quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:00 schreef underground1009 het volgende:
Zo, gelukt, hopelijk. Eerste kans 2014 en tweede kans 2014
Iemand die kan bevestigen of het werkt?
Hebbes, merciquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:54 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Van alles watNu vooral bezig met oefeningen maken en beetje samenvattingen bekijken. Ik heb zelf bestuursrecht gedaan toen, puur en alleen omdat ik te laat was met inschrijven en dit de laatste mogelijkheid was die open was zo'n beetje
![]()
Scheelt alweer dat ze dat dit jaar aangevenIk heb het vorig jaar door grove schuld (
![]()
) van mijn kant niet gehaald, maar vorig jaar is de opzet dus anders geworden tov de vorige jaren. Waar anderen hier dan ook zullen zeggen, joh strafrecht 1, de rijtjes afgaan, geen probleem. Dat ging dus niet meer op. Het is een flinke klap moeilijker geworden, met als gevolg dat het slagingspercentage van de eerste kans van vorig jaar meen ik me te herinneren ergens tussen de 20 en 35% lag.
Oefen vooral even met de nieuwe tentamens, staan wel op Nestor. Zit nu mobiel, zal zo eens kijken voor geïnteresseerden hier of ik een linkje neer kan zetten naar een exemplaar elders
In het centrum he.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:00 schreef Henrys het volgende:
Die studieplekken in het harmoniegebouw zitten nu voller dan de UB zelf. Ook veel hbo mensen aan alle praktijkgerichte boeken te zien. Is de Hanze zo slecht in het voorzien van studieplekken dat ze die van de uni in beslag moeten nemen
Volgens mij was het jij toen die me tip gaf om in het harmoniegebouw te studeren als de UB vol zat. Toen was er echt zat ruimte (was vorige tentamenperiode) en nu zit het echt vol. Wel vreemdquote:
O.a.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:16 schreef Blistering het volgende:
Volgens mij is Erik een keer door een hbo'er voor dikzak uitgemaakt.
Kapot.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:36 schreef Valid het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk een keer een goede column van Van Gaal. Man, wat een poep komt er doorgaans uit haar toetsenbord.
http://fd.nl/opinie/1106916/rattenquote:
Wel, dus. Schade.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:55 schreef Valid het volgende:
[..]
http://fd.nl/opinie/1106916/ratten
Doet dit het wel? Kan me niet voorstellen dat die columns van haar achter een betaalmuur zitten.
quote:
quote:Ratten
De Grieken domineren de media weer. Wat denkt u? Gaan we ze uiteindelijk weer redden? De spaartegoeden van de Griekse banken gulpen in rap tempo leeg en grote vermogens zijn al in het buitenland gestald. De situatie is penibel, maar de Grieken wanhopen niet. Ze weigeren het ‘absurde’ aanbod van de schuldeisers te accepteren en stellen hun eigen eisen.
Jaren geleden stuitte ik op een onderzoek van de Amerikaanse hoogleraar Curt Richter. Hij onderzocht hoe de hoop op redding, doorwerkt in ons uithoudingsvermogen. Hoe hard vecht je om uit een onplezierige situatie te komen, als je weet dat je uiteindelijk toch gered wordt?
In 1957 deed hij zijn eerste experimenten met ratten. De ratten werden in een glazen bak met water gedaan. Ze konden niet uit de bak klimmen en met hun pootjes konden ze niet de bodem aanraken. De ratten watertrappelden om te kunnen blijven ademen en niet te verdrinken. Dat hielden ze maar 15 wanhopige minuten vol en daarna verzopen ze. In zijn experiment haalde hij na 12 minuten de helft van de ratten uit de bak. Zij werden ‘gered’ van de verdrinkingsdood. Na 24 uur werden de ‘geredde’ ratten opnieuw in een bak met water gezet. Ze begonnen te trappelen en wat bleek, dit keer hielden ze het maar liefst 60 uur vol voordat ze de hoop opgaven. Alleen de verwachting dat ze ook dit keer wel gered zouden kunnen worden, maakte dat ze het veel langer volhielden dan de eerste keer.
Aan dit verhaal dacht ik toen ik vorige week weer de kranten berichten las over de nieuwe noodzakelijke financiering voor de Grieken.
Wat doen we als komende maand opnieuw de portemonnee van de Grieken leeg raakt? Laten we ze verzuipen of redden we ze weer door een paar miljard af te schrijven of te storten? De klok tikt door, maar de Griekse premier Alexis Tsipras en minister van financiën Yanis Varoufakis boeken amper vooruitgang met hun huiswerk en iedere keer wordt het land net voor de deadline gered.
‘Wij gaan ons niet haasten en sluiten geen compromis’ aldus Tsipras. Hij wil geen compromis en alleen een ‘eerlijke en voor beide zijden voordelige overeenkomst’. Flinke woorden: ‘Al het andere is geen overeenkomst maar een overgave die uiteindelijk onze euthanasie inluidt.’ Maar zijn wij als Europa niet bezig met onze eigen euthanasie als we iedere keer opnieuw hoop op redding geven? Het is deze hoop die de Grieken verhindert om rigoureus te hervormen. De bühnevertoning van de bodemloze put.
Als we het tij willen keren moeten we niet toe blijven kijken hoe de Grieken als watertrappelende ratten op de steeds langer uitblijvende redding wachten. Als we het beste met Griekenland voor hebben moeten we niet meer redden, maar eventueel bereid zijn om met een Grexit ons verlies te nemen en Griekenland de komende jaren zijn eigen boontjes te laten doppen.
Annemarie van Gaal is ondernemer.
Wat vind je van die column?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 16:02 schreef Tchock het volgende:
Bedankt voor de copypaste Valid![]()
Terugkomend op Nespresso; ik drink nu Indriya. Lekker man! Iets sterker dan ik normaal drink maar zo veel smaak
Tsja. Om heel eerlijk te zijn vind ik de analogie met de ratten niet heel erg sterk, daar steunt het hele artikel eigenlijk op. Als we het beste met Griekenland voor hebben zouden we het land volgens haar niet meer moeten redden. Maar juist uit dat onderzoek blijkt dat "de rat" Griekenland het véél langer uithoudt met dezelfde middelen als we wél tekenen van redding geven - zelfs als die niet komt, net als voor de ratten. Dus hoe is dat nou een argument voor de stelling dat we Griekenland niet meer moeten helpen?quote:
Ik vind de Dharkan echt te sterk. Drink hem wel, maar dan als cappuccino.quote:Die is zeker lekker ja. Vind van de origins Rosabaya ook erg goed, maar die is volgens mij wel minder sterk. Dharkan is al een tijdje m'n favo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |