Ja joh, je kent zelf de opvattingen van de Watchtower niet eens. De Bijbel voorspelt dat christenen in het einde der dagen vervolgd zullen worden, en JG's zijn de enige echte christenen. Dus die worden vervolgd, want zo staat het geschreven. Zie ook de bagger die bianconeri hier neerploft.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Bij jou heb ik even geteld tot 10, anders had ik je zelf opgeflikkerd vanuit hier.
Nergens heb ik beweerd dat we worden vervolgd. Dat heb jij er zelf van gemaakt. Niet de WT.
Okayyyy, rustig maar. Pilletje?quote:Op maandag 15 juni 2015 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zullen JGs toch eens moeten gaan nadenken over wat in de ogen van de mensen waarbij jullie aanbellen een goede reden zou kunnen zijn om aan te bellen. Want gewoon zeggen 'ik vind het geen probleem dat mensen waarbij wij aanbellen geen goede reden zien in de Bijbel' is echt geen oplossing. Het is precies dat wat mensen stoort.
[..]
De meeste mensen hebben helemaal geen zin in een discussie over of dat wel of niet asociaal is. Die zeggen gewoon datgene waarvan ze denken dat het het gesprek zo kort mogelijk houdt.
En zoals gezegd: verwachten dat mensen aangeven niet te willen gestoord door jullie is direct vergelijkbaar met het opt-out systeem voor telemarketeers. Het is het probleem neerleggen bij de mensen die het probleem niet veroorzaken. En dat is, zachtgezegd, niet netjes.
[..]
Dat probeer ik uit alle macht, echt. Ik blijf het asociaal vinden. Je stoort mensen ermee, je weet dat je mensen ermee stoort, en toch gaan jullie daarmee door. Hoe is dat iets anders dan asociaal?
[..]
Wat mij misschien nog het meeste stoort zijn de eindeloze pogingen om te doen alsof JGs niet zelf dit probleem veroorzaken. Mensen zouden maar begrip moeten tonen, mensen moeten maar aangeven dat ze het niet willen, etc. Nee!!!
Interessantquote:Op maandag 15 juni 2015 18:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben niet geirriteerd, ik vind dat soort gesprekken juist wel leukMaar ik snap heel goed dat anderen dat wel zijn.
Zoals je zelf schrijft: in het einde der dagen.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja joh, je kent zelf de opvattingen van de Watchtower niet eens. De Bijbel voorspelt dat christenen in het einde der dagen vervolgd zullen worden, en JG's zijn de enige echte christenen. Dus die worden vervolgd, want zo staat het geschreven. Zie ook de bagger die bianconeri hier neerploft.
Je doet echt alsof JG elke dag bij je komen en de helft van je vrije tijd verstoren.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:51 schreef Molurus het volgende:
Maar om dan toch nog, uit alle macht, een poging te doen me in JGs te verplaatsen:
Als ik nou het doel had om de JG religie te promoten, dan werkt langs de deuren gaan eenvoudig niet. Het heeft op geen enkele manier het gewenste resultaat. Alle statistieken spreken tegen dat dat zou werken.
Ik zou dan eerder proberen om wat boeken te schrijven of tv documentaires te maken die enigszins tot de verbeelding spreken. Die een kans maken om interesse bij mensen te wekken.
Maar goed, ik begrijp dat die hele strategie onderdeel is van de geloofsopvattingen. Daar kan ik verder echt niets mee.
Die post ging nou een keer niet over de irritatie die jullie oproepen, maar over de effectiviteit van de strategie om zieltjes te winnen.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Je doet echt alsof JG elke dag bij je komen en de helft van je vrije tijd verstoren.
Zo erg doe je het voorkomen en als ik dan denk dat jullie ons niet mogen, dan heb ik weer overdreven...
Ik mezelf slachtofferrol? Dat zeg jij?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die post ging nou een keer niet over de irritatie die jullie oproepen, maar over de effectiviteit van de strategie om zieltjes te winnen.
Waarom blijf je jezelf die slachtofferrol aanmeten? Is het een poging om het vooral niet over de inhoud te hebben?
Nogmaals: het gebrek aan populariteit van JGs is niet mijn probleem.
Waarom zou ik iets moeten doen aan de bekeringsdrang van JGs? Kun je me dat uitleggen?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
Tja, dan zit er niet anders op dan ermee leren leven. Zo zijn er talloze dingen waar mensen zich aan irriteren. Dus of je doet er zelf iets aan of je laat het langs je heen gaan.
Hoe vaak komen ze bij jou? Zeg me.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets moeten doen aan de bekeringsdrang van JGs? Kun je me dat uitleggen?
Het is een beetje alsof ik langs de huizen ga met een doos eieren en een ei tegen elke voordeur gooi - ja dat vind ik ontzettend leuk - en vervolgens mijzelf verdedig met "ja, hadden ze maar moeten aangeven dat ze dat niet willen".
Dit laatste is natuurlijk een karikatuur, een zogenaamde ad absurdum.Maar het komt wel op hetzelfde neer. Je doet iets dat mensen niet willen, je weet ook dat ze dat niet willen, en je doet het dan toch met als verdediging 'doe er zelf iets aan'. Whut??
Ga je nog in op het idee om maar boeken te gaan schrijven of docu's te maken, ipv een strategie te hanteren die aantoonbaar niet werkt?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik mezelf slachtofferrol? Dat zeg jij?
-->quote:Op maandag 15 juni 2015 19:09 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hoe vaak komen ze bij jou? Zeg me.
Totaal irrelevant. Of je het nou 1 keer doet of 100 keer, het is elke keer even asociaal.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:00 schreef ems. het volgende:
Een straatverkoper is ook vervelend. Of hij nou 1 of 100 keer langskomt.
Dit is gewoon niet begrijpen waar de irritatie vandaan komt.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:11 schreef Hexxenbiest het volgende:
En het is niet iets doen aan hun bekeringsdrang, maar aan jouw irritatie!
Grapje zeker? Volgens Watchtower-doctrine zitten we al sinds 1914 in het eind der tijden...quote:Op maandag 15 juni 2015 18:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Zoals je zelf schrijft: in het einde der dagen.
Maar we zijn nog niet vervolgd. Als dat gebeurt, dan pas is het einde nabij.
Nu zijn wij alleen maar een bron van irritaties
Er zijn al boeken. Wist je dat niet? Tsjong!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ga je nog in op het idee om maar boeken te gaan schrijven of docu's te maken, ipv een strategie te hanteren die aantoonbaar niet werkt?
Of is dat te lastig?
Maar animatiefilmpjes waarin kinderen worden geleerd dat je geen cadeautjes mag aannemen, dat is wel oké?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Er zijn al boeken. Wist je dat niet? Tsjong!
Docu's doen we niet aan, dat is werelds.
Wat bedoel je met aantoonbaar niet werkt? Ik was JG gewirden doir die strategie die aantoonbaar niet werkt. And ik ben niet de enige!
Babe, jij en ik hebben het over verschillende dingen. Oke, we leven in eind der tijden, algemeen. Maar we zijn nog niet vervolgd. Wanneer dat gebeurt, dan is armageddon heel dichtbij.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grapje zeker? Volgens Watchtower-doctrine zitten we al sinds 1914 in het eind der tijden...
Ben jij überhaupt wel een Jehovah's getuige?
Welke cadeautjes en van wie?quote:Op maandag 15 juni 2015 19:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar animatiefilmpjes waarin kinderen worden geleerd dat je geen cadeautjes mag aannemen, dat is wel oké?
Weinig succesvol dan kennelijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Er zijn al boeken. Wist je dat niet? Tsjong!
Ach ja... we zitten wel op internet, maar docu's doen we niet aan.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
Docu's doen we niet aan, dat is werelds.
Er zijn er maar 30,000 in Nederland. Het is verleidelijk om je dood te staren op enkele gevallen waarin het heeft gewerkt, maar dan vergeet je de grote hoeveelheid mensen die juist niet JG zijn geworden dankzij dat opdringerige gedrag.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat bedoel je met aantoonbaar niet werkt? Ik was JG geworden door die strategie die aantoonbaar niet werkt. And ik ben niet de enige!
Een verwijzing naar iets dat al was gezegd voordat je de vraag stelde, en wat je vraag volkomen overbodig maakt.quote:
Facepalm...quote:Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een verwijzing naar iets dat al was gezegd voordat je de vraag stelde, en wat je vraag volkomen overbodig maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |