SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Levensles 1 : Niet naar achteren kijken. Enkel naar vorenquote:Op maandag 8 juni 2015 11:46 schreef Nattekat het volgende:
Vond het gisteren mooier, dus TT is een hoax
Maandag weer 15quote:
Wat je bedoelt is dat er een paar lijntjes op de 30 zitten maar dat de oper op 25 zitquote:
Halfvolle glazenquote:Op maandag 8 juni 2015 15:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is dat er een paar lijntjes op de 30 zitten maar dat de oper op 25 zit
Mwah, vind er toch wel veel wolken vandaag, daar heb jij aan de kust vast minder last van, ik zit 200 km landinwaarts.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er is niks mis met het weer van vandaag. Alleen die wind maakt het frisser.
Hier ook wel wolken, maar wel overwegend zonnig.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mwah, vind er toch wel veel wolken vandaag, daar heb jij aan de kust vast minder last van, ik zit 200 km landinwaarts.
Hier ookquote:Op maandag 8 juni 2015 15:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier ook wel wolken, maar wel overwegend zonnig.
Ik gok dat die paar lijntjes gaan uitkomenquote:Op maandag 8 juni 2015 15:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wat je bedoelt is dat er een paar lijntjes op de 30 zitten maar dat de oper op 25 zit
Die gaat het dus winnen van de warmte uit het oostenquote:
Dat is het jammere ja, maar het geeft wel het mooiste onweerquote:Op maandag 8 juni 2015 16:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Die gaat het dus winnen van de warmte uit het oosten![]()
Paar buitjes voor het stof, niets mis mee.quote:
Al veel onweer gehad dit jaar? Hier zitten we midden in het stormseizoen maar het is echt bar. Weinig regen, weinig hagel, weinig onweer. Vrees voor een lange hete stoffige zomer.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het jammere ja, maar het geeft wel het mooiste onweer
Een knal en een flits, los van elkaar. Een beetje zoals ieder jaar dusquote:Op maandag 8 juni 2015 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Al veel onweer gehad dit jaar? Hier zitten we midden in het stormseizoen maar het is echt bar. Weinig regen, weinig hagel, weinig onweer. Vrees voor een lange hete stoffige zomer.
Defineer jouw regioquote:Op maandag 8 juni 2015 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
2015 is voor mijn regio echt een kansloos weerjaar. Vrijwel geen onweer, veel wind.. Vooral die wind begin ik echt spuugzat te raken, js het namelijk eens mooi weer is het nog fris dankzij die smerige wind.
Arnhemquote:
Mijn animatie liet wat anders zien... vergelijk Arnhem eens met heel Zuid Holland.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Arnhem
Sowieso een kansloze stad wat onweer betref maar dit jaar spant echt de kroon..maar o wee als er een kans op regen is, geheid dat het dan gaat regenen hier.
Denk ergens in Depresivistan, buurman van Djeez....quote:
Een animatie van afgelopen vrijdag zeker? Ik kan je vertellen dat er geen enkele maar dan ook geen enkele onweersbui overgetrokken is. En dat is wel vaker zo. Ik heb de cijfers er niet bij maar een tijdje terug was er iemand die ze wel had en Arnhem en Breda waren zwaar over of ondervertegenwoordigd, net hoe je het wil zien, wat onweer betreft. Het zal met de ligging te maken te hebben.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn animatie liet wat anders zien... vergelijk Arnhem eens met heel Zuid Holland.
quote:Op maandag 8 juni 2015 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een animatie van afgelopen vrijdag zeker? Ik kan je vertellen dat er geen enkele maar dan ook geen enkele onweersbui overgetrokken is. En dat is wel vaker zo. Ik heb de cijfers er niet bij maar een tijdje terug was er iemand die ze wel had en Arnhem en Breda waren zwaar over of ondervertegenwoordigd, net hoe je het wil zien, wat onweer betreft. Het zal met de ligging te maken te hebben.
Nauwelijks rood over Arnhem. Dit zijn ontladingen toch? Verklaard wel waarom het zo slap was. Het stopt dan ook bij de grens van de Veluwe, daar word het hoger. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?quote:
Ik denk ook dat je onthoudt wat je wil onthouden. Mezelf inclusiefquote:Op maandag 8 juni 2015 21:10 schreef Fred0w het volgende:
Ik heb het idee dat er vroeger veel vaker hittegolven waren.
De hittegolf in 2013 ontbreekt op dit kaartje.
[ afbeelding ]
Elke stip is een ontlading, en de kleur heeft aan hoe lang geleden het was. En ik zie ze zeker boven Arnhemquote:Op maandag 8 juni 2015 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nauwelijks rood over Arnhem. Dit zijn ontladingen toch? Verklaard wel waarom het zo slap was. Het stopt dan ook bij de grens van de Veluwe, daar word het hoger. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
En wind. In mijn herinneringen waren de zomers altijd heerlijk met weinig wind.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:10 schreef Fred0w het volgende:
Ik heb het idee dat er vroeger veel vaker hittegolven waren.
De hittegolf in 2013 ontbreekt op dit kaartje.
[ afbeelding ]
Da's een feitquote:Op dinsdag 9 juni 2015 06:49 schreef Klonk het volgende:
Wel een prima zomer tot nu toe, zowel de liefhebbers van warmte als koelere dagen komen elke week aan hun trekken zo
Het zit hem in de dagquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:40 schreef Dven het volgende:
Vrijdag weer wat warmer in de pluim
[ afbeelding ]
Zaterdag ook nog wel aangenaam.quote:
Was vorige week ook zo, ik voorzie een wekelijkse cyclus.quote:
Dat ze beter AC/DC in hadden kunnen hurenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:00 schreef Burner82 het volgende:
Ben benieuwd wat Jan Smeets gaat doen vrijdag... Eerst tropisch warm gevolgd door onweer (aldus de voorspelling). Ik neem aan dat ze iets geleerd hebben van vorig jaar bij Pinkpop
Gewoon veilig onder een boom kamperenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was vorige week ook zo, ik voorzie een wekelijkse cyclus.
Eind augustus ga ik echter in de Ardennen kamperen in een tent, dan mag het onweer wel wegblijven
Lekker als je na een regenbui nog uren onder de druppels staatquote:
There is safety in numbersquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een groot weiland dat ingericht is als camping
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |