Maakt het Gesink-spotten alleen maar leuker verwacht ik.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:50 schreef Falco het volgende:
Ze mogen hun gele tenue aanhouden tijdens de Tour. Dit wordt extreem verwarrend
twitter:W1lcokelderman twitterde op maandag 08-06-2015 om 17:35:29Shit, dat was een vervelende val. Kon Boeckmans niet meer ontwijken. Verwondingen aan me gezicht en pols. Gelukkig niks ernstigs. #Dauphine reageer retweet
Maar wie is nou de kopman? Kelderman waarschijnlijk?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:57 schreef Pro_Shifty het volgende:
Gesink heeft een slechte voorbereiding gehad. Kelderman acht ik wel in staat om top 15 te fietsen als alle goeie op hun fiets blijven zitten.
Ten dam zal ook top 15 kunnen en Kruiswijk heeft een goede Giro gereden dus daar verwacht ik nu niet veel van.
Al met al wordt het een leuke tour voor jumbo
Keldermanquote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar wie is nou de kopman? Kelderman waarschijnlijk?
hij is iig tijd in VS gebleven. Zal daar ook hoop bergen beklommen hebbenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef aesop het volgende:
Gesink moet stappen maken de komende weken, hopelijk os Zwitserland zwaar genoeg om zijnklimmersbenen te hervinden.
Hij moet gewoon naar Mexico. Een gekke kip uit Denemarken heeft een paar jaar geleden bewezen dat, dat de optimale voorbereiding is!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:36 schreef franklop het volgende:
[..]
hij is iig tijd in VS gebleven. Zal daar ook hoop bergen beklommen hebben
Of op stage met Quintana. Die fietst momenteel ook 3000 m hoogte.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:42 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon naar Mexico. Een gekke kip uit Denemarken heeft een paar jaar geleden bewezen dat, dat de optimale voorbereiding is!
Dit wordt de ploeg zeer waarschijnlijk ook. Misschien Wynants nog in plaats van Martens.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:23 schreef forzaudinese het volgende:
Laat dit de ploeg maar worden!
Kelderman,Gesink,Ten Dam,Kruijswijk,Tankink, van Emden,Leezer,Vanmarcke en Martens.
Kruijswijk en Ten Dam moeten ons lekker vermaken in de bergetappes door mee te gaan in de vroege ontsnappingen en ze zijn ook belangrijk als 3e man voor een goed ploegenklassement. Met Martens heb je in de 1e week een paar aankomsten die hem wel liggen en hij kan in een kopgroep ook wel iets met een aardige sprint. Tankink, van Emden en Leezer zijn prima knechten om in de 1e week de kopmannen te helpen en draaien in een ploegentijdrit ook wel goed mee.
Ok.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:15 schreef Boezeidekoe het volgende:
Welke renners ze ook meenemen, ze zullen geen etappe winnen en geen enkele renner zal de top 20 van het eindklassement halen. Wordt een hele anonieme tour voor deze ploeg.
Wil je misschien uitweiden waarom het een anonieme Tour wordt voor Lotto?quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:17 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Bedankt Hans voor deze zinvolle bijdrage.
Nee.quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wil je misschien uitweiden waarom het een anonieme Tour wordt voor Lotto?
Mja, voor een renner als Kruijswijk is 15e worden natuurlijk ook niet echt een klassement rijden. Dan kan hij beter 68e worden maar wel een etappe of de bolletjestrui winnen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:23 schreef aesop het volgende:
Ik denk dat Kelderman met meer hardheid aan de tour begint. De Dauphine is echt een stuk zwaarder dan Zwitserland dit jaar, qua deelnemers maar vooral qua parcours. En juist Gesink lijkt mij gebaat bij meer wedstrijd kilometers omhoog.
Ten Dam verwacht ik ook hoger dan Gesink, die klimt zo makkelijk de afgelopen jaren, zelfs na een vis vakantie van vier weken in Amerika.
Maar alledrie hebben ze de potentie om top 10 te rijden. Kruiswijk verwacht ik niet in het klassement, maar dat deed ik vorig jaar ook niet en toen werd ie 15e. Ik hoop dat ie echt een vrije rol krijgt.
Deels heeft hij absoluut een punt, deels verkoopt hij ook een hoop onzin. Bijvoorbeeld dat stuk over Zeeman. Bij Giant/Argos/Skil zagen ze hem absoluut niet graag vertrekken. Hij heeft mede het fundament gelegd voor het huidige succes. En dan net doen of Breukink en Van Houwelingen zulke tactische genieën waren.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:39 schreef Stansfield het volgende:
Gezellige column van Gert-Jan over Jumbo.
https://twitter.com/raykerckhoffs/status/608881081979428864
Valverde, de meest symphatieke alleskunner van de laatste jaren?quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:39 schreef Stansfield het volgende:
Goedkoop stuk. Dat is dus het nadeel van de Tour, dat iedereen weer goedkope meningen gaat spuien. Alle 'kenners' zetten de prestaties van nu in perspectief met vroeger. Ik moet nog maar zien of Theunisse in het huidige peloton zo goed was geweest.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:39 schreef Stansfield het volgende:
Zeer goede en realistische column. Hulde!quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:39 schreef Stansfield het volgende:
Matige column.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:39 schreef Stansfield het volgende:
Mollema rijdt niet meer voor deze ploeg. In zekere zin is deze wanprestatie van hem nu juist een positief teken voor LottoNL/Belkin/Rabo, want dat betekent dat zij meer uit hem wisten te halen dan zijn nieuwe ploeg...quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:03 schreef TLC het volgende:
Het ging vandaag niet zo erg lekker met Mollema en in mindere mate Kelderman
Alleen zat die toen in de Dolomieten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:42 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon naar Mexico. Een gekke kip uit Denemarken heeft een paar jaar geleden bewezen dat, dat de optimale voorbereiding is!
Theunisse zal wel denken dat Valverde een natuurlijk hoge hematocriet had en dus onschuldig was.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:45 schreef Marcoss het volgende:
Over de Tour 2013 slaat ook nergens op trouwens. Ja, Mollema verdedigde in die laatste bergrit zijn 6de plaats t.o.v. Fuglsang, maar hij was op dat moment allang blij dat hij daar nog reed na die ziekte van de dagen ervoor.. Onzinnige kritiek, zeker omdat er best andere voorbeelden te vinden zijn van verdedigend rijden door LottoNL of 1 van de voorgangers.
En Valverde "de meest sympathieke alleskunner van de laatste jaren"
Wtf
Zal normaal gesproken wel meegaan jaquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:13 schreef Evertjan het volgende:
zit de Tank in de selectie voor de TDF??
quote:Op zondag 14 juni 2015 19:12 schreef kibo het volgende:
Lol een heus Lotto Jumbo topic .
Dat wordt lachen hier tijdens de Tour
quote:Op maandag 15 juni 2015 12:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is eigenlijk al bekend in wat voor tenue ze rond gaan rijden tijdens de Tour?
Nu het schitterende Lotto Geel jammerlijk is afgekeurd
Zien we Gesink eindelijk weer eens in het geel in een Franse ronde!quote:Op maandag 15 juni 2015 12:47 schreef Zhero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog behoorlijk geel dus.
quote:Op maandag 15 juni 2015 12:47 schreef Zhero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog behoorlijk geel dus.
Krijg je alleen steeds vragen "rijdt Gesink in de gele trui?"quote:Op maandag 15 juni 2015 18:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]Dit gaat zeker helpen bij diverse Waar is Gesink? vraagstukken.
Ik neem aan dat dat wel groot op de voorpagina's van de kranten staat en men hem dus wel herkent.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Krijg je alleen steeds vragen "rijdt Gesink in de gele trui?"
Je overschat het niveau op het TDF-forum nu toch wel een beetje.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat wel groot op de voorpagina's van de kranten staat en men hem dus wel herkent.
Weet je wat ik niet snap hè.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je overschat het niveau op het TDF-forum nu toch wel een beetje.
Ik heb nergens geroepen dat het TDF-forum weer open moet.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Weet je wat ik niet snap hè.
Elk jaar is het op Fok! weer hetzelfde liedje. Eerst roept iedereen om het hardst dat ze niet kunnen wachten dat het TDF-forum opent, en vervolgens hoor je overal geklaag dat het niveau er zo laag is.
Vraag is of dat rullevant is met Gesink in het geel, Kruijswijk in de bollen, Ten Dam in het groen, Tankink in het rood-wit-blauw, Martens in het zwart-rood-geel, Kelderman in het wit en Vanmarcke in het zwart-geel-rood.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is eigenlijk al bekend in wat voor tenue ze rond gaan rijden tijdens de Tour?
Nu het schitterende Lotto Geel jammerlijk is afgekeurd
Die heb je een paar keer geoefend in de auto hè.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vraag is of dat rullevant is met Gesink in het geel, Kruijswijk in de bollen, Ten Dam in het groen, Tankink in het rood-wit-blauw, Martens in het zwart-rood-geel, Kelderman in het wit en Vanmarcke in het zwart-geel-rood.
'Die heb je een paar keer geoefend in de auto hè', nou heb je zeker ook nog beelden dat ik met m'n jasje gooi. Weet je, dat is één keer gebeurd in al die jaren. Afgelopen zaterdag was ik bij Hoek, daar waren ze afloop verbaasd dat ik zo rustig was langs de lijn, dat is nou wat jij doet door je filmpje steeds weer te herhalen. Ik snap die ouwe Kraay heel goed dat die niks meer met jou te maken wil hebben. Achterlijke lullenbijter dat je bent.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die heb je een paar keer geoefend in de auto hè.
Lachwekkend dat Tom Leezer niet genoemd wordt, kijk je überhaupt wel wielrennen?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vraag is of dat rullevant is met Gesink in het geel, Kruijswijk in de bollen, Ten Dam in het groen, Tankink in het rood-wit-blauw, Martens in het zwart-rood-geel, Kelderman in het wit en Vanmarcke in het zwart-geel-rood.
quote:Gele trui Joop Zoetemelk op Marktplaats blijkt reclamestunt Jumbo: 'Iedereen is een kampioen'
VEGHEL - De afgelopen dagen was er veel ophef over tourwinnaar Joop Zoetemelk. Hij zou een van zijn gele truien te koop hebben gezet op Marktplaats. Maandagavond werd duidelijk dat het hier om een reclamestunt van de Veghelse supermarktketen Jumbo gaat.
Deze zomer kan iedereen een 'retro-gele trui' krijgen bij de Jumbo. De actie gaat gepaard met een grote reclamecampagne waarin onder meer Frank Lammers uit Mierlo en Joop Zoetemelk te bewonderen zijn.
'Ik zal mijn kampioenstrui nooit verkopen'
Het is deze zomer 35 jaar geleden dat Zoetemelk de Tour de France won. Jumbo is sponsor van wielerploeg Team LottoNL-Jumbo. Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 17 juni sparen voor het Limited Edition Retro shirt: een ode aan de kampioenstrui van Zoetemelk.
“Ik ben overweldigd door de vele enthousiaste reacties op de advertentie. Het waren er meer dan duizend”, aldus Zoetemelk. “Maar, voor de goede orde, ik zal mijn kampioenstrui nooit verkopen. Juist daarom is het zo leuk dat iedereen zijn eigen gele trui kan bemachtigen bij Jumbo.”
Sparen voor gele trui
Vanaf woensdag 17 juni ontvangen klanten van Jumbo bij elke tien euro aan boodschappen één zegel. Wie 25 zegels heeft gespaard, kan zonder bijbetaling via op internet een gele trui bestellen. In totaal zijn 200.000 Limited Edition Retro shirts beschikbaar. De spaarzegels worden uitgegeven zolang de voorraad strekt, maar uiterlijk tot en met 21 juli.
Na vandaag geloof ik daar niet meer in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:52 schreef TLC het volgende:
Gesink.. ten Dam.... als je hun prestaties uit het verleden bekijkt in de Tour mogen ze best weleens een leuke bergetappe winnen, dat is ze wel gegundMaarja
Als deze jongens zeggen dat ze geen doping hebben gehaald geloof ik dat, want acteren kunnen ze niet.quote:
Zo goed is hij niet, hier heeft hij per ongeluk pistoletjes in plaats van stokbroden gepakt:quote:
Dat is wel een grote fout jaquote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Zo goed is hij niet, hier heeft hij per ongeluk pistoletjes in plaats van stokbroden gepakt:
[ afbeelding ]
Moest toch even gniffelen.quote:
Dat lijkt mij inderdaad een logische selectie. Misschien nog Van Emden i.p.v. Martens of Wynants.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:38 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Dat is wel een grote fout ja![]()
Hoeveel Nederlanders zullen er in de selectie zitten van TLJ? Je hebt in ieder geval: Kruiswijk, ten Dam, Gesink, Kelderman. Daarbij zullen Tankink en Leezer denk ik nog bij komen. Vanmarcke en Wynants lijken mij ook zeker samen met Martens. Dus ik verwacht zes Nederlanders.
Mijn tenen kunnen niet verder krommen.quote:
Misschien voorzorgsmaatregelen voor de dingen die nog naar buiten komen?quote:Op maandag 22 juni 2015 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
,,Tankink behoort bij de beteren bergop" Yeah right..
Erik Dekker is trouwens helemaal uit de picture verdwenen he?
De Tank moet gewoon zorgen dat de kopmannen niet in de wind zitten, bidons halen, leuke praatjes maken met de NOS en als de berg dan in zicht komt kan hij mooi als wegkapitein de bus vormenquote:Op maandag 22 juni 2015 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
,,Tankink behoort bij de beteren bergop" Yeah right..
Dit is alleen maar voer voor alle Gesink-'haters' en -zeikers tijdens de Tour ja.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef DeeBee het volgende:
http://nos.nl/tour/artike(...)jlen-op-toptien.html
Ik vind dit echt dom. Waarom die verwachtingen nou zo hoog opschroeven?! Ik vind De Gees echt een koning, maar dit lijkt mij toch wel uitgesloten. Start dan gewoon een keer als schaduwkopman en probeer een beetje te verrassen, al wordt hem dan weer gebrek aan ambitie verweten. Het valt ergens ook wel weer te prijzen om het gewoon uit te spreken wat je zou willen bereiken...
Mits er 30 op hun bek gaan in de eerste week (en Gesink zelf malheur bespaard blijft) lijkt mij het uitgesloten dat hij top-10 gaat rijden.
Gelet op zijn historie met de TDF zou hij beter moeten weten en gelet op hoe hij klom in de Tour de Suisse is lijkt me top 10 inderdaad uitgesloten. Leuke tijdrit in Zwitserland maar deze TDF ligt de nadruk op het klimwerk.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind dit echt dom. Waarom die verwachtingen nou zo hoog opschroeven?! Ik vind De Gees echt een koning, maar dit lijkt mij toch wel uitgesloten. Start dan gewoon een keer als schaduwkopman en probeer een beetje te verrassen, al wordt hem dan weer gebrek aan ambitie verweten. Het valt ergens ook wel weer te prijzen om het gewoon uit te spreken wat je zou willen bereiken...
Mits er 30 op hun bek gaan in de eerste week (en Gesink zelf malheur bespaard blijft) lijkt mij het uitgesloten dat hij top-10 gaat rijden.
Paar jaar geleden was die nog #1 ploegleider in het voorjaar, maar is tegenwoordig veroordeeld tot tweederangs ploegleider.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat deed Kruijswijk dan in de Giro ? zelfs Contador vond 'em de beste klimmerquote:Op maandag 22 juni 2015 20:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Geef 1 van de drie wel een klein kansje op de top 10 maar dan via een ontsnapping. Waar andere kopmannen er al staan in de voorbereiding heeft geen enkele Lotto-Jumbo nog bevestigd dat ze op een stevige klim met de besten kunnen meekomen.
Gaat er ook iemand mee om Tankink voortijdig te waarschuwen dat het peleton al onderweg is ?quote:Op maandag 22 juni 2015 16:39 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/204(...)n-mee-naar-tour.html
De negen namen zijn: Robert Gesink, Laurens ten Dam, Wilco Kelderman, Sep Vanmarcke, Paul Martens, Bram Tankink, Steven Kruijswijk, Tom Leezer en Jos van Emden.
Louis Delahaije, Frans Maassen, Nico Verhoeven en Merijn Zeeman zijn tijdens de Tour de ploegleiders.
quote:Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef TLC het volgende:
[..]
Gaat er ook iemand mee om Tankink voortijdig te waarschuwen dat het peleton al onderweg is ?
Gaat hier niet mee voor het klassement in principe. Gesink, Kelderman en in mindere mate Ten Dam zijn de klassementsmannen. Geen van die drie heeft bergop iets van betekenis laten zien de laatste weken.quote:Op maandag 22 juni 2015 21:58 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat deed Kruijswijk dan in de Giro ? zelfs Contador vond 'em de beste klimmer
Tankink kan nog aardig mee inderdaad, Martens iets minder denk ik.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:40 schreef Evertjan het volgende:
Wat een rare quote over Tankink en Martens dat ze bergop mee kunnen komen
toen zat ie nog met herstel na hartoperatie.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:46 schreef Cavalier het volgende:
Welke resultaten heef gesink vorig jaar voor de Vuelta gereden? Was hij toen beter in vorm?
Logisch, voor zo'n topper als Jan Boven moet je wijkenquote:Op maandag 22 juni 2015 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was die nog #1 ploegleider in het voorjaar, maar is tegenwoordig veroordeeld tot tweederangs ploegleider.
Rondvaart door de grachten? Of gewoon de platte kar. Ik vind beiden helemaal mooi.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 00:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
Het wordt echt zo mooi als Gesink een etappe wint
In de Vuelta haalde hij een redelijk tot goed niveau, dus dat zou dan nu ook moeten kunnen. Precies op tijd in vorm.quote:Op maandag 22 juni 2015 22:51 schreef franklop het volgende:
[..]
toen zat ie nog met herstel na hartoperatie.
Reed enkel in Polen. Werd daar achtste in eigenlijk een iets minder veld
Klopt, hij was 7e of 8e geworden als hij niet naar huis had gemoeten. In een behoorlijk sterk deelnemersveld.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:56 schreef Cavalier het volgende:
[..]
In de Vuelta haalde hij een redelijk tot goed niveau, dus dat zou dan nu ook moeten kunnen. Precies op tijd in vorm.
Dit.quote:Op maandag 22 juni 2015 19:57 schreef DeeBee het volgende:
In die paar vlakke aankomsten zie ik Hofland echt nog niet meedoen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit.
Dan is die ploegleider van Giant-Alpecin over zijn ploeg realistischer: we gaan gewoon voor rittenwinst met het sprinten. Barguille kan misschien ook een bergsprint winnen. Punt. Geen irrealistische klassementsambities.
Zou Lotto-Jumbo ook moeten doen. Eerlijk gezegd vind ik hun ploeg samenstelling ook raar. Als ze Hofland nu wel meenemen zit er misschien nog etappewinst in de vlakke ritten erin.
Ditquote:Op maandag 22 juni 2015 22:02 schreef aesop het volgende:
Mooi van Gesink en qua salaris kan hij ook niet anders eigenlijk. Ik hoop dat hij de eerste anderhalve week zonder tegenslag doorkomt en we hem eindelijk weer als wielrenner kunnen beoordelen. We kunnen nu wel Kelderman op een voetstuk plaatsen maar op zijn leeftijd had Gesink toch al wat meer op zijn palmares.
Ik ben nu ineens toch weer een stuk positiever dan na de Rettenbach over Gesink. Misschien tegen beter weten in maar ik gun het hem. Verder ben ik erg benieuwd naar Kruijswijk en Kelderman. Zou mooi zijn als Kruijswijk zijn tweede vormpiek in de laatste tourweek heeft en Kelderman is wat mij betreft een dark horse. Ten Dam maak ik me geen zorgen over, die zal straks goed klimmen. En van Mollema ( verkeerde topic, ik weet het) verwacht ik toch ook wel wat, zeker gezien zijn remontre in de Dauphine.
Ik heb er zin in!
quote:Op zondag 28 juni 2015 21:59 schreef Jason22 het volgende:
De Lotto reclame heeft die van de Jumbo toch echt overtroffen![]()
quote:Op zondag 28 juni 2015 23:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
Na de wanprestatie van vandaag en eigenlijk al het hele jaar(Kruijswijk in de Giro uitgezonderd) is het voor deze ploeg misschien nog wel de beste optie zich terug te trekken uit de Tour om een nieuwe blamage te voorkomen.
De Belgische Lotto ploeg dan ook maar uit de Tour ? met 6 man in een kopgroep van 25 en met 7 minuten voorsprong ?quote:Op zondag 28 juni 2015 23:33 schreef Boezeidekoe het volgende:
Na de wanprestatie van vandaag en eigenlijk al het hele jaar(Kruijswijk in de Giro uitgezonderd) is het voor deze ploeg misschien nog wel de beste optie zich terug te trekken uit de Tour om een nieuwe blamage te voorkomen.
Topsport Vlaanderen met 9quote:Op maandag 29 juni 2015 04:58 schreef TLC het volgende:
[..]
De Belgische Lotto ploeg dan ook maar uit de Tour ? met 6 man in een kopgroep van 25 en met 7 minuten voorsprong ?
Geloof niet dat zo'n scenario in het huidige wielrennen nog mogelijk is eigenlijk..quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:57 schreef Alpinist het volgende:
Ik neem al jaren geen Nederlanders meer op in mijn ploegen, en bijna altijd terecht. En toch heb ik dit jaar plotseling een goede verwachting van Gesink en Kelderman. Dit jaar eigenlijk eens geen druk, en dat zou zomaar eens heel leuk kunnen worden. Misschien wel 1 gewoon mee in een ontsnapping, en dan kan het leuk worden. Een soort Chiappucci scenorio uit 1990 zou leuk zijn. Heeft iedereen dit hier eigenlijk wel meegemaakt
Nee, daarvoor kent men de kwaliteiten van iedereen te goed. Maar leuk was dat viertal wel in dat jaar. Ik had toen eerlijk gezegd ook nog nooit van hem gehoord, maar het is wel leuk oude tijden weer even op te rakelen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geloof niet dat zo'n scenario in het huidige wielrennen nog mogelijk is eigenlijk..
twitter:W1lcokelderman twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:07:32Wat een rotdag, vandaag gevallen met de training. Lekker begin van de tour😖 #not #kampioenvallen #tdf reageer retweet
Waarom heb ik zo'n gevoel dat alle vier de klimmers van TLJ al voor de bergen ernstig gaan vallen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:24 schreef Marcoss het volgende:
twitter:W1lcokelderman twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:07:32Wat een rotdag, vandaag gevallen met de training. Lekker begin van de tour😖 #not #kampioenvallen #tdf reageer retweet
Misschien omdat dit zo gewoon voelt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Waarom heb ik zo'n gevoel dat alle vier de klimmers van TLJ al voor de bergen ernstig gaan vallen?
Goede voorspelling vooralsnog.quote:Op maandag 29 juni 2015 05:59 schreef Ericr het volgende:
Op papier een redelijk sterke ploeg maar wel 2 kopmannen met een hoge aantrekkingskracht op het asfalt of de stenen.Zou me niks verbazen als na 1 week Ten Dam en Kruijswijk het moeten klaren en Gesink en Kelderman of alweer thuis zitten of tegen beter weten in van de ploegleiding met een gemangeld lichaam nog een hele week bergritten moeten verteren om daarna alsnog naar huis te gaan.
Gaan ze dan ook echt trainen op het aantrekken van een sprint voor Hofland en Van Poppel? Ik heb de indruk dat ze dat nu niet doen.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:42 schreef Szura het volgende:
@raykerckhoffs: Lotto-Jumbo wil zich voor volgend jaar versterken met de broers Boy en Danny van Poppel. Beiden zijn einde contract bij Team Trek.
In 2006 heeft nog iemand op die manier de Tour gewonnen. Weliswaar na een positief plasje van de nr.1, maar anders was 'ie altijd nog 2e geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2015 10:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geloof niet dat zo'n scenario in het huidige wielrennen nog mogelijk is eigenlijk..
Op twee kilometer van de streep één mannetje op kop met de sprinter in het wielquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gaan ze dan ook echt trainen op het aantrekken van een sprint voor Hofland en Van Poppel? Ik heb de indruk dat ze dat nu niet doen.
Hmm, dat is waar inderdaad, daar onderschatten ze Pereiro wel flink toen. Al was het ook wel apart dat hij eerst een half uur verloor bergop en daarna opeens met de besten meekon..quote:Op donderdag 2 juli 2015 21:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In 2006 heeft nog iemand op die manier de Tour gewonnen. Weliswaar na een positief plasje van de nr.1, maar anders was 'ie altijd nog 2e geweest.
Waarschijnlijk is hij niet meer echt voluit gegaan in die etappe toen hij eenmaal op achterstand lag. En toen hij geel had, natuurlijk wel.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hmm, dat is waar inderdaad, daar onderschatten ze Pereiro wel flink toen. Al was het ook wel apart dat hij eerst een half uur verloor bergop en daarna opeens met de besten meekon..
Gesink en Kelderman hebben nogal eens die neiging ja. Kruijswijk en Ten Dam vallen wel mee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Waarom heb ik zo'n gevoel dat alle vier de klimmers van TLJ al voor de bergen ernstig gaan vallen?
Pereiro is zelf ook betrapt later.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hmm, dat is waar inderdaad, daar onderschatten ze Pereiro wel flink toen. Al was het ook wel apart dat hij eerst een half uur verloor bergop en daarna opeens met de besten meekon..
Niet echt. Er was wat onenigheid over het medisch attest van zijn salbutamol, maar dat is uiteindelijk met een sisser afgelopen.quote:
Alleen maar vanwege de dubieuze reputatie van de persoon, Andreas Kloden, die achter Pereiro eindigde dan hadden ze bijna iedereen moeten pakken die Tour.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet echt. Er was wat onenigheid over het medisch attest van zijn salbutamol, maar dat is uiteindelijk met een sisser afgelopen.
Ten Dam is het niet met je eens.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gesink en Kelderman hebben nogal eens die neiging ja. Kruijswijk en Ten Dam vallen wel mee.
Terugverlangen naar Graeme Brown...quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op twee kilometer van de streep één mannetje op kop met de sprinter in het wiel
Eerste keer dat je een wielrenner zonder shirt ziet? Zo wat elke renner heeft dit.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Biet plotselinge wit-bruin overgang op De Gees zijn bovenarm
Ik kijk niet vaak naar ontblote bovenlijven van wielrenners, nee.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eerste keer dat je een wielrenner zonder shirt ziet? Zo wat elke renner heeft dit.
Dennis gaat daar sowieso geen goede uitslag rijden, die is puur knechtquote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:55 schreef SportmanNR1 het volgende:
Prima prestatie. Nu hopen dat het maandag op de Mur ontploft en Dennis in de problemen komt. Dan Nederland in het geel
Dennis heeft zelf vooraf al gezegd te knechten in de 1ste week en zich te sparen voor de ploegentijdrit, wat er ook gebeurde in de openingstijdrit. En BMC kennende wijken ze daar niet vanaf..quote:Op zaterdag 4 juli 2015 18:46 schreef baggerbaas het volgende:
Als die dan nog in het geel rijdt, zal die er vol voor gaan. Die gaat in dat geval niet meer dan 20 seconden verliezen op de eerste.
Dat is waar ja, serieuze kans om de gele trui te pakken voor bijvoorbeeld Dumoulin, maar ook Gesink, Mollema of Keldermanquote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:55 schreef SportmanNR1 het volgende:
Prima prestatie. Nu hopen dat het maandag op de Mur ontploft en Dennis in de problemen komt. Dan Nederland in het geel
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is waar ja, serieuze kans om de gele trui te pakken voor bijvoorbeeld Dumoulin, maar ook Gesink, Mollema of Kelderman
Morgen de kopmannen in de 1e waaier.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:26 schreef TLC het volgende:
Vaak hebben ze de plank volledig misgeslagen dit seizoen maar dit is gewoon een meer dan uitstekend begin van deze ploeg.
Laten we hopen dat dit een voorbode van iets moois kan worden
Mwah, de lotto-mannen moeten toch evt 20 seconden kunnen goed maken op Dumoulin op de Mur gok ikquote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Morgen de kopmannen in de 1e waaier.
Maandag geel voor Kelderman.
Dinsdag Vanmarcke de etappe.
Da's wel een optimistisch scenario, maar niet onmogelijk.
Het was weer van korte duur.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 17:37 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Eindelijk eens een keer trots op TLJ
Idd. Miss kan ie morgen Gesink nog even scheppen.quote:Op zondag 5 juli 2015 17:54 schreef Moonlighter het volgende:
Kelderman heeft de hele tour van jumbo al verpest. Die vent moet is een keer opletten als hij aan het fietsen is. Ligt bij elke rotonde op de grond en nu nam hij zijn hele ploeg ook nog is een keer mee
Jij bent........de zwakste schakel.quote:Op zondag 5 juli 2015 17:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Te genant voor woorden dit. Wat een dramatische leiding en coordinatie.
Waarom duurde die fietswissel zoooo lang en waarom zat Gesink in zijn eentje te fietsen. Dramatisch.
Ze zullen bij Nibali in de buurt hebben gezeten. Die was gevallen (werd op Sporza gemeld), waarna de groep brak.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:00 schreef Moonlighter het volgende:
Ook wel heel slecht van Gesink en Vanmarcke dat ze in de 1e groep zaten en zich dan alsnog laten verrassen...
Kwam door de valpartij, al zaten ze wel wat te ver ja..quote:Op zondag 5 juli 2015 18:00 schreef Moonlighter het volgende:
Ook wel heel slecht van Gesink en Vanmarcke dat ze in de 1e groep zaten en zich dan alsnog laten verrassen...
twitter:bramtankink twitterde op zondag 05-07-2015 om 18:53:07Nog voordat t mogelijk in waaiers zou kunnen gaan waren we al uitgeschakeld door valpartij. Zwaar de P in. Gelukkig @RGUpdate wel van voren. reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op zondag 05-07-2015 om 18:55:48Maar laten we deze verloren kans in ons voordeel omdraaien. Alles is nog mogelijk in deze Tour. Parijs is nog heeeel ver. reageer retweet
We moeten hoop houden.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:59 schreef Ericr het volgende:
Ze hebben geen afmakers voor wat eventueel vrijbuiter ritten kunnen worden. Daarnaast zullen ze wel weer krampachtig vasthouden aan een zo goed mogelijk klassement. Ook al kan daar waarschijnlijk ook wel wel een streep door binnen enkele dagen.
Kelderman heeft wel een sprintje om het af te maken eventueel. En met het klassement zal het vooral Gesink zijn nu, lijkt me. Al kan die inderdaad dinsdag ook zomaar op achterstand liggen..quote:Op zondag 5 juli 2015 18:59 schreef Ericr het volgende:
Ze hebben geen afmakers voor wat eventueel vrijbuiter ritten kunnen worden. Daarnaast zullen ze wel weer krampachtig vasthouden aan een zo goed mogelijk klassement. Ook al kan daar waarschijnlijk ook wel wel een streep door binnen enkele dagen.
Gesink zat niet in zijn eentje te fietsen. Had Vanmarcke bij zich.quote:Op zondag 5 juli 2015 17:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Te genant voor woorden dit. Wat een dramatische leiding en coordinatie.
Waarom duurde die fietswissel zoooo lang en waarom zat Gesink in zijn eentje te fietsen. Dramatisch.
Kelderman. Wat een kneus idd.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:44 schreef marcodej het volgende:
Volgens Jos zat Wilco gewoon te slapen en remden ze gewoon voor de rotonde.
Actie is beter dan reactie inderdaad. Maar ze hebben wat ik hierboven zeg ook gewoon geen ploeg om te doen wat BMC en Tinkoff-Saxo deden. Daar gaat het al mis. Van Garderen heeft 8 man in dienst (oke Van Avermaet misschien in bepaalde etappes niet helemaal) en die houden hem constant voorin, terwijl ze bij Lotto rijden in groepjes. Een paar rond Gesink, een paar rond Kelderman en vervolgens wat eenlingen. Dan kan je toch ook niet zelf het tempo gaan opvoeren, zelf die waaiers gaan trekken.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ach ja, als je altijd blijft rijden als reactie op anderen dan eindig je nooit vooraan natuurlijk. Bijna iedereen in de eerste groep waren zelf onderdeel van het initiatief. En dat was ook altijd het succes van nederlandse renners in waaiers. Zelf opzetten.
In een waaieretappe moet je in blok fietsen idd.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Actie is beter dan reactie inderdaad. Maar ze hebben wat ik hierboven zeg ook gewoon geen ploeg om te doen wat BMC en Tinkoff-Saxo deden. Daar gaat het al mis. Van Garderen heeft 8 man in dienst (oke Van Avermaet misschien in bepaalde etappes niet helemaal) en die houden hem constant voorin, terwijl ze bij Lotto rijden in groepjes. Een paar rond Gesink, een paar rond Kelderman en vervolgens wat eenlingen. Dan kan je toch ook niet zelf het tempo gaan opvoeren, zelf die waaiers gaan trekken.
Toen deden ze min of meer hetzelfde qua ploegsamenstelling. Toen hadden ze ook teveel kopmannen, teveel mannen met een vrije rol. Wat dat betreft deden ze het nu iets slimmer door in ieder geval het risico te spreiden.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In een waaieretappe moet je in blok fietsen idd.
Dat zouden ze toch moeten weten, een paar jaar geleden deden ze het nog goed in de TDF.
In de waaieretappe zaten ze toen wel allemaal voorin en namen zelf het initiatief. Hadden ze nu ook moeten doen.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toen deden ze min of meer hetzelfde qua ploegsamenstelling. Toen hadden ze ook teveel kopmannen, teveel mannen met een vrije rol. Wat dat betreft deden ze het nu iets slimmer door in ieder geval het risico te spreiden.
Dat was iets anders nog. Toen hadden ze 2 kopmannen met 7 man vol in dienst. Nu hadden ze 2 kopmannen en 2 eenlingen die niet hoeven knechten. Dat zijn 2 cruciale helpers verschil die je gewoon mist.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de waaieretappe zaten ze toen wel allemaal voorin en namen zelf het initiatief. Hadden ze nu ook moeten doen.
Hij zal Gesink wel omver kegelen.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:54 schreef Moonlighter het volgende:
Misschien dat Kelderman vanaf morgen een beetje bij contador, froome en andere favorieten in de buurt kan fietsen. Kan hij ze mooi meenemen in zijn val
Dat bedoel ik ook met coordinatie. Waarom 5 wielrenners rondom Kelderman en slechts 1 rondom Gesink?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gesink zat niet in zijn eentje te fietsen. Had Vanmarcke bij zich.
En als Gesink in die eerste groep zat, waar hij uit weg zakte omdat hij achter Nibali zat die flikkerde door weer een schijnbaar belachelijke actie van Bouhanni dan reed hij gewoon een uitstekende etappe. Nu pakt het kut uit.
Overigens is dit gewoon een slechte etappe van de ploeg, mede door het wéér eens tever achteraan zitten. In het hedendaagse wielrennen kan je het je niet meer veroorloven om uit de eerste 50 weg te zakken als je klassementsrenner ben. En dat deed Kelderman wel. Dat kan gewoon niet. Die had zijn wake-up call moeten hebben na dat eerste oponthoud waarbij hij dus niet ten val kwam, maar wel moest achtervolgen. Maar hij gaat gewoon lekker weer in de buik van het peloton hangen met 5 ploeggenoten om hem heen.
Overigens is dit indirect ook het probleem van met 2 kopmannen en 2 beschermde renners van start gaan. Je hebt direct nog maar 5 echte knechten over, die zich ook nog eens over 2 man moeten verdelen. Dat kan niét. Kijk naar BMC. Ondanks de gele trui alles voor 1 man, omdat opsplitsen niet kan en niet werkt. Dit risico zat er dus dik in en de ploeg is ondanks dat het op papier heel goed uitziet niet gebouwd om klassementsrenners bij te staan.
Zeker.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Actie is beter dan reactie inderdaad. Maar ze hebben wat ik hierboven zeg ook gewoon geen ploeg om te doen wat BMC en Tinkoff-Saxo deden. Daar gaat het al mis. Van Garderen heeft 8 man in dienst (oke Van Avermaet misschien in bepaalde etappes niet helemaal) en die houden hem constant voorin, terwijl ze bij Lotto rijden in groepjes. Een paar rond Gesink, een paar rond Kelderman en vervolgens wat eenlingen. Dan kan je toch ook niet zelf het tempo gaan opvoeren, zelf die waaiers gaan trekken.
In dit soort etappes wel ja. In de bergen kunnen ze actief zat zijn doordat er genoeg gasten zijn die wat kunnen bewerkstelligen, maar voor klassementsrenners is in een rit als vandaagn deze ploegsamenstelling niet ideaal.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker.
De samenstelling ademt al uit dat er reactief wordt gefietst ja. Wel jammer.
De afgelopen jaren kennende gaan ze ook daar niet actief rijden en zal het vooral hopen, aanklampen, de schade beperken en er komen nog meer etappes aan zijn.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
In dit soort etappes wel ja. In de bergen kunnen ze actief zat zijn doordat er genoeg gasten zijn die wat kunnen bewerkstelligen, maar voor klassementsrenners is in een rit als vandaagn deze ploegsamenstelling niet ideaal.
Aldus Keldermanquote:En daarna, het was net voor Spijkenisse, remden ze plotseling keihard en daar reed ik gewoon achterin. Toen lagen we daar met een aantal."
Kelderman kan nog beste een goede Tour rijden, sowieso een beetje kansloos om in zijn eerste Tour hem gelijk tot kopman te bombarderen.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het hele klassement verneukt door een slapende Kelderman. Ongelofelijk. Zn ploegmaats zullen blij met m zijn.
Hij reed er achterin, hij reed niet achterinquote:Op zondag 5 juli 2015 20:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aldus Kelderman
Vraag is dus, wat doe je als een kopman achterin..
Wie het weet mag het zeggen
Voor plek 6 t/m 10 is ie één van de kandidaten. Kelderman moet je in zijn eerste Tour niet gelijk zo'n last op zijn schouders leggen. Laat 'm eerst maar een Tour uitrijden met alles erop en eraan.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:35 schreef Mani89 het volgende:
De Gees was anders kansloos in Californië en Zwitserland, ik snap niet op basis waarvan we vertrouwen in hem moeten hebben.
Op basis van niks. Kelderman is de enige met de potentie voor de top 10 in dit veld en hij mag die druk best opgelegd krijgen op basis van zijn prestaties de laatste paar jaar.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Voor plek 6 t/m 10 is ie één van de kandidaten.
Potentie heeft ie zeker al is het ook geen top 5 materiaal voor een Tour. Maar niet in zijn eerste Tour.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op basis van niks. Kelderman is de enige met de potentie voor de top 10 in dit veld en hij mag die druk best opgelegd krijgen op basis van zijn prestaties de laatste paar jaar.
Nou wie zal het zijn?twitter:TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40.........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
Ik ga voor Westraquote:Op zondag 5 juli 2015 21:44 schreef Max23 het volgende:
Nou wie zal het zijn?twitter:TheRaceRadio twitterde op zondag 05-07-2015 om 09:30:40.........Dutch GC contender with a Biopassport profile that looks like stage 12 reageer retweet
Hoeft toch niet per se in dit topic?quote:Op zondag 5 juli 2015 21:44 schreef Max23 het volgende:
Vuelta vorig jaar dan.. Maar dit jaar is het voorlopig niet veel nee, al was Romandië helemaal niet slecht na zo'n lange periode niet koersen.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op basis van niks. Kelderman is de enige met de potentie voor de top 10 in dit veld en hij mag die druk best opgelegd krijgen op basis van zijn prestaties de laatste paar jaar.
Hoezo het hele klassement verneukt ? 96% van de renners die gisteren vooraan waren zitten in bergetappe's in een bus, het is allemaal zo opgeblazen in de media. Voor een goed klassement -ook voor Kelderman- is nog niks verloren.quote:Op zondag 5 juli 2015 20:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het hele klassement verneukt door een slapende Kelderman. Ongelofelijk. Zn ploegmaats zullen blij met m zijn.
Als ie in die groep van zo'n beetje alle klassementsrenners behalve Froome, Contador en Van Garderen had gezeten was er niets aan de hand geweest. Nu heeft ie op al zijn 'concurrenten' al minimaal 3 minuten achterstand.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Hoezo het hele klassement verneukt ? 96% van de renners die gisteren vooraan waren zitten in bergetappe's in een bus, het is allemaal zo opgeblazen in de media. Voor een goed klassement -ook voor Kelderman- is nog niks verloren.
Ach, er gaat nog volop langs de Noord-Franse kust gefietst worden en 3 minuten in de bergen is niks, zeker niet als ze ook een slechte dag hebben daar.quote:Op maandag 6 juli 2015 13:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie in die groep van zo'n beetje alle klassementsrenners behalve Froome, Contador en Van Garderen had gezeten was er niets aan de hand geweest. Nu heeft ie op al zijn 'concurrenten' al minimaal 3 minuten achterstand.
Of Kruijswijk zelf gewoon...quote:Op maandag 6 juli 2015 13:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Kelderman moet gewoon een Kruijswijkje doen nu.
Mja, die 3 minuten gaat in Parijs misschien 1 plekje schelen uiteindelijk..quote:Op maandag 6 juli 2015 13:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie in die groep van zo'n beetje alle klassementsrenners behalve Froome, Contador en Van Garderen had gezeten was er niets aan de hand geweest. Nu heeft ie op al zijn 'concurrenten' al minimaal 3 minuten achterstand.
En bij de juiste uitvallers is dat het verschil tussen podium of niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, die 3 minuten gaat in Parijs misschien 1 plekje schelen uiteindelijk..
Dat is sowieso al een niet realistische verwachting bij Keldermanquote:Op maandag 6 juli 2015 14:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En bij de juiste uitvallers is dat het verschil tussen podium of niet.
Als hij een keer een ronde niet valt zie ik hem dat best doen als er een paar top 10 renners uitvallen. En er vallen elk jaar potentiële podium kandidaten weg.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is sowieso al een niet realistische verwachting bij Kelderman
Prima ja, hij is nu eenmaal niet zo explosief.quote:
Wat ook heel logisch is. Kelderman moet in zijn 1e Tour leren en durven (en niet teveel vallen), Kruiswijk zou sowieso niet voor het klassement moeten gaan na de Giro en kijken of ie nog wat leuks kan doen in het 2e deel van de Tour (bergen).quote:Op maandag 6 juli 2015 18:30 schreef Blik het volgende:
Prima, nog 1 kopman over. Rest mag knechten of voor etappe gaan
Als het een beetje meezit ook nog wel hoog in de top 10. Er vallen ook altijd wel wat hoger ingeschatte renners weg.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:35 schreef Mani89 het volgende:
Als Gesink morgen overleeft kan hij voor een top 15 plek gaan.
Klopt. En Flens.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
ze hadden ook Brian Bulgaç mee moeten nemen
Het zit Gesink bijna nooit mee in een grote ronde. Zelfs in het jaar dat hij zijn best klassering haalde in de TDF ging hij hard onderuit.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit ook nog wel hoog in de top 10. Er vallen ook altijd wel wat hoger ingeschatte renners weg.
De Tank belichaamt alles wat er fout zit binnen lotto jumbo.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Haten op De TankDan snap je er helemaal niks van
Niet vallen is ook een kwaliteit. Zie Sagan, die valt nooit terwijl hij zich altijd in gevaarlijke massasprints begeeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het zit Gesink bijna nooit mee in een grote ronde. Zelfs in het jaar dat hij zijn best klassering haalde in de TDF ging hij hard onderuit.
Verstandigste uitspraak die ik tot nu toe gelezen heb op dit subforum. Hulde.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:00 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
De Tank belichaamt alles wat er fout zit binnen lotto jumbo.
"meedoen is belangrijker dan winnen"
Domste uitspraak ooit binnen dit forum, hulde.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:00 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
De Tank belichaamt alles wat er fout zit binnen lotto jumbo.
"meedoen is belangrijker dan winnen"
Je weet zeker dat je je niet laat leiden door chauvinisme?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Domste uitspraak ooit binnen dit forum, hulde.
Als er een is die drie weken lang de ballen uit z'n broek rijdt is hetDe Tank
wel.
Ik zou graag eens een jaar of twee zien zonder zware blessure, ouders die overlijden, zwangere vrouwen en pasgeboren zoontjes die met spoed opgenomen moeten worden etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het zit Gesink bijna nooit mee in een grote ronde. Zelfs in het jaar dat hij zijn best klassering haalde in de TDF ging hij hard onderuit.
Ja, ik heb juist weer totaal niks met mensen als Leezer of Sinkeldam of Van der Lijke, De Kort of Timmer ofzo. Wat Nederland betreft ben ik vooral pro-Gesink/Ten Dam/Tankinkquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:12 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Je weet zeker dat je je niet laat leiden door chauvinisme?
Fijn dat je even meldt welke renners je wel en niet mag, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Tankink niks te zoeken heeft in de tour. Elk jaar maakt hij zijn kilometers volstrekt anoniem, alleen omdat het een Nederlander is komt hij nog wel eens langs in een interview of een itempje van een tourprogramma. Een willekeurige buitenlandse wielervolger zal niet eens doorhebben dat hij meedoet. We kunnen de rol van Tankink in de Tour in 1 woord samenvatten: Pelotonvulling.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik heb juist weer totaal niks met mensen als Leezer of Sinkeldam of Van der Lijke, De Kort of Timmer ofzo. Wat Nederland betreft ben ik vooral pro-Gesink/Ten Dam/Tankink
Niet iedereen die niet in beeld komt is alleen maar pelotonvulling. Jij en ik hebben beiden absoluut geen inzicht in zijn daadwerkelijke werk en hoeveel hij nou echt doet, dus we kunnen het er het beste op houden dat we beiden iets anders denken, maar we weten het allebei totaal niet natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Fijn dat je even meldt welke renners je wel en niet mag, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Tankink niks te zoeken heeft in de tour. Elk jaar maakt hij zijn kilometers volstrekt anoniem, alleen omdat het een Nederlander is komt hij nog wel eens langs in een interview of een itempje van een tourprogramma. Een willekeurige buitenlandse wielervolger zal niet eens doorhebben dat hij meedoet. We kunnen de rol van Tankink in de Tour in 1 woord samenvatten: Pelotonvulling.
Overigens doet hij me, vanwege het feit dat hij elk jaar vrijwel anoniem meerijdt in de tour denken aan een Spaanse renner van de Kelme ploeg zo'n 15-20 jaar geleden. Jose Angel Vidal reed 8 keer de Tour, reed hem 7 keer uit maar slaagde erin nooit in beeld te rijden.
Als we alle 'peletonvulling' uit de Tour houden, houden we 20 man over.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Fijn dat je even meldt welke renners je wel en niet mag, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Tankink niks te zoeken heeft in de tour. Elk jaar maakt hij zijn kilometers volstrekt anoniem, alleen omdat het een Nederlander is komt hij nog wel eens langs in een interview of een itempje van een tourprogramma. Een willekeurige buitenlandse wielervolger zal niet eens doorhebben dat hij meedoet. We kunnen de rol van Tankink in de Tour in 1 woord samenvatten: Pelotonvulling.
Overigens doet hij me, vanwege het feit dat hij elk jaar vrijwel anoniem meerijdt in de tour denken aan een Spaanse renner van de Kelme ploeg zo'n 15-20 jaar geleden. Jose Angel Vidal reed 8 keer de Tour, reed hem 7 keer uit maar slaagde erin nooit in beeld te rijden.
Hij was ook de hele tijd attent, draaide zowat alle stroken bij de eerste 10 a 15 op en als het nodig was, schoof hij op een kasseistrook ook nog op. Inderdaad goed gereden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:42 schreef marcodej het volgende:
Goed gereden van Gesink, zo groot was de eerste groep helemaal niet.
Maar dat komt ook door;quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij was ook de hele tijd attent, draaide zowat alle stroken bij de eerste 10 a 15 op en als het nodig was, schoof hij op een kasseistrook ook nog op. Inderdaad goed gereden.
dat zullen de bergen moeten uitwijzen. Vorm lijkt wel groeiende sinds California.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:12 schreef TLC het volgende:
Op welk niveau zit Gesink nu eigenlijk ? is hij weer een beetje de oude aan het worden ?
Nog weinig over te zeggen. De eerste Alpenrit gaat alles zeggen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:12 schreef TLC het volgende:
Op welk niveau zit Gesink nu eigenlijk ? is hij weer een beetje de oude aan het worden ?
Inmiddels de recordhouder lek rijden in kasseienkoersen, denk ik zoquote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:24 schreef DeeBee het volgende:
Vanmarcke.
Staat echt met tranen in z'n ogen ongeveer, ook wel te begrijpen.
Kampioen lekrijdenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Inmiddels de recordhouder lek rijden in kasseienkoersen, denk ik zo.
Wat heeft die jongen de wind tegen gehad zeg. Het krijgen van kindjes is uiteraard geen tegenwind, maar het ging allemaal niet zonder slag of stoot inderdaad.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een jaar of twee zien zonder zware blessure, ouders die overlijden, zwangere vrouwen en pasgeboren zoontjes die met spoed opgenomen moeten worden etc.
http://www.cyclingnews.co(...)ll-in-stage-19-crashquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:01 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Niet vallen is ook een kwaliteit. Zie Sagan, die valt nooit terwijl hij zich altijd in gevaarlijke massasprints begeeft.
Die reactiesquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar dat komt ook door;
Gesink: "Ik ben ook best wel een goede renner"
twitter:TourDeJose twitterde op woensdag 08-07-2015 om 20:49:07Wilco Kelderman suffers from back injury from Monday's crash. "I hope it's nothing but it feels bad." #TDF reageer retweet
Misschien is het wel einde carriére!quote:
Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Misschien is het wel einde carriére!
Beter halen ze hem voor de bergen er uit. Hij is nog jong, volgend jaar beter. Tourdruk is gewoon teveel voor die jongen....quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:01 schreef aesop het volgende:
Hopelijk komt ie erdoorheen de komende dagen. Hier kun je je meten met de besten. Op deze leeftijd moet ie toch een keer mee hebben gedaan.
Als zijn rug echt stevig opspeelt dan is dat inderdaad de beste keuze. Maar bij de ploegleiding zijn ze er goed in om renners met gemangeld lichaam te lang te laten door rijden. Neem een renner tegen zichzelf in bescherming en overtuig hem niet meer verder te gaan. Meeste renners gaan toch door, zelfs met meerdere breuken in de botten. Nu heeft Kelderman niks gebroken maar een slechte rug kan de rest van zijn seizoen totaal verpesten. Laat hem dan maar naar de Vuelta toewerken, troostronde maar beter dan nu verder aanmodderen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Beter halen ze hem voor de bergen er uit. Hij is nog jong, volgend jaar beter. Tourdruk is gewoon teveel voor die jongen....
Kijk maar naar de hele leiding van TLJ, allemaal van die types die jij nu opnoemt. Dus een en ander zal wel met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Is TLJ een grijze muizenploeg?
Ik bedoel er zijn maar weinig mensen met een beetje uitstraling in dit team
Gesink: mwa
Kelderman: saaie lul
Voorheen:
Mollema: saaie lul
Mentsjov: onzichtbare saaie lul
Is dit synoniem aan wielrennen of typerend voor TLJ?
En weer niet gevallenquote:Op donderdag 9 juli 2015 19:12 schreef knep het volgende:
Gheesinck weer netjes gereden, het weekend overleven en dan mag ie laten zien wat er van zijn klimkunsten over is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |