abonnement Unibet Coolblue
pi_153757311
Klap! O+!
pi_153757335
Over twee dagen tikken wij de 26 maanden aan! Echt bizar, echt nooit verwacht.
pi_153757459
Allemaal mijlpalen en superlange voedsters. *O* . En een mooie foto van klap!
Hier over een paar dagen 17 maanden!

Vanavond toen I het wel genoeg vond met drinken, deed ze netjes m'n blouse weer dicht. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 juni 2015 @ 22:42:14 #84
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153760283
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Allemaal mijlpalen en superlange voedsters. *O* . En een mooie foto van klap!
Hier over een paar dagen 17 maanden!

Vanavond toen I het wel genoeg vond met drinken, deed ze netjes m'n blouse weer dicht. :D .
O+ :D

Wow 26 maanden :o *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 23 juni 2015 @ 07:11:48 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153766700
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:23 schreef Franny_G het volgende:
Allemaal mijlpalen en superlange voedsters. *O* . En een mooie foto van klap!
Hier over een paar dagen 17 maanden!

Vanavond toen I het wel genoeg vond met drinken, deed ze netjes m'n blouse weer dicht. :D .
Goed opgevoed Franny ^O^

L-E, super!
Ondanks alle ellende die jullie mee hebben gemaakt, toch doorgegaan met de bv.

Ik had wel vaker gehoord dat júist daar gewoon mee doorgaan tijdens donkere perioden hulp en houvast gaf, op de een of andere manier. Ondanks het "zou je niet eens stoppen om jezelf meer rust te gunnen en niet je kostbare energie ook nog eens te verspillen aan de bv?"
En inmiddels zelf ook ervaren dat als het allemaal niet zo lekker met je gaat, en alles zo moeilijk en blehhh is... dat het inderdaad zo werkt dat bv je juist éxtra kracht geeft, en geborgenheid.
Je ervaart dingen waar je zelf weinig of geen vat op hebt, die je letterlijk of figuurlijk "gek" maken. Maar de wereld draait door, je kleintje heeft je nodig en vraagt iets van je wat aan de ene kant zo makkelijk te geven is, maar toch ben jij de enige die het kán geven. Je bent op dat moment onmisbaar, wordt gewaardeerd, geliefd, zelfs aanbeden door die kleine bv-junk :D
En dat heb je soms echt keihard nodig. Want ook al lijkt het soms alsof de hele wereld tegen je is, dat je niemand kan vertrouwen en het "waarom nouuuuuu?"-gevoel dat de grote boze buitenwereld je kan geven...
Met je kleintje die bij je op schoot ligt te drinken, lijkt alles dan nét even minder erg O+
.... met gevoel voor drama....
pi_153767101
Kersjes, O+
pi_153767556
Kersjes O+

Zoals jij het beschrijft ervaar ik het inderdaad ook. Ik was bevallen maar had geen baby om aan de borst te drinken, niet iedereen begreep dat ik geen medicatie wilde voor de stuwing omdat ik de melk die er weer was Sticker wilde gunnen. 'Hij heeft toch al twee jaar gehad?' En ja, dat was zo, maar ik merkte dat zowel hij als ik heel erg behoefte hadden aan dat hele intieme van borstvoeding, idd die geborgenheid, maar ook de rust die het me gaf dat de dood van onze dochter ons ook mooie dingen gaf, zoals de doorstart van de borstvoeding en hoe waardevol dat voor Stick (en mij!) is gebleken :)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:21:00 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_153767790
Ik vind het heel fijn voor jullie dat dat nog kan, L-E, hoe bitter de aanleiding daar ook voor is. Het heeft ook wel iets symbolisch, moois vind ik O+

Verder een *O* voor alle voedsters en een extra O+ voor de foto van klap!
disclaimer
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:31:03 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153767959
Dat is heel mooi omschreven Kersjes O+

En ik snap werkelijk niet waarom je medicatie tegen stuwing zou nemen als je zoontje al een tijd droog drinkt en dus waarschijnlijk heel graag wil drinken :? Rare wereld leven we toch in...

:*
pi_153768324
Nohhhh Klappie O+

LE :*

Kersjes mooi gezegd O+
pi_153770966
LB: het is imo wel echt goed bedoeld van die mensen. De meesten zien bv toch wel als iets dat energie kost en vragen zich dan af of je, als je net een kind verliest, niet je energie 'beter' kan gebruiken. Zij zijn zich niet bewust van het feit dat zoiets mij emotioneel gezien ook veel zou kosten :)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:56:41 #92
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153772234
Nou, dat inderdaad.

En waar ze niet bij stilstaan is dat het voeden van oudere kindjes veel minder energie kost.
Borstvoeding staat voor de meeste mensen nou eenmaal gelijk aan de kraamtijd waarbij alles nog moet worden afgestemd en ingesteld, de allesoverheersende regeldagen, een baby die voor de volle 100% afhankelijk is van de melk uit jouw borsten...
En als je pech hebt: (fulltime) kolven, bijvoeden, fingerfeeden, kloven, borstontstekingen.... Ellende, stress en pijn.
Maar dat is bij het voeden van een dreumes, peuter of kleuter natuurlijk heel anders!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:59:24 #93
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153772298
Vandaag waren we naar het CB.
"Krijgt hij nog borstvoeding? Wauw, respect dat je het volhoudt!"
"Tja, ik doe er niet zoveel voor, dat gaat redelijk vanzelf allemaal!" :D
.... met gevoel voor drama....
pi_153774931
Noh LE ook zo lang O+
En wat verwoorden jullie dat mooi kersjes en LE O+
♥ J & S
  dinsdag 23 juni 2015 @ 15:54:19 #95
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153777068
Kersjes <3
L-E <3

En alle mijlpalen! Hier ook alweer ruim 26 maanden. Ik vind het elke keer weer fijn, dat de wereld even stilstaat en ik één ben met mijn kindje <3

En wat Kersjes zegt, het is ook fijn dat het tegenwoordig echt zo vloeiend gaat gewoon. Al die struggles die ik heb overwonnen, alles is het waard geweest, ik krijg er zoveel warmte, liefde, geborgenheid voor terug, verslavend gewoon!
  woensdag 24 juni 2015 @ 10:53:46 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_153798640
Hoeveel van jullie (3-4-5 dagen werkende mama's) zijn er met negen maanden helemaal gestopt met kolven? En hoe verliep dat? Kreeg je kindje dan overdag nutrilon? En had dat gevolgen voor het overdag voeden op niet-werkdagen? Moet ik op die dagen dan ook nutrilon gaan geven?
hoe groot is de kans dat ik helemaal opdroog? Of ging het 's morgens / 's avonds / 's nachts voeden probleemloos door?
disclaimer
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:09:16 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_153799064
Net een whopping 60 cc na 20 minuten kolven. Echt, als jullie me kunnen geruststellen stop ik morgen nog :')
disclaimer
pi_153799256
Ik kolf nu met 16 maanden nog steeds op een 8-urige dienst. Red het stuwingsgewijs gewoon nog net niet. Opbrengst is dan ergens tussen 70-110.
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:20:31 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_153799339
Stuwing heb ik al maanden niet meer, dus daar hoeft het niet voor. Het is nu puur voor de stimulering en de oogst. Maar ik begin er verdrietig van te worden (denk ik wel merkbaar in mijn posts hier). En ik wil absoluut helemaal niet met borstvoeding stoppen, maar ik ben het kolven gewoon echt meer dan beu.

Ik bel morgen sowieso mijn lk, maar ben ook benieuwd naar ervaringen!
disclaimer
pi_153800886
Ik heb het al vaker geschreven, maar deel het nog maar eens.

Toen I zeven maanden was en ik weer vier dagen aan het werk ging heb ik het kolven precies één week volgehouden. Daarna ben ik gestopt en kreeg I 's ochtends voor ik naar mijn werk ging bv, en nadat ik haar had opgehaald van het kdv. Ik had wel het voordeel dat ik haar altijd rond 17.00 of iets daarvoor zelfs kon ophalen en haar dan snel kon aanleggen. Vaak kwam de ochtendvoeding wel in het gedrang door tijdgebrek.

Hier is dat goed gegaan; I had toen ook nog wel 1 of 2 nachtvoedingen.
Mij heeft het zodanig geholpen (dat niet meer hoeven kolven en kunnen loslaten dat ze alleen bv krijgt), dat ik kan zeggen dat ik daardoor nu nog steeds bv geef.
Door mijn ervaring met mijn tien daagse werkreis (waarbij ik elke dag hoogstens even 5 minuten kon kolven met een opbrengst van 20 cc) heeft me wel doen inzien dat als je een stabiele productie hebt, die niet zomaar helemaal om zeep wordt gebracht. Waarbij ik natuurlijk wel moet vermelden dat dit geen garantie is natuurlijk en het bij iedereen ook weer anders zal zijn. (disclaimer etc. :P )
Sowieso dus goed idee om contact op te nemen met je lk, zo fijn om even iemand te spreken met veel verstand van zaken! Succes!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:22:45 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_153800924
En jij gaf toen op vrije dagen overdag ook nog probleemloos bv, Franny?

Ik kende jouw verhaal idd wel, nu ik het lees. Geruststellend!
disclaimer
pi_153800948
Ja, verder gewoon bv op verzoek inderdaad. Zo gaat het nog steeds. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:23:46 #103
73386 Fazz
onderweg
pi_153800960
SQ, wat is je doel, wil je op je vrije dagen wel volledig bv geven?
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:26:30 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_153801042
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:23 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ, wat is je doel, wil je op je vrije dagen wel volledig bv geven?
nou, ja, het liefst wel. Ik word zenuwachtig van flesjes :')
disclaimer
pi_153801075
Gaf je op de kdv-dagen dan kv, Franny?

Ik zit een beetje met hetzelfde als SQ, alleen dan niet per se omdat het kolven me tegenstaat. Als ik na de zomervakantie weer ga werken is I net negen maanden en heb ik dus geen kolfrecht meer. Ik maak daar nu geen gebruik van omdat ik goed geplaatste tussenuren heb, maar hoe dat in mijn nieuwe rooster is weet ik nog niet. Ik vraag ook liever niet om tussenuren, want die blijven toch je eigen tijd en ik ben liever een uur eerder vrij. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:30:31 #106
73386 Fazz
onderweg
pi_153801164
Ah oké, ja dan weet ik ook niet zo goed wat dat doet met je productie.

Ik ben toen F 8 maanden was gestopt met kolven en toen kreeg hij 2x 150cc kv per dag. Tussen 1700-0800 kreeg hij gewoon nog bv.

Het heeft denk een maand geduurd voordat dat ritme goed liep, vooral omdat hij eerst de kv weigerde en alles 's nachts kwam inhalen :+ Nu drinkt hij nog bij het wakker worden en naar bed gaan bij mij en krijgt hij 's avonds nog een fles kv. Overdag geen melk meer :)
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:31:22 #107
73386 Fazz
onderweg
pi_153801189
Ook een vraagje trouwens! Ik heb nog melk van december in de vriezer liggen, kan ik dat nog geven? :?
pi_153801262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gaf je op de kdv-dagen dan kv, Franny?

Ja, bij het kdv en tijdens 'papadag' kreeg ze dan kv. En ook een tijdje een flesje voor het slapengaan toen de bijvoeding nog niet wilde vlotten en ze hongerig bleef 's avonds.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:37:04 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153801318
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Ook een vraagje trouwens! Ik heb nog melk van december in de vriezer liggen, kan ik dat nog geven? :?
Hoe koud is je vriezer? Bij -15 kan dat nog ja.
KuikenGuppy
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:42:08 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153801420
SQ, bij mijn oudsten ben ik na de 9 maanden nog n maand of 2(?) doorgegaan met kolven in mijn pauze. Niet ideaal, het moest allemaal snel-snel en ik had dan meestal nog een krap kwartiertje over om te eten en mijn zinnen te verzetten.

Bij S. ben ik vrijwel meteen met 9 maanden noodgedwongen gestopt met kolven. Ging prima! Maar stuwing heb ik bij hem dan ook amper gehad :{ (Ik voel ook nooit een tsr. Voor hetzelfde geld drinkt hij al bijna 3 jaar droog _O-)
Ik had nog een vriezervoorraad waar hij een paar weken van kon drinken en daarna overgestapt op water, aangelengde koemelk en voor het slapen gaan een flesje kv bij oma.

Scheelt wel dat ik altijd werkte op maandag, woensdag, vrijdag. Na elke werkdag was er dan ook volop gelegenheid om letterlijk en figuurlijk bij te tanken. En de gemiddeld 3 nachtvoedingen houden de productie ook op peil hier.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:22:49 #111
335643 faptist
Maakt fouten
pi_153872539
Weten jullie of het mogelijk is om via je bv je kind makkelijker te laten poepen? Ik bedoel dus: zijn er middeltjes/bepaalde etenswaren die wat laxerend kunnen werken bij baby's?

Ro poept zo moeilijk. Echt eens per 3 dagen ofzo en rond de 2e dag is het persen, persen.. Rood hoofd. Kramp.
Overstrekken..
Vind het zielig :-(
pi_153878964
AH weinig poepen is zielig idd! Hier niks ontdekt helaas.

Interessante vraag van sq! Hier over 2 weken is het gedaan met kolfrecht, jemig, echt, wie had dat ooit gedacht? Ik heb na een uur of 5 echt ploftieten, dus dat wordt nog wat. Eerst straks nog 2 weken vakantie dus het speelt over 4 weken hier pas maar ik zal wel moeten kolven in de lunchpauze. Wat ik echt waardeloos vind. Loop graag rondje met collega's, bijkletsen, broodje halen, kan dan allemaal niet :'( pauze verzetten, langer doorwerken, kan allemaal roostertechnisch niet. Alleen in een kwartier kolven en dan nog FF buiten lopen of warm broodje eten zou kunnen.

Qua vriezer voorraad kolf ik zo min mogelijk want we hebben geen bakjes meer. Vriezer, grote la, zit compleet vol... :') *O*
  zondag 28 juni 2015 @ 19:59:07 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_153908966
Ik heb vandaag de lactatiekundige gesproken en in principe kan ik gewoon per direct stoppen met kolven. De voeding overdag ben ik dan "kwijt" maar ze zei ook dat het best kon zijn dat M nog wel gewoon overdag kan drinken bij me :? Nou ja, ik ga het gewoon doen. Het stomme is dat het gevoelsmatig nog steeds als falen voelt ofzo. Maar ik word echt pischagrijnig van het kolven ondertussen en het is niet het einde van de borstvoeding, dat moet ik echt tegen mezelf blijven zeggen. Maar er blijft zo'n stom knagend gevoel. :(
disclaimer
pi_153909445
Ik hoop/denk dat je, eenmaal erdoorheen, snel van dat gevoel af bent, SQ. Waar zit dat idee van falen precies in, denk je?

En inderdaad, snap wel wat de lactatiekundige zegt. Want je zult waarschijnlijk minder productie hebben, maar dat neemt niet weg dat ze toch overdag bij je kan drinken. Zo is het bij mij volgens mij. En zo gaat het volgens mij ook bij vrouwen die door een nieuwe zwangerschap minder melk hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 28 juni 2015 @ 20:15:29 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153909555
Ja zo begrijp ik het ook inderdaad. Je hebt nu best een stabiele productie. Als je kind na een tijd doorslapen ineens wel weer s nachts wil drinken dan heb je ook gewoon melk.
pi_153909673
Ik vind het wel super goed dat jullie beiden al bijna 9 maanden voeden. En verder wat Franny zegt.
pi_153909701
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag de lactatiekundige gesproken en in principe kan ik gewoon per direct stoppen met kolven. De voeding overdag ben ik dan "kwijt" maar ze zei ook dat het best kon zijn dat M nog wel gewoon overdag kan drinken bij me :? Nou ja, ik ga het gewoon doen. Het stomme is dat het gevoelsmatig nog steeds als falen voelt ofzo. Maar ik word echt pischagrijnig van het kolven ondertussen en het is niet het einde van de borstvoeding, dat moet ik echt tegen mezelf blijven zeggen. Maar er blijft zo'n stom knagend gevoel. :(
Waarom voelt het als falen?

Even als hart onder de riem:
ik heb bijna nooit tijd om te kolven onder werktijd. Ik kolf dan als ik thuis kom snel de borst leeg terwijl Lou aan de andere borst drinkt. Uit die ene borst kolf ik genoeg voeding voor bij de gastouder (ongeveer 300cc) Mijn productie doet het nog steeds.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:19:43 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_153909732
Ja, dat is ook zeker zo.
En faalgevoel, tsja. Ik heb melk, ik kan kolven, en de borstvoeding loopt al vanaf het begin enorm goed. Ik maak nu een "egoistische" keuze door niet meer te kolven. Alleen omdat het me tegen staat. En dat voelt ergens niet als een goede reden.
Rationeel weet ik dat die gedachtengang nergens op slaat, maar ja, dat hoofd ;)
disclaimer
  zondag 28 juni 2015 @ 20:20:20 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153909753
:*
  zondag 28 juni 2015 @ 20:22:49 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_153909831
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:18 schreef Skittles het volgende:

[..]

Waarom voelt het als falen?

Even als hart onder de riem:
ik heb bijna nooit tijd om te kolven onder werktijd. Ik kolf dan als ik thuis kom snel de borst leeg terwijl Lou aan de andere borst drinkt. Uit die ene borst kolf ik genoeg voeding voor bij de gastouder (ongeveer 300cc) Mijn productie doet het nog steeds.
Haha, damn, die hoeveelheden :o je zou een handel kunnen beginnen!
disclaimer
pi_153909963
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Haha, damn, die hoeveelheden :o je zou een handel kunnen beginnen!
Dat is wel na 10 uur geen kind aan de tiet hè :P
  zondag 28 juni 2015 @ 20:29:02 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_153909998
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:27 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dat is wel na 10 uur geen kind aan de tiet hè :P
dat haal ik nog niet uit twee borsten na 14 uur geen kind ;)
disclaimer
pi_153910637
Oh sorry :@ Mijn kijk op wat normaal is, is een beetje scheef.. :')
pi_153911273
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat is ook zeker zo.
En faalgevoel, tsja. Ik heb melk, ik kan kolven, en de borstvoeding loopt al vanaf het begin enorm goed. Ik maak nu een "egoistische" keuze door niet meer te kolven. Alleen omdat het me tegen staat. En dat voelt ergens niet als een goede reden.
OK, snap het. Even nog om het te 'relativeren': ze eet er nu al lekker bij, dus ze is ook steeds minder afhankelijk van de bv. In die zin heb je gewoon een mooi moment gekozen denk ik en ook heel knap hoe lang je het hebt volgehouden! Daarnaast zul je op juist die momenten dat het voor haar het fijnste is (in de avond en nacht) gewoon nog bv geven. :) .

Hier merk ik dat I het vooral af en toe heel gezellig en knus vindt om bij me te drinken (op vrije dagen 's ochtends in bed bijvoorbeeld en aan het eind van de middag als rustmomentje of als ze met me naar een Nijntje filmpje kijkt) maar ik heb nu eigenlijk het idee dat als ik ermee zou stoppen ze daar niet erg mee zou zitten. Het is eigenlijk een beetje gekomen sinds ze de nachten is gaan doorslapen nu bijna twee maanden geleden. Ben dus benieuwd hoe lang we nog doorgaan.. Als ik het idee krijg dat het vooral op mijn initiatief gebeurt en het haar weinig uitmaakt, dan stop ik. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 29 juni 2015 @ 09:41:29 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_153920720
Ik ben benieuwd Franny! Jij voedt nu toch ook al zo'n anderhalf jaar!

Skittles, neejoh! Ieder lichaam werkt nou eenmaal anders :D
disclaimer
pi_153921686
Op m'n werk is een kleine babyboom geweest en ik zit nu constant tussen mede-kolvers. Zó fijn! Ten tijde van m'n oudste was ik de enige en dan voelde ik me soms toch bezwaard om even een kwartiertje te nemen. Nu moeten we onze lunches ergens tussen alle flessen moedermelk in de koelkast zien te proppen :D
pi_153922223
Oeh, dat lijkt me inderdaad veel fijner Wupwup. Gezellige boel in de koelkast :D

Benieuwd hoe het gaat vandaag zonder kolven SQ!

Ik weet dat het bij iedereen verschillend gaat, maar toch deze vraag :P wanneer gingen er bij jullie voedingen af (naast bijvoeding/sowieso)? Of ze nou er bij eet of niet, ze komt al bijna vanaf de geboorte 7 keer per dag. Wat ik prima vind, maar ergens moet ze toch minder gaan drinken, toch.
  maandag 29 juni 2015 @ 11:59:45 #128
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153922744
Succes SQ!

Wup dat klinkt goed :)

Ik vind het ook steeds moeilijk om een beetje een goede draai te vinden in de combi bv/fv/bijvoeding.
Deze week toch maar even lk bellen voor advies :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_153922948
Helio, ze gaan eraf en komen er weer bij. Bij ons. Ze drinkt vooral steeds minder per voeding, maar niet zozeer minder frequent.
  maandag 29 juni 2015 @ 12:16:32 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153923033
Zo moeilijk om iets over te zeggen Helio. Hier hebben ze de 7 voedingen tot ongeveer 2 jaar volgehouden. Maar dat waren dan wel maar 2 voedingen overdag ( ;( ). Het komt en het gaat inderdaad.
pi_153923537
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef Heliotrope het volgende:
Oeh, dat lijkt me inderdaad veel fijner Wupwup. Gezellige boel in de koelkast :D

Benieuwd hoe het gaat vandaag zonder kolven SQ!

Ik weet dat het bij iedereen verschillend gaat, maar toch deze vraag :P wanneer gingen er bij jullie voedingen af (naast bijvoeding/sowieso)? Of ze nou er bij eet of niet, ze komt al bijna vanaf de geboorte 7 keer per dag. Wat ik prima vind, maar ergens moet ze toch minder gaan drinken, toch.
Ellie is nu 22 maanden en drinkt nog steeds 6-8 x per dag. Dus ik zou 't niet weten!
Home is where the O+ is...
pi_153923576
Ik moest tellen om te bedenken hoeveel voedingen ik nog geef.
En dan kom ik uit op 3 goeie doordrinkvoedingen en 3 slaap/knuffel/gezelligvoedingen. Plus evt troost er nog naast.
Voor mijn gevoel is het veel minder :o
  maandag 29 juni 2015 @ 12:46:45 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153923581
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef Heliotrope het volgende:
Oeh, dat lijkt me inderdaad veel fijner Wupwup. Gezellige boel in de koelkast :D

Benieuwd hoe het gaat vandaag zonder kolven SQ!

Ik weet dat het bij iedereen verschillend gaat, maar toch deze vraag :P wanneer gingen er bij jullie voedingen af (naast bijvoeding/sowieso)? Of ze nou er bij eet of niet, ze komt al bijna vanaf de geboorte 7 keer per dag. Wat ik prima vind, maar ergens moet ze toch minder gaan drinken, toch.
Het verschilt echt per kind, heb ik gemerkt... en per dag :Y) kuiken is 16 maanden en drinkt nog minimaal 2x bij mij, maar op sommige dagen kan dat rustig nog een keer of 6 zijn :').
KuikenGuppy
  maandag 29 juni 2015 @ 12:48:13 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153923607
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ik moest tellen om te bedenken hoeveel voedingen ik nog geef.
En dan kom ik uit op 3 goeie doordrinkvoedingen en 3 slaap/knuffel/gezelligvoedingen. Plus evt troost er nog naast.
Voor mijn gevoel is het veel minder :o
Haha, dit ja ;). Een voeding is ook niet meer echt een voeding zoals eerst he... hops, even snel die tiet eruit flopsen als kuiken toch aan het knuffelen is, voelt toch anders dan hoe het in het begin ging, dat je er echt helemaal voor ging zitten met voedingskussen en al, zoogcompressen uit je bh vissen, lanoline smeren na afloop, etc. ;).
KuikenGuppy
pi_153923626
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha, dit ja ;). Een voeding is ook niet meer echt een voeding zoals eerst he... hops, even snel die tiet eruit flopsen als kuiken toch aan het knuffelen is, voelt toch anders dan hoe het in het begin ging, dat je er echt helemaal voor ging zitten met voedingskussen en al, zoogcompressen uit je bh vissen, lanoline smeren na afloop, etc. ;).
Als je het zo brengt lijkt het eeeeeeuwen geleden :D
  maandag 29 juni 2015 @ 12:50:16 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153923640
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Als je het zo brengt lijkt het eeeeeeuwen geleden :D
Er kan veel gebeuren in een jaar :D O+.
KuikenGuppy
pi_153923975
Gaat dat voeden bij een 2e nou zoveel 'makkelijker' dan bij een eerste trouwens?
Als ik nu nog mijn eerste weken bedenk met dat installeren en alles erop en eraan en hoe makkelijk je er op den duur in wordt.
Ligt dat aan het nieuwe of gewoon aan de leeftijd van je baby?
  maandag 29 juni 2015 @ 13:23:24 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_153924236
Ik was bij de tweede wel veel makkelijker, voelde me vooral heel zelfverzekerd wat betreft voeden. Ik had immers al een kind grootgebracht op mijn melk, dus dan zou me dat een tweede keer ook wel lukken.

Daarbij helpt ook het vat aan kennis over bv die je dan al hebt, je laat je minder snel van de wijs brengen, volgt makkelijk je gevoel, buitenshuis voeden vond ik ook veel makkelijker.

Installeren heb ik nooit zo gedaan, kon zelfs op een houten bankje gewoon voeden. Vond ik wel zo makkelijk om mezelf dat niet aan te leren.

Ego post:
Ik heb half Juni de WHO-norm behaald en stoppen lijkt meneer nog niet van plan te zijn voorlopig. O+
pi_153925113
Juud *O*
pi_153925733
Wat Juud zegt :Y

En hoera voor de who-norm!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153929762
Helio gerelateerde vraag maar mijn mini is nu 6 weken en drinkt sinds enkele dagen maar 5 keer per dag, is dat wel genoeg? (Volledige bv op verzoek)
  maandag 29 juni 2015 @ 16:57:28 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153929902
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:09 schreef BlueEyes het volgende:
Gaat dat voeden bij een 2e nou zoveel 'makkelijker' dan bij een eerste trouwens?
Ja. Bij de 1e heb ik 1,5 dag gevoed. En bij nummer 2 (en 3) zijn we nu al bijna 2,5 jaar verder :+

En Juud79 *O* voor WHO!
  maandag 29 juni 2015 @ 16:58:46 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153929936
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:52 schreef Rawedni het volgende:
Helio gerelateerde vraag maar mijn mini is nu 6 weken en drinkt sinds enkele dagen maar 5 keer per dag, is dat wel genoeg? (Volledige bv op verzoek)
Kijk naar de luiers, heeft 'ie goede plasluiers? Die vol zitten, niet geel van kleur zijn en niet stinken? Is het een tevreden en alert kindje? Ja op alles? Dan kan het prima ;) Evt kan je anders een (paar) keer extra gaan wegen bij het CB, als je er onzeker over bent.
KuikenGuppy
pi_153929972
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kijk naar de luiers, heeft 'ie goede plasluiers? Die vol zitten, niet geel van kleur zijn en niet stinken? Is het een tevreden en alert kindje? Ja op alles? Dan kan het prima ;) Evt kan je anders een (paar) keer extra gaan wegen bij het CB, als je er onzeker over bent.
Ja minder luiers uiteraard, voorheen was het ook veel troostdrinken en sinds we een draagdoek hebben slaapt ze een stuk beter dus minder troost/drinken nodig.. Maar nog steeds goeie plasluiers en enkele poepluiers (met gele bv poep) per dag. Morgen gaan we weer wegen maar tot 2 weken geleden kwam ze 250 gram per 5 dagen aan, dat was ook wel erg veel natuurlijk?
  maandag 29 juni 2015 @ 17:05:35 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153930119
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:00 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Ja minder luiers uiteraard, voorheen was het ook veel troostdrinken en sinds we een draagdoek hebben slaapt ze een stuk beter dus minder troost/drinken nodig.. Maar nog steeds goeie plasluiers en enkele poepluiers (met gele bv poep) per dag. Morgen gaan we weer wegen maar tot 2 weken geleden kwam ze 250 gram per 5 dagen aan, dat was ook wel erg veel natuurlijk?
Klopt, dat gaat natuurlijk ook wat afnemen :) zolang ze het goed doet en alert en vrolijk is, is het prima hoor!
KuikenGuppy
pi_153930128
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 17:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, dat gaat natuurlijk ook wat afnemen :) zolang ze het goed doet en alert en vrolijk is, is het prima hoor!
Thanks ^O^
pi_153955430
Hmm inderdaad heel verschillend per baby dus :D
En rawedni, klinkt gewoon goed!
pi_153963116
Afgelopen weekend een nieuwe voedingsbeha gekocht. Er was er eentje voor me besteld, dus ik vroeg er gelijk naar bij een verkoopster. Vroeg ze of ik al voed of dat ik daar nog mee moet beginnen! :+ proest :D

Verder maar weer m'n kolf tevoorschijn gehaald. Kijken of ik rechts zelf wat meer kan stimuleren. J doet het niet en het verschil is naar mijn idee wel echt zichtbaar :{
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:48:00 #149
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153980608
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag de lactatiekundige gesproken en in principe kan ik gewoon per direct stoppen met kolven.
SQ hoe ging het met het niet-kolven?
Voel je je er al wat beter bij?
En kolfde je daarvoor nog 3x pd of had je dat al een beetje afgebouwd? :)
[/vragenvuur]

Haha Kursor, zat de bh wel goed? Hopelijk helpt de extra stimulatie :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:55:29 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_153980791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:48 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

SQ hoe ging het met het niet-kolven?
Voel je je er al wat beter bij?
En kolfde je daarvoor nog 3x pd of had je dat al een beetje afgebouwd? :)
[/vragenvuur]

Haha Kursor, zat de bh wel goed? Hopelijk helpt de extra stimulatie :Y
Jain, nou ja, het is wel beter zo. Ik kolfde twee keer per dag maar de laatste weken zat ik twee keer dertig minuten op de hoogste stand dubbelzijdig voor in totaal 200 cc ofzo.
Alleen slaapt mijn kint ineens vaak door, uiteraard. Dus dan drinkt ze 's morgens 1 borst leeg en zit ik die andere alsnog te kolven :')
En hoe gaat het bij jou?
disclaimer
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:14:02 #151
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153981229
Haha zal je net zien natuurlijk. Wel fijn van het doorslapen! :Y

Hier was ik er al 'overheen' dat hij KV krijgt op oppasdagen..
Maar nu probeer ik ook wat minder stress erop te leggen dat hij soms de borst niet pakt als ik gewoon bij hem ben.
Dan heeft hij zo'n dorst dat hij steeds los laat en tsr geen kans krijgt waardoor hij een beetje gefrustreerd wordt.. weer aanhappen.. 1x zuig.. en weer los.. mekker.. overeindzitten.. enn dan weer opnieuw :{
Net ook weer.. ben uiteindelijk maar een flesje voor hem gaan maken die hij gulzig opdronk.
Dit is wel steeds voor het slapen gaan.. dus is hij moe..of als hij heel veel honger heeft... en dan heeft hij dus minder geduld voor de borst lijkt het.

Maar heb geen zin om elke keer met voeden vanaf het begin al bang te zijn dat het deze keer misschien weer niet 'goed' zal gaan. Lukt het niet.. dan krijgt hij gewoon een flesje.. (maar ik vind deze 'overgang' wel best moeilijk en probeer het nare gevoel nu kwijt te raken erover).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:51:39 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153983419
Vandaag ben ik een soort van lopend buffet voor Lucas _O- Om de haverklap komt hij wat slokjes drinken in allerlei houdingen :D probeerde ook uit mijn navel te drinken :') En blij dat hij is!

Pas op: tetten in beeld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Chanty op 01-07-2015 18:10:49 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:21:48 #153
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153983973
Haha schattig! Lag je topless chanty? Dan is het natuurlijk extra makkelijk om slokjes te halen :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_153984422
Haha Chanty. Die foto's zijn ontroerend en grappig tegelijk O+
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:57:20 #155
335643 faptist
Maakt fouten
pi_153984649
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kijk naar de luiers, heeft 'ie goede plasluiers? Die vol zitten, niet geel van kleur zijn en niet stinken? Is het een tevreden en alert kindje? Ja op alles? Dan kan het prima ;) Evt kan je anders een (paar) keer extra gaan wegen bij het CB, als je er onzeker over bent.
Waarom mag de urine niet geel zijn?
Gisterochtend had ro dit namelijk.
Moet zeggen dat ze de dag ervoor weinig tot niets gedronken had.
Ze heeft koorts dus het is nu sowieso allemaal anders.

Want dat wilde ik jullie nog vragen;
Loopt bij jullie de bv terug bij een ziek kindje? Ze wil niet drinken. Ik blijf haar aanleggen. Ze hapt wel aan maar na 2 a 3 keer slikken is het weer klaar.
Met kolven haal ik nu maar 100 ml uit 2 borsten en dat na 20 min kolven!
Ik ben zo bang dat m'n bv er mee stopt :'(
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:58:17 #156
335643 faptist
Maakt fouten
pi_153984673
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:51 schreef Chanty het volgende:
Vandaag ben ik een soort van lopend buffet voor Lucas _O- Om de haverklap komt hij wat slokjes drinken in allerlei houdingen :D probeerde ook uit mijn navel te drinken :') En blij dat hij is!

Pas op: tetten in beeld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ge-wel-dig !
Heerlijk dat hij het zo doet en dat het kan O+
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:42:30 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153985624
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:57 schreef faptist het volgende:

[..]

Waarom mag de urine niet geel zijn?
Gisterochtend had ro dit namelijk.
Moet zeggen dat ze de dag ervoor weinig tot niets gedronken had.
Ze heeft koorts dus het is nu sowieso allemaal anders.

Want dat wilde ik jullie nog vragen;
Loopt bij jullie de bv terug bij een ziek kindje? Ze wil niet drinken. Ik blijf haar aanleggen. Ze hapt wel aan maar na 2 a 3 keer slikken is het weer klaar.
Met kolven haal ik nu maar 100 ml uit 2 borsten en dat na 20 min kolven!
Ik ben zo bang dat m'n bv er mee stopt :'(
Gele urine is vaak weinig verdund, dus dat kan duidelijk op te weinig vocht. Als je zelf bijv. een dag weinig hebt gedronken, is je urine ook veel geler dan op een dag waarop je heel veel hebt gedronken.
Ik heb er niet genoeg verstand van/ ervaring mee om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, als je je zorgen maakt, kan je het beste een LK raadplegen.
Sneu dat ze ziek is ;( spuugt ze ook, of alleen koorts? Misschien doet het slikken haar pijn?
KuikenGuppy
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:12:10 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153986191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:21 schreef Radyhyn het volgende:
Haha schattig! Lag je topless chanty? Dan is het natuurlijk extra makkelijk om slokjes te halen :)
Had het topje idd uitgelaten na de voeding. In bad wil hij nu ook altijd drinken O+ sowieso begint hij hardop te lachen als ik mijn tieten tevoorschijn haal :D en de eerste voeding na mijn werk vindt hij helemaal feest. Zijn gezicht licht echt op als ik mijn shirt omhoog doe.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153986681
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Had het topje idd uitgelaten na de voeding. In bad wil hij nu ook altijd drinken O+ sowieso begint hij hardop te lachen als ik mijn tieten tevoorschijn haal :D en de eerste voeding na mijn werk vindt hij helemaal feest. Zijn gezicht licht echt op als ik mijn shirt omhoog doe.
Heerlijk he O+
Hier ook een hoop gegrinnik als ik vraag 'Wil je ook nog een slokje?'
Dan gaan de handjes al richting shirt.
En als ik 's nachts bij het bedje kom graaien die handjes ook alvast naar de borst, UITGEHONGERD :Y) (as if :') )
pi_153986950
Aww Chanty O+
En ghehehe Blue :) Mijnes kijkt sip als ik m'n bh aantrek :')
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')