nee 300 ml totaal aan flessen. 1 keer 200 en 1 keer 100quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:51 schreef Zoë23 het volgende:
Kwakz0r![]()
En wow..300ml flessen
ChantyDankje
Snoenk en twist
Hier nogsteeds ellende met flesjes.
Beide drinken ze alleen 150ml als ze slapen (met 7mnd!!) of max 60ml als ze wakker zijn..
Wel honger / dorst natuurlijk ..dus ontevreden baby's. Na 5weken kloten met flesjes ben ik er wel even klaar mee..
Temp/fles/speen/merk flesvoeding/voeden op zitzak/voeden in bed /voeden op de arn/watdanook.. Maakt geen verschil.
Het zijn schatjes hoor maar ben het grootste gedeelte vd dag bezig met voedingenzorgen dat ze genoeg krijgen. Als ze de fles niet leegdrinken (van 120 of 150) maak ik er pap van. Eten ze soms op, soms niet. Andere hapjes zijn dan wel oke maar ik ben zo 45min in gezeur en gemiep verder.
Vind het ook niet leuk voor peuter (en niet voor mezelf)
Hoe kan ik dit doorbreken?
Brood en groenten eten ze goed. Pap oplepelen gaat goed maar na ieder 60ml pap opgelepeld te hebben zijn we er allemaal wel klaar mee.
Allemaal kleine hapjes dus.
Zelfs na 7uren geen voeding snachts drinken ze maar 120-150ml![]()
Help
Tot 6mnd ging het goed. Dronken ze vanaf 5mnd elk 4uur 180ml (daarvoor fv naar gewicht zegmaar)quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:55 schreef Diemux het volgende:
Pittig, zou zelf er niet mee om kunnen gaan.
Die van ons (nu bijna 5 maanden) drinkt 180ml per keer, 6 flessen per dag. Gaat er eigenlijk altijd wel in. Dr. Brown flessen al eens geprobeerd?
Ohquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee 300 ml totaal aan flessen. 1 keer 200 en 1 keer 100
jouw meiden zou mijn CB dus helemaal blij mee zijn qua drinken
Ja die van ons krijgt nu ook wat hapjes. Lezende jouw verhaal hoop ik dat die van ons goed blijf drinken, niks is namelijk zo frustrerend als niet drinkende en huilende babies!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:57 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Tot 6mnd ging het goed. Dronken ze vanaf 5mnd elk 4uur 180ml (daarvoor fv naar gewicht zegmaar)
Was een heerlijk ritme! En toen werden ze 6mnd..alleen maar gedoe. Vanaf 4mnd krijgen ze bijvoeding dus die verandering was al eerder.
Vanaf geboorte gebruiken we de dr Brown. Nu speen3 en speen4 voor lichte pap (om 22:00 krijgen ze een papflesje)ik kan er ook niet mee omgaan gezien mijn frustratie
moet alleen wel doorgaan met zoveel voedingen want van het gehuil wordt niemand vrolijk
Hoop ik ook! Komt vast goed. Mijn oudste was een flesweigeraar maar die kreeg bv dus dat was iets makkelijkerquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:01 schreef Diemux het volgende:
[..]
Ja die van ons krijgt nu ook wat hapjes. Lezende jouw verhaal hoop ik dat die van ons goed blijf drinken, niks is namelijk zo frustrerend als niet drinkende en huilende babies!
hoeveel ml drinken ze nu totaal dan? misschien zijn die van jou wel "normaal" stiekem...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoop ik ook! Komt vast goed. Mijn oudste was een flesweigeraar maar die kreeg bv dus dat was iets makkelijker
'flesweigeren' of gedoe met flessen ken ik dus nog niet hij fv baby's .
Zo vreemd dat een advies zo afwijkend kan zijn. Ik was gisteren op het (nieuwe) cb en daar werd weer 500-600 op een dag gezegd. Wel op een vrijblijvende manier, waar ik me wel in kon vinden eigenlijk. Wij zijn nog best wel zoekende sinds het stoppen met de bv en het zwaartepunt van haar voeding ligt echt tussen 16-23u. Overdag hele kleine flessen drinken en dan tussen 16-19 meerdere flessen en dan om 23u nog een grote fles. Ze stelde voor om die van 23u eens te proberen weg te laten, kijken wat ze doet, en zo de melk wat beter te verdelen over de dag. Zo kon zij misschien gewoon slapen van 19u tot ochtend en hoeven wij ook niet elke dag zo lang op te blijven (23.30 slapen is best laat aangezien Suze elke ochtend om 5u a 530 op is).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee 300 ml totaal aan flessen. 1 keer 200 en 1 keer 100
jouw meiden zou mijn CB dus helemaal blij mee zijn qua drinken
Ja allemaal kleine beetjes.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:02 schreef kwakz0r het volgende:
als in: dat ze ontevreden zijn is wel heel vervelend voor jou. willen ze niet zoiets eten anders:
o-100 ml fles plus boterham met beleg
l-100 ml fles plus biterham met beleg
d-120 gram groente en 80 gram koolhydr. + 100 ml yoghurt
tussendoor: 1x fruit 1x rijstwafel en nog ergens 100 ml fles of pap
en tussendoor steeds water en thee aanbieden?
dit is wat M.elle nu dus van CB moet, alleen dan eigenlijk in twee flessen als we s ochtends pap geven van 200 nog maar 1 flesje erbij
ik vind t ook weinig lijken hoor.
Pfff wat een gezeik weer vh cb zeg...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:02 schreef kwakz0r het volgende:
als in: dat ze ontevreden zijn is wel heel vervelend voor jou. willen ze niet zoiets eten anders:
o-100 ml fles plus boterham met beleg
l-100 ml fles plus biterham met beleg
d-120 gram groente en 80 gram koolhydr. + 100 ml yoghurt
tussendoor: 1x fruit 1x rijstwafel en nog ergens 100 ml fles of pap
en tussendoor steeds water en thee aanbieden?
dit is wat M.elle nu dus van CB moet, alleen dan eigenlijk in twee flessen als we s ochtends pap geven van 200 nog maar 1 flesje erbij
ik vind t ook weinig lijken hoor.
Wat ze echt drinken.. Ik doe mijn best om ze 600-700ml te geven (dmv pap of fles) anders slapen ze echt ruk. Is dat teveel?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoeveel ml drinken ze nu totaal dan? misschien zijn die van jou wel "normaal" stiekem...
als t lukt zou ik bv brood en melk samen geven, lijkt tegenstrijdig maar dan vult die maaltijd wel beter en katen ze misschien langer ertussen? laten ze niet de helft staan omdat ze toch eigemlijk nog geen honger hebben maar moe zijn ofzo? dat je probeert drie watvgritere maaltijden en dsn tussendoortjds te geven?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:10 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja allemaal kleine beetjes.
Yoghurt heb ik nog niet gegeven .Fruit proberen we nu langzamerhand weer te introduceren na de allergische reactie.
Ze krijgen nu dit;
5:30 150ml
8:30 60ml pap + brood of cracker
10:00 120ml fles en slapen
12:00 brood,water
14:30 120ml fles en slapen
17:30 groente en water
19:30 120ml fles en water
22:30 papflesje
Van die 120 laten ze dus vaak (8vd10x) de helft staan, boos, gefrustreerd . Dan maak ik er pap van en als ze dat niet willen brood/liga/water oid.
Het zijn al veel voedingsmomenten..en dan ook nog zoveel gedoe
mja maar mauw eet ook nog niet zoveel toch? met kv willen ze je gewoon eerder van de fles af krijgen door het te vervangen door vaste voeding, en met bv is melk tot een jaar prima als hoofdmoot.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
Geen tips, Zoë! Wat lijkt me dat lastig, om met twee kinderen dat gedoe te hebben. Ik kan het van 1 al niet bijhouden![]()
Maar wat drinkt mijn kind dan nog veel melk als ik jullie leestoch wel 8 keer de borst op 24 uur, en flesjes van 70-150 cc als ik er niet ben
S.ara was ook een borst addict hoorquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, Zoë? Mauwtje wil me vooral om mijn tet en omdat ik haar dichter bij de poes kan houden volgens mij![]()
Ik las de poes in dit verhaal een beetje teveel gecombineerd met de tet ben ik bangquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, Zoë? Mauwtje wil me vooral om mijn tet en omdat ik haar dichter bij de poes kan houden volgens mij![]()
Ik moest dit even 2x lezenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk dat verschil ookquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik moest dit even 2x lezen
Ik merk wel dat S meer 'mamaminded' is dan E, E. heeft 3 maanden bv gekregen en S. 7. Maar dat kan uiteraard ook gewoon toeval zijn![]()
jullie stellen me zelden teleurquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:35 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik las de poes in dit verhaal een beetje teveel gecombineerd met de tet ben ik bang
Ik zie je er wel vaker druk om maken, maar echt.. hij hoeft er nog niets bij te eten hèquote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:52 schreef Hilmo het volgende:
:Ik ben nog bij vorig topic maar als wij aan FV deden, kreeg hij veel meer melk. Die bijvoeding is vandaag ook dat er niets in gaat. Nou bied ik ook niet 10 dingen aan op een dag maar bloemkool en brood vandaag tot nu toe en niks gegeten.Hij leeft dus op melk (vannacht wel 4x
)
Donderdag gaan wij even naar weeg moment.
Oh en hier op werkdag 2 flessen bv van 200 ml per stuk en dan nog 3 a 4 keer zelf voeden. Op vrije dag toch wel 6 a 7 keer voeden.
Lijkt me enorm pittig Zoë! Hier al het idee dat ik hele dag met voeding bezig ben![]()
Ik denk dat hij het behoorlijk moeilijk gaat krijgen de eerste keren. Die inschatting maakten zij ook al, dus vijf wendagen ingepland, ongeveer max wat nog mogelijk is ook voor ik aan de slag ga. Maar het komt vast goed.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, chanty! Ben benieuwd hoe dat gaat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees en reageee later bij als het guppie in bed ligt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor op het werk. Daar gaat papa vast heel blij mee zijn.. En JM mag niet gaan lachen om hoe slecht de foto is.
.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |