abonnement Unibet Coolblue
pi_153596912
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_153596961
De eerste keer knippen maakte hier zo'n verschil qua hoe vol het eruit zag :Y ik vind 15 Euro best aan de de prijs prijs! Hier is het een tientje en M mocht de eerste twee keer op het babytarief (hij was ruim 2 toen :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153597088
Hebben jullie geen kappersschool oid Kyara? Hier wel en daar kun je voor weinig geld laten knippen door kapsters in opleiding. Voor mezelf durf ik dat niet aan, maar met kinderen wel hoor.
pi_153597229
ik hoorde van mijn moeder dat ze mij zelf knipte, zittend in bad.

M is nu bijna acht maanden en ik knip zn nekplukken en t haar bove. zn oortjes ook zelf met een nagelschaartje. wil nog een kappersschaar kopen misschien.
Kwak
pi_153597369
Kyara, meestal niet meer. Toen het nog niet zo lang was wel vaak maar dan deed ik een clipje in of deed het bij in een staartje. Nu is het al zo lang dat het gewoon netjes te kammen is, meestal. Af en toe heeft het nog neiging in haar gezicht te vallen maar dat is zeldzaam.
Ik vind het persoonlijk altijd een beetje jammer als een kind best lang haar heeft en er dan zo'n rechte pony geknipt is waar je eigenlijk niets mee kan. Maar, andere kant, het is wel een flink stuk praktischer.

En ik vind 15 euro ook best duur hoor, zeker keer twee! Maar onze kapper kost hetzelfde geloof ik.
E.
pi_153597399
Voor Lars ging ik ook altijd naar de kapperschool, maar dan kostte het ook al 12 euro hoor... En ze stoppen ermee na dit schooljaar hier. Moet nog een nieuwe fijna kapper zien te vinden...
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:53:53 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153597564
Er komt binnenkort een kapster bij de soos zag ik. Gaan we daar wel even kijken.

Zelf knippen begin ik niet meer aan sinds ik M een paar keer verknipt heb.

Kapper is inderdaad best prijzig maar echte kinderkapper en ze zijn echt zo lief en ze zijn echt heel goed met kinderen.
pi_153597607
Ik zou ook niet zelf durven knippen. Hebben ze net een beetje lange lokken en knip je verkeerd -O-
E.
pi_153597618
misschien doen ze aan tweelingkorting? vragen kan altijd
pi_153597652
Hier een kapper Kyara!
Wat betreft naar voren groeien, dat is even rot maar moet je doorheen. Speltjes en staartjes zijn een oplossing. Als je geen pony wilt knippen zou ik er vooral niet aan gaan knippen.
Ik zou alleen een randje van de onderkant afhalen als ik jou was. Wij krijgen in de kapsalon best wel vaak de "brutale" vraag van mensen die zeggen ja alleen het uiterste puntje moet eraf kost dat echt 15 euro? Vaak zien wij dan ook wel in dat we er nog geen 5 minuten mee bezig zijn en dan regelen we wat met de prijs. Nu weet ik natuurlijk niet hoe andere kapsalons dat doen maar het valt te proberen.. :P
Waarom de prijs zo hoog is, is omdat het tijd kost. En tijd is geld. Vaak ben je met een jongetje knippen gewoon echt wel even bezig. Oortjes die vrij geknipt moeten worden, kindjes die niet stil zitten (logisch) kost tijd en geduld. Die tijd moet vrij gemaakt worden.
Maar wat ik al zei, wij krijgen echt wel vaak de vraag van ja het is alleen even de nek. En dan rekenen wij echt geen 15 euro voor. Dan maken we er een klein prijsje van bijvoorbeeld 5 euro van.
Ik duik weer onder in m'n lurk modus! :W
pi_153597702
Ik zou bij zelf knippen niet bang zijn het kapsel van mijn kind te verpesten hoor.

Wel om een oog uit te steken en ze te verminken voor het leven, dat dan weer wel.
pi_153597813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:56 schreef L-E het volgende:
Ik zou bij zelf knippen niet bang zijn het kapsel van mijn kind te verpesten hoor.

Wel om een oog uit te steken en ze te verminken voor het leven, dat dan weer wel.
Welnee, kapsel is veel essentiëler dan een oog. Daar hebben ze er twee van, haren niet.
E.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:58:30 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153597815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:56 schreef L-E het volgende:
Ik zou bij zelf knippen niet bang zijn het kapsel van mijn kind te verpesten hoor.

Wel om een oog uit te steken en ze te verminken voor het leven, dat dan weer wel.
oh, daar was ik dan weer niet bang voor eigenlijk. Hooguit voor mijn eigen vingers.

/slechtemoeder ;)
pi_153597856
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:58 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Welnee, kapsel is veel essentiëler dan een oog. Daar hebben ze er twee van, haren niet.
Mijn kat met 1 oog vindt dit best een kloterige uitspraak van je ;(
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:59:50 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153597879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:55 schreef Fien10 het volgende:
Hier een kapper Kyara!
Wat betreft naar voren groeien, dat is even rot maar moet je doorheen. Speltjes en staartjes zijn een oplossing. Als je geen pony wilt knippen zou ik er vooral niet aan gaan knippen.
Ik zou alleen een randje van de onderkant afhalen als ik jou was. Wij krijgen in de kapsalon best wel vaak de "brutale" vraag van mensen die zeggen ja alleen het uiterste puntje moet eraf kost dat echt 15 euro? Vaak zien wij dan ook wel in dat we er nog geen 5 minuten mee bezig zijn en dan regelen we wat met de prijs. Nu weet ik natuurlijk niet hoe andere kapsalons dat doen maar het valt te proberen.. :P
Waarom de prijs zo hoog is, is omdat het tijd kost. En tijd is geld. Vaak ben je met een jongetje knippen gewoon echt wel even bezig. Oortjes die vrij geknipt moeten worden, kindjes die niet stil zitten (logisch) kost tijd en geduld. Die tijd moet vrij gemaakt worden.
Maar wat ik al zei, wij krijgen echt wel vaak de vraag van ja het is alleen even de nek. En dan rekenen wij echt geen 15 euro voor. Dan maken we er een klein prijsje van bijvoorbeeld 5 euro van.
Ik duik weer onder in m'n lurk modus! :W
Bedankt voor je antwoord!

Ja, met M zijn ze inderdaad ook wel even bezig. Maar dat wordt dan ook echt een kapseltje zeg maar dus dat vind ik ook weer logisch.
pi_153597890
Wat Fien zei is precies hetzelfde als onze kapper. Een pony knippen kan wel maar je moet echt even door een rotfase heen als je het wil laten groeien. En inderdaad, die tijd! Eva krijste de kop eraf de laatste keer ;(
E.
pi_153597910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Mijn kat met 1 oog vindt dit best een kloterige uitspraak van je ;(
Ahw.. Sorry kat :*
E.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:09:06 #18
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153598246
De kapper hier in het winkelcentrum knipt kinderen op woensdagmiddag voor een tientje. Misschien doen er meer dat?

Overigens gaan we daar alleen met T heen (die is 5). A (3) doen we zelf, J (1) is nog niet echt nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153603965
Kyara, ik vind 15 euro ook aan de hoge kant voor kinderen hoor! Zeker als het gewoon bijknippen is of alleen de nek of zo. Ik moest dat laatst ook betalen bij onze kapper, maar dat is wel voor echt knippen want mijne heeft ongeveer net zoveel haar als jouw M. Maar het was eerder een tientje of zo en dat vond ik wel prima. Hoewel 15 euro ook wel niet onredelijk is, gezien het werk.

Ik ga wel een andere (kinder?)kapper zoeken want voor 15 euro wordt het niet eens goed geknipt. De een-na-laatste keer heb ik alleen geconstateerd dat hij niet zo best was geknipt en het als een incident beschouwd, maar de laatste keer was het zo erg dat ik ben teruggegaan om het te laten bijwerken. En toen was het ipv dramatisch nog steeds maar matig. En dat terwijl hij echt superstil zit en keurig meewerkt.

/lief dagboek

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 17-06-2015 10:04:44 ]
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:03:24 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153604057
Oh, hier is het geloof ik nog meer dan 15 euro... Maar ze zijn met J ook echt wel 20-30 minuten bezig. Hij heeft veel (maar dun) haar, en ik ben niet snel tevreden ;) Hij zit wel prima stil (ze hebben een DVD speler ;)).

Zelf knippen doe ik niet meer, er wordt moord en brand gegild als ik een schaar pak, als de kapper het doet is het tof }:|
pi_153604110
Ik neem Chris ook mee op woensdag middag. Bij onze kapper kost hij dan 10 euro. En ik ga ernaast zitten voor 13,75. De laatste keer waren ze met hem langer bezig. Echt hun best gedaan op een mooi jongens kapsel
Maar Daan gaat meestal onder de tondeuse Door. Dan ziet het er hetzelfde uit als na de kapper. Alleen dan sneller en gratis ;)

De tondeuse ligt hier omdat Chris als peuter bang was voor de schaar, maar niet voor de tondeuse ;)
pi_153604124
Even gekeken wat ik nou betaal. ¤ 13,50. Maar ze nemen wel de tijd en kunnen echt goed omgaan met de onverwachte peuterbewegingen :D
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:16:06 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153604304
Jongenskapsels zijn niet veel gemakkelijker geloof ik :+. Ik wil graag dat kuiken een lekker lange bos krullen krijgt, maar het pluist achterop enorm (daar waar hij op ligt bij het slapen). Ik heb eerder eens wat krullen boven zijn oren weggeknipt (anders leek hij net een meisje) en heb een matje uit zijn nek geknipt en vooraan een stukje eraf zodat het niet in zijn ogen hangt. Nu begint het bovenop echt lang te worden en denk ik dat we toch maar eens naar de echte kapper moeten voor een modelletje :+. En dan maar hopen dat die het niet te kort knipt.
KuikenGuppy
pi_153604524
Ik ben vorige week voor het eerst naar een kapper gegaan met dreumes. Ze heeft krullen en pluis en ik durf het zelf niet aan om daar een schaar in te zetten. Het koste een tientje en gezien het entertainment wat nodig was om haar te laten zitten, was het het waard :')
Bij de oudste knip ik wel zelf de pony bij, dat is geen hogere wiskunde. Maar voor bijpunten gaan we naar de kapper.
pi_153605098
Bij ons komt een kapper op het kdv, kost maar 5,50 en heb er zelf dus geen gedoe van. Kind ook in vertrouwde omgeving. Ideaal!

[ Bericht 33% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2015 11:00:52 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2015 @ 10:58:07 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153605165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:55 schreef Phaidra het volgende:
Hier wordt het op het kdv gedaan, kist maar 5,50 en heb er zelf dus geen gedoe van. Ideaal!
Wel waar je zelf bij bent, hoop ik? Ik zou echt niet willen dat mijn kind zonder mij erbij geknipt wordt, ik vind het al irritant als mijn man met een ander kapsel thuis komt dan waar hij mee vertrok :P.
KuikenGuppy
pi_153605302
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wel waar je zelf bij bent, hoop ik? Ik zou echt niet willen dat mijn kind zonder mij erbij geknipt wordt, ik vind het al irritant als mijn man met een ander kapsel thuis komt dan waar hij mee vertrok :P.
Niet als het op een standaard kdv dag is. Je mag ook komen als het je vrije dag is eventueel, maar ik vind dat zonde van m'n tijd :+. Je geeft door hoe je het wil hebben. 1x was het iets te kort geknipt naar mijn smaak, maar dat groeit snel genoeg weer aan. Bij de vorige kapper waren veel ouders niet tevreden en dan zoeken ze een andere ^O^. Deze luistert is heel goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153605311
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wel waar je zelf bij bent, hoop ik? Ik zou echt niet willen dat mijn kind zonder mij erbij geknipt wordt, ik vind het al irritant als mijn man met een ander kapsel thuis komt dan waar hij mee vertrok :P.
Bij ons oude kdv kwam ook eens in de zoveel tijd een kapper. Maar idd, zonder ouders erbij, want op een dag dat je kind er toch al is, en jij dus moet werken... en dat heeft mij er ook van weerhouden ze daar te laten knippen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:16:39 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153605560
Ik ben een zeur, dus ik zou J. ook niet laten knippen zonder dat ik er zelf bij ben. Ik laat vriendlief zelfs niet met m naar de kapper gaan. Die is in staat te zeggen 'doe maar lekker kort', en dat ie dan met een tondeusekapsel thuiskomt ofzo :'( }:| :X
pi_153606279
Wij vinden gelukkig beiden iets langer leuker. Zolang wij dat doorgeven aan de kapper gaat het prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153620904
Help! Saar is nu 10.5 maand, woog de laatste keer 10.2 kg en was 74cm. Zij draagt nu luiermaat 4+ maar deze lijkt, zeker op de benen, te klein te zijn.. :? Maar maat 5 is vanaf 12 kg... (AH)

Moet ik nu maar maat 5 of toch een ander merk? Kruidvat vond ik vrij stug en zoveel zal dat toch ook niet verschillen...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:36:07 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153621049
Gewicht zegt niks, niet op afgaan.
Sil droeg 5 vanaf 10-11 maanden/9 kilo ofzo.
  woensdag 17 juni 2015 @ 20:36:36 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153621062
Ik zou inderdaad naar een ander merk kijken, kruidvat 4+ valt bijvoorbeeld anders dan etos 4+. Kuiken past met zijn 12 kilo ook nog prima in 4+. De etos luiers vind ik zachter dan die van Kruidvat. Lidl zijn nóg zachter.
KuikenGuppy
pi_153621081
gewoon een pak halen en uitproberen? Die AH luiers vanaf maat 4 verkopen ze ook in mini verpakkingen van 10 stuks ofzo voor 2 e. Voor dat geld kun je het best proberen toch?
:)
pi_153621123
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef mignonne het volgende:
gewoon een pak halen en uitproberen? Die AH luiers vanaf maat 4 verkopen ze ook in mini verpakkingen van 10 stuks ofzo voor 2 e. Voor dat geld kun je het best proberen toch?
Een maat groter kun je toch altijd kopen? Desnoods schuif je het nog even achterin de kast. :+
Professioneel gifmenger.
pi_153621205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:37 schreef mignonne het volgende:
gewoon een pak halen en uitproberen? Die AH luiers vanaf maat 4 verkopen ze ook in mini verpakkingen van 10 stuks ofzo voor 2 e. Voor dat geld kun je het best proberen toch?
Oh ja dat is ook zo! Nou ga ik morgen eerst zo'n pakje hale, kijken hoe die vallen.
S. 2014
J. 2016
pi_153621568
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:38 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Een maat groter kun je toch altijd kopen? Desnoods schuif je het nog even achterin de kast. :+
Tuurlijk. Maar kan me voorstellen om uit te proberen dat je liever een klein pakje probeert. Mijn jongste is nooit tot maat 5 gekomen :P
:)
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:19:25 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_153622507
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar kan me voorstellen om uit te proberen dat je liever een klein pakje probeert. Mijn jongste is nooit tot maat 5 gekomen :P
ik gok zomaar dat Saar dat wel gaat halen :+
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:34:36 #39
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153623123
Ik doe bij Suus wel eens per ongeluk een 5 aan en dat gaat eigenlijk al best prima. plakkers beetje ver over haar buik maar ze is er nooit mee doorgelekt ofzo :+

8.1 kilo :7
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:36:16 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_153623206
Wij zijn net sinds een week over naar 4 vanwege buikslapen :D

Poep is tegenwoordig een beetje als paardenvijg qua substantie, dat blijft keurig in den luier nu :Y)
disclaimer
pi_153623333
Ja dat is het een beetje. Y zit nu in maat 3 en die plakkers gaan dus best wel ver nog over elkaar heen voor het goed zit. Maar een maat kleiner en ze lekt gegarandeerd poep overal. Nu is het nog maar om de dag ofzo, en dan omdat het bij de beentjes nog wat losjes zit. Al had ze vandaag voor het eerst aan de voorkant poep, dus op de buik. Maar ze zat bij haar tante op schoot en die hield haar vrij rechtop. Bij mij ligt ze meer op de rug.

Maar goed, als een maat niet meer goed zit, gewoon eens een maat groter proberen. Of een ander merk. Ik heb nu die van AH, want de plakkers van KV zijn vrij breed en ze is nogal een klein popje. Die van AH zijn dunner en passen dus makkelijker.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:45:50 #42
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153623611
Ik vind de plakkers ver over elkaar niet zo'n probleem, dat heeft ze bij 4 ook. En idd met buikslapen is het wel echt nodig. Suus doet dat ook sinds een paar maanden en dan lekte ze heel snel door. Ik probeer nu Lidl en daarmee lekt ze helemaal niet meer door ^O^. Met Aldi en Pampers en AH wel.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:46:41 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153623647
Wow echt al zulke jonge kindjes die in maat 5 zitten? :o :D

E is echt allang niet meer het schrieltje dat ze was, maar de AH luiers 4+ zitten haar echt nog prima :D We doen alleen 's nachts 5 omdat t anders toch soms te vol zit en doorlekt. Ze is 12 kilo en 88 cm.

Oh en wij zijn 1x naar de kapper geweest met haar toen ze 1,5 was ongeveer, gewoon even de babyplukjes er af laten knippen. Het kind heeft pieksteil haar, en ik laat het gewoon lekker groeien in de hoop dat ze ook eens wat vaker een staartje of vlechtjes wil. Het hangt nu een stukje over haar schouders.
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:51:35 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153623835
Suus zit nog niet in 5 hoor :D maar ze heeft ze wel eens aangehad omdat ik dan per ongeluk alleen een luier van haar broer in mn tas heb gekieperd of als alles onder de poep zit en ik heb alleen een luier van hem in de buurt :+. Ze zou 3 qua maat prima passen maar dat houdt niet genoeg plas. Ik zei trouwens net dat Sil bij 10 maanden zoiets naar 5 ging, maar dat is niet zo. Hij ging naar 4+. Was de tussenstap vergeten.

Hij past de luiers van Suus trouwens prima kwam ik achter. Maar dan moet ie zeker niet teveel plassen.
pi_153623871
Ik vind het nadeel van die plakkers, dat ze minder plakken op elkaar en dat ik af en toe nog even los moet trekken om het goed in het midden te krijgen. De KV zit wel precies in het midden met de plakkers. Mja, ik heb een hoop luiers verschoont in mijn leven, maar ik vind het soms nog best lastig met die wiebelkont van mij.
Verder is het geen probleem. Als ze voor de tv geparkeerd ligt, is ze iig afgeleid genoeg om recht te plakken in 1 keer. :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:58:30 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624089
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef Spees_Eend het volgende:

Hij past de luiers van Suus trouwens prima kwam ik achter. Maar dan moet ie zeker niet teveel plassen.
:D!

Goes to show; die gewichtsindicatie zegt dus echt helemaal niks.....
  woensdag 17 juni 2015 @ 21:59:37 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624136
Heeft iemand ervaring met die luierbroekjes?

E wil nu wel eens naar de wc, met broek en luier uit en alles, maar daarna wil ze dr luier dus niet meer aan. En dan is zo'n broekje wat ze nog op dr enkels heeft hangen misschien wel handiger weer aan te krijgen? :+
pi_153624148
Wij hebben een hele voorraad maat 2 staan, maar blijven toch steeds een maat 1 kopen omdat de plakkers nog steeds over elkaar zitten. Sjaak heeft gewoon geen kont... Dat heeft hij van mijn moeder denk ik, want ik heb toch best enthousiaste billen. Maat 1 is tot 5kg en daar zit hij echt bijna aan, dus misschien toch maar eens overstappen.
pi_153624186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef LadyBlack het volgende:
Heeft iemand ervaring met die luierbroekjes?

E wil nu wel eens naar de wc, met broek en luier uit en alles, maar daarna wil ze dr luier dus niet meer aan. En dan is zo'n broekje wat ze nog op dr enkels heeft hangen misschien wel handiger weer aan te krijgen? :+
Die absorberen wel minder dan gewone luiers, is mijn ervaring.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:02:33 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624252
Mw Cactus; wij zijn destijds vooral overgestapt naar maat 2 omdat ik vond dat de luier zo laag kwam te zitten. En wat strak bij de beentjes enzo. Niet perse dat de plakkers niet meer over dr buik kwamen want dat ging nog prima.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:03:07 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624270
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die absorberen wel minder dan gewone luiers, is mijn ervaring.
Ah ok da's wel goed om te weten. Overdag niet zo'n punt, en misschien wel een fijne tussenoplossing.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:03:07 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153624271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef LadyBlack het volgende:
Heeft iemand ervaring met die luierbroekjes?

E wil nu wel eens naar de wc, met broek en luier uit en alles, maar daarna wil ze dr luier dus niet meer aan. En dan is zo'n broekje wat ze nog op dr enkels heeft hangen misschien wel handiger weer aan te krijgen? :+
Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Wij gaan dit weekend eens beginnen met zindelijkheidstraining. Ik zie er tegenop :')
pi_153624311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah ok da's wel goed om te weten. Overdag niet zo'n punt, en misschien wel een fijne tussenoplossing.
Mijn zoon vond ze stoer, maar voor s nachts is t geen optie.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:05:18 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624354
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Wij gaan dit weekend eens beginnen met zindelijkheidstraining. Ik zie er tegenop :')
Is S er zelf nog niet echt mee bezig dan?

Ik vind het trainingsgedeelte altijd zo eng klinken :') Er is nog geen haast bij toch?
pi_153624410
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Wij gaan dit weekend eens beginnen met zindelijkheidstraining. Ik zie er tegenop :')
Dan stel je t toch nog een paar maandjes uit? Tot ze zelf begint over de wc of het potje?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:07:05 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153624427
Luierbroekjes hebben wij heel lang gebruikt. Inderdaad handig met zindelijk worden. Weinig verschil met luiers behalve dat ze duurder zijn en door het gebrek aan plakkers zitten ze soms te wijd. Dat is met absorbtie versus kleine billetjes nog wel eens een lek issue ;)
Tip van flip, ze scheuren aan de zijkant zo open voor als als je er eentje met bruine smurrie mag verschonen :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:09:49 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153624544
Overigens hield het hier 's nachts inderdaad eerst niet. Totdat ze zo ver zijn dat ze een plasje voor het slapen gaan bewust kunnen doen. Dan houdt het wel.
O. had laatst een terugval 's nachts wegens alle veranderingen en maat 6 luierbroekjes houden dat nog steeds.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153624546
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij past de luiers van Suus trouwens prima kwam ik achter. Maar dan moet ie zeker niet teveel plassen.
:D

Mijn vriend kwam erachter dat peuter best nog een romper 62/68 aan kan. Alleen de knoopjes gingen niet zo goed dicht, breedte en armen waren geen probleem :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:12:38 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153624647
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan stel je t toch nog een paar maandjes uit? Tot ze zelf begint over de wc of het potje?
HIJ :P heeft het de halve dag over op de wc plassen en wilsteeds plassen op de wc nadat hij in bad geweest is of als we hem verschonen. Hij plast dan op commando en vindt het fantastisch zichzelf te zien plassen. Dus dat is het probleem niet ;) . Als hij het er nooit over had of geen bewustzijn had wat dat betreft zou ik er niet aan beginnen.

Maar nog steeds vind ik het wel spannend om er echt mee te beginnen want ik heb er geen verstand van, ik heb er geen ervaring mee en ik moet nog een goede aanpak vinden. Maar Google helpt al wel.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:12:43 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624652
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:07 schreef laziness het volgende:

Tip van flip, ze scheuren aan de zijkant zo open voor als als je er eentje met bruine smurrie mag verschonen :+
Ah, net als zwemluiers. Good thing oO<
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:14:17 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153624702
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

HIJ :P heeft het de halve dag over op de wc plassen en wilsteeds plassen op de wc nadat hij in bad geweest is of als we hem verschonen. Hij plast dan op commando en vindt het fantastisch zichzelf te zien plassen. Dus dat is het probleem niet ;) . Als hij het er nooit over had of geen bewustzijn had wat dat betreft zou ik er niet aan beginnen.

Maar nog steeds vind ik het wel spannend om er echt mee te beginnen want ik heb er geen verstand van, ik heb er geen ervaring mee en ik moet nog een goede aanpak vinden. Maar Google helpt al wel.
Ahhh ik dacht ook al.

Wat wordt je plan van aanpak? Ik ken alleen maar verhalen van ouders die een weekend lang stapels onderbroekjes (en dweilen :') ) klaarleggen, en dat de kindjes dan snel genoeg gaan aangeven als ze hebben geplast en daarna als ze moeten plassen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:30:17 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153625232
Ons idee is nu:

Vrijdag en zaterdag bloot of met onderbroekje laten lopen, potje pontificaal in de kamer (jammer dat suze al kan kruipen :')). En de hele dag zoveel mogelijk thuis blijven en het op een leuke manier vaak over het potje hebben. Ik verwacht hier weinig problemen mee omdat hij dus al erg veel interesse heeft in plassen op de wc en dat potje zal hij dus wel leuk vinden.

Maar dan. Tja. Ik hoop dat hij in twee dagen al zo geoefend heeft met het potje dat het al wat in zn hoofd zit maar eigenlijk weet ik het dan niet echt meer :'). Ik wil niet meteen met een beloningssysteem gaan werken want ik lees dat de druk dan juist erg groot kan worden.

Misschien voelen we zelf na een paar dagen wel aan hoe we verder moeten :).
pi_153625329
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Mw Cactus; wij zijn destijds vooral overgestapt naar maat 2 omdat ik vond dat de luier zo laag kwam te zitten. En wat strak bij de beentjes enzo. Niet perse dat de plakkers niet meer over dr buik kwamen want dat ging nog prima.
Laag? Tussen de knietjes? Bij de beentjes zit het ook nog prima. Maar ik heb besloten dat we nu maat 1 opmaken en dan naar maat 2 gaan ^O^
pi_153625353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ons idee is nu:

Vrijdag en zaterdag bloot of met onderbroekje laten lopen, potje pontificaal in de kamer (jammer dat suze al kan kruipen :')). En de hele dag zoveel mogelijk thuis blijven en het op een leuke manier vaak over het potje hebben. Ik verwacht hier weinig problemen mee omdat hij dus al erg veel interesse heeft in plassen op de wc en dat potje zal hij dus wel leuk vinden.

Maar dan. Tja. Ik hoop dat hij in twee dagen al zo geoefend heeft met het potje dat het al wat in zn hoofd zit maar eigenlijk weet ik het dan niet echt meer :'). Ik wil niet meteen met een beloningssysteem gaan werken want ik lees dat de druk dan juist erg groot kan worden.

Misschien voelen we zelf na een paar dagen wel aan hoe we verder moeten :).
Dit was ook onze aanpak pas, ook onderbroekjes samen gekocht, uitgelegd, ze was helemaal voor. Toen na een plasje op het potje plaste ze daarna in haar onderbroek en sindsdien is serieus haar hele drang naar zindelijkheid verdwenen :') ze schrok er echt zo van. Maar je aanpak klinkt goed, je merkt vanzelf wel of het 'aanslaat' of helemaal niet.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:34:26 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153625371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Laag? Tussen de knietjes? Bij de beentjes zit het ook nog prima. Maar ik heb besloten dat we nu maat 1 opmaken en dan naar maat 2 gaan ^O^
Nee laag op dr buik. Ze groeide dan ook voornamelijk in de lengte :')
pi_153625387
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee laag op dr buik. Ze groeide dan ook voornamelijk in de lengte :')
Ah zo :D Hier nog steeds boven de navel uit.
  woensdag 17 juni 2015 @ 22:35:08 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153625397
Ahw Olf :D :')

Later maar weer eens proberen he....
pi_153625450
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ahw Olf :D :')

Later maar weer eens proberen he....
Ja het maakt mij ook oprecht heel weinig uit of ze er snel of langzaam mee is. Het leek gewoon het perfecte moment maar toch nog even niet dus. Ik bedacht me daarna wel hoe handig het ook met aankomende vakantie en andere autoritjes is dat ze gewoon een luier omheeft. :+
pi_153632731
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 22:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ons idee is nu:

Vrijdag en zaterdag bloot of met onderbroekje laten lopen, potje pontificaal in de kamer (jammer dat suze al kan kruipen :')). En de hele dag zoveel mogelijk thuis blijven en het op een leuke manier vaak over het potje hebben. Ik verwacht hier weinig problemen mee omdat hij dus al erg veel interesse heeft in plassen op de wc en dat potje zal hij dus wel leuk vinden.

Maar dan. Tja. Ik hoop dat hij in twee dagen al zo geoefend heeft met het potje dat het al wat in zn hoofd zit maar eigenlijk weet ik het dan niet echt meer :'). Ik wil niet meteen met een beloningssysteem gaan werken want ik lees dat de druk dan juist erg groot kan worden.

Misschien voelen we zelf na een paar dagen wel aan hoe we verder moeten :).
Zoiets is ook mijn plan deze zomer, even een paar dagen proberen hoe het gaat. Nu vindt hij het potje namelijk totaal niet boeiend. Hij snapt de bedoeling prima en komt het meteen melden als er geplast of gepoept is, maar op het potje 'hoeft niet mama', het is iets voor andere kindjes. En de wc is voor papa en mama en voor x, y en z op het kinderdagverblijf.

Ik hoop niet direct op zindelijk worden, maar wel op een beetje meer bewustwording als we er een weekendje mee bezig zijn. Want hem kennende regelt hij het prima zelf als hij er aan toe is, maar een beetje aansporing van onze kant wil nog wel eens nuttig zijn om iets toch te proberen :D
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:49:11 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153641773
Potje midden in de kamer, makkelijke broek aan die hij zelf snel uit kan doen. Dat werkte het beste bij A. Niet in de blote kont, want voelen hoe vervelend een natte broek is, hielp ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:52:06 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153641835
Kuiken wil dus niet op het potje zitten. Dan loopt 'ie hard weg, al 'nee nee nee!' roepend :').
Ik wilde ter introductie heel vrijblijvend hem op bepaalde momenten er even op laten zitten en dan een boekje lezen samen, maar dat wil hij dus niet :').
In z'n blote kont lopen vindt hij overigens wel heel grappig, en plassen ook... dan staat 'ie er hard bij te lachen en te glunderen :D O+ :').
KuikenGuppy
pi_153642402
Burdie, het is toch ook wel heel vroeg om mee te beginnen? Ik heb het idee dat kindjes dit pas interessant gaan vinden vanaf twee jaar en dan vaak ook nog wel later.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:27:23 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153642504
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 16:21 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, het is toch ook wel heel vroeg om mee te beginnen? Ik heb het idee dat kindjes dit pas interessant gaan vinden vanaf twee jaar en dan vaak ook nog wel later.
A begon pas met 3. Jongens zijn er toch meestal later mee dan meisjes?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:28:51 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153642532
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 16:21 schreef Franny_G het volgende:
Burdie, het is toch ook wel heel vroeg om mee te beginnen? Ik heb het idee dat kindjes dit pas interessant gaan vinden vanaf twee jaar en dan vaak ook nog wel later.
Daar verschillen de inzichten over ;) kuiken is zich al bewust van plassen en dat een volle (stoffen) luier 'vies' voelt, dus daar maken we graag gebruik van.
Volgens deze methode: www.spelendzindelijk.nl

Het idee is dat hoe eerder je begint, hoe beter. In principe vinden kinderen het niet leuk vieze billen te hebben (daarom huilen veel babies als ze in hun luier hebben gepoept of geplast), maar wij 'leren' ze vanaf dag 1 dat een luier een goede plek is om te ontlasten. Hoe later je ze dat 'afleert', hoe moeilijker.
KuikenGuppy
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:30:28 #75
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153642556
Zit wat in.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:38:06 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153642732
We zullen zien of het zo werkt :P. Volgens de mevrouw die de lezing gaf wel :+ .

[ Bericht 15% gewijzigd door Burdie op 18-06-2015 18:45:49 ]
KuikenGuppy
pi_153644247
Zoon is 2jaar en 3 mnd. Wil ook echt niet plassen op t potje. Gaat wel op t potje zitten op vaste momenten en ook 2x gepoept "naast" t potje.

Komt vanzelf wel.

Hij geeft in ieder geval goed aan of hij moet poepen of niet. En zegt ook of hij een plas in de luier heeft.
pi_153644941
Super interessant. Vroeg beginnen met zindelijkheid lijkt me ook goed. Geen idee hoe maar wil dat ook proberen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:45:14 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153645679
Kuiken had vanmiddag tijdens of na zijn middagslaapje zelf zijn luier uit gedaan :?. Stond 'ie luierloos in bed te geinen :D.
KuikenGuppy
pi_153646993
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:45 schreef Burdie het volgende:
Kuiken had vanmiddag tijdens of na zijn middagslaapje zelf zijn luier uit gedaan :?. Stond 'ie luierloos in bed te geinen :D.
Ducttape? Hangslot? Krabwantjes?

Of lekker laten geinen en dat bed vaker verschonen. O+
Professioneel gifmenger.
pi_153647123
Over vroeg beginnen met zindelijk worden: volgens mij is de gangbare lezing (in cb-land) dat kinderen zo vroeg lichamelijk nog niet genoeg ontwikkeld zijn als ze twee zijn. Ze willen wellicht wel, maar het lukt niet. Frustrerend. En daarmee kun je (in de ogen van deze artsen) een probleem creeeren, omdat ze de pot en wc gaan haten. Want daar moet iets wat niet lukt.

Meisjes niet eerder beginnen dan 2,5-3 jaar, jongens vanaf 3 jaar.

Doe vooral met deze info wat je goeddunkt. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_153647340
:@ iets totaal anders..
Als noob krijg ik graag wat hulp.
Kinderen van 4,5 a 5 maanden, welke maat dragen die? :? Gemiddeld genomen zeg maar.
Alvast bedankt! ^O^
pi_153647382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:43 schreef Nangie het volgende:
:@ iets totaal anders..
Als noob krijg ik graag wat hulp.
Kinderen van 4,5 a 5 maanden, welke maat dragen die? :? Gemiddeld genomen zeg maar.
Alvast bedankt! ^O^
Ik denk 62/68.
Professioneel gifmenger.
pi_153647429
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:43 schreef Nangie het volgende:
:@ iets totaal anders..
Als noob krijg ik graag wat hulp.
Kinderen van 4,5 a 5 maanden, welke maat dragen die? :? Gemiddeld genomen zeg maar.
Alvast bedankt! ^O^
Hier beide kinderen 62/68, maar met ca 6 mnd over op 74/80..
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:35:06 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153648831
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ducttape? Hangslot? Krabwantjes?

Of lekker laten geinen en dat bed vaker verschonen. O+
Bed was droog verder, en hij doet maar :D O+!
KuikenGuppy
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:38:20 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153648955
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:37 schreef Buurpoes het volgende:
Over vroeg beginnen met zindelijk worden: volgens mij is de gangbare lezing (in cb-land) dat kinderen zo vroeg lichamelijk nog niet genoeg ontwikkeld zijn als ze twee zijn. Ze willen wellicht wel, maar het lukt niet. Frustrerend. En daarmee kun je (in de ogen van deze artsen) een probleem creeeren, omdat ze de pot en wc gaan haten. Want daar moet iets wat niet lukt.

Meisjes niet eerder beginnen dan 2,5-3 jaar, jongens vanaf 3 jaar.

Doe vooral met deze info wat je goeddunkt. ^O^
Ik ben geen expert verder, maar de mevrouw van het 'spelend zindelijk worden' zei dat dat onderzoek niet bestaat. Of het schijnt iig niet te vinden te zijn... Zal zelf ook eens zoeken, want ik weet niet of ik dat geloof... ;).
KuikenGuppy
pi_153649102
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 20:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben geen expert verder, maar de mevrouw van het 'spelend zindelijk worden' zei dat dat onderzoek niet bestaat. Of het schijnt iig niet te vinden te zijn... Zal zelf ook eens zoeken, want ik weet niet of ik dat geloof... ;).
Scholar.google.com is een bekende website? Simpel googlen ledt je naar schimmige sites, vrees ik.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:31:43 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153659667
Kennissen van ons hebben beide dochters vanaf 6 weken oud ( :') :') ;( ) op de plee gezet. Ze moesten het maar leren. Gevolg: kind 1 hield als iets grotere baby de hele dag haar poep en plas op op het kinderdagverblijf vanwege de druk die erop werd gelegd. Ernstige obstipatie. Kind 2 weet ik niet hoe het gegaan is, ik zie ze nooit meer. Weet wel dat kind 1 later dan gemiddeld zindelijk was. Terugvallen, angst en eigenlijk alles wat iedereen met wat hercencellen wel aan zag komen.

Niet dat het hier over die leeftijd ging, maar ik moest aan dit voorval denken n.a.v. het gesprek hierboven.

Mijn zusje die al tijden op een kdv werkt zegt overigens wel dat haar ervaring is dat vrijwel alle kindjes een terugval krijgen als ze voor hun tweede min of meer zindelijk zijn.
pi_153659752
Van de bekkenbodemfysio leerde ik idd dat kinderen pas rond 18 maanden de controle kunnen hebben over de bekkenbodemspieren, voornamelijk in de zin van op commando ontspannen en dus op commando kunnen plassen/poepen. Met 18 maanden wel echt als vroegste punt.

Ik ben altijd heel huiverig geweest voor zindelijkheidstraining ivm chronische obstipatie bij mijn oudste (overigens ontstaan vanaf 10 weken oud, staat los van zindelijkheid ;) ). Zij gaf bij 20 maanden oud aan op het potje te willen en was sindsdien zindelijk. Het heeft wel twee weken geduurd vanaf dat moment maar dat lag meer aan mij dan aan haar, dat ik het een soort van eng vond om haar zonder luier mee naar buiten te nemen en zulks. Bij mn jongste idem, die gaf rond een maand of 22/23 aan op het potje te willen. Nachtzindelijkheid heeft bij de jongste wel nog bijna een jaar langer geduurd, maar overdag is ze sindsdien gewoon droog geweest.
:)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:16:30 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153660125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 08:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Kennissen van ons hebben beide dochters vanaf 6 weken oud ( :') :') ;( ) op de plee gezet. Ze moesten het maar leren. Gevolg: kind 1 hield als iets grotere baby de hele dag haar poep en plas op op het kinderdagverblijf vanwege de druk die erop werd gelegd. Ernstige obstipatie. Kind 2 weet ik niet hoe het gegaan is, ik zie ze nooit meer. Weet wel dat kind 1 later dan gemiddeld zindelijk was. Terugvallen, angst en eigenlijk alles wat iedereen met wat hercencellen wel aan zag komen.

Niet dat het hier over die leeftijd ging, maar ik moest aan dit voorval denken n.a.v. het gesprek hierboven.

Mijn zusje die al tijden op een kdv werkt zegt overigens wel dat haar ervaring is dat vrijwel alle kindjes een terugval krijgen als ze voor hun tweede min of meer zindelijk zijn.
Er zijn zelfs ouders die helemaal geen luiers gebruiken. Baby Zindelijkheids Communicatie (BZC) heet dat ;).
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:23:29 #91
5428 crew  miss_sly
pi_153660222
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 16:38 schreef Burdie het volgende:
We zullen zien of het zo werkt :P. Volgens de mevrouw die de lezing gaf wel :+ .
Wij van wc-eend..... :+

Ik denk dat een kind heel prima aan kan geven wanneer het klaar is om met zindelijkheid aan de slag te gaan. En ook dan kunnen ze zich bedenken, een terugslag krijgen, het toch eng en moeilijk vinden, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:24:54 #92
5428 crew  miss_sly
pi_153660244
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn zelfs ouders die helemaal geen luiers gebruiken. Baby Zindelijkheids Communicatie (BZC) heet dat ;).
Maar dat heeft eigenlijk niets met zindelijkheid te maken. Baby is zich totaal niet bewust van wat er gebeurt, dat moet de ouder zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:29:56 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153660321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat heeft eigenlijk niets met zindelijkheid te maken. Baby is zich totaal niet bewust van wat er gebeurt, dat moet de ouder zijn.
Klopt, ongelukkig gekozen term van ze ;).
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:44:04 #94
5428 crew  miss_sly
pi_153660582
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, ongelukkig gekozen term van ze ;).
Ik weet dat de voorstanders het wel zullen zien, maar ik vraag me werkelijk af wie je er nu precies een plezier mee doet. Ik denk dat vaak verschonen zodat je kind niet met een vieze luier rondloopt even prima is :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 juni 2015 @ 09:48:10 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153660656
Overigens is er ook een topic over zindelijk worden dus laten we deze discussie verder daarheen verschuiven.

Ook degenen die vragen hebben daarover kunnen daar terecht.

(Ik kan alleen zo snel geen linkje vinden :+ )
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 09:50:24 #96
5428 crew  miss_sly
pi_153660702
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153711333
Roosje slaapt 3 keer per dag. Ik vraag me ineens af wanneer er ongeveer een slaapje af ging bij jullie.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:24:42 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153712278
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:26 schreef ingee het volgende:
Roosje slaapt 3 keer per dag. Ik vraag me ineens af wanneer er ongeveer een slaapje af ging bij jullie.
Op het moment dat ze het niet meer nodig bleken te hebben. Geen idee hoe oud dat was. Kijk naar je kind en je ziet het vanzelf.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  zondag 21 juni 2015 @ 12:20:40 #99
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153713569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:26 schreef ingee het volgende:
Roosje slaapt 3 keer per dag. Ik vraag me ineens af wanneer er ongeveer een slaapje af ging bij jullie.
Bij ons is ie er og steeds niet echt af bij acht maanden. sims slaapt hij zekfs nog vier keer (als hij vroeg wakker is s ochtends en snel weer moe).

Ik volg hem gewoon. Met op pad gaan hoeven we er geen rekening mee te houden,dan slaapt hij wel in de wagen of doek of auto, of hij is wakker en gezellig en slaat een slaapje over en dat haalt hij dan wel weer in.

Op opvangdagen zijn het er vaak wel twee en dan merk ik dat hij s avinds net iets te moe is en niet goed meer in slaap kan komen en dan zitten we dus juist nog later met een wakkere piepbaby op de bank.
Kwak
pi_153715000
Hier met een maand of 6 naar twee slaapjes denk ik, maar het varieert van één tot drie. Ging vrij plotseling van na elke voeding slapen, naar opeens twee slaapjes, trouwens.
  zondag 21 juni 2015 @ 13:18:02 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_153715041
Mauw slaapt ook nog drie keer overdag :)
disclaimer
  zondag 21 juni 2015 @ 13:24:23 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153715187
Bij ons sinds een week of twee ongeveer, dus bij acht maanden. Sowieso was dat derde slaapje altijd wat gedoe en moeilijk, hoe vroeg de tweede slaap ook was. Dus ik ben gaan kijken of ik het een beetje kon sturen /rekken en eigenlijk gaat dat veel beter. Nu slaapt ze om 7.30 a 8.30 twee uur en dan vanaf 13.30 zoiets ook twee uur, tegelijk met haar broer. Komen we ook nog eens buiten :') ze wisselden elkaar voorheen continu af.
  zondag 21 juni 2015 @ 14:54:58 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153717786
Hier ging kuiken met 6 maanden naar twee, en met 9 maanden naar 1 slaapje.
KuikenGuppy
  zondag 21 juni 2015 @ 15:09:54 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_153718197
Mijn kind is best een narcolept volgens mij :')
disclaimer
  maandag 22 juni 2015 @ 16:20:46 #105
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153749244
Geen babyvraag, maar ik moet woensdag met peuter bloedprikken. Hoe dat aan te pakken zonder dat hier in blinde paniek weer uit gaat komen?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:22:45 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153749306
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:20 schreef AwayTL het volgende:
Geen babyvraag, maar ik moet woensdag met peuter bloedprikken. Hoe dat aan te pakken zonder dat hier in blinde paniek weer uit gaat komen?
Ik heb er geen ervaring mee (wel met de gewone vaccinaties natuurlijk), maar je hebt twee opties denk ik: afleiding of houdgreep. De eerste is lastig, de tweede voorkomt niet paniek en drama maar versnelt het prikproces wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153749656
vraag naar iemand die ervaring heeft met kinderen.
het kan veel verschil maken wie er prikt.
pi_153749758
Uitleggen wat die mevrouw of meneer gaat doen? Of is er dan totale NEE NEE, GEEN PRIK!! paniek?
  maandag 22 juni 2015 @ 16:47:59 #109
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153750056
Skittles, er is denk ik al algehele ziekenhuispaniek. Alle handelingen zijn eng. Ook het ponsplaatje maken :').

Denk niet dat we kunnen kiezen elleska. Je bliept een nummer met je kaartje en daar moet je heen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153750304
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef AwayTL het volgende:
Skittles, er is denk ik al algehele ziekenhuispaniek. Alle handelingen zijn eng. Ook het ponsplaatje maken :').

Denk niet dat we kunnen kiezen elleska. Je bliept een nummer met je kaartje en daar moet je heen.
Een boekje lenen in de bieb over ziekenhuisbezoek?
En meestal valt er stiekem best wat te regelen hoor... De prikdames weten van zichzelf ook wel wie er goed is met kinderen prikken en wie niet.
Professioneel gifmenger.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:04:14 #111
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153750482
Boekje hebben we! En ik zal het vragen in het ziekenhuis :) :Y
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 22 juni 2015 @ 17:06:13 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153750523
Hier is er een speciale prikkamer voor kinderen, hebben kinderen tot 12 jaar voorrang bij prikken (ander knopje voor het nummertje ;)), en is er idd iemand die goed met kinderen om kan gaan. Ik zou t iig even navragen...

Geen idee hoe de paniek te voorkomen, die van mij vindt dokters tot nu toe nog leuk...
  maandag 22 juni 2015 @ 17:12:13 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153750650
Ik heb met 2 baby's wel gehad dat de prikmevrouw toch even een andere prikmevrouw ging vragen om een naald in 2 iniminie baby's te zetten. Dus dat is vast wel te regelen.

Ik zou denk ik wel iets vertellen en de details voor later bewaren. Maar ik zou wel zorgen dat hij een beetje weet wat er gaat gebeuren. Boekje is misschien wel een goed idee.
pi_153751410
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:47 schreef AwayTL het volgende:
Skittles, er is denk ik al algehele ziekenhuispaniek. Alle handelingen zijn eng. Ook het ponsplaatje maken :').

Denk niet dat we kunnen kiezen elleska. Je bliept een nummer met je kaartje en daar moet je heen.
is er geen balie bij? anders bij de degene waar je terechtkomt vragen. wat de rest ook zegt, ze weten onderling wel wie er goed is met kinderen.
pi_153752082
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:20 schreef AwayTL het volgende:
Geen babyvraag, maar ik moet woensdag met peuter bloedprikken. Hoe dat aan te pakken zonder dat hier in blinde paniek weer uit gaat komen?
O my ik heb plaatsvervangend met je te doen :X
Ik zou niet weten hoe ik dat zonder drama bij mijn peuter zou kunnen laten verlopen. Wat je ook doet, veel succes!
pi_153755117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

O my ik heb plaatsvervangend met je te doen :X
Ik zou niet weten hoe ik dat zonder drama bij mijn peuter zou kunnen laten verlopen. Wat je ook doet, veel succes!
Bij mijn zoon vond degene die hem moest prikken het erger dan de peuter zelf. :+
Professioneel gifmenger.
pi_153755356
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:20 schreef AwayTL het volgende:
Geen babyvraag, maar ik moet woensdag met peuter bloedprikken. Hoe dat aan te pakken zonder dat hier in blinde paniek weer uit gaat komen?
Uitleggen en open zijn er over zonder drama. Niet leuk maar wel zo fair.

Je kunt overwegen EMLAcreme te halen bij de apotheek en anders vragen aan de prikster of ze kunnen sprayen met lidocaine-spray omde prikplek een beetje te verdoven.

Meestal worden kleintjes geprikt met een vlindernaaldje en niet met een grote naald, dat geeft wat meer flexibeliteit voor degene die prikt en voor je kind ook fijner. Ik zou persoonlijk met de prikdame afspraken maken over het prikken dat er niet 'gezocht' wordt naar een vat als er al geprikt is. Van dat gepeur zeg maar, das heel pijnlijk.


Succes :*
:)
pi_153757812
Als je daar ter plekke aangeeft dat er paniek is, dan is er best wel wat te regelen meestal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Houdgreep kan ook, kans is wel dat je kind later met 29 jaar nog op een bedje in de kinderkamer moet. :')

Aanvulling:
Van te voren samen pleisters uitzoeken met een mooi plaatje?
pi_153768506
Iemand een tip voor een handig klein kruikje? Liefs een elektrische oid (iig niet een waarvoor je 's nachts de waterkoker aan moet zetten) die fijn op een babybuikje past?

Krampjes. Heule erge. ;(
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:14:35 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153768680
Ik ken alleen een zensy, maar nooit gebruikt

http://www.babypark.nl/ze(...)KvpcYCFeyWtAodpRwACQ
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153768711
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:04 schreef -Spring het volgende:
Iemand een tip voor een handig klein kruikje? Liefs een elektrische oid (iig niet een waarvoor je 's nachts de waterkoker aan moet zetten) die fijn op een babybuikje past?

Krampjes. Heule erge. ;(
Zoiets?



bij de Xenos.
pi_153768792
Oh ja, dat zijn van die zakjes met zo'n muntje. Ideaal, want die kun je ter plekke opwarmen. Ik had er nog een liggen, maar die werd niet meer zacht na het koken.
pi_153768836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:14 schreef pinquit het volgende:
Ik ken alleen een zensy, maar nooit gebruikt

http://www.babypark.nl/ze(...)KvpcYCFeyWtAodpRwACQ
Die had ik gezien idd, maar ik weet niet hoe groot ze zijn.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:31:18 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153768989
Best te groot voor een babybuik eigenlijk

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153768998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:31 schreef pinquit het volgende:
Best te groot voor een babybuik eigenlijk

:D Da's best groot ja.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:39:27 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153769145
Zon handwarmertje is ook hendig idd!

En een kipkep? Of is dat een pittending?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:40:46 #127
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153769178
http://www.kipkep.com/nl/16-woller-warmtekussen.html

Vlaszaad, geen idee :P
Moet in de magnetron, dus niet heel handig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153769712
Iets pittigs of zadigs kan ook ja. Maar dan moet ik idd weer de keuken in 's nachts. Ik ga wel ff voor die handwarmertjes kijken. :)
pi_153769810
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:06 schreef -Spring het volgende:
Iets pittigs of zadigs kan ook ja. Maar dan moet ik idd weer de keuken in 's nachts. Ik ga wel ff voor die handwarmertjes kijken. :)
's avonds een thermoskan met warm water vullen en die eventueel in een kruik gieten?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:16:44 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153769934
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:40 schreef pinquit het volgende:
http://www.kipkep.com/nl/16-woller-warmtekussen.html

Vlaszaad, geen idee :P
Moet in de magnetron, dus niet heel handig
Die hadden wij. Een los zakje dan, zat in een knuffeltje dat we gekregen hadden. Vond het super handig, hoefde ook maar 7 seconden ofzo in de magnetron. Dan stopte ik het zakje tussen romper en shirtje. Wel even goed schudden en daarna nog eens voelen want het gaat best hard en ik vind evt. hotspots in die dingen eng.
pi_153770000
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:06 schreef -Spring het volgende:
Iets pittigs of zadigs kan ook ja. Maar dan moet ik idd weer de keuken in 's nachts. Ik ga wel ff voor die handwarmertjes kijken. :)
Pak ze wel goed in, ze kunnen nare brandwonden geven op de dunne babyhuid.
pi_153770026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

's avonds een thermoskan met warm water vullen en die eventueel in een kruik gieten?
Dat vind ik teveel gedoe. :@ En mij 's nachts (in bed) met water aan de geng laten is sowieso geen goed idee. :')
pi_153770068
Ik ga zo'n zadending bestellen. :) Ik ken de risico's ervan, goed schudden ed voor hotspots idd.

Dank jullie!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:23:59 #134
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153770118
Over die KipKep, wij hebben er een en ik raad hem niet aan. Dat vlaszaad wat erin zit is bij mij al meerdere malen gaan smeulen in de hoekjes. Eerst dacht ik dat ze lijm/vlieseline oid in de hoekjes hadden zitten wat te warm was, maar na inspectie blijkt het toch echt het vlaszaad te zijn wat gaat smeulen.
pi_153770216
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:23 schreef NotTheSame het volgende:
Over die KipKep, wij hebben er een en ik raad hem niet aan. Dat vlaszaad wat erin zit is bij mij al meerdere malen gaan smeulen in de hoekjes. Eerst dacht ik dat ze lijm/vlieseline oid in de hoekjes hadden zitten wat te warm was, maar na inspectie blijkt het toch echt het vlaszaad te zijn wat gaat smeulen.
Hu. Ik heb m net besteld. :{
pi_153770271
Hier ook de Kipkep, alleen maar n enkele keer gebruikt de vorige keer. Geen ervaring met wat NTS zegt
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:29:25 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153799540
Iedereen bedankt voor het advies!

Vanochtend was het zo ver en de röntgenfoto was enger dan het prikken.

Heeft wel even gehuild en dat de prik er in ging deed wel even pijn, maar na het prikken was het ook over. we hebben aan de balie om een lieve kinderprikmevrouw gevraagd 8-) en ze kwamen met zn 2en om hem aan de andere kant af te leiden. Het moest wel in de arm, vingerprikken was geen optie.

Het enige was dat hij al klaar zat met het bandje en het wachten op de andere vrouw was, maar haar patient was onwel geworden. Vroeg ze nog of wij misschien naar een andere kamer konden, omdat dan degene die onwel was geworden op de bank kon liggen..

Normaal gesproken werk ik wel mee, maar niet als ik al een angstig jongetje zover heb dat hij eigenlijk best wel op zn gemakje is. Dus de man die niet goed was geworden moest op de grond gaan liggen :P . Jammer maar helaas voor hem.

Na de tijd hebben we nog een lekker broodje gehaald en mocht hij een cadeautje uitzoeken. Al met al goed aangepakt denk ik!

Thnx!~ _O_
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:52:22 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153799991
^O^
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153800058
Fijn Always! En heel goed dat je even op je strepen bent gaan staan.
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:20:06 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_153800853
Wat goed gedaan van jullie allebei, away!! *O*
disclaimer
pi_153801032
Wow, wat goed ook dat je nee hebt gezegd! ^O^
pi_153801432
Jouw assertiviteit wil ik ook graag hebben _O_
Echt, dat je tijdens de zwangerschap wat assertiever zou worden enzo, nou bij mij niet hoor. Ben nog steeds een pushover. Maar ik ga beter mijn best doen.
Fijn dat het zo goed ging.
pi_153801482
Goed gedaan Away! En als die man was flauwgevallen had hij ook al op de grond gelegen. Dus dat maakte toch geen verschil :D
pi_153803389
*O* away.

Slapen met n kind van bijna 11 maanden in je bed.. hoe?!?! Ben als de dood dat ze dr uit valt
S. 2014
J. 2016
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:07:09 #145
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153803611
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*O* away.

Slapen met n kind van bijna 11 maanden in je bed.. hoe?!?! Ben als de dood dat ze dr uit valt
Tussen jullie beide in?

Ledikant naast het bed als zijnde hekje (als dat past) .

Reishekje aan de zijkant van jullie bed bevestigen kan ook.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_153803810
*O* Away. Super dat je ook zo assertief was O+
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:17:37 #147
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153806983
Samen slapen is een mooie folder over van unicef

https://www.borstvoeding.com/files/sharingbedunicef.pdf
Ik zou zorgen voor een bedhekje, in het midden is trouwens minder veilig dan alleen naast moeder.

of deze https://www.lalecheleague(...)-veilig-samen-slapen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:35:55 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_153807423
Dat in het midden minder veilig geldt vooral voor newborns. Ik neem aan dat Saar zich wel laat horen als papa te weinig ruimte over laat ;)
hier ligt ze ook altijd tussen ons. Wel hoog, zodat ze niet onder het dekbed kruipt. Liever nog in slaapzak op het dekbed. En hou je kussen op afstand :)
disclaimer
pi_153807526
Stip ligt juist het liefst op mijn kussen :')

Maar wij hebben van zo'n goedkoop Ikea ledikantje de zijkant eruit gehaald en hem op tegels naast ons bed gezet. Als hij 's nachts over me heen kruipt leg ik hem altijd terug, want ik slaap dan niet heel prettig als hij tussen ons in ligt ;)
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:40:40 #150
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153807555
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
Dat in het midden minder veilig geldt vooral voor newborns. Ik neem aan dat Saar zich wel laat horen als papa te weinig ruimte over laat ;)
hier ligt ze ook altijd tussen ons. Wel hoog, zodat ze niet onder het dekbed kruipt. Liever nog in slaapzak op het dekbed. En hou je kussen op afstand :)
Ik zou als je vaker samen slaapt dat ook niet zeggen, maar als het iets is wat je niet vaak doet dan heb je niet die waakzaamheid. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor veiligheid.. tot beide meer aangepast zijn op het samen slapen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:40:40 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_153807556
slaapt stip nog in de cosleeper Dot? Wil hij niet in zijn kamertje, of is dat jouw eigen keuze?
disclaimer
pi_153807687
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:40 schreef Stormqueen het volgende:
slaapt stip nog in de cosleeper Dot? Wil hij niet in zijn kamertje, of is dat jouw eigen keuze?
Hij komt meestal halverwege de nacht naar boven. Het is wel gezellig 's ochtends, maar doorslapen zou ik op zich ook wel prima vinden ;)

Hij wordt namelijk ook snel wakker van het licht, maar met de deur dicht wordt het te muf vind ik, dus ik doe meestal ook nog eens de slaapkamerdeur dicht als het licht wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:40 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik zou als je vaker samen slaapt dat ook niet zeggen, maar als het iets is wat je niet vaak doet dan heb je niet die waakzaamheid. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor veiligheid.. tot beide meer aangepast zijn op het samen slapen.
Ik zou vooral bang zijn voor een iets te wilde omdraai en dan met een elleboog een nare klap uitdelen :X
pi_153807772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:39 schreef Dot. het volgende:
Stip ligt juist het liefst op mijn kussen :')

Maar wij hebben van zo'n goedkoop Ikea ledikantje de zijkant eruit gehaald en hem op tegels naast ons bed gezet. Als hij 's nachts over me heen kruipt leg ik hem altijd terug, want ik slaap dan niet heel prettig als hij tussen ons in ligt ;)
Heb je daar misschien een foto van? :@ Wij willen dit ook gaan doen voor Lou, omdat ze graag naast ons wil liggen en haar ledikant niet in wil. Maar vriend en ik hebben ondertussen een beetje behoefte aan ruimte voor ons zelf

Ze slaapt nu aan mijn kant met het ledikant als barrière zodat ze er niet uit rolt of kruipt.
pi_153808097
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een foto van? :@ Wij willen dit ook gaan doen voor Lou, omdat ze graag naast ons wil liggen en haar ledikant niet in wil. Maar vriend en ik hebben ondertussen een beetje behoefte aan ruimte voor ons zelf

Ze slaapt nu aan mijn kant met het ledikant als barrière zodat ze er niet uit rolt of kruipt.
Moet ik vanavond even maken :)

Mijn vriend heeft de onderkant strakgetrokken met spanbanden om toch wat stevigheid te houden in het bedje en ik heb het matrasje tegen mijn matras aangeschoven en dan zijkant opgevuld met handdoeken, omdat we zo'n dikke rand hebben (MALM bed). En volgens mij staat het bedje ook nog met lijmklemmen vast aan ons bed.

Zo esthetisch verantwoord 8-)
pi_153826659
Ik ben op zoek naar doekjes waarmee ik het gezichtje van mijn baby wat kan opfrissen en schoonmaken, zonder parfum. Heeft iemand tips?

Thuis gebruik ik voor na het eten vaak een hydrofiel washandje dat ik even nat maak, maar voor onderweg en als we ergens zijn is iets in een verpakking, die je zo in de tas gooit, wel handig. Ik had Snoetenpoetsers gekocht van de Albert Heijn (of hoe heten die dingen), maar daarmee is het net alsof ik een kauwgomballenautomaat op mijn kind smeer. :X .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_153826858
Die van de HEMA zijn heel neutraal. Ik weet niet of ze echt ongeparfumeerd zijn, maar ik vind ze niet zoet of vervelend ruiken. Bij de PLUS en Kruidvat hebben ze Dermo Care doekjes, die zijn echt ongeparfumeerd. Maar wel duur.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:43:57 #157
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153826861
Gulara zweert bij iets van waterdoekjes, bij DIO te koop. Moet evne over de naam nadenken.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:52:39 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153827077
Zou je ook niet gewoon de doekjes van Naty kunnen gebruiken?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153827111
Zijn die van Naty bij de Kruidvat of Etos te krijgen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:54:05 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153827121
Ah ze heten Waterwipes.
  donderdag 25 juni 2015 @ 11:54:11 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153827125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn die van Naty bij de Kruidvat of Etos te krijgen?
Etos. :Y
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153827226
Bedankt voor jullie reacties. ^O^ . Die Waterwipes klinken heel fijn, maar de DIO zit hier een stukje uit de richting. Ik ga eerst even bij Etos kijken voor doekjes van Naty.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_153827997
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 16:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een foto van? :@ Wij willen dit ook gaan doen voor Lou, omdat ze graag naast ons wil liggen en haar ledikant niet in wil. Maar vriend en ik hebben ondertussen een beetje behoefte aan ruimte voor ons zelf

Ze slaapt nu aan mijn kant met het ledikant als barrière zodat ze er niet uit rolt of kruipt.
Wij hebben hetzelfde bedje (denk ik). We hebben extra gaatjes geboord zodat het matras net zo hoog ligt als ons matras.
Tussen onze bedden zat nog een spleet en daar zit een t-vormige plank tussen waar nu zijn matras op rust.
Plaatjes bij het praatje over de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153829539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. ^O^ . Die Waterwipes klinken heel fijn, maar de DIO zit hier een stukje uit de richting. Ik ga eerst even bij Etos kijken voor doekjes van Naty.
En een hydrofiel washandje, een zakje en een flesje water?
Of denk ik nu weer te makkelijk? ;@
Professioneel gifmenger.
pi_153829837
Jaaa Hema-doekjes! Goedkoop en geen vervelend geurtje. Baby vindt ze ook heel smakelijk, die wil ze altijd opeten :9
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:30:23 #166
381212 Gulara
From the future
pi_153830730
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara zweert bij iets van waterdoekjes, bij DIO te koop. Moet evne over de naam nadenken.
Deze vrouw weet! :7
Ik heb alleen vorige week de webshop leeggekocht. :@
pi_153831315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 13:34 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En een hydrofiel washandje, een zakje en een flesje water?
Of denk ik nu weer te makkelijk? ;@
Oh, nee hoor, dat kan ook, maar voor op vakantie ga ik toch voor het gemak van een pak dat ik zo in de tas gooi zonder dat daar een hoop was achter vandaan komt. ;).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_153831361
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
pi_153831447
De doekjes van Naty waren tijdelijk niet leverbaar bij Etos, dus ik heb nu van Dermo Care gekocht bij Kruidvat.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_153831662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
In billendoekjes zit toch iets dat indrogend werkt? (Zink?)
pi_153831669
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
Nee hoor, doe ik ook :Y

En de retro-oplossing voor als we dagjes weg gaan: Een nat washandje in een plastic zakje
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:18:11 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153831700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
Nee hoor, bijna iedereen die ik ken gebruikt ook billendoekjes voor in het gezicht. Ik ook als ik haast heb. Liefst gebruik ik keukenrol met water omdat anders de mond van mn kind naar billen ruikt. Die associatie raak ik niet kwijt :')
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:20:07 #173
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153831747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
Absoluut niet. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:23:38 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153831841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee hoor, doe ik ook :Y

En de retro-oplossing voor als we dagjes weg gaan: Een nat washandje in een plastic zakje
Zoals vroeger O+.
KuikenGuppy
pi_153831963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
De mijne werd daar best wel boos om. Dat mocht ik echt niet doen. Snoetenpoetsers heb ik nooit gehad, ik denk dat mijn kind best vaak ongepoetst was. :D
Professioneel gifmenger.
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:33:44 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153832092
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De mijne werd daar best wel boos om. Dat mocht ik echt niet doen. Snoetenpoetsers heb ik nooit gehad, ik denk dat mijn kind best vaak ongepoetst was. :D
Als ik mijn kind poets, zit hij nog geen vijf minuten later weer onder andere zut, dus meestal laat ik het er maar bij zitten. Pietje Bel is er niks bij, mijn klaplopertje O+.
KuikenGuppy
pi_153832217
Mijn kind gaat ook ongepoetst door het leven :D. Ik vind al dat spul zulke zooi, het is hier doekje met water of niets :).
Home is where the O+ is...
pi_153832380
De mijne vinden gepoetst worden ook niks. En handdoek met wat water is krijs. Dus billendoekjes werkt nog het beste.
pi_153832524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik gebruik daar gewoon billendoekjes voor. Maar volgens mij ben ik daar de enige in.
Ik ook.

Ook fijn zijn natte microvezeldoekjes. Zeker met stroop e.d.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_153832743
Ik zou opletten met billendoekjes. Die kunnen nog best agressief zijn op het gezicht. Laatst ergens foto's gezien van gezichtjes die reageerde op billendoekjes, dat was geen pretty sight. :'( Maar af en toe zal het geen kwaad kunnen. Ik doe het onderweg ook wel moet ik zeggen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:26:37 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153833264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 16:03 schreef Estrys het volgende:
Ik zou opletten met billendoekjes. Die kunnen nog best agressief zijn op het gezicht. Laatst ergens foto's gezien van gezichtjes die reageerde op billendoekjes, dat was geen pretty sight. :'( Maar af en toe zal het geen kwaad kunnen. Ik doe het onderweg ook wel moet ik zeggen.
Dat zal dan vast een of andere allergie zijn geweest. Ik heb er bij drie opeenvolgende kinderen nooit wat van gemerkt. Het is hier dan ook geen dagelijkse handeling.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153833903
Wij gebruiken ze wel dagelijks op twee gezichtjes waarvan een nogal gevoelig.
Nog geen klachten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:06:47 #183
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153840459
Ik gebruik ook altijd billendoekjes (wel de sensitive, misschien helpt dat), omdat ik de toetenpoetsers zo misselijkmakend zoet vind ruiken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:12:12 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153840580
Mijn zoon krijgt fikse uitslag op zijn gezicht als we Zwitsal doekjes gebruiken. Duurde even voor we daar achter waren omdat dat helemaal niet geldt voor de luier area. Dus het kan idd wel. Verder geen enkel merk waar hij last van heeft.
pi_153840654
Wij gebruiken van die Ikea spuugdoekjes, die vierkante met gekleurd label voor plakhandjes en haar gezichtje. Werkt prima, zit geen zooi in en stinkt niet naar blommetjes. ^O^
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:26:30 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153842517
Wij gebruiken de sensitive doekjes van de DM. Voor billen en snoetjes dus. Ik vind ze ideaal, zit ook niet zoveel troep ik geloof ik.
pi_153842671
Billendoekjes van HIPP hier, gaat ook op het gezichtje goed. Enorm gevoelig huidje, met zwitsal, pampers sensitive ( :r ) of kruidvat hoef ik niet aan te komen.
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:37:45 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153842915
Ok ik klink nu echt als een provinciaal :+ Maar Mabawa, zie jij bij jouw zoon ook rode billen? Of zie je het pas als het echt kapot gaat ;(
pi_153842988
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ok ik klink nu echt als een provinciaal :+ Maar Mabawa, zie jij bij jouw zoon ook rode billen? Of zie je het pas als het echt kapot gaat ;(
Jij woont tussen de weilanden zeker he?

Ik ben gestopt met snoeten te poetsen. Compleet zinloos, ze zien er echt binnen anderhalve minuut weer uit alsof ze van de vuilnisbelt in de sloppenwijken in Bangladesh komen ofzo.
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:43:03 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153843108
Ik gebruik ze vooral bij appelstroopplakbende, yoghurtbaarden en spinazieschmink. Rest is inderdaad zinloos :')
pi_153843145
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ok ik klink nu echt als een provinciaal :+ Maar Mabawa, zie jij bij jouw zoon ook rode billen? Of zie je het pas als het echt kapot gaat ;(
_O- :+

Op zijn huid is rood heel goed te zien. ;) Behalve bij z'n mongolenvlek en die is echt giga!
Jij mag dat altijd vragen hoor, lief nafasi-bata'tje van me :') O+
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:47:26 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153843244
okey, mongolenvlek moest ik ook even googlen :D
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:50:35 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153843350
Kwa bahati nzuri, yote yalionekana hivyo kusikitisha kama wewe daima inaonekana hivyo marehemu!

Snoeten poetsen doe ik een paar keer per dag. Na het eten en bij Suus wat vaker omdat ze bijna altijd snot heeft en opgedroogd snot op het gezicht vind ik geen porem :7
pi_153843425
Snot is tof: het kan kruipen. Omhoog. De wenkbrauwen in, randen vormen tegen de haargrens aan, en als je geluk hebt hangt er een groene klodder in de wimpers. En dat alles binnen zeven seconden O+
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:54:34 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153843481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:52 schreef L-E het volgende:
Snot is tof: het kan kruipen. Omhoog. De wenkbrauwen in, randen vormen tegen de haargrens aan, en als je geluk hebt hangt er een groene klodder in de wimpers. En dat alles binnen zeven seconden O+
Zo magisch, het lijkt de Efteling wel O+
pi_153843668
Bahati sana, hakuna matata! Z'n vader heeft iets minder geluk 8-)
pi_153848347
Een spuugdoekje natmaken. Daar poetsen we hier mee. Voor onderweg die oranje pakjes knoeidoei doekjes vh Kruidvat.
pi_153849240
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 06:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Een spuugdoekje natmaken. Daar poetsen we hier mee. Voor onderweg die oranje pakjes knoeidoei doekjes vh Kruidvat.
+1

Die oranje dingen heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering anderhalf jaar geleden gekocht en sindsdien probeer ik ze op te maken, want :'( :X wat een rotzooi en hysterische kauwgomballenlucht. Het schiet alleen niet zo op helaas. Misschien omdat ik ze alleen gebruik om vogelpoep van de autoruit te halen of zo.
pi_153850469
Er zit wel een overdreven lucht aan 😋

Ik gebruik ze bijvoorbeeld bij de kinderboerderij. Om zijn handjes te poetsen voor hij iets te eten krijgt
pi_153850606
Voor gezicht gebruik ik de billendoekjes van de Action,die gele grote 2packs.
Zitten ze echt onder de zooi dan gebruik ik de vochtige wegwerpwashandjes van de Action(gele verpakking) ideale dingen! Gaan ook zeker mee in de auto op vakantie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 28 juni 2015 @ 18:46:50 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_153907463
De vraag is vast al eerder gesteld maar ik heb er nu pas mee te maken: wat is een goede manier om te zorgen dat de poep van je kind wat soepeler wordt? M. kakt echt keien sinds ze ook vast voedsel eet. Het doet haar duidelijk pijn en ze krijgt het er bijna niet uit ;( zijn er wondermiddelen?
disclaimer
pi_153908374
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 18:46 schreef Stormqueen het volgende:
De vraag is vast al eerder gesteld maar ik heb er nu pas mee te maken: wat is een goede manier om te zorgen dat de poep van je kind wat soepeler wordt? M. kakt echt keien sinds ze ook vast voedsel eet. Het doet haar duidelijk pijn en ze krijgt het er bijna niet uit ;( zijn er wondermiddelen?
Vezelrijk eten en veeeeel vocht.
Maar pijn werkt contraproductief: lang ophouden zorgt voor harde poep, die pijn doet. Dus wellicht dat lactulose kan helpen om uit die cirkel te komen. Maar onder 1 jaar graag overleggen met je huisarts.
Professioneel gifmenger.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:37:58 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_153908455
Mja, vezelrijker eten gaat bijna niet, en vocht kan ik er moeilijk in forceren. Ze drinkt 6-7 keer per dag aan de borst, maar in water ofzo heeft ze eigenlijk geen interesse. Ik kan het voor mezelf wel bedenken, half pondje kersen bijvoorbeeld en ik ga af als een malle. Maar zo werkt dat met baby's niet :')
disclaimer
pi_153908536
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:37 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, vezelrijker eten gaat bijna niet, en vocht kan ik er moeilijk in forceren. Ze drinkt 6-7 keer per dag aan de borst, maar in water ofzo heeft ze eigenlijk geen interesse. Ik kan het voor mezelf wel bedenken, half pondje kersen bijvoorbeeld en ik ga af als een malle. Maar zo werkt dat met baby's niet :')
Vruchtensap? Paar lepels is vaak al genoeg.

Maar hoe lang heeft ze er al last van en wat heb je er zelf al aan gedaan?
Professioneel gifmenger.
pi_153908738
SQ, wij geven O regelmatig gedroogde pruimen als de boel hard is. We koken ze even en pureren ze dan (geheel tegen ons rapley in, maar die dingen zijn verrekte taai, dus noodzakelijk). Sinds we dit regelmatig geven, gaat het stukken beter. Gewoon een paar hapjes bij het eten, door de yoghurt etc.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:52:13 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_153908767
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Vruchtensap? Paar lepels is vaak al genoeg.

Maar hoe lang heeft ze er al last van en wat heb je er zelf al aan gedaan?
week of drie, sinds ze echt dr eten doorslikt. En wat ik doe is zo min mogelijk "stoppende" dingen voeren zoals witbrood of banaan ofzo. Ze eet voornamelijk kwark, groenten (tomaat, spinazie, broccoli) en fruit (kiwi, kersen, nectarines, appel), en volkorenbrood met roomboter.
En ik heb dus verder geen idee, daarom vraag ik hier maar eens wat er zoal aan gedaan kan worden ;) ik kan ook googlen, maar ik vind persoonlijke ervaringen van mensen die ik "ken" waardevoller :D
disclaimer
  zondag 28 juni 2015 @ 19:53:22 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_153908803
Die kan ik wel eens gaan proberen roomsnoes, tnx!
disclaimer
pi_153908862
LPT: geef geen grote dosis op de dag dat je gaat babyzwemmen. Kak in het bad is Niet. Tof.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:59:36 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_153908975
Noted :')
disclaimer
  zondag 28 juni 2015 @ 20:32:35 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153910121
Lijnzaad door de kwark?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153910543
Pruimen, verse sinaasappelsap, kiwi en toen ze echt heel verstopt zat Kindicol van VSM.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_153910600
Wij hadden lactulose, maar zou eerst idd pruimen en lijnzaad proberen, die laatste kreeg bij mij de boel in de zwangerschap ook in beweging dus dan moet een babybuikje niet zo'n probleem zijn :+
S. 2014
J. 2016
pi_153910759
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:32 schreef laziness het volgende:
Lijnzaad door de kwark?
Die puntjes... :X
Professioneel gifmenger.
pi_153911328
Vocht! Als je de hoeveelheid vezels opvoert maar de hoeveelheid vocht blijft achter kun je er juist verstopt van raken :) dus ik zou toch kijken hoe je op een of andere manier de hoeveelheid vocht wat omhoog krijgt en pruimen enz zijn idd een goede optie.

Persoonlijk zou ik terughoudend zijn met lactulose nu. Wij hebben het heel erg lang gebruikt voor de oudste en die heeft daar schade aan de tandjes aan overgehouden, die kwamen door terwijl we dat spul nog gebruikten, tandglazuur is heel kwetsbaar in die periode.

(en please niet gaan peuren met een thermometer :X )

Sneu dat ze er pijn aan heeft, heel rot om te zien is dat :*
:)
  zondag 28 juni 2015 @ 21:41:38 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153912493
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die puntjes... :X
Zijn heel goed voor je ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153912632
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Zijn heel goed voor je ^O^
Deden soms behoorlijk zeer. :X
Dat zou ik een kind niet aandoen.
Professioneel gifmenger.
pi_153912862
Ik heb dochter wel eens een paar druppels (olijf)olie gegeven als ze harde keutels kakte ipv dat ze normale ontlasting had. Dat hielp meteen al. Maar ben er niet zeker van hoe verantwoord het is..anyone?
pi_153912889
Dat heb je met gebroken lijnzaad volgens mij niet.

Ik zou ook idd vooral op drinken mikken. Wij zijn daarvoor destijds zelfs van water overgegaan op chocomel en ranja, omdat ze dat wel dronk en er gewoon iets in moest. Maar bijvoorbeeld soep is natuurlijk ook vocht..

Gelukkig vraagt ze nu steeds meer zelf om water ipv zoet spul.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 28 juni 2015 @ 21:56:38 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_153913004
Sla je met pruimensap twee vliegen in 1 klap? (Ik heb een juicer) #durftevragen
disclaimer
pi_153913182
Geen idee? Je zou het denken?
:)
  zondag 28 juni 2015 @ 22:04:18 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153913271
Met gebroken lijnzaad heb je dat sowieso niet maar mijn kind stouwt de hele ook zo weg met zijn yoghurt. Vindt ie lekker :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153913466
Hm dan moet je het wel zelf maken, denk ik. Want de vezels van de pruimen zitten, denk ik, niet in kant en klaar sap. Je zou t kookwater kunnen gebruiken en een dikke sap maken.
pi_153916445
Wij kregen vroeger roosvicee laxo bij verstopping en roosvicee stop bij diarree geloof ik.
Ik denk wel dat ik al een stukje ouder was en mijn moeder was niet heel vies van de E-nummers etc.
  maandag 29 juni 2015 @ 04:16:30 #224
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153919491
L krijgt ook roosvice laxo, 2ml per dag. Advies van het ziekenhuis. Waren ze daar al mee begonnen.
pi_153919739
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 04:16 schreef Shopaholic1984 het volgende:
L krijgt ook roosvice laxo, 2ml per dag. Advies van het ziekenhuis. Waren ze daar al mee begonnen.
Was dat niet lactulose dan?

2 ml pd is waar wij ook mee begonnen zijn toen oudste 10 weken was. Daarna is dat uitgebouwd tot rond de 15 ml 1 a 2 maal daags toen ze bijna 1 was.
:)
  maandag 29 juni 2015 @ 07:33:33 #226
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153919769
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 07:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Was dat niet lactulose dan?

2 ml pd is waar wij ook mee begonnen zijn toen oudste 10 weken was. Daarna is dat uitgebouwd tot rond de 15 ml 1 a 2 maal daags toen ze bijna 1 was.
Nee, moest een fles roosvice laxo kopen. En ze gebruikten dit ook in het ziekenhuis. Ik gebruik het ook niet elke dag meer. Alleen als ze echt even niet kan poepen. In het ziekenhuis kwam dat vooral door de ferro. Daar zijn we gelukkig mee mogen stoppen, maar soms heeft ze toch een dag of 2 dat ze niet kan poepen, terwijl haar zus gerust 4 poepluiers op een dag heeft.
Ik wil het ook niet dagelijks gebruiken. Alleen als ik denk dat ze het even nodig heeft en het echt lijkt alsof ze buikpijn heeft omdat het niet wil lukken.
  maandag 29 juni 2015 @ 07:44:08 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153919806
Bijzonder, dat ze dat aan zulke jonge kindjes geven...
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 08:47:41 #228
344469 Amsel
zonder t
pi_153920204
Hey zo'n tand hè, als die eenmaal door is, hoe lang duurt het dan voordat dat ding een beetje boven het tandvlees uitsteekt? Nu roep ik heel trots tegen iedereen dat ze eindelijk haar eerste tand heeft, maar je ziet er niks van :')
  maandag 29 juni 2015 @ 08:55:54 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_153920272
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 08:47 schreef Amsel het volgende:
Hey zo'n tand hè, als die eenmaal door is, hoe lang duurt het dan voordat dat ding een beetje boven het tandvlees uitsteekt? Nu roep ik heel trots tegen iedereen dat ze eindelijk haar eerste tand heeft, maar je ziet er niks van :')
een week ongeveer hier. Wanneer kwam ie door?
disclaimer
  maandag 29 juni 2015 @ 09:22:27 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153920490
spuit elf...
pi_153920712
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 07:33 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Nee, moest een fles roosvice laxo kopen. En ze gebruikten dit ook in het ziekenhuis. Ik gebruik het ook niet elke dag meer. Alleen als ze echt even niet kan poepen. In het ziekenhuis kwam dat vooral door de ferro. Daar zijn we gelukkig mee mogen stoppen, maar soms heeft ze toch een dag of 2 dat ze niet kan poepen, terwijl haar zus gerust 4 poepluiers op een dag heeft.
Ik wil het ook niet dagelijks gebruiken. Alleen als ik denk dat ze het even nodig heeft en het echt lijkt alsof ze buikpijn heeft omdat het niet wil lukken.
Wat bijzonder zeg, iets met als hoofdingredient suiker geven aan (premature) babies.

Edit: bijzonder dat het zkhs dat adviseert bedoel ik :)
pi_153921929
SQ ik merk dat hoe vaker ze aan de borst drinkt, hoe smeuïger de output :Y) Oh, en tandjes krijgen helpt ook :X
  maandag 29 juni 2015 @ 11:21:44 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_153922063
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:11 schreef WupWup het volgende:
SQ ik merk dat hoe vaker ze aan de borst drinkt, hoe smeuïger de output :Y) Oh, en tandjes krijgen helpt ook :X
ja, tanden zijn voorlopig allemaal al door en borstvoeding is op werkdagen maar vier keer natuurlijk. En ik heb dus net besloten dat ik stop met kolven, dus hopelijk kakt ze ook gewoon als ze 2x per dag nutrilon krijgt :P
disclaimer
  maandag 29 juni 2015 @ 13:23:48 #234
344469 Amsel
zonder t
pi_153924243
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 08:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een week ongeveer hier. Wanneer kwam ie door?
Twee weken geleden. Er steekt nu misschien een millimeter boven het tandvlees uit? Maar het duurde sowieso al 10,5 maand voordat deze eerste tand door kwam, misschien gaan ze gewoon heel traag :?
  maandag 29 juni 2015 @ 13:51:12 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_153924758
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:23 schreef Amsel het volgende:

[..]

Twee weken geleden. Er steekt nu misschien een millimeter boven het tandvlees uit? Maar het duurde sowieso al 10,5 maand voordat deze eerste tand door kwam, misschien gaan ze gewoon heel traag :?
Klinkt nog normaal! Maar inderdaad, misschien heeft ze gewoon laid-back tandjes :D Ik denk dat je er over twee weken echt niet meer omheen kan :D
disclaimer
pi_153930450
Vraagje...Misschien niet helemaal op zijn plek in dit topic. Eerder een zwangerschap voor dummies vraag.
Is het vreemd dat ik met 40+2 weken zwangerschap nog geen harde buiken of voorweeën oid gehad (of iig gevoeld) heb?
pi_153930481
Nee hoor. Ik ben met de oudste met 41w3d bevallen en heb geen voor weeën of harde buiken gehad.
*poef* nu is het weg
  maandag 29 juni 2015 @ 17:21:19 #238
344469 Amsel
zonder t
pi_153930514
Ik heb tijdens mijn zwangerschap 1x een harde buik gehad - denk ik, want het voelde gek en ik zou niet weten wat het anders was. Verder niks. Toen het bij precies 40 weken ging rommelen dacht ik dat dat nou vast die voorweeën zouden zijn, maar dat bleken echte weeën en een paar uur later bij 40+1 was er een baby :)
pi_153930643
:)
Toch goed om daar wat bevestiging in te krijgen. Hoor om me heen zoveel vrouwen die het wel allemaal hebben/hadden.
Was al bijna bang dat het toch iets zou zeggen over of hij wel van plan is om binnenkort uit zichzelf te komen.
pi_153931260
Ik kreeg pas harde buiken op de dag van mijn bevalling. Vroeg me altijd af of ik ze gemist had of niet had herkend, maar dat was niet zo.
  maandag 29 juni 2015 @ 18:14:01 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_153931488
Hier ook geen harde buiken of voorwerk! Alleen 3,5 uur weeën en toen baby :7 (okee, ingeleid, maar toch :+)
disclaimer
pi_153931831
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Nee hoor. Ik ben met de oudste met 41w3d bevallen en heb geen voor weeën of harde buiken gehad.
+1

Ook op de termijn.
pi_153931859
Hier ook geen harde buiken gehad
  maandag 29 juni 2015 @ 18:32:35 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153931899
Geluksvogels allemaal hier! Ik kreeg de full experience, bevallen met 42 weken en vanaf 35 weken al voorweeën :').
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 18:41:23 #245
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_153932131
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:32 schreef Burdie het volgende:
Geluksvogels allemaal hier! Ik kreeg de full experience, bevallen met 42 weken en vanaf 35 weken al voorweeën :').
+1 behalve dat ze met 40+3 geboren werd. Harde buiken al genoeg daarvoor. Gevoellige baarmoeder helaas.
pi_153932461
Harde buiken: check! Bij te hard werken en op m'n rug liggen :{
En bij 34 weken fikse indalingskrampen die later die avond the real deal bleken ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 29 juni 2015 @ 20:16:59 #247
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153934591
Hier alleen harde buiken na het inbrengen van een prostalglandinetabletje, verre van prettig omdat ze daarna overgingen in heftige weeën ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_153940598
Woensdag mogen we weer naar het cb voor vaccinatie nr 3. Nu zie ik tot en met zaterdag absurde temperaturen voorbij komen, zag zelfs al een voorspelling van 42 graden (die geloof ik maar even niet :) ) .
Maar is dat een beetje te doen, een vaccinatie, misschien wat koorts en dan een flinke hittegolf er achter aan?
Of zal ik het cb vragen of we het een week kunnen verzetten?
pi_153940719
Ik moet zeggen dat ik ook wel erg tegen die belachelijke temperaturen op zie.. Ik weet niet zo goed hoe ik dat met Fedde moet doen dan en zijn behoefte om te drinken (kv dus wel een limiet van hoeveel hij mag lijkt me, kan niet oneindig flesje blijven bouwen)... En dan nog kleuter zien te entertainen die waarschijnlijk heel graag naar buiten wil. Nou ja, maar es zien erg het daadwerkelijk wordt die horrorzomer.
pi_153940839
Beetje extra water in de fles met hitte of koorts werd aangeraden. (Klopt dat?)
  maandag 29 juni 2015 @ 23:54:11 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153941924
Met hitte is extra water altijd goed. Niet te warm aankleden, uit de zon houden. En misschien is een prikje niet het handigst, koorts met 35 graden buitentemperatuur is niet fijn.

Drie dingen zijn belangrijk bij kinderen en hitte: afkoeling, rust en drinken. Bij volwassenen trouwens ook. ;)

Overigens wordt het geen 42 graden, dat zou een Nederlands record zijn.

[ Bericht 45% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-06-2015 00:02:56 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153960813
Ik heb het cb maar gebeld, maar die zien er geen problemen in. Ach ja, we wagen het er maar op. Gordijnen dicht, ventilator aan en een lauw badje erbij en dan komen we er wel weer doorheen. :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:40:13 #253
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153961236
Ik stel hem maar even omdat SuzyQ vast niet de enige is. Zij haat hoedjes. Probeert ze continu van haar hoofd te trekken en vaak lukt dat ook, of het nou met touwtje of elastiek is. Zonder touwtje wil ze ook niet, dus daar ligt het niet aan.

Heeft iemand nog tips voor alternatieven? Doekje over haar hoofd als bandana is level 1, die trekt ze er meteen af :+

Met dit weer is een hoedje nogal noodzakelijk en ik kan gewoon niet altijd thuis blijven met peuter.
pi_153961552
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:19 schreef ingee het volgende:
Woensdag mogen we weer naar het cb voor vaccinatie nr 3. Nu zie ik tot en met zaterdag absurde temperaturen voorbij komen, zag zelfs al een voorspelling van 42 graden (die geloof ik maar even niet :) ) .
Maar is dat een beetje te doen, een vaccinatie, misschien wat koorts en dan een flinke hittegolf er achter aan?
Of zal ik het cb vragen of we het een week kunnen verzetten?
Ik zou het idd verzetten. Ik vind een hittegolf heftig genoeg voor een klein lijfje, die van mij kon echt niet goed tegen de warmte.

Edit: er was nog een pagina, mijn advies is niet meer nodig zie ik :')
pi_153961795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik stel hem maar even omdat SuzyQ vast niet de enige is. Zij haat hoedjes. Probeert ze continu van haar hoofd te trekken en vaak lukt dat ook, of het nou met touwtje of elastiek is. Zonder touwtje wil ze ook niet, dus daar ligt het niet aan.

Heeft iemand nog tips voor alternatieven? Doekje over haar hoofd als bandana is level 1, die trekt ze er meteen af :+

Met dit weer is een hoedje nogal noodzakelijk en ik kan gewoon niet altijd thuis blijven met peuter.
Factor 50 in haar haar is vast niet ideaal.

Ik legde mijn baby in de wagen, uit de zon en hoopte er het beste van. Ik heb zelf een schurfthekel aan hoedjes, dus dat heb ik hem niet aangedaan. :@
Professioneel gifmenger.
pi_153961967
Geen tips, die van mij boeit het niet dat ze een hoed op dr hoofd heeft. En de zonnebril accepteerde ze gisteren ook ineens *O*
Ik zou het dan ook bij schaduw houden.

Y heeft haar eerste prikje ook gehad met aardige hitte. Toen kreeg ze ook koorts maar het ging verder prima. Tweede keer kreeg ze geen koorts. Nu hoop ik ook op koortsvrij erdoorheen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:21:22 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153962171
Ik houd haar zoveel mogelijk in de schaduw ;)

Maar ik wil nog wel eens met mijn peuter op stap en als ze dan in de wagen of draagzak/doek zit (als het iets koeler is) dan ontkom ik niet aan af en toe zon. Of als we in een speeltuin zijn, ze kruipt namelijk als een malle en blijft niet continu in de schaduw zitten. En ik moet ook op mijn peuter letten ;)

Dus bedekking vind ik af en toe gewoon nodig. Zonnebrandcrème smeer ik wel op haar hoofd (ze heeft niet mega veel haar), maar dat houdt de warmte van de zon niet tegen op haar hoofd en het smeert niet goed genoeg uit om echt 100% betrouwbaar te zijn tegen verbranding.

Dus eigenlijk zoek ik geen alternatieven om met haar te doen, maar hoop ik op tips qua hoedjes of iets anders waar ik niet aan gedacht had :)
pi_153962216
Spees, een strikmutsje, laat ze dat zitten?
pi_153962276
sok op de kop
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:31:11 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153962398
duct tape
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:32:18 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153962428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:23 schreef L-E het volgende:
Spees, een strikmutsje, laat ze dat zitten?
Ja zo'n hele stretchy dunne strikmuts van Kikkid is de enige die ze altijd zonder problemen wilde, maar die is te klein en ik kan hem nergens meer vinden ;(
pi_153962682
En een petje? Kaylee moest ook niks weten van hoedjes maar een petje is helemaal het einde volgens haar.
pi_153962693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja zo'n hele stretchy dunne strikmuts van Kikkid is de enige die ze altijd zonder problemen wilde, maar die is te klein en ik kan hem nergens meer vinden ;(
Dan zou jk eens zoeken op wolwinkels. Disana en cosilana en popolini ofzoiets hebben ook strikmutsjes in wat grotere maten. Bijv 80 of groter. Geen idee wat ze nu draagt hoor magoe.Die van wolzijde zijn dunner dan de wollen en de zijden mutsjes zijn het allerdunst.

Niet dat je nou per se aan de wol moet ;) maar het is wel een beetje die sofische hoek die dat soort mutsjes ook in grotere maten draagt.
:)
pi_153962729
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:32 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja zo'n hele stretchy dunne strikmuts van Kikkid is de enige die ze altijd zonder problemen wilde, maar die is te klein en ik kan hem nergens meer vinden ;(
Welke maat heeft ze? Ik heb een dunne in 74/80 liggen, die eerder valt als 74.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:47:36 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153962838
Ze zit nu in 68-74 en haar hoofd is iets van P55 dus ik denk dat dat wel goed uitkomt dan :) dus wil hem wel van je overnemen LE!

En goeie tip Mignonne, daar ga ik ook even kijken :) want 2 exemplaren is wel handig denk ik!

En nee een petje laat ze helaas ook niet zitten :D het is er toch eentje met een mening.
pi_153962900
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wel erg tegen die belachelijke temperaturen op zie.. Ik weet niet zo goed hoe ik dat met Fedde moet doen dan en zijn behoefte om te drinken (kv dus wel een limiet van hoeveel hij mag lijkt me, kan niet oneindig flesje blijven bouwen)... En dan nog kleuter zien te entertainen die waarschijnlijk heel graag naar buiten wil. Nou ja, maar es zien erg het daadwerkelijk wordt die horrorzomer.
Wij doen een fopflesje indien nodig (60 water en 1 schepje fv), natte sokjes, samen in bad, dat soort dingen. Verder weet ik het ook niet...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:58:08 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153963131
quote:
Ja zulke laat ze dus zitten! Ik kende deze wel in het super dikke warme wol maar had deze nog niet gezien :)
pi_153963352
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja zulke laat ze dus zitten! Ik kende deze wel in het super dikke warme wol maar had deze nog niet gezien :)
Ja die van zijde zijn veel dunner en wolzijde zijn ook nog dun over t algemeen :Y En het voordeel van dat natuurlijke materiaal is dan wel weer dat het als t goed is lekker koel voelt in de zomer.
:)
pi_153964859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij doen een fopflesje indien nodig (60 water en 1 schepje fv), natte sokjes, samen in bad, dat soort dingen. Verder weet ik het ook niet...
Ah die sokjes is wel een goeie idd! We hebben helaas geen bad (en ik mag ook nog niet in bad :( ) dus dan maar in zijn eigen badje dompelen...
Donderdagochtend komt de mevrouw van hey consternatiebureau ook toevallig dus zal haar ook nog ff polsen.
pi_153965056
Wij gaan morgen een mobiele airco kopen hebben we net besloten. Het is hier nog steeds 25 graden binnen en het wordt alleen maar erger deze zomer. Ik kan niet goed tegen hitte en weet nu al niet wat ik met mezelf aan moet. Dus in plaats van een zomer zoeken naar verkoeling gaan we het gewoon zo doen.
pi_154112430
Als je gewoon even een boodschapje gaat doen met baby in de wagen he, heb je dan echt zo'n hele luiertas met inhoud nodig?
  maandag 6 juli 2015 @ 13:40:51 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_154112477
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 13:39 schreef lunapuella het volgende:
Als je gewoon even een boodschapje gaat doen met baby in de wagen he, heb je dan echt zo'n hele luiertas met inhoud nodig?
neen. Alleen je portemonnee.
disclaimer
  maandag 6 juli 2015 @ 13:40:53 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154112478
Nee hoor, ik knikker dan een luier en een pakje doekjes in mn tas. Voorheen ook nog een reserveromper en broekje omdat ze altijd doorlekte als ze poepte.
  maandag 6 juli 2015 @ 13:42:20 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154112515
Oh ja en als het gewoon een klein boodschapje op loopafstand is dan neem ik idd ook niks mee verder. Binnen het half uur terug ofzo dan denk ik het zal wel goed komen :P
  maandag 6 juli 2015 @ 13:42:32 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_154112521
Oh echt? Voor alleen ff naar de supermarkt nam/neem ik helemaal niks mee eigenlijk. In geval van kakexplosie ga je gewoon naar huis :D

Ah, spuit 11
disclaimer
  maandag 6 juli 2015 @ 13:50:19 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154112695
Ik stelde me eerst een tripje naar de stad voor :+ Dan neem ik ook maar weinig mee, maar wel altijd een luier en doekjes.

Bij een boodschap of wandeling in de buurt neem ik niets mee. Heb trouwens wel standaard doekjes in mijn tas, maar Suus is nogal een enthousiaste spuger.
  maandag 6 juli 2015 @ 13:51:03 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_154112721
ja nee, helder :D
disclaimer
pi_154113520
Ik weet echt nog, de eerste paar keer met Ow naar de supermarkt.
Tas mee, reservedrinken en zelfs m'n reservebabyfoon :')

Tegenwoordig ligt er standaard onder in m'n kinderwagen zo'n envelop met 2 luiers, een minipak billendoekjes en snoetenpoeters.
Heb ik geen kinderwagen bij me, wil het nog wel eens voorkomen dat ik niets bij me heb ;)
  maandag 6 juli 2015 @ 14:20:43 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154113564
Reservebabyfoon :D
  maandag 6 juli 2015 @ 14:24:44 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_154113689
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 14:19 schreef Loj het volgende:
Ik weet echt nog, de eerste paar keer met Ow naar de supermarkt.
Tas mee, reservedrinken en zelfs m'n reservebabyfoon :')

Tegenwoordig ligt er standaard onder in m'n kinderwagen zo'n envelop met 2 luiers, een minipak billendoekjes en snoetenpoeters.
Heb ik geen kinderwagen bij me, wil het nog wel eens voorkomen dat ik niets bij me heb ;)
Dit doet me zo denken aan mijn eerste lesdag in de brugklas waarbij ik mijn rug permanent beschadigde door de Grote Bosatlas, mijn woordenboeken Nederlands-Engels, Engels-Nederlands, Nederlands-Frans, Frans-Nederlands, de van Dale, en uiteraard Getal & Ruimte 1 tm 3, werkboeken 1 tm 3, naast de reguliere werkboeken en schriften in mijn tas had gedaan. Ik vroeg me echt af hoe ik de middelbare school ooit moest gaan overleven _O-
disclaimer
pi_154113802
Ghehe ik sleep nog steeds van alles mee in een overvolle luiertas :D
Ik was ook zo'n middelbare scholier dat al haar boeken in dr tas meezeulde en het kluisje alleen gebruikte voor de tas met gymspullen. Aard van het beestje denk :+
pi_154114694
Ik ben uit de ontkenningsfase.. Er komt hier binnen afzienbare tijd een baby! Wat moet er nu écht in de commode? (Binnen handbereik?)
pi_154114748
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 14:28 schreef Skittles het volgende:
Ghehe ik sleep nog steeds van alles mee in een overvolle luiertas :D
Ik was ook zo'n middelbare scholier dat al haar boeken in dr tas meezeulde en het kluisje alleen gebruikte voor de tas met gymspullen. Aard van het beestje denk :+
+1! _O-
Al ben ik daar mee gestopt toen ze 1,5 jaar was :D
Home is where the O+ is...
  maandag 6 juli 2015 @ 15:07:35 #285
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154114763
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik ben uit de ontkenningsfase.. Er komt hier binnen afzienbare tijd een baby! Wat moet er nu écht in de commode? (Binnen handbereik?)
Hier:


• luiers
• billendoekjes
• spuugdoekjes
• hydrofielen
• bepanthen zalf (oid)

en omdat er plaats over was:

• rompers
• sokken
• aankleedkussenhoezen
pi_154114765
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik ben uit de ontkenningsfase.. Er komt hier binnen afzienbare tijd een baby! Wat moet er nu écht in de commode? (Binnen handbereik?)
Luiers, doekjes, Zarqua billenspray O+, hydrofielen.

En idd omdat er plek is washandjes, rompers, sokken, kussenhoezen, reservedoekjes, zwemspullen en de voorraad wasbare luiers.
Home is where the O+ is...
pi_154114814
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:07 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier:


• luiers
• billendoekjes
• spuugdoekjes
• hydrofielen
• bepanthen zalf (oid)

en omdat er plaats over was:

• rompers
• sokken
• aankleedkussenhoezen
Dat en de kruiken, prullenbak zakken.. Nachtlampje..
  maandag 6 juli 2015 @ 15:11:41 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_154114858
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:03 schreef Ggirl het volgende:
Ik ben uit de ontkenningsfase.. Er komt hier binnen afzienbare tijd een baby! Wat moet er nu écht in de commode? (Binnen handbereik?)
Luiers, billenpoetsdoeken, hydrofielen, iets waar de baby mee mag spelen (alhoewel dat laatste pas bij een maand of wat van toepassing is :'))
disclaimer
  maandag 6 juli 2015 @ 15:17:59 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154114993
Het nachtlampje komt hier aan de muur ;)

Kruikenzakken + kruiken staan hier in de expedit naast de commode... Als ik moet gaan opnoemen wat daar allemaal in ligt... :P

Maar misschien ook handig (ligt hier dus ook op grijpafstand):

• omslagdoek(en)
• grote hydrofielen
• thermometer
• ontsmettingsmiddel (alcohol)
• neuspeertje (snotsucker)

En voor als ie groter is:

• paracetamol
• hoestdrank
pi_154116959
Binnen handbereik heb ik 2 mandjes, een grote en kleine. Grote: luiers. Kleine: verzorgingsspul (olie, sudocreme), billendoekjes, tissues (voor als er alleen geplast is) en luierzakjes. In de lade van de commode: paracetamol, hydrofieldoeken, thermometer, alcohol, vuilniszakken, enz. Overige meuk dus eigenlijk. Probeer uit wat jij prettig vindt, dan kom je er vanzelf achter of je items wel of niet binnen handbereik wilt hebben. Nadat ik 12x een stapel hydrofieldoeken van de commode had geveegd, heb ik ze opgeborgen in de la en dat was ook prima.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 18:07:17 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_154147976
Okee. Sorry. Maar ik móet het toch echt een keer vragen. Kan een baby te veel slapen? Kan dat op iets raars duiden?

Mauwtje is meestal maar 5 tot 6 uur op een dag wakker. Ze slaapt dus 18 tot 19 uur. Is dat niet wat veel voor een baby van negen maanden? :') ze ontwikkelt zich verder prima, maar als ik soms hoor hoe veel andere kinderen van negen maanden slapen... :D
disclaimer
pi_154148387
Heel herkenbaar SQ. T. sliep tot hij 11 mnd was ongeveer 17-18 uur per dag :'): 's ochtends 3 uur, 's middags 2 uur en vanaf 19:00 tot 7:00.

Het is nu ongeveer 14 uur per dag, nog maar 1 slaapje overdag.

Slapen O+
pi_154148747
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
Okee. Sorry. Maar ik móet het toch echt een keer vragen. Kan een baby te veel slapen? Kan dat op iets raars duiden?

Mauwtje is meestal maar 5 tot 6 uur op een dag wakker. Ze slaapt dus 18 tot 19 uur. Is dat niet wat veel voor een baby van negen maanden? :') ze ontwikkelt zich verder prima, maar als ik soms hoor hoe veel andere kinderen van negen maanden slapen... :D
Mijn oudste sliep ook zo hoor :Y die sliep een ruk van een uur of 12 s nachts en dan in de ochtend en middag nog een keer 2 uur. En dan ergens rond etenstijd sliep ze meestal weer. Ze heeft nog steeds meer slaap nodig dan anderen heb ik de indruk maar ze geeft zelf heel duidelijk aan wanneer ze moe is en geeft dan zelf ook aan wat ze wil (rustig op de bank liggen soezen of echt naar bed en slapen).
:)
pi_154149170
Djenna sliep als baby ook het grootste deel van de dag .. Lag meer in bed als iets anders .. en slaapt nog best veel met haar bijna 3 jaar
Misschien komt het ook nu door de warmte?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 19:42:19 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154150287
SQ, Sillie sliep met 9 a 10 maanden ook zoveel. Van 19-630 zoiets. Dan na een uur of anderhalf wakker weer slapen, en dan nog twee keer slapen verdeeld over de middag. Die was soms echt maar 5 uur wakker op een dag rond die leeftijd!
pi_154150891
Count your blessings!! Minke sliep echt minimaal, die deed dutjes van een half uurtje onder luid protest en dwang ongeveer en snachts wel redelijk... Nu met Fedde ben ik echt verbaasd hoe weinig hij wakker is :D maar hij is niet stuk of zo dus geniet er maar van...
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:11:40 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_154151190
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:02 schreef Lijnloos het volgende:
Count your blessings!! Minke sliep echt minimaal, die deed dutjes van een half uurtje onder luid protest en dwang ongeveer en snachts wel redelijk... Nu met Fedde ben ik echt verbaasd hoe weinig hij wakker is :D maar hij is niet stuk of zo dus geniet er maar van...
Ik klaag ook niet ;) Ik was even benieuwd of het wel normaal was :P
Maar wel dus, thanks!

(en héél soms is het ook wel es lastig hoor, dat je vanuit bed - drinken - verschonen - eten - kwartier spelen meteen weer door naar bed gaat. Je krijgt zo weinig gedaan op een dag als je niet thuis wil blijven :@)
disclaimer
pi_154151239
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik klaag ook niet ;) Ik was even benieuwd of het wel normaal was :P
Maar wel dus, thanks!

(en héél soms is het ook wel es lastig hoor, dat je vanuit bed - drinken - verschonen - eten - kwartier spelen meteen weer door naar bed gaat. Je krijgt zo weinig gedaan op een dag als je niet thuis wil blijven :@)
Mwhehe :D ook herkenbaar.
Maar... ik werd daar na een poosje ook wel makkelijker in, dan nam ik haar mee in de draagdoek ofzo of in de buggy want anders kwam ik echt helemaal nergens meer op een dag.
:)
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:14:25 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_154151275
Ja, is ook zo, al is in de kinderwagen slapen momenteel heel uncool. Maar moet je wel luidkeels laten merken hoe moe je bent. :')
disclaimer
pi_154151341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 20:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, is ook zo, al is in de kinderwagen slapen momenteel heel uncool. Maar moet je wel luidkeels laten merken hoe moe je bent. :')
:Y
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:20:57 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_154151457
Herkenning O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')