quote:ArkeFly toestel aan de grond door foutje
SANTA CRUZ DE TENERIFE -
Passagiers van een ArkeFly toestel dat zondagnacht van Tenerife naar Amsterdam zou vliegen, hebben noodgedwongen een extra nacht op het Canarische Eiland moeten doorbrengen.
Het vliegtuig kampte vlak voor de start met vertraging waardoor het enige tijd stil moest blijven staan. Een stewardess besloot de voorste deur van de cabine te openen, om de passagiers wat frisse lucht te geven. Per ongeluk werd daarbij echter de glijbaan opgeblazen, die wordt gebruikt in noodgevallen.
WOESJ!
Inzittenden schrokken nogal toen dat gebeurde, vertelt een Australische passagier aan News.com.au: ,,Het vliegtuig zat vol Nederlanders, dus ik kon geen woord verstaan, maar hun reactie leek te zijn: 'Wat was dat in godsnaam?!' We hoorden een grote 'WOESJ!', keken naar buiten en zagen de glijbaan bovenop een vrachtwagen liggen."
ArkeFly laat weten dat enkele technici zijn ingevlogen om de glijbaan weer op te bergen. De inzittenden van het toestel zijn daarom overgebracht naar hotels, omdat hun vlucht nu pas in de loop van maandag zal vertrekken.
In Nederland andersom:quote:
Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:quote:
Het concern verkeert al in problemen, en dan ga je het elkaar intern ook nog eens lastig maken... Zo enorm zonde.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In Nederland andersom:
KLM gedagvaard door Martinair-piloten
KLM voor de rechter om inkrimping Martinair
't is een zooitje bij AF/KLM...
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?quote:Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:
Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:
[ afbeelding ]
Het zou je verbazenquote:Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Gelukkig staat er over een paar maanden gewoon TUI op de kist en herkent niemand het meer.quote:Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Ik zag hem gisteren op Facebook voorbij komen. Arme katquote:Op maandag 22 juni 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Iemand die een check is vergeten, remove cat before flight:
Toch als tie eenmaal zit en die gast hem gezien heeft (en wat rustiger doet), lijkt ie het wel prima te vinden. Wat een beest ook weer.quote:
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...quote:Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef Iemand91 het volgende:
Grom!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel gericht op de voorkant, want...ehm...
[ afbeelding ]
Is EI-XLN, de livery is bedoeld om aandacht te scheppen voor de Siberische tijger en zeldzame/bedreigde diersoorten.
Is ter vervanging van EI-XLK "Flight of Hope" die in februari dit jaar in Florida is opgeslagen:
[ afbeelding ]
Toevallig zijn onlangs een zwik 787's van Norwegian overgezet naar het Noorse register: EI-LNB t/m EI-LNG zijn nu LN-LNB t/m LN-LNG.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...
Dat is fiscaal aantrekkelijker?quote:Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen...
Ierland heeft behoorlijk wat belastingvoordeel idd (daarom zit NSFSC ook in Dublin).quote:
quote:Japanese leveraged lease: A JLL requires the establishment of a special purpose company to acquire the aircraft, and at least 20% of the equity in the company must be held by Japanese nationals. Widebody aircraft are leased for 12 years, while narrowbody aircraft are leased for 10 years. Under a JLL, the airline receives tax deductions in its home country, and the Japanese investors are exempt from taxation on their investment. JLLs were encouraged in the early 1990s as a form of re-exporting currency generated by Japan's trade surplus
quote:De Amerikaanse filmcomponist James Horner is verongelukt. Hij stortte gisteravond neer met zijn privévliegtuigje in de buurt van Santa Barbara, in het zuiden van Californië. Horner verzorgde de afgelopen 35 jaar de muziek van in totaal 150 films.
Daar zaten klassiekers bij als Braveheart, A Beautiful Mind, Apollo 13 en Avatar. Maar misschien wel zijn bekendste werk was voor de kaskraker Titanic.
27 miljoen exemplaren
Voor de muziek in Titanic kreeg hij in 1998 twee Oscars: een voor de beste soundtrack en een voor de beste titelsong (My Heart Will Go On van Céline Dion). Van de soundtrack werden wereldwijd ruim 27 miljoen exemplaren verkocht.
Assistent Sylvia Patrycja schrijft op Facebook: "We zijn een geweldig mens met een groot hart en ongelooflijk talent verloren. Hij deed waar hij van hield. Bedankt voor alle steun en liefde."
James Horner was 61 jaar.
Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Blijf die Koreanen maar rare snuiters vinden. A380 en 747-8, A320neo en 737Max. Make up your mind maar een mooie Pepsi livery hebben ze wel.
Nee ze hebben ook nog wel opties ertussenin. Maar wat de kleinere kisten betreft; de 320 en 737 zijn redelijk gewaagd aan elkaar. Moet je in een normale operatie dan toch wel vergelijkbare resultaten mee kunnen halen. Ze hebben nu al een hele sloot aan 737s maar bestellen ook een stuk of 20 airbussen erbij. Zou het eerder bij 1 type houden uit praktisch en economisch opzicht.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?
Dure grap!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken?
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Van de vluchten die ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit nootjes voorbij zien komen (behalve dan in de Snickers en M&M's die verkocht werden)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken?
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |