Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Maar het is best pittig ja! In de eerste twee weken vond ik het wat lafjes, maar het wordt echt wel snel zwaar. Ik moet zeggen dat ik de 52,5 squat van maandag bijvoorbeeld al wel hufterzwaar vond
Maar het is best pittig ja! In de eerste twee weken vond ik het wat lafjes, maar het wordt echt wel snel zwaar. Ik moet zeggen dat ik de 52,5 squat van maandag bijvoorbeeld al wel hufterzwaar vond
O: Groene fruitsmoothie met havermout T: Noten-appel-kaneelreep van [spam] zonnatura [/spam] + eiermuffin L: 2x oerbrood met beleg T: Havermoutpannenkoek + banaan D: Kipfilet met rijst taboulé S: HIIT en KT T: Kwark met appel en rozijnen
Taboulé?
quote:
Op maandag 8 juni 2015 09:08 schreef sandertjuh het volgende: Afgelopen vrijdag een consult gehad bij een oude vriend om mijn trainingsschema en voedingsschema eens begeleid op te zetten.
Ik mag nu op trainingsdagen 1700kcal eten, op de rust dagen 1400kcal en op zondag (PSMF dag) maar 1000kcal.. Straks met voetballen op de rustdagen (donderdag&zaterdag dus) mag ik er dan wel weer 800kcal bij optellen, vanwege het voetballen.
4 Eetmomenten op een dag waarbij smorgens voornamelijk vetten zijn en savonds na het trainen veel eiwitten en koolhydraten. Gaat dus heel anders eten worden dan ik nu gewend ben.
Hiermee hoop ik binnen 2 maanden tijd toch wel mijn VP van 15% naar op z'n minst 12% te kunnen brengen.
Volgende week vrijdag een nieuw consult om mijn trainingsschema aan te passen op dit voedingsschema.
Serieus, wat belachelijk weinig. Ook met meer kcal maar een goed schema kun je snel in vet dalen. Ik zat ook op 2200 te cutten voor de wedstrijd ipv 1200 zoals hun wilden. Ging 3% 2 weken in ene.
Gewoon al je kcals opeten binnen 8 uur, en dan 16 uur vasten. En het hielp mij persoonlijk wel, maar je moet er wel even aan wennen.
Heb het ooit eens geprobeerd. Toen was het niks voor me. Wellicht dat ik me er binnenkort nog eens aan waag
quote:
Op maandag 8 juni 2015 13:40 schreef Artoo het volgende: 5x5 stronglifts update for those who care: Vandaag zit ik in de derde week. Vooral bij de squats loopt het gewicht snel op, maar vooralsnog lukt dat wel (al moet ik iedere training net een fractie moeilijker kijken in de laatste set ). De overhead press is op dit moment de oefening die ik het zwaarst vind. Ik denk dat ik de progressie daarin wat langzamer laat gaan (2x hetzelfde gewicht trainen voor ik zwaarder pak). Ik zou namelijk volgens het schema in week 12 een press van bijna 60 kg moeten doen en ik betwijfel of dat er wel in zit Het lijkt me daarom mooi om de press naar bijvoorbeeld 40kg te werken. Wat de andere oefeningen betreft (bench press barbell row en deadlift): we'll see. Vooralsnog lijkt het er wel in te zitten om gewoon iedere keer zwaarder te gaan, maar daar komt ongetwijfeld ook nog wel een breekpunt
Op maandag 8 juni 2015 13:58 schreef W.White het volgende: Mijn eerste stap was: stoppen met zuivel en minder koolhydraten (ik post later nog mijn gemiddeld eetschema). Het gevolg: ik voel me prettiger in mn vel en vooral minder opgeblazen.
Ik eet ook redelijk wat zuivel en voel me ook altijd wel wat “bloated”. Misschien ook eens een tijdje mee stoppen kijken wat het doet.
Ik kocht er 1, gooide hem op de grond en ging er nog op stampen. Maar niemand riep “MIJN BAN WAT DOE JE?!” Dus ik kon niet zeggen “Het is mijn ban, ik heb hem toch aangesmeerd gekregen?”
Serieus, wat belachelijk weinig. Ook met meer kcal maar een goed schema kun je snel in vet dalen. Ik zat ook op 2200 te cutten voor de wedstrijd ipv 1200 zoals hun wilden. Ging 3% 2 weken in ene.
[..]
Ik moest hardop lachen
[..]
Kotsen, scheelt gewicht!
[..]
Really? Again? Jij vergeet je reet nog eens.
[..]
Heb het ooit eens geprobeerd. Toen was het niks voor me. Wellicht dat ik me er binnenkort nog eens aan waag
[..]
*trots je gaat lekker ey!
[..]
Ik eet ook redelijk wat zuivel en voel me ook altijd wel wat “bloated”. Misschien ook eens een tijdje mee stoppen kijken wat het doet.
[..]
Huuuuuuuu
[..]
Ik hou van jou
[..]
*proest*
[..]
Ik zou echt dooooodgaan hoe zit het met je kracht?
[..]
wow, wat een totaal ander lijstje zeg!
[..]
Ik wil ook wafels Geen wafelmaker
[..]
!!!!! Met pindakaas, jam, waldenfarms, kwark of gewoon stroop. Ooh of honing. Maar poedersuiker? meh. Computer says nooooooo
[..]
Hier!
[..]
Ik kocht er 1, gooide hem op de grond en ging er nog op stampen. Maar niemand riep “MIJN BAN WAT DOE JE?!” Dus ik kon niet zeggen “Het is mijn ban, ik heb hem toch aangesmeerd gekregen?”
[..]
Story of your life. And mine.
[..]
Ja echt, wie maakt er nou een nieuw deel zonder TT!
[..]
Vieze griekse?
[..]
Wat verwacht je, ik was er niet
[..]
Ik zag hem voorbij komen Ik heb me rot gelachen
[..]
Sinds kort pas? Afijn, al die tijd teveel gevreten
Ja, het bevalt mij vooralsnog ook wel heel goed. Ik zit nu in week 4 en ik moet bekennen dat ik het nu wel echt pittig vind worden. Maar dat is ok Ik ben heel benieuwd waar ik sta aan het einde van het programma
Ik vond het vooral erg fijn om m'n squat-form eens goed onder de loep te nemen: met weinig gewicht beginnen en strikt op de form letten.
O: overnight oats (blauwe bessen, yoghurt, muesli, + banaan dit keer) L: 4 sneeën spelt, kipfilet, komkommer, tomaat, mayo Ts: ben vandaag om 15u thuis dus dat zie ik dan wel, denk iets van tonijn D: aardappelschijfjes, kipschnitzel, sperziebonen S: benen T: shake
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Ik heb nu de pancake syrup en de caramel syrup van Waldenfarm's. Vind ze allebei eigenlijk wel ok te nassen. Maar in de kwark vind ik ze lekkerder dan op de pannenkoek
Op donderdag 18 juni 2015 15:06 schreef Artoo het volgende: Ik heb nu de pancake syrup en de caramel syrup van Waldenfarm's. Vind ze allebei eigenlijk wel ok te nassen. Maar in de kwark vind ik ze lekkerder dan op de pannenkoek
Ah mooi, was ik wel benieuwd naar. Misschien toch ook maar een keer bestellen!
Ah mooi, was ik wel benieuwd naar. Misschien toch ook maar een keer bestellen!
Het is niet zo awesome als stroop of zo, maar ik vind het wel lekker om het door de kwark te gooien heb ik gemerkt. Kwark met een zoetje vind ik lekkerder
Waarom dan geen flavdrops? Die zooi is beter te eten IMHO dan waldenfarms door de kwark Ik heb flavdrops in banaan, aardbei, witte chocolade, chocolade en toffee. Smaakt er echt naar.
Taart bakken gaat meer werk in zitten dan ik dacht
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Op donderdag 18 juni 2015 16:19 schreef Qwea het volgende: Waarom dan geen flavdrops? Die zooi is beter te eten IMHO dan waldenfarms door de kwark Ik heb flavdrops in banaan, aardbei, witte chocolade, chocolade en toffee. Smaakt er echt naar.
Taart bakken gaat meer werk in zitten dan ik dacht
Oh, dat ken ik eigenlijk helemaal niet! Waar koop ik dat?
Op vrijdag 19 juni 2015 09:20 schreef -Peach het volgende: Ik word nog steeds sterker en val ook nog steeds af...die 1800 kcal werkt dus nog prima (gelukkig). Inmiddels 6,5 kg kwijt
Op vrijdag 19 juni 2015 12:38 schreef Artoo het volgende: Oh en. Ik vond woensdag de 55 kg squat thunder zwaar. Vandaag deed ik 57,5 maar dat voelde minder heftig dan de training van woensdag. Huh
Goed bezig! Soms heb je goede dagen, soms slechte Ben erg benieuwd hoever je komt zo, gaat echt hard! Haal je me nog in
Op vrijdag 19 juni 2015 12:47 schreef Artoo het volgende: Even een dienstmededeling trouwens: mijn telefoon is overleden. Ik probeer a.s.a.p. een nieuwe te fixen, maar daarom reageer ik niet in de groepapp.
Ok
En nu aan de lunch, met zelfgemaakte broccoli-ei-muffins
Haha! Ja ik snap ook niet waar het precies in zit. Maar ah well Wat lift jij op dit moment dan?
Had altijd een ander schema, gisteren 5x5 60 kg squat gedaan (normaal 5 werksets van 1x 8, met 40, 50, 60, 65, 1x 6 x 70) en deadlift 5x5 75kg (normaal 5 werksets van 1x 8 van 50, 60, 70, 2x 6x 80). Beide oefeningen was ik nog bezig met opbouwen naar meer, maar ging niet meer zo snel. Nu dus maar even 5x5 proberen!
Net zoals bankdrukken. Dan vraag je aan een willekeurig persoon of hij tijdens het laatste setje even wil komen spotten. En dat ie dan gaat meehelpen als je het moeilijk krijgt Dan telt die rep dus niet he Alleen helpen als de stang daalt terwijl hij omhoog zou moeten gaan, anders niet
Net zoals bankdrukken. Dan vraag je aan een willekeurig persoon of hij tijdens het laatste setje even wil komen spotten. En dat ie dan gaat meehelpen als je het moeilijk krijgt Dan telt die rep dus niet he Alleen helpen als de stang daalt terwijl hij omhoog zou moeten gaan, anders niet
Oh boy. Vorige week vrijdag waren er 2 gasten zo aan het "bankdrukken". Met een rood aanlopende spotter bij het omhoog drukken. ehh En ik heb ook al een ENORME kerel heel veel gewicht zien squatten. Bleef even gluren, want woah, hij had 120 kg op de bar liggen. Wat doet ie? Hij kwam niet eens tot parallel. Halverwege ongeveer. ZO'N TELEURSTELLING
Jazeker below heb een form-nazi bij me die daar wel voor zorgt Ik train in een fijne sportschool met krachthok, en daar weten de meesten wel wat wel/niet te doen.
Oh boy. Vorige week vrijdag waren er 2 gasten zo aan het "bankdrukken". Met een rood aanlopende spotter bij het omhoog drukken. ehh En ik heb ook al een ENORME kerel heel veel gewicht zien squatten. Bleef even gluren, want woah, hij had 120 kg op de bar liggen. Wat doet ie? Hij kwam niet eens tot parallel. Halverwege ongeveer. ZO'N TELEURSTELLING
Had altijd een ander schema, gisteren 5x5 60 kg squat gedaan (normaal 5 werksets van 1x 8, met 40, 50, 60, 65, 1x 6 x 70) en deadlift 5x5 75kg (normaal 5 werksets van 1x 8 van 50, 60, 70, 2x 6x 80). Beide oefeningen was ik nog bezig met opbouwen naar meer, maar ging niet meer zo snel. Nu dus maar even 5x5 proberen!
Bohh, impressive! Hopelijk ga je met 5x5 dan inderdaad verder komen!
ik kan niet veel lager dan parallel omdat ik zo lekker lening ben
Wat doe je eigenlijk in deze reeks? Waar moet jij precies nog afvallen?
Ik 'moet' niet afvallen, ik heb al lang een gezond gewicht (net als een aantal anderen in deze reeks). Ik zou echter graag een lager vetpercentage willen maar dat is ietsje op de lange baan geschoven in verband met de spieropbouw.
Neuh, wat dingetjes afmaken eerst nog. Plintjes enzo
De grote verbouwing komt rond de vakantietijd denk ik. Dan gaat een slaapkamer achter er aan en wordt omgetoverd tot badkamer En de bestaande badkamer wordt dan washok
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Neuh, wat dingetjes afmaken eerst nog. Plintjes enzo
De grote verbouwing komt rond de vakantietijd denk ik. Dan gaat een slaapkamer achter er aan en wordt omgetoverd tot badkamer En de bestaande badkamer wordt dan washok
Heb je wel een plintjes ladder?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Maar serieus, de vorige bewoner heeft overal alle plinten lopen verzagen en schuren en frezen. De deklaten/glaslatten op de deurkozijnen zijn geschaafd etc. Best wel veel herstelwerk aan, en dat lag al een tijdje op me te wachten
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Maar serieus, de vorige bewoner heeft overal alle plinten lopen verzagen en schuren en frezen. De deklaten/glaslatten op de deurkozijnen zijn geschaafd etc. Best wel veel herstelwerk aan, en dat lag al een tijdje op me te wachten
Dat is wel vervelend ja, het verbrand wel kcal!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla