Dat is nou de duitse klantvriendelijkheid en het feit dat men hopeloos achter loopt in Duitsland.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef XL het volgende:
Het meest frustrerende bij die low-end supermarkten vind ik de lange rijen aan de kassa. Dat is echt niet meer van deze tijd en hebben de Nederlandse supermarkten al lang opgelost!
Supermarkten hier lijken hun status te ontlenen aan de lengte van de lopende band van de kassa.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is nou de duitse klantvriendelijkheid en het feit dat men hopeloos achter loopt in Duitsland.
Ik merk niets van eeuwige lange rijen bij discounters, alleen als het een dag voor een lang weekeinde is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is nou de duitse klantvriendelijkheid en het feit dat men hopeloos achter loopt in Duitsland.
In Kleve zit een grote Edeka, die hebben een aardige viskeuze maar ook een rijpkast vol droog rijpend rundvlees.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef XL het volgende:
Het dorp hiernaast krijgt binnenkort een grote edeka, daar kijk ik naar uit. Volgens de geruchten zelfs met verse vis! Nog zoiets dat hier niet lijkt te bestaan.
Ik merk er ook niet veel van, ik doe praktisch nooit boodschappen. En als ik al naar de supermarkt moet doe ik dat wel op rustige tijden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik merk niets van eeuwige lange rijen bij discounters, alleen als het een dag voor een lang weekeinde is.
Ik dacht altijd dat men in NL klant onvriendelijk was, tot ik naar D ging. Heb hele goede ervaringen maar ook bizar slechte. Moet wel zeggen dat het de laatste 20 jaar flink beter is geworden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik merk er ook niet veel van, ik doe praktisch nooit boodschappen. En als ik al naar de supermarkt moet doe ik dat wel op rustige tijden.
Nu schijnen Duitsers ook wel wat neer te kijken winkelpersoneel, misschien dat het daar aan ligt?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat men in NL klant onvriendelijk was, tot ik naar D ging. Heb hele goede ervaringen maar ook bizar slechte. Moet wel zeggen dat het de laatste 20 jaar flink beter is geworden.
Ik zit relatief ver ten zuiden van jullie. Kleve kan ik niet even zomaar heen. Maar zoals gezegd, hier komt binnenkort een Edeka op een km op 3 afstand. Dat is te doen. Ben benieuwd, voor vis moet ik nu 20 km rijden. Of je moet genoegen nemen met Kabeljauw, Schol, Lachsforelle en zalm inderdaad en dan nog niet op de momenten dat jij het wil, maar op de momenten dat het er toevallig ligt. Vlees in de supermarkt is trouwens ook echt ongelofelijk slecht hier in Duitsland. Met name weer bij de discounters. Aldi en Lidl staan wel op eenzame hoogte boven Netto, Plus, Kaisers, Kaufland etc, maar de versprodukten daar voldoen ook echt niet aan mijn kwaliteitsstandaard.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Kleve zit een grote Edeka, die hebben een aardige viskeuze maar ook een rijpkast vol droog rijpend rundvlees.
Zelfs Aldi Sued heeft verse vis, kabeljauw, schol, haring, zalm, mosselen, koolvis
Ik heb meer negatieve ervaringen dan positieve.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat men in NL klant onvriendelijk was, tot ik naar D ging. Heb hele goede ervaringen maar ook bizar slechte. Moet wel zeggen dat het de laatste 20 jaar flink beter is geworden.
Dat is natuurlijk een wisselwerking. Als winkelpersoneel wat vriendelijker wordt en wat harder voor de klant loopt, komt het respect van de klant richting personeel ook wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu schijnen Duitsers ook wel wat neer te kijken winkelpersoneel, misschien dat het daar aan ligt?
Spreek je Duits?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:20 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik heb meer negatieve ervaringen dan positieve.
Jaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
wat denk je zelf? Ik ben toch überduitser?
touchéquote:
Ah, okquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
touché![]()
Maar ik praat altijd duits in een duitse winkel. Ik vertik het om dan nederlands te praten. Bij de Tankstelle hier staat een Nederlands sprekende vrouw achter de toonbank en ze spreekt me in het Nederlands aan, maar ik praat altijd in het duits terug.
Spreken ze geen Plaatduuts daar? Dat vond ik eerst helemaal verwarrend, praten ze nou Nederlands of Duits tegen mequote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
touché![]()
Maar ik praat altijd duits in een duitse winkel. Ik vertik het om dan nederlands te praten. Bij de Tankstelle hier staat een Nederlands sprekende vrouw achter de toonbank en ze spreekt me in het Nederlands aan, maar ik praat altijd in het duits terug.
Tuurlijk wel, De Duitser is diegene die op zondag op zijn fiets rond een meertje gaat rijden. Uiteraard helm op, o-benen en zo langzaam dat de fiets vanzelf gaat zwabberen.quote:
jawel, vooral de oudjes. Als je die soms hoort weet je niet of je een NL-er of een DE-er voor je hebt.quote:
quote:Ik gung gesteroamd op fietse noar hoes hen....
Vergeet de oranje reflectoren in de wielen en het mandje achterop nietquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, De Duitser is diegene die op zondag op zijn fiets rond een meertje gaat rijden. Uiteraard helm op, o-benen en zo langzaam dat de fiets vanzelf gaat zwabberen.
Dat is in Munserland en aan de Nederrijn wellicht het geval, maar een Beier gaat echt niet fietsen, tenzij als sport op een renfiets of atbquote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:30 schreef XL het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, De Duitser is diegene die op zondag op zijn fiets rond een meertje gaat rijden. Uiteraard helm op, o-benen en zo langzaam dat de fiets vanzelf gaat zwabberen.
Beter je pas vast houden! Ik zeg er altijd wat van als ze dat proberen te doen, ik ben daar absoluut niet van gediend.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:07 schreef MCH het volgende:
Er is maar 1 ding wat ik echt storend vind aan Duitse cassieres en dat is dat ik mijn eigen pin pas niet in de gleuf mag steken. Nee, die trekken ze vaak uit je handen en dan moet ik zelf als lijdend voorwerp toekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |