Zal er waarschijnlijk op neer komen dat ze een incassobureau gaan inschakelen. Zou jammer zijn. Als QB de mogelijkheid had geboden om met een stuk of 10 vd 150 investeerders een gesprek aan te gaan dan denk ik dat er voor beide partijen een betere uitkomst was gekomen. De meeste investeerders willen volgens mij best meedenken, maar niet zomaar voor het blok gezet worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:32 schreef leolinedance het volgende:
Benieuwd naar het QB bericht van GvE!
Ik heb me ook even geregistreerd bij www.investormatch.nl, ze geven veel inzicht in de rating....Je kan zelfs het hele riskrapport downloaden.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef Camogli het volgende:
Heeft iemand ervaring met www.investormatch.nl?
Er staat een project op hun site (runnersworld Goes, startup, PD 0,11, eigen score: A, 8% voor 5 jaar annuitair, geen fee!).
Verder doen ze aan participaties (met veel hogere bedragen dan de minimale inleg van 100 euro voor crowdfunding).
Dat denk ik ook. Helaas nog niks ontvangen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:47 schreef didi80 het volgende:
[..]
Zal er waarschijnlijk op neer komen dat ze een incassobureau gaan inschakelen. Zou jammer zijn. Als QB de mogelijkheid had geboden om met een stuk of 10 vd 150 investeerders een gesprek aan te gaan dan denk ik dat er voor beide partijen een betere uitkomst was gekomen. De meeste investeerders willen volgens mij best meedenken, maar niet zomaar voor het blok gezet worden.
Als die deurwaarder dan maar een beetje zijn best doet. Rond de 175.000 euro schuld is geen kattepis.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:35 schreef aAks het volgende:
Ze gaan het inderdaad overdragen, kern van de mail van zojuist:
De reacties van investeerders op de twee voorstellen in deze brief zijn niet eenduidig. Ook was de termijn te kort voor een aantal investeerders om een afgewogen keuze te kunnen maken.
Geldvoorelkaar.nl heeft op basis van de reacties besloten de vordering namens de investeerders over te dragen aan Flanderijn Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam. Het doel van deze overdracht is dat Flanderijn de mogelijkheden onderzoekt en toepast om de mogelijke schade voor investeerders tot een minimum te beperken. Flanderijn zal in contact treden met de heer van Wier van Quickboats Europe b.v. en ook alternatieve mogelijkheden onderzoeken.
Hoewel Quickboats Europe B.V. in de hoogste risicoclassificatie is beoordeeld (classificatie 5, zeer speculatief), betreuren wij het feit dat er problemen zijn gerezen. Wij waarderen het gebaar van de ondernemer om proactief met een voorstel te komen maar vinden het in belang van investeerders de vordering over te dragen aan de gerechtsdeurwaarder.
Oke, ben benieuwd. Niet echt netjes dat GvE wel over classificatie 5 begint, maar niet over de tekst in de pitch:quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:35 schreef aAks het volgende:
Ze gaan het inderdaad overdragen, kern van de mail van zojuist:
De reacties van investeerders op de twee voorstellen in deze brief zijn niet eenduidig. Ook was de termijn te kort voor een aantal investeerders om een afgewogen keuze te kunnen maken.
Geldvoorelkaar.nl heeft op basis van de reacties besloten de vordering namens de investeerders over te dragen aan Flanderijn Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam. Het doel van deze overdracht is dat Flanderijn de mogelijkheden onderzoekt en toepast om de mogelijke schade voor investeerders tot een minimum te beperken. Flanderijn zal in contact treden met de heer van Wier van Quickboats Europe b.v. en ook alternatieve mogelijkheden onderzoeken.
Hoewel Quickboats Europe B.V. in de hoogste risicoclassificatie is beoordeeld (classificatie 5, zeer speculatief), betreuren wij het feit dat er problemen zijn gerezen. Wij waarderen het gebaar van de ondernemer om proactief met een voorstel te komen maar vinden het in belang van investeerders de vordering over te dragen aan de gerechtsdeurwaarder.
quote:Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Er is in alle scenario's voldoende cashflow. In drie jaar wordt de lening afgelost. Er zijn nagenoeg geen vaste lasten naast de crowdfunding. Quickboats Europe BV heeft een lage flexibele overhead. De operationele en marketingkosten worden grotendeels betaald door een marketingsubsidie van de Australische regering en Quickboats uit Australië. Ook in het meest negatieve scenario kan de lening worden terugbetaald.
Jawel hoor. De laatste betaling is rond 7-5 geweest. Dus hij had 7-6 moeten betalen. Er is dus inmiddels een achterstand.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:05 schreef rockenfeller het volgende:
Flanderijn zal nog naar de rechter moeten. De schuldbekentenis is niet executoriaal
Ik vraag me zelfs af of de schuld al opeisbaar is?! Ik begrijp dat er nog geen betalingsachterstanden zijn
Ik heb geen idee, wel is er één ander project waarbij ik te maken heb met een deurwaarder (Talamini). Zover ik weet gaat het hier ook om Flanderijn. Overigens ook al een ruime maand niets meer over te horen gekregen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is bij iemand bekend of deurwaarder Flanderijn ooit bij een van de projecten waar hij is ingezet enig succes heeft gehad?
Talamini dat klopt heb ik ook mee te maken. Heb tot nu toe niet de indruk dat bij Talamini voortgang gemaakt wordt. Is natuurlijk wel complexer met een overleden eigenaar die er een administratieve en financiele puinhoop van heeft gemaakt. Heb afgelopen vrijdag GVE weer om een update in zaak Talamini gevraagd.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:29 schreef aAks het volgende:
Ik heb geen idee, wel is er één ander project waarbij ik te maken heb met een deurwaarder (Talamini). Zover ik weet gaat het hier ook om Flanderijn. Overigens ook al een ruime maand niets meer over te horen gekregen.
Het lijkt mij dat je daar helemaal gelijk in hebt. Misschien even een telefoontje/mail naar GvE doen?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:59 schreef didi80 het volgende:
Ik heb er nog eentje die in april is overgedragen. Daar verder nog niets van gehoord. Dus nu zo'n 3 maanden.
Wat mij (nu pas) opvalt is dat er in de mail staat:
Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders informeren Geldvoorelkaar.nl periodiek over de stand van zaken in dit dossier. Met het deurwaarderskantoor is afgesproken dat zij niet direct informatie verstrekken aan investeerders, maar dat de informatievoorziening naar u en de overige investeerders via Geldvoorelkaar.nl zal verlopen. Mocht u informatie hebben die mogelijk van belang is voor het incassotraject dan verzoeken wij u ons dat te melden.
Op wiens verzoek is dit? Nu ben ik dus afhankelijk van GvE. Als GvE er voor kiest niets door te sturen dan krijg ik dus nooit informatie.
Zou ik kunnen aangeven dat ik wel direct alle informatie wil van de deurwaarder? Volgens mij gaat de deurwaarder uit "onze naam" geld halen, en niet uit naam van GvE. Wij betalen uiteindelijk ook de kosten voor de incassoprocedure. Dan is ons rechtstreeks op de hoogte houden toch niet zo raar?
Als de deurwaarder alle investeerders rechtstreeks zou moeten informeren, dan zou dat een enorme extra administratieve last zijn voor het deurwaarderskantoor (en daarmee extra kosten voor de investeerders). Als GVE de investeerders netjes blijft informeren over de vorderingen, dan is de gekozen constructie te preferen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:59 schreef didi80 het volgende:
Zou ik kunnen aangeven dat ik wel direct alle informatie wil van de deurwaarder? Volgens mij gaat de deurwaarder uit "onze naam" geld halen, en niet uit naam van GvE. Wij betalen uiteindelijk ook de kosten voor de incassoprocedure. Dan is ons rechtstreeks op de hoogte houden toch niet zo raar?
Ik zou inderdaad de status opvragen en dit iedere maand opvolgen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:59 schreef didi80 het volgende:
Ik heb er nog eentje die in april is overgedragen. Daar verder nog niets van gehoord. Dus nu zo'n 3 maanden.
De man heeft geld voor zijn restaurant nodig (collin), de vrouw voor haar hardloopzaak (investor).quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:45 schreef Camogli het volgende:
Een nieuwe op Collin, op twitter gevonden (nog niet officieel open voor investeringen denk ik): https://www.collincrowdfu(...)2FWZsB4PKseQxt-15374
Horeca. Ik pas.
De Mevrouw 80K voor de hardloop winkel en de man 60K voor het restaurant. Wel veel hooi op de zeeuwse vork, want mevrouw is ook nog partner in het horecabedrijf. Dan moet ze wel heel hard lopen!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:01 schreef Gijsbertus het volgende:
De man heeft geld voor zijn restaurant nodig (collin), de vrouw voor haar hardloopzaak (investor).
Allebei in Goes. Beide wel een redelijk tot goede score.
Ik vind het restaurant wel een risico omdat dit meer bedoeld als luxe en daardoor in het duurdere segment te zitten.
Verder heb ik aardig wat horeca investeringen al gedaan. Laat deze aan de rest over..
Ik ga niet voor een starter (5s) met maar 7,0% en een lage creditsafe score.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op GVE
JDKT Trucking
Project:10748 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,07
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 30.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
Het lastige is dat hij een lease contract koopt, niet de truck zelf of iets anders tastbaars wat waarde heeft dat hij kan verkopen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op GVE
JDKT Trucking
Project:10748 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,07
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 30.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening