E&M is een verschrikkelijk keuzespektakel met allemaal talen en aardrijkskunde, geschiedenis en economie.quote:
Bij ons op school mag je bij C&M wiskunde C,A en B kiezen dus dat maakt niet zoveel uit. Maar ik wou misschien ook juist wiskunde B kiezen. En ja ik wist wel al dat als ik C&M zou kiezen biologie mijn keuzevak zou zijn en bij N&G aardrijkskunde.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:13 schreef Etsu het volgende:
Welke vakken zijn verplicht in E&M?
E&M heeft redelijk veel overlap met C&M.
In C&M is wiskunde C verplicht, in E&M wiskunde A.
Ik zou zeggen: C&M met tekenen, ak en geschiedenis en dan wiskunde A ipv C.
Wellicht dat je in de keuzeruimte natuurkunde en scheikunde doet. Wellicht niet je sterkste vakken, maar kom je wel binnen bij bio-studies, neem ik aan.
Daarvoor is ook vaak wiskunde B vereist, denk daaraan.
Ja E&M lijkt me zelf ook niks want ik heb ook een hekel aan economiequote:Op zondag 7 juni 2015 20:15 schreef Bowero het volgende:
[..]
E&M is een verschrikkelijk keuzespektakel met allemaal talen en aardrijkskunde, geschiedenis en economie.
Kan handig zijn, maar die vakken zijn voor weinig studies belangrijk.
Wat wil je studeren TS?
Neem trouwens Duits als keuzevak!
Doe dan biologie, natuur-/scheikunde in je keuzeruimte. Als het je teveel wordt, kan je nog schrappen.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:27 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Bij ons op school mag je bij C&M wiskunde C,A en B kiezen dus dat maakt niet zoveel uit. Maar ik wou misschien ook juist wiskunde B kiezen. En ja ik wist wel al dat als ik C&M zou kiezen biologie mijn keuzevak zou zijn en bij N&G aardrijkskunde.
quote:Op zondag 7 juni 2015 20:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Doe dan biologie, natuur-/scheikunde in je keuzeruimte. Als het je teveel wordt, kan je nog schrappen.
Ik zou voor A kiezen als je 'maar' een 6 staat voor wiskunde. Dan denk ik dat B te hoog is gegrepen. Maar je kan het proberen.
Volgens mij levert deze combi een diploma voor de beide profielen. Lijkt me ook netjes.
Idem ito: als je het via deze manier doet, en je blijkt volgend jaar beter te zijn in N&G-vakken dan in C&M-vakken, kan je C&M-vakken schrappen.
Zo houd je dus de meeste opties open.
Super bedankt voor het advies en opzoeken! Alleen het probleem is dat mijn school echt super moeilijk doet en mij sowieso geen 2 keuze vakken laat doen omdat je daarbij ons op school een 8 gemiddeld voor moet staan. En ik had er idd over na gedacht om scheikunde als keuzevak te kiezen alleen dat kan niet bij ons op school bij C&M.... Ja dit klinkt nu heel stom maar ik ben hier al over wezen praten, rooster technisch kan onze school dat niet indelen omdat over het algemeen toch geen C&M'er scheikunde kiest.... Dus nu zit ik nog steeds vast...quote:Op zondag 7 juni 2015 20:39 schreef Etsu het volgende:
http://www.wageningenur.n(...)euwe-tweede-fase.htm
Bij B dierwetenschappen ben je toelaatbaar met C&M en wiskunde A + scheikunde (kan in je keuzeruimte).
Geen biologie, geen natuurkunde.
B biologie ben je niet toelaatbaar.
B voeding ben je toelaatbaar met C&M en wiskunde C ipv A (zou toch A doen als ik jou was), biologie en scheikunde in je keuzeruimte.
Geen natuurkunde.
Samengevat:
C&M: NL, EN, FR, TE, AK, GS, WisA, BI en SK. En dan nog ANW, MA en PWS.![]()
En dan kan je eventueel biologie schrappen wil je toch dierwetenschappen doen.
En mag je in N&G wel tekenen oid nemen in de keuzeruimte? Ben je alsnog zelfde uit.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:48 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
[..]
Super bedankt voor het advies en opzoeken! Alleen het probleem is dat mijn school echt super moeilijk doet en mij sowieso geen 2 keuze vakken laat doen omdat je daarbij ons op school een 8 gemiddeld voor moet staan. En ik had er idd over na gedacht om scheikunde als keuzevak te kiezen alleen dat kan niet bij ons op school bij C&M.... Ja dit klinkt nu heel stom maar ik ben hier al over wezen praten, rooster technisch kan onze school dat niet indelen omdat over het algemeen toch geen C&M'er scheikunde kiest.... Dus nu zit ik nog steeds vast...
En ja over wiskunde heb je ook wel gelijk alleen mijn leraar zei dat het ging over welke onderdelen je goed was in wiskunde en niet welk cijfer je stond. Ik ben juist goed in meetkunde en dat soort dingen en niet echt in verhaal sommen met formules enzo.
Ja dat mag idd wel, het is echt heel raar. Ze laten de N-profielen ongeveer alles kiezen maar de M-profielen nauwelijks iets.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
En mag je in N&G wel tekenen oid nemen in de keuzeruimte? Ben je alsnog zelfde uit.
Wat mag je wel nemen als keuzevak?
Ga naar die school.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:53 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
Het probleem ligt eigenlijk echt veel meer bij mijn school zelf dan bij de profielen. Op een andere middelbare school ( dichter in de buurt ) kan je gewoon N&G kiezen met biologie, scheikunde en dan kiezen tussen ak of na plus dan nog een keuze vak. Dan had ik wel gewoon N&G kunnen doen met scheikunde ( dan is het i.i.g een moeilijk vaak ipv 2 ) maarja dat gaat dus niet..
Dan kies je toch N&G met tekenen of een vak uit het C&M-profiel dat jij leuk vindt.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:54 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Ja dat mag idd wel, het is echt heel raar. Ze laten de N-profielen ongeveer alles kiezen maar de M-profielen nauwelijks iets.
En ja Biologie, duits, economie, M&O, we hebben verder ook geen muziek of filosofie ofzo dus veel keus is er niet.
Ja dat zeiden mijn ouders ookal jammer genoeg is die school echt vreselijkquote:Op zondag 7 juni 2015 20:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ga naar die school.
Anders heb ik ook geen oplossingen meer voor je en moet je echt op je gevoel uit gaan. Wat wil ik? Wat kan ik? En dan zou ik bij C&M terechtkomen.
Ja dan zou ik N&G met Aardrijkskunde kiezen alleen dan heb ik dus bio, na, schei, wis A en ak... Is dat te doen als je eigenlijk niet heel erg goed bent in de bèta vakken?quote:Op zondag 7 juni 2015 20:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan kies je toch N&G met tekenen of een vak uit het C&M-profiel dat jij leuk vindt.
Dan ben je alsnog toelaatbaar voor beide B's in een van mijn posts hierboven.
Enige struikelblokken zijn scheikunde en natuurkunde eventueel.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:04 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Ja dat zeiden mijn ouders ookal jammer genoeg is die school echt vreselijk
[..]
Ja dan zou ik N&G met Aardrijkskunde kiezen alleen dan heb ik dus bio, na, schei, wis A en ak... Is dat te doen als je eigenlijk niet heel erg goed bent in de bèta vakken?
Heb je dan misschien nog tips voor die vakken alvast voor volgend jaar? Ze zeggen namelijk dat de overstap naar de bovenbouw heel groot is. En haha dankjequote:Op zondag 7 juni 2015 21:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Enige struikelblokken zijn scheikunde en natuurkunde eventueel.
Je mag na je examen een vier of twee vijven staan (als je daar tegenover een acht hebt, en dat lijkt me best niet lastig voor jou gezien je lijst).
Nope, ik heb die vakken niet gevolgd.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:20 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Heb je dan misschien nog tips voor die vakken alvast voor volgend jaar? Ze zeggen namelijk dat de overstap naar de bovenbouw heel groot is. En haha dankje![]()
Maar het is dus ook echt zo dat je niet heel veel kan met C&M of wel?
Ja klopt dat is ook zo maar is biologie echt niet te doen zonder scheikunde of gewoon moeilijker? Ik wil toch wel sowieso biologie als keuze vak kiezen.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:23 schreef laiveneertiekje het volgende:
Waar je ook mee op moet letten is zeker als je bio als vrije keuzevak kiest dat je op een gegeven moment onderwerpen krijgt die zeer scheikundig zijn. Dat is dan lastig op te pikken. En met een EM/CM profiel scheikunde kiezen is toch vaak lastig omdat de manier van denken bij scheikunde verschilt met die van de meeste alpha vakken.
Ow okee, welke vakken heb jij dan wel gevolgd? Ja ik ga ook sowieso geen wiskunde C doen en bedankt!quote:Op zondag 7 juni 2015 21:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nope, ik heb die vakken niet gevolgd.
Maar SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic hier kan je wel vragen stellen.
En geen idee, de baankansen liggen daar wel een stuk lager, en met wis C kan je niet veel.
Succes.
Ik ben barslecht in natuurkunde-/scheikunde en in talen. Dus werd het snel E&M met M&O, AK, MAW en INF.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:29 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Ow okee, welke vakken heb jij dan wel gevolgd? Ja ik ga ook sowieso geen wiskunde C doen en bedankt!
Moeilijker. Er komt gewoon een stuk waar je het als je geen sk hebt lastiger oppakt. Waar ik werk raden wij de combi wel aan. Er zijn wel uitzonderingen die het zonder proberen. Dit altijd wel in overleg met de docent.quote:Op zondag 7 juni 2015 21:29 schreef BlauweEenhoorn3 het volgende:
[..]
Ja klopt dat is ook zo maar is biologie echt niet te doen zonder scheikunde of gewoon moeilijker? Ik wil toch wel sowieso biologie als keuze vak kiezen.
[..]
Ow okee, welke vakken heb jij dan wel gevolgd? Ja ik ga ook sowieso geen wiskunde C doen en bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |