Dan geef je goud een hogere waarde en/of deel je het op in atomische kleine deeltjes.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:14 schreef LXIV het volgende:
We hadden de ongekende welvaartsgroei sinds 1970 nooit gehad als we hadden vastgehouden aan de goudstandaard. Hoe kun je de almaar toenemende behoefte aan geld nu dekken als je maar een beperkte hoeveelheid goud hebt? Goud kun je niet bijdrukken.
Dat is ook precies de kracht.quote:
De welvaart die we nu kennen is ongekend. Ook inclusief crisis. Dus wat nou 'gouden standaard?'\quote:Op woensdag 30 december 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is ook precies de kracht.
Die welvaart is dan ook voor een belangrijk deel gebouwd op drijfzand en die rekening krijgen we vanzelf gepresenteerd.
Net als geld en zoveel andere zaken.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De welvaart die we nu kennen is ongekend. Ook inclusief crisis. Dus wat nou 'gouden standaard?'\
Goud is niks meer dan een middel.
Nee, maar ook niet de totale globale ineenstorting van het systeem binnenkort..quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:14 schreef LXIV het volgende:
We hadden de ongekende welvaartsgroei sinds 1970 nooit gehad als we hadden vastgehouden aan de goudstandaard.
en dat is exact wat de meeste "economen" hier maar ook elders niet lijken te kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Die welvaart is dan ook voor een belangrijk deel gebouwd op drijfzand en die rekening krijgen we vanzelf gepresenteerd.
Dat is nog slechts een voorspelling.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:34 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet de totale globale ineenstorting van het systeem binnenkort..
Die ongeveer iedere twee maanden boven komt drijven.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog slechts een voorspelling.
Nee, work in progress. Baltic dry index all-time low, arbeidsparticipatiegraad US laagste punt in 30 (!) jaar, (staats)schulden die onbetaalbaar zijn, consumentenbestedingen (waar bijna alle economieën op zijn gebaseerd) dalen, banken die omvallen (deze week Banco Internacional de Funchal), winkelketens die bij bosjes omvallen, duizenden werkelozen per maand erbij.......quote:Op donderdag 31 december 2015 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nog slechts een voorspelling.
Jij stelt een recessie gelijk aan een 'totale globale ineenstorting van het systeem' ?quote:Op donderdag 31 december 2015 16:16 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, work in progress. Baltic dry index all-time low, arbeidsparticipatiegraad US laagste punt in 30 (!) jaar, (staats)schulden die onbetaalbaar zijn, consumentenbestedingen (waar bijna alle economieën op zijn gebaseerd) dalen, banken die omvallen (deze week Banco Internacional de Funchal), winkelketens die bij bosjes omvallen, duizenden werkelozen per maand erbij.......
Oh wacht, maar jij gelooft de gemanipuleerde cijfers van de overheid natuurlijk. Nee, dan is het herstel reeds ingezet
Dit systeem, dit fracitional reserve banking systeem, zonder enige dekking is uitgemolken en loopt op haar eind. Dit is geen recessie, dit is het eind van een systeem.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:21 schreef nikao het volgende:
[..]
Jij stelt een recessie gelijk aan een 'totale globale ineenstorting van het systeem' ?
Ik begrijp de doemdenkers in goud sowieso niet zo; men lijkt voor het gemak even te vergeten wat voor impact in brede zin het zal hebben als 'het totale globale systeem instort'..
Leuk dat je goud zoveel waard is dan, maar dikke kans dat het totale chaos is om je heen, niet bepaald een wereld waarin het 'lekker leven' is...
Ligt eraan, je krijgt vooral een run op voedsel en basisbenodigdheden.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:21 schreef nikao het volgende:
[..]
Jij stelt een recessie gelijk aan een 'totale globale ineenstorting van het systeem' ?
Ik begrijp de doemdenkers in goud sowieso niet zo; men lijkt voor het gemak even te vergeten wat voor impact in brede zin het zal hebben als 'het totale globale systeem instort'..
Leuk dat je goud zoveel waard is dan, maar dikke kans dat het totale chaos is om je heen, niet bepaald een wereld waarin het 'lekker leven' is...
Ik zei ook niet dat goud dan niet nodig/useful/wat dan ook is. M'n punt was meer dat veel 'goldbugs' enorm hoge prijzen voor goud voorspiegelen en net doen alsof dat heel mooi/fijn/goed zou zijn, waarbij ze dus even de rest van de omstandigheden buiten beschouwing laten.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ligt eraan, je krijgt vooral een run op voedsel en basisbenodigdheden.
Goud kun je niet eten nee, maar je eten zal op raken.
Dan is goud en zilver bij uitstek het middel om mee te ruilen.
Zelfs een kind weet wat het is en dat het waardevol is, letterlijk van hier tot China.
Dat is dus een voorspelling, precies wat LXIV zei.quote:Op donderdag 31 december 2015 16:30 schreef MisterCe het volgende:
is uitgemolken en loopt op haar eind. Dit is geen recessie, dit is het eind van een systeem.
Klopt maar als je dat bord voor je kop zou weghalen dan zie je dat het onderhuids al bezig is. Of wil je zeggen dat het redden van driekwart van de banken de afgelopen jaren geen enkele betekenis heeft. Dat dit alleen een recessie is, dat die banken nu helemaal gezond zijnquote:Op donderdag 31 december 2015 17:32 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat is dus een voorspelling, precies wat LXIV zei.
Niet op drijfzand, op arbeid en productie, export.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zo te horen ben ik hier niet de gene met een bord voor me kop............quote:Op donderdag 31 december 2015 18:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Klopt maar als je dat bord voor je kop zou weghalen dan zie je dat het onderhuids al bezig is. Of wil je zeggen dat het redden van driekwart van de banken de afgelopen jaren geen enkele betekenis heeft. Dat dit alleen een recessie is, dat die banken nu helemaal gezond zijn
Wil je ontkennen dat driekwart van de banken met "verzonnen" geld is gered? Wil je ontkennen dat dit een feit is?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Zo te horen ben ik hier niet de gene met een bord voor me kop............
Ik stip alleen aan dat het een voorspelling is, en daarbij neem ik even voor het gemak aan dat je niet in de toekomst kunt kijken.
Kan jij leuk doen alsof het feiten zijn, dat is simpelweg niet zo.
Dat het nu een 'opmerkelijke' situatie is kan niemand ontkennen. Zo ook kan jij niet ontkennen dat we nog nooit in een dergelijke situatie zijn geweest in de geschiedenis. Dus om nu te claimen dat je weet wat er gaat gebeuren is kortzichtig, onzin of domweg arrogant.
Neuh. Wil jij ontkennen dat in de toekomst kijken GEEN feit is?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:40 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat driekwart van de banken met "verzonnen" geld is gered? Wil je ontkennen dat dit een feit is?
Het gaat om het proces dat gaande is. Dus jij gelooft dat alles goed komt, over een tijdje zijn we one happy family?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:41 schreef nikao het volgende:
[..]
Neuh. Wil jij ontkennen dat in de toekomst kijken GEEN feit is?
Dat was het punt namelijk.
Man wat wordt ik toch mooi van al die zwart-wit denkers...quote:Op donderdag 31 december 2015 19:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het gaat om het proces dat gaande is. Dus jij gelooft dat alles goed komt, over een tijdje zijn we one happy family?
Het is hetzelfde als een terminale aidspatiënt waarvan alle organen zijn uitgevallen. dat ik zeg dat hij binnenkort dood zal zijn en dat jij zegt: JIJ KAN DIT HELEMAAL NIET ZEGGEN WANT DAT IS EEN VOORSPELLING
Het is een wiskundige zekerheid dat dit systeem zal instorten. Het enige wat ik niet weet is WANNEER dit zal gebeuren. Het is eigenlijk al vijf jaar geleden gebeurt maar met verzonnen geld heeft men dit uitgesteld.quote:Op donderdag 31 december 2015 19:47 schreef nikao het volgende:
[..]
Man wat wordt ik toch mooi van al die zwart-wit denkers...
Ik heb nog met geen enkel woord gesproken over mijn standpunt of wat ik denk dat er gaat gebeuren. Het punt is alleen dat je het gewoon niet weet.
Je vergelijking gaat totaal niet op, want we hebben al miljoenen terminale aidspatienten meegemaakt, en weten daarmee (vrij zeker, nooit 100% zeker) wat er gaat gebeuren.
Maar dat is dus het verschil met de huidige situatie. Nog nooit is er op deze schaal op deze manier fiatgeld een systeem ingepompt.
En jij beweert zeker te weten wat er gaat gebeuren?
En wat zij je toen ze er mee zouden beginnen? Werd er niet door alle doemdenkers gesproken over hyperinflatie etc? En wat zien we nu? .....
Je kan van alles denken en denken te weten, maar het feit is dat je het niet WEET.
Als je nu al je geld en vermogen 100% in goud stopt is dat gewoon dom gokken op 1 uitkomst.
Kan je doen natuurlijk, en kan goed uitpakken.. maar dat WEET je simpelweg niet. (en daarmee imho ook niet bijster slim om te doen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |