abonnement Unibet Coolblue
pi_153495829
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:20 schreef crashbangboom het volgende:
Ik zou best een blog van SeLang willen zien, met daarin de analyses die hij normaliter op FOK! zet, goede suggestie Tem! (compliment).
Misschien kan hij voor FP gaan bloggen?

Lijkt me serieus interessant.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 13:30:15 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:32:33 #127
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153495876
Ik ga vanaf nu elke dag een nieuwsdump van Telegraaf, Nu, AD, Volkskrant of een andere bron posten, dan kan dit forum openblijven. Ik kan overigens nu al voorspellen dat niemand daar belang bij heeft, omdat er momenteel gewoon niet veel valt te melden.

Waarom wil je constant nieuwe topics? In AEX is op dit moment juist alles mooi samengebundeld, zodat iedereen weet waar iets thuishoort. De enige reden dat er momenteel niet veel gepost wordt, is omdat er veel te weinig ontwikkelingen zijn in de financiële wereld. Dit forum heeft gewoon de val van Griekenland (en uiteraard de euro) nodig.
Bedankt Hans.
pi_153495880
Zelf ben ik geen poster en lurker in AEX (vind het allemaal maar erg ingewikkeld :+ ), maar ik had wel ineens een idee. Als je op http://www.nu.nl/economie en http://www.nu.nl/beurs kijkt, zie je dat er best wel veel nieuws is. Als er nou wat meer nieuwstopics in AEX worden geplaatst, krijg je vanzelf een actiever forum want dan is er discussiemateriaal (en er zijn toch best wel veel lurkers).

Of is dat een dom idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 13:35:16 ]
pi_153495908
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:32 schreef bascross het volgende:
Ik ga vanaf nu elke dag een nieuwsdump van Telegraaf, Nu, AD, Volkskrant of een andere bron posten, dan kan dit forum openblijven. Ik kan overigens nu al voorspellen dat niemand daar belang bij heeft, omdat er momenteel gewoon niet veel valt te melden.

Waarom wil je constant nieuwe topics? In AEX is op dit moment juist alles mooi samengebundeld, zodat iedereen weet waar iets thuishoort. De enige reden dat er momenteel niet veel gepost wordt, is omdat er veel te weinig ontwikkelingen zijn in de financiële wereld. Dit forum heeft gewoon de val van Griekenland (en uiteraard de euro) nodig.
Want alles ligt nu stil en alle traders zitten thuis ofzo? Er gebeurd dus helemaal niets in de financiële wereld?
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:35:28 #130
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_153495927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:35 schreef iteejer het volgende:

[..]

Een stil forum kost weinig inderdaad. Maar als we weinig gebruikte fora niet gaan uitdunnen krijgen we wel de situatie dat je met een totaal onoverzichtelijke forumlijst komt te zitten waar niemand meer de weg in kan vinden. Als we alle kleintjes zouden laten staan zouden we nu meer dan twee keer zoveel fora hebben als nu.
Ik lees met veel plezier mee in AEX, maar post er nooit. Echter volgens mij gaat het hier om een fundamentele keuze die FOK maakt ( of al gemaakt heeft): richt je je met het forum op een select aantal populaire onderwerpen of geef je onderdak aan een groot aantal niche fora? Ik vind een internet forum bij uitstek geschikt voor talloze niche fora gezien de geringe kosten per forum.

Ik vind onoverzichtelijkheid voor nieuwe users ook geen sterk argument: als er een heel goede zoekfunctie beschikbaar is vind je je weg wel. Vergelijk het met Reddit waar zo ongeveer iedereen een sub-Reddit kan aanmaken en toch vinden veel mensen daar prima hun weg.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:36:31 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153495948
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Want alles ligt nu stil en alle traders zitten thuis ofzo? Er gebeurd dus helemaal niets in de financiële wereld?
In dit subforum zitten bijna geen traders, want daar is voor amateurs in principe geen geld mee te verdienen. Gelukkig hebben ze dat in dit subforum wel door, want op het forum van iex bijvoorbeeld geloven ze allemaal nog dat ze daarmee rijk worden, komt de kwaliteit van je forum niet ten goede kan ik je zeggen. ;)

Ik beleg zelf alweer jaren, heb ook posities in twee trackers, maar ik heb werkelijk geen idee wat mijn rendement van de afgelopen maand is. Beleggen is een kwestie van geduld.
Bedankt Hans.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:41:02 #132
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153496032
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:32 schreef Etsu het volgende:
Zelf ben ik geen poster en lurker in AEX (vind het allemaal maar erg ingewikkeld :+ ), maar ik had wel ineens een idee. Als je op http://www.nu.nl/economie en http://www.nu.nl/beurs kijkt, zie je dat er best wel veel nieuws is. Als er nou wat meer nieuwstopics in AEX worden geplaatst, krijg je vanzelf een actiever forum want dan is er discussiemateriaal (en er zijn toch best wel veel lurkers).

Of is dat een dom idee?
Zeker geen dom idee (sterker nog: ik zou dat erg leuk vinden), alleen is dat een cultuurverandering en die kan je niet echt opleggen. De luitjes die economische nieuwstopics openen (over werkloosheid, CPB-rapporten etc.) doen dat al jaren in NWS en gaan dat niet plotseling hier doen wanneer iemand besluit dat dat dit subforum ten goede zou komen.
pi_153496040
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:36 schreef bascross het volgende:

[..]

In dit subforum zitten bijna geen traders, want daar is voor amateurs in principe geen geld mee te verdienen. Gelukkig hebben ze dat in dit subforum wel door, want op het forum van iex bijvoorbeeld geloven ze allemaal nog dat ze daarmee rijk worden, komt de kwaliteit van je forum niet ten goede kan ik je zeggen. ;)

Ik beleg zelf alweer jaren, heb ook posities in twee trackers, maar ik heb werkelijk geen idee wat mijn rendement van de afgelopen maand is. Beleggen is een kwestie van geduld.
Ja, snap ik hoor. Gaat erom dat AEX ook voor economische discussies is en die zie je te weinig terwijl er iedere dag wel iets gebeurd op economisch vlak wat besproken kan worden denk ik. Omdat er zoveel aspecten zijn zou je denken dat er veel meer discussie zou ontstaan binnen AEX en het wat levendiger zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 13:41:40 ]
pi_153496053
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:41 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Zeker geen dom idee (sterker nog: ik zou dat erg leuk vinden), alleen is dat een cultuurverandering en die kan je niet echt opleggen. De luitjes die economische nieuwstopics openen (over werkloosheid, CPB-rapporten etc.) doen dat al jaren in NWS en gaan dat niet plotseling hier doen wanneer iemand besluit dat dat dit subforum ten goede zou komen.
Een cultuurverandering voor wie? Die 10 man? Ik denk dat dat reuze meevalt, maar goed, ik ben maar een buitenstaander.
Ook geldt hier: als je het niet interessant vindt, klik je er toch niet op? :P

Maar als ik op nu.nl kijk, zie ik veel artikelen over dit soort onderwerpen en ik zie ze niet in NWS staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 13:43:57 ]
pi_153496084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Misschien kan hij voor FP gaan bloggen?

Lijkt me serieus interessant.
Zeg maar tussen "Vrouwen kunnen ook staand plassen" en "Milf doet schoonzoon"? :D

Lijkt me ook interessant.
so long and thanks for all the fish
pi_153496099
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zeg maar tussen "Vrouwen kunnen ook staand plassen" en "Milf doet schoonzoon"? :D

Lijkt me ook interessant.
Die hoef je niet te lezen natuurlijk.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 13:47:00 #137
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153496150
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:41 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, snap ik hoor. Gaat erom dat AEX ook voor economische discussies is en die zie je te weinig terwijl er iedere dag wel iets gebeurd op economisch vlak wat besproken kan worden denk ik. Omdat er zoveel aspecten zijn zou je denken dat er veel meer discussie zou ontstaan binnen AEX en het wat levendiger zou zijn.
Natuurlijk gebeurt er wel iets, maar momenteel is het gewoon niet zo interessant. Ik weet niet hoe goed je bent ingevoerd in het economische nieuws, maar over Griekenland kan je dagelijks inderdaad genoeg nieuws vinden. Het probleem is alleen dat het al maanden hetzelfde gelul is, namelijk ''onderhandelen'' over het steunpakket.

Overigens wordt er in het Eurocrisis bijvoorbeeld wel dagelijks gepost.
Bedankt Hans.
pi_153496181
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Die hoef je niet te lezen natuurlijk.
Volgens mij mis je de essentie van wat hier gewisseld wordt, zowel door de makers van posts als de lezers van posts, namelijk dat ze niet door die bagger willen hoeven te waden. Wellicht als je er een goede filter voor de individuele user op kan zetten.

Van de andere kant, als de FP inderdaad de geldmachine van FOK! is, kunnen jullie wel een aardige royalty betalen ;) Vraag het 'm eens zou ik zeggen, ik gok dat het antwoord de woorden "liever, annaal, neger, 2 meter 30" bevat, maar je weet het nooit.
so long and thanks for all the fish
pi_153496287
En het copy paisten van nieuwsitems enkel om traffic te maken, hoort daarbij, imho. Iets zegt mij dat dat onderdeel van het probleem is, en niet de oplossing.
so long and thanks for all the fish
pi_153496380
Nee, niet doen :(
Aex moet blijven.
pi_153496456
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:52 schreef crashbangboom het volgende:
En het copy paisten van nieuwsitems enkel om traffic te maken, hoort daarbij, imho. Iets zegt mij dat dat onderdeel van het probleem is, en niet de oplossing.
Je komt met geen enkele oplossing eigenlijk, behalve voornamelijk niet willen zien dat een discussie forum bestaat uit discussies. Als die er niet zijn houdt het op, je komt met geen enkele suggestie behalve dat alles kut en bagger is behalve AEX, en dat snap ik omdat er zeer weinig wordt gepost dus ook geen bagger. Ik kan daar voor de rest vrij weinig mee om eerlijk te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2015 14:07:27 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:02:33 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153496478
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Die hoef je niet te lezen natuurlijk.
Dit argument moet echt eens achterwege gelaten worden. Of moeten we al die zuigende bagger op het forum ook dan maar niet lezen, terwijl het steeds irritatie opwekt? Zie die afvoerputje-reeks in FB bijvoorbeeld...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_153496522
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit argument moet echt eens achterwege gelaten worden. Of moeten we al die zuigende bagger op het forum ook dan maar niet te lezen, terwijl het irritatie opwekt? Zie die reeks in FB.
FB en het forum zijn twee verschillende zaken. Het baggeren op het forum zijn we aan het aanpakken zoals je weet en die frontpage discussie moet je niet hier voeren.
  Admin zaterdag 13 juni 2015 @ 14:07:17 #144
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153496584
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153496826
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Je komt met geen enkele oplossing eigenlijk behalve voornamelijk niet willen zien dat een discussie forum bestaat uit discussies. Als die er niet zijn houdt het op, je komt met geen enkele suggestie behalve dat alles kut en bagger is behalve AEX, en dat snap ik omdat er zeer weinig wordt gepost dus ook geen bagger. Ik kan daar voor de rest vrij weinig mee om eerlijk te zijn.
Voor de goede orde, ik heb er geen enkel probleem mee dat AEX verdwijnt, waar lees je dat nou weer? _O-
Maar ik deel dan ook niet de mening dat FOK!/AEX uniek is tussen de 'economische fora' in Nederland, behoudens in haar laagdrempeligheid, wat zowel een sterkte als een zwakte is. Ik vind het wel zonde als bepaalde users aangeven dan maar niet meer te posten, maar ik denk persoonlijk dat ik dat ook wel weer overleef (en dat ik ze elders wel weer ga tegenkomen).

Mij maakt het ook persoonlijk niet uit waar een topic staat, wel denk ik dat de topics in AEX meer in WGR tot zijn recht komen dan in POL/NWS, geven de aard van de topics en het soort users wat daar komt. En ik (en users in het algemeen) moeten topics die ze intereseren wel kunnen terugvinden tussen alle copy/paist en moetjes [zonder disrespect], om geinteresseerd te blijven. Als je topics in een groter subforum opneemt, zal dat evident lastiger worden. Als het te lastig wordt, dan heb je gelijk, ik hoef het niet te lezen, en mensen hoeven er ook niet te posten. Als ik Selang was zou ik er ook niet zoveel werk instoppen als ik wist dat het binnen een dag al niet mee te vinden is.

Waar ik dan niet zo veel mee kan, is dat je dan de FP suggereert. Dan vraag ik me wel af je de posts (niet die van mij) in dit topic goed aanvoelt.
so long and thanks for all the fish
pi_153496860
What has been seen, can't be unseen, Tem :)
so long and thanks for all the fish
pi_153496896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:20 schreef crashbangboom het volgende:
Waar ik dan niet zo veel mee kan, is dat je dan de FP suggereert. Dan vraag ik me wel af je de posts (niet die van mij) in dit topic goed aanvoelt.
Ik ging door op de blog suggestie. Aangezien FP ook bloggers heeft dacht ik dat het misschien interessant zou of een mogelijkheid dat hij daar zijn artikelen zou posten die jullie anders hier lezen. Thats all.
pi_153496900
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:22 schreef crashbangboom het volgende:
What has been seen, can't be unseen, Tem :)
Ik moest de reactie nog typen :')
pi_153497110
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik ging door op de blog suggestie. Aangezien FP ook bloggers heeft dacht ik dat het misschien interessant zou of een mogelijkheid dat hij daar zijn artikelen zou posten die jullie anders hier lezen. Thats all.
Dat de cultuur, publiek en sfeer op de FP daar al helemaal niet geschikt voor is, hoef ik neem ik aan toch niet uit te leggen? ;) Dat is nou net het hele issue, zo interpreteer ik het althans.

Het soort analyses wat SeLang maakt, is nou eenmaal minder geschikt voor een forum wat gaat voor kwantiteit, en een zo breed mogelijk publiek.

quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik moest de reactie nog typen :')
Je kan beter zeggen dat je het verkeerde knopje had ;)
Ze zitten ook zo verrekte dicht bij elkaar :P
so long and thanks for all the fish
pi_153497284
Het aantal posts op FOK lijkt sowieso te dalen (lijkt omdat ik geen cijfers heb).
Al met al zullen alle kleinere fora daarmee dus in deze situatie komen. De vraag is of het dan wel wenselijk is om deze fora vervolgens allemaal te sluiten.

Qua overzichtelijkheid lijkt het me juist voor mensen die buitenaf komen handig om direct een beursforum tegen te komen. POL is niet een plek waar je direct gaat zoeken/kijken naar dit onderwerp en WGR zit toch behoorlijk vol van topics of users met hun eigen "problemen" (schulden, hypotheekvragen, woningvragen etc). Ik zie een duidelijk verschil tussen WGR, waar users komen om vragen te stellen en AEX waar users komen om zich in te lezen en evt. discussieren.

Als het dan toch WGR wordt, dan is een AEX-tag wel zo handig.

Mogelijkheden voor meer activiteit? Dan zul je wat users/mods hebben die zich meer moeten gaan inzetten om te zorgen dat je vaker op AEX langskomt voor dagdagelijkse zaken. Dus meer nieuwsberichten op FP welke worden gelinkt naar topics. Meer losstaande topics over beleggingsmogelijkheden (gesplits naar obligitaties/aandelen/opties etc.)
Als je een echt actief forum wilt hebben, zonder te wachten op wat meer issues in de markt, dan moet je geen half werk verrichten.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')