Ok, in de steen dus. Het betreft trouwens dit soort betonnen stenen (maxi bricks):quote:Op maandag 8 juni 2015 16:42 schreef Barrah het volgende:
Wil je op safe spelen, kies dan een keiloog.
Niet in de voeg boren. Het kijkt slim maar specie is nogal bros en vooral bij trekkende krachten, zoals een hangmat, erg zwak.
Chemisch anker begin ik liever niet aan ivm huren. Boren mag wel van haar huisbaas.quote:
Is helaas geen optie ivm ruimtegebrek.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:41 schreef appelepent het volgende:
Kun je niet beter een stevige hardhouten paal in de grond slaan met een schoor eventueel de schoor onder de grond.
Hmm ik zal er nog even over nadenken. Een kapotte muur zit niemand op te wachtenquote:Op maandag 8 juni 2015 18:56 schreef goed_volk het volgende:
Een keilbout zet zichzelf steeds vaster, naarmate er meer trekkracht op uitgeoefend wordt.
Maar ik ben het met bovenstaande reacties eens dat ik niet een hangmat voor 2 personen aan een bakstenen muur zou bevestigen. Dikke kans dat je de muur kapot trekt....
Vlak tegen de muur kan toch wel scheelt je maar 10cm. En de schuine schoor, ook een paal die dunner kan zijn onder de grond/tegels.quote:Op maandag 8 juni 2015 18:58 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Is helaas geen optie ivm ruimtegebrek.
Nee, volgens mij zijn het massieve betonstenen van zo'n 20x15x15cm. (zowel gevels als tuinmuur)quote:
Even een vakman geraadpleegd en inmiddels opgelost met een M10 keilbout (16mm plug) met een M10 moer oogquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:05 schreef scooby69 het volgende:
Mijn hangmat hangt aan een haak die normaal gebruikt wordt voor een schommel. 10 mm plug in de baksteen is bij mij voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |