abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 juni 2015 @ 21:02:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153530713
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153530752
BE, ik moest googelen wat mond-voetziekte is maar het ziet er heel pijnlijk uit. Arme kleine en arme jij. Dit is echt niet tof!
  zondag 14 juni 2015 @ 21:04:01 #3
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153530773
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende: Sterkte DJMO Mevrcactus O+ JM knapperd O+ zo leuk als ze kunnen zitten! Pittig dagje met zieke kindjes. Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer.. Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap. 3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30. -O- Ik mis het fles geven.. :'(
ik ook... hier s ochtends bordje pap van 200ml en s middags (dus drie keer per week niet door mij) een flesje van 150 bij de boterham. en gek genoeg sinds t cb bezoek niet meer elke avond een klein flesje voor t slapen. zit ie dus zomaar vanzelf toch rond de door hen aanbevolen hoeveelheid van 300 (350) per dag... misschien is pap en 1 fles (of beker, zo'n open oefenbeker bijv) opvolgmlek voor jouw meiden ook wel gewoon geneog hoor zoe!
Kwak
pi_153530779
Ah blue ;( wat sneu. Beterschap en sterkte vannacht :*

Zoe :* wel fijn dat ze de pap goed eten idd, maar zo ben je de hele dag bezig met eten geven lijkt me. -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 juni 2015 @ 21:04:13 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153530783
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende:
Sterkte DJMO

Mevrcactus O+

JM knapperd O+ zo leuk als ze kunnen zitten!

Pittig dagje met zieke kindjes.
Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer..
Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap.
3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30.

-O- Ik mis het fles geven.. :'(
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef BlueEyes het volgende:
-O- net terug van de HAP

Mond-voetziekte incl ontstoken tonsillen.

Hij is zo zielig en klagerig en alles is teveel.
We gaan een bijzondere nacht tegemoet (ik moet morgen om 7.30 op m'n nieuwe werk verschijnen :') )
sterkte blue :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 14 juni 2015 @ 21:05:09 #6
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153530821
oh arme F! ;(
Kwak
pi_153531585
Blue, wat zielig!! Beterschap en sterkte voor vannacht!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153531607
Blueeyes
Heb ook gegoogled..brr. F :*

DJMO
Water drinken ze gelukkig goed uit een tuitbeker of rietjesbeker.
Zou graag knus een flesje willen geven maar de fles is not done -O-

Crumpette
Ze krijgen om de 2uren iets te eten en na het middagslaapje zit er 3-3,5u tussen.
Opzich geen ramp, peuter eet nu veel beter omdat ze met de baby's mee eet. En de baby's worden weer enthousiast omdat S ook aan tafel zit. Het zijn ook wel gezellige momentjes.
Ben soms wel 'bang' dat ze te weinig ( fles )voeding krijgen maar ze groeien goed.

Kwakz0r
Bijzonder hoe baby's dat toch weer zelf regelen :)
Open oefenbeker hebben we ook! Van Difrax. Ze drinken er soms pap uit. Gaat net wat sneller dan oplepelen (ongeduldige baby's :9 )
Ik dacht dat 500ml het minimum was maar 300-350 is dus ook oké? Als ze verder goed groente eten enz?
  zondag 14 juni 2015 @ 21:28:27 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153531905
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:21 schreef Zoë23 het volgende:
Blueeyes
Heb ook gegoogled..brr. F :*

DJMO
Water drinken ze gelukkig goed uit een tuitbeker of rietjesbeker.
Zou graag knus een flesje willen geven maar de fles is not done -O-

Crumpette
Ze krijgen om de 2uren iets te eten en na het middagslaapje zit er 3-3,5u tussen.
Opzich geen ramp, peuter eet nu veel beter omdat ze met de baby's mee eet. En de baby's worden weer enthousiast omdat S ook aan tafel zit. Het zijn ook wel gezellige momentjes.
Ben soms wel 'bang' dat ze te weinig ( fles )voeding krijgen maar ze groeien goed.

Kwakz0r
Bijzonder hoe baby's dat toch weer zelf regelen :)
Open oefenbeker hebben we ook! Van Difrax. Ze drinken er soms pap uit. Gaat net wat sneller dan oplepelen (ongeduldige baby's :9 )
Ik dacht dat 500ml het minimum was maar 300-350 is dus ook oké? Als ze verder goed groente eten enz?
ik hoor hier dus verschillende dingen over... ik dacht goed te zitten met 500 ml maar met acht maanden vond t cb hier dat ik op 300 moest zitten. dan wel nog 100 ml yoghurt erbijm en liefst t drinken alleen nog uit open beker...

dus zoiets
ontbijt 150 ml in beker met een boterham of pap van 150 ml
tussendoortje
lunch 150 ml in beker met een boterham
tussendoortje
diner 100 gr groente/80 gram aardappel pasta of rijst en 20 gram vlees of ei
100 ml yoghurt toe

tussendoor water of thee drinken. tussendoor 1 keer fruit en een keer rijstwafel/soepstengel oid.

M krijgt nu gewoon nog flessen, en dus soms nog wel een avondflesje. t is nog mn baby hoor, ik ga niet nu al helemaal geen flessen meer geven :@
Kwak
  zondag 14 juni 2015 @ 21:33:00 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153532077
toevoeging: andere cb's en andere voedingslijstjes hebben er meer melk op staan volgens mij. alleen eet M dus goed en laat hij sinds een week beetje smelk staan en slaapt door op zn yoghurt. hij is steeds tevredener met water in zn tuitbeker bijvoorbeeld ook...

ieder kindje is anders. ik bedoel meer dat weinig melk drinken als ze goed groeien vlgs mij niet meteen een probleem is boven de zeven/acht maanden en dat zijn ze bijna...
Kwak
pi_153532281
Ik begrijp het.
Gaat wel snel hoor :o moet hier echt aan wennen.. S.ara kreeg tot 16mnd bv :@.

Tuit/rietjesbeker/fles lijkt me ook oké. Drinken uit een open beker stimuleren is natuurlijk ^O^ Maar drinken gaat nog wat te snel voor ze. Pap verwerken ze wat beter uit een beker omdat het dikker is. Alles op z'n tijd..gaat al zo snel
  zondag 14 juni 2015 @ 21:38:57 #12
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153532298
Sterkte blue!
  zondag 14 juni 2015 @ 21:57:23 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153532970
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:38 schreef Zoë23 het volgende:
Ik begrijp het.
Gaat wel snel hoor :o moet hier echt aan wennen.. S.ara kreeg tot 16mnd bv :@.

Tuit/rietjesbeker/fles lijkt me ook oké. Drinken uit een open beker stimuleren is natuurlijk ^O^ Maar drinken gaat nog wat te snel voor ze. Pap verwerken ze wat beter uit een beker omdat het dikker is. Alles op z'n tijd..gaat al zo snel
gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).

mijn kleine baby -O-

(en tegelijk vind ik het O+ al die leuke dingen die nog gaan komen nu!)
Kwak
pi_153533038
Och Blue arme F. Mond-voet-handziekte is echt naar. :{ Beterschap voor F. :*
pi_153533195
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).

mijn kleine baby -O-

(en tegelijk vind ik het O+ al die leuke dingen die nog gaan komen nu!)
Ik herken het, ookal ben ik er (jammer genoeg) niet aan begonnen bij E en S. Blijft moeilijk. Maargoed ik ben blij dat ze het verder goed regelen al vind ik het soms lastig om het los te laten.
Fijn om jou ervaring met voeding te lezen.

Flesje van papa O+ dan zijn ze weer even lekker baby

Jaa het is ook superleuk!
E en S hebben beide een ondeugende blik&lach. Boeven zijn het.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:05:14 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153533271
Oh Blue, Silvijn en ik hadden dat vorig jaar, echt een schijtziekte. Veel beterschap! Bij mijzelf hielp pcm wel enigszins. Mocht je dat voor F nog niet gedaan hebben.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:10:53 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153533473
Bah blue wat naar! Sterkte :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153533503
Oh nee Blue, dat is zo naar!
Sterkte!
pi_153533656
Beterschap en sterkte BE!

Ik heb mijn spullen ingepakt en mijn wekker gezet (kwart voor fucking vijf!!!). Morgen ga ik weer aan het werk en hoewel ik er echt wel weer zin in heb, stond ik net te huilen onder de douche.
Ik vind het helemaal niet leuk om Frits de hele dag alleen te laten. ;(
pi_153533795
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:14 schreef Cholula het volgende:
Beterschap en sterkte BE!

Ik heb mijn spullen ingepakt en mijn wekker gezet (kwart voor fucking vijf!!!). Morgen ga ik weer aan het werk en hoewel ik echt wel weer zin in heb stond ik net te huilen onder de douche.
Ik vind het helemaal niet leuk om Frits de hele dag alleen te laten. ;(
Ik kan het me helemaal voorstellen... :*
  zondag 14 juni 2015 @ 22:19:01 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_153533843
BE beterschap!

Cholula succes morgen! Snap dat t heel dubbel is. :*
pi_153534256
Sterkte Cho :*. Eerste keer is altijd moeilijk.

Blue, beterschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153534384
Oh BE, wat ellendig en wat een timing ook :{ Beterschap voor stuiterbal en sterkte voor jou!

En Cho: begrijpelijk hoor.. Succes!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153534618
Och arme F, dat is echt een k*tziekte! Heeft ie ook blaren in zijn mondje? Sterkte en beterschap :*

Succes morgen Cho!

Hier is de dame gelukkig weer aan de betere hand. Gisteravond was ik er zo klaar mee dat ik rond 23.30 naar mijn moeder ben gereden. Ze krijste zo hard dat ik haar door mijn oordoppen heen hoorde en mijn wekker ging om 03.15. Als ik drie uur heb geslapen is het veel maar gelukkig was ik met gezellige collega's aan het werk dus voelde ik mijn vermoeidheid niet zo erg.

We denken dat ze net als haar zus ook keelpijn heeft want melk gaat er amper in en veel eetlust heeft ze ook niet. Gelukkig drinkt ze wel oké.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_153536527
Heftig weer Geppie

En cho :*

Ik had gisteren onze dame weer eens een jurk aangetrokken, voorheen was t er echt geen type voor maar nu... O+

O+
S. 2014
J. 2016
pi_153536762
Leuk GM! En die guitige snuit O+
Ga je het er nog over hebben met je moeder? Ik vind dat dat gedrag bij mijn moeder ook een beetje speelt maar goed ik heb weinig met mijn schoonmoeder dus het boeit me niet zo :@
pi_153536821
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:32 schreef geppie het volgende:
Leuk GM! En die guitige snuit O+
Ga je het er nog over hebben met je moeder? Ik vind dat dat gedrag bij mijn moeder ook een beetje speelt maar goed ik heb weinig met mijn schoonmoeder dus het boeit me niet zo :@
Mjah ik weet t niet zo goed, ik denk echt ook dat ze t niet zo bedoeld,en als ik haar dr op aan zou spreken schiet ze gelijk in de verdediging... en zo vaak zijn ze nu ook weer niet tegelijk bij ons,dus stiekem hoop ik t gewoon zo te kunnen laten en dan zelf maar iets meer sturen als ze hier zijn...
:@
S. 2014
J. 2016
pi_153537658
Ach gos Blue wat zielig. Weet ff niet hoe oud ie is, maar mocht ie moeite krijgen met drinken, hier thiosthuis hielp waterijs goed. Ik heb t ook gehad samen met mn meiden en ik vond het echt pijnlijk en vervelend :') :@
:)
pi_153537958
Alleen dit topic bijgelezen en zag dat er wat zieken waren: beterschap! Blue dat klinkt naar, die mond en voetziekte :o

Succes morgen Cholula, lijkt me lastig de eerste dag werken en zonder de hele tijd bij je kindje te zijn!

Gister voor het eerst weer naar een feestje geweest. Was s avonds laat, m'n ouders hebben op Q gepast. Heb echt tot S middags getwijfeld of het me wel zou lukken een eindje weg en een aantal uur bij hem weg te zijn, maar vond het toch wel fijn er weer even uit te zijn en lekker te dansen :). Zag alleen op FB een foto terug, m'n gewicht is weer terug naar voor de zwangerschap, maar ik lijk nog 20 weken zwanger, die terugplooi wil nog niet echt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op z'n buik in de box blijft drama. Het gaat even goed, tot ie probeert z'n hoofd iets op te tillen, dan is het meteen gillen. Ook als ik hem tegen me aan hou voor een boertje en wat schuin ga zitten zodat hij iets meer moeite moet doen, zodra hij z'n hoofdje optilt (wat dan vrij aardig lukt) is het krijsen. Nadat ie even op z'n buik heeft gelegen en is gaan huilen, duurt het vaak ook weer even voor ie stil is, is hij helemaal van slag.. Terwijl hij daarvoor dan zo lief op z'n rug lag te wiebelen en te lachen. Maarja het moet wel helaas, z'n nekje moet nu echt sterker worden!

En ohhh ik ben zo benieuwd naar m'n nieuwe nichtje! Morgen krijgt m'n schoonzus een geplande keizersnee. Eens zien of ze op dr grote zus lijkt :)
pi_153537980
Leuke foto GM, jurkje staat haar goed O+
  maandag 15 juni 2015 @ 04:01:31 #31
360012 Shopaholic1984
pi_153540208
Leuk jurkje GM87!!! Staat haar schattig O+

Cholula, succes met werken morgen. (Vandaag)
  maandag 15 juni 2015 @ 06:53:24 #32
250838 Fee-nix
pi_153540794
Staat haar geweldig GM :D.

Gevalletje, wel (deels) herkenbaar hoor, van t veel zelf doen voor/met baby. Goed dat je je er bewust van bent. Dat is de eerste stap. Zelf had ik het vooral in t begin met mijn eerste. Nu vertrouw ik mijn man met alles wbt baby en laat ik t hem ook gewoon doen. Hoewel ik vaak toch nog t beste troost als er verdriet is ;).
Spannend van schoonzus!

Ik droomde net dat L kon lopen :D. Ze begon meteen te rennen en viel keihard op haar twee tandjes :') .
  maandag 15 juni 2015 @ 08:15:05 #33
344469 Amsel
zonder t
pi_153541214
Van lopen direct naar rennen, dat zou mooi zijn :D Mijn baby snapt nog niet hoe ze uit zichzelf moet gaan zitten, maar vanuit liggende positie gaan staan (optrekken) lukt wel :?

En op ons kdv heerst ook mond- en klauwzeer ( :') ), hoop dat het ons overslaat.
pi_153541519
Wat schattig dat jurkje GM!

Fijn dat je avondje uit zo geslaagd was gevalletje.
Hopelijk vindt Q op zijn buik liggen steeds een beetje leuker. Begint hij meteen te huilen? Anders zou je het misschien kunnen opbouwen?

Het weggaan viel me vanochtend erg mee. Bij het verkeerslicht wel even een traan weg geveegd, maar verder geen problemen.
Frits wilde gisteravond niet echt slapen en tussen 23 uur en 5 uur vanochtend is hij vier keer geweest voor een voeding. :O
Normaal poept hij ook nooit 's nachts, nu ketterse hij om vijf uur tijdens het drinken zijn luier vol. Tegelijk met zijn poepactie begon mijn neus te bloeden dus de dag begon ook lekker op tijd voor mijn man. ;)
pi_153541555
Chocula, je kunt het allemaal maar gehad hebben zo op de (hele) vroege ochtend!

GM, wat een geweldige zomerse foto! Dat jurkje staat haar goed!
pi_153541632
Wat superschattig GM!

:* voor de zieke baby's

Succes vandaag Cho!

Ik heb N. vannacht in haar eigen kamertje gelegd en de babyfoon naast me gezet. Toen diep in slaap gevallen en pas wakker geworden toen ze al aan het huilen was. Geen idee of dat pas een minuutje was of een half uur (or meer). :@ Gelukkig doet ze het nog en slaapt ze nu al 3 uur tegen mij aan. O+
pi_153541735
Bedankt dames O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 juni 2015 @ 09:19:14 #38
250838 Fee-nix
pi_153541880
Amsel, mijn jongens gingen niet uit zichzelf zitten :D. Ja, op de knietjes. En de volgende stap was gaan staan. En langs de tafel lopen.
Hoop ook dat t mond- en klauwzeer jullie overslaat.

Dat was me de ochtend wel, Cholula!

Selvaria, ik denk niet dat een moeder zo lang door t gehuil van haar kind heen kan slapen, hoor. Ze huilde vast net!
Ben je nu wel uitgeruster?
  maandag 15 juni 2015 @ 09:31:53 #39
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153542135
Ach blue dat klinkt heel naar. Beterschap! :*

Gm wat een vrolijk jurkje en een vrolijk meisje O+

Cholula veel succes met werken vandaag.

Nikoos fijn dat het oppassen zo goed ging! Kunnen jullie met een gerust hart nog eens weg

En mijn meisje rolt beide kanten op! Hoe stom dat je zo trots bent als ze ineens op dr buik ligt :D O+
  maandag 15 juni 2015 @ 10:46:30 #40
52229 Chanty
pi_153543340
Dat jurkje GM O+
  maandag 15 juni 2015 @ 10:54:04 #41
73386 Fazz
onderweg
pi_153543503
Cho & Blue, fijne eerste werkdag vandaag!!
pi_153543939
Amsel, zelf zitten ging hier vanuit kruipstand bij de oudste. Hij kon toen al goed kruipen, dus een maand of 9/10 denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153544374
Blue dat klinkt echt naar ;( beterschap! :*

Cholula, succes vandaag! Klinkt bijna alsof-ie het wist met zo'n nacht! :D

GM wat schattig! O+
En lastig inderdaad, dat bezitterige gedrag :{ als je denkt dat je er verder niet vaak last van zult hebben, zou ik het inderdaad ook nog even aankijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op d'r buik oefenen is hier ook nog niet echt geliefd nee :N terwijl ze verder op de meest onmogelijke momenten d'r hoofd op probeert te tillen :')

Komende zaterdagavond ook eerste keer weg zonder E, zie er eigenlijk wel een beetje naar uit (wilde er een ' :@ ' bij zetten, maar eigenlijk schaam ik me daar helemaal niet voor :P ). Man blijft alleen thuis met 'r, maar daar heb ik het volste vertrouwen in O+
Ik heb ook juist de neiging om man meer te laten doen als hij thuis is ;) en ben er van overtuigd dat we allebei net zo goed voor E. kunnen zorgen, al ben ik in sommige dingen net wat handiger/sneller omdat ik het nu hele dagen doe en hij niet.

Selvaria ik denk ook niet dat ze al een half uur lag te huilen zonder dat je het hoorde hoor ;) maar je hebt wel lekker geslapen dus? Want dat is ook een hoop waard, en ook voor N. is een uitgeslapen mama fijn! :*

Wij gaan het van de week ook maar eens proberen op d'r eigen kamertje denk ik, ik heb vanmorgen een kwartier liggen luisteren naar een poepende baby :%

Gisteren de Doomoo Seat maar eens geprobeerd, dat was een regelrechte hit, ze vond het schitterend! :D Kwam ook mooi uit, want het is iedere keer geklooi met het avond eten en nu zat ze naast de tafel gewoon heerlijk om zich heen te kijken O+
pi_153544472
Cholula, niet zo'n fijne nacht vlak voor je eerste werkdag... Succes!

Blue, jij ook succes :*.

GM tof jurkje, staat erg leuk idd!

Selvaria, ik kan me niet voorstellen dat ze al lang huilde hoor! Fijn dat je zo vast geslapen hebt!

Mijnes werd vannacht al om 2.30 wakker omdat hij z'n dekentjes had afgeschopt. Toch maar aan de slaapzak binnenkort. Alleen stom dat hij nu de maat heeft die grote broer midden in de winter had... Dus ook dikke winterslaapzakken op voorraad :').

Gevalletje, wat rot dat Q zo overstuur wordt van het buikliggen ;(. Hopelijk gaat het snel beter!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 juni 2015 @ 13:58:57 #45
250838 Fee-nix
pi_153548008
snoenk voor t beide kanten op rollen: *O*

Twist, dat van 'the road to hell is paved with good intentions', dat is mijn moeder in 1 zin _O- .
Verder top van de Doomoo seat! Erg fijn als je zelf ook even rustig kunt eten :P.

Phaidra, o irritant. Mijn jongens werden ook in verschillende seizoenen geboren, maar S was zoveel groter... Dus de truitjes die J met 6 maanden aan kon, kon hij al met 4 maanden aan. En dat liep toen precies goed qua seizoenen ook :D.

L.aura zat net voor het eerst in de Tripp Trapp! *O* Het ziet er weer zo cute uit O+ . Heerlijk ook om nu eten te kunnen geven op gelijke hoogte.
Weer even spammen hoor.
SPOILER
pi_153549175
Lijkt me ook gezellig Fee, als je kindje op gelijke hoogte aan tafel zit.

BE hoe gaat je werkdag op je nieuwe plek?

Frits beweegt in zijn slaap steeds dichter naar me toe, echt zo schattig. O+
De werkdag gaat hier best goed, drie keer gekolfd tot nog toe. Beetje jammer dat er ook een brandalarm tijdens één van die sessies af ging. :(
Mijn opbrengst is een beetje magertjes helaas, maar hopelijk gaat dat de komende dagen nog wat omhoog.
pi_153550151
O+ Mijn kind O+

Sinds het bezoek aan de osteopaat huilt ze nauwelijks meer (ja, zoals een gewone baby :P ) en sinds de overstap naar flesvoeding (zowel gekolfde bv als Nutrilon) is ze zo tevreden. Aan de borst was het echt een gevecht af en toe (damn you, mega-tsr, en dat zo 4x per voeding per borst }:| ) en nu tikt ze lekker haar flesje weg en valt daarna of in slaap of lacht naar me. *;

Vandaag ook voor het eerst 'gespeeld' met een piepende rammelaar. Ze wist nog niet zo goed wat ze er van moest vinden (kind, pas op, je krijgt nu al rimpels ;( ), maar draaide haar hoofdje al duidelijk naar het geluidje toe en volgde het ook met haar ogen. *O* Trots! *O* (haha, wat gaan je standaarden toch omlaag als moeder _O- )

Nu ligt ze lekker te slapen in haar bedje (vanochtend ook al een uur!) en heb ik:
-gestofzuigd
-afgestoft
-troep opgeruimd
-de was gesorteerd, gedaan & opgehangen
-met de ragebol buiten langs alle ramen & deuren
-planten watergegeven
-vuilcontainer binnengehaald
-een vaderdagcadeautje besteld
-ontbeten én geluncht. :o

En nu ga ik ongegeneerd lekker niet strijken, dat doet man morgen maar. :')
pi_153550440
Fee: ja zo zijn mijn schoonouders dus ook; alles is goed bedoeld en dus mag je er niks van zeggen.
En dat ziet er inderdaad gezellig uit! :D

Cholula: fijn dat je al 3x hebt kunnen kolven (kan me voorstellen dat dat bij jou werk ook niet zo vanzelfsprekend is?), maar kan me voorstellen dat een brandalarm daarbij niet helpt nee! :D

Selvaria: wat klink je heerlijk opgelucht! O+ Fijn dat het zoveel beter gaat! ^O^

Waarom vechten baby's soms toch zo tegen de slaap? Zo zielig als die kleintjes gewoon he-le-maal kapot zijn en maar niet in slaap willen/kunnen vallen ;(
Gelukkig kon er hier net ook al bijna weer een voorzichtig lachje vanaf na de fles. Hoop dat ze zo nog wel even gaat slapen, anders wordt het een gezellige avond... :X
pi_153551122
Hier zijn we terug bij hele dag huilen en alleen hazenslaapjes doen. De medicatie tegen de reflux heeft 1,5 week goed zijn werk gedaan maar nu is het niet genoeg meer lijkt wel. Gelukkig mogen we woensdag naar de kinderarts want dit is gewoon zielig. Sjaak heeft zoveel pijn en overstrekt zich constant.
Nu ligt hij even tevreden op zijn speelkleed.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:19:45 #50
250838 Fee-nix
pi_153551448
Cholula, handig zo'n brandalarm... Kreeg wel een leuke visual van jou die naar buiten gerend kwam, al zwaaiend met de tetten en dan roepen 'laat mij dat brandje maar even blussen!' :')

Selvaria wat fijn! En wat veel gedaan! Helemaal gelijk dat je vent mag strijken :P.

Mevrouw Cactus bah zeg... Dat klinkt heel zielig. Hoop dat het na het bezoekje ka weer snel opgelost is.
pi_153551600
:D Fee _O-

Cactus, wat klinkt dat zwaar. Arme Sjaak. ;( Hopelijk kan de ka nog iets betekenen.

Succes twist! Hopelijk gaat ze zo lekker slapen. *;
pi_153552287
Fee-nix, wat een fantasie! Geweldig!
pi_153553187
}:| hazenslaapjes + moppers en ik zag net tijdens huils toch wel heel duidelijk het begin van tand nr 2 :X Heb ik toch zeker 1 1/2 dag een vrolijke baby gehad tussendoor. Pfff... Dit moet weer allemaal binnen een week natuurlijk 8)7

Ik kijk dus met lichte jaloezie/bewondering naar de activiteitenlijst van Selvaria _O_

MwC hoop dat de ka gauw kan helpen!
  maandag 15 juni 2015 @ 17:45:43 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_153553374
Zo, ik haak weer aan! Lekker lang weekend op de veluwe doorgebracht met mijn familie. Mauwtje heeft het super gedaan. En nu zijn we allemaal uitgerust bekaf en klaar voor de week *O*
disclaimer
  maandag 15 juni 2015 @ 18:05:16 #55
52229 Chanty
pi_153553889
Wat een vrolijke dame heb je toch fee O+

Sel fijn dat de osteopaat geholpen heeft! *O*

Cactus sterkte zielig mannetje ;(
pi_153554973
Zat er met 12 weken niet ook een sprong? Dan zijn Q er vast in, veel huilen, niks is goed. Als ik em in m'n armen wil houden om een flesje te geven gaat het heel even goed, fles in z'n mond, probeert 1slok te nemen en dan is het weer krijsen en overstrekken. Als ik em dan weer zo in m'n armen wil houden gaat hij gelijk hard krijsen en overstrekken, wil ie niet eens meer in m'n armen liggen of op schoot zitten.. Meestal wordt ie nu dan ook vrij snel moe en gaat weer even slapen.

Maar dat maakte even niet zoveel uit, want m'n nichtje is vandaag geboren *O*

Edit: gezeik weg

[ Bericht 59% gewijzigd door Gevalletje op 15-06-2015 19:10:07 ]
pi_153555368
Veluwe O+

Mijn man had exact dezelfde visual Fee!

Voor het lijstje van Selvaria had ik zonder kind al bewondering, nu helemaal. _O_

Ik hoop dat de ka wat voor jullie gaat betekenen Cactus, je jongetje pijn zien hebben is zo ontzettend naar!

Potjandorie wat rust je uit van zo'n dag werken.
pi_153555793
Ik heb mijn baby nu al verpest ;(
Ze heeft vandaag nog niet langer dan 15 minuten achter elkaar geslapen, wil niet in de box liggen, wil niet vastgehouden worden (althans niet in de 23 houdingen die ik geprobeerd heb...), en niks is goed :'(
Ten einde raad net in de Doomoo Seat voor de tv gezet (niet bewust, maar daar stond-ie toevallig) en nu ligt ze naar de tv te lachen... :X

/ontaarde moeder

[ Bericht 1% gewijzigd door twist02 op 15-06-2015 19:09:57 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 19:00:53 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_153555846
Hahaha twist, dat was voor mij tijdenlang de enige manier om ff aardappels te kunnen schillen :')
disclaimer
  maandag 15 juni 2015 @ 19:02:27 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153555909
Die laatste zin is verboden in dit topic, twist!
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2015 @ 19:07:12 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153556084
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:35 schreef Gevalletje het volgende:
Zat er met 12 weken niet ook een sprong? Dan zijn Q er vast in, veel huilen, niks is goed. Als ik em in m'n armen wil houden om een flesje te geven gaat het heel even goed, fles in z'n mond, probeert 1slok te nemen en dan is het weer krijsen en overstrekken. Als ik em dan weer zo in m'n armen wil houden gaat hij gelijk hard krijsen en overstrekken, wil ie niet eens meer in m'n armen liggen of op schoot zitten.. Meestal wordt ie nu dan ook vrij snel moe en gaat weer even slapen.
jup:

Gefeliciteerd met je nichtje!! O+

maandag 15 juni 2015 @ 19:09:10 #62
250838 Fee-nix
pi_153556158
SQ klinkt als een goed weekend!

Gevalletje van harte met je nichtje! Zelf was ik vlak na de ks altijd erg moe. Misschien dus juist fijn dat jullie morgen ochtend gaan :).

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:47 schreef Cholula het volgende:

Mijn man had exact dezelfde visual Fee!

Ik ben ook stiekem een man :7 .
pi_153556332
Heb 'm gauw doorgestreept, Burdie! ;)

Zit ik vanmorgen nog te lezen over het feit dat je de vermoeidheidssignalen van je baby goed in de gaten moet houden om te voorkomen dat ze oververmoeid raken en dat je ze dus op tijd weg moet leggen voor een slaapje :')
Hartstikke leuk, maar ondertussen loopt m'n baby al 2-3 slaapjes achter en wil nog steeds niet slapen (niet langer dan 5-10 minuten tenminste). Hoop echt dat ze het vannacht inhaalt :{
pi_153556490
Crosspost voor de fv mama's met pepti voeding

S. 2014
J. 2016
pi_153556619
Omg zojuist mn eerste fv poepluier. :'(

Gm. -O-
pi_153556652
Succes met de slaapjes twist! Hopelijk vannacht een boel in te halen. Hier ben ik bang voor een ruknacht, ze slaapt al bijna de hele dag. :o
pi_153556749
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Selvaria het volgende:

Gm. -O-
Mooi spul komt er uit je kindje he :')
pi_153556783
Overdag goed slapen heeft hier juist een positief effect op de nacht.
Houd moed :7
pi_153557924
BE wat sneu -O- Beterschap!
Cactus ook al zo'n zieligerd...

Cholula, fijn dat het meegevallen is! Wat een achterlijk vroege tijd zeg :o

Fee, wat zit ze trots op haar stoel O+

Heel selectief bijgelezen, vat het niet persoonlijk op :+
pi_153558034
L is even in een lang weekend tijd van 4 naar 7 tanden gegaan :o

Zaterdag zagen we onder ineens een randje opkomen. Gisteren eentje boven en nou zat ik vandaag in haar mond te kijken... nóg een tandje erbij. Speedy Gonzales hier!

Haar schema lijkt echt in niks op wat eigenlijk de standaard 'doorkomvolgorde' is volgens mij :P

pi_153558569
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:55 schreef Dyre het volgende:
L is even in een lang weekend tijd van 4 naar 7 tanden gegaan :o

Zaterdag zagen we onder ineens een randje opkomen. Gisteren eentje boven en nou zat ik vandaag in haar mond te kijken... nóg een tandje erbij. Speedy Gonzales hier!

Haar schema lijkt echt in niks op wat eigenlijk de standaard 'doorkomvolgorde' is volgens mij :P

[ afbeelding ]
Wow! Wat een haast ineens!
  maandag 15 juni 2015 @ 20:13:53 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153558873
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Crosspost voor de fv mama's met pepti voeding

[ link | afbeelding ]
Aanvulling: Op het nieuws werd gezegd dat het alleen om verpakkingen gaat die buiten het normale circuit zijn gekocht, niet als je het gewoon bij de apotheek of drogist haalt.
pi_153559508
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Selvaria het volgende:

Gm. -O-
Hahaa! Ja vies he, daar moest ik wel eens van kokken. Geloof het of niet, maar hoera voor vast voedsel :')

Fijn dat het zo goed gaat daar selvaria!

Blue hoe is het met je sloopkogel?

Hier alles weer in orde, cb was ook weer prima. 9290 bij 68.6 cm :7 maar hij buigt dus af in gewicht en omhoog in de lengte, dus ik ben dik tevreden (en W ook :') )
  maandag 15 juni 2015 @ 20:53:33 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_153560606
Tandenfeetje L! Aparte volgorde idd :D

Mooie stats, crumpette!

Mijn baby sliep van 12 tot 15:30, toen van 17:30 tot 20:00 en is nu uiteraard klaarwakker aan het protesteren in bed :')
disclaimer
pi_153561260
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Tandenfeetje L! Aparte volgorde idd :D

Mooie stats, crumpette!

Mijn baby sliep van 12 tot 15:30, toen van 17:30 tot 20:00 en is nu uiteraard klaarwakker aan het protesteren in bed :')
:D Die was precies op tijd wakker voor GTST en alle andere slechte programma's die erna komen.

Sjaak is stil... slapen doet hij niet vandaag maar hij ligt al een uur blij onder de Tiny Love. Ik hoor het muziekje straks nog in mijn slaap maar het kan me niet schelen. Hij lacht enzo O+ Eindelijk...
pi_153561487
Lekker dan SQ!

W gaat lekker Crumpette.

Is ze er naar van geweest Dyre of viel het mee?
Dat ik er vroeg uit moet vind ik niet zo erg, maar dat er 4:45 op mijn klok staat als de wekker gaat doet toch iedere ochtend even pijn. Die vier zorgt ervoor dat het midden in de nacht lijkt.

Ze waarschuwen toch altijd dat je niet moet schrikken als je baby een paar dagen of weken niet poept? Mijn baby is stuk, hij poept nu al twee dagen zeven keer per dag. Zijn billetjes zijn ondertussen rood en het begint best een beetje sneu te worden.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:17:39 #77
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153561631
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:22 schreef Selvaria het volgende:
Succes met de slaapjes twist! Hopelijk vannacht een boel in te halen. Hier ben ik bang voor een ruknacht, ze slaapt al bijna de hele dag. :o
zure mosterd hè? :D
pi_153562873
F ziek zielig vogeltje met veel pijn in zijn snaveltje met max dosering pcm en ibu.
Ik gesloopt en kapot en huil het liefste even mee. Wat een timing zo :{

Bijlezen en posten doe ik donderdag of vrijdag wel weer.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:49:53 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_153562951
Ach blue, dat kon er ook nog wel bij ;( Veel beterschap voor hem en een hele dikke knuffel en chocolade voor jou :*

Cho, je hebt een poepkoning :7
disclaimer
pi_153563363
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:48 schreef BlueEyes het volgende:
F ziek zielig vogeltje met veel pijn in zijn snaveltje met max dosering pcm en ibu.
Ik gesloopt en kapot en huil het liefste even mee. Wat een timing zo :{

Bijlezen en posten doe ik donderdag of vrijdag wel weer.
:* wat zielig voor F en voor jou.
pi_153563490
:* BE.
Vandaag was ook je eerste dag in je nieuwe baan toch?
pi_153565435
Beterschap, blue :* Wat naar ;(

Ik zat een tijdje terug nog mijn posts van november/december terug te lezen.. Wat.Een.Verschil. Ik vond het zo zwaar, en zo moeilijk, en ik was kapot en gesloopt en emotioneel, en nu ben ik op vakantie met het liefste, mooiste, knapste, grappigste kind ter wereld en ben ik helemaal gelukkig dat ze helemaal van ons is. Opa's, oma's, tante's, iedereen mag haar zien maar ze mag alleen met ons mee naar huis O+ O+ Ik heb aardig wat stress nu met school en schoonfamilie issues, maar S. Maakt me zo gelukkig, zo gelukkig was ik nog nooit. En dat had ik 7 (!!!) maanden geleden écht niet niet niet gedacht. Mijn kind :D O+
dat wilde ik even kwijt voor alle nieuwe mama's die het nu zwaar hebben :*

En nu zal ik eens bijlezen :)
pi_153566022
Shop, hoe is het met jou en de meiden?

Krijgertje, dat klinkt hoopvol :)
pi_153566271
Krijgerr wat fijn O+

Blue ;( he wat naar. Heel veel beterschap voor je kleine vent en sterkte voor jou :* hoop dat hij snel een beetje opknapt!

Cholula's beeb produceert chocola :D
pi_153566525
O blue eat een horror ;( :o
Djenna had dat vlak voor de geboorte van Boaz ook ineens :X
I feel your pain. En zo stom dat daar geen pilletje voor is die al het ongemak zo ineens weg kan nenen ;(

Take care girl :*
pi_153573710
Blue, arme F en arme jij. ;(. Is je vriend nog weg?

Krijgerrtje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 07:00:06 #87
360012 Shopaholic1984
pi_153573745
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Shop, hoe is het met jou en de meiden?

Krijgertje, dat klinkt hoopvol :)
Bleh, ik vond het maar niks dat ze weer in het ziekenhuis moesten blijven. De eerste keer dat die stomme monitor weer piept. Tot wij er waren ging het goed, al begon L oppervlakkiger te ademen. Ook ging bij beide dames de temp omhoog. Bij L harder, dus die heeft een molletje gekregen. Bij N zouden ze het nog erven aankijken. L had vorige keer meer last bij de vaccinatie. Hoop alleen niet dat er vannacht dalingen zijn geweest, want ze moeten weer 24 uur zonder dalingen voordat ze naar huis mogen. En als ze dalingen hebben gehad, moeten ze de volgende vaccinatie weer opgenomen worden. Zo maar eens even bellen hoe het met ze is. Wel een nachtje door kunnen slapen nu. Al is half 7 wakker nog steeds vroeg. Maar niet om 3 uur eruit gemoeten!
pi_153573865
Shop hoe laat mag je bellen? Fingers crossed dat ze zometeen gewoon weer lekker mee naar huis mogen.

Blue hoe gaat het met Fje?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 07:38:20 #89
360012 Shopaholic1984
pi_153573910
Ik mocht dag en nacht bellen. Net even gedaan en ze hebben het goed gedaan vannacht, geen incidenten gehad! Dus we kunnen ze straks op halen. Of ze moeten binnen nu en 3 uur nog een daling hebben.....
pi_153573946
Wat fijn Shop! :) Fingers crossed voor deze laatste 3 uurtjes.
pi_153573971
Wat fijn shop. :) Fingers crossed dat ze het goed blijven doen!

Arme blue en F. :'( Je mannetje is veel belangrijker dan bijlezen en posten dus verzorg en vertroetel hem maar lekker. :*

Hier een goede nacht! N. had wat last van krampjes (niet zo heftig dit keer, voor het eerst in daaaagen weer), dus lekker op mij in slaap gevallen (22.30-03.15) en vervolgens op haar eigen kamertje tot 07.00, prima zeg ik!
pi_153573975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik mocht dag en nacht bellen. Net even gedaan en ze hebben het goed gedaan vannacht, geen incidenten gehad! Dus we kunnen ze straks op halen. Of ze moeten binnen nu en 3 uur nog een daling hebben.....
Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2015 @ 07:53:50 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153573994
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.
onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.

dinsdag 16 juni 2015 @ 07:57:37 #94
360012 Shopaholic1984
pi_153574026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.
Bij de vorige vaccinatie hebben mijn meiden er allebei ook 1 gehad. Maar N was toen nog geen 3 kilo. Ok, was in het ziekenhuis, dus andere situatie natuurlijk.
pi_153574061
Klinkt goed shop!

Verder taart voor iedereen! Ik vier mijn 28e verjaardag vandaag in blijdorp O+
S. 2014
J. 2016
pi_153574072
Veel plezier gm! O+ Van harte!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 08:49:57 #97
360012 Shopaholic1984
pi_153574545
Gefeliciteerd GM!
Blijdorp O+
pi_153574564
Blue wat naar! ;( Beterschap!

Krijgertje wat klinkt dat heerlijk dat je zo kunt genieten! O+
Het wordt echt beter dus? :@ ;)

Shop hoop dat je meiden verder geen dalingen meer gehad hebben! :*

Selvaria zonde van de krampjes, maar fijn dat het al met al toch een goede nacht was!

GM gefeliciteerd! w/ veel plezier!

Hier gelukkig ook een prima nacht gehad (na een zware dag) en voorlopig (*afkloppen!*) lijkt ze nu ook al een stuk rustiger. Misschien was gisteren ook wel gewoon m'n eigen schuld, omdat we een beetje aan het schuiven waren met de flessen :@
Alleen wel een spuugincidentje vannacht om 3u tijdens het boertje }:| gelukkig net óver m'n schouder heen, zo op de grond dus papa mocht even gaan dweilen ;)

Heb wel echt het idee dat ze te gulzig/snel drinkt en daar toch een beetje last van heeft. Ze geeft steeds vaker een mondje terug en blijft na de fles soms ook een beetje jengelen (terwijl ik echt niet denk dat het honger is). Dus na een (hopelijk gouden!) tip van Kwak maar eens een andere speen proberen en hopen dat ze dan wat langer over de fles doet (8 minuten is wel echt heel kort)
pi_153574798
Shop :*

Gefeliciteerd GM!

Heerlijk krijgerrtje O+

Wat fijn Selvaria

BlueEyes wat heftig -O- :* sterkte

Pff 3 zieke kindjes + zieke man en werk..is wel ff pittig. Ben moe :O nog 1 dienst tot 22u en dan gelukkig 3dagen vrij.
De meiden willen snachts de speen maar zijn te verkouden :(
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:26:33 #100
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153575070
@twist02: Wij hebben ook een tijdje in het begin een prematuur speentje gebruikt, omdat ze anders in recordtempo een flesje wegtikt. Dat kon papa niet eens bijhouden :+

Inmiddels zit ze weer op speentje 1 en is het tempo wel normaal, behalve als ze net als vannacht er bijna 6 uur tussen had zitten. Dan is het zo'n honger, dat ze heel gulzig is. Dan is het wat vaker tussendoor pauze voor een boertje.

Hoewel boertje... Vorige keer op het terras keken de mensen in een omtrek van 4 tafels om waar die boer vandaan kwam :')
pi_153575153
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:26 schreef Nikooos het volgende:
@twist02: Wij hebben ook een tijdje in het begin een prematuur speentje gebruikt, omdat ze anders in recordtempo een flesje wegtikt. Dat kon papa niet eens bijhouden :+

Inmiddels zit ze weer op speentje 1 en is het tempo wel normaal, behalve als ze net als vannacht er bijna 6 uur tussen had zitten. Dan is het zo'n honger, dat ze heel gulzig is. Dan is het wat vaker tussendoor pauze voor een boertje.

Hoewel boertje... Vorige keer op het terras keken de mensen in een omtrek van 4 tafels om waar die boer vandaan kwam :')

_O- herkenbaar
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:34:15 #102
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153575190
Soms klinkt ze als een volwassen kerel :D
pi_153575227
Gefeliciteerd GM!
Veel plezier in de dierentuin.

Nog een uur Shop, fijn dat ze de nacht zo goed door zijn gekomen.

Goed om te lezen dat je het nu zoveel leuker vindt dan een paar maanden terug krijgertje.

Zoë hoe ziek is je man? Anders hem ook aan het werk zetten, dan hoef je minder alleen te doen.
Beterschap voor je meiden en man. :*

Een goede nacht voor twist *O*

Toen Frits gisteravond eindelijk in slaap viel was het elf uur, vervolgens werd hij om 1.30, 3.30 en 4.30 wakker. :O c_/
Hij krijgt vandaag ook zijn prikjes en ik baal nu dat ik er niet bij ben.
pi_153575258
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:34 schreef Nikooos het volgende:
Soms klinkt ze als een volwassen kerel :D
Haha mooi he :D
Sjaaks eerste paspoort is aangevraagd. Foto maken was een lastige bezigheid maar de fotograaf was erg geduldig. De man van de gemeente ook :)

Shop, nog even volhouden!

DMJO, ik wist niet dat baby's onder drie maanden ook al pcm mogen, de verpakking zegt vanaf 3 maanden namelijk. Hoewel op de achterkant staat vanaf 3 kilo inderdaad. Nja, het is in huis indien nodig.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:52:15 #105
250838 Fee-nix
pi_153575497
Shop een nacht zonder incidenten! *O* Ik duim mee voor deze laatste uurtjes. Wel fijn d dat ze geen enkel risico nemen. Naast dat t vervelend is vd opname, lijkt t me wel een veilig gevoel.

GM fijne verjaardag! Van harte!

Babies die enorme boeren laten :D. Herkenbaar idd.

Gister heeft L zich twee keer tot staan opgetrokken :o . Kind zit net op de knietjes...
Dat wordt vandaag dus even wat schrikdraad halen voor op de rand vd box... Want dit gaat natuurlijk veel te snel. Ze is nog steeds mijn baby ja! }:| :+ .
pi_153575502
Fleskindjes met grote-mannen-boeren :D En on a serious note: het is echt de moeite waard om eens een Dr Brown-fles te proberen! Helpt heel vaak om rustiger te drinken en minder lucht binnen te krijgen -> minder boeren/spugen/kramp. Lucas krijgt hier een enkele keer weer 's difrax (want lui met afwassen ;)) en dan zijn we weer op niveau 'NK goeie boeren laten'.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:55:17 #107
250838 Fee-nix
pi_153575548
O en Cactus, ga je die paspoortfoto binnenkort nog delen? :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:57:29 #108
52229 Chanty
pi_153575589
Jeetje Dyre wat een tanden ineens :D Lucas ging eerst zo hard maar blijft nu steken op 6.

Shop fijn dat de nacht goed is gegaan, hopelijk mogen ze over een paar uurtjes weer lekker mee naar huis :)

Blue hoe is het daar? :*

Krijgertje wat klinkt je gelukkig O+ Ik herken het wel ja. Die eerste maanden zijn gewoon echt zwaar maar daarna wordt het zoveel beter.

GM gefeliciteerd *O*

Fee dat gaat idd veel te snel, die van mij doet dat pas een paar weken :{w

Gisteren met Lucas aan het vadersdagcadeau gewerkt. En daarna in bad :+ Deze foto komt op het geverfde canvasje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 16-06-2015 10:06:54 ]
pi_153575614
Wat knap Fee!

Nikoos :D

Chanty :D geweldige foto!

-O- cholula jammer dat je niet mee kunt. Wie gaat er met hem naar het cb?
Mannen en ziek .. :9
Had gister ook late dienst dus man heeft gisteravond veel gedaan en vannacht meegeholpen. Hij ligt nu op bed.
Peuter is naar school en baby's zijn net weer wakker van hun ochtendslaap :+
pi_153575624
En GM gefeliciteerd!

En Fee met verticale baby :o

En MwC wij gaan binnenkort ook voor Lucas' eerste ID-kaart (voorlopig alleen binnen EU op pad, scheelt weer 2 tientjes ofzo :+ ) voor Portugal *O*

En Shop, wat super dat ze het goed gedaan hebben!! En slaaps voor jullie O+

En hier lijkt het vooralsnog ok te gaan met den tweeden tand *afklopt* Wel aan de chamodent, verder nog niets extra's. Hij zit nu te lollen omdat ik een dierenboekje voorlees en dierengeluiden doe, ghehehe O+ Nee, géén filmpje ;)

Oh Chanty, je Picassootje O+
pi_153575721
Baby-als-volwassen-kerel: check! En soms qua boeren inderdaad, maar vooral ook qua scheten en stank zeg maar! :X

Overstappen qua fles vind ik lastig, misschien ook door ervaringen om me heen hoor. Ken veel baby's die juist de Difrax het fijnst vonden. En zwager en schoonzus zweren ook bij de Dr. Brown, maar die zijn juist van het heel snel overstappen (hebben volgens mij op 3 maanden tijd 3 verschillende flessen en 3 soorten flesvoeding gehad). Tsja, en dan vraag ik me af waar het aan ligt als een fles niet lijkt te werken... :{

Eerst maar eens kijken of die dentalspeen verschil maakt Alleen jammer dat ze 'm hier bij de Prenatal niet hebben (net even gebeld) en ik 'm dus online moet bestellen... dan betaal je bijna net zoveel voor verzendkosten als voor de spenen zelf }:|

Chanty O+ !
pi_153575757
Twist; mijn locale etos heeft die spenen ook gewoon hangen. Ik zou even een drogist binnenlopen voor je bestelt!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:07:54 #113
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153575797
Wij gebruiken ook DrBrown flessen, maar toch blijft dat boeren af en toe als ze te gulzig is.

En wij moeten binnenkort ook een pasfoto laten maken, want we gaan in oktober naar Spanje. Zal ook vast heel makkelijk gaan om een foto te maken. Denk dat we dat pas zo laat mogelijk moeten doen :')
pi_153575803
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:55 schreef Fee-nix het volgende:
O en Cactus, ga je die paspoortfoto binnenkort nog delen? :D
Mugshot:

SPOILER
pi_153575816
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:05 schreef Crumpette het volgende:
Twist; mijn locale etos heeft die spenen ook gewoon hangen. Ik zou even een drogist binnenlopen voor je bestelt!
Oh, goeie ja! Kruidvat hier heeft ze volgens mij ook niet. Maar een rondje drogisten is inderdaad wel de moeite waard vanmiddag! ^O^
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:14:15 #116
52229 Chanty
pi_153575916
Cactus :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:36:49 #117
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153576867
Nja hij zit dan zijlings op mijn knieën en ik moest hem rechtop houden zonder dat mijn handen in beeld waren. Best lastig :D Dus als je kan wachten, doe dat dan!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:43:03 #119
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153577874
Ach gos Blue, arme F! Hopelijk knapt hij snel op :*
Saar in jurk O+ En gefeliciteerd met je verjaardag GM! *O*
Roller bij Snoenk! *O*
Fee wat een leuk meisje heb je toch :) En nu ook al staan joh! :D
Cactus wat rot dat die reflux weer terug is :( Succes bij de arts morgen. Die pasfoto O+
Gevalletje nog gefeliciteerd met je nichtje! *O*
Dyre wat een hoop tanden ineens! :D
Crump wat fijn van de goede stats bij het cb! (en geen opmerkingen over z'n hoofdje dus? :) )
Shop wat fijn dat je meiden het zo goed hebben gedaan in het zh! ^O^
Zoë beterschap :*
Hopelijk niet zo veel last voor de prikjes-baby's vandaag :*
Haha Lucas onder de verf! Geniale foto :D

Morgen ga ik ook de vingerverf tevoorschijn halen ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_153577972
Hhha prachtige foto!

En chanty schilderen :)

GM gefeliciteerd!

Box moet hier ook naar beneden. Hij ging namelijk ineens ook in de box voor het eerst zitten! Vanaf nu erbij blijven. Want ik heb een verrekte rib spier... En kan nauwelijks buigen of tillen.

Ik herken krijger haar gevoelens wel. Nu nog vaker spat ik uit elkaar van liefde.

Ff zeiken: Op dit moment heb ik stress gevoelens, mijn week vrij ging veel te snel om,mijn baby gaat veel te snel en niet het gevoel dat ik echt intens heb genoten van thuis zijn. Morgen weer werken en ik ben pissig op mezelf dat de tijd zo snel voorbij is gegaan :') 8)7 Mede daardoor nu gestraft met migraine, krijg ik helemaal niks mee van vandaag :{ en kan ik de wassen niet wegwerken (en op werkdagen wordt het helemaal niks). Maar goed, ik kijk dan naar mijn jongetje, hoe hebben wij ooit zo'n perfect kind gemaakt, uit mijn buik O+ :D en dat terwijl ik voor de zwangerschap en tijdens, zo bang was voor alle veranderingen. Wat een geluk brengt zo'n mensje. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2015 @ 11:55:10 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153578210
MwC : veel mensen weten dat niet, zelfs medewerkers van de drogist denken dat het pas vanaf drie maanden mag, vandaar dat ik het ook even vermeldde ;)

Bijna in rotterdam, Michael gedraagt zich weer eens voorbeeldig tot nu toe.

pi_153578518
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:46 schreef Hilmo het volgende:

Ik herken krijger haar gevoelens wel. Nu nog vaker spat ik uit elkaar van liefde.

Ff zeiken: Op dit moment heb ik stress gevoelens, mijn week vrij ging veel te snel om,mijn baby gaat veel te snel en niet het gevoel dat ik echt intens heb genoten van thuis zijn. Morgen weer werken en ik ben pissig op mezelf dat de tijd zo snel voorbij is gegaan :') 8)7 Mede daardoor nu gestraft met migraine, krijg ik helemaal niks mee van vandaag :{ en kan ik de wassen niet wegwerken (en op werkdagen wordt het helemaal niks). Maar goed, ik kijk dan naar mijn jongetje, hoe hebben wij ooit zo'n perfect kind gemaakt, uit mijn buik O+ :D en dat terwijl ik voor de zwangerschap en tijdens, zo bang was voor alle veranderingen. Wat een geluk brengt zo'n mensje. O+
Ik vind jouw bericht en dat van krijger echt geruststellend. Ik zit te wachten totdat de baby zich laat zien (40+2 vandaag) en ondanks mijn nieuwsgierigheid en zin in de babytijd vraag ik me nog wel regelmatig af 'waar zijn we aan begonnen' :@.
pi_153578641
Zo herkenbaar minarosa! Niet schrikken als je dat de eerste maanden misschien ook nog vaak denkt, al had ik daar weinig last van met super makkelijke baby. Vanaf dag 10 ofzo, had ik echt zoiets van waar was ik nou bang voor. Het is dat ik het opschreef ;) succes ook met laatste dagen afwachten ^O^
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:25:59 #124
250838 Fee-nix
pi_153579119
Oja die tandjes van Dyre's L had ik ook gezien! Veeeel! :D

Chanty die foto :D O+

JM leuk he, waar ze allemaal pret om kunnen hebben. Mijn L lag gister in een deuk in de kinderstoel omdat mijn man steeds zijn hand dicht bij haar op tafel legde en als ze hem dan aanraakte trok hij hem snel weg. Dolle pret :P.

Mevrouw Cactus :D O+ Nog even 'wanted' eronder schrijven idd ;). Zo is die van mijn middelste ook. Die is nu ruim 3 en heeft nog steeds die babyfoto dus op zijn paspoort. Moet altijd weer gniffelen als ik hem pak.

Hilmo leuk van het zitten in de box!
Hier moet 'ie ook maar echt naar beneden. Ze ging vanochtend weer staan. Mijn man heeft het nu op de foto! (Gister waren we te laat) Ze doet het nog maar een paar seconden hoor, maar het begin is er.
pi_153579278
Komt goed minarosa :D spannend, dat wachten! Tot snel! ;)

Rady: nope. Ik vroeg er zelf naar, die dokter vond het wel heel ietsjes plat, maar als ik zelf het idee had dat het minder werd, dan kwam het wel goed. Dat ben ik wel met m eens :Y

Gefeliciteerd GM!

Hopelijk is shop nu haar meisjes aan het inladen in de auto :+
verder weet ik het even niet meer. Tijd om te gaan wandelen!

:)
pi_153579410
Fee, is jouw baby ook van okt? Weet het FF niet meer.

Blij dat die bijvoeding alleen maar extra is. In het geval van vandaag kan ik bv nog net aan, maar bijvoeding laat ik dan maar. Dat wordt later nog wel wat, als hij gewoon eten krijgt. Kan hem moeilijk geen eten geven in geval van zo'n aanval :+ maar goed, dat speelt nu niet. Vanmiddag maar wat voorschotelen.
pi_153579430
Heeeel herkenbaar Minarosa! :Y

Hoewel ik echt intens heb genoten van m'n zwangerschap, had ik af en toe echt zo'n momentje van "Shit, ik ben écht zwanger..! :X "

En nu gaat het ook hartstikke goed, maar als het dan een keer wat minder gaat, heb ik inderdaad opnieuw van die "Oh man, nu kunnen we niet meer terug! :X "-momentjes. En mijn man gaf gisteren (was een wat minder dagje) ook aan dat-ie het voorlopig vooral heel hard werken vindt, wat ook gewoon zo is.
Maar nu kan ik al genieten van de lachjes die ze steeds vaker laat zien en die momentjes worden alleen maar meer! O+
Toch? Ervaren mama's? Ja hè? :@
pi_153579514
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:43 schreef Radyhyn het volgende:
Ach gos Blue, arme F! Hopelijk knapt hij snel op :*
Saar in jurk O+ En gefeliciteerd met je verjaardag GM! *O*
Roller bij Snoenk! *O*
Fee wat een leuk meisje heb je toch :) En nu ook al staan joh! :D
Cactus wat rot dat die reflux weer terug is :( Succes bij de arts morgen. Die pasfoto O+
Gevalletje nog gefeliciteerd met je nichtje! *O*
Dyre wat een hoop tanden ineens! :D
Crump wat fijn van de goede stats bij het cb! (en geen opmerkingen over z'n hoofdje dus? :) )
Shop wat fijn dat je meiden het zo goed hebben gedaan in het zh! ^O^
Zoë beterschap :*
Hopelijk niet zo veel last voor de prikjes-baby's vandaag :*
Haha Lucas onder de verf! Geniale foto :D

Morgen ga ik ook de vingerverf tevoorschijn halen ;)
Schaamteloze +1. met uitzondering van de vingerverf.

Mijn man is naar het CB geweest. Uk doet het prima weegt nu 6065 gram en is 62,5 cm lang. Prikje vond hij niet tof, maar gelukkig laat hij zich goed troosten door mijn man. Daarna heeft is Frits weer in de tula gestopt en zijn ze naar huis gelopen. O+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:50:57 #129
250838 Fee-nix
pi_153579939
Hilmo sterkte met de migraine...
Klopt, ze is van 14 oktober. Net 8 maandjes nu.

Twist ja echt! Wat krijgerrtje al zei: het wordt zoveel leuker! Dat kun je je amper voorstellen als ze zo mini zijn. Zeker als het je eerste is. Nu met mijn derde kon ik voor het eerst echt genieten van die mini periode :). (Niet dat ik die andere twee dan niet lief vond ofzo, maar het was gewoon zwaar)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:53:43 #130
360012 Shopaholic1984
pi_153580042
Joehoe we zijn weer thuis *O*
N woog 4060 en L 4405
Volgende vaccinatie op de poli!
Morgen met N naar de kindercardioloog, omdat ze nog een duidelijke hartruis heeft. Ff laten uitsluiten dat het wat is.
Over op de A.R. voeding, omdat ze beide erg veel spugen. Kijken of dat helpt.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:54:11 #131
52229 Chanty
pi_153580057
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:06 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vind jouw bericht en dat van krijger echt geruststellend. Ik zit te wachten totdat de baby zich laat zien (40+2 vandaag) en ondanks mijn nieuwsgierigheid en zin in de babytijd vraag ik me nog wel regelmatig af 'waar zijn we aan begonnen' :@.
Wat de anderen ook zeggen: dat zijn geen gedachten waar je je voor hoeft te schamen, maar volstrekt normale gedachten. Ik wist dat het zwaar zou zijn, maar ik kon met geen mogelijkheid weten hoe zwaar. Ondanks dat ik voorbereid was, kwam alle verandering hard binnen (ik had overigens geen gemakkelijke baby en geen gemakkelijk herstel). Ik dacht echt dat ik de fout van mijn leven had gemaakt en had hem het liefste terug gestopt. Maar na de eerste drie maanden werd alles zoveel beter en mooier (ik hersteld, oorzaak van huilen bij baby verholpen).

Wat ik dus wil zeggen is: Eventuele nare gedachten zijn gewoon normaal. Praat er vooral over met iemand waarmee je goed kan praten of hier en hou je eraan vast dat het echt beter wordt. Of nee… het wordt echt het meest fantastische dat je kan overkomen: een kindje O+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:55:25 #132
52229 Chanty
pi_153580086
Mooie stats Cho en Shop *O*

En fijn dat ze weer thuis zijn *O* *G* *O*
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:55:40 #133
250838 Fee-nix
pi_153580097
Maken jullie babies trouwens ook zoveel herrie bij het tijgeren? :D. Ik zal binnenkort eens een filmpje er van maken. Het is echt niet normaal wat een volume dat kind heeft :'). Soms kunnen we elkaar amper verstaan als ze bezig is.

Shop *O* . Hoop dat het ruisje niks te betekenen heeft.

O en wat Chanty zegt :Y . In de kraamweek bij de eerste keken mijn man en ik elkaar aan en zeiden 'wat hebben we gedaan'...
pi_153581971
Jullie zijn zo heerlijk eerlijk altijd O+ zulke verhalen zijn echt fijn!

Ik heb me er toch ook wel een beetje op verkeken denk ik. Vooral omdat mijn zwangerschap echt een eitje was; toen had ik wél echt die roze wolk waarvan altijd gezegd wordt dat je die niet per se hoeft te hebben. Op een of andere manier ga je er dan vanuit dat de rest ook wel mee zal vallen denk ;)

En tegelijkertijd weet ik ook dat ik best een makkelijke baby heb, dus soms zijn jullie verhalen ook goed om te relativeren :@
Komt misschien lullig over (waarvoor excuses) maar is wel echt zo! Al snap ik dat het een hele schrale troost is :*

Gelukkig kunnen mijn man en ik er goed over praten (terwijl hij nooit zo'n prater was), dat scheelt ook veel! :Y We proberen kleine ergernissen ook zoveel mogelijk uit te spreken, om te voorkomen dat de bom een keer barst. En als de een er even doorheen zit, blijft de ander gelukkig heel rustig (en andersom), dat is ook fijn O+

Oh, en ik moest altijd lachen om foto's van jullie baby's met beentjes door de spijlen van het bedje...nou ik heb er dus ook zo eentje! :D Al twee keer een voetje moeten bevrijden vandaag, terwijl ik 'r toch echt 'netjes' wegleg in bed.
pi_153582256
Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor Twist :)
Sowieso is 'makkelijke baby' een nogal subjectief iets natuurlijk. En ook makkelijke baby's hebben zo af en toe hun buien.
Sommigen zouden mijn baby bestempelen als horrorbaby from hell, omdat ze zo slecht slaapt. Ik vind d'r geweldig omdat ze zoveel pit heeft, nieuwsgierig is en je flink met haar kan stoeien en ze dat zo helemaal fantastisch geweldig vindt, dat ze keihard begint te lachen O+

Ook nog even een dikke :* voor Blue. Sterkte en beterschap voor lieve F. Hopelijk is de pijn snel over. ;(
pi_153582534
Ja, alles is relatief natuurlijk. En ik vind ook niet dat ik nooit mag zeuren/klagen omdat er misschien wel mensen zijn die het zwaarder hebben dan ik (want dan mag bijna niemand klagen).

Maar ik ben wel groot voorstander van af en toe relativeren en blij zijn met wat je hebt. En dat kun jij zo te lezen ook erg goed! :Y Een horrorbaby zou ik 'r zeker niet noemen, maar af en toe wel pittig, zeg maar ;)
Maar als ik inderdaad jouw verhalen over het slapen soms lees, voelt het wel een beetje stom dat ik er gisteren al half doorheen zat omdat ze een dag niet wilde slapen overdag :@
pi_153582623
Klopt wel. Mijn makkelijke baby heeft ook weleens een 'slapen is voor baby's' modus. Maar ik vind haar echt heel makkelijk. Slaapt vaak de nacht door. Wordt lachend wakker. Speelt heerlijk in de box, of op het speelkleed of op schoot. In de auto valt ze zo in slaap en in de wieg ook, al komt daar ook regelmatig huils bij kijken.
Het gemiddelde van 2-3 uur huilen wat normaal is bij een baby heeft ze naar mijn idee nog nooit gehaald.

Gisteren bij de echo van de heupjes (wat er goed uitzag) bleef ze ook netjes liggen. Lekker giebelen en een beetje rondkijken. Nu ligt ze ook weer lekker op schoot te pitten na een lading melk. Ik wist wel dat ze moe was. Ze maakt in haar slaap nog van die zuigbrwegingen met haar mond O+
pi_153582698
Ik denk ook dat het te maken heeft met wat 'normaal' is bij je baby. Als ze normaal doorslaapt, dan is een dagje wakker best slopend. Maar als ze/hij altijd wakker is, dan ben je al wat meer gewend en duurt het wellicht wat langer voor je instort. Als je kind na elke voeding spuugt kijk je er niet meer van op. Spuugt ie nooit, dan schrik je wel bij een lading melk.
pi_153582729
Eerlijke verhalen stellen gerust O+ heel fijn om te lezen. Het is ook dat ik nu, net voordat hij geboren wordt en alles thuis klaar is, gewoon te veel tijd heb om over alles na te denken :') Als hij er is dan worden we opeens ondergedompeld in een nieuw leven O+ Tot snel!
pi_153583144
O+ Het begin is moeilijk, maar door jullie verhalen ben ik overtuigd dat het goed komt. Het gaat hier nu (5 weken alweer! :o ) goed, maar natuurlijk zijn er nog de moeilijke momenten. Ik geniet wel steeds vaker, maar er zijn ook nog momenten dat ik het liefst mn vingers in mn oren stop en heel hard LALALALA ER WOONT HIER GEEN BABY! zou roepen. :D

Ik plukte vanochtend mijn baby uit bed terwijl ze op de spijlen van haar ledikant aan het sabbelen / kauwen was. :')
pi_153583262
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:28 schreef Risu het volgende:
Ik denk ook dat het te maken heeft met wat 'normaal' is bij je baby. Als ze normaal doorslaapt, dan is een dagje wakker best slopend. Maar als ze/hij altijd wakker is, dan ben je al wat meer gewend en duurt het wellicht wat langer voor je instort. Als je kind na elke voeding spuugt kijk je er niet meer van op. Spuugt ie nooit, dan schrik je wel bij een lading melk.
Dit! :Y
pi_153583372
quote:
Dit inderdaad precies ja! :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:45 schreef Selvaria het volgende:
maar er zijn ook nog momenten dat ik het liefst mn vingers in mn oren stop en heel hard LALALALA ER WOONT HIER GEEN BABY! zou roepen. :D
En dit! :D
pi_153583634
quote:
Dit dus inderdaad :Y
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:09:14 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153583748
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:06 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik had dit heel vaak bij nummer 2 :) . Af en toe ineens zo'n paniekgevoel van waar zijn we aan begonnen en ik ga dit niet aankunnen en waarom doen we dit terwijl we het zo perfect hebben met zn drieën :+ .

Denk vooral omdat Sillie de eerste 2-3 maanden veel huilde (daarna werd hij makkelijk en de leukste baby ooit) en ik de overgang van niks naar baby echt enorm vond. Was er bij een tweede een beetje bang voor zeg maar. Little did we know: we kregen een meisje dat gewoon niet huilde, zelfs al lag ze na het badje te bibberen op het kussen, zelfs de vpk in het ziekenhuis en onze kraamhulp stonden ervan te kijken :+

Maar zelfs met die makkelijke baby vond ik het af en toe zacht gezegd pittig. Het is ook echt heel normaal als je in het begin af en toe denkt waar ben ik in godsnaam aan begonnen* (zoals hierboven ook al gezegd wordt). Niet om je bang te maken, maar vooral om aan te geven dat ALS je dat denkt, het dus normaal is en het ook echt echt echt beter wordt. Dat zullen zelfs de moeders hier die het het zwaarst hebben gehad beamen. :)

Inmiddels zijn we vast 20 posts verder want ik heb dit scherm al een eeuw open staan :P

*en misschien denk je dat helemaal nooit en ben je straks alleen maar altijd in de gloria *O* want die moeders ken ik ook!
pi_153584075
De overgang van niks naar baby is ook enorm. Kan me zelfs voorstellen dat dat bij een tweede een stuk minder is, omdat je al zo veel weet en gemak hebt in de babyzorg.

Maar dan ben je wel meteen een bedrijf thuis :7
pi_153584217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:53 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Joehoe we zijn weer thuis *O*
N woog 4060 en L 4405
Volgende vaccinatie op de poli!
Morgen met N naar de kindercardioloog, omdat ze nog een duidelijke hartruis heeft. Ff laten uitsluiten dat het wat is.
Over op de A.R. voeding, omdat ze beide erg veel spugen. Kijken of dat helpt.
Yes, wat fijn!
Hier ook het prikje gehad, Sjaak weegt nu 4830 gram :)
SPOILER
quote:
Klopt. Sjaak slaapt bijna nooit overdag. Ik vond het raar dat hij dat dagenlang ineens wel deed en was bang dat er iets mis met hem was :')
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:37:31 #147
250838 Fee-nix
pi_153584461
Lijkt me een keurig grafiekje Mevrouw Cactus! Wat een lekker mini-mannetje is het dan nog O+ .

Heb de foto's van verticale L.aura inmiddels op de pc. Zal ik er even een showen...

Ja, die box moet echt naar beneden :D.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:46:08 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153584697
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:23 schreef Crumpette het volgende:
De overgang van niks naar baby is ook enorm. Kan me zelfs voorstellen dat dat bij een tweede een stuk minder is, omdat je al zo veel weet en gemak hebt in de babyzorg.

One child is a hobby, two is a job zei een wijs mens ooit :7
pi_153584730
Verticaaltje voor Fee/meiden van shop zijn thuis/sjaak mooie stats! *O*

En die eerste weken zijn gewoon zwaar. Ook al heb je een droombaby, je bent herstellende van een major event en weinig slaap en constant meeveren met je kindje - ga er maar aan staan. Ik vond het zelf ook de zwaarste weken uit mijn leven. Tegelijkertijd ook de mooiste *insert softijs gewauwel en duizent hartjes etc*. :')
pi_153584760
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

One child is a hobby, two is a job zei een wijs mens ooit :7
Wie was dat mens? :o
pi_153584761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:37 schreef Fee-nix het volgende:
Lijkt me een keurig grafiekje Mevrouw Cactus! Wat een lekker mini-mannetje is het dan nog O+ .

Heb de foto's van verticale L.aura inmiddels op de pc. Zal ik er even een showen...
[ afbeelding ]

Straks kan ze ineens de radslag en hupt ze er zo overheen :D Wat een mooi kopje zo zeg :D
pi_153584763
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:37 schreef Fee-nix het volgende:

[ afbeelding ]

Ik weet niet of je het filmpje van Blue hebt meegekregen, maar is inderdaad wel tijd dat ie omlaag gaat ja :+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:50:42 #153
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153584830
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:48 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Wie was dat mens? :o
een rondje google leert mij dat het gewoon een amerikaanse saying is :+
pi_153584931
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

een rondje google leert mij dat het gewoon een amerikaanse saying is :+
Ah. Juist. Die houden er soberso vaak een andere opvoedtechniek op na toch? :') ik vind 1 ook best wel een job namelijk, maar misschien maak ik het wel veel te moeilijk en moet ik hem gewoon aan een tuigje laten schommelen etc. :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:05:00 #155
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153585181
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:23 schreef Crumpette het volgende:

Ik vond van 1 naar 2 echt killing. Bij de eerste had ik alle tijd voor hem en bij de tweede moest ik mij eigenlijk opsplitsen in 2. De baby krijgt dan in de eerste tijd de meeste aandacht, want janken, maar de tweede gaat dan vol in de ankers (de peuterpuberteit hielp enorm - kuch- ). Zo heb ik anderhalve week na de bevalling met Frans in de kinderwagen gelopen en had ik een krijsende peuter half op de stang liggen, omdat MAMA TILLEN :( :( :( :( :( :( :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( }:| }:| }:| en hij dus gewoon geen centimeter meer vooruit bewoog. Dan in verticale stand op de stang leggen, waardoor hij nog bozer werd en mijn hele zij bont en blauw trapte. Those were the days ;( .

En ook het feit dat peuter echt sporadisch een nacht wakker was en Frans ALTIJD, met nu in de bonus een afwisselende peuter die roept: ' MAMAAAAA PIP LIGT NIET GOED ONDER DE DEKEN!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( ' en dat ik dan denk FY, maarja dat blijft een hysterische aangelegenheid uiteraard.

Tegelijkertijd wil je peuter niet te kort doen, dus alles moet. Nu heb ik nog het geluk dat die van mij met 2,5 nog overdag tukt, maar anders.

Moet ook zeggen dat ik op 1,5 uur slaap ook niet de leukste mama was en de tv regelmatig dienst deed als oppas :') .

En toch he.. is het het allemaal waard
SPOILER
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:11:48 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_153585332
Ik wil net zeggen, mij lijkt een tweede ook wel even andere koek _O-
disclaimer
pi_153585617
O+ mooie foto awayTL

Knap fee!

Er zijn momenten dat je denkt *ahhhhh why?!* en momenten dat je glundert van trots en liefde.
Ik ben wel blij om te lezen dat het 'normaal' is.
Peuter slaapt niet meer smiddags (sinds ze 2 is al niet meer) slapen was toch al niet dr favoriet hobby :+

Nu E en S ziek zijn vind ik het echt jammer dat ze niet bij me in bed willen liggen. Het is moeilijker troosten omdat ze gewoon in hun eigen bed willen liggen. Ze oppakken en rondlopen (of bij me in bed neerleggen)= huilen
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:25:39 #158
52229 Chanty
pi_153585670
Ik moest stiekem lachen om je post away! Maar het lijkt me ook echt heftig en hoewel ik echt een tweede wil ga ik daar nog even mee wachten :+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:28:15 #159
250838 Fee-nix
pi_153585751
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Straks kan ze ineens de radslag en hupt ze er zo overheen :D Wat een mooi kopje zo zeg :D
Whaha, ja met dat tempo van haar zou het me niets verbazen :P.
En dank je :).

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:48 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het filmpje van Blue hebt meegekregen, maar is inderdaad wel tijd dat ie omlaag gaat ja :+
Uhh nee, filmpje heb ik niet gezien! Wat was dat voor filmpje? :o

Away... nu zo achteraf kun je er vast om lachen ;). Ik had een jongetje dat spullen naar mij ging gooien als ik met z'n babybroertje op de bank zat. Ook fijn }:| .

Ik vond de tweede eigenlijk wel ietsje makkelijker dan de eerste. Dat kwam denk ik deels door ervaring en deels doordat de kraamtijd een stuk relaxter was. Geen slechte hielprik-uitslag. Geen ziekenhuisopname. Dat scheelde al een hoop zeg maar.
pi_153585794
Away :D Mooie beeldvorming zo :D
pi_153585811
Ja maar dat hoeft niet perse zo uit te pakken toch? Als frans gewoon wat meer had geslapen in die periode had het er toch wel iets anders uitgezien?

En idd moeilijk te voorspellen hoe je peuter de komst van nr 2 oppakt..
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:39:58 #162
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586064
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:30 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar dat hoeft niet perse zo uit te pakken toch? Als frans gewoon wat meer had geslapen in die periode had het er toch wel iets anders uitgezien?

En idd moeilijk te voorspellen hoe je peuter de komst van nr 2 oppakt..
Dan nog heb je de buien van de eerste, alleen meer slaap :P .

Ik vind het ook wel jammer dat ik mijn aandacht moet verdelen en er niet onvoorwaardelijk voor 1 van de 2 ben. Kleine dingen zoals wiebelkonten, ik zie ze niet. Hij doet ze wel en merk ze op omdat jullie daarop wijzen. Verder ach, als hij gaat kruipen valt het me vast weer op :D .

Als ik in een volgend leven voor een tweede ga kiezen, dan snel achter elkaar. Ik vond de dreumesperiode echt relaxt (disclaimer:ook dit is kint afhankelijk )
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:41:29 #163
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586105
Daarbij vind ik al jullie kindjes schatjes 8-) verticale lau, smeerkees L en mugshot frits (of sjaak.. ik dacht van cho dus frits) .
pi_153586169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:39 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel jammer dat ik mijn aandacht moet verdelen en er niet onvoorwaardelijk voor 1 van de 2 ben. Kleine dingen zoals wiebelkonten, ik zie ze niet. Hij doet ze wel en merk ze op omdat jullie daarop wijzen. Verder ach, als hij gaat kruipen valt het me vast weer op :D .

Als ik in een volgend leven voor een tweede ga kiezen, dan snel achter elkaar. Ik vond de dreumesperiode echt relaxt (disclaimer:ook dit is kint afhankelijk )
Peuter is heel erg behulpzaam. Tijdens de zwangerschap ook super lief. Nichtje (even oud) was en is echt een peuterpuber. Voor zus dus erg zwaar. Terwijl nichtje veel beter zelf kon spelen en goed sliep, peuter kan dat bijna niet en werd vaak wakker snachts. Nu slaapt peuter door en is nichtje vaak&vroeg wakker.
Je weet idd niet hoe een kind op zwangerschap en baby reageert. Het blijft sowieso pittig.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:46:57 #165
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586236
Hehe nu lijkt het alsof ik een terrorpeuter heb he..

Dat is dus niet zo :P . Heb een heel rustig, voor zn broertje zingend, Weltetrusten Maxi Paxi zeggend, knuffelend kind, alleen zat hij in de periode dat Frans werd geboren zelf gewoon niet zo lekker in zijn vel. Dat kwam er gewoon bij op, ongeacht wat hij van z'n broertje vond.

Van de zwangerschap vond hij niks. Was hij niet zo mee bezig en ik ook niet zo bezig met hem daarin mee te nemen.
pi_153586237
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:39 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Schnell, op naar 3!! :+

Nee zonder dollen, ik kan me wel voorstellen dat het voordelen heeft snel achtereen te werpen. Ik zit nu ook een beetje te denken van ja, als je ze vlot achter elkaar hebt ben je ook nog een keer klaar met de luiers en kun je weer fatsoenlijk op duikvakantie :7 oid.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 16:58:20 #167
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153586523
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:46 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Schnell, op naar 3!! :+

Nee zonder dollen, ik kan me wel voorstellen dat het voordelen heeft snel achtereen te werpen. Ik zit nu ook een beetje te denken van ja, als je ze vlot achter elkaar hebt ben je ook nog een keer klaar met de luiers en kun je weer fatsoenlijk op duikvakantie :7 oid.
Doe je gewoon even een Kyara'tje 8-) of een coco'tje
pi_153586834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 16:58 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Doe je gewoon even een Kyara'tje 8-) of een coco'tje
Ik weet niet wat die hebben gedaan. Wacht nog op kyara in estafette :P

Maar snel werpen dus. Ik moet er eigenlijk nog niet aan denken :'( fysiek. En de impact op mijn carriere (welke??). Dan kan ik officieel gaan omscholen geloof ik :')
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:22:09 #169
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153587020
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:12 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die hebben gedaan. Wacht nog op kyara in estafette :P

Maar snel werpen dus. Ik moet er eigenlijk nog niet aan denken :'( fysiek. En de impact op mijn carriere (welke??). Dan kan ik officieel gaan omscholen geloof ik :')
Kleine hint. Kyara heeft 3 peuters :P
pi_153587052
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:22 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Kleine hint. Kyara heeft 3 peuters :P
:D :'( :') ohja. Maar coco niet toch?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:28:47 #171
344469 Amsel
zonder t
pi_153587142
Ik vond de eerste drie maanden zó zwaar. Echt een beetje traumatisch eigenlijk :@ Heb in die tijd aan niemand echt durven vertellen hoe moeilijk het was, maar 24/7 krampjes was slopend. En pas na zes maanden werd het een beetje leuker. En nu met tien maanden... is het geweldig en barst ik echt van geluk O+

Ik zou nummer 2 juist graag snel willen zodat we de zware periode zo snel mogelijk achter de rug hebben.

SPOILER
pi_153587351
Wat spannend amsel! *O* O+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:45:18 #173
250838 Fee-nix
pi_153587460
Amsel leuk en spannend! *O*

Als ik van een vriendin te horen krijg dat ze voor de eerste keer zwanger is, dan jubel ik trouwens natuurlijk altijd en 'o wat leuk!' en helemaal blij enzo. Maar tegelijk denk ik ook stilletjes 'je hebt geeeeen idee waar je aan begonnen bent'. Hebben jullie dat nou ook? :D.

Away, het was mugshot Sjaak ;).

Wat ik trouwens niet herken (over een tweede kindje) is dat je dan minder dingen opmerkt of dat je veel minder foto's maakt enzo. Had ik helemaal niet. Van L.aura heb ik sowieso de meeste zwangerschapsfoto's :D.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 18:37:52 #174
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153588780
_O- :X ik heb een kennis/vriendin die nu zwanger is, of misschien wel net bevallen, en die is altijd nogal van de "me-time". ben heel benieuwd hoe ze dat gaat trekken...

Zelf vond ik het de eerste drie maanden heel zwaar. En toen ging t licht weer aan O+
Kwak
pi_153589775
Leuk Amsel!

Pff *plof* ik ben kapot... heel de dag in blijdorp gelopen, was nationale schoolreisdag ofzo :P saar vond het iig erg leuk al die kindjes...

Net lekker chinees gehaald dus nu uitbuiken. O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:11:09 #176
344469 Amsel
zonder t
pi_153589876
Nog gefeliciteerd GM!
pi_153590024
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
_O- :X ik heb een kennis/vriendin die nu zwanger is, of misschien wel net bevallen, en die is altijd nogal van de "me-time". ben heel benieuwd hoe ze dat gaat trekken...

Zelf vond ik het de eerste drie maanden heel zwaar. En toen ging t licht weer aan O+
Iedereen is toch van de me-time tot er een baby is? :') was ik wel iig. Mijn baby leeft ook nog :+
pi_153590156
Oh en herkenbaar fee, heb veel vriendinnen die nog moeten(willen) baren, en die leven echt op een andere planeet qua realiteitszin :')
pi_153590249
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:15 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Iedereen is toch van de me-time tot er een baby is? :') was ik wel iig. Mijn baby leeft ook nog :+
Ik heb daar nog steeds wel behoeftr aan... af en toe... al is het maar even een uurtje een boek lezen op bed.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:20:21 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153590254
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:15 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nou ja, afspraken afzeggen omdat ze te weinig me-time heeft gehad (terwijl ze in vergelijking met de andere mensen ongeveer twee keer zoveel me-time had zeg maar).

dus ik denk dat haar referentiekader wel wat anders ligt.
Kwak
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:21:03 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153590285
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb daar nog steeds wel behoeftr aan... af en toe... al is het maar even een uurtje een boek lezen op bed.
oh ik ook, dan blijf ik, hoe sneu, wat langer in de auto zitten, fokken op mn mobiel, of op de wc.... :')
Kwak
pi_153590523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh ik ook, dan blijf ik, hoe sneu, wat langer in de auto zitten, fokken op mn mobiel, of op de wc.... :')
SPOILER
pi_153591009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, afspraken afzeggen omdat ze te weinig me-time heeft gehad (terwijl ze in vergelijking met de andere mensen ongeveer twee keer zoveel me-time had zeg maar).

dus ik denk dat haar referentiekader wel wat anders ligt.
Iedereens referentiekader is anders :D ik verbaas me zowel over de mamas die ik ken die 3 kinderen hebben en een baan (bijv) en 0.000 me-time en dat echt helemaal prima vinden, en de mamas die m.i. nog best wel veel me-time hebben en altijd behoefte lijken te hebben aan meer. Dames met kinderen laat ik gemakshalve maar helemaal buiten beschouwing :').

Zelf kan ik nog best wel eens wat me-time realiseren heb ik het idee, maar ik denk dat iedereen best wel een uurtje extra wil. Even in bad of vriendinnen zien oid, even zonder W (want momenteel is hij zo ongeveer elke dag met mij).

Het is gewoon een ander leven, dat zal je vriendin ook snel genoeg zien *insert wachtmaar* >:)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:46:24 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_153591085
Crumpette, werk is vaak ook me-time he ;) ik vind het helemaal niet zwaar om te werken erbij. Ik zou daar misschien anders in staan als ik kleuterjuf was oid :')
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:49:34 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_153591181
En toch is 's avonds thuiskomen bij mijn kindje mijn lievelings O+ ook al probeer ik tegelijkertijd een vermoeide huilbaby te vermaken, het aanrecht op te ruimen en avondeten te koken waardoor ik in een uur meer energie verbrand dan ik vóór kind vaak in een hele dag deed. Om daarna deze huilbaby in bad te doen, aan te kleden (inmiddels hysterisch krijsen), en in bed te vechten. Toch doe ik het zo lief O+
disclaimer
pi_153591246
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
En toch is 's avonds thuiskomen bij mijn kindje mijn lievelings O+ ook al probeer ik tegelijkertijd een vermoeide huilbaby te vermaken, het aanrecht op te ruimen en avondeten te koken waardoor ik in een uur meer energie verbrand dan ik vóór kind vaak in een hele dag deed. Om daarna deze huilbaby in bad te doen, aan te kleden (inmiddels hysterisch krijsen), en in bed te vechten. Toch doe ik het zo lief O+
O+

Maar thuiskomen bij de allerliefste is ook t beste wat er is.
S. 2014
J. 2016
pi_153591469
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
+1 O+

Ennnnn.. kind vol blaren op handen én voeten nu ook heel erg erbij (waren eerst paar plekjes).
SneuNeusje is wel naar KDV geweest incl pijnstilling en duidelijke belafspraken met ons.
Heel onhandig dit als je net in je eerste dagen vn je nieuwe baan zit.
Gelukkig is mijn nieuwe baan ook mijn oude dus die kost niet bizar veel energie nu qua opnemen en indrukken verwerken.
Maar kzou een moord doen voor even iets langer dan 3u slaapjes :{
Dus nu even MEtime op de wc :D en dan zo even WEtime op de bank met vriend want die heb ik ook nog maar amper fatsoenlijk gesproken sinds hij terug is.
pi_153591776
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, werk is vaak ook me-time he ;) ik vind het helemaal niet zwaar om te werken erbij. Ik zou daar misschien anders in staan als ik kleuterjuf was oid :')
True, ja. Werken is voor mij een uitstapje inmiddels :'). Ik zie ook wel dat voor mij als huismama nu (gezien geen werk op de agenda), de zwaarheid van de dag hem niet zit in de werkzaamheden. Laten we eerlijk zijn, je hoeft bepaald geen luchtvaarttechnicus te zijn voor een dagje baby. De lengte en de constantheid ervan, het AL-TIJD beschikbaar moeten zijn, dat benauwt me soms.

Nu ligt hij in bed en nu heb ik 2 uurtjes zonder baby.

Maargoed he, allemaal waard enzo. Hij vindt alles te gek en lacht de hele dag naar me O+.

Blue :* voor jou en je sneuneusje.
pi_153591980
Ah lieve Blue met je sneutje :{ lekker even bijkletsen met je vent *;

GM gefeliciteerd w/

Shop zijn je meisjes weer thuis?

Tot zover mijn geheugen :s)

Leeftijdsverschil van 6 jaar zal ik niemand aanraden :X volgens mij kun je die tropenjaren maar beter meteen achter elkaar hebben!
Maar goed eerder was ik er niet aan toe.

Vandaag ook pasfoto's van ons spookje laten maken, ik helemaal moeilijk doen; bumbo mee :') was de eerste shot al super gelukt O+
Ze lijkt alleen wel 3 ipv een baby
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:22:36 #190
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153592262
Ik vind me-time echt zo'n vreselijk lekker met je eigen ikje je verse munt- of rooibosthee opsnuiven met je coltrui over je opgetrokken knieën woord :+.

Maar goed, ik snap wat ermee bedoeld wordt en dat is een beetje wat er met one child is a hobby, two is a job wordt bedoeld denk ik. Ik ervaar het namelijk wel echt een beetje zo :P. Wel een fantastische baan natuurlijk. Maar bij 1 kind had ik na een paar maanden echt wel tijd voor mezelf, hij sliep 1 tot 3 keer per dag en hij speelde ook echt wel ff zelf af en toe. En vanaf toen hij dreumes was of zoiets nam ik hem echt overal super makkelijk mee naar toe.

En nu denk ik echt wel eens: waar had ik het in gódsnaam zo druk mee met 1 kind :?? Let wel, dit is geen sneer naar mensen met 1 kind die het als druk ervaren want ik vond dat dus ook en ik hád het ook druk. Maar met twee kindjes is die tijd voor jezelf heel eerlijk gezegd wel een beetje gedecimeerd en ik vind het nu zo enorm makkelijk en rustig als ik maar 1 van de 2 bij me heb!

Moet erbij zeggen dat mijn peuter werkelijk de allerleukste en de grappigste is maar dat ik die (jullie kennen wat verhalen) echt continu in de gaten moet houden want hij is nogal een boef :') O+. Als je een kei rustige en gehoorzame oudste hebt en een chille baby dan is t vast ook weer anders.

Dit klinkt vast enorm afschrikwekkend zo, maar het is behalve druk ook hartstikke leuk. Kun je nagaan, je hebt er twee om zo van te houden O+!
pi_153592332
Geppie, nee? 6 jaar oid lijkt me best fijn ertussen. Al denk ik eerder aan 4 jaar. Peuterpuber lijkt me het zwaarst en ik ga er vanuit dat het weer een misselijke zwangerschap kan worden :'( Dan kan ik nauwelijks zorgen voor mezelf. Kind op school lijkt me een vereiste. Een kind die ook veel meer begrijpt, lijkt me handig.

Haha en het lijkt me enorm eng, 2 kindjes, wat een drukte :o
pi_153592348
Ja alles is relatief he :D tuurlijk verschuiven al die mogelijkhedenen en verwachtingen weer met een 2e! Maar straks gaan ze beide naar school en dan is het weer anders :) werk jij veel, Spees?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:29:02 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153592455
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:25 schreef Crumpette het volgende:
Ja alles is relatief he :D tuurlijk verschuiven al die mogelijkhedenen en verwachtingen weer met een 2e! Maar straks gaan ze beide naar school en dan is het weer anders :) werk jij veel, Spees?
Lang en saai verhaal, maar onlangs is mijn contract terug gegaan naar 19u per week. Dus niet zo veel nu, zou graag wat meer uren hebben!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:31:14 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_153592519
ik heb ook best wel veel tijd voor mezelf. Behalve wanneer ik het het liefst zou hebben, namelijk 's morgens als ik naar m'n werk moet. En ik verwacht niet dat dat de komende duizent jaar beter wordt eigenlijk :') Verder doet mijn kint dutjes van 3 uur, dus ik klaag soberso niet. Behalve dat ik 'r zo weinig zie soms :')
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:31:42 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_153592537
beterschap met je ventje, blue :*
disclaimer
pi_153592543
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:13 schreef geppie het volgende:
Ah lieve Blue met je sneutje :{ lekker even bijkletsen met je vent *;

Leeftijdsverschil van 6 jaar zal ik niemand aanraden :X volgens mij kun je die tropenjaren maar beter meteen achter elkaar hebben!
Maar goed eerder was ik er niet aan toe.

R is natuurlijk nog maar een week oud, maar voor zover ik er nu al over kan oordelen, zou ik het juist iedereen aanraden. L zit overdag op school waardoor ik heerlijk kan tutten met R én tijd heb voor een dutje. En L heeft hiernaast de leeftijd waarop ze heel goed begrijpt wat dr zusje nodig heeft. Ik heb nog geen spoortje jaloezie bij dr kunnen ontdekken. Ze stelt juist zelf voor om wat korter voor te lezen omdat dr zusje nog moet drinken bijvoorbeeld. O+

Kortom, hier heeft het juist erg goed uitgepakt. En dit past beter bij mij dan twee kinderen snel achter elkaar. :)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:37:40 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153592722
Oh ja het ging over tijd voor je jongste ook. In het begin had ik wel nog het idee dat Suus een beetje aan me voorbij ging, maar al 6 maanden of zo niet meer. Sowieso gaat haar broer een ochtend naar het kdv terwijl ik thuis ben met haar en dan (als ze niet 2 uur slaapt :P) besteed ik heel veel aandacht aan haar. Boekjes voorlezen, in badje doen, met haar wandelen etc. Maar ook als ze met zijn tweeën bij me zijn dan kan ik de aandacht tegenwoordig wel goed verdelen. Heeft wel wat oefening gekost. En we wonen nu ergens waar Sillie als we naar buiten gaan gewoon in theorie honderden meters van me weg kan lopen zonder dat ik daar iets mee moet :+ dus dan gaat hij zijn gang en klets of zing ik met Suus.
pi_153592776
Goed om te horen spring!
Was precies mijn idee!
pi_153592924
Leuk Amsel O+

GM, fijn dat jullie een leuke dag hadden!

BlueEyes wat zielig zeg ;(.

Fee, heel herkenbaar :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153592952
Ah dat klinkt idd wel relaxt Spees! Aandacht verdelen lijkt me ook wel lastig hoor, dat zou ik ook wel moeten leren denk ik. Maar ik heb wel regelmatig dat ik denk; ja, ventje, jij hebt nu maar mooi geluk dat ik alle tijd en aandacht voor je heb! Een tweede krijgt minder :')
pi_153593043
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind me-time echt zo'n vreselijk lekker met je eigen ikje je verse munt- of rooibosthee opsnuiven met je coltrui over je opgetrokken knieën woord :+.

Maar goed, ik snap wat ermee bedoeld wordt en dat is een beetje wat er met one child is a hobby, two is a job wordt bedoeld denk ik. Ik ervaar het namelijk wel echt een beetje zo :P. Wel een fantastische baan natuurlijk. Maar bij 1 kind had ik na een paar maanden echt wel tijd voor mezelf, hij sliep 1 tot 3 keer per dag en hij speelde ook echt wel ff zelf af en toe. En vanaf toen hij dreumes was of zoiets nam ik hem echt overal super makkelijk mee naar toe.

En nu denk ik echt wel eens: waar had ik het in gódsnaam zo druk mee met 1 kind :?? Let wel, dit is geen sneer naar mensen met 1 kind die het als druk ervaren want ik vond dat dus ook en ik hád het ook druk. Maar met twee kindjes is die tijd voor jezelf heel eerlijk gezegd wel een beetje gedecimeerd en ik vind het nu zo enorm makkelijk en rustig als ik maar 1 van de 2 bij me heb!

Moet erbij zeggen dat mijn peuter werkelijk de allerleukste en de grappigste is maar dat ik die (jullie kennen wat verhalen) echt continu in de gaten moet houden want hij is nogal een boef :') O+. Als je een kei rustige en gehoorzame oudste hebt en een chille baby dan is t vast ook weer anders.

Dit klinkt vast enorm afschrikwekkend zo, maar het is behalve druk ook hartstikke leuk. Kun je nagaan, je hebt er twee om zo van te houden O+!
Dit. Echt helemaal :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:50:31 #202
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153593249
ik heb ook best veel me-time (idd :r maar zo noemt zij het zelf!) hoor. het voelt alleen niet altijd zo. en idd, uitslapen of relaxed doen s ochtends kan de komende duizentmiljardmiljoen jaar echt niet meer denk ik... :+

dit vriendinnetje heeft wel serieus een vrij egocentrische levenshouding, mede gevoed door allerhande spirituele zelfontdekkingscursussen om tot je kern te komen enzo :') dus de twee jonge moeders (een andere vriendin en ik) vroegen ons om die reden wel echt af hoe zij het zal gaan vinden, een kleine baby.
Kwak
pi_153594077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:32 schreef -Spring het volgende:

[..]

R is natuurlijk nog maar een week oud, maar voor zover ik er nu al over kan oordelen, zou ik het juist iedereen aanraden. L zit overdag op school waardoor ik heerlijk kan tutten met R én tijd heb voor een dutje. En L heeft hiernaast de leeftijd waarop ze heel goed begrijpt wat dr zusje nodig heeft. Ik heb nog geen spoortje jaloezie bij dr kunnen ontdekken. Ze stelt juist zelf voor om wat korter voor te lezen omdat dr zusje nog moet drinken bijvoorbeeld. O+

Kortom, hier heeft het juist erg goed uitgepakt. En dit past beter bij mij dan twee kinderen snel achter elkaar. :)
Het is natuurlijk heel persoonlijk maar ik heb zelf heel veel moeite gehad om mijn weer geworven vrijheden te hebben moeten inleveren, daarbij heeft mijn oudste enorm veel aan aandacht/tijd moeten inleveren. Ik voel me regelmatig schuldig naar haar toe ook al probeer ik wel een op een tijd in te plannen. Scheelt misschien ook als je niet net als ik een high maintenance ;) baby hebt. De eerste zes maanden heeft ze echt heel veel gehuild en dat drukte behoorlijk een stempel op het hele gezin. We hebben echt wel een paar keer met zijn tweeën zitten janken met de gedachte waar zijn we aan begonnen, we hadden het zo goed met zijn drieën...
Dan voel je je weer schuldig tov de baby.
Inmiddels hebben we allemaal weer een plekje gevonden in de nieuwe samenstelling en gaat het een stuk beter. Maar ik weet niet of ik het net zo had gedaan als ik het over mocht doen. Misschien komt dat een beetje koud over, zo bedoel ik het niet. We kunnen haar echt niet meer wegdenken en het wordt gelukkig makkelijker.
pi_153594204
Dat over die vrijheden kan ik me heel goed voorstellen! Wel fijn dat het nu allemaal in wat rustiger vaarwater is gekomen.
pi_153594230
Boeiend wel die verschillende verhalen. Ik kan me hier wel veel makkelijker iets bij voorstellen dan toen ik me zwanger probeerde voor te stellen hoe het was om een kind te hebben. Wat is dat idd absoluut niet voor te stellen!

Krijgerrtje wat fijn hoe positief je nu klinkt O+

Amsel, wat spannend!
pi_153595113
Geppie, wat jij zegt ben ik dus ook bang voor bij een eventuele tweede. Dat je er net aan bent gewend weer de avonden voor jezelf te hebben of dat je eens zelf uitgebreid kan ontbijten zonder iemand om je heen.
Maar dan lees ik over een 3 uur tukkende Mauw, een Suus waar het leven een groot feest is en altijd vrolijk is. Dan bedenk ik me ook wel dat de tweede echt geen tweede Lou hoeft te zijn.
Ik kan me gewoon niks voorstellen bij een baby dat zelf in slaap kan vallen in zijn/haar eigen kamer in zijn/haar eigen bed. Die baby's bestaan gewoon niet in mijn hoofd :+
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:55:08 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153595362
Ik wil graag even nuanceren door te melden dat 's avonds gaan slapen de laatste week een groot tranendal is. 8 maanden sprong O+

Skittles, i respect you even more, woman.

Oh en over tranendal gesproken: toen ik haar gisteren keihard op haar neus op de rand van de tafel liet vallen bij het in de kinderstoel zetten ;(
pi_153595733
Skittles, ze bestaan wel hoor! :o

Die tranen ook als ze zichzelf ergens tegenaan kopstoten he. Zoals je tanden :')
pi_153595882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:49 schreef Skittles het volgende:
Geppie, wat jij zegt ben ik dus ook bang voor bij een eventuele tweede. Dat je er net aan bent gewend weer de avonden voor jezelf te hebben of dat je eens zelf uitgebreid kan ontbijten zonder iemand om je heen.
Maar dan lees ik over een 3 uur tukkende Mauw, een Suus waar het leven een groot feest is en altijd vrolijk is. Dan bedenk ik me ook wel dat de tweede echt geen tweede Lou hoeft te zijn.
Ik kan me gewoon niks voorstellen bij een baby dat zelf in slaap kan vallen in zijn/haar eigen kamer in zijn/haar eigen bed. Die baby's bestaan gewoon niet in mijn hoofd :+
Nvm

[ Bericht 17% gewijzigd door Zoë23 op 16-06-2015 22:24:40 ]
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:09:13 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153595898
Ja, cherm. Ze had ook een dikke blauwe neus naderhand dus ik had minstens zo hard gehuild als ik haar was :o
pi_153595909
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, ze bestaan wel hoor! :o

Die tranen ook als ze zichzelf ergens tegenaan kopstoten he. Zoals je tanden :')
Saar vind kopstoten dus echt de bom! :') ik bonkte dr hoofd vanmiddag tegen de ruit bij het aquarium vh oceanium aan ( in my defence: die ruit is krom :@ :') ) maar dat vond ze zo grappig dat ze expres dr bol er tegen aan klapte... en nog een x en nog eens...

Skittles je bent mijn held _O_ en zelf in slaap vallende baby's bestaan echt :*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:11:57 #212
250838 Fee-nix
pi_153595979
Ja heel herkenbaar wat Spees zegt. Ook ik denk vaak 'wat deed ik dan met 1 kind en waar werd ik zo moe van' :D. Maar idd, als je er middenin zit is het anders.
En nu met drie kinderen vind ik twee kinderen dus weer rustig. Mijn man doet ze tegenwoordig 's avonds ook rustig alleen in bad (niet elke avond) en naar bed. Terwijl we daar eerst allebei niet aan moesten denken. Alletwee?! In mijn eentje?! Ja dahaaag, je komt maar helpen :P.
Dussss de moraal van het verhaal: als je wilt het rustig wilt hebben met het kind/de kinderen die je nu hebt, dan moet je nog een kindje krijgen... :P. Wacht, dat klopt niet... ;).

Tijd voor mezelf... wat zal ik daar eens over zeggen. HA HA. Dat was het :P. Nee geintje, want ik kan ook nog fokken en facebooken en ik doe weleens een boodschapje in mijn eentje ;).

Leeftijdsverschil tussen je kinderen. De eerste keer zat er 21 maanden tussen. De tweede keer 2 jaar en 8 maanden. Vind het heel leuk dat de jongens zo dicht op elkaar zitten, maar voor een derde trok ik dat echt niet.

Spees! Autschj ;( .
pi_153596006
Aww Suusje ;( bij een dikke blauwe neus had ik ook wel wat traantjes gelaten ja.
pi_153596227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Saar vind kopstoten dus echt de bom! :') ik bonkte dr hoofd vanmiddag tegen de ruit bij het aquarium vh oceanium aan ( in my defence: die ruit is krom :@ :') ) maar dat vond ze zo grappig dat ze expres dr bol er tegen aan klapte... en nog een x en nog eens...

Skittles je bent mijn held _O_ en zelf in slaap vallende baby's bestaan echt :*
Met mijn diepteinzicht van een pinda ben ik ook wel eens tegen het scherm bij het oceanium aan gebonkt met m'n hoofd :')

Oh en ze bestaan heus wel :+ Ik ging vandaag Lou ophalen bij de gastouder en ze lag nog te 'slapen'. Werd wakker toen ze me hoorde praten met de go, dus ik ging mijn krijsertje halen uit het ledikant. Kom ik de kamer binnen gelopen, ligt daar gewoon een baby keirustig superzoet te slapen (niet Lou dus he, die lag in het ledikant ernaast boos te wezen :+ ). Ik stond echt even zo :o :o :o . Kortsluiting in mn hersenen zeg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2015 @ 22:48:27 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153597341
niet bijgelezen , wel een gave foto van chanty gespot en een mugshot sjaak O+ O+

ik ben zo trots op mijn drie maanden oude smurf. in de trein iedereens hart stelen met z'n lach, tijdens de dienst zoet liggen slapen en toen hij begon te piepen even weggesneakt om aan te leggen en vervolgens met kind aan de borst, zonder dat iemand het zag, meegelopen met het naar buiten dragen van de kist. Na de begrafenis weer heerlijk wakker en iedereen proberen te versieren met z'n smile. Eenmaal thuis rond kwart voor acht heb ik hem eerst even een poosje in de box gelegd zodat hij nog even kon rekken en strekken, maar vervolgens is hij rond half tien wel als een engeltje gaan slapen ... ik ga zo douchen en erbij liggen .. ik ben iets meer dan kapot van het staan en lopen en dragen in de doek ...

dinsdag 16 juni 2015 @ 23:18:25 #216
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_153598673
Arme boinkies tegen de tafel/de ruit :*

DJ fijn dat het zo goed ging vandaag. En nog sterkte :*
M is ook echt een kleine versierder :)

Ik heb het zelf niet gezien.. maar Vic schijnt nu van buik naar rug te kunnen rollen! :o :D
SPOILER
Bloemenmeisjejongetje

Derpaderp
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_153598866
Vic, knappe dude O+

ik lig in bed met een deuntje van babytv in mn hoofd vastgeplakt :( 8)7 :X
S. 2014
J. 2016
pi_153602248
Mogguh!

Och Suzy met neus als schokbreker ;( Hoe gaat 't nu?

En arme F en arme Blue ;( Hoop dat hij gauw opknapt :* En jij je aandacht op je toch wel nieuwe baan kunt richten.

En Vic *O* Fijn dat 't meevalt met z'n hoofdje!

Chanty, ik vroeg me nog af hoe het slapen nu gaat bij jullie.

Verder heb ik geïnteresseerd en natuurlijk hardop lachend meegelezen met jullie ervaringen met van 1 naar 2 kindjes :) Het lijkt me ook weer een aardverschuiving, maar ik hoop ook zo dat het ons gegeven is om ook 's een 'gewone' kraamtijd te beleven, de veel te plotselinge start met Lucas heeft me een paar zware weken (/maanden) opgeleverd. En de interactie lijkt me zo mooi idd (bij vlagen in elk geval ;))
pi_153602820
Aargh! J heeft per ongeluk mijn sleutels meegenomen naar z'n werk :{ Gelukkig heeft vriendin een reservesetje, maar ik bedacht wel te laat dat ik de geleende drager niet mee heb om terug te geven @ kdv en dat er een speen op de grond ligt, binnen bereik van onze speenvretende kat :'(
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:36:32 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_153602843
Is dat een probleem voor de speen of voor de kat? En met die drager komt het wel goed hoor, de volgende keer. Relax! :*
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:36:37 #221
360012 Shopaholic1984
pi_153602844
Een 2e kind hoeven wij niet over na te denken. We hebben er gelijk 2. We grappen wel eens dat 1 kind echt eitje geweest zou zijn. Even afkloppen, want mijn meiden zijn best makkelijk. Alleen vannacht was het even wat minder. Gelijk heel het ritme in de war door 1 nacht ziekenhuis.
Ze zijn vandaag gewoon al 3 maanden oud. Dat gevoel heb ik helemaal niet. Vooral niet omdat ze zo lang in het ziekenhuis hebben gelegen.
Vanmiddag naar de kindercardioloog met N. Hopelijk heeft haar hartruis niks te betekenen. Mag mijn vader lekker op L oppassen. Ben benieuwd hoe hij dat vindt. Hij heeft nooit alleen op mijn nichtje op mogen passen (alleen samen met mijn moeder), dus dit wordt de eerste keer.
  woensdag 17 juni 2015 @ 08:37:22 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_153602849
En wat een ontzettend lief rolvicje zie ik daar O+ dat háár! :D
disclaimer
pi_153602967
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
Is dat een probleem voor de speen of voor de kat? En met die drager komt het wel goed hoor, de volgende keer. Relax! :*
Komt ook wel goed hoor, maar gedoe! En speen nr 30 ofzo }:|

Edit: yup... :Y) :X

[ Bericht 18% gewijzigd door JufMariska op 17-06-2015 09:05:27 ]
pi_153603210
Sinds Y dr duim heeft gevonden hoeft ze dus geen speen meer. Mooi, kan ik hem ook niet vergeten.
Moet nu wel beter opletten op hongersignalen. Door dat gezuig roept ze veel later. Ik hoor dat ze nu wakker is, dus even aanleggen. Borst staat ook weer op springen. :X
pi_153603303
Sjaak heeft nooit een speen geaccepteerd. Wil nog steeds graag een pinkje en kan zijn eigen vuistje vinden. Het pinkje wordt wel een stuk minder gelukkig.

JM, dat speentje :D Eet de kat het ook echt op of is het afbijten en uitspugen?

Ik wil geen tweede kindje maar denk ook wel eens over of dat ook een prematuur zou worden. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Maar we zullen het nooit weten.

Shop en Gevalletje, onze kindjes zijn al 3 maanden oud! Ik heb dat gevoel ook nog niet helemaal Shop, maar aan de andere kant is het alsof we nooit zonder Sjaak zijn geweest.
pi_153603362
Echt nie, die kunnen nooit drie maanden zijn. Das die van mij net pas :{w
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:20:03 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_153603364
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:48 schreef JufMariska het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OMG, ze worden gewoon geslacht _O-

Shop, hopelijk is er niks mis met haar hartje :* En drie maanden al :o
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:26:11 #228
360012 Shopaholic1984
pi_153603443
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 08:48 schreef JufMariska het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jeetje, ik dacht dat je een grapje maakte over de kat en het speentje.... Maar de kat heeft hem echt gesloopt. Oeps.
Je hoeft je dus niet druk te maken of je de speentjes wel op tijd vervangt ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:28:25 #229
360012 Shopaholic1984
pi_153603482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

Shop en Gevalletje, onze kindjes zijn al 3 maanden oud! Ik heb dat gevoel ook nog niet helemaal Shop, maar aan de andere kant is het alsof we nooit zonder Sjaak zijn geweest.
Ja, die 3 maanden zijn voorbij gevlogen!!!! Al is L pas 1 maand thuis en N 1 week korter. Zou ook niet meer zonder ze kunnen nu!
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:33:56 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_153603565
Ik moest een beetje gnorken om mijn kind vanmorgen. Ik had haar een stuk mango gegeven, maar dat glibberde en maakte haar erg boos. Mango klein gesneden, maar nog steeds niet willen eten. Prima, dan niet. Dus ik ging nieuwe koffie pakken, kom ik terug, zit ze toch die mango op te peuzelen :')

Omdenken O+
disclaimer
pi_153603613
Ghehehe! Slim opgelost O+
pi_153603725
Mauw _O- O+ slimmerd!

JM van die speen is vrij weinig over :o

3 maanden baby's *O* als je had gezegd dat ze nu een maand oud zijn, had ik het ook geloofd :P
pi_153603731
Slimme Mauw!
pi_153603777
Wanneer is de fascinatie voor moedervlekken en die met je beste pincetgreep proberen kapot te knijpen voorbij? Schattig een beetje voelen heeft plaatsgemaakt voor pijnlijk knijpen :')
pi_153603807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:48 schreef Skittles het volgende:
Wanneer is de fascinatie voor moedervlekken en die met je beste pincetgreep proberen kapot te knijpen voorbij? Schattig een beetje voelen heeft plaatsgemaakt voor pijnlijk knijpen :')
Saar is 10.5 mnd een doet t ook nog.... maar ik heb er wel echt heel veel
S. 2014
J. 2016
pi_153603853
In de categorie 'mijn ochtend liep toch al gesmeerd': mijn 9.30-afspraak is er nog niet :{ Ik sta lekker in het zonnetje hoor, maar heb ook nog wel wat meer te doen vandaag :@ Nog even afwachten of ze 10u in haar hoofd had en anders is 't jammer de bammer.
Edit: en nee, ik heb geen telefoonnummer, hoe suf ook.
pi_153603935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Saar is 10.5 mnd een doet t ook nog.... maar ik heb er wel echt heel veel
;(
Ik heb er gelukkig niet heel veel, maar wel een paar binnen handbereik als ze aan de borst ligt. Het is nu ook haar favoriete bezigheid tijdens het drinken. Mja, beter knijpen dan tepelbijten :P

Balen van je afspraak JM :{ irritant ook dat ze niet even een belletje doet als ze te laat is.
  woensdag 17 juni 2015 @ 09:59:04 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_153603970
Auw Skittles. Helpt een ketting niet als afleiding?
disclaimer
pi_153604080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:57 schreef Skittles het volgende:

[..]

;(
Ik heb er gelukkig niet heel veel, maar wel een paar binnen handbereik als ze aan de borst ligt. Het is nu ook haar favoriete bezigheid tijdens het drinken. Mja, beter knijpen dan tepelbijten :P

Balen van je afspraak JM :{ irritant ook dat ze niet even een belletje doet als ze te laat is.
Over tepelbijten gesproken, dat deed saar gisteren ineens uit het niets door mm slaapshirt heen... :X

Was gewoon een goedgemikte random bijtaanval... manman ik moest gelijk aan bv mama's denken... tandjes dat deed zeer... }:|
S. 2014
J. 2016
pi_153604173
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest een beetje gnorken om mijn kind vanmorgen. Ik had haar een stuk mango gegeven, maar dat glibberde en maakte haar erg boos. Mango klein gesneden, maar nog steeds niet willen eten. Prima, dan niet. Dus ik ging nieuwe koffie pakken, kom ik terug, zit ze toch die mango op te peuzelen :')

Omdenken O+
_O- . Wij maken ook in mango een duimgat. Works like a charm. ^O^ . Ik vond vanochtend de boontjes uit de sperzieboontjes van gisteren terug in de luier. O+.

Net terug van het consultatiebureau voor de 6 maandenafspraak (met mijn kind van 7 maanden en een week, maar goed). Arts was tevreden, lekker doorgaan met borstvoeding, als ik de nachtvoedingen geen probleem vind zijn ze dat ook niet, en er komt vanzelf meer binnen en meer ritme in met Rapley. Dikke prima!

En de stats:

En we hebben nu de komende drie dagen (als ze dan tenminste klaar zijn...) schilders in huis voor de aardbevingsschade. Er zouden er twee komen, stond er vanochtend maar één voor de deur, die direct al zei dat dat natuurlijk niet in drie dagen klaar zou zijn. Gelukkig kostte het maar één kattig telefoontje om er nog een schilder bij te krijgen. :').
pi_153604210
Ketting is inderdaad wel een goed idee! Dat ik dat zelf niet kon bedenken :')

Wat een heerlijk gemiddeld kind DaD O+
pi_153604250
SQ wat een geniaal kind heb je! :D Als de mango niet naar M komt, komt M wel naar de mango! O+

Mooie stats DaD! :Y

Zit net te denken hoe het kan dat die 3-maanden-baby's allemaal al zo 'oud' zijn :o maar ik heb ook nog steeds in m'n hoofd dat de mijne er pas net is, en da's toch ook al weer bijna 5 weken geleden ;)
pi_153604530
Haha tijd gaat zo snel he.

Aah die M aan de mango _O- lachte bijna de kolf van de borst :D

Mooie lijn DaD!

Knijpen in huid is hier ook in ;(

Gister had R ineens de drinkbeker door die van munchkin ofzo en ging op knieën zitten en ook op proberen te trekken :o oh help, waar gaat dit heen :{
pi_153604606
Ohja, wat is wijsheid in de volgende situatie trouwens?
Twijfelde om 'm in het FV topic te stellen, maar het gaat eigenlijk meer over het ritme van voedingen in het algemeen, dus past misschien ook wel hier

E doet het prima qua voedingen; ze krijgt nu 5 flessen van 120/4 (vorige week woog ze 4210gram, dus helemaal prima). Vanaf het begin steeds op verzoek gevoed en al vrij snel kwam ze zelf met een soort ritme (lees: constant aantal uren tussen 2 voedingen). Ze komt nu grofweg op de volgende tijden: 07.00 / 11.00 / 15.30 / 20.00 / 03.00

We zetten 's avonds/'s nachts geen wekker ofzo en wachten dus tot ze vanzelf wakker wordt voor die nachtvoeding. Het 'probleem' is alleen dat ze na die nachtvoeding niet echt goed meer slaapt; het duurt een tijdje voor ze weer inslaapt, ze slaapt onrustig, wordt regelmatig wakker en ligt soms ook gewoon geluidjes te maken (vannacht lag ze om 4u compleet in een deuk in d'r bed }:| ). Dus tussen 3 en 7 krijg ik ook weinig slaap meer...

Nu verwacht ik eigenlijk van een baby van 5 weken echt niet dat ze doorslaapt, maar technisch gezien doet ze dat al wel bijna (ze slaapt niet de hele tijd tussen 20 en 3, maar laat er wel zelf 7u tussen zitten).
Ik zou liever hebben (I know O-) ) dat ze bijv. om middernacht nog een keer komt, en dán die 7u slaap pakt, ook omdat ik denk dat ze dan beter slaapt na de nachtvoeding (omdat ze dan daarvoor korter geslapen heeft).

Vraag: ga ik 'r proberen wakker te maken om 24.00u en kijken of ze dan daarna inderdaad langer slaapt, of ga ik me vooral niet met haar schemaatje bemoeien (want boze baby)? :X
pi_153604726
Only one way to find out.. Voor sommige baby's werkt dat perfect, andere baby's komen dan alsnog keurig voor de nachtvoeding :+

Mijn afspraak had 10.30 in haar hoofd. De foto's zijn nu of niet dus ik mik m'n koffie achterover en stap weer op de fiets.
SPOILER
pi_153605122
Twist, ik zou het niet doen. Ik denk zelfs dat dat hier heeft gezorgd voor de slechte nachten.

Ik las laatst mijn posts van januari/februari terug, en I sliep toen eigenlijk super, met één nachtvoeding. Op een gegeven moment zeg ik zelfs 'hey, twee nachtvoedingen vannacht, dat zijn we niet gewend.' :'). Hij sliep toen ook zijn lange stuk in de eerste helft van de nacht en we hebben geprobeerd dat te verschuiven door hem wakker te maken. Sindsdien zijn we in de gloria als er maar twee nachtvoedingen zijn. :+.
pi_153605335
Hier ook een moeilijk slapende baby na de nachtvoeding. De eerste helft van de nacht (die duurde vannacht godzijdank tot 5 uur ipv 3 uur) slaapt ze goed in haar eigen bedje, daarna komt ze niet meer in slaap tenzij ze bij ons ligt. Vanochtend dus tot 9 uur naast een tevreden knorrende baby geslapen terwijl ik zelf natuurlijk niet meer in slaap kwam door al die geluidjes. :')
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:00 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_153605497
Ik zou er ook niet aan beginnen, twist. Maar goed, mijn nachten zijn een beetje vergelijkbaar met die van DaD geloof ik, dus ben sowieso wat getekend :')

DaD, wat een prachtstats!!
disclaimer
pi_153605916
Mauw! _O- O+

Twist ik zou er niet teveel aan sleutelen, om het verhaal van DAD.
Aan de andere kant, misschien werkt het wel heel goed voor jullie.
Hoe vervelend vind je het als je een paar dagen/weken eventueel een extra voeding erbij zou hebben in de nacht?

Vanochtend voelde het dubbel om Frits naar het kdv te brengen terwijl ik een dag vrij ben. Ik liep daar een beetje over te miepen tegen mijn man tot hij mij er aan herinnerde waarom ik vandaag vrij ben. Ik ben vrij om Frits eventueel eerder op te halen mocht hij het heel erg niet naar zijn zin hebben.
pi_153605948
Die baby's die tot 3,4 of 5 uur slapen hoe laat vallen die in slaap eigenlijk?
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:37:02 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_153606032
Ga je iets leuks doen cho?
disclaimer
pi_153606041
SQ geniaal kind. Hups _O-

Die van mij is nu ook niet meer zo'n doorslapert als eerst. Ze komt nu rond half 5 alweer, dat was eerst steeds weer om 2-3 uur. Maar ze slaapt daarna wel tot 10 dus ik klaag niet. Vannacht wilde ik haar niet meer in bed terug stoppen. Ze lag zo heerlijk tegen me aan te slapen, ik heb wel 15 minuten met haar zitten knuffelen. Wat heerlijk zo. Overdag wurmt ze zoveel, dus dan kan het niet zo makkelijk. Maar ooh dat kleine lijfje tegen me aan O+
Ik geniet zo van haar.
Vooral toen ze vanmorgen zo hard zat te lachen dat ze schrok van haar eigen geluid. O+
Vanmiddag komen mijn ouders weer.
SPOILER
pi_153606079
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 11:34 schreef Cholula het volgende:
Die baby's die tot 3,4 of 5 uur slapen hoe laat vallen die in slaap eigenlijk?
Vanaf uiterlijk 10 uur, maar meestal rond 9 tot ongeveer half 5, 5 uur. En dan na de voeding weer tot half 10, 10 uur.
Heerlijk is het.
  woensdag 17 juni 2015 @ 11:40:22 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_153606123
Ik ben haast jaloers. Mijn baby ging slapen om 19:00 en huilde om:
21:45
00:30
3:00
4:45
mijn eigen wekker om 6:20
_O-

Wat klink je gelukkig Risu O+
disclaimer
pi_153606304
-O- Balen dat het zo gaat vandaag JM

3maanden alweer, gaat snel dames!

SQ :D knap

De baby's slapen hier vanaf 19/19:30 en krijgen een slaapfles rond 22u (als ze die accepteren in ieder geval) en rond 5:00 worden ze wakker voor speen/fles en blijven zo wat rommelen tot 6:30/7:00 en dan gaan we uit bed.
Rond 9:30/10:00 weer slapen en begin vd middag weer op bed.
pi_153606393
Whehe mijn baby werd gisteren half 6 huilend wakker, was nog steeds moe maar niet willen slapen. Daarna super vrolijk vanuit het niets tot half 9. Weer moe, avondritueel en hup ze sliep uiteindelijk 10 uur. Haar naast me neergelegd en toen WAKKER WAKKER! Rollen, lachen, aan mijn haren trekken, op/over mij kruipen. Ze sliep uiteindelijk 12 uur pas :') Eigenlijk slaapt ze altijd pas om half 11 ofzo :D

Dat van het na voeding niet meer goed doorslapen:
Ik merkte dat Lou ook niet goed meer door kon slapen na de voeding rond 3 uur toen ze nog mini mini was. Uiteindelijk gelinkt aan het niet op tijd reageren van mij op haar eerste hongersignalen. Ze was dus al te wakker op het moment dat ik haar aanlegde en ze kon daardoor haar slaap niet meer zo goed vatten.
pi_153606558
Ik zit in mijn favoriete koffietentje passief voor me uit te staren met een latte machiatto. O+

Frits valt meestal rond 21 uur in slaap, behalve als ik hem rond de tijd op de slaapkamer leg om te gaan slapen dan blijft hij keten/huilen tot ik er naast lig.
Vervolgens is hij wakker rond:
23 uur
2 uur
3 uur
4.30 uur en sinds maandag gaat dan om 4.45 de wekker. Frits is dan nog wakker en slaapt vanaf 5.30 verder tegen mijn man.
Geen ritme is ook een ritme toch? ;)
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:03:06 #258
52229 Chanty
pi_153606808
Ik las iets over me-time :D Dat heb ik lang niet echt gehad (ja mijn vrijwilligerswerk en af en toe afspreken met oud collega's), maar eergisteren was ik dus 2 uur lang shoppen terwijl Lucas naar het KDV was en dat was wel echt heerlijk om weer eens te doen O+ Maar verder mis ik geen me-time, ik hou wel van Lucas-time *;

Rady die foto met die bloemetjes :D _O- O+ _O_ Dat wtf :? gezicht er ook bij :+ Lekker ventje heb je ook!

SQ wat is ze creatief ^O^

Dad wat heb jij een perfect gemiddeld kind zeg :D

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 06:37 schreef JufMariska het volgende:
Mogguh!

Och Suzy met neus als schokbreker ;( Hoe gaat 't nu?

En arme F en arme Blue ;( Hoop dat hij gauw opknapt :* En jij je aandacht op je toch wel nieuwe baan kunt richten.

En Vic *O* Fijn dat 't meevalt met z'n hoofdje!

Chanty, ik vroeg me nog af hoe het slapen nu gaat bij jullie.

Verder heb ik geïnteresseerd en natuurlijk hardop lachend meegelezen met jullie ervaringen met van 1 naar 2 kindjes :) Het lijkt me ook weer een aardverschuiving, maar ik hoop ook zo dat het ons gegeven is om ook 's een 'gewone' kraamtijd te beleven, de veel te plotselinge start met Lucas heeft me een paar zware weken (/maanden) opgeleverd. En de interactie lijkt me zo mooi idd (bij vlagen in elk geval ;))
Slapen is nog steeds moeilijk hier. Naar bed brengen 's avonds is een groot drama. Als we geluk hebben is hij om 21 uur stil (in slaap voeden of wiegen), maar meestal is het later, soms pas 22.30 uur dus dan kunnen wij ook naar bed :')

En hij komt nog altijd voor 2 nachtvoedingen (hoewel hij vorige week 1 nacht heeft doorgeslapen en 2 nachten met maar 1 voeding had :o) en terugleggen daarna gaat vaak mis. Met wat pech stuitert hij dan 2 a 3 uur rond midden in de nacht :') Dus steeds vaker laten we hem maar bij ons slapen na de voeding. Eigenlijk hebben we dan nog de beste nachtrust, maar ik wil er voor waken dat het geen gewoonte wordt want dan liggen we over vier jaar nog met een kind tussen ons in.

Iets in mij zegt echter dat het wel een gewoonte gaat worden als ik volgende week weer aan het werk ga. Denk dat zijn nachten dan helemaal beroerd worden omdat hij gaat inhalen. Stiekem vind ik het ook wel fijn met hem samen slapen O+

Vanochtend weer een huilend jongetje achter gelaten bij het KDV. Hij gaat steeds harder huilen ;( Maar kreeg later een foto waarop hij in een autootje zit. Ik ben ondertussen met de poezels naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse checkup en ga nu mijn sollicitatie voor morgen voorbereiden en dan mag ik hem alweer halen O+
pi_153607279
Hmm die reacties zijn dus precies de reden dat ik het eerst hier vraag en nog niet uitgeprobeerd heb :+ Gevalletje "If it ain't broke, don't fix it" denk ik...

Dat ze niet meer goed in slaap valt na de nachtvoeding komt (denk ik) niet doordat ik haar signalen mis of dat ze al te wakker is. Meestal word ik wakker van de eerste geluidjes en ga dan meteen de fles maken. Als ik terug boven kom, is ze vaak al weer even weggedommeld, dus het is geen Honger-en-ik-moet-nu-direct-eten-honger. Ik kan 'r zelfs nog verschonen zonder dat ze echt huilt o.i.d.
Ze drinkt wel veel te snel (ga vanaf vandaag een andere speen proberen), dus mogelijk is ze gewoon nog niet helemaal verzadigd ofzo.

Ik kijk het nog even aan met die nieuwe speen en dan kan ik het altijd nog een keer proberen. Wie weet lost ze het zelf al wel op binnenkort, zoals zo vaak ;)

Oh, en hier krijgt ze om 20u een fles en slaapt dan rond 21.30u. En dan wordt ze dus rond 3.00u wakker, maar niet direct huilend ofzo.
pi_153607426
Dat wakker maken voor een late voeding heeft hier wel goed gewerkt destijds! Maar W lijkt daar de enige in te zijn, dus wij zijn hier geen graadmeter :')

Skittles _O_ chanty _O_ Sq _O_ nachtmoeders
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:32:10 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153607595
Bij M werkte het eerst niet, later (nu) wel, maar we zijn er alweer mee gestopt.

maar de 8-maandensprong heeft hier geloof ik toegeslagen, net toen t allemaal lekker liep :') dus sinds gisteren weer avondflesje en nachtflesje (allebei klein). al kan dat ook komen van tandjes/koorts. hij heeft ineens 38.6 (gecheckt, vond m zo warm aanvoelen)... is de hele dag al huilerig en moe en meh. ga m maar weer uit bed halen want moe maar niet slapen. net wel een paaseimolletje gegeven want hij heeft duidelijk pijn in zn mondje.

al lijkt hij de strijd tegen de slaap nu op te geven... ik wacht nog even :')
Kwak
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:45:01 #262
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_153607836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:19 schreef twist02 het volgende:
Hmm die reacties zijn dus precies de reden dat ik het eerst hier vraag en nog niet uitgeprobeerd heb :+ Gevalletje "If it ain't broke, don't fix it" denk ik...

Dat ze niet meer goed in slaap valt na de nachtvoeding komt (denk ik) niet doordat ik haar signalen mis of dat ze al te wakker is. Meestal word ik wakker van de eerste geluidjes en ga dan meteen de fles maken. Als ik terug boven kom, is ze vaak al weer even weggedommeld, dus het is geen Honger-en-ik-moet-nu-direct-eten-honger. Ik kan 'r zelfs nog verschonen zonder dat ze echt huilt o.i.d.
Ze drinkt wel veel te snel (ga vanaf vandaag een andere speen proberen), dus mogelijk is ze gewoon nog niet helemaal verzadigd ofzo.

Ik kijk het nog even aan met die nieuwe speen en dan kan ik het altijd nog een keer proberen. Wie weet lost ze het zelf al wel op binnenkort, zoals zo vaak ;)

Oh, en hier krijgt ze om 20u een fles en slaapt dan rond 21.30u. En dan wordt ze dus rond 3.00u wakker, maar niet direct huilend ofzo.
Verschoon je de luier altijd of alleen bij poep? Indien het laatste zou je luierverschonen ook achterwege kunnen laten.
pi_153607936
Overigens heb ik denk ik van bijna alle mamas met jonge babies wel eens gehoord hier: aahhh mijn kint pakt zijn/haar lange slaap in de avond en niet in de nacht :'( :'(!

Het schuift vanzelf op :7 true story.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:51:10 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_153607955
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:50 schreef Crumpette het volgende:
Overigens heb ik denk ik van bijna alle mamas met jonge babies wel eens gehoord hier: aahhh mijn kint pakt zijn/haar lange slaap in de avond en niet in de nacht :'( :'(!

Het schuift vanzelf op :7 true story.
heus?
disclaimer
pi_153607960
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heus?
Niet? :o
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:53:03 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_153608000
Nou, mijne slaapt nooit langer dan 4 uur ononderbroken inderdaad. Dus van verschuiving was soberso geen sprake.
disclaimer
pi_153608005
Wanneer? w/ .

Of nou ja, eigenlijk wat SQ zegt.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:54:11 #268
52229 Chanty
pi_153608026
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, mijne slaapt nooit langer dan 4 uur ononderbroken inderdaad. Dus van verschuiving was soberso geen sprake.
+1
pi_153608052
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wanneer? w/ .

Of nou ja, eigenlijk wat SQ zegt.
Puberteit :7
pi_153608093
Peuter sliep als baby pas rond 22u en later rond 20:30/21:30. Pas toen ze 2,5 was en erg moe door alle indrukken vd tweeling :+ is bedtijd verschoven naar 19:30/20u.

E en S zijn anders qua slapen (vergeleken met peuter) ookal heeft S.ophie ook reflux. Behalve dat S.ophie overdag meer huilt als de dosis te laag is zie ik qua slapen geen verschil tussen E en S. (de ene keer is E wat vaker wakker en een andere keer S. Maar ze worden nooit wakker van elkaar)
pi_153608130
Ik voel me nou bijna alsof ik me moet verdedigen :@ ik weet dat jullie kindjes niet doorslapen, en dat het moeilijk is, maar er zijn er ook best een aantal die wel doorslapen toch? -O- toch? Die hoor je hier alleen niet zo vaak zeggen hoe fantastisch ze weer geslapen hebben.

Hier is het wel zo verschoven van de avond naar de nacht, door avondvoeding te doen, en toen ik overging op KV kwam het echte doorslapen.
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:02:03 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_153608193
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:58 schreef Crumpette het volgende:
Ik voel me nou bijna alsof ik me moet verdedigen :@ ik weet dat jullie kindjes niet doorslapen, en dat het moeilijk is, maar er zijn er ook best een aantal die wel doorslapen toch? -O- toch? Die hoor je hier alleen niet zo vaak zeggen hoe fantastisch ze weer geslapen hebben.

Hier is het wel zo verschoven van de avond naar de nacht, door avondvoeding te doen, en toen ik overging op KV kwam het echte doorslapen.
nee, tuurlijk hoef je je niet te verdedigen ;) Ik wil alleen aangeven dat het niet altijd snel goed komt :P
Ofja, goed komt... Anders wordt. Ja, veel babies slapen na een aantal maanden goed door, klopt. Ja, veel babies doen dat na een aantal maanden nog steeds niet. Valt gewoon weinig over te zeggen. De een doet het wel en de ander niet, of pas na vier jaar. Helaas valt daar geen peil op te trekken :') ;(
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:02:08 #273
52229 Chanty
pi_153608196
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:58 schreef Crumpette het volgende:
Ik voel me nou bijna alsof ik me moet verdedigen :@ ik weet dat jullie kindjes niet doorslapen, en dat het moeilijk is, maar er zijn er ook best een aantal die wel doorslapen toch? -O- toch? Die hoor je hier alleen niet zo veel.

Niet happen :P Bij kinderen die zo vaak wakker worden is er weinig te verschuiven. Maar als je kind de eerste maanden van 22 tot 4 doortrekt, dan kan het inderdaad gewoon zijn dat hij het opschuift naar 12 tot 6. Of nog beter: van 20 tot 7. Of je treft het helemaal en je kind denkt: goh wat gezellig bij papa en mama: ik ga lekker elke 3 uur wakker worden :+ Kan allemaal :P
pi_153608254
Hier slaapt baby eigenlijk nooit voor 22 uur. Althans, hij slaapt soms wel, maar wegleggen is meteen wakker. Dus we laten het voorlopig maar zo. Lekker plakken en clusteren bij mama O+. Vervolgens slaapt hij tot ergens tussen 2.30 en 5. Daarna tot ongeveer 6/6.30 en dan is hij ook wakker-wakker. Net als zijn grote broer.

Krijger, niet verschonen 's nachts was hier ook de sleutel tot makkelijker en sneller weer slapen na een voeding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153608271
Die van mij deed destijd 21-1-6 oid. Dus ik wachtte de 1 niet af en douwde om 23 mijn tet erin zodat ik ook langer aaneen kon slapen :').

Maar idd, als je kindje nooit een langer stuk slaapt valt er niks te schuiven. Koffie over de tafel wellicht. c_/
pi_153608363
Crumpette
Wilde met mijn post zeggen dat het heel erg verschilt per kind. En ook in het kader van een 2e enzo.
Mijn oudste heeft pas sinds ze 2,5jr is een fijn ritme voor ons (zelf had ze er weinig last van natuurlijk :+ ) en hebben er wat meer tijd voor onszelf svonds.
E en S slapen gewoon goed met mindere nachten als ze ziek zijn enzo maar dat hoort erbij.
Bij peuter wisten we niet waarom& hoe maar naast het ziek zijn door reflux is slapen ook niet echt peuter haar ding. Na de medicatie en herstel van haar slokdarm bleef het slapen moeizaam & pas nu ze 3 is kan ik haar wakker op bed leggen en weglopen.
Ze ziet dat E en S het ook accepteren, dat helpt hier gelukkig.
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:10:58 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153608457
Crumpette, Suus slaapt tegenwoordig 50% van de tijd door hoor :) De laatste tijd is het wel weer vaak een nachtvoeding, ik denk die 8 maandensprong.

Ze had overigens met 3 weken al een dag-nacht ritme, vanaf 19u zoiets is ze nokkie, voedingen uitgezonderd. Ze slaapt eigenlijk altijd van 19 a 1930 tot 5 a 5.30. Dan is het wel opstaan hoor, niet dat ze dan een voeding wil en weer verder slaapt. Soms slaapvoeding en/of nachtvoeding.
pi_153608559
Ja W slaapt dus gewoon 95% van de nachten door, tenzij ziek. 7 uur laatste fles, 8 uur slaaps uiterlijk, en dan om 6 uur is hij er weer. Sprongen merk ik in slapen tot nu toe ook weinig van. Disclaimer: 0 tanden aanwezig. Dat kan nog wat veranderen lijkt me.

Een tweede die je vervolgens nachtenlang wakkerhoudt lijkt me op zijn minst ontluisterend :+ :'( :D
pi_153608637
Nou, lekker toch Crump? Daar hoef je je echt niet voor te verdedigen :D
Behalve als je 'm knock-out slaat elke avond zodat je door kan slapen. Dan moet je je wel verdedigen.
pi_153608691
*noteert tip*
pi_153608752
:') crap, daar ging mijn slaap. En hard schudden?
pi_153608818
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:21 schreef Crumpette het volgende:
:') crap, daar ging mijn slaap. En hard schudden?
Helpt hier niet :N gaan ze harder van huilen
pi_153608892
Dat het per kind/situatie verschilt is sowieso waar! :Y En het feit dat ik fv geef speelt vast ook mee.

Ik had/heb sowieso niet de illusie dat we binnen nu en een paar weken al een écht doorslapend kind hebben hoor (als dat wel zo is hoor je me niet klagen uiteraard :+ ); gebroken nachten had ik me vooraf al wel een beetje op ingesteld, voor zover dat kan ;)

Word ook nu al (ja, met nog geen 5 weken!) moe van de vraag of ze al doorslaapt }:| al ligt dat misschien ook aan m'n schoonmoeder, die die vraag in de kraamweek al 2x stelde :') :')
pi_153608906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Helpt hier niet :N gaan ze harder van huilen
Dan schud je niet hard genoeg :+
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:30:39 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153609035
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:15 schreef Crumpette het volgende:
Ja W slaapt dus gewoon 95% van de nachten door, tenzij ziek. 7 uur laatste fles, 8 uur slaaps uiterlijk, en dan om 6 uur is hij er weer. Sprongen merk ik in slapen tot nu toe ook weinig van. Disclaimer: 0 tanden aanwezig. Dat kan nog wat veranderen lijkt me.

Een tweede die je vervolgens nachtenlang wakkerhoudt lijkt me op zijn minst ontluisterend :+ :'( :D
dat ritme van W heeft M op goede dagen ook, alleen dan zonder fles om 7 uur. als er iets dwarszit (een duwende tand, een scheet, een scheve balhaar, zijn linker chakra) dan heeft ie of voor t slapengaan een fles (dat is dan rond 21) of s nachts rond 2/3/4 of beide. Momenteel is het beide. :+

het went snel, slapen, ik zou t niet meer kunnen wat sommige mama's hier doen denk ik :@ dan zou ik dagelijks in huilen uitbarsten op school geloof ik....
Kwak
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:31:14 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_153609047
ooh ja Twist, dat doen ze. En toen zeiden ze "als ze twaalf pond is slaapt ze door! Gegarandeerd!"

En dat deed ze O+ Twee weken. En daarna nooit meer. Sindsdien varieert het elke paar dagen van 4 keer wakker tot 1 keer wakker tot spelen om 3 uur tot comateus buikliggen tot 8 uur.

Ik moest dit weekend bijna huilen toen mijn moeder zei "Dit is toch ECHT niet meer normaal SQ. Ze hoort allang door te slapen :N" Ik vond het echt een kutopmerking. Maar dan realiseer ik me weer dat mijn moeder is "ingeleerd" door het CB in de jaren '80 en haar baby moest laten huilen, nacht na nacht, tot ik het vanzelf opgaf. En da's niet de weg die ik kies. Mijn kind werkt anders, nou prima, ik kan er eigenlijk goed mee leven. Heel fit ben ik inderdaad niet, maar ik heb niet het idee dat moeders van doorslapende baby's veel fitter zijn, eerlijk gezegd :')
Het enige wat ik soms echt kut vind is dat papa haar zelden kan sussen. Ik moet het zijn, altijd en eeuwig. Ik kan noooooit een keer delegeren. Dus hij slaapt prima, en ik slaap al een jaar kut. Maar goed, ze is het allemaal waard hoor ;)
disclaimer
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:32:43 #287
52229 Chanty
pi_153609093
Kut mijn auto is afgekeurd :'( Nu moet ik als een gek op zoek naar een andere auto anders wordt het een hoop gedoe om naar het werk te komen }:|
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:33:35 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_153609113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:32 schreef Chanty het volgende:
Kut mijn auto is afgekeurd :'( Nu moet ik als een gek op zoek naar een andere auto anders wordt het een hoop gedoe om naar het werk te komen }:|
valt ie ook niet meer goedgekeurd te krijgen??
disclaimer
pi_153609153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest dit weekend bijna huilen toen mijn moeder zei "Dit is toch ECHT niet meer normaal SQ. Ze hoort allang door te slapen " Ik vond het echt een kutopmerking. Maar dan realiseer ik me weer dat mijn moeder is "ingeleerd" door het CB in de jaren '80 en haar baby moest laten huilen, nacht na nacht, tot ik het vanzelf opgaf. En da's niet de weg die ik kies. Mijn kind werkt anders, nou prima, ik kan er eigenlijk goed mee leven. Heel fit ben ik inderdaad niet, maar ik heb niet het idee dat moeders van doorslapende baby's veel fitter zijn, eerlijk gezegd
Het enige wat ik soms echt kut vind is dat papa haar zelden kan sussen. Ik moet het zijn, altijd en eeuwig. Ik kan noooooit een keer delegeren. Dus hij slaapt prima, en ik slaap al een jaar kut. Maar goed, ze is het allemaal waard hoor
Oh, dit herken ik heel erg van mijn eigen moeder.
Tot 6 maanden belde ze élke dag met de vraag hoe ze had geslapen. Elke dag weer de opmerking dat het echt niet normaal is. Borstvoeding de schuld geven enzo. Tot ik het na 6 maanden helemaal zat was en boos begon te doen dat zij d'r nest niet uit hoefde, dat dit onze keus is om het zo te doen en blablabla. Sindsdien de vraag niet meer gehad, alleen af en toe of ik lekker heb geslapen :+
pi_153609157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

Maar dan realiseer ik me weer dat mijn moeder is "ingeleerd" door het CB in de jaren '80 en haar baby moest laten huilen, nacht na nacht, tot ik het vanzelf opgaf. En da's niet de weg die ik kies. Mijn kind werkt anders, nou prima, ik kan er eigenlijk goed mee leven. Heel fit ben ik inderdaad niet, maar ik heb niet het idee dat moeders van doorslapende baby's veel fitter zijn, eerlijk gezegd :')
Het enige wat ik soms echt kut vind is dat papa haar zelden kan sussen. Ik moet het zijn, altijd en eeuwig. Ik kan noooooit een keer delegeren. Dus hij slaapt prima, en ik slaap al een jaar kut. Maar goed, ze is het allemaal waard hoor ;)
Enorm herkenbaar! +1 met 13 maanden dreumesje. :Y
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:36:00 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_153609183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh, dit herken ik heel erg van mijn eigen moeder.
Tot 6 maanden belde ze élke dag met de vraag hoe ze had geslapen. Elke dag weer de opmerking dat het echt niet normaal is. Tot ik het na 6 maanden helemaal zat was en boos begon te doen dat zij d'r nest niet uit hoefde, dat dit onze keus is om het zo te doen en blablabla. Sindsdien de vraag niet meer gehad, alleen af en toe of ik lekker heb geslapen :+
Gelukkig, valt me mee dat je pas na zes maanden ging snauwen :')
Maar eh. Was jij dat niet, die tot d'r achtste op d'r ouders sliep enzo? :D :')
disclaimer
pi_153609271
Skittles, dat meen je niet. :o. Alsof je d'r voor je lol om het uur wakker laat zijn of zo. :').

Mijn moeder is juist wel heel begripvol. Ze zegt dingen als dat mama en baby elkaar het allerbeste aanvoelen en dat I heel goed kan aangeven wat hij nodig heeft en dat wij daar heel goed op reageren en zo. O+.
pi_153609278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gelukkig, valt me mee dat je pas na zes maanden ging snauwen :')
Maar eh. Was jij dat niet, die tot d'r achtste op d'r ouders sliep enzo? :D :')
Ja _O- . Dikke vergeetachtige hypocriet is ze ook wel een beetje hoor O+
Bij de krampjes van Lou was het ook "Nou dit heb jij noooooooit gehad als baby. Waarom stop je niet met borstvoeding, blijkbaar heeft ze er last van. Jij deed het goed op flesvoeding"
Blijkt uiteindelijk dat zij lekker lag te pitten 's nachts en mijn vader door de woonkamer liep met huilende krampjesbaby :')
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:41:19 #294
52229 Chanty
pi_153609336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

valt ie ook niet meer goedgekeurd te krijgen??
Dan moet ik er 500 euro insteken en volgend jaar waarschijnlijk weer. Onderkant is helemaal roestig en rot. Ding is 22 jaar en heb er vorig jaar al 350 ingestoken. Heb toen gezegd dat als het dit jaar weer raak is, dat het klaar is.
pi_153609362
Balen Chanty -O- Ook zo last-minute..
pi_153609387
Ja, schoonmoeder is ook behoorlijk van "oh-maar-in-onze-tijd-deden-we-X" :{w ze weigert ook het woord 'verloskundige' te gebruiken, dat is de 'vroedvrouw'. Ik heb tijdens m'n zwangerschap expres telkens gevraagd "Een vroedvrouw? Wat is dat? Ik heb alleen een verloskundige hoor" :+
Ja, ik ben een beetje dwars / recalcitrant soms ja :@

Word vooral moe van exact hetzelfde gesprek voeren elke keer...

"En wordt ze nog wakker 's nachts?"
"Ja, 't is nog hetzelfde als 3 dagen geleden ja"
"Oh..en wil ze dan ook een fles enzo?"
"Tja, ze kan er nog niet letterlijk om vragen, maar daar ga ik wel vanuit ja."
*Baby piept 2 keer*
"Ach gossie schat, heb je last van krampjes?"
"Nee hoor, ze heeft eigenlijk niet echt last van kr..."
"ARME SCHAT MET JE KRAMPJES, 'T IS ZONDE M'N SCHAT MET DIE KRAMPJES!"

:|W
pi_153609432
(schoon)moeders O+
pi_153609437
Ja logisch ook wel SQ, dat is geen fijne opmerking -O-. Mijn moeder is ook een jaren 80 mama, maar haar kinderen sliepen automagisch door na 4 maanden en heeft ze dat nooit hoeven bevechten oid. Als je zelf met pijn in je hart je kind hebt moeten laten huilen omdat je dacht dat dat moest, en dan blijkt dat dat niet had gehoeven.. lijkt me ook een nare gewaarwording.

En ik ben idd denk ik niet fitter dan jij :') maar ik moest ook van ver komen. Als ik geen doorslaper had was ik nog minder fit denk ik.

Mijn mama was overigens een van de vroegste draagmama's O+ en kreeg daar vuile blikken over van oude besjes toen, dat dat toch zeker heel slecht was voor het kindje!! :')
  woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:39 #299
52229 Chanty
pi_153609455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:42 schreef twist02 het volgende:
Ja, schoonmoeder is ook behoorlijk van "oh-maar-in-onze-tijd-deden-we-X" :{w ze weigert ook het woord 'verloskundige' te gebruiken, dat is de 'vroedvrouw'. Ik heb tijdens m'n zwangerschap expres telkens gevraagd "Een vroedvrouw? Wat is dat? Ik heb alleen een verloskundige hoor" :+
Ja, ik ben een beetje dwars / recalcitrant soms ja :@

Word vooral moe van exact hetzelfde gesprek voeren elke keer...

"En wordt ze nog wakker 's nachts?"
"Ja, 't is nog hetzelfde als 3 dagen geleden ja"
"Oh..en wil ze dan ook een fles enzo?"
"Tja, ze kan er nog niet letterlijk om vragen, maar daar ga ik wel vanuit ja."
*Baby piept 2 keer*
"Ach gossie schat, heb je last van krampjes?"
"Nee hoor, ze heeft eigenlijk niet echt last van kr..."
"ARME SCHAT MET JE KRAMPJES, 'T IS ZONDE M'N SCHAT MET DIE KRAMPJES!"

:|W
:D :') Ja heerlijk, mensen die steeds weer hetzelfde vragen :r
pi_153609492