Je hebt toch de vrijheid om te gaan werken waar en voor wie je wilt.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:07 schreef dominicmcz het volgende:
ze geven ons het idee dat wij vrij zijn in deze wereld maar zover ik kan zien is dat een grote illusie.
Ieder mens? Of alleen die mensen die het geluk hebben in een land als Nederland geboren te worden...?quote:Op maandag 15 juni 2015 12:05 schreef sturmpie het volgende:
een mens is gemaakt om te werken.
werken om te overleven en vooruitgang te boeken, nieuwe uitvindingen doen, leren en ervaren.
als je een varken was, dan liep je rond en het enige wat je doet is eten en slapen. een mens is iets verder geėvolueerd.
uiteindelijk gaat het er om dat je moet doen wat jou gelukkig maakt en waar je goed bij voelt en dat je anderen geen schade aan doet.
ieder mens heeft wel een aantal talenten of interesses die naar geschikt werk leiden.
als je niets mankeert, dan zul je moeten werken om te overleven.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ieder mens? Of alleen die mensen die het geluk hebben in een land als Nederland geboren te worden...?
"Iets makkelijker" is een understatement neem ik aan..?quote:Op maandag 15 juni 2015 12:34 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je niets mankeert, dan zul je moeten werken om te overleven.
in een land als Nederland of een ander "rijk" land, is het iets makkelijker overleven dan in bijvoorbeeld Siberiė of Uruguay of Malawi.
Wie zijn 'ze' ?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:07 schreef dominicmcz het volgende:
ze geven ons het idee dat wij vrij zijn in deze wereld maar zover ik kan zien is dat een grote illusie.
Ik als mens heb toch het recht om te doen wat ik wil?
veel makkelijker natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
"Iets makkelijker" is een understatement neem ik aan..?
Ik heb gesolliciteerd als werelddictator, maar ik heb nog geen antwoord gehad.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je hebt toch de vrijheid om te gaan werken waar en voor wie je wilt.
Je wilt graag consumeren zie ik. het is een simpel rekensommetje dat de consumptie van een individu of groep aangevuld zal moeten worden met goederen. Wil je een appel eten dan zul je een appel moeten produceren of iets van dezelfde waarde creeren en dit ruilen voor de appel. .quote:Ik als mens heb toch het recht om te doen wat ik wil? maar in deze samenleving is dat gewoon niet eens mogelijk?
Als je de helft van je tijd lekker wilt consumeren dan moet je de andere helft van je tijd werken. Als je goed bent in je werk danquote:tenzij ik de helft van mijn tijd mijn leven weg wil gooien aan het werken
Ik lever het in eerste instantie liever gewoon niet in.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:50 schreef quinoahipster het volgende:
Alle belastingen en toeslagen zijn wel weer enorm nivellerend, dus als je weinig verdient word je behoorlijk ontzien.
Maar de invulling van die maatschappij is dan weer niet zo vaststaand, althans in feite. En wat hij eerder wil zeggen, of volet, is dat deze opbouw en verwachtingen binnen het sociale contract misschien in het geheel zo gewenst niet zijn..quote:Op maandag 15 juni 2015 11:16 schreef Molurus het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_contract
Iedereen wordt met zo'n contract geboren, of je het nu leuk vindt of niet. En de mens is wel degelijk gemaakt om te leven in die kooi. Wij zijn sociale dieren die niet zonder mensenmaatschappij kunnen, al zouden we dat willen.
Een mens is gemaakt of ingesteld om te overleven, wat niet noodzakelijkerwijs staat aan werken. Zeker niet in de context zoals TS bedoelt waarschijnlijk.gelijkquote:Op maandag 15 juni 2015 12:05 schreef sturmpie het volgende:
een mens is gemaakt om te werken.
werken om te overleven en vooruitgang te boeken, nieuwe uitvindingen doen, leren en ervaren.
als je een varken was, dan liep je rond en het enige wat je doet is eten en slapen. een mens is iets verder geėvolueerd.
uiteindelijk gaat het er om dat je moet doen wat jou gelukkig maakt en waar je goed bij voelt en dat je anderen geen schade aan doet.
ieder mens heeft wel een aantal talenten of interesses die naar geschikt werk leiden.
Als je kleding, eten, onderdak etc wil zal je moeten werken.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:42 schreef I-care het volgende:
[..]
Een mens is gemaakt of ingesteld om te overleven, wat niet noodzakelijkerwijs staat aan werken. Zeker niet in de context zoals TS bedoelt waarschijnlijk.gelijk
Nee hoor, je kan prima stelen, kraken en bedriegen.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je kleding, eten, onderdak etc wil zal je moeten werken.
Dat is een simplificatie van wat ik wilde overbrengen..quote:Op maandag 15 juni 2015 15:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je kleding, eten, onderdak etc wil zal je moeten werken.
Ik zie 'professioneel' stelen, drugshandelen, afpersen, moorden (huurmoordenaar),ook als een vorm van werken. Illegaal en immoreel, maar toch ben je aan het werk.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan prima stelen, kraken en bedriegen.
Nog nooit hebben mensen zo veel vrije tijd gehad als nu. Kijk naar alle apparaten die we hebben om ons leven gemakkelijk te maken en kijk naar het verschil tussen hoe veel uren mensen nu werken en vergelijk het met de 3e wereld of de 19e eeuw.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:53 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat is een simplificatie van wat ik wilde overbrengen..
De vraag is hoeveel tijd we daar nu voor nodig zouden willen hebben?
Nog nooit zijn mensen zo gestrest geweest als vandaag de dag, met al die zogenaamde luxe en overvloed..quote:Op maandag 15 juni 2015 15:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nog nooit hebben mensen zo veel vrije tijd gehad als nu. Kijk naar alle apparaten die we hebben om ons leven gemakkelijk te maken en kijk naar het verschil tussen hoe veel uren mensen nu werken en vergelijk het met de 3e wereld of de 19e eeuw.
Waarschijnlijk gaat automatisering leiden tot een kortere werkweek, maar mensen hebben nu al ontzettend veel vrije tijd, relatief. Zeker <20 en >60 leeftijdsgroepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |