ik ook... hier s ochtends bordje pap van 200ml en s middags (dus drie keer per week niet door mij) een flesje van 150 bij de boterham. en gek genoeg sinds t cb bezoek niet meer elke avond een klein flesje voor t slapen. zit ie dus zomaar vanzelf toch rond de door hen aanbevolen hoeveelheid van 300 (350) per dag... misschien is pap en 1 fles (of beker, zo'n open oefenbeker bijv) opvolgmlek voor jouw meiden ook wel gewoon geneog hoor zoe!quote:Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende: Sterkte DJMO Mevrcactus
JM knapperd
zo leuk als ze kunnen zitten! Pittig dagje met zieke kindjes. Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer.. Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap. 3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30.
Ik mis het fles geven..
![]()
quote:Op zondag 14 juni 2015 20:54 schreef Zoë23 het volgende:
Sterkte DJMO
Mevrcactus
JM knapperdzo leuk als ze kunnen zitten!
Pittig dagje met zieke kindjes.
Ze krijgen eigenlijk geen fles meer. Om 22u willen ze ook al niet meer..
Smorgens brood,pap smiddags brood,pap,groente en maisboogje en voor het slapen pap.
3x een bordje pap zodat ze toch flesvoeding binnen krijgen. Ze krijgen nu zo'n 500ml. Voor de rest water en smorgens als ze slapen krijgen ze 120-150ml maar dat doet man voor hij naar zijn werk gaat om 5:30.
Ik mis het fles geven..
sterkte bluequote:Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef BlueEyes het volgende:
net terug van de HAP
Mond-voetziekte incl ontstoken tonsillen.
Hij is zo zielig en klagerig en alles is teveel.
We gaan een bijzondere nacht tegemoet (ik moet morgen om 7.30 op m'n nieuwe werk verschijnen)
ik hoor hier dus verschillende dingen over... ik dacht goed te zitten met 500 ml maar met acht maanden vond t cb hier dat ik op 300 moest zitten. dan wel nog 100 ml yoghurt erbijm en liefst t drinken alleen nog uit open beker...quote:Op zondag 14 juni 2015 21:21 schreef Zoë23 het volgende:
Blueeyes
Heb ook gegoogled..brr. F
DJMO
Water drinken ze gelukkig goed uit een tuitbeker of rietjesbeker.
Zou graag knus een flesje willen geven maar de fles is not done![]()
Crumpette
Ze krijgen om de 2uren iets te eten en na het middagslaapje zit er 3-3,5u tussen.
Opzich geen ramp, peuter eet nu veel beter omdat ze met de baby's mee eet. En de baby's worden weer enthousiast omdat S ook aan tafel zit. Het zijn ook wel gezellige momentjes.
Ben soms wel 'bang' dat ze te weinig ( fles )voeding krijgen maar ze groeien goed.
Kwakz0r
Bijzonder hoe baby's dat toch weer zelf regelen
Open oefenbeker hebben we ook! Van Difrax. Ze drinken er soms pap uit. Gaat net wat sneller dan oplepelen (ongeduldige baby's)
Ik dacht dat 500ml het minimum was maar 300-350 is dus ook oké? Als ze verder goed groente eten enz?
gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).quote:Op zondag 14 juni 2015 21:38 schreef Zoë23 het volgende:
Ik begrijp het.
Gaat wel snel hoormoet hier echt aan wennen.. S.ara kreeg tot 16mnd bv
.
Tuit/rietjesbeker/fles lijkt me ook oké. Drinken uit een open beker stimuleren is natuurlijkMaar drinken gaat nog wat te snel voor ze. Pap verwerken ze wat beter uit een beker omdat het dikker is. Alles op z'n tijd..gaat al zo snel
Ik herken het, ookal ben ik er (jammer genoeg) niet aan begonnen bij E en S. Blijft moeilijk. Maargoed ik ben blij dat ze het verder goed regelen al vind ik het soms lastig om het los te laten.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gek genoeg mis ik nu de borstvoeding ineens. terwijl ik dat, behalve vlak na het stoppen, helemaal niet gehad heb. ik cind dit ook erg hard gaan, maar ik volg hem gewoon (as we speak krijgt hij de fles van papa want overprikkeld en oververmoeid en oververhit dus slapen zonder gaat dan echt nog niet).
mijn kleine baby
(en tegelijk vind ik hetal die leuke dingen die nog gaan komen nu!)
Ik kan het me helemaal voorstellen...quote:Op zondag 14 juni 2015 22:14 schreef Cholula het volgende:
Beterschap en sterkte BE!
Ik heb mijn spullen ingepakt en mijn wekker gezet (kwart voor fucking vijf!!!). Morgen ga ik weer aan het werk en hoewel ik echt wel weer zin in heb stond ik net te huilen onder de douche.
Ik vind het helemaal niet leuk om Frits de hele dag alleen te laten.
Mjah ik weet t niet zo goed, ik denk echt ook dat ze t niet zo bedoeld,en als ik haar dr op aan zou spreken schiet ze gelijk in de verdediging... en zo vaak zijn ze nu ook weer niet tegelijk bij ons,dus stiekem hoop ik t gewoon zo te kunnen laten en dan zelf maar iets meer sturen als ze hier zijn...quote:Op zondag 14 juni 2015 23:32 schreef geppie het volgende:
Leuk GM! En die guitige snuit![]()
Ga je het er nog over hebben met je moeder? Ik vind dat dat gedrag bij mijn moeder ook een beetje speelt maar goed ik heb weinig met mijn schoonmoeder dus het boeit me niet zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op z'n buik in de box blijft drama. Het gaat even goed, tot ie probeert z'n hoofd iets op te tillen, dan is het meteen gillen. Ook als ik hem tegen me aan hou voor een boertje en wat schuin ga zitten zodat hij iets meer moeite moet doen, zodra hij z'n hoofdje optilt (wat dan vrij aardig lukt) is het krijsen. Nadat ie even op z'n buik heeft gelegen en is gaan huilen, duurt het vaak ook weer even voor ie stil is, is hij helemaal van slag.. Terwijl hij daarvoor dan zo lief op z'n rug lag te wiebelen en te lachen. Maarja het moet wel helaas, z'n nekje moet nu echt sterker worden!
En ohhh ik ben zo benieuwd naar m'n nieuwe nichtje! Morgen krijgt m'n schoonzus een geplande keizersnee. Eens zien of ze op dr grote zus lijkt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op d'r buik oefenen is hier ook nog niet echt geliefd neeterwijl ze verder op de meest onmogelijke momenten d'r hoofd op probeert te tillen
Komende zaterdagavond ook eerste keer weg zonder E, zie er eigenlijk wel een beetje naar uit (wilde er een '' bij zetten, maar eigenlijk schaam ik me daar helemaal niet voor
). Man blijft alleen thuis met 'r, maar daar heb ik het volste vertrouwen in
![]()
Ik heb ook juist de neiging om man meer te laten doen als hij thuis isen ben er van overtuigd dat we allebei net zo goed voor E. kunnen zorgen, al ben ik in sommige dingen net wat handiger/sneller omdat ik het nu hele dagen doe en hij niet.
Selvaria ik denk ook niet dat ze al een half uur lag te huilen zonder dat je het hoorde hoormaar je hebt wel lekker geslapen dus? Want dat is ook een hoop waard, en ook voor N. is een uitgeslapen mama fijn!
Wij gaan het van de week ook maar eens proberen op d'r eigen kamertje denk ik, ik heb vanmorgen een kwartier liggen luisteren naar een poepende baby![]()
Gisteren de Doomoo Seat maar eens geprobeerd, dat was een regelrechte hit, ze vond het schitterend!Kwam ook mooi uit, want het is iedere keer geklooi met het avond eten en nu zat ze naast de tafel gewoon heerlijk om zich heen te kijken
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jup:quote:Op maandag 15 juni 2015 18:35 schreef Gevalletje het volgende:
Zat er met 12 weken niet ook een sprong? Dan zijn Q er vast in, veel huilen, niks is goed. Als ik em in m'n armen wil houden om een flesje te geven gaat het heel even goed, fles in z'n mond, probeert 1slok te nemen en dan is het weer krijsen en overstrekken. Als ik em dan weer zo in m'n armen wil houden gaat hij gelijk hard krijsen en overstrekken, wil ie niet eens meer in m'n armen liggen of op schoot zitten.. Meestal wordt ie nu dan ook vrij snel moe en gaat weer even slapen.
Ik ben ook stiekem een manquote:
Wow! Wat een haast ineens!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:55 schreef Dyre het volgende:
L is even in een lang weekend tijd van 4 naar 7 tanden gegaan
Zaterdag zagen we onder ineens een randje opkomen. Gisteren eentje boven en nou zat ik vandaag in haar mond te kijken... nóg een tandje erbij. Speedy Gonzales hier!
Haar schema lijkt echt in niks op wat eigenlijk de standaard 'doorkomvolgorde' is volgens mij
[ afbeelding ]
Aanvulling: Op het nieuws werd gezegd dat het alleen om verpakkingen gaat die buiten het normale circuit zijn gekocht, niet als je het gewoon bij de apotheek of drogist haalt.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Crosspost voor de fv mama's met pepti voeding
[ link | afbeelding ]
Hahaa! Ja vies he, daar moest ik wel eens van kokken. Geloof het of niet, maar hoera voor vast voedselquote:
quote:Op maandag 15 juni 2015 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Tandenfeetje L! Aparte volgorde idd
Mooie stats, crumpette!
Mijn baby sliep van 12 tot 15:30, toen van 17:30 tot 20:00 en is nu uiteraard klaarwakker aan het protesteren in bed
zure mosterd hè?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:22 schreef Selvaria het volgende:
Succes met de slaapjes twist! Hopelijk vannacht een boel in te halen. Hier ben ik bang voor een ruknacht, ze slaapt al bijna de hele dag.
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:48 schreef BlueEyes het volgende:
F ziek zielig vogeltje met veel pijn in zijn snaveltje met max dosering pcm en ibu.
Ik gesloopt en kapot en huil het liefste even mee. Wat een timing zo![]()
Bijlezen en posten doe ik donderdag of vrijdag wel weer.
Bleh, ik vond het maar niks dat ze weer in het ziekenhuis moesten blijven. De eerste keer dat die stomme monitor weer piept. Tot wij er waren ging het goed, al begon L oppervlakkiger te ademen. Ook ging bij beide dames de temp omhoog. Bij L harder, dus die heeft een molletje gekregen. Bij N zouden ze het nog erven aankijken. L had vorige keer meer last bij de vaccinatie. Hoop alleen niet dat er vannacht dalingen zijn geweest, want ze moeten weer 24 uur zonder dalingen voordat ze naar huis mogen. En als ze dalingen hebben gehad, moeten ze de volgende vaccinatie weer opgenomen worden. Zo maar eens even bellen hoe het met ze is. Wel een nachtje door kunnen slapen nu. Al is half 7 wakker nog steeds vroeg. Maar niet om 3 uur eruit gemoeten!quote:Op maandag 15 juni 2015 23:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
Shop, hoe is het met jou en de meiden?
Krijgertje, dat klinkt hoopvol
Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik mocht dag en nacht bellen. Net even gedaan en ze hebben het goed gedaan vannacht, geen incidenten gehad! Dus we kunnen ze straks op halen. Of ze moeten binnen nu en 3 uur nog een daling hebben.....
onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh ik hoop zo dat het goed is gegaan! Sjaak krijgt vandaag zijn tweede prikje. We hebben gister pcm gehaald voor de zekerheid, hij is nu drie maanden dus het mag.
Bij de vorige vaccinatie hebben mijn meiden er allebei ook 1 gehad. Maar N was toen nog geen 3 kilo. Ok, was in het ziekenhuis, dus andere situatie natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
onder de drie maanden mag het ook, als ze maar minimaal drie kilo zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |