abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 juni 2015 @ 19:46:12 #26
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153908659
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 15:43 schreef MrSalazar het volgende:
Sowieso een dure kutsupermarkt.
De REWE is inderdaad een dure kutsupermarkt. Weet niet of dat overal zo is, maar bij mijn REWE is al die klote-AGF ook nog eens biologisch, betaal de hoofdprijzen als ik het in m'n hoofd zou halen dat daar te kopen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:48:30 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153908699
Jullie willen alleen maar goedkoop?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 19:52:18 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153908770
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Jullie willen alleen maar goedkoop?
Nou biologisch is vaak meer betalen voor mindere kwaliteit vind ik... Bij groenten in elk geval, vlees weet ik zo 1 2 3 niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 28 juni 2015 @ 19:55:20 #29
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153908854
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Jullie willen alleen maar goedkoop?
Je gaat niet de grens over om duurder uit te zijn, lijkt me.. En ja, ik wil m'n boodschappen voor goede prijzen kunnen doen. Klein flesje wokolie, waar ik misschien 2 weken mee kan, kost me een euro of 3 bij die klote REWE. Dan is het merk vergelijkbaar met Conimex, kut dus, en zijn er geen alternatieven. Dat is maar een voorbeeld uit vele.

Ben maar al te blij met de Real in de buurt..

En wat groente/vlees betreft: Zodra ik het woord bio lees ben je me basically kwijt, betaal meer voor bijvoorbeeld een tomaat die minder groot is, en waar ik het smaakverschil niet van merk.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:57:33 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153908924
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:46 schreef OudeBok het volgende:

[..]

De REWE is inderdaad een dure kutsupermarkt. Weet niet of dat overal zo is, maar bij mijn REWE is al die klote-AGF ook nog eens biologisch, betaal de hoofdprijzen als ik het in m'n hoofd zou halen dat daar te kopen.
Blijft goedkoper dan in NL, omdat de kwaliteit zo laag is vooral. Bij rewe betaal je veel in vergelijking meer dan bij andere duitse supermarkten, maar over het algemeen is groente, fruit in duitsland van lage kwaliteit. Koop dat hier vaak bij de boer, op de markt of bij de turk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 28 juni 2015 @ 19:58:54 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153908959
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:55 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Je gaat niet de grens over om duurder uit te zijn, lijkt me.. En ja, ik wil m'n boodschappen voor goede prijzen kunnen doen. Klein flesje wokolie, waar ik misschien 2 weken mee kan, kost me een euro of 3 bij die klote REWE. Dan is het merk vergelijkbaar met Conimex, kut dus, en zijn er geen alternatieven. Dat is maar een voorbeeld uit vele.

Ben maar al te blij met de Real in de buurt..

En wat groente/vlees betreft: Zodra ik het woord bio lees ben je me basically kwijt, betaal meer voor bijvoorbeeld een tomaat die minder groot is, en waar ik het smaakverschil niet van merk.
Wokolie is ook geen faire vergelijking. Zit niet in de duitse eetcultuur. Dat is een typisch nederlands product.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 28 juni 2015 @ 20:00:42 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153909006
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Blijft goedkoper dan in NL, omdat de kwaliteit zo laag is vooral. Bij rewe betaal je veel in vergelijking meer dan bij andere duitse supermarkten, maar over het algemeen is groente, fruit in duitsland van lage kwaliteit. Koop dat hier vaak bij de boer, op de markt of bij de turk.
Kwalitatief hoogwaardige levensmiddelen, zoals groente, fruit, vlees, aardappels zijn zowel in NL als in D een probleem (tenminste hier in NRW). Bij supermarkten moet je sowieso niet zijn, meeste slagers doen het ook niet beter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:03:20 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153909091
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:55 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Je gaat niet de grens over om duurder uit te zijn, lijkt me.
Ik wil vooral een goede prijs kwaliteit verhouding, niet alleen maar goedkoop
quote:
. En ja, ik wil m'n boodschappen voor goede prijzen kunnen doen. Klein flesje wokolie, waar ik misschien 2 weken mee kan, kost me een euro of 3 bij die klote REWE. Dan is het merk vergelijkbaar met Conimex, kut dus, en zijn er geen alternatieven. Dat is maar een voorbeeld uit vele.

Ben maar al te blij met de Real in de buurt..

En wat groente/vlees betreft: Zodra ik het woord bio lees ben je me basically kwijt, betaal meer voor bijvoorbeeld een tomaat die minder groot is, en waar ik het smaakverschil niet van merk.
Neem arachideolie, beter dan zo een industrie product als wokolie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:03:35 #34
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153909101
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Blijft goedkoper dan in NL, omdat de kwaliteit zo laag is vooral. Bij rewe betaal je veel in vergelijking meer dan bij andere duitse supermarkten, maar over het algemeen is groente, fruit in duitsland van lage kwaliteit. Koop dat hier vaak bij de boer, op de markt of bij de turk.
Ik denk, dat ik mij nog even moet aanleren met meer contant geld op zak te lopen dan.. Ik wil vaak naar markt/boer, maar heb altijd alleen PIN bij :').

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwalitatief hoogwaardige levensmiddelen, zoals groente, fruit, vlees, aardappels zijn zowel in NL als in D een probleem (tenminste hier in NRW). Bij supermarkten moet je sowieso niet zijn, meeste slagers doen het ook niet beter.
Heb met vlees wel goede ervaringen tot nu toe. Fruit inderdaad zeer matig, alhoewel ik de kersen en de aardbeien echt 10.000x beter dan in Nederland vind. Aardappelen ook spotgoedkoop en prima voor mijn doelen, niet dat ik ze vaker dan 1 keer in de zoveel maanden eet, maar dat terzijde.
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:58 schreef XL het volgende:

[..]

Wokolie is ook geen faire vergelijking. Zit niet in de duitse eetcultuur. Dat is een typisch nederlands product.
*Aziatisch, maar zelfs bij de toko is het flink afzetterij. Wel beter dan in de supermarkt. Heb gelukkig een prima toko in Keulen gevonden, waar ik graag mijn geld verbras :9.

quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wil vooral een goede prijs kwaliteit verhouding, niet alleen maar goedkoop

[..]

Neem arachideolie, beter dan zo een industrie product als wokolie
Arachideolie: ¤4,80 ongeveer voor een flesje :'). Die ga ik bij de toko halen, kost me flink minder.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:07:06 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153909227
Groente en fruit koop ik voor 90% schat ik bij boerenmarkten of direct van de boer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:08:15 #36
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153909272
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Groente en fruit koop ik voor 90% schat ik bij boerenmarkten of direct van de boer.
Ga ik denk ik ook maar eens doen, ookal ben ik hier nog maar 4 weken. Zit echt op minuutje of 10 longboarden van mij een boerderij met een winkel. Enorm landgoed, dus ben benieuwd wat 'ie allemaal heeft.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:10:41 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153909377
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:08 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ga ik denk ik ook maar eens doen, ookal ben ik hier nog maar 4 weken. Zit echt op minuutje of 10 longboarden van mij een boerderij met een winkel. Enorm landgoed, dus ben benieuwd wat 'ie allemaal heeft.
We horen graag je ervaring!
Ik eet graag aardappels, maar die vind ik in D dus kut. Kan me niet herinneren ooit lekkere aardappels te hebben gekocht hier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 20:13:16 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153909472
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Groente en fruit koop ik voor 90% schat ik bij boerenmarkten of direct van de boer.
Dat is het beste inderdaad. De boer levert vaak een goede kwaliteit maar als je dan ziet hoe verneukt wordt door de supermarkt... Sowieso wordt de beste kwaliteit volgens mij vaak geexporteerd...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 28 juni 2015 @ 20:14:27 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153909516
Koffie is trouwens ook zoiets dat in D kut is. Altijd al zo geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:15:10 #40
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153909542
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We horen graag je ervaring!
Ik eet graag aardappels, maar die vind ik in D dus kut. Kan me niet herinneren ooit lekkere aardappels te hebben gekocht hier.
Ik haat aardappels, elke dag rijst voor mij :D. Neem ik ook uit Nederland mee, want in de supermarkt is er geen fatsoenlijke rijst te koop en bij de toko kost een niet eens zo heel grote zak me ¤12!
Maar goed, ik zal het laten weten, was wel van plan binnenkort nog iets met aardappel te doen. Moet je wel een ritje naar Hürth, onder de rook van Keulen maken als je het vervolgens zelf wil testen :9.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Koffie is trouwens ook zoiets dat in D kut is. Altijd al zo geweest.
Voordat ik op uitwisseling ging naar Duitsland, werkte ik nog bij de Albert Heijn. Kan me een dag herinneren waarop er een Duits stel voor zo'n ¤300 aan koffie kwam kopen..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  Moderator zondag 28 juni 2015 @ 20:16:48 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153909612
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We horen graag je ervaring!
Ik eet graag aardappels, maar die vind ik in D dus kut. Kan me niet herinneren ooit lekkere aardappels te hebben gekocht hier.
Probeer eens Rosagold als je die kunt vinden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153909648
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wil vooral een goede prijs kwaliteit verhouding, niet alleen maar goedkoop

[..]

Ik ook, maar ik heb wat dat betreft weinig te klagen bij Kaufland en Lidl.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 28 juni 2015 @ 20:29:58 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153910033
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:03 schreef OudeBok het volgende:

[..]

*Aziatisch, maar zelfs bij de toko is het flink afzetterij. Wel beter dan in de supermarkt. Heb gelukkig een prima toko in Keulen gevonden, waar ik graag mijn geld verbras :9.

[..]
Wokolie zul je bij die aziatische supermarkt niet vinden (olie om te wokken natuurlijk wel) net zoals producten van conimex niet in de aziatische supermerkt liggen. Dus typisch nederlands. Bij die aziatische supermarkt zul je overigens bij kwaliteitsproducten uit azie ook vaak nederlandse importeurs herkennen. Die duitsers willen alleen roergebakte noedels na het boodschappen doen. De 'asia-imbiss' zegt eigenlijk alles. Otto Normalverbraucher houdt niet van lekker eten, maar van veel en billig!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 28 juni 2015 @ 20:31:44 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153910094
Ik haal heel veel op de markt en bij handelshof. In de supermarkt alleen zuivel, wc papier enzo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 28 juni 2015 @ 20:33:42 #45
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153910163
quote:
99s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:29 schreef XL het volgende:

[..]

Wokolie zul je bij die aziatische supermarkt niet vinden (olie om te wokken natuurlijk wel) net zoals producten van conimex niet in de aziatische supermerkt liggen. Dus typisch nederlands. Bij die aziatische supermarkt zul je overigens bij kwaliteitsproducten uit azie ook vaak nederlandse importeurs herkennen. Die duitsers willen alleen roergebakte noedels na het boodschappen doen. De 'asia-imbiss' zegt eigenlijk alles. Otto Normalverbraucher houdt niet van lekker eten, maar van veel en billig!
Olie om te wokken, wokolie, same stuff in my boat :9. En ja, de asia-imbiss is inderdaad een schrijnend voorbeeld. Ook wel eens snel wat gehaald, maar kwaliteit VER te zoeken :9. En die Aziaat keihard lachen natuurlijk om Heinz die met z'n vette pens staat te smikkelen van de troep die die hem voorgeschoteld wordt. Zelfde overigens in Nederland met Henk en Ingrid die culinair doen bij de buurtchinees.
En ja, vind inderdaad geregeld ook NL importeurs ;).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:53:27 #46
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_153910876
Waar was nou dat winkeltje/B-groenteboer waar die mango 9 cent was? Ergens in het vorige deel gelezen?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 28 juni 2015 @ 20:55:31 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153910943
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:53 schreef Zelfscanner het volgende:
Waar was nou dat winkeltje/B-groenteboer waar die mango 9 cent was? Ergens in het vorige deel gelezen?
Lindchen in Uedem
www.bauernmarkt-lindchen.de/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153912337
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 19:55 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Je gaat niet de grens over om duurder uit te zijn, lijkt me.. En ja, ik wil m'n boodschappen voor goede prijzen kunnen doen. Klein flesje wokolie, waar ik misschien 2 weken mee kan, kost me een euro of 3 bij die klote REWE. Dan is het merk vergelijkbaar met Conimex, kut dus, en zijn er geen alternatieven. Dat is maar een voorbeeld uit vele.

Ben maar al te blij met de Real in de buurt..

En wat groente/vlees betreft: Zodra ik het woord bio lees ben je me basically kwijt, betaal meer voor bijvoorbeeld een tomaat die minder groot is, en waar ik het smaakverschil niet van merk.
Bij Lidl DLD komende week weer Asiaweek met flesjes sojasaus enzovoort :+
  zondag 28 juni 2015 @ 21:58:22 #49
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_153913066
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lindchen in Uedem
www.bauernmarkt-lindchen.de/
Ik zou er bijna heengaan, als het geen twee uur reizen was... NRW-Semesterticket brengt me er gratis, maar ik moet dus minimaal 2 uur heen, en minimaal 2 uur terug :(.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Bij Lidl DLD komende week weer Asiaweek met flesjes sojasaus enzovoort :+
Interessant, afhankelijk van de kwaliteit. Thanks.
EDIT: Oeh, toch wel wat leuke dingen tussen in de folder. Dinsdag maar even naar de Lidl tussen de colleges door. Leef nog altijd op een leuk studentenbudgetje, dus ik ben hier blij mee! Ik probeer, als ik Aziatisch-georiënteerd kook (toch wel zo'n 3x in de week) zoveel mogelijk authentiek te blijven, maar bepaalde dingetjes zijn voor het algemeen erg handig.. Die Tilapiafilets voor 3 euro bijvoorbeeld, ik vind helemaal nice.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:16:20 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153913693
Tilapia? You got to be kiddin me
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')