abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 juni 2015 @ 21:02:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153530713
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_153530752
BE, ik moest googelen wat mond-voetziekte is maar het ziet er heel pijnlijk uit. Arme kleine en arme jij. Dit is echt niet tof!
  zondag 14 juni 2015 @ 21:04:01 #3
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153530773
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende: Sterkte DJMO Mevrcactus O+ JM knapperd O+ zo leuk als ze kunnen zitten! Pittig dagje met zieke kindjes. Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer.. Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap. 3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30. -O- Ik mis het fles geven.. :'(
ik ook... hier s ochtends bordje pap van 200ml en s middags (dus drie keer per week niet door mij) een flesje van 150 bij de boterham. en gek genoeg sinds t cb bezoek niet meer elke avond een klein flesje voor t slapen. zit ie dus zomaar vanzelf toch rond de door hen aanbevolen hoeveelheid van 300 (350) per dag... misschien is pap en 1 fles (of beker, zo'n open oefenbeker bijv) opvolgmlek voor jouw meiden ook wel gewoon geneog hoor zoe!
Kwak
pi_153530779
Ah blue ;( wat sneu. Beterschap en sterkte vannacht :*

Zoe :* wel fijn dat ze de pap goed eten idd, maar zo ben je de hele dag bezig met eten geven lijkt me. -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 juni 2015 @ 21:04:13 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153530783
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende:
Sterkte DJMO

Mevrcactus O+

JM knapperd O+ zo leuk als ze kunnen zitten!

Pittig dagje met zieke kindjes.
Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer..
Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap.
3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30.

-O- Ik mis het fles geven.. :'(
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef BlueEyes het volgende:
-O- net terug van de HAP

Mond-voetziekte incl ontstoken tonsillen.

Hij is zo zielig en klagerig en alles is teveel.
We gaan een bijzondere nacht tegemoet (ik moet morgen om 7.30 op m'n nieuwe werk verschijnen :') )
sterkte blue :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 14 juni 2015 @ 21:05:09 #6
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153530821
oh arme F! ;(
Kwak
pi_153531585
Blue, wat zielig!! Beterschap en sterkte voor vannacht!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153531607
Blueeyes
Heb ook gegoogled..brr. F :*

DJMO
Water drinken ze gelukkig goed uit een tuitbeker of rietjesbeker.
Zou graag knus een flesje willen geven maar de fles is not done -O-

Crumpette
Ze krijgen om de 2uren iets te eten en na het middagslaapje zit er 3-3,5u tussen.
Opzich geen ramp, peuter eet nu veel beter omdat ze met de baby's mee eet. En de baby's worden weer enthousiast omdat S ook aan tafel zit. Het zijn ook wel gezellige momentjes.
Ben soms wel 'bang' dat ze te weinig ( fles )voeding krijgen maar ze groeien goed.

Kwakz0r
Bijzonder hoe baby's dat toch weer zelf regelen :)
Open oefenbeker hebben we ook! Van Difrax. Ze drinken er soms pap uit. Gaat net wat sneller dan oplepelen (ongeduldige baby's :9 )
Ik dacht dat 500ml het minimum was maar 300-350 is dus ook oké? Als ze verder goed groente eten enz?
  zondag 14 juni 2015 @ 21:28:27 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153531905
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:21 schreef Zoë23 het volgende:
Blueeyes
Heb ook gegoogled..brr. F :*

DJMO
Water drinken ze gelukkig goed uit een tuitbeker of rietjesbeker.
Zou graag knus een flesje willen geven maar de fles is not done -O-

Crumpette
Ze krijgen om de 2uren iets te eten en na het middagslaapje zit er 3-3,5u tussen.
Opzich geen ramp, peuter eet nu veel beter omdat ze met de baby's mee eet. En de baby's worden weer enthousiast omdat S ook aan tafel zit. Het zijn ook wel gezellige momentjes.
Ben soms wel 'bang' dat ze te weinig ( fles )voeding krijgen maar ze groeien goed.

Kwakz0r
Bijzonder hoe baby's dat toch weer zelf regelen :)
Open oefenbeker hebben we ook! Van Difrax. Ze drinken er soms pap uit. Gaat net wat sneller dan oplepelen (ongeduldige baby's :9 )
Ik dacht dat 500ml het minimum was maar 300-350 is dus ook oké? Als ze verder goed groente eten enz?
ik hoor hier dus verschillende dingen over... ik dacht goed te zitten met 500 ml maar met acht maanden vond t cb hier dat ik op 300 moest zitten. dan wel nog 100 ml yoghurt erbijm en liefst t drinken alleen nog uit open beker...

dus zoiets
ontbijt 150 ml in beker met een boterham of pap van 150 ml
tussendoortje
lunch 150 ml in beker met een boterham
tussendoortje
diner 100 gr groente/80 gram aardappel pasta of rijst en 20 gram vlees of ei
100 ml yoghurt toe

tussendoor water of thee drinken. tussendoor 1 keer fruit en een keer rijstwafel/soepstengel oid.

M krijgt nu gewoon nog flessen, en dus soms nog wel een avondflesje. t is nog mn baby hoor, ik ga niet nu al helemaal geen flessen meer geven :@
Kwak
  zondag 14 juni 2015 @ 21:33:00 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153532077
toevoeging: andere cb's en andere voedingslijstjes hebben er meer melk op staan volgens mij. alleen eet M dus goed en laat hij sinds een week beetje smelk staan en slaapt door op zn yoghurt. hij is steeds tevredener met water in zn tuitbeker bijvoorbeeld ook...

ieder kindje is anders. ik bedoel meer dat weinig melk drinken als ze goed groeien vlgs mij niet meteen een probleem is boven de zeven/acht maanden en dat zijn ze bijna...
Kwak
pi_153532281
Ik begrijp het.
Gaat wel snel hoor :o moet hier echt aan wennen.. S.ara kreeg tot 16mnd bv :@.

Tuit/rietjesbeker/fles lijkt me ook oké. Drinken uit een open beker stimuleren is natuurlijk ^O^ Maar drinken gaat nog wat te snel voor ze. Pap verwerken ze wat beter uit een beker omdat het dikker is. Alles op z'n tijd..gaat al zo snel
  zondag 14 juni 2015 @ 21:38:57 #12
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153532298
Sterkte blue!
  zondag 14 juni 2015 @ 21:57:23 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153532970
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:38 schreef Zoë23 het volgende:
Ik begrijp het.
Gaat wel snel hoor :o moet hier echt aan wennen.. S.ara kreeg tot 16mnd bv :@.

Tuit/rietjesbeker/fles lijkt me ook oké. Drinken uit een open beker stimuleren is natuurlijk ^O^ Maar drinken gaat nog wat te snel voor ze. Pap verwerken ze wat beter uit een beker omdat het dikker is. Alles op z'n tijd..gaat al zo snel
gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).

mijn kleine baby -O-

(en tegelijk vind ik het O+ al die leuke dingen die nog gaan komen nu!)
Kwak
pi_153533038
Och Blue arme F. Mond-voet-handziekte is echt naar. :{ Beterschap voor F. :*
pi_153533195
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).

mijn kleine baby -O-

(en tegelijk vind ik het O+ al die leuke dingen die nog gaan komen nu!)
Ik herken het, ookal ben ik er (jammer genoeg) niet aan begonnen bij E en S. Blijft moeilijk. Maargoed ik ben blij dat ze het verder goed regelen al vind ik het soms lastig om het los te laten.
Fijn om jou ervaring met voeding te lezen.

Flesje van papa O+ dan zijn ze weer even lekker baby

Jaa het is ook superleuk!
E en S hebben beide een ondeugende blik&lach. Boeven zijn het.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:05:14 #16
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153533271
Oh Blue, Silvijn en ik hadden dat vorig jaar, echt een schijtziekte. Veel beterschap! Bij mijzelf hielp pcm wel enigszins. Mocht je dat voor F nog niet gedaan hebben.
  zondag 14 juni 2015 @ 22:10:53 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_153533473
Bah blue wat naar! Sterkte :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_153533503
Oh nee Blue, dat is zo naar!
Sterkte!
pi_153533656
Beterschap en sterkte BE!

Ik heb mijn spullen ingepakt en mijn wekker gezet (kwart voor fucking vijf!!!). Morgen ga ik weer aan het werk en hoewel ik er echt wel weer zin in heb, stond ik net te huilen onder de douche.
Ik vind het helemaal niet leuk om Frits de hele dag alleen te laten. ;(
pi_153533795
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:14 schreef Cholula het volgende:
Beterschap en sterkte BE!

Ik heb mijn spullen ingepakt en mijn wekker gezet (kwart voor fucking vijf!!!). Morgen ga ik weer aan het werk en hoewel ik echt wel weer zin in heb stond ik net te huilen onder de douche.
Ik vind het helemaal niet leuk om Frits de hele dag alleen te laten. ;(
Ik kan het me helemaal voorstellen... :*
  zondag 14 juni 2015 @ 22:19:01 #21
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_153533843
BE beterschap!

Cholula succes morgen! Snap dat t heel dubbel is. :*
pi_153534256
Sterkte Cho :*. Eerste keer is altijd moeilijk.

Blue, beterschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153534384
Oh BE, wat ellendig en wat een timing ook :{ Beterschap voor stuiterbal en sterkte voor jou!

En Cho: begrijpelijk hoor.. Succes!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_153534618
Och arme F, dat is echt een k*tziekte! Heeft ie ook blaren in zijn mondje? Sterkte en beterschap :*

Succes morgen Cho!

Hier is de dame gelukkig weer aan de betere hand. Gisteravond was ik er zo klaar mee dat ik rond 23.30 naar mijn moeder ben gereden. Ze krijste zo hard dat ik haar door mijn oordoppen heen hoorde en mijn wekker ging om 03.15. Als ik drie uur heb geslapen is het veel maar gelukkig was ik met gezellige collega's aan het werk dus voelde ik mijn vermoeidheid niet zo erg.

We denken dat ze net als haar zus ook keelpijn heeft want melk gaat er amper in en veel eetlust heeft ze ook niet. Gelukkig drinkt ze wel oké.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_153536527
Heftig weer Geppie

En cho :*

Ik had gisteren onze dame weer eens een jurk aangetrokken, voorheen was t er echt geen type voor maar nu... O+

O+
S. 2014
J. 2016
pi_153536762
Leuk GM! En die guitige snuit O+
Ga je het er nog over hebben met je moeder? Ik vind dat dat gedrag bij mijn moeder ook een beetje speelt maar goed ik heb weinig met mijn schoonmoeder dus het boeit me niet zo :@
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_153536821
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:32 schreef geppie het volgende:
Leuk GM! En die guitige snuit O+
Ga je het er nog over hebben met je moeder? Ik vind dat dat gedrag bij mijn moeder ook een beetje speelt maar goed ik heb weinig met mijn schoonmoeder dus het boeit me niet zo :@
Mjah ik weet t niet zo goed, ik denk echt ook dat ze t niet zo bedoeld,en als ik haar dr op aan zou spreken schiet ze gelijk in de verdediging... en zo vaak zijn ze nu ook weer niet tegelijk bij ons,dus stiekem hoop ik t gewoon zo te kunnen laten en dan zelf maar iets meer sturen als ze hier zijn...
:@
S. 2014
J. 2016
pi_153537658
Ach gos Blue wat zielig. Weet ff niet hoe oud ie is, maar mocht ie moeite krijgen met drinken, hier thiosthuis hielp waterijs goed. Ik heb t ook gehad samen met mn meiden en ik vond het echt pijnlijk en vervelend :') :@
:)
pi_153537958
Alleen dit topic bijgelezen en zag dat er wat zieken waren: beterschap! Blue dat klinkt naar, die mond en voetziekte :o

Succes morgen Cholula, lijkt me lastig de eerste dag werken en zonder de hele tijd bij je kindje te zijn!

Gister voor het eerst weer naar een feestje geweest. Was s avonds laat, m'n ouders hebben op Q gepast. Heb echt tot S middags getwijfeld of het me wel zou lukken een eindje weg en een aantal uur bij hem weg te zijn, maar vond het toch wel fijn er weer even uit te zijn en lekker te dansen :). Zag alleen op FB een foto terug, m'n gewicht is weer terug naar voor de zwangerschap, maar ik lijk nog 20 weken zwanger, die terugplooi wil nog niet echt..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op z'n buik in de box blijft drama. Het gaat even goed, tot ie probeert z'n hoofd iets op te tillen, dan is het meteen gillen. Ook als ik hem tegen me aan hou voor een boertje en wat schuin ga zitten zodat hij iets meer moeite moet doen, zodra hij z'n hoofdje optilt (wat dan vrij aardig lukt) is het krijsen. Nadat ie even op z'n buik heeft gelegen en is gaan huilen, duurt het vaak ook weer even voor ie stil is, is hij helemaal van slag.. Terwijl hij daarvoor dan zo lief op z'n rug lag te wiebelen en te lachen. Maarja het moet wel helaas, z'n nekje moet nu echt sterker worden!

En ohhh ik ben zo benieuwd naar m'n nieuwe nichtje! Morgen krijgt m'n schoonzus een geplande keizersnee. Eens zien of ze op dr grote zus lijkt :)
pi_153537980
Leuke foto GM, jurkje staat haar goed O+
  maandag 15 juni 2015 @ 04:01:31 #31
360012 Shopaholic1984
pi_153540208
Leuk jurkje GM87!!! Staat haar schattig O+

Cholula, succes met werken morgen. (Vandaag)
  maandag 15 juni 2015 @ 06:53:24 #32
250838 Fee-nix
pi_153540794
Staat haar geweldig GM :D.

Gevalletje, wel (deels) herkenbaar hoor, van t veel zelf doen voor/met baby. Goed dat je je er bewust van bent. Dat is de eerste stap. Zelf had ik het vooral in t begin met mijn eerste. Nu vertrouw ik mijn man met alles wbt baby en laat ik t hem ook gewoon doen. Hoewel ik vaak toch nog t beste troost als er verdriet is ;).
Spannend van schoonzus!

Ik droomde net dat L kon lopen :D. Ze begon meteen te rennen en viel keihard op haar twee tandjes :') .
  maandag 15 juni 2015 @ 08:15:05 #33
344469 Amsel
zonder t
pi_153541214
Van lopen direct naar rennen, dat zou mooi zijn :D Mijn baby snapt nog niet hoe ze uit zichzelf moet gaan zitten, maar vanuit liggende positie gaan staan (optrekken) lukt wel :?

En op ons kdv heerst ook mond- en klauwzeer ( :') ), hoop dat het ons overslaat.
pi_153541519
Wat schattig dat jurkje GM!

Fijn dat je avondje uit zo geslaagd was gevalletje.
Hopelijk vindt Q op zijn buik liggen steeds een beetje leuker. Begint hij meteen te huilen? Anders zou je het misschien kunnen opbouwen?

Het weggaan viel me vanochtend erg mee. Bij het verkeerslicht wel even een traan weg geveegd, maar verder geen problemen.
Frits wilde gisteravond niet echt slapen en tussen 23 uur en 5 uur vanochtend is hij vier keer geweest voor een voeding. :O
Normaal poept hij ook nooit 's nachts, nu ketterse hij om vijf uur tijdens het drinken zijn luier vol. Tegelijk met zijn poepactie begon mijn neus te bloeden dus de dag begon ook lekker op tijd voor mijn man. ;)
pi_153541555
Chocula, je kunt het allemaal maar gehad hebben zo op de (hele) vroege ochtend!

GM, wat een geweldige zomerse foto! Dat jurkje staat haar goed!
pi_153541632
Wat superschattig GM!

:* voor de zieke baby's

Succes vandaag Cho!

Ik heb N. vannacht in haar eigen kamertje gelegd en de babyfoon naast me gezet. Toen diep in slaap gevallen en pas wakker geworden toen ze al aan het huilen was. Geen idee of dat pas een minuutje was of een half uur (or meer). :@ Gelukkig doet ze het nog en slaapt ze nu al 3 uur tegen mij aan. O+
pi_153541735
Bedankt dames O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 juni 2015 @ 09:19:14 #38
250838 Fee-nix
pi_153541880
Amsel, mijn jongens gingen niet uit zichzelf zitten :D. Ja, op de knietjes. En de volgende stap was gaan staan. En langs de tafel lopen.
Hoop ook dat t mond- en klauwzeer jullie overslaat.

Dat was me de ochtend wel, Cholula!

Selvaria, ik denk niet dat een moeder zo lang door t gehuil van haar kind heen kan slapen, hoor. Ze huilde vast net!
Ben je nu wel uitgeruster?
  maandag 15 juni 2015 @ 09:31:53 #39
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_153542135
Ach blue dat klinkt heel naar. Beterschap! :*

Gm wat een vrolijk jurkje en een vrolijk meisje O+

Cholula veel succes met werken vandaag.

Nikoos fijn dat het oppassen zo goed ging! Kunnen jullie met een gerust hart nog eens weg

En mijn meisje rolt beide kanten op! Hoe stom dat je zo trots bent als ze ineens op dr buik ligt :D O+
  maandag 15 juni 2015 @ 10:46:30 #40
52229 Chanty
pi_153543340
Dat jurkje GM O+
  maandag 15 juni 2015 @ 10:54:04 #41
73386 Fazz
onderweg
pi_153543503
Cho & Blue, fijne eerste werkdag vandaag!!
pi_153543939
Amsel, zelf zitten ging hier vanuit kruipstand bij de oudste. Hij kon toen al goed kruipen, dus een maand of 9/10 denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153544374
Blue dat klinkt echt naar ;( beterschap! :*

Cholula, succes vandaag! Klinkt bijna alsof-ie het wist met zo'n nacht! :D

GM wat schattig! O+
En lastig inderdaad, dat bezitterige gedrag :{ als je denkt dat je er verder niet vaak last van zult hebben, zou ik het inderdaad ook nog even aankijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op d'r buik oefenen is hier ook nog niet echt geliefd nee :N terwijl ze verder op de meest onmogelijke momenten d'r hoofd op probeert te tillen :')

Komende zaterdagavond ook eerste keer weg zonder E, zie er eigenlijk wel een beetje naar uit (wilde er een ' :@ ' bij zetten, maar eigenlijk schaam ik me daar helemaal niet voor :P ). Man blijft alleen thuis met 'r, maar daar heb ik het volste vertrouwen in O+
Ik heb ook juist de neiging om man meer te laten doen als hij thuis is ;) en ben er van overtuigd dat we allebei net zo goed voor E. kunnen zorgen, al ben ik in sommige dingen net wat handiger/sneller omdat ik het nu hele dagen doe en hij niet.

Selvaria ik denk ook niet dat ze al een half uur lag te huilen zonder dat je het hoorde hoor ;) maar je hebt wel lekker geslapen dus? Want dat is ook een hoop waard, en ook voor N. is een uitgeslapen mama fijn! :*

Wij gaan het van de week ook maar eens proberen op d'r eigen kamertje denk ik, ik heb vanmorgen een kwartier liggen luisteren naar een poepende baby :%

Gisteren de Doomoo Seat maar eens geprobeerd, dat was een regelrechte hit, ze vond het schitterend! :D Kwam ook mooi uit, want het is iedere keer geklooi met het avond eten en nu zat ze naast de tafel gewoon heerlijk om zich heen te kijken O+
pi_153544472
Cholula, niet zo'n fijne nacht vlak voor je eerste werkdag... Succes!

Blue, jij ook succes :*.

GM tof jurkje, staat erg leuk idd!

Selvaria, ik kan me niet voorstellen dat ze al lang huilde hoor! Fijn dat je zo vast geslapen hebt!

Mijnes werd vannacht al om 2.30 wakker omdat hij z'n dekentjes had afgeschopt. Toch maar aan de slaapzak binnenkort. Alleen stom dat hij nu de maat heeft die grote broer midden in de winter had... Dus ook dikke winterslaapzakken op voorraad :').

Gevalletje, wat rot dat Q zo overstuur wordt van het buikliggen ;(. Hopelijk gaat het snel beter!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 juni 2015 @ 13:58:57 #45
250838 Fee-nix
pi_153548008
snoenk voor t beide kanten op rollen: *O*

Twist, dat van 'the road to hell is paved with good intentions', dat is mijn moeder in 1 zin _O- .
Verder top van de Doomoo seat! Erg fijn als je zelf ook even rustig kunt eten :P.

Phaidra, o irritant. Mijn jongens werden ook in verschillende seizoenen geboren, maar S was zoveel groter... Dus de truitjes die J met 6 maanden aan kon, kon hij al met 4 maanden aan. En dat liep toen precies goed qua seizoenen ook :D.

L.aura zat net voor het eerst in de Tripp Trapp! *O* Het ziet er weer zo cute uit O+ . Heerlijk ook om nu eten te kunnen geven op gelijke hoogte.
Weer even spammen hoor.
SPOILER
pi_153549175
Lijkt me ook gezellig Fee, als je kindje op gelijke hoogte aan tafel zit.

BE hoe gaat je werkdag op je nieuwe plek?

Frits beweegt in zijn slaap steeds dichter naar me toe, echt zo schattig. O+
De werkdag gaat hier best goed, drie keer gekolfd tot nog toe. Beetje jammer dat er ook een brandalarm tijdens één van die sessies af ging. :(
Mijn opbrengst is een beetje magertjes helaas, maar hopelijk gaat dat de komende dagen nog wat omhoog.
pi_153550151
O+ Mijn kind O+

Sinds het bezoek aan de osteopaat huilt ze nauwelijks meer (ja, zoals een gewone baby :P ) en sinds de overstap naar flesvoeding (zowel gekolfde bv als Nutrilon) is ze zo tevreden. Aan de borst was het echt een gevecht af en toe (damn you, mega-tsr, en dat zo 4x per voeding per borst }:| ) en nu tikt ze lekker haar flesje weg en valt daarna of in slaap of lacht naar me. *;

Vandaag ook voor het eerst 'gespeeld' met een piepende rammelaar. Ze wist nog niet zo goed wat ze er van moest vinden (kind, pas op, je krijgt nu al rimpels ;( ), maar draaide haar hoofdje al duidelijk naar het geluidje toe en volgde het ook met haar ogen. *O* Trots! *O* (haha, wat gaan je standaarden toch omlaag als moeder _O- )

Nu ligt ze lekker te slapen in haar bedje (vanochtend ook al een uur!) en heb ik:
-gestofzuigd
-afgestoft
-troep opgeruimd
-de was gesorteerd, gedaan & opgehangen
-met de ragebol buiten langs alle ramen & deuren
-planten watergegeven
-vuilcontainer binnengehaald
-een vaderdagcadeautje besteld
-ontbeten én geluncht. :o

En nu ga ik ongegeneerd lekker niet strijken, dat doet man morgen maar. :')
pi_153550440
Fee: ja zo zijn mijn schoonouders dus ook; alles is goed bedoeld en dus mag je er niks van zeggen.
En dat ziet er inderdaad gezellig uit! :D

Cholula: fijn dat je al 3x hebt kunnen kolven (kan me voorstellen dat dat bij jou werk ook niet zo vanzelfsprekend is?), maar kan me voorstellen dat een brandalarm daarbij niet helpt nee! :D

Selvaria: wat klink je heerlijk opgelucht! O+ Fijn dat het zoveel beter gaat! ^O^

Waarom vechten baby's soms toch zo tegen de slaap? Zo zielig als die kleintjes gewoon he-le-maal kapot zijn en maar niet in slaap willen/kunnen vallen ;(
Gelukkig kon er hier net ook al bijna weer een voorzichtig lachje vanaf na de fles. Hoop dat ze zo nog wel even gaat slapen, anders wordt het een gezellige avond... :X
pi_153551122
Hier zijn we terug bij hele dag huilen en alleen hazenslaapjes doen. De medicatie tegen de reflux heeft 1,5 week goed zijn werk gedaan maar nu is het niet genoeg meer lijkt wel. Gelukkig mogen we woensdag naar de kinderarts want dit is gewoon zielig. Sjaak heeft zoveel pijn en overstrekt zich constant.
Nu ligt hij even tevreden op zijn speelkleed.
  maandag 15 juni 2015 @ 16:19:45 #50
250838 Fee-nix
pi_153551448
Cholula, handig zo'n brandalarm... Kreeg wel een leuke visual van jou die naar buiten gerend kwam, al zwaaiend met de tetten en dan roepen 'laat mij dat brandje maar even blussen!' :')

Selvaria wat fijn! En wat veel gedaan! Helemaal gelijk dat je vent mag strijken :P.

Mevrouw Cactus bah zeg... Dat klinkt heel zielig. Hoop dat het na het bezoekje ka weer snel opgelost is.
pi_153551600
:D Fee _O-

Cactus, wat klinkt dat zwaar. Arme Sjaak. ;( Hopelijk kan de ka nog iets betekenen.

Succes twist! Hopelijk gaat ze zo lekker slapen. *;
pi_153552287
Fee-nix, wat een fantasie! Geweldig!
pi_153553187
}:| hazenslaapjes + moppers en ik zag net tijdens huils toch wel heel duidelijk het begin van tand nr 2 :X Heb ik toch zeker 1 1/2 dag een vrolijke baby gehad tussendoor. Pfff... Dit moet weer allemaal binnen een week natuurlijk 8)7

Ik kijk dus met lichte jaloezie/bewondering naar de activiteitenlijst van Selvaria _O_

MwC hoop dat de ka gauw kan helpen!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 15 juni 2015 @ 17:45:43 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_153553374
Zo, ik haak weer aan! Lekker lang weekend op de veluwe doorgebracht met mijn familie. Mauwtje heeft het super gedaan. En nu zijn we allemaal uitgerust bekaf en klaar voor de week *O*
disclaimer
  maandag 15 juni 2015 @ 18:05:16 #55
52229 Chanty
pi_153553889
Wat een vrolijke dame heb je toch fee O+

Sel fijn dat de osteopaat geholpen heeft! *O*

Cactus sterkte zielig mannetje ;(
pi_153554973
Zat er met 12 weken niet ook een sprong? Dan zijn Q er vast in, veel huilen, niks is goed. Als ik em in m'n armen wil houden om een flesje te geven gaat het heel even goed, fles in z'n mond, probeert 1slok te nemen en dan is het weer krijsen en overstrekken. Als ik em dan weer zo in m'n armen wil houden gaat hij gelijk hard krijsen en overstrekken, wil ie niet eens meer in m'n armen liggen of op schoot zitten.. Meestal wordt ie nu dan ook vrij snel moe en gaat weer even slapen.

Maar dat maakte even niet zoveel uit, want m'n nichtje is vandaag geboren *O*

Edit: gezeik weg

[ Bericht 59% gewijzigd door Gevalletje op 15-06-2015 19:10:07 ]
pi_153555368
Veluwe O+

Mijn man had exact dezelfde visual Fee!

Voor het lijstje van Selvaria had ik zonder kind al bewondering, nu helemaal. _O_

Ik hoop dat de ka wat voor jullie gaat betekenen Cactus, je jongetje pijn zien hebben is zo ontzettend naar!

Potjandorie wat rust je uit van zo'n dag werken.
pi_153555793
Ik heb mijn baby nu al verpest ;(
Ze heeft vandaag nog niet langer dan 15 minuten achter elkaar geslapen, wil niet in de box liggen, wil niet vastgehouden worden (althans niet in de 23 houdingen die ik geprobeerd heb...), en niks is goed :'(
Ten einde raad net in de Doomoo Seat voor de tv gezet (niet bewust, maar daar stond-ie toevallig) en nu ligt ze naar de tv te lachen... :X

/ontaarde moeder

[ Bericht 1% gewijzigd door twist02 op 15-06-2015 19:09:57 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 19:00:53 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_153555846
Hahaha twist, dat was voor mij tijdenlang de enige manier om ff aardappels te kunnen schillen :')
disclaimer
  maandag 15 juni 2015 @ 19:02:27 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153555909
Die laatste zin is verboden in dit topic, twist!
KuikenGuppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 juni 2015 @ 19:07:12 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153556084
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:35 schreef Gevalletje het volgende:
Zat er met 12 weken niet ook een sprong? Dan zijn Q er vast in, veel huilen, niks is goed. Als ik em in m'n armen wil houden om een flesje te geven gaat het heel even goed, fles in z'n mond, probeert 1slok te nemen en dan is het weer krijsen en overstrekken. Als ik em dan weer zo in m'n armen wil houden gaat hij gelijk hard krijsen en overstrekken, wil ie niet eens meer in m'n armen liggen of op schoot zitten.. Meestal wordt ie nu dan ook vrij snel moe en gaat weer even slapen.
jup:

Gefeliciteerd met je nichtje!! O+

maandag 15 juni 2015 @ 19:09:10 #62
250838 Fee-nix
pi_153556158
SQ klinkt als een goed weekend!

Gevalletje van harte met je nichtje! Zelf was ik vlak na de ks altijd erg moe. Misschien dus juist fijn dat jullie morgen ochtend gaan :).

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 18:47 schreef Cholula het volgende:

Mijn man had exact dezelfde visual Fee!

Ik ben ook stiekem een man :7 .
pi_153556332
Heb 'm gauw doorgestreept, Burdie! ;)

Zit ik vanmorgen nog te lezen over het feit dat je de vermoeidheidssignalen van je baby goed in de gaten moet houden om te voorkomen dat ze oververmoeid raken en dat je ze dus op tijd weg moet leggen voor een slaapje :')
Hartstikke leuk, maar ondertussen loopt m'n baby al 2-3 slaapjes achter en wil nog steeds niet slapen (niet langer dan 5-10 minuten tenminste). Hoop echt dat ze het vannacht inhaalt :{
pi_153556490
Crosspost voor de fv mama's met pepti voeding

S. 2014
J. 2016
pi_153556619
Omg zojuist mn eerste fv poepluier. :'(

Gm. -O-
pi_153556652
Succes met de slaapjes twist! Hopelijk vannacht een boel in te halen. Hier ben ik bang voor een ruknacht, ze slaapt al bijna de hele dag. :o
pi_153556749
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Selvaria het volgende:

Gm. -O-
Mooi spul komt er uit je kindje he :')
pi_153556783
Overdag goed slapen heeft hier juist een positief effect op de nacht.
Houd moed :7
pi_153557924
BE wat sneu -O- Beterschap!
Cactus ook al zo'n zieligerd...

Cholula, fijn dat het meegevallen is! Wat een achterlijk vroege tijd zeg :o

Fee, wat zit ze trots op haar stoel O+

Heel selectief bijgelezen, vat het niet persoonlijk op :+
pi_153558034
L is even in een lang weekend tijd van 4 naar 7 tanden gegaan :o

Zaterdag zagen we onder ineens een randje opkomen. Gisteren eentje boven en nou zat ik vandaag in haar mond te kijken... nóg een tandje erbij. Speedy Gonzales hier!

Haar schema lijkt echt in niks op wat eigenlijk de standaard 'doorkomvolgorde' is volgens mij :P

pi_153558569
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:55 schreef Dyre het volgende:
L is even in een lang weekend tijd van 4 naar 7 tanden gegaan :o

Zaterdag zagen we onder ineens een randje opkomen. Gisteren eentje boven en nou zat ik vandaag in haar mond te kijken... nóg een tandje erbij. Speedy Gonzales hier!

Haar schema lijkt echt in niks op wat eigenlijk de standaard 'doorkomvolgorde' is volgens mij :P

[ afbeelding ]
Wow! Wat een haast ineens!
  maandag 15 juni 2015 @ 20:13:53 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153558873
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Crosspost voor de fv mama's met pepti voeding

[ link | afbeelding ]
Aanvulling: Op het nieuws werd gezegd dat het alleen om verpakkingen gaat die buiten het normale circuit zijn gekocht, niet als je het gewoon bij de apotheek of drogist haalt.
pi_153559508
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Selvaria het volgende:

Gm. -O-
Hahaa! Ja vies he, daar moest ik wel eens van kokken. Geloof het of niet, maar hoera voor vast voedsel :')

Fijn dat het zo goed gaat daar selvaria!

Blue hoe is het met je sloopkogel?

Hier alles weer in orde, cb was ook weer prima. 9290 bij 68.6 cm :7 maar hij buigt dus af in gewicht en omhoog in de lengte, dus ik ben dik tevreden (en W ook :') )
  maandag 15 juni 2015 @ 20:53:33 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_153560606
Tandenfeetje L! Aparte volgorde idd :D

Mooie stats, crumpette!

Mijn baby sliep van 12 tot 15:30, toen van 17:30 tot 20:00 en is nu uiteraard klaarwakker aan het protesteren in bed :')
disclaimer
pi_153561260
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Tandenfeetje L! Aparte volgorde idd :D

Mooie stats, crumpette!

Mijn baby sliep van 12 tot 15:30, toen van 17:30 tot 20:00 en is nu uiteraard klaarwakker aan het protesteren in bed :')
:D Die was precies op tijd wakker voor GTST en alle andere slechte programma's die erna komen.

Sjaak is stil... slapen doet hij niet vandaag maar hij ligt al een uur blij onder de Tiny Love. Ik hoor het muziekje straks nog in mijn slaap maar het kan me niet schelen. Hij lacht enzo O+ Eindelijk...
pi_153561487
Lekker dan SQ!

W gaat lekker Crumpette.

Is ze er naar van geweest Dyre of viel het mee?
Dat ik er vroeg uit moet vind ik niet zo erg, maar dat er 4:45 op mijn klok staat als de wekker gaat doet toch iedere ochtend even pijn. Die vier zorgt ervoor dat het midden in de nacht lijkt.

Ze waarschuwen toch altijd dat je niet moet schrikken als je baby een paar dagen of weken niet poept? Mijn baby is stuk, hij poept nu al twee dagen zeven keer per dag. Zijn billetjes zijn ondertussen rood en het begint best een beetje sneu te worden.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:17:39 #77
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153561631
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:22 schreef Selvaria het volgende:
Succes met de slaapjes twist! Hopelijk vannacht een boel in te halen. Hier ben ik bang voor een ruknacht, ze slaapt al bijna de hele dag. :o
zure mosterd hè? :D
pi_153562873
F ziek zielig vogeltje met veel pijn in zijn snaveltje met max dosering pcm en ibu.
Ik gesloopt en kapot en huil het liefste even mee. Wat een timing zo :{

Bijlezen en posten doe ik donderdag of vrijdag wel weer.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:49:53 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_153562951
Ach blue, dat kon er ook nog wel bij ;( Veel beterschap voor hem en een hele dikke knuffel en chocolade voor jou :*

Cho, je hebt een poepkoning :7
disclaimer
pi_153563363
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:48 schreef BlueEyes het volgende:
F ziek zielig vogeltje met veel pijn in zijn snaveltje met max dosering pcm en ibu.
Ik gesloopt en kapot en huil het liefste even mee. Wat een timing zo :{

Bijlezen en posten doe ik donderdag of vrijdag wel weer.
:* wat zielig voor F en voor jou.
pi_153563490
:* BE.
Vandaag was ook je eerste dag in je nieuwe baan toch?
pi_153565435
Beterschap, blue :* Wat naar ;(

Ik zat een tijdje terug nog mijn posts van november/december terug te lezen.. Wat.Een.Verschil. Ik vond het zo zwaar, en zo moeilijk, en ik was kapot en gesloopt en emotioneel, en nu ben ik op vakantie met het liefste, mooiste, knapste, grappigste kind ter wereld en ben ik helemaal gelukkig dat ze helemaal van ons is. Opa's, oma's, tante's, iedereen mag haar zien maar ze mag alleen met ons mee naar huis O+ O+ Ik heb aardig wat stress nu met school en schoonfamilie issues, maar S. Maakt me zo gelukkig, zo gelukkig was ik nog nooit. En dat had ik 7 (!!!) maanden geleden écht niet niet niet gedacht. Mijn kind :D O+
dat wilde ik even kwijt voor alle nieuwe mama's die het nu zwaar hebben :*

En nu zal ik eens bijlezen :)
pi_153566022
Shop, hoe is het met jou en de meiden?

Krijgertje, dat klinkt hoopvol :)
pi_153566271
Krijgerr wat fijn O+

Blue ;( he wat naar. Heel veel beterschap voor je kleine vent en sterkte voor jou :* hoop dat hij snel een beetje opknapt!

Cholula's beeb produceert chocola :D
pi_153566525
O blue eat een horror ;( :o
Djenna had dat vlak voor de geboorte van Boaz ook ineens :X
I feel your pain. En zo stom dat daar geen pilletje voor is die al het ongemak zo ineens weg kan nenen ;(

Take care girl :*
pi_153573710
Blue, arme F en arme jij. ;(. Is je vriend nog weg?

Krijgerrtje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 07:00:06 #87
360012 Shopaholic1984
pi_153573745
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 23:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Shop, hoe is het met jou en de meiden?

Krijgertje, dat klinkt hoopvol :)
Bleh, ik vond het maar niks dat ze weer in het ziekenhuis moesten blijven. De eerste keer dat die stomme monitor weer piept. Tot wij er waren ging het goed, al begon L oppervlakkiger te ademen. Ook ging bij beide dames de temp omhoog. Bij L harder, dus die heeft een molletje gekregen. Bij N zouden ze het nog erven aankijken. L had vorige keer meer last bij de vaccinatie. Hoop alleen niet dat er vannacht dalingen zijn geweest, want ze moeten weer 24 uur zonder dalingen voordat ze naar huis mogen. En als ze dalingen hebben gehad, moeten ze de volgende vaccinatie weer opgenomen worden. Zo maar eens even bellen hoe het met ze is. Wel een nachtje door kunnen slapen nu. Al is half 7 wakker nog steeds vroeg. Maar niet om 3 uur eruit gemoeten!
pi_153573865
Shop hoe laat mag je bellen? Fingers crossed dat ze zometeen gewoon weer lekker mee naar huis mogen.

Blue hoe gaat het met Fje?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 07:38:20 #89
360012 Shopaholic1984
pi_153573910
Ik mocht dag en nacht bellen. Net even gedaan en ze hebben het goed gedaan vannacht, geen incidenten gehad! Dus we kunnen ze straks op halen. Of ze moeten binnen nu en 3 uur nog een daling hebben.....
pi_153573946
Wat fijn Shop! :) Fingers crossed voor deze laatste 3 uurtjes.
pi_153573971
Wat fijn shop. :) Fingers crossed dat ze het goed blijven doen!

Arme blue en F. :'( Je mannetje is veel belangrijker dan bijlezen en posten dus verzorg en vertroetel hem maar lekker. :*

Hier een goede nacht! N. had wat last van krampjes (niet zo heftig dit keer, voor het eerst in daaaagen weer), dus lekker op mij in slaap gevallen (22.30-03.15) en vervolgens op haar eigen kamertje tot 07.00, prima zeg ik!
pi_153573975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik mocht dag en nacht bellen. Net even gedaan en ze hebben het goed gedaan vannacht, geen incidenten gehad! Dus we kunnen ze straks op halen. Of ze moeten binnen nu en 3 uur nog een daling hebben.....
Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 juni 2015 @ 07:53:50 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_153573994
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.
onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.

dinsdag 16 juni 2015 @ 07:57:37 #94
360012 Shopaholic1984
pi_153574026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 07:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.
Bij de vorige vaccinatie hebben mijn meiden er allebei ook 1 gehad. Maar N was toen nog geen 3 kilo. Ok, was in het ziekenhuis, dus andere situatie natuurlijk.
pi_153574061
Klinkt goed shop!

Verder taart voor iedereen! Ik vier mijn 28e verjaardag vandaag in blijdorp O+
S. 2014
J. 2016
pi_153574072
Veel plezier gm! O+ Van harte!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 08:49:57 #97
360012 Shopaholic1984
pi_153574545
Gefeliciteerd GM!
Blijdorp O+
pi_153574564
Blue wat naar! ;( Beterschap!

Krijgertje wat klinkt dat heerlijk dat je zo kunt genieten! O+
Het wordt echt beter dus? :@ ;)

Shop hoop dat je meiden verder geen dalingen meer gehad hebben! :*

Selvaria zonde van de krampjes, maar fijn dat het al met al toch een goede nacht was!

GM gefeliciteerd! w/ veel plezier!

Hier gelukkig ook een prima nacht gehad (na een zware dag) en voorlopig (*afkloppen!*) lijkt ze nu ook al een stuk rustiger. Misschien was gisteren ook wel gewoon m'n eigen schuld, omdat we een beetje aan het schuiven waren met de flessen :@
Alleen wel een spuugincidentje vannacht om 3u tijdens het boertje }:| gelukkig net óver m'n schouder heen, zo op de grond dus papa mocht even gaan dweilen ;)

Heb wel echt het idee dat ze te gulzig/snel drinkt en daar toch een beetje last van heeft. Ze geeft steeds vaker een mondje terug en blijft na de fles soms ook een beetje jengelen (terwijl ik echt niet denk dat het honger is). Dus na een (hopelijk gouden!) tip van Kwak maar eens een andere speen proberen en hopen dat ze dan wat langer over de fles doet (8 minuten is wel echt heel kort)
pi_153574798
Shop :*

Gefeliciteerd GM!

Heerlijk krijgerrtje O+

Wat fijn Selvaria

BlueEyes wat heftig -O- :* sterkte

Pff 3 zieke kindjes + zieke man en werk..is wel ff pittig. Ben moe :O nog 1 dienst tot 22u en dan gelukkig 3dagen vrij.
De meiden willen snachts de speen maar zijn te verkouden :(
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:26:33 #100
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_153575070
@twist02: Wij hebben ook een tijdje in het begin een prematuur speentje gebruikt, omdat ze anders in recordtempo een flesje wegtikt. Dat kon papa niet eens bijhouden :+

Inmiddels zit ze weer op speentje 1 en is het tempo wel normaal, behalve als ze net als vannacht er bijna 6 uur tussen had zitten. Dan is het zo'n honger, dat ze heel gulzig is. Dan is het wat vaker tussendoor pauze voor een boertje.

Hoewel boertje... Vorige keer op het terras keken de mensen in een omtrek van 4 tafels om waar die boer vandaan kwam :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')