMFG.... Telefoontje duurde precies 30 seconden. 'Ja natuurlijk gaan we een verwijzing voor je schrijven'.
Wat goed dat je gebeld hebt en wat fijn dat je meteen die verwijzing hebt gekregen! 10 juli al een afspraak zag ik, dat is al haske snel! *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:21 schreef L0t.. het volgende:
Wat fijn Hilz! Goed dat je gebeld hebt!

Ik ben gisteren eindelijk gebeld over de uitslagen: alles was goed! Geen gekke afwijkingen o.i.d. Waarschijnlijk dus gewoon dikke vette pech dat het steeds mis ging.

Dus met goede moed verder naar een geslaagde zwangerschap. We zijn al op de goede weg :D O+ *O*

[ afbeelding ]

Over 3 weken echo!
Yaaaaay eindelijk weer een streep O+ Gefeliciteerd!! Fijn dat de uitslagen ook goed waren :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:22 schreef deadly_kiss het volgende:
L0t gefeliciteerd *O* *O* *O*
Saarah ik zie de strepen hoor *O*

wij zijn exact vandaag 1,5 jaar bezig ;(
Voel me een beetje in rouwstemming zo raar :{
Kan me voorstellen dat je je zo voelt, we gaan nu ook richting een jaar en het wordt steeds lastiger om optimistisch te blijven. Knuf voor jou :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 08:40 schreef Ronderotonde het volgende:
L0t! Dat moet echt een mooi plakkertje worden! En Saarah wat spannend. Heerlijk die goede berichten! *O*

Mijn contract is getekend, per 3 augustus begin ik aan mijn nieuwe werk! Ik heb er erg veel zin in maar eng is het ook wel, er wordt veel flexibiliteit verwacht en ze vonden het dan ook wel prettig dat ik geen kinderen heb. Ik hoop dat ik mezelf voldoende kan bewijzen dat Als het dan eens raak is, ik toch mag blijven... Ze hebben zoveel vertrouwen in me, dat ik gelijk een jaarcontract heb en de mogelijkheid om een HBO opleiding te volgen!
Wow dat klinkt als een ontzettend toffe kans, wat gaaf zeg!

quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:16 schreef junkiexp het volgende:
Mij vriendin had eergisteren ongesteld moeten worden en dat is niet gebeurd, gisteren getest en een heel licht streepje zichtbaar.
Dat kon je binnen 1-10 minuten aflezen en dat was het geval.
Streepje is het zelfde als bij Saarah.

Morgen gaat ze dus weer een test doen, ben benieuwd.
Ondertussen een maand of 10 bezig gestopt met de pil.

Ik zou het wel mooi vinden qua periode, in de zomer met de warmte enz. is het dan nog goed uit te houden, en dan ergens in maart bevallen :)
Gefeliciteerd! Ik ga duimen voor een plakker *O* Dit lijkt me inderdaad de beste periode om zwanger te zijn :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:37 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt me een duidelijke zaak, zojuist getest :D
Dit is geen twijfel meer inderdaad :D Gefeliciteerd! O+

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 17:32 schreef Cygne het volgende:
Ik ben zo iemand die niet meer kan jompelen om mijn eigen tweede streepje. De kans dat het misgaat is gewoon Heel Erg Groot. Maar ik kan en mag dat gevoel niet op een ander betrekken. Dús jompel ik wel als mensen hier streepjes plassen.

Om nou te zeggen: 'leuk joh, dat streepje. Maar weet je wel wat er allemaal mis kan gaan?', lijkt me ook niet iets wat je wilt horen.

Ik ben ook een zwartkijker hoor, en met goede reden vind ik zelf. Maar dat heeft weinig te maken met de zwangerschap van een ander.
Helemaal hier mee eens :Y Met als verschil dat ik geen zwartkijker ben. En ik snap heel goed dat je in je eigen geval niet jompelt en vind het heel knap dat je wel zo hard jompelt voor anderen :*

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:36 schreef Saarah het volgende:
Ah wat balen, ik zag ook een streep!
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 23:33:51 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153941174
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:28 schreef Hilzillah het volgende:
Is Maai eigenlijk al weer 'in the house'?
Yep daar ben ik weer *O* Vanmiddag thuisgekomen maar na douchen (en vrijen O+) meteen ingestort en tot 9 uur vanavond getukt :D Maar het was echt geweldig *O* Helaas niet gebatst maar vandaag is dag 13 dus hopelijk zijn we er nog op tijd bij :D
5 - 28 februari Thailand O+
pi_153941219
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:08 schreef SmallishBear het volgende:

[..]

En ik ook! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
ik ook!
pi_153941817
Fijn een verwijzing, hilz!

Goed dat je t fijn hebt gehad, MaJo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')