abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 juni 2015 @ 12:35:21 #76
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_153742985
Oeps


quote:
ArkeFly toestel aan de grond door foutje

SANTA CRUZ DE TENERIFE -
Passagiers van een ArkeFly toestel dat zondagnacht van Tenerife naar Amsterdam zou vliegen, hebben noodgedwongen een extra nacht op het Canarische Eiland moeten doorbrengen.
Het vliegtuig kampte vlak voor de start met vertraging waardoor het enige tijd stil moest blijven staan. Een stewardess besloot de voorste deur van de cabine te openen, om de passagiers wat frisse lucht te geven. Per ongeluk werd daarbij echter de glijbaan opgeblazen, die wordt gebruikt in noodgevallen.
WOESJ!
Inzittenden schrokken nogal toen dat gebeurde, vertelt een Australische passagier aan News.com.au: ,,Het vliegtuig zat vol Nederlanders, dus ik kon geen woord verstaan, maar hun reactie leek te zijn: 'Wat was dat in godsnaam?!' We hoorden een grote 'WOESJ!', keken naar buiten en zagen de glijbaan bovenop een vrachtwagen liggen."
ArkeFly laat weten dat enkele technici zijn ingevlogen om de glijbaan weer op te bergen. De inzittenden van het toestel zijn daarom overgebracht naar hotels, omdat hun vlucht nu pas in de loop van maandag zal vertrekken.
pi_153743116
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:58 schreef OEM het volgende:
Gaat lekker daar:

In Nederland andersom:
KLM gedagvaard door Martinair-piloten
KLM voor de rechter om inkrimping Martinair

't is een zooitje bij AF/KLM...
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:35 schreef Tinos85 het volgende:
Oeps
Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-06-2015 13:11:14 ]
pi_153744621
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

In Nederland andersom:
KLM gedagvaard door Martinair-piloten
KLM voor de rechter om inkrimping Martinair

't is een zooitje bij AF/KLM...


Het concern verkeert al in problemen, en dan ga je het elkaar intern ook nog eens lastig maken... Zo enorm zonde.
  maandag 22 juni 2015 @ 14:53:31 #79
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_153746721
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:42 schreef Iemand91 het volgende:

Duur geintje; maar ze kunnen er blijkbaar om lachen:

[ afbeelding ]
Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
pi_153747215
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Het zou je verbazen ;)
pi_153747423
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 14:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zal wel grondpersoneel zijn, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat Arke erg happy zou zijn met selfies van personeel op social media na zo een duur foutje.
Gelukkig staat er over een paar maanden gewoon TUI op de kist en herkent niemand het meer.

en volgens mij staat er idd 'arkefly' op de hesjes
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 22 juni 2015 @ 17:17:42 #82
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153750783
Iemand die een check is vergeten, remove cat before flight:

pi_153753470
Grom! ~O>




Wel gericht op de voorkant, want...ehm...



Is EI-XLN, de livery is bedoeld om aandacht te scheppen voor de Siberische tijger en zeldzame/bedreigde diersoorten.
Is ter vervanging van EI-XLK "Flight of Hope" die in februari dit jaar in Florida is opgeslagen:

  maandag 22 juni 2015 @ 19:29:06 #84
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153753871
Ik vind deze van NokAir toch iets subtieler en minder offensive

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 juni 2015 @ 19:58:15 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153754555
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Iemand die een check is vergeten, remove cat before flight:

Ik zag hem gisteren op Facebook voorbij komen. Arme kat :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 22 juni 2015 @ 20:19:16 #86
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153755201
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:58 schreef flipsen het volgende:
Arme kat :X
Toch als tie eenmaal zit en die gast hem gezien heeft (en wat rustiger doet), lijkt ie het wel prima te vinden. Wat een beest ook weer.
pi_153760099
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 19:13 schreef Iemand91 het volgende:
Grom! ~O>

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel gericht op de voorkant, want...ehm...

[ afbeelding ]

Is EI-XLN, de livery is bedoeld om aandacht te scheppen voor de Siberische tijger en zeldzame/bedreigde diersoorten.
Is ter vervanging van EI-XLK "Flight of Hope" die in februari dit jaar in Florida is opgeslagen:

[ afbeelding ]
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen... :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 22 juni 2015 @ 23:51:53 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153762621
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen... :D
Toevallig zijn onlangs een zwik 787's van Norwegian overgezet naar het Noorse register: EI-LNB t/m EI-LNG zijn nu LN-LNB t/m LN-LNG.
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 09:14:19 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153767671
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hmm, hoe veel EI-* toestellen vliegen überhaupt nog voor Ierse maatschappijen... :D
Dat is fiscaal aantrekkelijker?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:52:59 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153768306
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is fiscaal aantrekkelijker?
Ierland heeft behoorlijk wat belastingvoordeel idd (daarom zit NSFSC ook in Dublin).

Aan de andere kant zijn er landen (bv. Italie) die de Cape Town Treaty niet ondertekend hebben, waardoor bij een eventueel bankroet de leasemaatschappij z'n assets kwijt is (of heel veel moeite moet doen om terug te krijgen) als die in het betreffende land is geregistreerd. Om de assets veilig te stellen worden ze dus ergens anders geregistreerd.
pi_153768717
AerCap zit dan weer officieel in Nederland terwijl het van oorsprong een Iers bedrijf is, om dezelfde belastingtechnische redenen :P

En je hebt ook nog de constructie waarbij toestellen eigendom zijn van een Japanse leasemaatschappij, om zo in zowel het land van de airline als in Japan belastingvoordeel te ontvangen.
quote:
Japanese leveraged lease: A JLL requires the establishment of a special purpose company to acquire the aircraft, and at least 20% of the equity in the company must be held by Japanese nationals. Widebody aircraft are leased for 12 years, while narrowbody aircraft are leased for 10 years. Under a JLL, the airline receives tax deductions in its home country, and the Japanese investors are exempt from taxation on their investment. JLLs were encouraged in the early 1990s as a form of re-exporting currency generated by Japan's trade surplus
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_153771072
Titanic-componist James Horner omgekomen
quote:
De Amerikaanse filmcomponist James Horner is verongelukt. Hij stortte gisteravond neer met zijn privévliegtuigje in de buurt van Santa Barbara, in het zuiden van Californië. Horner verzorgde de afgelopen 35 jaar de muziek van in totaal 150 films.

Daar zaten klassiekers bij als Braveheart, A Beautiful Mind, Apollo 13 en Avatar. Maar misschien wel zijn bekendste werk was voor de kaskraker Titanic.

27 miljoen exemplaren
Voor de muziek in Titanic kreeg hij in 1998 twee Oscars: een voor de beste soundtrack en een voor de beste titelsong (My Heart Will Go On van Céline Dion). Van de soundtrack werden wereldwijd ruim 27 miljoen exemplaren verkocht.

Assistent Sylvia Patrycja schrijft op Facebook: "We zijn een geweldig mens met een groot hart en ongelooflijk talent verloren. Hij deed waar hij van hield. Bedankt voor alle steun en liefde."

James Horner was 61 jaar.



Mooie composities heeft die man gemaakt.
Onder andere ook die voor Living in the Age of Airplanes (2015) dat ik hier eerder heb genoemd.
Die werd dan aaneen gesproken door Harisson Ford; die op zijn beurt op 5 maart dit jaar met zijn vliegtuig neerstortte (maar gelukkig overleefde)
Living in the Age of Airplanes is het 2 na laatste stuk waar hij voor gecomponeerd heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 23-06-2015 12:25:34 ]
pi_153771727
Een Shorts Tucano mk1, een aparte keuze voor een privévliegtuig, maar schijnbaar had hij meerdere vliegtuigen.
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 13:24:57 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153772753
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken? :P
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153775308
Om dan toch ook nog leuk nieuws te posten:

De eerste Boeing 747-8i voor Korean Air.
LN1506 rolde op 20 augustus 2014 al uit de fabriek, zonder motoren:



Hierna werd ze met zusterschip LN1509 opgeslagen op het terrein.
3 juni ging deze kist weer de fabriekslijn op voor de installatie van de motoren en het interieur.



Gisteravond kwam ze uit de paint hangar rollen, weinig verrassends uiteraard maar het staat de 747 dan ook uitstekend:




Korean Air heeft 10 orders voor de 747-8i staan naast hun 7 voor de -8F.
De levering van deze 747-8i staat voor juli gepland, samen met de 6e freighter.
Samen met de 777-300ER wordt de 747-8i voor Korean Air de vervanger voor hun overgebleven 747-400 toestellen. Korean Air is hiermee de 3e maatschappij die de 747-8i zal inzetten.
(Transaero zou in augustus de 4e moeten worden maar die hebben de levering uitgesteld tot 2016; hun eerste 747-8i - ln 1519; de 100e gebouwde 747-8 - staat al opgeslagen in Everett, de tweede kan elk moment van de productielijn rollen.)

Ten opzichte van de 747-400 wordt de -8i voor Korean minder premium-heavy maar wordt wel ruimer:
First Class in de neus van het toestel gaat van 10 naar 6 stoelen, business gaat van 61 naar 41 (o.a. op het upper-deck van 24 naar 22) en economy gaat van 262 naar 314.
Dit betekent onder de streep dat er in de -8i 368 passagiers meegaan; 32 meer dan in hun -400 en slechts 39 minder dan in hun A380 maar die is dan ook zeer premium-heavy ingericht met bijvoorbeeld het gehele bovendek business; zij vervoeren slechts 407 passagiers in de A380; het minst van alle A380-operators en in schril contrast met de 615 passagiers die Emirates vanaf december in hun two-class A380 wil stoppen.

De oorspronkelijke planning was om vanaf 2 augustus 3 maal per week de 747-8i in te zetten op Londen (en per 1 september dagelijks) maar dit werd verschoven naar respectievelijk 2 en 30 september.
Begin deze maand werd dit echt verworpen; nu zou de 747-8i vanaf 2 september 3 maal per week naar Frankfurt moeten vliegen.

Trouwens, mooie shot die 3e foto van boven. Zelfde plek bijna 46 jaar geleden O+ :



EDIT: zo, deze post werd even wat langer dan verwacht. :')
Sorry. :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 23-06-2015 15:37:15 ]
pi_153775564
Blijf die Koreanen maar rare snuiters vinden. A380 en 747-8, A320neo en 737Max. Make up your mind :P maar een mooie Pepsi livery hebben ze wel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 15:11:26 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153775640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Blijf die Koreanen maar rare snuiters vinden. A380 en 747-8, A320neo en 737Max. Make up your mind :P maar een mooie Pepsi livery hebben ze wel.
Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153777008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 15:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Twee enorme types "vergelijkbare" vliegtuigen en twee kleine vergelijkbare typen vliegtuigen en niets daartussen bedoel je?
Nee ze hebben ook nog wel opties ertussenin. Maar wat de kleinere kisten betreft; de 320 en 737 zijn redelijk gewaagd aan elkaar. Moet je in een normale operatie dan toch wel vergelijkbare resultaten mee kunnen halen. Ze hebben nu al een hele sloot aan 737s maar bestellen ook een stuk of 20 airbussen erbij. Zou het eerder bij 1 type houden uit praktisch en economisch opzicht.

Edit; zie dat de Airbus order voor 321neo is ipv 320, dat verandert de zaak natuurlijk weer enigszins. kunnen ze meer premium stoelen in kwijt en de economy min of meer gelijk houden :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_153778445
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken? :P
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Dure grap!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:29:34 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153781884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Wat een gek. Misschien maar van alle vluchten nootvrije vluchten maken? :P
http://nos.nl/artikel/204(...)ntijdse-landing.html
Van de vluchten die ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit nootjes voorbij zien komen (behalve dan in de Snickers en M&M's die verkocht werden)
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')