Zit mobiel, baklap.quote:
Aha, het eerst deel is duidelijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Je bent een heel eind in de goede richting. De blote eigendom wordt aan A overgedragen, waardoor het erfpachtrecht inderdaad door vermenging vervalt en A eigenaar wordt van de grond. Dat deel van je analyse klopt dus.
Het klopt ook dat de vermenging - en dus het tenietgaand van het erfpachtrecht - niet ten nadele van de bank werkt. Dat wil niet zeggen dat het hypotheekrecht opeens op de gehele eigendom rust, maar dat de bank in het kader van een executie een erfpachtrecht kan overdragen. Voor de bank verandert er in dit geval dus niets.
Ondanks dat er na de overdracht van de grond door B aan A niemand meer is die een erfpachtrecht op de grond heeft (dat is immers ingesloten in het eigendomsrecht van A) kan de bank een erfpachtrecht op de grond overdragen als het gaat executeren. Dat dat erfpachtrecht nu niet bestaat (of beter: geen zelfstandig beperkt recht is) doet daaraan niets af.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:46 schreef Blistering het volgende:
[..]
Aha, het eerst deel is duidelijk.
Maar het tweede deel snap ik niet helemaal. Hoe moet de bank een erfpachtrecht overdragen wat niet meer bestaat? Het is toch tenietgegaan toen A het eigendomsrecht verkreeg?
Ah, het lichtje begint nu wel enigszins te brandenquote:Op maandag 15 juni 2015 15:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ondanks dat er na de overdracht van de grond door B aan A niemand meer is die een erfpachtrecht op de grond heeft (dat is immers ingesloten in het eigendomsrecht van A) kan de bank een erfpachtrecht op de grond overdragen als het gaat executeren. Dat dat erfpachtrecht nu niet bestaat (of beter: geen zelfstandig beperkt recht is) doet daaraan niets af.
De bank kan dus alsof er niets gebeurd is een erfpachtrecht op de grond overdragen ter executie van het hypotheekrecht. Dat komt door de werking van art. 3:81 lid 3 BW.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het nog even goed nagelezen in mijn ''Goedenrecht geschetst'' (quote:Op maandag 15 juni 2015 15:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ondanks dat er na de overdracht van de grond door B aan A niemand meer is die een erfpachtrecht op de grond heeft (dat is immers ingesloten in het eigendomsrecht van A) kan de bank een erfpachtrecht op de grond overdragen als het gaat executeren. Dat dat erfpachtrecht nu niet bestaat (of beter: geen zelfstandig beperkt recht is) doet daaraan niets af.
De bank kan dus alsof er niets gebeurd is een erfpachtrecht op de grond overdragen ter executie van het hypotheekrecht. Dat komt door de werking van art. 3:81 lid 3 BW.
American Bookstore bij het Spui, ernaast zit nog een andere boekwinkelquote:Op maandag 15 juni 2015 17:11 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een boekwinkel in centraal Amsterdam?
Je bedoelt vast Athenaeum.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:56 schreef Accursius het volgende:
[..]
American Bookstore bij het Spui, ernaast zit nog een andere boekwinkelbeide fantastisch.
Selexyz.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:11 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een boekwinkel in centraal Amsterdam?
Mooi woord.quote:
Je zoekt hem gewoon elke dag op he...quote:Op maandag 15 juni 2015 20:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi woord.
Trouwens, weet je wie ik vandaag heb gezien? Tchock!
Kende het niet.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi woord.
Staat ie soms burgers te flippen bij de Smullers?quote:Op maandag 15 juni 2015 20:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi woord.
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:42 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Staat ie soms burgers te flippen bij de Smullers?
Heb jij een Smullers bij kantoor?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:43 schreef eriksd het volgende:
Smullers, al een tijd niet geweest. Morgen maar eens naar toe.
Ik ben barrista bij Starbucks. Lekker elke dag Erik's naam verkeerd schrijven.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:42 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Staat ie soms burgers te flippen bij de Smullers?
En elke dag mijn gefuckte blik en overlopende ergenis tarten.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben barrista bij Starbucks. Lekker elke dag Erik's naam verkeerd schrijven.
Doen we eigenlijk alleen zodat jij een foto op Twitter of instagram zet dat je naam verkeerd geschreven is. Gratis reclame.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
En elke dag mijn gefuckte blik en overlopende ergenis tarten.
Er zitten wel meer winkels daar die ik nog nooit gezien heb. En laatst was ik de Burger King kwijt, bleek 'ie al maanden dicht te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:53 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Je weet dat er één aan het Gustav Mahlerplein zit he
Of is dit een inside joke
Ja dat heeft met de aanstaande verbouwing te maken.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zitten wel meer winkels daar die ik nog nooit gezien heb. En laatst was ik de Burger King kwijt, bleek 'ie al maanden dicht te zijn.
Ah, oké. Volgens mij is dat echt een kutplek om te zitten met je winkel.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:58 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ja dat heeft met de aanstaande verbouwing te maken.
Maar aan de zuidkant van Station Zuid heb je dus een Smullers, Ah to Go, Julia's etc.
Hoezo? Enig idee hoeveel mensen daar dagelijks passerenquote:Op maandag 15 juni 2015 22:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké. Volgens mij is dat echt een kutplek om te zitten met je winkel.
Dat is grotendeels schijn. Tijdens kantooruren is het er redelijk druk, ja, maar dan gaan de meeste mensen gewoon naar werk/huis. Reizigers uit het station komen niet zo ver buiten. Woningen staan er niet in de omgeving, dus je moet het echt van zakenlui hebben.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:21 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Hoezo? Enig idee hoeveel mensen daar dagelijks passeren
Nu lekker vakantie dus?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef underground1009 het volgende:
Zo, strafrecht 1-tentamen gehad, nu maar afwachten tot uiterlijk volgende week vrijdag of ik nu m'n P binnen heb
Hoppa, weer een P door dit topic.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef underground1009 het volgende:
Zo, strafrecht 1-tentamen gehad, nu maar afwachten tot uiterlijk volgende week vrijdag of ik nu m'n P binnen heb
Gefeliciteerd man.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef underground1009 het volgende:
Hoe ging die? Vond hem zelf meevallen. Als het goed is heb ik ook mijn P danquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef underground1009 het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk met de JB doen?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:12 schreef Henrys het volgende:
Snap niet dat ze nu alweer cursisten toelaten in de UB terwijl dit pas de tweede week van de tentamenperiode is
Is alweer open geloof ik. Dacht dat ze de boeken voorlopig in de UB laten staan oid en dan wachten tot de OB verbouwd is tot nieuwe faculteit. Daar vervolgens nieuwe JB bouwenquote:
Excuses voor meerdere posts, maar zit mobielquote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:08 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hoe ging die? Vond hem zelf meevallen. Als het goed is heb ik ook mijn P dan
Dus het is nu weer als studieruimte te gebruiken?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:24 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Is alweer open geloof ik. Dacht dat ze de boeken voorlopig in de UB laten staan oid en dan wachten tot de OB verbouwd is tot nieuwe faculteit. Daar vervolgens nieuwe JB bouwen
Dit probleem is er ook op de EUR en misschien nog wel erger omdat Hogeschool Rotterdam naast de EUR ligt. De bibliotheek gaat worden verbouwd, maar dan heb je nog steeds hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:12 schreef Henrys het volgende:
Snap niet dat ze nu alweer cursisten toelaten in de UB terwijl dit pas de tweede week van de tentamenperiode is
Jupjup, JOV als het goed is afgesloten met een 8quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:26 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Excuses voor meerdere posts, maar zit mobiel
Ging wel aardig, maar dat gevoel heb ik wel vaker gehad, ook als ik het had verknaldGoed bezig! Jij bent eerstejaars toch? JOV cijfer al binnen dus?
Ja klopt, slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:12 schreef Henrys het volgende:
Ik sliep gewoon op hetzelfde bankje als normaal hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:25 schreef eriksd het volgende:
Vandaag geen Tchock gespot bij mijn ommetje.
Appen jullie niet dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:25 schreef eriksd het volgende:
Vandaag geen Tchock gespot bij mijn ommetje.
Hbo?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:33 schreef eriksd het volgende:
Ik heb mij aan iets lopen ergeren maar ben alweer vergeten wat.
Het vluchtelingenprobleem bij Calais?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:33 schreef eriksd het volgende:
Ik heb mij aan iets lopen ergeren maar ben alweer vergeten wat.
De RuG komt goed uit de busquote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:13 schreef Tchock het volgende:
Ongegeneerd gluren: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)auto-tot-designstoel
Met o.a. 27.000 euro aan hotelovernachtingen voor een bestuurder die niet van de VU naar Ridderkerk wilde rijden maar ook niet wilde verhuizen. Bestuurders van de UvA reizen niet met OV omdat je dan geen vertrouwelijke gesprekken kunt hebben, en gebruiken hun privé-chauffeur om belangrijke stukken te bezorgen. En in Nijmegen kocht iemand een stoel van bijna drie mille op kosten van de Universiteit.
Klopt en vooral die arresten, daarom ga ik ook voor de herkansing. Vind die onvoldoendes zo lelijk staan, heb tot nu alleen BR1 onvoldoende op mijn lijstquote:Op woensdag 17 juni 2015 00:15 schreef Etsu het volgende:
Zo. Weer een dagje studeren erop zitten.
Morgen 'even' faillissementsrecht doen, en dan donderdagochtend knallen.
Ik had veel liever gezien dat ze het gescheiden hielden (A en B), dit is gewoon veel te veel.![]()
Die arresten hoef je niet te kennen. Ik heb al heel wat oefententamens opzitten en je hebt vooral de wet en de colleges nodig.quote:Op woensdag 17 juni 2015 00:59 schreef Henrys het volgende:
[..]
Klopt en vooral die arresten, daarom ga ik ook voor de herkansing. Vind die onvoldoendes zo lelijk staan, heb tot nu alleen BR1 onvoldoende op mijn lijst
Dat je maar beter alvast het adres van het UWV kunt opzoeken.quote:Op woensdag 17 juni 2015 01:02 schreef Henrys het volgende:
http://onderzoek.elsevier(...)nen-2015/15/recht/78
Kwam dit trouwens nog tegen maar weet niet echt wat ik er van moet denken
fiscaal heeft 5/5/5quote:Op woensdag 17 juni 2015 01:02 schreef Henrys het volgende:
http://onderzoek.elsevier(...)nen-2015/15/recht/78
Kwam dit trouwens nog tegen maar weet niet echt wat ik er van moet denken
Downtown Zwolle is anders ook niet echt levendig in de kledingbranche om 9 uur.quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:13 schreef Joosie200 het volgende:
Amsterdam wat een stad, geen kledingwinkel die om 9 uur los is. Toch even gezellig door de Jordaan gelopen
Vanaf afgelopen maandag tot donderdag + zondag/maandag als figurant meedraaien in een nieuwe serie. Ze zochten nog figuranten als student dus easy catchquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Downtown Zwolle is anders ook niet echt levendig in de kledingbranche om 9 uur.
Wat doe je in Amsterdam?
Nice.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vanaf afgelopen maandag tot donderdag + zondag/maandag als figurant meedraaien in een nieuwe serie. Ze zochten nog figuranten als student dus easy catchGaat over het leven van Lubbers.
Ah, met Huub Stapel! Daar las ik toevallig net iets over. Tof man. Waar wordt er gedraaid?quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vanaf afgelopen maandag tot donderdag + zondag/maandag als figurant meedraaien in een nieuwe serie. Ze zochten nog figuranten als student dus easy catchGaat over het leven van Lubbers.
Westergasfabriek. Ziet er totaal niet uit qua gebouwen als een campus van de Amsterdam college universityquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, met Huub Stapel! Daar las ik toevallig net iets over. Tof man. Waar wordt er gedraaid?
Dat ene stuk waar DWDD ook opneemt kan wel voor een campus door. Voor de rest totaal niet inderdaad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 13:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Westergasfabriek. Ziet er totaal niet uit qua gebouwen als een campus van de Amsterdam college universitythough
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kerk van Satan
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ja en Jinek zit hier ook. Wel geinig, twee weken geleden was ik hier voor de Game of Thrones exhibition en nu is de wachtruimte van toen het figurantenhokquote:Op woensdag 17 juni 2015 13:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ene stuk waar DWDD ook opneemt kan wel voor een campus door. Voor de rest totaal niet inderdaad.
Maar leuk joh. Veel plezier.
Zonde.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:27 schreef IPA35 het volgende:
EUR
Kom er halverwege het tentamen achter dat antwoorden max een kantje zijn en dat de rest lekker niet wordt nagekeken. Whehehe. FAIL!
Dom natuurlijk. Altijd eerst het voorblad en regels lezen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:27 schreef IPA35 het volgende:
EUR
Kom er halverwege het tentamen achter dat antwoorden max een kantje zijn en dat de rest lekker niet wordt nagekeken. Whehehe. FAIL!
Waar wacht je op?quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:24 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij heeft de receptionist een oogje op me
Blijkbaar valt ze niet in jouw straatje zo te zien.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:24 schreef Yreal het volgende:
Volgens mij heeft de receptionist een oogje op me
Niet slim van je. Al heb ik zelf wel een stronthekel aan zulke tentamens.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:27 schreef IPA35 het volgende:
EUR
Wie zegt dat het een vrouw is?quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Blijkbaar valt ze niet in jouw straatje zo te zien.
Als onderdeel van het leerproces probeer ik Ike begrijpend lezen bij te brengen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk zei Yreal al dat het géén vrouw is.
Ik lees soms ontzettend snel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 16:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als onderdeel van het leerproces probeer ik Ike begrijpend lezen bij te brengen.
Yreal zegt toch niet dat hij een oogje op de receptionist heeft? En verder: wat zou er zo hilarisch aan zijn als hij dat is?quote:
Zie boven je.quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Yreal zegt toch niet dat hij een oogje op de receptionist heeft? En verder: wat zou er zo hilarisch aan zijn als hij dat is?
Ik moet de rangorde bepalen, en ik heb dit:quote:Bakker BV wordt op aanvraag van Koornstra (een toeleverancier) op 1 september 2013 failliet verklaard. Bakker BV dreef een bakkersbedrijf. In het faillissement van Bakker BV komen de volgende crediteuren met de volgende, door de curator erkende, vorderingen op:
● Fiscus: 30.000 ivm omzetbelasting
● Koornstra: 1000 wegens aanvraagkosten faillissement
● Koornstra: 22000 ivm geleverde producten
● Van Oven: 2000 ivm achterstallig loon over juli en augustus
De curator gaat na verloop van tijd over tot verkoop van de tot de faillissementsboedel behorende goederen. Deze brengen, na aftrek van de kosten van executie en vereffening, ¤ 42.000 op.
http://m.redcoon.nl/B6009(...)01947940&refId=tweakquote:Op woensdag 17 juni 2015 18:26 schreef Accursius het volgende:
Wat is een beetje goede bluetooth speaker voor een kek bedrag? Denk aan 200,- ofzo. Voor op mijn kamer
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:42 schreef Yreal het volgende:
Wat een drama maakt men om een btw verhoging zegman man
Fucking dom, maar geen tijd om nog te veranderen en je kreeg ook geen reserveblaadjes. Je had vier van die dubbele A4's dingen en je moest er per vraag één gebruiken. Maar bij de vragen stond max. één pagina. Gisteren hadden ze al een mail rondgestuurd van dat je één zo'n los vel per antwoord moest gebruiken, dus ik zal het daarom wel verkeerd hebben geïnterpreerd. Bij vraag twee had je A. en B. toen zag ik bij zowel A. als B. staan van max. één pagina. En toen zat ik al op de helft van de tijd (en op 1/4 van het aantal te behalen punten) :/ . Toen de rest, wel volgens de regels, af moeten raffelen i.v.m. tijd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dom natuurlijk. Altijd eerst het voorblad en regels lezen.
Bonuspunt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Fucking dom, maar geen tijd om nog te veranderen en je kreeg ook geen reserveblaadjes. Je had vier van die dubbele A4's dingen en je moest er per vraag één gebruiken. Maar bij de vragen stond max. één pagina. Gisteren hadden ze al een mail rondgestuurd van dat je één zo'n los vel per antwoord moest gebruiken, dus ik zal het daarom wel verkeerd hebben geïnterpreerd. Bij vraag twee had je A. en B. toen zag ik bij zowel A. als B. staan van max. één pagina. En toen zat ik al op de helft van de tijd (en op 1/4 van het aantal te behalen punten) :/ . Toen de rest, wel volgens de regels, af moeten raffelen i.v.m. tijd.
Dus stel ik haal een 6 of zo, dan laat ik het maar doorhalen.
Ja. Dat wel. Maar ja, zinloos als er meer in zit. Ik heb het gewoon verneukt, niet vanwege een gebrek aan kennis, maar door gebrekkig lezen van de voorpagina. Ik las wel het lijstje met punten zoals "niet roken". Maar daarboven stond nog een soort kader waarin stond zoiets van "schrijf je meer dan voorgeschreven dan fuck jou".quote:
De stellingen zijn kut he?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja. Dat wel. Maar ja, zinloos als er meer in zit. Ik heb het gewoon verneukt, niet vanwege een gebrek aan kennis, maar door gebrekkig lezen van de voorpagina. Ik las wel het lijstje met punten zoals "niet roken". Maar daarboven stond nog een soort kader waarin stond zoiets van "schrijf je meer dan voorgeschreven dan fuck jou".
Hogere prijzen = minder omzet. Wat dat betreft snap ik de bezwaren wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:50 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Inderdaad.Alsof
de
ondernemer
het
zelf
betaalt
Ja godver. Laatste vraag van 30 punten. Beargumenteer in max. 2 kantjes of je wel of niet vindt dat met 263 en de prejudiciële procedure er een sluitend stelsel van rechtsbescherming is. Noem arresten, verdragsartikelen en (!) secundaire wetgeving (!).quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
De stellingen zijn kut he?Daar heb ik echt heel slecht op gescoord.
RIPquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Toen had ik daar nog 25 minuten voor. Maar gezegd dat het Hof iig denkt van wel (Les Verts) en dat Hof integratiegeil is en fapt of het nuttig-effect dus dat je zo'n beetje alles kunt roepen en het Hof de Lidstaat naait in jouw voordeel. Maar dat ik er geen kloot van snap o.g.v. Plaumann en Codorníu of ik nu wel of niet een beroep op 263 had moeten doen om ontvankelijk te zijn in de prejudiciële procedure
En toen nog wat gezegd dat de nationale rechter soms een lul is en niet naar het Hof wilt en dat dit een probleem is en toen heb ik nog eea genoemd van Krizan. Toen had ik nog 10 minuten maar ik kon mijn pis niet meer inhouden dus heb er maar een einde aangemaakt.
...en de vier blaadjes ingeleverd bij die Oriëntaalse woestijnroos van de vakgroep.quote:
Ga je me er nou van betichten dat ik niet weet hoe de btw werkt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:50 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Inderdaad.Alsof
de
ondernemer
het
zelf
betaalt
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Toen had ik daar nog 25 minuten voor. Maar gezegd dat het Hof iig denkt van wel (Les Verts) en dat Hof integratiegeil is en fapt of het nuttig-effect dus dat je zo'n beetje alles kunt roepen en het Hof de Lidstaat naait in jouw voordeel. Maar dat ik er geen kloot van snap o.g.v. Plaumann en Codorníu of ik nu wel of niet een beroep op 263 had moeten doen om ontvankelijk te zijn in de prejudiciële procedure
En toen nog wat gezegd dat de nationale rechter soms een lul is en niet naar het Hof wilt en dat dit een probleem is en toen heb ik nog eea genoemd van Krizan. Toen had ik nog 10 minuten maar ik kon mijn pis niet meer inhouden dus heb er maar een einde aangemaakt.
Wat een onzin. Goh, de kapper is nu 15 euro ipv 12.50, dan laat ik mijn haar wel niet knippen. Oh, mijn fiets repareren kost nu 45 euro ipv 40, ik ga wel lopen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hogere prijzen = minder omzet. Wat dat betreft snap ik de bezwaren wel.
Het gaat om het principequote:Op woensdag 17 juni 2015 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een onzin. Goh, de kapper is nu 15 euro ipv 12.50, dan laat ik mijn haar wel niet knippen. Oh, mijn fiets repareren kost nu 45 euro ipv 40, ik ga wel lopen.
Al met al een ramp dus, maar er zit veel meer inquote:
En terecht. Moet je je maar netjes aan de snelheid houden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:18 schreef Yreal het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste snelheidsbon gehad. Vuile boeven
Oh? Kreeg ik anders gewoon meegeleverd bij mijn hardwerkende Nederlander starterspakket.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nog altijd geen ¤1000,- voor de werkende Nederlander.
Verdomme 100 meter voor het bordje einde 50 nog even een flitser neerzetten, pleurisboeven.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
En terecht. Moet je je maar netjes aan de snelheid houden.
Ze stelen van die rijke tata's.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Verdomme 100 meter voor het bordje einde 50 nog even een flitser neerzetten, pleurisboeven.
Dat is geen onzin, dat is een basisbeginsel van economie. Nee, voor een individu geldt waarschijnlijk niet dat ze niet naar de kapper gaan omdat het 14,15% duurder wordt. In totaal gaan er wel degelijk minder mensen naar de kapper bij een prijsverhoging.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een onzin. Goh, de kapper is nu 15 euro ipv 12.50, dan laat ik mijn haar wel niet knippen. Oh, mijn fiets repareren kost nu 45 euro ipv 40, ik ga wel lopen.
Ja, dat is een basisregel van de economie. Gevalletje praktijk die niet helemaal samenloopt met de theorie. Je zal hoogstens meer zwartwerken krijgen. Kappers moeten overigens niet zo zeuren, toen de btw naar het laag tarief ging hebben ze de prijzen ook niet omlaag gedaanquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, dat is een basisbeginsel van economie. Nee, voor een individu geldt waarschijnlijk niet dat ze niet naar de kapper gaan omdat het 14,15% duurder wordt. In totaal gaan er wel degelijk minder mensen naar de kapper bij een prijsverhoging.
http://www.elsevier.nl/Ec(...)ks-duurder-1777994W/quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat is er op eten/drinken na eigenlijk nog 6%? Boeken? Kunst?
Hallo, Yreals onderbuik. Ik ben Tchock.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat is een basisregel van de economie. Gevalletje praktijk die niet helemaal samenloopt met de theorie. Je zal hoogstens meer zwartwerken krijgen. Kappers moeten overigens niet zo zeuren, toen de btw naar het laag tarief ging hebben ze de prijzen ook niet omlaag gedaan.
Boeken, kunst (theater, concerten, musea, bioscopen enz), geneesmiddelen en heel veel diensten.quote:Wat is er op eten/drinken na eigenlijk nog 6%? Boeken? Kunst?
Ik ga echt mijn pathe kaart niet opzeggen als ie dadelijk 3.5 euro duurder is. Sorry. Eerst maar eens zien wat er uberhaupt van komt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hallo, Yreals onderbuik. Ik ben Tchock.
[..]
Boeken, kunst (theater, concerten, musea, bioscopen enz), geneesmiddelen en heel veel diensten.
Ja.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga je me er nou van betichten dat ik niet weet hoe de btw werkt?
Nee, natuurlijk ga je dat niet. Ik ga toch ook niet ineens zelf mijn fietswiel uitlijnen? Dat is helemaal het punt niet. Je gebruikt een stroman-argument.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ga echt mijn pathe kaart niet opzeggen als ie dadelijk 3.5 euro duurder is. Sorry. Eerst maar eens zien wat er uberhaupt van komt.
Moet je ook niet scheuren alsof je op het circuit van Assen bentquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:18 schreef Yreal het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste snelheidsbon gehad. Vuile boeven
Ik heb juist veel geleerd van jou over de BTW. Met als hoogtepunt:quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga je me er nou van betichten dat ik niet weet hoe de btw werkt?
quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:17 schreef Yreal het volgende:
Overigens ga ik er wel vanuit dat 21% dan 19% oid.
Professor Yreal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb er toch 3 lessen over gehad ja.
Nee, dat doe ik niet. 6% zou gaan over de essentiële levensbehoeftes. Ga je die ineens niet meer kopen omdat ze duurder zijn? Nee.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ga je dat niet. Ik ga toch ook niet ineens zelf mijn fietswiel uitlijnen? Dat is helemaal het punt niet. Je gebruikt een stroman-argument.
Mwah, het lijkt mij dat ze het hoge tarief dan ook wel wat zullen verlagen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb juist veel geleerd van jou over de BTW. Met als hoogtepunt:
[..]
Ja. In totaal wel.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. 6% zou gaan over de essentiële levensbehoeftes. Ga je die ineens niet meer kopen omdat ze duurder zijn? Nee.
Baasquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Dus horen ze überhaupt niet onder de 6%quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. In totaal wel.
Overigens zijn de diensten die nu waarschijnlijk verhoogd worden helemaal geen essentiële levensbehoeften.
Nou ja, niet op die manier. In 1,5 pagina.quote:
Lijkt me dat dat wel moet kunnen hoor. Ik heb toch gelachen om alle lijstjes die vandaag langskwamen over de tarieven. Dat verschillende takjes in een bos bloemen een verschillend tarief kunnen zijnquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:40 schreef eriksd het volgende:
Hebben we eindelijk een beetje een dichtgetimmerd stelsel, is men weer besmet met vernieuwingsdrang en kunnen we weer een berg reparatiewetgeving op touw zetten inclusief jurisprudentie. Laat het gewoon zo.
Waar haal je dat vandaan? Er zijn zat dingen onder het 6%-tarief die geen essentiële levensbehoeften zijn en dat zijn ze ook nooit geweest. Omgekeerd zijn er ook dingen onder het hoge tarief die wél essentieel zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus horen ze überhaupt niet onder de 6%
Kon mijn brommer maar hardquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Moet je ook niet scheuren alsof je op het circuit van Assen bent
Ja en konijnenvoer en caviavoer is ook een verschillend tarief. HIHAHO DIE MALLE BTW TOCHquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wel moet kunnen hoor. Ik heb toch gelachen om alle lijstjes die vandaag langskwamen over de tarieven. Dat verschillende takjes in een bos bloemen een verschillend tarief kunnen zijn.
Ik heb geen idee op welke "dat" je nu doelt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wel moet kunnen hoor. Ik heb toch gelachen om alle lijstjes die vandaag langskwamen over de tarieven. Dat verschillende takjes in een bos bloemen een verschillend tarief kunnen zijn.
Wat een onzinvoorbeelden inderdaad. Dan haal je die eruit. WAT EEN HERVORMING MENSEN.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en konijnenvoer en caviavoer is ook een verschillend tarief. HIHAHO DIE MALLE BTW TOCH
Tijd om te onderzoeken of het aantal konijnen en cavia's op Marktplaats nu gaat toenemenquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en konijnenvoer en caviavoer is ook een verschillend tarief. HIHAHO DIE MALLE BTW TOCH
Caviavoer is 21% en konijnenvoer 6% want een konijn kan je bij de slager halen dus voedsel voor de mens dus laag tarief en een cavia niet want huisdier dus luxequote:Op woensdag 17 juni 2015 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en anders blijven ze verschillend? Dat interesseert toch ook niemand. Als je in een restaurant drie cola en een biertje bestelt betaal je ook twee tarieven. Paniek en chaos elke keer weer.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een onzinvoorbeelden inderdaad. Dan haal je die eruit. WAT EEN HERVORMING MENSEN.
Dat is trouwens helemaal niet waar.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Caviavoer is 21% en konijnenvoer 6% want een konijn kan je bij de slager halen dus voedsel voor de mens dus laag tarief en een cavia niet want huisdier dus luxe
Op die reactie zat ik al te wachtenquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is trouwens helemaal niet waar.
Cavia's zijn prima te eten.
Ebooks vs papiere boekenquote:Op woensdag 17 juni 2015 21:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een onzinvoorbeelden inderdaad. Dan haal je die eruit. WAT EEN HERVORMING MENSEN.
Wauw!quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ebooks vs papiere boeken
Wandelstokken vs rolators,
Parkietenvoer dat 95% graan bevat is laag tarief.
Gedroogde bloemen 6%, Geverfde bloemen 21%
Pil voor je kat 6% , diezelfde pil gegeven door de dierenarts, 21%
Yoga 21%, poweryoga 6%
Repareren fiets is 6%. reparatie brommer is 21%.
En zo gaat het maar door
Cijfermatige onderbouwing?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gaat nergens over. Gewoon alles 12% en geen gezeik meer.
Weet ik veel, juristen kunnen niet rekenen. Laat iemand uitrekenen hoeveel we nu binnen krijgen en hoeveel procent btw je moet vragen om bij 1 tarief op datzelfde bedrag uit te komen. Al is het 14.26124%. Geen gezeik, geen procedures, iedereen blij.quote:
Oke.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Weet ik veel, juristen kunnen niet rekenen. Laat iemand uitrekenen hoeveel we nu binnen krijgen en hoeveel procent btw je moet vragen om bij 1 tarief op datzelfde bedrag uit te komen. Al is het 14.26124%. Geen gezeik, geen procedures, iedereen blij.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ebooks vs papiere boeken
Wandelstokken vs rolators,
Parkietenvoer dat 95% graan bevat is laag tarief.
Gedroogde bloemen 6%, Geverfde bloemen 21%
Pil voor je kat 6% , diezelfde pil gegeven door de dierenarts, 21%
Yoga 21%, poweryoga 6%
Repareren fiets is 6%. reparatie brommer is 21%.
En zo gaat het maar door
Dat het onderscheid volslagen ridicuul is.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit?En het tarief gelijk trekken betekent dat voor iedereen de normale boodschappen en vaste lasten veel hoger worden, terwijl in de kroeg tanken goedkoper wordt. Ik vind dat zelf niet echt eerlijk.
Nop. Kinderopvangtoeslag gaat omhoog.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:59 schreef eriksd het volgende:
Ik vind in ieder geval alles best zolang de minima er maar op achteruit gaan.
Nee, dat is het niet. Er is ooit door wijze heren besloten dat het niet eerlijk is basisartikelen hetzelfde te belasten als luxegoederen en -diensten. Ben je het daar wel mee eens? Zo ja, dat betekent dus dat je onderscheid en categorieën moet maken. Als je alle dranken laagtarief maakt en fruit hoog, wat is een smoothie dan? Dat soort problemen houd je altijd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat het onderscheid volslagen ridicuul is.
2,5 uur later: art. 37a Fw!quote:Op woensdag 17 juni 2015 19:34 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje over faillissementsrecht:
[..]
Ik moet de rangorde bepalen, en ik heb dit:
1. Koornstra: ¤ 1.000 (art. 3:288 sub a BW jo art. 21 lid 2 Inv)
2. Fiscus: ¤ 30.000 (art. 21 Inv)
3. Van Oven: ¤ 2.000 (art. 3:288 sub e BW jo. art. 3:281 lid 2 BW)
Dat snap ik allemaal wel, behalve bij Koornota ivm de geleverde producten. Het antwoordenblad zegt:
4. Koornstra: wordt als concurrent schuldeiser batig gerangschikt voor restant: ¤ 9.000
Maar ik zie het niet echt direct staan in de wet. Weet iemand waarom hij een concurrent schuldeiser wordt en waar staat dat?
Dat is jaren terug toch al verhoogt?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
Waar ik wel van baal is dat concerten fors duurder worden. En dat terwijl de prijzen daarvoor al jaren veel harder stijgen dan andere sectoren.
Gister nog 2 kaartjes gehaald voor Janine Jansen in het concertgebouw, 81,- per kaartjequote:Op woensdag 17 juni 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
Waar ik wel van baal is dat concerten fors duurder worden. En dat terwijl de prijzen daarvoor al jaren veel harder stijgen dan andere sectoren.
Ach, jij luistert toch voornamelijk herrie. Voor je eigen bestwil dus.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:05 schreef Tchock het volgende:
Zou met 21% BTW neerkomen op bijna ¤92,5.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gister nog 2 kaartjes gehaald voor Janine Jansen in het concertgebouw, 81,- per kaartje
edit: VerhoogD Y.
Schandaligquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou met 21% BTW neerkomen op bijna ¤92,5.
Ah. Vond al dat pinkpop zo belachelijk veel duurder was geworden over de jaren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik het. ()
En leer spellen gast.
Dat is dus gewoon door de organisatie. Maar zoals gezegd, alle concerten worden duurder.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah. Vond al dat pinkpop zo belachelijk veel duurder was geworden over de jaren.
Dat hele album is heel vet. En mocht je ooit de kans hebben hem live te zien: doen! Nick Cave is echt een magiër op een podium.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:09 schreef Paxcon het volgende:
Dit vind ik wel een fijn nummer van Tchock
Wat gaat ze spelen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Gister nog 2 kaartjes gehaald voor Janine Jansen in het concertgebouw, 81,- per kaartje
edit: VerhoogD Y.
Viool.quote:
https://www.concertgebouw(...)an%3DJanine%2BJansenquote:
Hmm werken uit de Romantiek, fraai.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:11 schreef Blistering het volgende:
[..]
https://www.concertgebouw(...)an%3DJanine%2BJansen
Beethoven - Vioolconcert in D, op. 61
Brahms - Eerste symfonie in c, op. 68
Ik kan niet wachtenquote:
Dank!quote:
Ja hoor. We hebben een vrij ingrijpende reorganisatie achter de rug op kantoor en dat vrat tijd. Inmiddels weer in rustig(er) vaarwater. Hoe is het met iedereen?quote:
Art. 21 of 22 toevallig?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:49 schreef Etsu het volgende:
Voor Handelsrecht (B) moeten we ook de Invorderingswet gebruiken en die staat in het publiekrechtdeel. Dus voor 1 artikeltje een hele bundel meenemen.
En m'n rug is al naar de tering omdat ik van de trap ben gevallen vorige week.Nog steeds last van.
#liefdagboek
art. 21 lid 1 en 2 Inv. iddquote:Op woensdag 17 juni 2015 22:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Art. 21 of 22 toevallig?
Die moet ik ook kennen voor goederenrecht a.s. maandag. I.v.m. de voorrangspositie van de fiscus enzo.
Leer gewoon de genoemde voorrechten uit 21 uit je hoofd, zo veel is het ook weer niet.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:49 schreef Etsu het volgende:
Voor Handelsrecht (B) moeten we ook de Invorderingswet gebruiken en die staat in het publiekrechtdeel. Dus voor 1 artikeltje een hele bundel meenemen.
En m'n rug is al naar de tering omdat ik van de trap ben gevallen vorige week.Nog steeds last van.
#liefdagboek
Dat kan ook idd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leer gewoon de genoemde voorrechten uit 21 uit je hoofd, zo veel is het ook weer niet.
Goed goed.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja hoor. We hebben een vrij ingrijpende reorganisatie achter de rug op kantoor en dat vrat tijd. Inmiddels weer in rustig(er) vaarwater. Hoe is het met iedereen?
Ik had in mijn tweede jaar een hele serie vakken waarvoor ik steeds ófwel IW + civiel recht ofwel publiekrecht én Rv voor nodig had.quote:
Ik vind het wel leuk.quote:
Voorlopig ga ik niet meer weg.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:00 schreef Tchock het volgende:
Spot, ik heb je gemist. Blijf je nu wat langer?
Ook mooi is " voor vier personen"quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:11 schreef Tchock het volgende:
Hele verpakking leeg, staat er onderop "bevat drie porties". Gelukkig was het fruit.
Op de Unox soep in zak staat ook dat je er vier kommen uit kunt halenquote:Op woensdag 17 juni 2015 23:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ook mooi is " voor vier personen"
*schizofreen meldt*
Hoe blijft er dan nog ruimte over voor soep in de verpakking vraag je je af.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op de Unox soep in zak staat ook dat je er vier kommen uit kunt halen
Hehequote:Op woensdag 17 juni 2015 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe blijft er dan nog ruimte over voor soep in de verpakking vraag je je af.
Getest op Oliver Twist waarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Op de Unox soep in zak staat ook dat je er vier kommen uit kunt halen
Sorry Y, maar hier vlieg je toch lelijk uit de bocht. Vanuit je onderbuik roepen dat een omzetbelastingverhoging van 15 procentpunt geen effect heeft op de vraag (sterker nog, mensen belachelijk maken die zeggen en onderbouwen dat dat wel zo is) is zachtst gezegd opmerkelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is dat nou goed of is het verkondigt en draai ik door door handelsrecht?quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Sorry Y, maar hier vlieg je toch lelijk uit de bocht. Vanuit je onderbuik roepen dat een omzetbelastingverhoging van 15 procentpunt geen effect heeft op de vraag (sterker nog, mensen belachelijk maken die zeggen en onderbouwen dat dat wel zo is) is zachtst gezegd opmerkelijk.
Neem eens vijf minuten de tijd om je in je eigen claims te verdiepen te verdiepen. Zoek bijvoorbeeld eens op wat de macro-economische effecten de btw verhoging van 19 naar 21 procent waren. Het is namelijk aantoonbare onzin die je verkondigd.
Daarnaast: als wat jij stelt waar zou zijn, waarom zouden alle onderners die in dat tarief vallen hun prijzen niet al lang verhoogd hebben? En een jaar later weer, want het heeft toch geen effect op de vraag. Een hogere marge zonder dalende afzet, ideaal! Zo werkt de economie dus niet.
Sowieso een smakeloze innuendo over een fiets en 40-45 euro.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Sorry Y, maar hier vlieg je toch lelijk uit de bocht. Vanuit je onderbuik roepen dat een omzetbelastingverhoging van 15 procentpunt geen effect heeft op de vraag (sterker nog, mensen belachelijk maken die zeggen en onderbouwen dat dat wel zo is) is zachtst gezegd opmerkelijk.
Neem eens vijf minuten de tijd om je in je eigen claims te verdiepen te verdiepen. Zoek bijvoorbeeld eens op wat de macro-economische effecten de btw verhoging van 19 naar 21 procent waren. Het is namelijk aantoonbare onzin die je verkondigd.
Daarnaast: als wat jij stelt waar zou zijn, waarom zouden alle onderners die in dat tarief vallen hun prijzen niet al lang verhoogd hebben? En een jaar later weer, want het heeft toch geen effect op de vraag. Een hogere marge zonder dalende afzet, ideaal! Zo werkt de economie dus niet.
Klopt. Klopt.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is dat nou goed of is het verkondigt, of draai ik door door handelsrecht?
Hij deed een Y'tje.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is dat nou goed of is het verkondigt en draai ik door door handelsrecht?
Ik heb al moeite met een 1 uur.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:31 schreef Blistering het volgende:
Waarom zou je 15 uur achtereenvolgens in de ub doorbrengen? Dat is super ongezond man.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sowieso een smakeloze innuendo over een fiets en 40-45 euro.
Herkenbaarquote:
Kusjes voor die harige deugnietquote:
Ik ook. Ik studeer altijd thuis en als ik in de UB zit, word ik nerveus en ga ik steeds om me heen kijken.quote:
Ik kan me in het openbaar juist veel beter concentreren dan thuis. In de UB is veel minder afleiding.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook. Ik studeer altijd thuis en als ik in de UB zit, word ik nerveus en ga ik steeds om me heen kijken.
"Wat zou hij/zij nu doen?"
"Studeert die ook rechten?"
"Wat een knappe boy"
"Wat gebeurt daar?"
En dan heerlijk ergeren aan mensen om je heen.
Als ik in de UB zit, dan heb/zoek ik steeds afleiding. Thuis heb ik dat niet, maar dan moet ik wel mijn smartphone/laptop wegzetten of uitdoen, want anders worden die vijf minuten makkelijk een half uur.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ook. Ik studeer altijd thuis en als ik in de UB zit, word ik nerveus en ga ik steeds om me heen kijken.
Zet jij al je apparaten uit dan als je leert?quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:36 schreef Etsu het volgende:
Aan de andere kant: als ik thuis studeer, ben ik snel geneigd om FOK! ernaast te hebben. Maar de afgelopen dagen is het goed gegaan.
Nope. Ik heb gewoon mijn laptop en internet nodig, en daar hoort FOK! ook bij.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:37 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zet jij al je apparaten uit dan als je leert?
Ik heb vaak gewoon m'n pc aanstaan met Skype/Spotify (muziekje op de achtergrond).
Maar de verleiding om te gaan Fokken of Redditten is wel groot ja
Dit maakte het mogelijk... kan ook m.i. en ik zou ,om weglaten.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:38 schreef Tchock het volgende:
De letters worden een beetje een brij. Is dit een normale zin?
Op basis hiervan was het mogelijk, om op grond van artikel 2.5 IB een verzoek in te dienen om als binnenlands belastingplichtige behandeld te worden.
Niet zeuren dan, met je 15 uurquote:Op woensdag 17 juni 2015 23:41 schreef Valid het volgende:
Omdat het zo belangrijk is blijkbaar: ik zat niet echt in de ub, maar met twee studiegenoten in een lokaal shit door te spreken. Koffie erbij, pizza laten bezorgen voor avondeten, bord vol tekenen. Heel chil dus.
Ja oké maar 15 uur?quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:41 schreef Valid het volgende:
Omdat het zo belangrijk is blijkbaar: ik zat niet echt in de ub, maar met twee studiegenoten in een lokaal shit door te spreken. Koffie erbij, pizza laten bezorgen voor avondeten, bord vol tekenen. Heel chil dus.
In de Centrale Bibliotheek van Rotterdam zou ik het eventueel langer uithouden (met mijn lidmaatschap zou ik een ruimte kunnen reserveren), maar dan zou ik mijn geld uitgeven aan bubble tea en Vietnamese broodjes.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:40 schreef Etsu het volgende:
En voordeel aan thuis studeren is dat je gewoon een koelkast in de buurt hebt en alles kan pakken wat je wil.In een UB heb je peperdure koffie en broodjes en telkens naar de AH fietsen kost ook weer tijd enzo.
Zo vandaag een hamburger gegeten jwt.
Ja, ik was er om half megen tot het dicht ging (elf). Wel af en toe even rondje wandelen enzo, maar ben wel gaar ja.quote:
Staat (bij de Kluwer) ook in het privaatrecht deel (uittreksel).quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
art. 21 lid 1 en 2 Inv. idd
Ik hoop echt dat er een schemavraagje komt morgen, dat is echt 10 punten gratisEn een balansvraag. Ook wat puntjes.
![]()
Neem aan dat dit dan over oud recht gaat?quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:38 schreef Tchock het volgende:
De letters worden een beetje een brij. Is dit een normale zin?
Op basis hiervan was het mogelijk, om op grond van artikel 2.5 IB een verzoek in te dienen om als binnenlands belastingplichtige behandeld te worden.
Yess. Ik schrijf mijn essay over de vervangende regeling. Als je nog nuttige literatuur of tips hebt houd ik me warm aanbevolen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neem aan dat dit dan over oud recht gaat?
Wellicht nog iets zeggen over de Europese houdbaarheid van de nieuwe regeling.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Yess. Ik schrijf mijn essay over de vervangende regeling. Als je nog nuttige literatuur of tips hebt houd ik me warm aanbevolen.
Dat is een deelvraag.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wellicht nog iets zeggen over de Europese houdbaarheid van de nieuwe regeling.
En/of kijken of het een en ander nu strookt met de standaardarresten. De Groot, Renneberg, Schumacker, etc.quote:
Same hier. Het krijgt dan net een ander smaakje.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:03 schreef Mshauri het volgende:
Op de één of andere manier geniet ik meer van mijn pasta als ik hem voor de 2de of 3de keer opwarm
Ik heb nu grofweg:quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En/of kijken of het een en ander nu strookt met de standaardarresten. De Groot, Renneberg, Schumacker, etc.
Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk hoort bij de vraag over de Europese houdbaarheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of gewoon omdat je een soort van verse maaltijd hebt met 0 moeitequote:Op donderdag 18 juni 2015 00:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same hier. Het krijgt dan net een ander smaakje.
quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Same hier. Het krijgt dan net een ander smaakje.
In de koelkast trekken aroma's en stoffen helemaal door je kliekjes heen, en als je ze dan weer opwarmt reageren ze nog een keer met elkaar en krijg je meer smaak. Er zijn specifieke stoffen die dat doen, als die in je eten zitten wordt het vaak lekkerder (geen idee meer welke).quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:06 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Of gewoon omdat je een soort van verse maaltijd hebt met 0 moeite
quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nu grofweg:Ik zou 5 lekker laten varen. Dat is een essay scriptie op zichSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat had ik me ook bedacht. Het is wel een boeiende vraag maar extreem uitgebreid en gaat ook veel tijd in zitten (wat ik niet heb). Thanksquote:Op donderdag 18 juni 2015 00:11 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Ik zou 5 lekker laten varen. Dat is een essay scriptie op zich
5 is inderdaad (te) uitgebreid.quote:Op donderdag 18 juni 2015 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat had ik me ook bedacht. Het is wel een boeiende vraag maar extreem uitgebreid en gaat ook veel tijd in zitten (wat ik niet heb). Thanks
Doe ik ook en nooit iets over gezegd.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
Is het eigenlijk plagiaat als ik zonder letterlijk tekst over te nemen informatie over jurisprudentie uit vakliteratuur haal en als bronnen enkel de jurisprudentie zelf geef?
Wat is BS ookalweer en waarom zeg je dit ineens?quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:36 schreef IPA35 het volgende:
In het boek gaat Vedder ergens huilen dat Les Verts BS is en er geen goed stelsel van rechtsbescherming is als ik mij het goed herinner.
bullshit.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is BS ookalweer en waarom zeg je dit ineens?
Bullshit.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is BS ookalweer en waarom zeg je dit ineens?
Volgens mij maakt die Italiaan het tentamen voortaan.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bullshit.
Omdat hij dat wilde horen op het tentamen, dat weet ik zeker.
Ja, dat is secundaire bronnen plagiaatquote:Op donderdag 18 juni 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
Is het eigenlijk plagiaat als ik zonder letterlijk tekst over te nemen informatie over jurisprudentie uit vakliteratuur haal en als bronnen enkel de jurisprudentie zelf geef?
Geschoond natuurlijk, ze vragen om een cijferlijst. Hadden ze maar opgeschoonde lijst moeten zeggenquote:Op donderdag 18 juni 2015 12:55 schreef Etsu het volgende:
Jongens, ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor studentassistentschap en ze vragen nu om mijn cijferlijst. Opgeschoond of geschoond inleveren?
Dat dacht ik ook. Ik heb hier een pdf-bestandje zonder die 3 voor registergoederenrecht, dus dat ga ik wel inleveren dan.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:57 schreef Accursius het volgende:
[..]
Geschoond natuurlijk, ze vragen om een cijferlijst. Hadden ze maar opgeschoonde lijst moeten zeggen. We zijn wel juristen dus de letter is de leidraad.
Elke beschrijving van een arrest door mij is toch al wel eerder gedaan?quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:54 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ja, dat is secundaire bronnen plagiaat
Tuurlijk, het is ook niet dat ze erachter komen. Maar het grootste risico is dat fouten zich opstapelen. Als de auteur bijvoorbeeld een bepaalde conclusie eraan verbindt en doet alsof dit de rechter zelf was en jij deze ook overneemt etc.quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke beschrijving van een arrest door mij is toch al wel eerder gedaan?
Ooh, zo. Ik neem geen conclusies over (tenzij met bronvermelding). Ik gebruik dat soort teksten wel om heel snel de essentie van een arrest te begrijpen, en dat zet ik dan in eigen bewoordingen in mijn tekst met verwijzing naar relevante rechtsregels.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef Accursius het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is ook niet dat ze erachter komen. Maar het grootste risico is dat fouten zich opstapelen. Als de auteur bijvoorbeeld een bepaalde conclusie eraan verbindt en doet alsof dit de rechter zelf was en jij deze ook overneemt etc.
Aahh, dat kan wel lijkt mij. Omdat je ook goed verwijst dan!quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ooh, zo. Ik neem geen conclusies over (tenzij met bronvermelding). Ik gebruik dat soort teksten wel om heel snel de essentie van een arrest te begrijpen, en dat zet ik dan in eigen bewoordingen in mijn tekst met verwijzing naar relevante rechtsregels.
Lorenzoquote:Op donderdag 18 juni 2015 12:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij maakt die Italiaan het tentamen voortaan.
Wat bedoel je? Je leest een boek met daarin een berg jurisprudentie en in je eigen stuk verwijs je alleen naar die jurisprudentie?quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
Stel dat in een tekst die ik lees Commissie/Estland wordt genoemd, dan schrijf ik zelf op wat er in Commissie/Estland werd bepaald met verwijzing naar de rechtsregels. Ik ga dan niet noemen dat volgens die auteur op die pagina dit werd bepaald in Commissie/Estland.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Je leest een boek met daarin een berg jurisprudentie en in je eigen stuk verwijs je alleen naar die jurisprudentie?
Nee hoor. Ik gebruik bijv. AG conclusies voor een overzicht van relevante jurisprudentie, lees vervolgens zelf die jurisprudentie en verwijs slechts naar die jurisprudentie.quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stel dat in een tekst die ik lees Commissie/Estland wordt genoemd, dan schrijf ik zelf op wat er in Commissie/Estland werd bepaald met verwijzing naar de rechtsregels. Ik ga dan niet noemen dat volgens die auteur op die pagina dit werd bepaald in Commissie/Estland.
Is dat raar?
edit: Tenzij er natuurlijk echt informatie wordt toegevoegd, dus niet alleen een beschrijving. Dan verwijs je wel naar de bron als je het gebruikt.
Aah, oké. Dat is essentieel hetzelfde als ik doe. Fijn.quote:Op donderdag 18 juni 2015 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik gebruik bijv. AG conclusies voor een overzicht van relevante jurisprudentie, lees vervolgens zelf die jurisprudentie en verwijs slechts naar die jurisprudentie.
dat duurde even...quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Sowieso een smakeloze innuendo over een fiets en 40-45 euro.
waar schreef jij ook alweer over?quote:Op donderdag 18 juni 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |