Jij leest slecht!quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Op hun eigen weghelft rijden, fijn dat je je daar aan ergert.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze kwamen van de andere kant op een fietspad waarbij de stroken voor beide richtingen aan elkaar zitten! Die bejaarden hoefden slechts op hun eigen weghelft te rijden.
Dat klopt, zij blijven echter wel op het deel van de weg wat voor hen is bestemd. Waarom zitten ze niet strak rechts? Omdat ze bufferruimte nodig hebben en omdat je nu eenmaal eerder verkeer van rechts ziet aankomen als je zelf iets meer links fietst. Er zijn nu eenmaal veel mensen die weigeren om de voorrangsregels te leren of toe te passen en ook van de mensen die dit wel proberen maakt een deel van die mensen fouten.quote:Ik moet de eerste groep wielrenners die netjes aan de zijkant van de weg fietsen nog tegenkomen.
In geval van nood doe je dat maar wat is er mis mee als je gewoon direct reageert als iemand van achteren belt?quote:En wat zou er mis zijn met even te remmen en langzaam deze mensen in te halen.
De enige omstandighied waaronder ik weinig afstand houd bij het inhalen is als iemand weinig ruimte geeft. Dan houdt het op. Ik heb liever een beetje bufferruimte omdat veel fietsers nogal slingeren, in het bijzonder wanneer ze met hun telefoontje aan het spelen zijn. Wee je gebeente als je die fietser daarop aanspreekt.quote:Jij zou het ook niet leuk vinden als ik met mijn auto met 140 km per uur dicht langs jou inhaal.
Er zijn ook veel bejaarden die autorijden terwijl dat bij hen niet verantwoord is. Veel fietsers zijn door zulke bejaarden aangereden of verongelukt door hen.quote:Als een bejaarde met 15 km per uur tegen je aan fietst is dat heel wat anders dan wanneer een of andere apaat op een wielrenfiets dat doet met 45 km per uur.
Een slechte trolpoging.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:53 schreef Salvad0R het volgende:
het meeste wielrenvolk wat hier voorbij komt heeft hun fiets niet goed onder controle....
Dat klopt, ik moet gelukkig nog de eerste wielrenner tegenkomen die dat doet (ik zie wekelijks tientallen wielrenners en vaak veel verschillende wielrenners als ik mijn rondjes fiets), of die met zijn telefoontje spelen belangrijker vindt dan het verkeer. Dat kan ik over gewone fietsers niet stellen, helaas.quote:en dan die gozer die met muziek in zn oor wielrent.... levens-fucking-gevaarlijk.
Grappig dat je dat van fietsers wel verwacht maar groepen wielrenners nooit willen wijken als je als auto even toetert. Vaak steken ze dan nog een middelvinger op ook.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In geval van nood doe je dat maar wat is er mis mee als je gewoon direct reageert als iemand van achteren belt?
Ze fietsen dus bewust niet strak rechts. Expres de regels aan hun laars lappen. Half op de weg fietsen, ander verkeer ophouden omdat ze zelf vinden dat ze dat beter uitkomt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klopt, zij blijven echter wel op het deel van de weg wat voor hen is bestemd. Waarom zitten ze niet strak rechts? Omdat ze bufferruimte nodig hebben en omdat je nu eenmaal eerder verkeer van rechts ziet aankomen als je zelf iets meer links fietst. Er zijn nu eenmaal veel mensen die weigeren om de voorrangsregels te leren of toe te passen en ook van de mensen die dit wel proberen maakt een deel van die mensen fouten.
Misschien moet je je op dat moment even afvragen of dat die wielrenners kunnen wijken en dit zonder zichzelf in gevaar te brengen. Blijkbaar ben jij een van die mensen voor wie het nieuws is dat je enkel mag inhalen als er minstens 1 meter zijdelingse afstand is. Gek hè dat wielrenners je niet 30 cm. geven als er slechts 30 cm. beschikbaar is?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:31 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Grappig dat je dat van fietsers wel verwacht maar groepen wielrenners nooit willen wijken als je als auto even toetert.
Wielrenners die bewust niet rechts fietsen geven sowieso al amper ruimte om in te halen. Zoals jij er bij andere fietsers er gewoon dicht langs racet zouden auto's dat ook kunnen doen bij wielrenners. Onder het mom van 'dan houdt het op'. Typisch dat die wielrenners er dan wel opeens een probleem van maken en beginnen te schelden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De enige omstandighied waaronder ik weinig afstand houd bij het inhalen is als iemand weinig ruimte geeft. Dan houdt het op. Ik heb liever een beetje bufferruimte omdat veel fietsers nogal slingeren, in het bijzonder wanneer ze met hun telefoontje aan het spelen zijn. Wee je gebeente als je die fietser daarop aanspreekt.
Even netjes achter elkaar fietsen zou bijvoorbeeld al een hoop oplossen. Maar nee hoor, ze blijven stug in formatie rijden.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien moet je je op dat moment even afvragen of dat die wielrenners kunnen wijken en dit zonder zichzelf in gevaar te brengen. Blijkbaar ben jij een van die mensen voor wie het nieuws is dat je enkel mag inhalen als er minstens 1 meter zijdelingse afstand is. Gek hè dat wielrenners je niet 30 cm. geven als er slechts 30 cm. beschikbaar is?
Alsof ze door een ander dan een wielrenner of een tokkiemobieler worden ingehaald. Die tokkiemobiel hoor je van ver aankomen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:37 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wielrenners die bewust niet rechts fietsen geven sowieso al amper ruimte om in te halen.
Beter houd je je gewoon aan de regels en fiets je op de fietsstrook. Als jij lekker op je eigen manier wilt fietsen doe je dat maar op een baan en niet op de openbare weg. Dit is nou precies dat aso gedrag wat wielrenners typeert. Ze verzinnen gewoon eigen regels omdat ze dat beter uitkomtquote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik fiets regelmatig door een dorpje waarbij je een smalle fietssuggestiestrook hebt, ik fiets daar op de weg. Weet je waarom?
1. Om het verkeer wat van rechts (dwars) komt op tijd te zien aankomen.
2. Om bufferruimte te hebben, het verkeer van rechts wil wel eens op fietspaden en fietssuggestiestrookjes gaan staan, niet op de rijbaan.
3. Vanwege de vele geparkeerde auto's, er hoeft maar een simpele de deur open te doen zonder te kijken en je bent de lul.
4. Omdat de automobilist achter mij toch niet op een verantwoorde manier harder kan rijden dan dat ik daar fiets.
Of je word gewoon opzij geduwd door een lijnbus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsof ze door een ander dan een wielrenner of een tokkiemobieler worden ingehaald. Die tokkiemobiel hoor je van ver aankomen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:26 schreef Leonos het volgende:
TS is nooit zijn zolderkamer afgekomen en haat op wielrenners door youtube
Ik denk dat ik dat heel wat beter kan inschatten dan jij aangezien ik een wielrenner ben en jij nooit snel fietst. Het gaat om een dorpskern van een hooguit een kilometer met een flink aantal bochten. Geen automobilist kan daar op een verantwoorde manier harder rijden dan dat ik daar fiets en voor zowel mijn eigen veiligheid als die van andere weggebruikers is het noodzakelijk. Het maakt het veel veiliger, het is voor alle weggebruikers prettiger en ik hinder niemand.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Beter houd je je gewoon aan de regels en fiets je op de fietsstrook.
Dat is klinkkare onzin waarmee jij onderstreept dat jij de verkeersregels slecht kent. Het gaat om een fietssuggestiestrook en technisch gezien is het dat nog niet eens (een ander materiaal, meer niet), je bent als fietser niet verplicht om daarop te rijden, je mag daar links van rijden.quote:Ze verzinnen gewoon eigen regels omdat ze dat beter uitkomt
Als ze niet kunnen wijken moeten ze daar niet komen. Als je dan een keer klappen vangt als je het wel doet moet je niet gaan huilen met je kale beentjes en armpjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien moet je je op dat moment even afvragen of dat die wielrenners kunnen wijken en dit zonder zichzelf in gevaar te brengen. Blijkbaar ben jij een van die mensen voor wie het nieuws is dat je enkel mag inhalen als er minstens 1 meter zijdelingse afstand is. Gek hè dat wielrenners je niet 30 cm. geven als er slechts 30 cm. beschikbaar is?
Ik fiets regelmatig door een dorpje waarbij je een smalle fietssuggestiestrook hebt, ik fiets daar op de weg. Weet je waarom?
1. Om het verkeer wat van rechts (dwars) komt op tijd te zien aankomen.
2. Om bufferruimte te hebben, het verkeer van rechts wil wel eens op fietspaden en fietssuggestiestrookjes gaan staan, niet op de rijbaan.
3. Vanwege de vele geparkeerde auto's, er hoeft maar een simpele de deur open te doen zonder te kijken en je bent de lul.
4. Omdat de automobilist achter mij toch niet op een verantwoorde manier harder kan rijden dan dat ik daar fiets.
De meeste automobilisten blijken hier geen probleem van te maken.
Reden te meer dat je niet 30 cm. geeft om in te halen! Je mag pas inhalen als er minstens 1 meter zijdelingse ruimte is.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 18:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Of je word gewoon opzij geduwd door een lijnbus.
Was dat maar waar! Veel van die tokkies rijden binnen de bebouwde kom op het fietspad met hun scooter. Velen van hen maken het zelfs zo bont dat ze even uitwijken naar de rijbaan of het fietspad om sneller over te steken en dan weer verder gaan op het andere deel. De slechtste wetwijziging ooit wat verkeer betreft. Ze hadden beter de oude regel gehandhaafd dat je binnen de bebouwde kom op de rijbaan moet. Als het hen niet beviel dan hadden ze maar voor een ander voertuig moeten kiezen, des te beter voor het milieu en de volksgezondheid.quote:Trouwens, die "tokkiemobielen" (scooters?) rijden doorgaans wel op wegen waar ze ook daadwerkelijk mogen rijden.
Rijd eerst een paar duizend kilometer op een racefiets. Daarna mag je meepraten.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:11 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Als ze niet kunnen wijken moeten ze daar niet komen. Als je dan een keer klappen vangt als je het wel doet moet je niet gaan huilen met je kale beentjes en armpjes.
Ik ben geen homo.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Rijd eerst een paar duizend kilometer op een racefiets. Daarna mag je meepraten.
Het gaat erom dat jij als wielrenner wel even voor iedereen bepaalt hoe ze zich aan jou en de verkeerssituatie moeten schikken. Jij bepaalt opeens wat hinderlijk en veilig is voor anderen. Dat arrogante wielrenners gedrag. Je bent niet verplicht om op de fietssuggestiestrook te rijden, je bent wel verplicht om zo veel mogelijk rechts te houden. Dat komt er op neer dat je dus op die strook zal rijden. Ben je niet met de verkeersregels eens dan ga je op een afgesloten baan fietsen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat heel wat beter kan inschatten dan jij aangezien ik een wielrenner ben en jij nooit snel fietst. Het gaat om een dorpskern van een hooguit een kilometer met een flink aantal bochten. Geen automobilist kan daar op een verantwoorde manier harder rijden dan dat ik daar fiets en voor zowel mijn eigen veiligheid als die van andere weggebruikers is het noodzakelijk. Het maakt het veel veiliger, het is voor alle weggebruikers prettiger en ik hinder niemand.
[..]
Dat is klinkkare onzin waarmee jij onderstreept dat jij de verkeersregels slecht kent. Het gaat om een fietssuggestiestrook en technisch gezien is het dat nog niet eens (een ander materiaal, meer niet), je bent als fietser niet verplicht om daarop te rijden, je mag daar links van rijden.
Hahaha. Ja, die amateurwielrenners fietsen 50 km/u ja. Die groepjes zijn de fietsende equivalent van een zondagmiddag-vrienden-voetbalteam.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij weggetjes in afgelegen uitgestrekte dorpen gebeurt dat wel eens ja. En? Die groepen wielrenners rijden dan ongeveer 50 km/u, zo hard als dat de auto's mogen rijden. En anders haal je hen in zo gauw het kan, dat is toch ook bepaald geen drama. Het is trouwens normaal gesproken 2 man breed.
Snorfietsen moeten ook op het fietspad.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reden te meer dat je niet 30 cm. geeft om in te halen! Je mag pas inhalen als er minstens 1 meter zijdelingse ruimte is.
[..]
Was dat maar waar! Veel van die tokkies rijden binnen de bebouwde kom op het fietspad met hun scooter. Velen van hen maken het zelfs zo bont dat ze even uitwijken naar de rijbaan of het fietspad om sneller over te steken en dan weer verder gaan op het andere deel. De slechtste wetwijziging ooit wat verkeer betreft. Ze hadden beter de oude regel gehandhaafd dat je binnen de bebouwde kom op de rijbaan moet. Als het hen niet beviel dan hadden ze maar voor een ander voertuig moeten kiezen, des te beter voor het milieu en de volksgezondheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |