abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153610060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
Het Stannis-spook was volgens mij de enige keer dat we -echt- haar krachten zagen. Voor de rest is het vooral gegoochel.
2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.

Dat is wel heel erg goed gegoochel. :D
pi_153610146
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

2x een schaduw, ze steek een adelaar in de fik, kan in de toekomst kijken hoewel haar interpretatie matig is, is immuun voor vergif en kou, heeft geen slaap of eten nodig iirc en is heel erg oud maar ziet er nog steeds uit als een lekker ding in haar 20-30.

Dat is wel heel erg goed gegoochel. :D
Wie deed ze die 2e schaduw ookalweer op?

Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog :P
Conscience do cost.
pi_153610187
De Rattleshirt/Mance body switch was ook wel mooi trucje.
pi_153610271
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
De Rattleshirt/Mance body switch was ook wel mooi trucje.
Jep, glamours.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Is al lang geleden. Toen ik net de boeken uithad en de hele tijd op asoiaf wiki aan het lezen was wist ik al deze dingen nog :P
Eén voor Renly, één voor de castellan van Storm's End, Cortney Penrose.
pi_153610403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

Ah ja, dat was em :) Toffe dude trouwens.
Conscience do cost.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:28:56 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153610884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Storm's End if I'm not mistaken.

Storm's End is nog steeds van Stannis in de boeken toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153610997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Storm's End if I'm not mistaken.

Storm's End is nog steeds van Stannis in de boeken toch?
Yep, nog wel geloof ik.
  woensdag 17 juni 2015 @ 14:36:23 #188
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153611105
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:32 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Yep, nog wel geloof ik.
But the Young Dragon approaches!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_153611210
Wat is er gebeurd met Rowan en de rest die Mace achterliet bij Storm's End? Komen die zo gewoon fAegon tegen?
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:05:46 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153612026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Wat is er gebeurd met Rowan en de rest die Mace achterliet bij Storm's End? Komen die zo gewoon fAegon tegen?
quote:
Later in the war, the castle is besieged by a strong army under Mace Tyrell, but he only has the castle under siege for a few weeks before he abandons the siege to return to King's Landing after the arrest of his daughter Margaery by the Faith. Mace leaves a token force with Lord Mathis Rowan to continue the siege but the castle continues to support Stannis's claim to the throne. Its defenders include Ser Gilbert, Lord Elwood, and Stannis's uncle, Ser Lomas Estermont.
  woensdag 17 juni 2015 @ 15:33:52 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_153612789
On a side note: Het punt waarop ik pro-Stannis werd:
quote:
Lord Seaworth is a man of humble birth, but he reminded me of my duty, when all I could think of was my rights. I had the cart before the horse, Davos said. I was trying to win the throne to save the kingdom, when I should have been trying to save the kingdom to win the throne.
pi_153615084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:41 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Alle paarden van de soldaten.
Ja, daarom was Stannis ook te voet.
  woensdag 17 juni 2015 @ 17:27:05 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153615712
Ik kan het me niet heel goed meer herinneren allemaal (tijd om opnieuw te gaan lezen) maar waarom noemen jullie die Targaryen jongen uit het laatste boek fAegon? Hij is niet echt begrijp ik? En waarom niet dan?
Spoilers!
pi_153616953
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 14:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Jep, glamours.

[..]

Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij. :D Wanneer was dat?
pi_153617146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:13 schreef Funzel het volgende:

[..]

Dat met Cortney staat me echt helemaal niks meer van bij. :D Wanneer was dat?
Kort na de dood van Renly. Stannis wilde Edric Storm hebben want die zat nog in het kasteel. Penrose vertelde Stannis toen, kernachtig samengevat, dat hij z'n balzak op z'n kin zou leggen voordat hij Edric zou doneren.
Conscience do cost.
pi_153617387
Hmm dat ben ik dus helemaal kwijt in m'n hoofd. :P
  woensdag 17 juni 2015 @ 18:46:03 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153617685
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153618093
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:31 schreef Funzel het volgende:
Hmm dat ben ik dus helemaal kwijt in m'n hoofd. :P
http://awoiaf.westeros.org/

Als ik ooit iets/iemand/watdanook vergeten ben kijk ik altijd daar. Prima en uitgebreid overzicht van alles en iedereen :P
Conscience do cost.
pi_153621461
Jep goeie site is dat. :)
pi_153622318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 18:46 schreef Maanvis het volgende:
melisandre zag toch jon snow in het vuur en dat zijn hoofd in dat van een wolf veranderde? dat is dus wat er gaat gebeuen, dat ie wargt naar ghost en daarin verder leeft..
dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.

in de boeken kan volgens mij ieder stark kind dat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_153622854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:14 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat zou voor de serie kijkers wel erg uit het niks komen aangezien in de serie nergens is gebleken dat Jon een warg is. alleen bij Bran is dat duidelijk.

in de boeken kan volgens mij ieder stark kind dat.
Bran is geloof ik in de boeken de enige die het bewust doet. Voor de anderen is het een soort 'dromen'.

Gaat trouwens nooit gebeuren, dat jon = wolf. Zeker niet in de serie.
Conscience do cost.
pi_153625395
quote:
In de boeken hebben we Varamir voor het hele warg gebeuren en komt Ghost veel meer meer vol en kost direwolf CGI geen fortuin. Dus ik denk dat Jon daarin wel wargt, misschien later weer terug in zijn eigen lichaam.

In de show slaan ze dat denk ik over.
pi_153630441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan het me niet heel goed meer herinneren allemaal (tijd om opnieuw te gaan lezen) maar waarom noemen jullie die Targaryen jongen uit het laatste boek fAegon? Hij is niet echt begrijp ik? En waarom niet dan?
Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.

quote:
Quaithe telling Daenerys Targaryen to beware "the mummer's dragon". Either this refers to Aegon being under the control of "the mummer" - Varys was a mummer in his childhood and is a master actor - or that he's a false dragon, a fake Targaryen.

At the House of the Undying, Daenerys is referred to as the Slayer of Lies while she sees 3 visions. The second vision is of A cloth dragon swayed on poles amid a cheering crowd. This could mean that she will encounter a fake Targaryen.
http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fake

[ Bericht 3% gewijzigd door Nic1 op 18-06-2015 04:38:27 ]
pi_153632004
Er zijn meer aanwijzingen:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.

En er zijn er meer.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:25:06 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_153632065
Misschien dat ze volgend seizoen wel Aegon en de Greyjoy familie gaan introduceren nu er wat storylines wegvallen.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:28:55 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153632134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 04:05 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is een theorie, volgens mij voornamelijk gebasseerd op Daenerys' visioen in House of the Undying. Hij zou bijvoorbeeld een Blackfyre kunnen zijn, die Varys en Illyrio Mopatis op de troon willen zetten.

[..]

http://awoiaf.westeros.or(...)_Young_Griff_is_fake
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
1. Golden Company is een mercenary company opgezet om een Blackfyre op de troon te zetten, en is fAegons invasie leger.
2. Verhaal waarin een gietijzeren zwarte draak in de zee wordt gegooid en een hoofd rood van roest weer opduikt.
3. Onwaarschijnlijkheid: of Varys bedacht van tevoren dat Aegon gevaar liep en hij hem kon vervangen en niemand goed zou kijken, of hij zag het verbrijzelde hoofd achteraf en dacht: hmmm, die is onherkenbaar, daar kan ik wat mee doen.

En er zijn er meer.
Bedankt beiden. Deze theorie had ik gemist, ik zal er eens meer over gaan lezen.
Spoilers!
pi_153632173
Aegon: verwacht het niet. Tyrion is al in Meereen, Ariane bestaat niet, Varys is een Dany supporter, met wie zou hij contact hebben?

Greyjoy: Euron zou voorkomen, geloof ik van de casting rumours, dus wellicht dat ze daar wat doen. Asha/Yara is ook niet in de North geloof ik, dus een mini kingsmoot Asha versus Euron kan wel. Balon is ook nog steeds niet dood, dus dat komt goed uit.
  donderdag 18 juni 2015 @ 09:52:35 #208
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153632492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Aegon: verwacht het niet. Tyrion is al in Meereen, Ariane bestaat niet, Varys is een Dany supporter, met wie zou hij contact hebben?

Greyjoy: Euron zou voorkomen, geloof ik van de casting rumours, dus wellicht dat ze daar wat doen. Asha/Yara is ook niet in de North geloof ik, dus een mini kingsmoot Asha versus Euron kan wel. Balon is ook nog steeds niet dood, dus dat komt goed uit.
Ik denk dat (fake)Aegon best in het verhaal kan, als hij Westeros begint te veroveren kan dat voor Dany een aanleiding zijn om nu eindelijk eens van haar kont in Mereen te komen en richting west te reizen.
Ik zou het jammer vinden als hij er niet in komt.
Gerold Dayne hebben we ook al niet te zien gekregen. ;(

Dat Euron erin komt lijkt me vrij obvious, gezien de castingrumours. *O*
pi_153632710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

En er zijn er meer.
Oja, dat ook. :)
pi_153648591
quote:
Of een verwijzing naar Stark. Jon is in principe vrij om te gaan als hij weer tot leven wordt gewekt door Mel, Alleen de dood bevrijdt je van de eed die je neemt als je bij de Night's Watch gaat...

Buiten het feit dat ze hem überhaupt niet willen hebben natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')