Ik zou willen zeggen, verstandig, maar dan zou ik liegenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
Net maar gepre-ordered (PS4), dan ligt ie als ik de 12e thuis kom al klaar op de mat. Hoef ik niet meer naar de winkel toe
Ja, zo kut. De gemakzucht snap ik wel, game op je mat als je thuiskomt, waarschijnlijk gaat 99% ook gewoon goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:37 schreef RickoKun het volgende:
Hoe vaak ik wel niet in topics users zie klagen dat ze hun pre orders niet op de beloofde datum op de mat krijgen
Geduld hebben om dood te gaan? Dat gaat meestal vrij makkelijk in Dark Soulsquote:Op donderdag 7 april 2016 08:34 schreef Knoflook het volgende:
Ik had nog DS nog nooit gespeeld, maar heb DS3 wel al gespeeld.... man je moet het geduld maar hebben om dood te gaan.....
quote:Bezorging door: PostNL (briefpost)
Verwacht op: 12-04-2016 tussen 09:30 - 12:30
Goed dat je ook weer van de partij bentquote:Op woensdag 13 april 2016 00:49 schreef Necrodeath het volgende:
Veel te lang gespeeld vandaag.
Ben ook bang dat ik al een covenant verneukt heb![]()
Morgen weer verder.
Hij's fijn hè. Ik ben alweer compleet hooked.quote:Op woensdag 13 april 2016 06:41 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren maar een paar uur kunnen spelen, maar man wat een toppertje weer![]()
De eerste baas in 3 pogingen neer en mooi gemaakt toen ie transformeerde.
quote:Firelink Shrine doet veel aan de Nexus van Demon's Souls denken.
Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls IIquote:Op woensdag 13 april 2016 10:15 schreef Doenoe het volgende:
Las veel dat mensen DS3 te makkelijk vonden.. Ik merk er niks van!Ben bij de eerste baas al z'n 10-15x dood gegaan, en bij de High Wall ook zoiets.. Heerlijke game!
+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:35 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat werd ook veel geroepen bij Dark Souls na Demon's Souls, bij Dark Souls II na Dark Souls en bij Bloodborne na Dark Souls IIEr is altijd een clubje 'pff heulemaal nie moeilijk'-roeperts.
Nu moet ik wel zeggen, en dat heb ik al eerder gezegd, dat met co-op het gewoon echt niet heel moeilijk hoeft te zijn. Ik heb DeSo, DaSo en DaSo II alle drie uitgespeeld in offline mode, omdat dat naar mijn mening de meest pure ervaring geeft. Want, geen spoilers op de grond die iedere vijand/ambush/illusory wall op voorhand verklappen, en geen co-op. Dan zijn de games gewoon echt pittig.
Maar met je soapstone kun je gewoon zonder enige consequentie de omgevingen verkennen/grinden, om vervolgens goed voorbereid en eventueel met versterking de boss areas te betreden.
Dit is de eerste Dark Souls waarin ik vanaf het begin online speel, gewoon omdat co-op'en te awesome is om niet te doen.
Ja soms zijn de messages verneukeratief, of 'ludiek', zo je wilt.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef Doenoe het volgende:
[..]
+1 over het Co-op deel. Al moet ik wel zeggen dat de messages soms wel misleidend zijn.. Al 2x een "Beware of fog wall" message tegen gekomen. Kon rammen tegen het muurtje tot m'n Longsword krom stond, maar het muurtje breken ho maar.En zo zijn er wel meerdere misleidende messages, hoewel het merendeel van de messages wel kloppen. (En dus ook inderdaad spoilers bevatten)
Ik vermoed dat die gasten die de game te makkelijk vinden, ook overigens zonder de day-1 patch gespeeld hebben, las dat dat ook een wereld van verschil is!
quote:Op woensdag 13 april 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Ik speel em helemaal in offline. Heb geen behoefte aan messages en coop en de sfeer komt wat mij betreft zo het best naar voren.
Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.quote:Andere mensen trouwens ook veel moeite met de parry/counter move? Het is me welgeteld 1 keer gelukt en de timing moet zo belachelijk perfect zijn dat ik niet echt het gevoel heb dat het effectief is om te gebruiken.
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'quote:Op woensdag 13 april 2016 11:53 schreef 2dope het volgende:
[..]ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht.
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattackquote:Mja al sinds DeSo is dat een lastige move, ik gebruik 'm alleen bij vijanden waarvan ik de moveset door en door ken, verder alleen om af en toe uit te proberen. In DaSo1 had ik 'm op den duur aardig onder de knie bij de standaard ventjes. Ook in PvP kon ik de long sword-aanvallen op den duur wel redelijk counteren/voorspellen.
Voorlopig heb ik genoeg aan die nieuwe moves. Die charged LT/L2 (Bloodborne erfenis als ik me niet vergis) is al sick qua damage en doodeenvoudig te timen imho.
Ohja, pc-versie. Ik bedoel de standaard heavy attack, die kun je nu chargen (knop inhouden).quote:Op woensdag 13 april 2016 12:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb ik met de meeste "single player" games. Ook dingen zoals companions in fallout/skyrim enzo wil ik niet. En zeker met Dark Souls is dat gevoel dat je verlaten en alleen bent juist heel 'fijn'
[..]
Ik blijf nog wel even door-oefenen maar vooralsnog kost het me alleen maar health. Verder weet ik niet wat LT/L2 is in keyboard/toetsenbord land maar ik vermoed zo'n powerattack
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.quote:Op woensdag 13 april 2016 09:59 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed dat je ook weer van de partij bent![]()
Iets te fanatiek om je heen gemept met per ongeluk een NPC binnen bereik?
Ben je al ver? Welk level?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:03 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik speel zo goed als blind, dus zeker ben ik er niet van, maar ik heb een baas verslagen en daarna kwam ik een covenant altar tegen, maar kan er niks mee.
Misschien dat ik iets mis, maar ben er bang voor.
Raw stones bieden in één klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).quote:Op woensdag 13 april 2016 15:17 schreef ems. het volgende:
Even vraagje: Die wapens upgraden met (raw) gems. Is dat slim of kan ik die beter nog even bij me houden?
En die losse souls die je af en toe vindt en in je inventory krijgt. Gewoon meteen gebruiken of is er een handigere manier om die toe te passen?
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ben je al ver? Welk level?
Ik heb nog maar weinig toffe gear gevonden en ik heb toch al een stuk of 10 bonfires aangestoken inmiddels. Vanavond maar ff backtracken en zoeken naar loot.
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Raw stones bieden in één klap een forse boost aan fysieke schade, met als nadeel dat na gebruik van een Raw Stone de stat-buffs van het betreffende wapen komen te vervallen. Dat is 't in een notendop (ben je bekend met stat buffs?).
Ahja, dat is natuurlijk wel handig met oog op het eventuele verliezen van souls.quote:De losse souls bewaar ik zelf altijd voor wanneer ik net te kort kom bij items kopen of levelen. Een handigere manier kan ik me niet bedenken (dat geldt dan weer niet voor 'boss' souls).
Aight, gaan we ongeveer gelijk op denk ik. Volgens mij zit ik ergens rond lvl 30, maar ik heb gisteravond ook een goede 2 uur gegrind als Phantom bij andere spelersquote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n 10-12 bonfires gedaan. Ben rond de lvl 20 uit mijn hoofd? Tutorial baas meegeteld heb ik er nu drie omgelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exact.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik meen dat dat betekent dat bepaalde wapens meer damage doen als je bijvoorbeeld meer punten in dexterity ofzo hebt? En dat vervalt dan?
Nu weet ik nog steeds niet zo goed of het een slim idee is
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/LongswordOp donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef 2dope het volgende:
Tja, wat is slim. Ik heb 'm aan het begin meteen gebruikt voor mijn Long Sword, die zit nu met +4 aan shards op 180 base damage ofzo. Dat ding heeft van zichzelf een D-rating op STR en een D-rating op DEX.
Let wel, als je via het standaard upgradepad gaat (dus zonder infuse van raw/fire etc.), worden de stat buffs (ParamBonus) na een tijdje ook hoger, de Long Sword eindigt bijv. met een C op STR. Kun je mooi zien in de tabel op http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Longsword
Yup dat blijven ze.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Goede info. Probleem is dat ik niet zo bekend ben met de wapens (en hoeveel ik er nog ga vinden) dus ik weet dat niet zo goed of het verstandig is om mijn fijne broadsword op die manier 'af te schrijven' of dat ik hem beter met de stats kan laten scalen. Ik probeer wel wat.
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Nog laatste vraagje: Als ik doodga en dan quit, blijven mijn souls dan op dezelfde plek liggen voor de volgende keer als ik spawn?
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef ems. het volgende:
Wat trouwens wel jammer is van muis+tobo is dat door de letterlijke vertaling van de gamepad je niet altijd even lekker kan sturen als je bijvoorbeeld wilt dodgen. Met een d-pad of thumbstick kan je veel exacter bepalen waar je heen wilt springen terwijl ik beperkt ben tot 8 richtingen.
Met name die grote knights zijn voor mijn niet-ranged mannetje een hel. Erg lastig om hun attacks effectief te vermijden zodat ik ze kan afstraffen.
Dat is zeker een betere optie maar het staat me tegen om een controller alleen voor deze game aan te schaffenquote:Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar is een controller aansluiten niet alsnog een betere optie? Het is niet alsof aim nu echt een grote rol speelt.
Duidelijk. Het is ook een beetje hit en miss nog. De ene knight weet ik moeiteloos tegen de grond te werken en bij de ander wordt ik opeens genadeloos doormidden gehakt. Vooralsnog is het voornamelijk mijn eigen incompetentie de me parten speeltquote:Die grote knights zijn even wennen idd, vooral omdat ze lange combo's met hoge stamina drain hebben. Je kunt ze echter wel gewoon stun-locken met snelle attacks, en wat bij mij goed bevalt is de thrust attack van longswords/greatswords (werkt ook gewoon met halberts/spears natuurlijk). Flinke range, flinke damage en ze staggeren lang genoeg om weg te rollen. Rinse repeat.
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:03 schreef Doenoe het volgende:
Iemand trouwens al secret doors tegen gekomen? Gaat me nu niet zozeer om de locaties, maar hoe je ze activeert. Wederom tegenaan meppen, of wellicht met een gesture oid?
Ben inmiddels al 4x een "Beware of fog wall/illusion" tegen gekomen.. Geen van deze messages lijken te kloppen.
Thnx! Zit toch telkens te twijfelen als ik die berichten lees, vervolgens als een dolle alle muurtjes e.d. in de omgeving proberen kapot te slaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:09 schreef ems. het volgende:
Ik zag bij een playtrough mensen succesvol meppen dus ik neem aan dat dat de norm is.
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin. Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
Eerlijk is eerlijk: Het is niet een heel erg voor de hand liggend systeem voor het ongeoefende oog. Zeker als dit je eerste souls game is kan het best overwhelming zijn.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:52 schreef Buitendam het volgende:
Als de menu's en statssysteem al te lastig is
Allicht is het handig om dat voordat je het spel daadwerkelijk koopt uit te zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Nouja, ik wil het spel gewoon goed begrijpen voor ik begin.
Heb ik ook. Google geeft gelukkig alle antwoorden die toegegeven soms een beetje cryptisch zijn in de game zelf. Als je een beetje zoekt op beginner guides dan kom je ook een hoop waardevolle shit tegen.quote:Ik zie icoontjes waarvan ik niet weet wat ze betekenen, ik zie skills waarvan ik niet weet wat het zijn of hoe ik ze activeer, ik zie drankjes die ik dan weer niet linksonder zie, gedoe over souls waarvan ik niet weet wat het is of wat ik ermee moet, en nog meer van dat soort dingen.
Knight is denk ik wel eenvoudiger voor de beginner. Echter vrees ik dat je vanavond net zo hard de grond in wordt gestampt als je niet eerst even uitgebreid de moeite neemt om te begrijpen wat je precies aan het doen bentquote:Ik probeer het vanavond nog wel met een knight ofzo, want nu heb ik zo'n figuur met een speer waar ik niet mee overweg kan.
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Probeer in de menu's eens 'select' (of linker touchpad voor PS4) -> 'explanation'. Dan kun je ieder icoontje in het menu afzonderlijk highlighten voor uitleg wat het doet/inhoudt.
Nicequote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef ems. het volgende:
De knights gaan nu trouwens al stukken beter. Die power attacks schelen inderdaad een hoop. Ik moet even in de vingers krijgen dat ik mijn aanvallen iets meer afwissel in plaats van de standaard attack te spammen.
Zag een playtrough van een pyromancer. Die dude heeft het over het algemeen wel iets makkelijker, zeker tegen die knights
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |