Roggevolkoren in Duitsland is heel wat anders dan die droge roggeplakjes in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Bokje, wat bedoel je met "Rogge" heb je het dan over het zwarte roggebrood zoals dat in NL wordt verkocht, of als ingrediënt in veel Duitse broden, roggenmischbrot.
Ja dat is dat merk Bio Soja. Daarvan vind ik de naturel en de choco erg lekker. Maar qua vanille rijd ik echt een stukje om naar Edeka. Die is weliswaar iets duurder, maar oh zo lekkerquote:Op maandag 29 juni 2015 09:38 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb altijd de sojamelk van het huismerk van Kaufland. 99 cent voor biologische vanille of chocosojamelk. Wij komen nooit bij een Edeka (volgens mij zit er geen Edeka in Nordhorn)
Marktkauf verkoopt het Edeka huismerk.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:38 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb altijd de sojamelk van het huismerk van Kaufland. 99 cent voor biologische vanille of chocosojamelk. Wij komen nooit bij een Edeka (volgens mij zit er geen Edeka in Nordhorn)
Ik weet, ik ben er gek op.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:56 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Roggevolkoren in Duitsland is heel wat anders dan die droge roggeplakjes in Nederland.
Dit bedoelde ik, Krustenbrot:
[ afbeelding ]
Maar bij de Marktkauf is het soms wel goedkoper. Scharreleieren M kosten Edeka 99ct bij Marktkauf 89ct. Roomboter is 99ct om 84ctquote:Op maandag 29 juni 2015 18:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Marktkauf verkoopt het Edeka huismerk.
(is ook van de Edeka groep)
Tja, zo hoort Penny bij Rewe en Kaufland bij Lidlquote:Op maandag 29 juni 2015 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar bij de Marktkauf is het soms wel goedkoper. Scharreleieren M kosten Edeka 99ct bij Marktkauf 89ct. Roomboter is 99ct om 84ct
Of kan elke filiaal de prijs zelf beslissen?
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar bij de Marktkauf is het soms wel goedkoper. Scharreleieren M kosten Edeka 99ct bij Marktkauf 89ct. Roomboter is 99ct om 84ct
Of kan elke filiaal de prijs zelf beslissen?
Zulke zieke verschillen zie ik hier zo vaak bij drogmetica. Heel relaxed, voor ik wegga aan het eind van de maand ook nog maar een paar dingetjes inslaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:30 schreef PureEvil het volgende:
En ik heb net ff een voorraad FA deo en shampoo gekocht bij de kaufland. 77 cent !
Bij kruitvat ergens rond 2/3 euro per fles
Is het gelukt?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:42 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ga vanmiddag naar de aldi, en ik ben een beetje een vleeskluns. Hoe herken ik daar runderlapjes die geschikt zijn om een paar uur te stoven? eigenlijk weet ik dat in het nederlands ook al niet goed, maar tot nu toe heb ik meestal goed gegokt
Nee, maar dat had er meer mee te maken dat ik helemaal niet meer bij een supermarkt terecht gekomen ben. Ik vind het vlees van de rewe bijvoorbeeld wel wat beter. Maar eigenlijk niet zoveel beter dat het de meerprijs waard is, maar dat kan ook komen omdat ik niet bijzonder veel om vlees geef. En bijvoorbeeld de kipfilet van de duitse aldi is nog steeds veel beter dan wat je in nederland koopt. Zijn er nog winkels die wat prijs/kwaliteit beter scoren?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het gelukt?
Ik vind aldi niet goed met vlees, zeker niet rundvlees.
Edeka in Kleve hebben droog gerijpt rundvlees, maar verder is supermarkt vlees niet geweldig in kwaliteit, helaas zijn de meeste slagers niet beterquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nee, maar dat had er meer mee te maken dat ik helemaal niet meer bij een supermarkt terecht gekomen ben. Ik vind het vlees van de rewe bijvoorbeeld wel wat beter. Maar eigenlijk niet zoveel beter dat het de meerprijs waard is, maar dat kan ook komen omdat ik niet bijzonder veel om vlees geef. En bijvoorbeeld de kipfilet van de duitse aldi is nog steeds veel beter dan wat je in nederland koopt. Zijn er nog winkels die wat prijs/kwaliteit beter scoren?
als je van braadworst "in Nederland verseworst" houd, deze week in de aanbieding bij de edeka.3.33 Euro de kiloquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nee, maar dat had er meer mee te maken dat ik helemaal niet meer bij een supermarkt terecht gekomen ben. Ik vind het vlees van de rewe bijvoorbeeld wel wat beter. Maar eigenlijk niet zoveel beter dat het de meerprijs waard is, maar dat kan ook komen omdat ik niet bijzonder veel om vlees geef. En bijvoorbeeld de kipfilet van de duitse aldi is nog steeds veel beter dan wat je in nederland koopt. Zijn er nog winkels die wat prijs/kwaliteit beter scoren?
deze zit voor mij net te ver weg om "even" naar toe te gaan na het werk. en op zaterdag te vroeg dicht.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
De beste braadworsten die ik ken koop je bij Lindchen
www.bauernmarkt-lindchen.de/
Zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga normaal gesproken naar de DM in Kleve. Pas was ik in de buurt van de vestiging in Gangelt en daar waren sommige dingen (nog) goedkoper dan in Kleve. Is dat normaal?
Anders hier wel:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:47 schreef dutchdevil het volgende:
7-up mojito bij de Marktkauf meegenomen. Normaal ben ik niet zo van de limited editions frisdrank maar deze is goed gedaan!![]()
Weet iemand overigens of je fritz kola in Nordhorn ergens kan kopen? Afgelopen zondag in Nederland voor het eerst gehad en best lekker. Komt uit Duitsland maar kan me niet herinneren het ooit bij de Kaufland /Marktkauf te hebben gezien.
En als er dus mensen zijn met Treuepunkte die ze niet gebruiken, ik wil ze graag hebben!quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kickje
Bij Rewe hebben ze een spaar actie om met flink korting prachtige messen te kopen
[ afbeelding ]
Deze bijvoorbeeld, normaal rond de 56 euro, met een volle spaarkaart 66% korting!
Jammer dat het een bizar dure supermarkt is.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kickje
Bij Rewe hebben ze een spaar actie om met flink korting prachtige messen te kopen
[ afbeelding ]
Deze bijvoorbeeld, normaal rond de 56 euro, met een volle spaarkaart 66% korting!
Ik vraag mensen die voor me aan de kassa staan met een volle kar altijd, als u geen Treuepunkte spaart, mag ik ze dan hebben. Krijg ze heel vaak van andere mensen.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:33 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
En als er dus mensen zijn met Treuepunkte die ze niet gebruiken, ik wil ze graag hebben!
Had met vier keer boodschappen doen (wat vlees en groentes, bij elkaar onder de 50 euro) een hele spaarkaart vol en nog een paar over voor de volgende. Lief zijn voor de kassameisjes en vriendelijke oude dames met volle karren vragen of, als ze zelf niet sparen je hun punten mag hebbenquote:Op woensdag 9 september 2015 15:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Jammer dat het een bizar dure supermarkt is.
V+ bij de Lidl in de aanbieding deze week.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
Ik kom bij de Rewe eigenlijk alleen voor het vlees, de V+-jes en de gele zakken.
Hij is fijn hé staat nu te koop ook bij action in kleine flesjes.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:47 schreef dutchdevil het volgende:
7-up mojito bij de Marktkauf meegenomen. Normaal ben ik niet zo van de limited editions frisdrank maar deze is goed gedaan!![]()
Weet iemand overigens of je fritz kola in Nordhorn ergens kan kopen? Afgelopen zondag in Nederland voor het eerst gehad en best lekker. Komt uit Duitsland maar kan me niet herinneren het ooit bij de Kaufland /Marktkauf te hebben gezien.
Als in zakken om verpakkingsmateriaal in te stoppen voor de vuilniswagen?quote:
Hmmm... heb de Sonntagszeitung met folders niet gezien, dank voor de tip!quote:Op woensdag 9 september 2015 15:45 schreef MCH het volgende:
V+ bij de Lidl in de aanbieding deze week
quote:Op woensdag 9 september 2015 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als in zakken om verpakkingsmateriaal in te stoppen voor de vuilniswagen?
Ik zal hier eens kijken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:47 schreef dutchdevil het volgende:
Weet iemand overigens of je fritz kola in Nordhorn ergens kan kopen?
Wij komen meestal uit met de gele container, maar als ik thuis werk en ff naar de stad moet haal ik vaak een stapeltje rolletjes bij de gemeentequote:Op woensdag 9 september 2015 16:03 schreef ueberduitser het volgende:
Kun je ook op het gemeentehuis verkrijgen, maar die is uiteraard nooit geopend als ik vrij ben.
die hebben wij niet, alleen de zakken.quote:
Ik eigenlijk alleen voor de mayonaise, de curryking en de sterke drank.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
Ik kom bij de Rewe eigenlijk alleen voor het vlees, de V+-jes en de gele zakken.
Mayonaise? Die komt hier uit NL.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik eigenlijk alleen voor de mayonaise, de curryking en de sterke drank.
Curryking had ik laatste ook meegenomen, die is wel goed te doen!!quote:Op woensdag 9 september 2015 17:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik eigenlijk alleen voor de mayonaise, de curryking en de sterke drank.
Een paar maanden geleden had ik naast de container een flinke stapel gele zakken met styrofoam, dat witte piepschuim. Had apparatuur geleverd gekregen wat daarmee was ingepakt. Volgende ochtend waren ze gejat, dacht eerst dat ze weggewaaid waren, maar dat waren ze niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:09 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
die hebben wij niet, alleen de zakken.
(moet ze trouwens nooit vergeten aan de weg te zetten de avond ervoor. Wij zijn echt als eerste om 05:50 uur aan de beurt.)
In NL laten ze piepschuim staan, kunnen ze niet recyclen ofzoquote:Op woensdag 9 september 2015 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden had ik naast de container een flinke stapel gele zakken met styrofoam, dat witte piepschuim. Had apparatuur geleverd gekregen wat daarmee was ingepakt. Volgende ochtend waren ze gejat, dacht eerst dat ze weggewaaid waren, maar dat waren ze niet.
Heb me werkelijk zitten afvragen wat iemand met zoveel piepschuim wil
Check hier....quote:Op woensdag 9 september 2015 17:24 schreef MrSalazar het volgende:
Iemand nog ergens Vita Cola gezien de laatste tijd?
Piepschuim kun je in Nederland gratis inleveren bij de milieustraat.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In NL laten ze piepschuim staan, kunnen ze niet recyclen ofzo
Had ik al gevonden in de tussentijd maar toch bedanktquote:
Nomnomnomquote:Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Had bij Edeka in Kleve twee drooggerijpte porterhouse steak gekocht, bij een kilo per stuk. Gisteren in de marinade gelegd (niets bijzonders, olie, knoflook, peper, wat nootmuskaat, chili en oregano)
Net op de BBQ gelegd en prachtig rood bereid.
Heerlijk, zelden zulke lekkere steaks gegeten, staan in mijn top 10.
Deze week bij NETTO Supermarkt 88ct per fles 1,75liter:quote:Op woensdag 9 september 2015 20:31 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Had ik al gevonden in de tussentijd maar toch bedankt![]()
Eerlijk gezegd geen zin om om te rijden voor een paar flessen, want ik drink eigk geen frisdrank meer en als ik een heel krat koop (of 6-flessenverpakking, wat dan ook) is dat binnen de kortste keren weer op.
quote:Op zondag 27 september 2015 09:59 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Deze week bij NETTO Supermarkt 88ct per fles 1,75liter:
[ afbeelding ]
En zoals gewoonlijk is het de dag voor een feestdag een slagveld alsof de supermarkten nooit meer open gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Misschien ten overvloede maar morgen is alles dicht hier: Tag der Deutschen Einheit
Dank voor de mededeling! Goffer, ook geen groenafval wegbrengen dus....quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Misschien ten overvloede maar morgen is alles dicht hier: Tag der Deutschen Einheit
Is maar goed dat ik dit even lees, was van plan morgen boodschappen te doen in Kleve.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Netto heeft soms leuke aanbiedingen, maar is over algemeen wat duurder (terwijl het toch zo tokkie overkomt) Soort Edah met Plusmarkt-prijzenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef MrSalazar het volgende:
Door de tip van marcel.nl 9 flessen Vita cola ingeslagen bij Netto.Maar wat een dure supermarkt is dat eigenlijk.
Eenheid... Wat heet eenheid...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Eigenlijk alle plaatsen langs de grens. Ter Spel en Emmen zal ook wil weer overspoeld worden met witte nummerbordenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:27 schreef MrsDuck het volgende:
Goed dat je dat zegt. Dat betekent ook wegblijven uit Venlo....
Ter Spel? Of Ter Apel. Die wordt al dagelijks overspoeldquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eigenlijk alle plaatsen langs de grens. Ter Spel en Emmen zal ook wil weer overspoeld worden met witte nummerborden
Is het een keer weer andersomquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eigenlijk alle plaatsen langs de grens. Ter Spel en Emmen zal ook wil weer overspoeld worden met witte nummerborden
Ter Apel. Auto correctquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ter Spel? Of Ter Apel. Die wordt al dagelijks overspoeld
Tweede Paas/Pinksterdag, 1 mei, Maria Hemelvaart. Sowieso al 4 dagenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:23 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Is het een keer weer andersom
Het is nu trouwens heerlijk rustig op straat hier.
Dat zijn er maar een paar jaquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ter Apel. Auto correct
[..]
Tweede Paas/Pinksterdag, 1 mei, Maria Hemelvaart. Sowieso al 4 dagen
Familieruziequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Eenheid... Wat heet eenheid...
Waarom is er dan nog steeds Aldo Nord en Aldi Süd?
Fronleichnam, Tag Des Solidaritätsbeitragquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ter Apel. Auto correct
[..]
Tweede Paas/Pinksterdag, 1 mei, Maria Hemelvaart. Sowieso al 4 dagen
Duur? Vind het juist goedkoop daar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef MrSalazar het volgende:
Door de tip van marcel.nl 9 flessen Vita cola ingeslagen bij Netto.Maar wat een dure supermarkt is dat eigenlijk.
De Netto heeft naar mijn idee gemiddelde prijzen. Niet duur en niet vreselijk goedkoop. Ik kom er regelmatig omdat het er meestal lekker rustig is..quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:28 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Duur? Vind het juist goedkoop daar.
Die hebben duidelijk het topic niet gelezenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:06 schreef ueberduitser het volgende:
Lolz... en toch 2 NL auto's voor de Lidl hier
Is het niet. Ze hebben wel goeie aanbiedingen zoals marcel.nl al zei (daarom heet het ook marken-discount), maar een liter melk kost bijvoorbeeld 89 cent, tegenover 55 cent bij kaufland en lidl.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:28 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Duur? Vind het juist goedkoop daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |