tja mag ik hem inkoppen of.....quote:Op donderdag 16 juli 2015 00:15 schreef shiznuts het volgende:
Hippe spullen, maar in realiteit komen ze toch niet zoveel in actie, of wah?
En wat betreft sluitertijden, ja, de 180-rule natuurlijk. Is een van de eerste basisdingen die je tegenkomt als je een beetje gaat verdiepen in videografiebasis.Tenzij je gaat twixtoren of echt nergens anders aan kunt komen dan sluitertijd en een stotterende video van iets awesomes nog altijd beter is dan een blown out video waar haast niks te zien is. Maar eigenlijk wijk je er niet vanaf.
Ik heb nog even geen geld, maar die lampen zijn wel mijn interresse gebied.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:37 schreef Susteren het volgende:
V&A / [TK] Diverse videoapparatuur en Canon 1d mark III DSLR
Grote opruiming met videoapparatuur!
Leds..... koop leds..... geen halogeen shizzle.... te hoog verbruik/niet mobiel/zwaarquote:Op donderdag 16 juli 2015 09:41 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik heb nog even geen geld, maar die lampen zijn wel mijn interresse gebied.
De 1000w met S-bayonet is eigenlijk wel enorm handig! Kun je gewoon lekker een beauty dish of whatever op clampen, voor 60 euro denk ik niet dat je snel meer power, dimbaar + S-bayonet gaat vinden!quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:41 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik heb nog even geen geld, maar die lampen zijn wel mijn interresse gebied.
ongetwijfeld maar of ik nu 1 1000watt lamp neerzet of 10 100 watt lampen die bij elkaar 10k watt uitstralen (ernaast laten wat je in godesnaam met zoveel licht moet doenquote:Op donderdag 16 juli 2015 10:45 schreef Susteren het volgende:
[..]
De 1000w met S-bayonet is eigenlijk wel enorm handig! Kun je gewoon lekker een beauty dish of whatever op clampen, voor 60 euro denk ik niet dat je snel meer power, dimbaar + S-bayonet gaat vinden!
LED idd. Gewone lampen worden ook nog eens bloedheet, lekker met deze temperaturen als je dan ook nog eens binnen moet werken. Met LED heb je ook nog eens geen opwarmtijd.quote:Op donderdag 16 juli 2015 09:48 schreef angel008 het volgende:
[..]
Leds..... koop leds..... geen halogeen shizzle.... te hoog verbruik/niet mobiel/zwaar
Sorry Susteren maar ik geef iedereen altijd adviesin de hoop dat mensen luisteren ^^
wat de gek ervoor geeft..quote:Op vrijdag 17 juli 2015 07:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)jk_huis_te_koop.html
voor 40.000 euro kan ik het veel beter!
Wat een slecht filmpje voor dat geld
Zit em toevallig net te kijken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef angel008 het volgende:
na gisteren een reach t hebben gehaald van 600k+ mensen op Facebook vandaag de aflevering exclusief via makerschannel online.
http://makerschannel.com/nl/GHBtv/ghbtv?video_id=1459
zelf vonden we het stukje niet zo sterk maar blijkbaar valt ie wel goed in het oudere publiek
Jullie weten de mensen wel te vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef angel008 het volgende:
na gisteren een reach t hebben gehaald van 600k+ mensen op Facebook vandaag de aflevering exclusief via makerschannel online.
http://makerschannel.com/nl/GHBtv/ghbtv?video_id=1459
zelf vonden we het stukje niet zo sterk maar blijkbaar valt ie wel goed in het oudere publiek
het is idd wel eventjes zoeken naar de mensen (ok ik lieg eigenlijk niet)quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Jullie weten de mensen wel te vinden.
Hoe is de verhouding eigenlijk? Hoeveel mensen geven eigenlijk normaal antwoord (dat niet de video haalt) en hoeveel wel met gekke antwoorden en vdk personen?
Haha heerlijke filmpjes altijd!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:01 schreef angel008 het volgende:
[..]
het is idd wel eventjes zoeken naar de mensen (ok ik lieg eigenlijk niet)
vaak ook ergens in het midden van het festival als men al eea heeft gedronken.
maar het kan ook zijn dat we gewoon x type zoeken en daar voor gaan of ze wel/niet bezopen zijn maakt ons niet zoveel uit. tijdens het gesprek lullen ze zichzelf vaak al vast
Ik kan de panels van aputure zeker aanraden. Kijk naar de S versie als je het gaat difussen via een filter op een lightstand voor de lamp. Dat is de spot versie die een stuk krachtiger is en je hebt dan minder spill voordat je het diffuusdoek raaktquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:24 schreef Susteren het volgende:
Iemand hier ervaring met medium sized led panels?
Twijfel tussen de YN-300, F&V R-300 en Aputure Amaran 528s maar sta ook open voor alternatieven.
Output moet redelijk goed zijn (bijv. om te bouncen/diffusen), CRI minimaal 85 en het liefst geen al te gekke color spikes.
Budget max 200 euro per panel maar liefst onder de 100 per stuk.
Interessant, het is al wel een verbetering ten opzichte van mijn 12-35 mm!quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:59 schreef shiznuts het volgende:
Canon EF-S 10-18mm?
Speedboosted Tokina f/2.8 11-16mm of 11-20mm?
Zijn geloof ik ook wel wat 10mm/12mm primes.
Ik heb geen behoefte aan Canon glas, dus ik heb de 11-16mm f/2.8 wel (II, want ook een DX D5300) en sinds kort dan de 7-14mm f/2.8 PRO van Olympus.(Geen filterring alleen)
Heb ook gekeken naar de native Panasonic 7-14 mm, maar valt af door de prijs, lage lichtgevoeligheid en dat er geen lensfilter op kan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:28 schreef shiznuts het volgende:
De Tokina staat niet echt bekend om z'n scherpte, maar qua prijs en wijd kunnen is het de go-to lens sinds de GH2.
Tokina gekocht! thnx!quote:
Werken Nikon speedboosters en Nikon lenzen dan wel goed met AF?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb de versie II voor Nikon nu (eerder de gewone) zodat AF het ook op de D5300 doet.
Weet niet veel af van de Canon's side of things. Hoop dat je AF nog aan de praat kunt krijgen.
In ieder geval: enjoy! Moet denk ik wel wijd genoeg zijn, zo.
Ik heb zelf ook een 'domme' EF adapter, ook uiteraard full manual dus. Maar wat als ik nou helemaal geen Canon of Nikon zou hebben, maar wel de keus had tussen een Canon of Nikon speedbooster?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:47 schreef shiznuts het volgende:
Op aanraden van Vitaliy (van Personal View, die de GH2 hackte) zelf de R.J. Lens Turbo gehaald voor Nikon (G) -> M43. Nikon, want: dan heb je geen elektronische doorgave nodig = goedkopere adapters mogelijk. Uiteraard is het nadeel dan: full manual. Meh, voor mezelf geen probleem.
Maar ik heb geen Canon lenzen en ook geen Canon bodies, dus voor mij was het sowieso niet aantrekkelijk om dan voor EF te gaan eigenlijk. Ik zie me eerder een D750 halen en nu heb ik al wat lenzen die daar dan op zouden kunnen. Of zoals eerder dit jaar de D5300 voor een onverslaanbare prijs op m'n pad kwam en ik in huis haalde.
Kipon doet geloof ik ook aan adapters. Die en de laatste editie van Metabones hebben geloof ik wel aardige respons qua AF. Kan ook zijn dat dat alleen ging om de versie voor Sony E-mounts.
Heb ik al een paar keer prima met VLC kunnen doen.. een TMF nineties video playlist gemaakt die loopte.. En ze gaan seamless in elkaar over, geen pauzes ertussen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:05 schreef videonatic het volgende:
Even een side question,
Ik ga een beamer bedienen tijdens een klein eventje en daarop wil ik steeds korte video's loopen. Waarvan de volgorde al vast staat. Kan ik dan het beste een specifiek programma gebruiken of gewoon lekker een powerpoint maken.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:04 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Heb ik al een paar keer prima met VLC kunnen doen.. een TMF nineties video playlist gemaakt die loopte.. En ze gaan seamless in elkaar over, geen pauzes ertussen.
Thank u based gods.quote:
gewoon een goede rec709 lut combineren met te oranje white balancequote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:31 schreef videonatic het volgende:
Heeft iemand hier een goede LUT bibliotheek? Ik zoek een soort Los Angeles ochtend vibe. Dat vieze oranje maar niet dat alle greens en blue's gelijk koninginnedag oranje zijn.
De Nebula 4200 niks voor je?quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik twijfel om mijn Glidecam HD-2000 te verkopen en de Ronin-M te halen. Ik kan best behoorlijk overweg met de Glidecam, maar zo'n Ronin is toch wel een stukje fijner nog
Jammer dat je geen beelden ziet als ie er mee looptquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:38 schreef shiznuts het volgende:
[..]
De Nebula 4200 niks voor je?~ http://www.newsshooter.co(...)ng-out-of-your-step/
Goed om te horen dat de first person in de smaak is gevallen, was groot risico en uitdaging om dat op die manier op te lossen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:36 schreef shiznuts het volgende:
Vond de look in de flashbacks en de techniek (first person/spiegel) daar wel errug nice.Dus props voor de heistrocker en de watskeburt!
Well done.
Ik begrijp dat je voor dit stuk ook twee beleefwerelden wilt creëren, maar vond het wel jammer dat de andere wereld totaal geen filmlook meer had.Ook dat het filmen van de actuele verhaallijn erg saai was opgezet, van de locatie: woonwijk tot aan de wardrobe: jeans met hoodie. Kwam op mij persoonlijk erg ongeïnspireerd en makkelijk over. Dat terwijl er toch veel moeite in was gestoken om de flashback wereld interessant neer te zetten, wat karakter geeft. Maar goed, geloof dat budget/tijd nogal uitdagend waren, dus al met al natuurlijk een knap staaltje!
Iets wat ik niet echt begreep: waar kwam dat glas water vandaan?
Wie weet. Nog niet eerder naar gekeken eigenlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:38 schreef shiznuts het volgende:
[..]
De Nebula 4200 niks voor je?~ http://www.newsshooter.co(...)ng-out-of-your-step/
Was erg nice gedaan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Goed om te horen dat de first person in de smaak is gevallen, was groot risico en uitdaging om dat op die manier op te lossen.
quote:[..]
Dat glas water kwam uit de kraan ...
quote:Via een betaalde software-upgrade zijn de nieuwe functies ook beschikbaar voor bestaande gebruikers van de LUMIX DMC-GH4. Gebruikers van de originele LUMIX DMC-GH4 kunnen ook gebruikmaken van de V-Log L-functie door de softwaresleutel voor de DMW-SFU1-upgrade aan te schaffen en de firmware van de camera naar versie 2.3 te updaten. [..] biedt nu onbeperkte 4K opnames
V Log L maakt volledig gebruik van de Four Thirds-sensor van de LUMIX DMC-GH4R en bevat logkenmerken met 12 stops [..] dezelfde kenmerken als de Cineon-curve, de industriestandaard voor filmdigitalisatie, waardoor dezelfde LUT (opzoektabel) ter referentie kan worden gebruikt [..]
'99,99 Euro (UVP)', 'ab November 2015 erhältlich' (<- Duitse persrelease)
Erg leuke aftermovie, zitten gave shots tussen. Goed om te zien dat ook snelle crossfades gewoon kan in een aftermovie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:03 schreef angel008 het volgende:
zijn we weer![]()
ronin is verschrikkelijk zwaar maar wel erg fijn
Erg mooie kleuren! Gave beelden ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:29 schreef nietzman het volgende:
Lekker.
En ohja voor zo'n ding moest ik laatst ook filmen. (Met z'n tweeen op pad.) Ook Ronin meegehad maar op de tweede dag maar thuis gelaten omdat het toch niet lekker snel schakelt in zo'n setting. Meeeeh.
Ik merk steeds meer dat ik mijn monopod gebruik bij bruiloften, maar het is soms heerlijk om even de glidecam te pakken en om het bruidspaar heen te manoeuvreren, ik ben nog steeds heel blij dat ik deze hebquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:49 schreef SunChaser het volgende:
vandaag voor t eerst goed beeld met de glidecam na drie jaar dat ik m heb ofzo. Helemaal kaal met lens deze keer, vroeger had ik er ook een frame opzitten voor de viewfinder enzo
hehe op 0:49 was een 70-200 op 200mm >< (welliswaar met IS maar toch daar valt weinig meer aan te passen)quote:Op donderdag 3 september 2015 09:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Erg leuke aftermovie, zitten gave shots tussen. Goed om te zien dat ook snelle crossfades gewoon kan in een aftermovie.
Wel viel me op dat de kleuren misschien net iets plat zijn... ik had ze iets warmer gemaakt. En het onstabiele beeld op 0:49 viel heel erg op tussen al die smooth beelden....
Maar jij werkt met de GH4 toch?
[..]
Erg mooie kleuren! Gave beelden ook.Niet helemaal mijn muziek. Ik wachtte eigenlijk tot het tempo wat meer omhoog ging....
Mis alleen een goeie overview shot zeg maar. Het zijn wel heel veel close ups. Maar je krijgt niet echt een impressie hoe groot het nou is.. ;s avonds heb je wel zo'n shot, maar is net te donker.
Naast de Ronin, welke apparatuur/ lenzen is hier nog gebruikt?
[..]
Ik merk steeds meer dat ik mijn monopod gebruik bij bruiloften, maar het is soms heerlijk om even de glidecam te pakken en om het bruidspaar heen te manoeuvreren, ik ben nog steeds heel blij dat ik deze heb
Ruis bij filmen op ISO200? Doe eens een voorbeeldje.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef anusmega het volgende:
Hoi,
Echt mijn eerste keer op dit forum.
Ik heb sinds een klein weekje mijn GH4.
In combinatie met een "knock-off" metabones.
24/70 2.8 sigma lens
Ben eigenlijk nog niet echt om. Zelfs op 200 iso is er flink wat ruis. Het menu is erg ingewikkeld!
Enige tips van gh4 pro's?
Ik ga dit forum volgen!!!
Ja man! Het is een ramp.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ruis bij filmen op ISO200? Doe eens een voorbeeldje.
Tip voor elke camera is dan ook: Niet een lage ISO tegen ruis, maar de juiste ISO kiezenquote:Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef anusmega het volgende:
Hoi,
Echt mijn eerste keer op dit forum.
Ik heb sinds een klein weekje mijn GH4.
In combinatie met een "knock-off" metabones.
24/70 2.8 sigma lens
Ben eigenlijk nog niet echt om. Zelfs op 200 iso is er flink wat ruis. Het menu is erg ingewikkeld!
Enige tips van gh4 pro's?
Ik ga dit forum volgen!!!
Dat is best veel ruis ja..... en dit is echt ISO 200?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:57 schreef anusmega het volgende:
Guys!
Jullie zullen misschien wel zeggen, "man wat zeur je nou, das niks!".
Maar ik vind dit soort ruis tergend.
http://www53.zippyshare.com/v/6lrYVsyP/file.html
Jep. ISO 200 it is.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dat is best veel ruis ja..... en dit is echt ISO 200?
Anders terugsturen in dezelfde doos dat je aan het filmen bent
raar je kan mn video's kijken en zoveel ruis heb ik echt niet... gok dat jij een unit hebt die niet helemaal lekker is hoor..quote:Op donderdag 3 september 2015 20:57 schreef anusmega het volgende:
[..]
Jep. ISO 200 it is.
Daarom, ik hoorde dat picture profile's erg veel doen met deze camera.
Zoniet, zet ik hem op marktplaats o.i.d. Want deze cam wordt het dan niet voor mij. ;-)
Iemand ruilen voor een 5D?
Linkje? Ben zeer benieuwd! Ik heb btw 5 jaar garantie... Dus dat wordt misschien opsturen dan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:10 schreef angel008 het volgende:
[..]
raar je kan mn video's kijken en zoveel ruis heb ik echt niet... gok dat jij een unit hebt die niet helemaal lekker is hoor..
vanaf ep 03 is gh4 uit mn hoofdquote:Op vrijdag 4 september 2015 11:43 schreef anusmega het volgende:
[..]
Linkje? Ben zeer benieuwd! Ik heb btw 5 jaar garantie... Dus dat wordt misschien opsturen dan.
Heb jij dat gedraaid?quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:54 schreef angel008 het volgende:
[..]
vanaf ep 03 is gh4 uit mn hoofd
https://www.youtube.com/user/ghbtvnl/videos
en in een andere setting
allemaal gh4 pul
sex sellsquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:35 schreef anusmega het volgende:
[..]
Heb jij dat gedraaid?
Grappig dat alles over seks gaat.....
Ik merk dat er 0,0 noise is. Wtf is er mis met mijn settings...
Wel twee keer zo duur zo'n beetje dan de A7SII.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfff, die FS5 vind ik nog leuker dan de A7sII... 😍
Exactly.quote:Of toch Ursa Mini 4,6k 😊?
Ik twijfel. Heb nog wat apparatuur die ik nooit meer gebruik, vanuit de fotografietijd. Kan een leuk eindje komen, met een kleine investering, voor zo'n FS5.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:16 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Wel twee keer zo duur zo'n beetje dan de A7SII.
Maar goed, om het in perspectief te brengen, wel weer goedkoper dan Canon's C-line up.
Maar dan zou ik inderdaad zoiets hebben vannuh...
[..]
Exactly.
Maar goed, ik ben niet echt van plan er eentje te halen.Keek zelf enorm uit naar de opvolger van de A6000... om er vervolgens niks over te horen te krijgen...
Als je interesse hebt, ik heb als het goed is vanaf de 18e een c-box te huur waardoor je ssd's kan gebruiken ipv c-fast kaarten.quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:54 schreef AceHighHugo het volgende:
So far: de formfactor is alles wat we konden wensen. Maar de sensor (die kennen we natuurlijk al) is echt niet mijn ding. ETTR is echt belangrijk want als je blacks underexposed zijn, ben je al je detail kwijt - dat heeft de 2.5K niet. Maar ETTR is best lastig met een native ISO van 400, zeker als je 60fps schiet..
Maandag worden mijn bevindingen geplaatst op NoFilmSchool, zal een linkje posten!
Thanks, maar ik heb een paar CFast 2.0 kaarten die prima werken!quote:Op zondag 13 september 2015 11:07 schreef angel008 het volgende:
[..]
Als je interesse hebt, ik heb als het goed is vanaf de 18e een c-box te huur waardoor je ssd's kan gebruiken ipv c-fast kaarten.
Dat is views inslepen voor het leven zo! Lekker bezigquote:Op maandag 14 september 2015 15:40 schreef AceHighHugo het volgende:
[..]
Thanks, maar ik heb een paar CFast 2.0 kaarten die prima werken!
Ik heb wat footage online staan:
https://vimeo.com/139130557
nadeel van die video is dat je duidelijk ziet dat de 4k sensor nog steeds niet verandert is en er nog steeds veel moire te zien valt...quote:Op maandag 14 september 2015 23:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is views inslepen voor het leven zo! Lekker bezig
mij werd verteld bij de beurs dat het een ursa mini/fs-5 killer zou zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef KaMo het volgende:
Qua beeld verwacht ik wel wat van de Raven, maar het hele '4 all' gebeuren heb ik nog geen vertrouwen in. Ik denk dat het gewoon een mooie degelijke camera wordt, die je rond de 12k bruikbaar in bezit kan hebben.
Leuk, ben benieuwd. Ben niet in de markt voor een nieuwe camera, maar is altijd interessant om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:30 schreef angel008 het volgende:
[..]
mij werd verteld bij de beurs dat het een ursa mini/fs-5 killer zou zijn.
dat moet betekenen dat het +- 8k gaat ksoten
tell me noaw!!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:15 schreef shiznuts het volgende:
Al meegekregen?
Er is een truc om V-LOG op de GH4 te unlocken!
Later als ik thuis ben maar ff kijken of dat inderdaad wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |