SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
@PizzaMizzaquote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:50 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus precies het onzin dat deze topics kapotmaakt.
Stop met je irrationele partisanisme. Je PDK is niet zo glorieus als je claimt, en haar oppositie is niet zo duivels als je claimt. Ik kan ook 20 foto's erbijhalen van Barzani (vader en zoon) en Saddam, die zijn gemaakt na onderhandelingen, staakt-het-vuren etc. Een burgeroorlog is een andere scenario dan een rechtbank, en in die zelfde burgeroorlog waar je op doelt heeft Barzani Saddam uitgenodigd om Erbil over te nemen. Tijdens diezelfde overname hadden de Baathisten de hoofdkantoor van de Iraakse oppositie in Erbil kapot gemaakt, data meegenomen en zo de dissidente Iraakse oppositie beweging gelimineerd. Dat is pas verraad. Echter is dit allemaal irrelevante geschiedenis.
Ik verzoek je om te stoppen met het verspreiden van je haatvolle onzinberichten.
Barzani is een ware strateeg. Hij heeft 100% Iranic-bloed door zijn aderen lopen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:50 schreef ChanceThePepper het volgende:
Stop met je irrationele partisanisme. Je PDK is niet zo glorieus als je claimt, en haar oppositie is niet zo duivels als je claimt. Ik kan ook 20 foto's erbijhalen van Barzani (vader en zoon) en Saddam, die zijn gemaakt na onderhandelingen, staakt-het-vuren etc. Een burgeroorlog is een andere scenario dan een rechtbank, en in die zelfde burgeroorlog waar je op doelt heeft Barzani Saddam uitgenodigd om Erbil over te nemen. Tijdens diezelfde overname hadden de Baathisten de hoofdkantoor van de Iraakse oppositie in Erbil kapot gemaakt, data meegenomen en zo de dissidente Iraakse oppositie beweging gelimineerd. Dat is pas verraad. Echter is dit allemaal irrelevante geschiedenis.
UAE heeft die milities gewoon als terroristen bestempeld hoor. Al komt het van Tumblr, feit is die milities staan overal als terroristen bestempeld. Ik denk dat PUK-ba'athisten en shiitische milities nog veel kunnen leren van KDP.quote:
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
UAE heeft die milities gewoon als terroristen bestempeld hoor. Al komt het van Tumblr, feit is die milities kunnen geen internationale betrekkingen handig opvoeren. Ik denk dat PUK-ba'athisten en shiitische milities nog veel kunnen leren van KDP.
http://weekly.ahram.org.e(...)i-Shia-militias.aspx
Leuk h, cognitieve dissonantie!quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Barzani is een ware strateeg. Hij heeft 100% Iranic-bloed door zijn aderen lopen.
Hij wist hoe hij 2 vliegen in 1 klap moest raken. Hij gebruikte Saddam en ba'athisten om de PUK aan te vallen, en zat zelf lekker toe te kijken. 2 ratten die elkaar afslachten, en daarna kwam de KDP die vervoglens de wapens weer meenam nadat ba'athisten en puk elkaar hadden afgeslacht. Hoezo zou je moeite doen en je eigen soldaten riskeren als je ook anderen voor je kan laten vechten? Barzani en KDP hebben daarna Erbil weer lekker ingenomen.
Dat heet een strategie. Je laat je vijanden tegen elkaar vechten, en wanneer ze elkaar hebben verzwakt, laat jij je kracht zien en heers je over beide. Verdeel en heers. Hier een artikel als je meer erover wilt weten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_and_rule
Niemand heeft het over helden. Denk je dat het een heldendaad is om business te doen met Qatar en UAE? Daar gaat het niet om. Gaat erom dat KDP een wereldpartij is terwijl PUK en shiitische milities alleen Iran achter zich hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]Het feit dat je andere groeperingen zwart moet maken om je eigen held goed over te laten komen zegt al genoeg..
Een echte held hoeft anderen niet zwart te maken.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niemand heeft het over helden. Denk je dat het een heldendaad is om business te doen met Qatar en UAE? Daar gaat het niet om. Gaat erom dat KDP een wereldpartij is terwijl PUK en shiitische milities alleen Iran achter zich hebben.
Soms moet je even lijden om daarna te herrijzen. Zoals ik al zei, KDP paste 'verdeel en heers' toe. Zowel PUK als Saddam werden zwakker en KDP steeg. Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klapquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Leuk h, cognitieve dissonantie!
Ondertussen moest half Erbil vluchten, lijdt de bevolking en de Iraakse(niet-koerdische) oppositiebeweging en is de legitimiteit verdwenen van de PDK om meer invloed te krijgen. Dit is ze vergeven en vergeten. Maar je gaat me nou niet vertellen dat het hebben van principes verraad is, en het het niet hebben van principes strategie is.
ahh... Barzani zorgt ervoor dat Koerden in een oorlog belanden en PUK is de boosdoener? klinkt logischquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Soms moet je even lijden om daarna te herrijzen. Zoals ik al zei, KDP paste 'verdeel en heers' toe. Zowel PUK als Saddam werden zwakker en KDP steeg. Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klap).
Na de Koerdische burgeroorlog begon KDP te herrijzen en veroverde zij het hart van de meerderheid v/d Koerdische bevolking. PUK daarentegen was vooral bezig om Irak blij te houden en Talabani kon niet wachten totdat hij zichzelf Irakees kon noemen.
Turkije, Saddam, PUK, PKK, allemaal kwamen ze er slechter vanaf en KDP steeg. Zo doe je business.
PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens een nieuwe partij te starten die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht wilde slopen. KDP is de ware Koerdische partij.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
ahh... Barzani zorgt ervoor dat Koerden in een oorlog belanden en PUK is de boosdoener? klinkt logisch
Jij denkt dat een van de machtigste mannen van de VS 'zomaar naar een meeting' gaat?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand al iets gehoord over een voorval waarbij John Kerry is neergeknalt door een ISIS dude tijdens een meeting?
Gaan geruchten dat hij zowat dood is, officile verhaal is dat hij is gevallen met fietsen.
Iemand
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand al iets gehoord over een voorval waarbij John Kerry is neergeknalt door een ISIS dude tijdens een meeting?
Gaan geruchten dat hij zowat dood is, officile verhaal is dat hij is gevallen met fietsen.
Iemand
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens een nieuwe partij te starten die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht wilde slopen. KDP is de ware Koerdische partij.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiren mij niet.
wat moet daar grappig aan zijn? KDP is ook de ware Koerdische partij, maar dat betekent niet dat ik zomaar achter ze sta. Ik ben 1) geen koerd en 2) ik steun het Koerdische volk.quote:
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Niemand heeft het over helden. Denk je dat het een heldendaad is om business te doen met Qatar en UAE? Daar gaat het niet om. Gaat erom dat KDP een wereldpartij is terwijl PUK en shiitische milities alleen Iran achter zich hebben.
Mullah Mustafa, wie ongetwijfeld je held is, steunde de Shah van Iran toen hij uit Iraaks Koerdistan was gevlucht en werd opgevangen door de Shah. Ja, hij steunde de Shah van Iran tegen de Koerdische beweging in Iran omdat: 'De Koerden uit Iran nog niet klaar zijn voor opstand, Irak eerst'.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
PUK pleegt al veertig jaar haat en verraad. Zij begonnen als eerste met verdeeldheid door opeens met een nieuwe partij te beginnen die daarna ook nog eens alle Koerdische aspiraties voor zelfbeschikkingsrecht sloopte.
Dat heet strategie. Hij heeft gelijk. Je kunt niet zomaar tegen iedereen vechten. En PUK steunt anno 2015 Iran volledig. Sterker nog, PUK vervult Iran's proxy-taken in de krg.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:20 schreef ChanceThePepper het volgende:
Mullah Mustafa, wie ongetwijfeld je held is, steunde de Shah van Iran toen hij uit Iraaks Koerdistan was gevlucht en werd opgevangen door de Shah. Ja, hij steunde de Shah van Iran tegen de Koerdische beweging in Iran omdat: 'De Koerden uit Iran nog niet klaar zijn voor opstand, Irak eerst'.
Ah, dus ze stoppen met het tribalisme, om vervolgens een andere tribal-clan(Talabani) op te richten?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:20 schreef ChanceThePepper het volgende:
De PUK is ontstaan vanuit de PDK door de intellectuelen, stedelingen en patriotten die schoon genoeg hadden van Barzani's tribalisme op het moment dat Barzani zelfs gestopt was met de Koerdische strijd en naar Iran ging. Is het verraad om door te gaan met het eisen van onvervreemdbare rechten? Stop ff met het ophemelen van de PDK, ze hebben genoeg bloed aan hun handen.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:17 schreef PizzaMizza het volgende:
KDP is ook de ware Koerdische partij, maar dat betekent niet dat ik zomaar achter ze sta. Ik ben 1) geen koerd en 2) ik steun het Koerdische volk.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:04 schreef PizzaMizza het volgende:
Bovendien wist Barzani ook de PKK-dreiging uit te schakelen door het Turkse leger en PKK te laten vechten(weer 2 vliegen in 1 klap ).
Slapen in de paleis van de Shah, terwijl je soortgenoten worden kapotgemaakt is geen strategie.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat heet strategie. Hij heeft gelijk. Je kunt niet zomaar tegen iedereen vechten en stoer doen. Je moet het goed aanpakken.
[..]
Ah, dus ze stoppen met het tribalisme, om vervolgens een andere tribal-clan(Talabani) op te richten?![]()
Begrijp me niet verkeerd, de PUK soldaten zijn strijders. Zij strijden. Maar PUK politici en leiders zijn corrupte Irakezen.
twitter:AlFayth twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:00:02My colleague, call me now and said that international coalition bombed Iraqi forces at Camp 3 km from #Fallujah http://t.co/bI9XppbzBG reageer retweet
Inderdaad, dus waarom vermoordde PUK onschuldige Koerden terwijl Talabni fruit zat te eten en wijn zat te drinken, om zichzelf vervolgens Irakees te noemen? Zijn die Koerdische martelaren die zijn gemarteld en vermoord door PUK dan minder waard dan de Iraakse president Talabani? Hoezo mag hij fruit eten en dik worden maar moeten 18 jarige Koerden het graf in?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
Slapen in de paleis van de Shah, terwijl je soortgenoten worden kapotgemaakt is geen strategie.
Vandaar dat Talabani-clan al sinds oprichting de partij regeert.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
Binnen de PUK is er in de loop van tijd helaas nepotisme gekomen, maar daar is zeker niet de hele partij aan schuldig.
Nee, het is dat er in de KDP helemaal geen behoefte was aan een afscheiding zoals Gorran omdat KDP patriotten zijn. Gorran-leden hadden al snel door dat PUK vooral een Iraakse partij was die weinig had met Koerdisch nationalisme.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
Binnen de PDK is er altijd tribalisme (en nepotisme) geweest. Dat Gorran, oorspronkelijk een PUK hervorm beweging alvorens ze onafhankelijk werden, het zo ver heeft kunnen schoppen binnen de PUK en er binnen de PDK geen vergelijkbare beweging ontstond is omdat de PDK haar macht en corruptie veel strakker in handen heeft en dissidentie harder bestraft wordt, daarnaast worden haar 'trouwere leden' harder beloond. Dat is zeker ideaal?
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:32 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AlFayth twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 16:00:02My colleague, call me now and said that international coalition bombed Iraqi forces at Camp 3 km from #Fallujah http://t.co/bI9XppbzBG reageer retweet
Ik weiger ook maar 1 post verder vuil te maken aan jou en je onzin, aangezien jij nog steeds je Koerdische afkomst ontkent. Dt is pas verraad.quote:
welke Koerdische afkomst? Ik ben uitgemaakt voor Jood, Koerd, Surinamer, Amerikaan, Albanier, wat nog?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:38 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik weiger ook maar 1 post verder vuil te maken aan jou en je onzin, aangezien jij nog steeds je Koerdische afkomst ontkent. Dt is pas verraad.
wat is dat nu weer voor vreemde logica.. jij staat niet achter de koerden, jij staat achter Barzani's clickquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
welke Koerdische afkomst? Ik ben uitgemaakt voor Jood, Koerd, Surinamer, Amerikaan, Albanier, wat nog?
waarom beticht niemand iemand anders ervan Arabier te zijn, als diegene achter Assad staat, maar ben ik wel een koerd als ik achter Koerden sta?
twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 17:44:40Christian Hashd group Kata'ib Babylon's leader Rayan al-Kaldani meets Badr leader Hadi al-'Amiri near Samarra, #Iraq. http://t.co/u2YGdm575p reageer retweet
Barzani is de beste optie voor de Koerden op dit moment.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor vreemde logica.. jij staat niet achter de koerden, jij staat achter Barzani's click
Je kan niet onschuldig zijn als minister van informatie en minister van buitenlandse zaken. Hij was degene die op het wereldtoneel alles ging goedpraten en bij elkaar liegen. Los daarvan heeft die man een leuke rijke leven gehad met zijn dikke sigaren terwijl miljoenen Irakezen aan het lijden waren als gevolg van de acties van het regime. Tariq Aziz was jarenlang de meest publieke gezicht van Saddams regime, en niks minder dan een Ba'ath gangster.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:13 schreef vigen98 het volgende:
Die reacties van dat Tariq Aziz mede verantwoordelijk is voor 1 miljoen doden![]()
![]()
Beter ga je feiten terugkijken en dan weet je dat hij een diplomaat was geen militair, hij heeft niemand vermoord, tijdens de rechtszaak zei Saddam zelfs dat hij volledig onschuldig was. Hij heeft niets met doden te maken hij was gewoon een diplomaat.
Hij heeft geen bevelen gegeven voor mensen doden, hij was gewoon een diplomaat die het nieuws buiten bracht, je kan hem niet de schuld geven wat Saddam deedquote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Je kan niet onschuldig zijn als minister van informatie en minister van buitenlandse zaken. Hij was degene die op het wereldtoneel alles ging goedpraten en bij elkaar liegen. Los daarvan heeft die man een leuke rijke leven gehad met zijn dikke sigaren terwijl miljoenen Irakezen aan het lijden waren als gevolg van de acties van het regime. Tariq Aziz was jarenlang de meest publieke gezicht van Saddams regime, en niks minder dan een Ba'ath gangster.
Hij is medeverantwoordelijk. Hij heeft bij de VN en andere organisaties keihard gelogen over Saddam, heeft genocides ontkent, wist alle tijd van Saddam's gruwelheden.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:13 schreef vigen98 het volgende:
Die reacties van dat Tariq Aziz mede verantwoordelijk is voor 1 miljoen doden![]()
![]()
Beter ga je feiten terugkijken en dan weet je dat hij een diplomaat was geen militair, hij heeft niemand vermoord, tijdens de rechtszaak zei Saddam zelfs dat hij volledig onschuldig was. Hij heeft niets met doden te maken hij was gewoon een diplomaat.
Nee, hij zag zichzelf nog steeds als Assyrir maar om zijn mede baathisten blij te maken heeft hij zijn naam veranderd, anders had hij ook zijn religie veranderd maar dat deed hij niet want hij weet dat hij een Assyrir isquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hij is medeverantwoordelijk. Hij heeft bij de VN en andere organisaties keihard gelogen over Saddam, heeft genocides ontkent, wist alle tijd van Saddam's gruwelheden.
Jij beschermt hem gewoon omdat hij een Assyrier/Chaldean was, maar hij zag zichzelf als Arabier, niet als Assyrier.
Gozer, ga eens zijn quotes lezen. Hij heeft het altijd over de Arabische wereld en hoe de Arabieren dit en dat. Hij maakte zelfs een vergelijking tussen Koerden en Kirkuk, en Arabieren en Andalusie.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, hij zag zichzelf nog steeds als Assyrir maar om zijn mede baathisten blij te maken heeft hij zijn naam veranderd, anders had hij ook zijn religie veranderd maar dat deed hij niet want hij weet dat hij een Assyrir is
http://www.aina.org/news/20150604164813.htm,quote:ISIL Wins Support From Iraq's Sunni Tribes.
A number of Sunni tribal sheikhs and tribes in Iraq's Anbar province have pledged allegiance to the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group.
The sheikhs and tribal leaders made the pledge on Wednesday in Fallujah in a statement read out by Ahmed Dara al-Jumaili, an influential sheikh, after a meeting.
Al Jazeera's Imran Khan, reporting from Baghdad, said it was not yet clear if the tribes had been forced to pledge allegiance by ISIL fighters, who control Fallujah and most of Anbar.
"If this is a willing move, then that is very worrying for the Iraqi government," he said.
"The statement they issued was very strong - it condemned the government.
"It said the only way that peace would come to Anbar province is if the tribes joined ISIL."
Our correspondent said the inclusion of the al-Jumaili tribe in the pledge was of particular concern for Iraqi authorities, given its influence in Anbar.
"The al-Jumailis command a number of fighters and they have a large amount of influence over other tribes [in Anbar]," he said.
Laat me die quotes zien danquote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gozer, ga eens zijn quotes lezen. Hij heeft het altijd over de Arabische wereld en hoe de Arabieren dit en dat. Hij maakte zelfs een vergelijking tussen Koerden en Kirkuk, en Arabieren en Andalusie.
Hij kwam nooit op voor de Assyrische zaak. Hij was een Arabier volgens zichzelf.
quote:
quote:"President Mubarak assumes a role for himself which both Washington and London have not given to him, ... In reality there is no noble, fair and intelligent person in Egypt, in the Arab homeland or the whole world sharing Mr. Mubarak in his deduction." — Tariq Aziz
quote:"The United States knows well that if wages an aggression on Iraq, then its interests in the Arab world will be threatened by the Arab people, not the regimes," — Tariq Aziz
In Iraq, the traitor Tariq Aziz has declared himself an Arab and invites the rest of us to follow suit. In fact he is an architect of the Arabization plan offered by the Saddam dictatorship to solve "the Assyrian problem."quote:
Wilde westen als in wetteloosheid, maar ook gewoon geen fatsoenlijke militaire discipline. Ze zijn gewoon uit op vergelding.quote:
Het verschil is alleen dat shiieten et meestal bij 1-2 slachtoffers laten, daar waar soennieten hele dorpen vol met shiieten uitroeien.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Wilde westen als in wetteloosheid, maar ook gewoon geen fatsoenlijke militaire discipline. Ze zijn gewoon uit op vergelding.
Is een Saudische Isis rat. Hij is al dood en wordt gecremeerd.quote:
Dus omdat hij mss wist dat hij een assyrier was, was alles ok?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, hij zag zichzelf nog steeds als Assyrir maar om zijn mede baathisten blij te maken heeft hij zijn naam veranderd, anders had hij ook zijn religie veranderd maar dat deed hij niet want hij weet dat hij een Assyrir is
Niet dat ze veel keus hebben. IS geeft niet veel keuzes.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Nog meer Soennitische stammen van Anbar sluiten zich aan bij ISIS
[..]
http://www.aina.org/news/20150604164813.htm,
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 22:49:26"But seriously bro even if you manage to bring down this government you have no chance whatsoever of being PM again" http://t.co/PKZoH10sI0 reageer retweet
@Hayder_Alkhoei is de zoon van Abd Almajd Alkhoei, zijn vader werd vermoord door aanhangers van Moqtada Alsadr in 2003.quote:Op zondag 7 juni 2015 01:01 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hayder_alKhoei twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 22:49:26"But seriously bro even if you manage to bring down this government you have no chance whatsoever of being PM again" http://t.co/PKZoH10sI0 reageer retweet
Dode ISIS rat uit Saoedi-Arabi of Marokko of weet ik veel waar. Niks met sunnis te maken.quote:
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 21:51:25UK Foreign Secretary @PHammondMP on the war against ISIS: Peshmerga & Shia militias are capable military forces #Iraq http://t.co/J9KwtFXOdX reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 21:56:36Remarkable shift in rhetoric from both the US & UK re Hashd Al-Shabi in Iraq. Clear recognition now that they play key role in war on ISIS. reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 06-06-2015 om 23:55:5514 people martyred & 37 others wounded after a car bomb attack on a market in the Shi'a town of Balad Ruz, Diyala province, #Iraq. reageer retweet
Feiten terugkijken? Als we even terugkijken naar de feiten zien we dat hij een hoge functie had binnen het verwerpelijke Baath-regime. Dat zijn de feiten, waar is jouw onderbouwing. Behalve dat Saddam hem onschuldig verklaarde... Saddam verklaarde zichzelf ook onschuldig.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:13 schreef vigen98 het volgende:
![]()
FC Barcelona - Athletic Bilbaoquote:Op zondag 7 juni 2015 02:48 schreef Irakees het volgende:
Laatste rel: nieuw voetbalstadion geopend in Iraaks Koerdistan, anti-Irak-leuzen worden gescandeerd en boe-geroep tijdens Iraaks volkslied, spelers worden bekogeld met waterflessen en eentje met een schoen, mini-Iraakse vlaggen en een mega-Koerdische vlag. Nationalisme/voetbal is vrede.
[ afbeelding ]
Tja, is ook een vorm van democratie. Het volk spreekt.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
FC Barcelona - Athletic Bilbao
Finale Copa del Rey 30 mei 2015
Keihard fluitconcert dwars door het Spaanse volkslied, beide clubs zijn zwaar anti-Spanje (Catalanen en Basken)
ondankbare hondenquote:Op zondag 7 juni 2015 02:48 schreef Irakees het volgende:
Laatste rel: nieuw voetbalstadion geopend in Iraaks Koerdistan, anti-Irak-leuzen worden gescandeerd en boe-geroep tijdens Iraaks volkslied, spelers worden bekogeld met waterflessen en eentje met een schoen, mini-Iraakse vlaggen en een mega-Koerdische vlag. Nationalisme/voetbal is vrede.
[ afbeelding ]
Noem 1 grote misdaad wat Tariq Aziz heeft gedaan en ook schuldig aan is bevonden en dus niet alleen beschuldigingenquote:Op zondag 7 juni 2015 11:36 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Feiten terugkijken? Als we even terugkijken naar de feiten zien we dat hij een hoge functie had binnen het verwerpelijke Baath-regime. Dat zijn de feiten, waar is jouw onderbouwing. Behalve dat Saddam hem onschuldig verklaarde... Saddam verklaarde zichzelf ook onschuldig.
Alsof alleen militairen moorden hebben gepleegd.. De militairen deden wat de politiek ze vertelde. Dat je hun misdaden hier goed praat zegt meer over jouw kennis dan over de rest van de wereld.
Dat hij lid was van de Arabische nazi-partij.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Noem 1 grote misdaad wat Tariq Aziz heeft gedaan en ook schuldig aan is bevonden en dus niet alleen beschuldigingen
Misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Noem 1 grote misdaad wat Tariq Aziz heeft gedaan en ook schuldig aan is bevonden en dus niet alleen beschuldigingen
Minister zijn van een genocide plegend regime.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-11483336quote:He was convicted in March 2009 of crimes against humanity and sentenced to 15 years imprisonment. Five months later he was convicted of having been involved in the forced displacement of Kurds in northern Iraq and given another seven years behind bars.
Though Saddam Hussein was said to listen to him, Aziz was never a powerful or influential member of the regime.
This was reflected in his lowly ranking as the eight of spades in the US military's famous "deck of cards" that was used to identify the most-wanted members.
Above all, Aziz was loyal to his master, who trusted him to act as his mouthpiece before the world.
Schuldig bevonden of niet? Daar vraag ik om, als hij dit allemaal heeft gedaan en het bewezen is dan neem ik alles terugquote:Op zondag 7 juni 2015 13:49 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Misdaden tegen de menselijkheid.
lid zijn van een nazi-partij
Het uitmoorden van de oppositie
Moet ik doorgaan?
Noem iets goeds wat hij heeft gedaan... Als je de tijd van Saddam bewust had beleefd had je geweten hoe raar je verdediging van deze man nu klinkt..
Saddam heeft het echt niet alleen gedaan.. Zijn handlangers zijn net zo schuldig.
During Rommel's time in France, Hitler ordered him to deport the country's Jewish population; Rommel disobeyed Several times he wrote letters protesting against the treatment of the Jews. He also refused to comply with Hitler's order to execute Jewish POWs[citation needed]. At his 17 June 1944 meeting with Hitler at Margival, he protested against the atrocity committed by the 2nd SS Panzer division Das Reich, which in retribution had massacred the citizens of the French town of Oradour-sur-Glane. Rommel asked to be allowed to punish the division.[N 11] While he implemented the construction of the many obstacles to strengthen the Atlantic Wall, Rommel directed that French workers were to be paid for their labour, and were not to be used as slave labourers.[N 12]quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef vigen98 het volgende:
Erwin Rommel was ook lid van de nazi's maar wordt nog steeds zeer gerespecteerdFeit is dat hij niets kon veranderen aan de situatie, hij had niet de echte macht als jullie dat denken.
Een nazi partij die vrienden is/was met de VS en Isral tijdens de oorlog?quote:Op zondag 7 juni 2015 13:37 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat hij lid was van de Arabische nazi-partij.
lees even verder.. Hij is niet voor niets in een celletje beland..quote:Op zondag 7 juni 2015 13:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Schuldig bevonden of niet? Daar vraag ik om, als hij dit allemaal heeft gedaan en het bewezen is dan neem ik alles terug
De zionisten waren in het begin ook vrienden met de nazi's.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Een nazi partij die vrienden is/was met de VS en Isral tijdens de oorlog?
Snap ik maar ik heb echt gehoord dat hij serieus niets fout heeft gedaan, hij had geen echte macht, hij was puur een diplomaat om banden te versterken met het buitenland. Zo heb ik het onthouden maar waarom is hij de cel ingebracht dan? Op welke aanklachten was hij schuldig bevonden?quote:Op zondag 7 juni 2015 13:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
lees even verder.. Hij is niet voor niets in een celletje beland..
Dat zeg ik toch net...quote:Op zondag 7 juni 2015 14:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Snap ik maar ik heb echt gehoord dat hij serieus niets fout heeft gedaan, hij had geen echte macht, hij was puur een diplomaat om banden te versterken met het buitenland. Zo heb ik het onthouden maar waarom is hij de cel ingebracht dan? Op welke aanklachten was hij schuldig bevonden?
Wat houdt dat in? Dat betekend serieus niets, heeft hij bevel gegeven om gas te gooien? ( Tot vandaag is het niet bewezen dat Saddam gas op de Koerden heeft gegooid! #fact )quote:Op zondag 7 juni 2015 14:03 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net...
He was convicted in March 2009 of [b]crimes against humanity and sentenced to 15 years imprisonment. Five months later he was convicted of having been involved in the forced displacement of Kurds in northern Iraq and given another seven years behind bars.[/b]
Though Saddam Hussein was said to listen to him, Aziz was never a powerful or influential member of the regime.
This was reflected in his lowly ranking as the eight of spades in the US military's famous "deck of cards" that was used to identify the most-wanted members.
Above all, Aziz was loyal to his master, who trusted him to act as his mouthpiece before the world.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-11483336
Misdaden tegen de menselijkheid betekent heel veel.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Dat betekend serieus niets, heeft hij bevel gegeven om gas te gooien? ( Tot vandaag is het niet bewezen dat Saddam gas op de Koerden heeft gegooid! #fact )
Maar ik heb me wel iets te vroeg wat laten geloven moet ik toegeven zonder er zelf goed in te verdiepen
Ok nu begrijp ik het dan waarom die opgepakt is.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:07 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Misdaden tegen de menselijkheid betekent heel veel.
Saddam heeft gifgas gegooit op de Koerden en op Iran. Dat is bewezen, degene die zegt dat dat niet bewezen is liegt dat hij barst of leeft in een bubbel.
Verder is hij niet veroordeeld voor het uitmoorden van de koerden, maar voor het verplicht laten verhuizen van Koerden. Iets wat toen veel gebeurde. Niet alleen bij koerden overigens..
quote:Op zondag 7 juni 2015 14:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
( Tot vandaag is het niet bewezen dat Saddam gas op de Koerden heeft gegooid! #fact )
Ik snap het klinkt super raar meer in theorie is het serieus niet bewezen, ik geloof wel dat hij het deed maar het is nog niet bewezenquote:
twitter:SlemaniTimes twitterde op donderdag 04-06-2015 om 12:03:13#KDP's flavor of the month, #HellyLuv, posing at a private party held in the residence of the Barzani family in Erbil http://t.co/cK0cQsFPFj reageer retweet
quote:Op zondag 7 juni 2015 14:40 schreef Geoffrey het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SlemaniTimes twitterde op donderdag 04-06-2015 om 12:03:13#KDP's flavor of the month, #HellyLuv, posing at a private party held in the residence of the Barzani family in Erbil http://t.co/cK0cQsFPFj reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:thedailybeast twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:29:27Two Iraqis invented a fake town, then claimed ISIS was defeated there by Shia militias. Fans of both fell for it http://t.co/YWea0E3XUb reageer retweet
twitter:Ibrahimhalawi twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:48:53Prominent Saudi sheikh @Dr_almosleh announces his allegiance to ISIS. Asks Saudis to slaughter the royal family. http://t.co/dmaStMzEOn reageer retweet
twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 16:03:43Replaced for building a sectarian army - Maliki continues to command loyalists & undermine his former deputy PM Abadi http://t.co/ltDML4HrvI reageer retweet
twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:52:31What has changed since ISIS rolled into Mosul last year? Mosul is still under IS control & the ISF under Maliki's http://t.co/Bj0EuGJFn8 reageer retweet
twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:39:41Why is Maliki commanding Abadi's forces? Because Maliki built a force loyal to him & Maliki didn't go anywhere http://t.co/GkLMUgZT9V reageer retweet
Wat een onzin. Hoe komen ze er bij dat het onder zijn leiding valt?quote:Op zondag 7 juni 2015 17:44 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 16:03:43Replaced for building a sectarian army - Maliki continues to command loyalists & undermine his former deputy PM Abadi http://t.co/ltDML4HrvI reageer retweet
twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:52:31What has changed since ISIS rolled into Mosul last year? Mosul is still under IS control & the ISF under Maliki's http://t.co/Bj0EuGJFn8 reageer retweet
Dezelfde idioot die zei dat het Iraakse leger in Bagdad en omgeving 95% sjiitisch is.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:44 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MPPregent twitterde op zondag 07-06-2015 om 16:03:43Replaced for building a sectarian army - Maliki continues to command loyalists & undermine his former deputy PM Abadi http://t.co/ltDML4HrvI reageer retweet
twitter:MPPregent twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:50:42@IAlsodani @guardian Not anymore and they haven't been since 2011 - I wish it were true - ISF in Baghdad and the Belts is a 95% Shia force reageer retweet
twitter:IAlsodani twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:44:56@MPPregent @guardian what are the basis of dubbing ISF "Shia" do you know that 60% of the officers are Sunnis & Kurds. It's misinformation reageer retweet
twitter:IAlsodani twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:52:39@MPPregent @guardian I have today's statistic from MoD itself. I'm a retired Iraq officer. Unless you know more than the guys I speak to reageer retweet
Alsodani heeft het over "officers", Pregent heeft het over de soldaten.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:51 schreef reza1 het volgende:
Deze dus.twitter:MPPregent twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:50:42@IAlsodani @guardian Not anymore and they haven't been since 2011 - I wish it were true - ISF in Baghdad and the Belts is a 95% Shia force reageer retweet
twitter:IAlsodani twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:44:56@MPPregent @guardian what are the basis of dubbing ISF "Shia" do you know that 60% of the officers are Sunnis & Kurds. It's misinformation reageer retweet
twitter:IAlsodani twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 21:52:39@MPPregent @guardian I have today's statistic from MoD itself. I'm a retired Iraq officer. Unless you know more than the guys I speak to reageer retweet
disproportionately high ≠ 95%quote:Op zondag 7 juni 2015 18:26 schreef Irakees het volgende:
[..]
Alsodani heeft het over "officers", Pregent heeft het over de soldaten.
A RAND Corp. report last year noted that beginning in 2011, Iraq’s counterterrorism service “experienced a gradual 'Shi’afication' ” and that “the percentage of “Shi’a in CTS classes became disproportionately high.”
http://www.slate.com/blog(...)tional_military.html
twitter:IraqiSuryani twitterde op zondag 07-06-2015 om 20:43:47Christian Martyr Samir Mohanad Karkas of Hashd al-Shaabi died fighting #ISIS in #Anbar#الحشد_الشعبي #العراق http://t.co/FI18WvmOTI reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 08-06-2015 om 00:07:04Western media didn't disappoint today. More Iraqi advances, barely any coverage. Imagine it was Da'ish who took central Baiji today 😒 smh reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op zondag 07-06-2015 om 23:05:36#Iraq's warriors are just 22km outside Ramadi's centre. Today they took central Baiji, soon it'll be central Ramadi. http://t.co/8wXj0Br57a reageer retweet
Die man zal wel snel onthoofd worden.quote:Op zondag 7 juni 2015 17:42 schreef reza1 het volgende:
twitter:Ibrahimhalawi twitterde op zondag 07-06-2015 om 15:48:53Prominent Saudi sheikh @Dr_almosleh announces his allegiance to ISIS. Asks Saudis to slaughter the royal family. http://t.co/dmaStMzEOn reageer retweet
Wow... Tijd vloog erg snel voorbijquote:Op maandag 8 juni 2015 14:44 schreef Irakees het volgende:
Over 48 uur is het alweer een jaar geleden sinds de val van Mosul. IS zou een halalfeest aan het voorbereiden zijn. We zijn inmiddels 95 topics verder sinds 10 juni 2014.
VICE heeft super documentaires. Het is een zonde dat ik vele ervan nog niet heb gezien.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Murica kan nog wat leren van onze Duitse vrienden als het gaat om wapens op de goede plaats aan laten komen.
Die gast in deze docu die zag er een paar jaar geleden een stuk beter uit. Hij ziet er gelukkig al wel beter uit als in zijn laatste serie waarin hij echt een herone junkie begon te worden.quote:Op maandag 8 juni 2015 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
VICE heeft super documentaires. Het is een zonde dat ik vele ervan nog niet heb gezien.
Haha ook echt in die auto stappen en wegrijdenquote:
twitter:MPPregent twitterde op dinsdag 09-06-2015 om 01:13:24Q: What's worse snubbing Abadi or showing your soles to (photo-shop?) Maliki? A: Not having an ISIS strategy http://t.co/zdbXm89Bd5 reageer retweet
Grotendeels van IS-tanks zijn al vernietigd.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 00:14 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb iets opgemerkt, sinds vorig jaar heb ik geen enkel tank gevecht gezien van het legerWaar zijn die Abrahams? Ik heb wel paar gezien dat ze Abrahams rijden maar ze moeten echt een GoPro op zetten, lijkt wel alsof de tanks niet eens gebruikt worden
Ik heb het over de tanks van het Iraakse legerquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Grotendeels van IS-tanks zijn al vernietigd.
Die worden wel ingezet alleen er zijn niet zo heel veel beelden van dat? Bovendien zijn er ook een heleboel vernietigd, beschadigd of in de handen van IS gevallen. Verder worden een aantal gebruikt voor trainingsdoeleinden. Binnenkort worden er nog eens 175 Abrahams verscheept naar Irak.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:14 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik heb het over de tanks van het Iraakse leger
Wanneer krijgt Irak haar F-16's dan? Al helemaal betaald en nog nietsquote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Die worden wel ingezet alleen er zijn niet zo heel veel beelden van dat? Bovendien zijn er ook een heleboel vernietigd, beschadigd of in de handen van IS gevallen. Verder worden een aantal gebruikt voor trainingsdoeleinden. Binnenkort worden er nog eens 175 Abrahams verscheept naar Irak.
Momenteel worden er nog Irakese piloten getraind om met de F16 om te gaan. Verder zullen er een aantal eind juni/begin juli geleverd worden. In 2018 moeten alle 38 vliegtuigen geleverd zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wanneer krijgt Irak haar F-16's dan? Al helemaal betaald en nog niets
Volgens mij wachten ze al zo'n 10 jaar op die vliegtuigen. Inmiddels hebben ze wel genoeg piloten getraind. De VS wil alleen op hun eigen voorwaarden leveren, ook al is er al lang en breed voor betaald.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Momenteel worden er nog Irakese piloten getraind om met de F16 om te gaan. Verder zullen er een aantal eind juni/begin juli geleverd worden. In 2018 moeten alle 38 vliegtuigen geleverd zijn.
Je kunt een aantal vliegtuigen bestellen en betalen maar dat betekend nog niet dat ze de volgende dag voor je neus klaarstaan.
Welke voorwaarden?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij wachten ze al zo'n 10 jaar op die vliegtuigen. Inmiddels hebben ze wel genoeg piloten getraind. De VS wil alleen op hun eigen voorwaarden leveren, ook al is er al lang en breed voor betaald.
Die veranderen nogal vaak. Dat ze bijvoorbeeld ook soennitische stammen MOETEN bewapenen bijvoorbeeld.quote:
Niet dat Irak dat gaat doen. Anyway ze krijgen ook een hoop spul van Rusland.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die veranderen nogal vaak. Dat ze bijvoorbeeld ook soennitische stammen MOETEN bewapenen bijvoorbeeld.
Irak heeft zijn hoofd wel bij andere zaken.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:34 schreef Irakees het volgende:
[..]
#1 Gij zult niet deze F16's inzetten om Koerdistan mee te bombarderen/intimideren.
En dat is de fout die ze vanaf het begin gemaakt hadden. Shit kopen van de VS. Rusland kan wel bijna direct leveren en doen helemaal niet moeilijk. Jammer dat ze die bestelling niet gewoon cancelen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Niet dat Irak dat gaat doen. Anyway ze krijgen ook een hoop spul van Rusland.
Koop gewoon shit van China. Net zo goed en goedkoper.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is de fout die ze vanaf het begin gemaakt hadden. Shit kopen van de VS. Rusland kan wel bijna direct leveren en doen helemaal niet moeilijk. Jammer dat ze die bestelling niet gewoon cancelen.
China?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Koop gewoon shit van China. Net zo goed en goedkoper.
quote:Vanguard unit of hacktivists Anonymous meets ′Islamic State′ on cyberfront | News | DW.DE | 05.06.2015
In recent months, a self-described "elite branch" of the hacktivist group Anonymous has upped the ante in the fight against "Islamic State" (IS). In a statement, Ghost Security (GhostSec) announced its intent to "eliminate every piece of ISIS propaganda from the Internet in an effort to slow down ISIS recruitment online."
The group employs a more rigid organizational structure than the loosely knit umbrella group Anonymous, with ranking roles such as special operations and a quick reaction force capable of responding to developing situations at any moment.
"GhostSec operates like a military unit, with members responsible for intelligence gathering, organizing, logistics, and, of course, those operating the weapons, digital weapons that is," the group announced in one of various statements it has posted online.
Anonymous, a multinational network of politically inclined hackers, is well-known for its online exploits such as taking on the Church of Scientology to protest the religion's efforts to censor its critics, PayPal for refusing to process donations to the whistleblowers WikiLeaks, and even sites belonging to the governments of Mexico, Syria and Israel, among other states, for various affronts and human rights abuses cited by the group. The hackers most commonly use a distributed denial of service, or DDoS, attack, which overwhelms websites with traffic and makes them temporarily unavailable.
GhostSec's efforts against IS, however, mark the first time members of the activist group have actively pursued terrorist elements. And, further to the point, GhostSec has called its anti-IS operation, also known as #OpISIS or #OpIceISIS, the "largest endeavor in the history of Anonymous."
'Split' over Charlie Hebdo
In August 2014, the month the US government outlined its strategy to curb IS's digital presence, Anonymous announced #OpISIS. However, the operation did not garner significant support even within the group until 2015.
Gabriella Coleman, a professor at McGill University in Montreal, embedded herself in Anonymous to research her book "Hacker, Hoaxer, Whistleblower, Spy: The Many Faces of Anonymous." Coleman told DW that the attacks on the satirical magazine Charlie Hebdo in January marked a turning point for the group.
"There is a chain of events that can help explain what happened. And it's basically Charlie Hebdo. It was a real kind of dramatic event that also split the Anonymous community," Coleman said.
On January 11, days after the attack in Paris, DigitaShadow, a ranking "operations" figure in GhostSec, announced the assault on IS.
"This is also the period of time when ISIS was gaining more visibility ... I don't think the operation would have happened without Charlie Hebdo, which then had this censorship angle, which is such a bread-and-butter issue for Anonymous," Coleman said.
Coleman said Anonymous, as "an open-source name," would naturally have many factions whose interests do not always necessarily align.
"What is interesting about this phenomenon is that you don't need coherence among the different groups. In fact, it's kind of expected that there will be serious divergences in opinion," Coleman said.
In online posts, GhostSec has acknowledged criticism of its actions, stating that "since its beginning there have been some that disapprove of what we are doing." Meanwhile, the group has taken proactive steps to elucidate its actions through video press releases and statements, alongside reporting its daily activities against IS.
'These unforgivable crimes'
Anonymous has gone to great lengths to impede IS's digital presence, especially its online recruiting via social media platforms.
"The Islamic State has ambitions to circumvent free speech and the Internet with the formation of a cyber caliphate designed to impose censorship upon all citizens of the world. In retaliation to these unforgivable crimes, we have decided to engage the Islamic State," GhostSec announced in a statement.
By May 8, after nearly four months of the operation, more than 500 IS websites had been attacked and 100 of them were "permanently offline," according to a damage report. Websites affiliated with IS were shut down 68 times in May, and GhostSec has closed 15 in the first week of June so far, according to attacks reported by group.
WauchulaGhost, a senior ranking "special operations" figure, told DW that suspected IS accounts and websites are cross-checked to determine threat potential before an attack.
"We use automation after users are added to the database. However, we do verify every single one of them with a well established team of 'hunters.' So no accounts are entered into the database without some eyes trained to spot Islamic State sympathizers or actual militants by content tweeted and behavior patterns," WauchulaGhost said.
WauchulaGhost added that information regarding threats is provided to the "nation it pertains to," while websites are scanned for intelligence before being shutdown.
"After critical information is extracted we take the websites down but recently sites that we are attacking are running to CloudFlare (website security company) for protection," WauchulaGhost noted.
GhostSec has also brought attention to US-based company CloudFlare for "protecting" IS websites.
GhostSec's vigilante cyberoffensive has its work cut out for it. IS has flourished online, employing a so-far-successful cyberstrategy to lure potential supporters.
In 2014, more than 11,902 IS Twitter accounts were created, according to research conducted by the Brookings Institution. Between September and December, more than 40,000 Twitter accounts were logged as supporting IS, although not all were active at the same time.
As social media platforms and governments struggle to cope with the growing online presence of the Islamic State, GhostSec appears prepared to continue acting beyond the confines of legality to "dismantle" the group's digital infrastructure.
"It’s a long battle that we intend to win. If you fight and give up, your opponent will take you, however, we will not stop and ISIS knows that," WauchulaGhost told DW.
Terrorist organization "Islamic State" is more than just simply savvy when it comes to using the internet as a propaganda tool. But what can be used to fight against such a profound social media strategy and smart users? (03.06.2015)
"Islamic State" is not only a threat on the battlefield, but also on the Internet, writes Kyle Matthews from the Montreal Institute for Genocide and Human Rights Studies. (28.05.2015)
Armed gunmen have stormed the headquarters of French satirical magazine Charlie Hebdo. As many as 12 people are reported to have been killed in the incident. (07.01.2015)
"Islamic State" is not only a threat on the battlefield, but also on the Internet, writes Kyle Matthews from the Montreal Institute for Genocide and Human Rights Studies.
France's global network TV5Monde was taken off the air by self-styled "Islamic State" cyberjihadists for 18 hours. The hacking attack was "unprecedented in the history of television," the company says.
High-ranking officials from around the world will meet at the White House this week to discuss methods to combat violent extremism. The summit follows in the wake of recent terror attacks in Denmark, Libya and France.
The Journal from DW presents the most important news - up-to-date, in brief and quickly.
Bron: www.dw.de
en nog gratis bezorging ook!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Koop gewoon shit van China. Net zo goed en goedkoper.
twitter:IraqiSuryani twitterde op dinsdag 09-06-2015 om 23:56:28#Iraq - Saraya al-Salam captured a number of #ISIS militants & collaborators in the town of Ishaqi #Saladin province http://t.co/tIFlgsvdWE reageer retweet
quote:'VS stuurt honderden extra militairen naar Irak'
De Verenigde Staten sturen meer militairen naar Irak om het Iraakse leger te adviseren en trainen in de strijd tegen terreurbeweging Islamitische Staat (IS).
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal meldt op basis van regeringsbronnen dinsdag (lokale tijd) dat het om ongeveer vijfhonderd adviseurs gaat.
De extra inzet moet er vooral toe leiden dat Irak de militanten uit de westelijke provincie Anbar kan verdrijven.
IS heeft in mei een opmars gemaakt in Anbar. De beweging heeft nu grote delen van de provincie en de provinciehoofdstad Ramadi in handen.
Op dit moment heeft de VS 3.080 militairen in Irak, aldus de krant. Amerikaanse functionarissen verklaarden tegenover persbureau Reuters dat de VS ook overweegt een nieuwe militaire basis op te zetten in Anbar.
Troepenmacht
Sommige Amerikaanse media spreken van een uitbreiding van de troepenmacht van tussen de vijfhonderd en vijftienhonderd militaire adviseurs.
De Amerikaanse president Barack Obama riep tijdens een conferentie van zeven landen met grote industrien, de G7, op tot een versterking van de strijd tegen IS.
Volgens mij is de Chinese Polytech ak toch echtwel de beste "ak47/m"quote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
China?Niet doen dan krijg je troep
Hun replica Ak47 is ook al troep.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 15:01 schreef Montana_ir het volgende:
@IraqLiveUpdate: 7 or possibly 8 car bombs dismantled, tried to enter Karbala as 'refugees' fleeing from ISIS #Anbar. Drivers Detained http://t.co/nbZTcIDm86
@IraqLiveUpdate: Dismantled Karbala Car Bombs.. Came from #Anbar, intercepted by ISF heroes #Iraq http://t.co/1x8gFAIQS7
quote:Obama stuurt meer militaire adviseurs naar Irak
De Verenigde Staten sturen meer militairen naar Irak om daar trainingen te geven. Ze gaan niet aan gevechten deelnemen, zo maakte president Barack Obama woensdag bekend.
Het gaat om zo'n 450 manschappen die worden gelegerd in de militaire basis Taqaddum in de oostelijke provincie Anbar. Het totaal aantal Amerikaanse militairen in Irak groeit daarmee naar ruim 3500.
Amerika stuurt de trainers op verzoek van de Iraakse premier Haidar Abadi.
Obama kondigde ook aan dat de VS uitrustingen en militair materiaal leveren aan het Iraakse leger en aan Koerdische Peshmerga's en strijders van diverse stammen.
Opmars
IS heeft in mei een opmars gemaakt in Anbar. De beweging heeft nu grote delen van de provincie en de provinciehoofdstad Ramadi in handen.
De Amerikaanse president Barack Obama riep eerder deze week tijdens een conferentie van zeven landen met grote industrien, de G7, al op tot een versterking van de strijd tegen IS.
Door: ANP
quote:Amerikaan die meevecht met Christelijke militie tegen ISIS heeft een niet mis te verstane boodschap voor president Obama
Deze oud-soldaat is niet te spreken over Obama’s uitspraak dat hij nog geen strategie heeft om ISIS te verslaan.
De Amerikaanse oud-militair Brett vechte al enige tijd mee met een christelijke militie in Irak. De militie vecht om christelijke dorpen te verdedigen tegen ISIS, de terroristische groepering die in het recente verleden hele christelijke en andere niet-soennitisch islamitische gemeenschappen vermoord heeft.
Brett doet dit al een tijdje en heeft meegevochten aan het front. Hij heeft dus met eigen ogen gezien hoe ISIS vecht n hoe de terroristische organisatie die een eigen kalifaat heeft uitgeroepen bestreden kan worden.
Daarom is hij niet te spreken over recente uitspraken van president Obama. Die namelijk op de G7-top in Duitsland dat hij nog steeds geen uitgewerkte strategie heeft om ISIS te verslaan:
“We hebben nog geen uitgewerkte strategie omdat het noodzakelijk is dat het Iraakse leger hieraan meewerkt.”
Obama schuift de schuld van het gebrek aan actie tegen ISIS dus in de schoenen van het Iraakse leger (en milities, waaronder de christenen en de Koerden). Brett is daar niet blij mee:
“Als je zo ver bent gekomen [red.: Amerika bombardeert ISIS-doelen al enige tijd) en nog steeds geen uitgewerkte strategie hebt, hb je geen strategie.”
Hij gaat verder:
“Door Obama’s incompetentie is een klein groepje uitgegroeid tot een machtsfactor van belang in het Midden-Oosten; dat komt allemaal door zijn onkunde. Als hij troepen in Irak had gehouden en Iraakse soldaten had getraind en bevoorraad, was ISIS niet zo sterk geweest als het nu is.”
Brett voegt daar aan toe dat het wat hem betreft duidelijk is dat “Obama niet weet wat hij doet.”
De oud-soldaat maakt deel uit van een christelijke militie genaamd Dwekh Nawsha. Dat is Assyrisch voor ‘opoffering.’ Hij en zijn medestrijders zijn bereid, zeggen ze, om hun leven op te offeren om onschuldige christelijke (en andere) burgers te beschermen.
Hieronder een video-interview met Brett, de soldaat die voor de christelijke militie vecht tegen ISIS.
Dat zijn landen die lak hebben aan mensenrechten en de politiek van een land. Kijk maar naar hoe ze Gassad supporten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:18 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
en nog gratis bezorging ook!
maar, je hebt helemaal gelijk. Rusland, China, Iran etc. Zijn landen die hun beloftes nakomen, je niet in je rug steken en weten wat afspraken zijn. Ze gaan bijvoorbeeld ook niet eisen dat je de uitslag van de democratische verkiezingen naast je neerlegt...
http://ezidipress.com/en/terrorists-kill-7-people-in-baghdad/quote:Radical Islamists attacked several liquor stores in Baghdad, killing seven people. Another seven were reportedly injured. Five Ezidis, one Christian and a man from Bangladesh are among the victims. The seven injured persons are also Ezidis. Local security forces skirmished with the terrorists after the attack had taken place.
Stores providing alcohol are frequently targeted by Islamist gunmen. Dozens of Ezidis and Christians, both owner and employees of liquor stores, were murdered in the past two years in Baghdad and the vicinity where especially members of minorities are looking for work. Islamists consider the sale of alcohol as a sin.
Baasquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:20 schreef Beursaap het volgende:
Deze baas gaat ons van dat IS kankergezwel afhelpen
Denk niet dat Amerika zich daar druk om maakt. Als Irak die f16's inzet tegen de peshmerga, zijn ze binnen no time weer vernietigd door Amerikaanse luchtafweersystemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:34 schreef Irakees het volgende:
[..]
#1 Gij zult niet deze F16's inzetten om Koerdistan mee te bombarderen/intimideren.
twitter:sylezjusz twitterde op vrijdag 12-06-2015 om 18:36:05#Iraq #Kirkuk #map: #Peshmerga liberated Wastaniya & Noor (formerly Saddam) complex. Larger: http://t.co/RClhc5dbo3 http://t.co/Y7g4wMWHgl reageer retweet
https://vimeo.com/130437234twitter:sylezjusz twitterde op vrijdag 12-06-2015 om 19:09:36South #Kirkuk video: yesterday's liberation ops. In Wastaniya village Pesh CT unit discovered Daesh car bomb factory https://t.co/IEB4dO0OdL reageer retweet
SPOILER: meer infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:sylezjusz twitterde op vrijdag 12-06-2015 om 22:47:26Turkmen #HashdShaabi backed by Pesh artillery attempted liberation mid-March, they reached the police station, but had to withdraw + reageer retweet
twitter:sylezjusz twitterde op vrijdag 12-06-2015 om 22:49:45+ due to many IEDs & Daesh snipers placed in elevated positions. After losing 5 fighters&having many injured Hashd had to withdraw. reageer retweet
twitter:sylezjusz twitterde op vrijdag 12-06-2015 om 22:56:09Daesh satanists broke into #Bashir on 17 June 2014, raping, torturing&killing tens of civilians, destroying mosques&homes&expelling the rest reageer retweet
Maar het duurt weer minstens 6 maanden voordat ze in actie komen, en dan is het kwaad al geschied.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Denk niet dat Amerika zich daar druk om maakt. Als Irak die f16's inzet tegen de peshmerga, zijn ze binnen no time weer vernietigd door Amerikaanse luchtafweersystemen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 23:03 schreef Irakees het volgende:
[..]
Maar het duurt weer minstens 6 maanden voordat ze in actie komen, en dan is het kwaad al geschied.
Een beetje zoals de VS bedoel je? Met hun steun aan die walgelijke Wahhabitische monarchie die burgers van buurlanden vermoorden?quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zijn landen die lak hebben aan mensenrechten en de politiek van een land. Kijk maar naar hoe ze Gassad supporten.
t.o.v. wie? Amerika? Engeland? Europa? Landen die autoritaire absolute monarchin met meer mensenrechtenschendingen dan Stalin belonen met legerbases?quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:47 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zijn landen die lak hebben aan mensenrechten en de politiek van een land. Kijk maar naar hoe ze Gassad supporten.
Hij zal waarschijnlijk ruzie zoeken met de sijieten waarop er weer spanningen ontstaan tussen Bagdad en Erbil. Hierdoor kan hij tegen het parlement zeggen dat het niet de juiste tijd is voor een wisseling.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:33 schreef Irakees het volgende:
Vandaag is bekend geworden dat er op 20 augustus 2015 presidentsverkiezingen worden gehouden in KRG. Komt er dan een einde aan Barzani's tijdperk als leider of roept hij tegen die tijd de onafhankelijkheid van Koerdistan uit zodat hij tot 2040 president kan blijven?
Ze (Saudiers) beschikken over de grootste olievoorraden in de wereld en waar alle economieen op draaien en daarnaast betalen ze hun olietransacties in Amerikaanse dollars ipv de roebel. De voordelen om daarmee een master-agreement aan te gaan wegen (voor Amerika) veel zwaarder dan de andere zaken als M-Oosterse politiek en nadelen van het Saudische regime.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een beetje zoals de VS bedoel je? Met hun steun aan die walgelijke Wahhabitische monarchie die burgers van buurlanden vermoorden?
VS speelt de kaart slim. ''Hou je vijanden dichterbij dan je vrienden''.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een beetje zoals de VS bedoel je? Met hun steun aan die walgelijke Wahhabitische monarchie die burgers van buurlanden vermoorden?
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 17:33 schreef Irakees het volgende:
Vandaag is bekend geworden dat er op 20 augustus 2015 presidentsverkiezingen worden gehouden in KRG. Komt er dan een einde aan Barzani's tijdperk als leider of roept hij tegen die tijd de onafhankelijkheid van Koerdistan uit zodat hij tot 2040 president kan blijven?
Natuurlijk willen jullie hem weg hebben. Een sterke Koerdische leider is niet handig voor PUK en Baghdad.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:08 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hij zal waarschijnlijk ruzie zoeken met de sijieten waarop er weer spanningen ontstaan tussen Bagdad en Erbil. Hierdoor kan hij tegen het parlement zeggen dat het niet de juiste tijd is voor een wisseling.
Ik doe niet mee aan het creren van een nieuwe dictator, heeft niks te maken met de mafkees in Bagdad of PUK. Barzani moet nu eenmaal volgens zijn eigen regels opstappen, leuker kunnen we het niet maken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:46 schreef PizzaMizza het volgende:
Natuurlijk willen jullie hem weg hebben. Een sterke Koerdische leider is niet handig voor PUK en Baghdad.
Barzani is geen dictator maar een icoon. Iconen blijven leiden totdat ze dood zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:51 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik doe niet mee aan het creren van een nieuwe dictator, heeft niks te maken met de mafkees in Bagdad of PUK. Barzani moet nu eenmaal volgens zijn eigen regels opstappen, leuker kunnen we het niet maken.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Iconen blijven leiden totdat ze dood zijn.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Barzani is geen dictator maar een icoon. Iconen blijven leiden totdat ze dood zijn.
Hij gaat niet opstappen, hij weet dat PUK en Baghdad de kans grijpen om een puppet te installeren die anti-Koerdisch is.
Neequote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Ben jij een Arabier? Jij verdedigt pan-Arabisten altijd.
Uhuquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dan noem anderen ook geen Koerd als ze Koerden verdedigen.
Succes met Al-Abadiquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
UhuMet je Barzani is een icoon
![]()
succes verder
Maliki is weer lekker bezig. Vooral die Irakees van Al-Jacky Chan stam ziet er ondervoed uit.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:42 schreef Montana_ir het volgende:
@IraqiSecurity: German, British, Palestinian, Kuwaiti, "Turkistani" & Russian suicide bombers in Baiji today. Marginalised by Maliki. http://t.co/7Z5u0rlo0a
[ afbeelding ]
kk hoerenzonen![]()
PMU:
IAF:
Sheytanyahu heeft misschien wel het bloed van duizenden palestijnen aan zijn handen, maar hij is geen "rafidhi moordende terrorist"quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:46 schreef Szura het volgende:
Hebben die Palestijnen niks om voor te strijden in eigen gebied?kansloze mongolen
Ik ken schapen met meer verstand van koerdische politiekquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Barzani is geen dictator maar een icoon. Iconen blijven leiden totdat ze dood zijn.
Hij gaat niet opstappen, hij weet dat PUK en Baghdad de kans grijpen om een puppet te installeren die anti-Koerdisch is.
twitter:green_lemonnn twitterde op zondag 14-06-2015 om 00:04:30#Breaking #Iraq #US F/A-18 C landed in #Irbil airport. Tail markings looks like a VMFA-251 F-18 (3th pic = archive) http://t.co/9EvRiAAbdl reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:17:39People of Mosul hosted ISIS for years before the city fell. No marginalization whatsoever. Baathists wanted to rule again & sided with ISIS. reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:18:31The fact Ramadi fell a whole year afterwards proved the point further. Cities that sympathize with ISIS will fall from gov control. reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:20:40Amerli stood fighting while Mosul & Ramadi didn't shows the fate of a city lies with the people not the army. reageer retweet
Hier nog een foto van die "sjiitische terroristen" die " zielige burgers uitmoorden" ... oh wacht..twitter:IraqLiveUpdate twitterde op zondag 14-06-2015 om 03:03:19Sumer Heroine.. Iraqi female doctor volunteers to provide medical support to Hashed (PMU) at the frontlines #Iraq http://t.co/tnbhpGDP4P reageer retweet
Dat is prima, maar dat is dus helemaal niet anders dan wat Rusland doet met hun strategische partners.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:21 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze (Saudiers) beschikken over de grootste olievoorraden in de wereld en waar alle economieen op draaien en daarnaast betalen ze hun olietransacties in Amerikaanse dollars ipv de roebel. De voordelen om daarmee een master-agreement aan te gaan wegen (voor Amerika) veel zwaarder dan de andere zaken als M-Oosterse politiek en nadelen van het Saudische regime.
Je foto's doen me denken aan:quote:Op zondag 14 juni 2015 10:35 schreef Geoffrey het volgende:
http://t.co/hL10P6WunFtwitter:green_lemonnn twitterde op zondag 14-06-2015 om 00:04:30#Breaking #Iraq #US F/A-18 C landed in #Irbil airport. Tail markings looks like a VMFA-251 F-18 (3th pic = archive) http://t.co/9EvRiAAbdl reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:17:39People of Mosul hosted ISIS for years before the city fell. No marginalization whatsoever. Baathists wanted to rule again & sided with ISIS. reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:18:31The fact Ramadi fell a whole year afterwards proved the point further. Cities that sympathize with ISIS will fall from gov control. reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op zondag 14-06-2015 om 09:20:40Amerli stood fighting while Mosul & Ramadi didn't shows the fate of a city lies with the people not the army. reageer retweet
Hier nog een foto van die "sjiitische terroristen" die " zielige burgers uitmoorden" ... oh wacht..twitter:IraqLiveUpdate twitterde op zondag 14-06-2015 om 03:03:19Sumer Heroine.. Iraqi female doctor volunteers to provide medical support to Hashed (PMU) at the frontlines #Iraq http://t.co/tnbhpGDP4P reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het punt van die foto is dat je het echte verhaal pas kent als je beide kanten van de foto ziet. Ik laat de rechterkant zien. Er wordt al genoeg van de linkerkant laten zien door de Irak-haters.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:44 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je foto's doen me denken aan:
[ afbeelding ]
Ik kies geen kanten, veel beterquote:Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Het punt van die foto is dat je het echte verhaal pas kent als je beide kanten van de foto ziet. Ik laat de rechterkant zien. Er wordt al genoeg van de linkerkant laten zien door de Irak-haters.
Tsja, voor mij is het allemaal veel dichter bij. Mijn familie loopt gevaar.. Mijn familie wordt zwart gemaakt terwijl zij aan het strijden zijn voor hun volk, hun mensen en een beter bestaan.quote:
En daardoor ben ook jij gekleurd. Je bent erbij betrokken. Jij kiest het rechter plaatje in dit geval voor je infovoorziening. Absoluut logisch uiteraard, omdat je vind dat het linker plaatje teveel aan bod komt. Maar andersom zijn er ook genoeg mensen die het rechterplaatje teveel aan bod vinden komen.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:48 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Tsja, voor mij is het allemaal veel dichter bij. Mijn familie loopt gevaar.. Mijn familie wordt zwart gemaakt terwijl zij aan het strijden zijn voor hun volk, hun mensen en een beter bestaan.
Dat erken ik ook. Maar je kan niet ontkennen dat de berichtgeving veel te gekleurd is tgen Irak. Om als voorbeeld te noemen de krantenkoppen: "Kobani is bevrijd door soennitische rebellen!!" (Al Qaeda wordt niet genoemd) en "Tikrit is heroverd door sjiitische milities"quote:Op zondag 14 juni 2015 10:59 schreef Bensel het volgende:
[..]
En daardoor ben ook jij gekleurd. Je bent erbij betrokken. Jij kiest het rechter plaatje in dit geval voor je infovoorziening. Absoluut logisch uiteraard, omdat je vind dat het linker plaatje teveel aan bod komt. Maar andersom zijn er ook genoeg mensen die het rechterplaatje teveel aan bod vinden komen.
De echte situatie in een oorlogsgebied zal een bias hebben die afwijkt naar 1 van beide kanten. Echter zolang je niet alle info hebt, kun je nooit 100% zekerheid hebben in hoever de bias naar 1 kant opslaat.
En ook al weet je het wel 100% zeker, er zullen altijd mensen zijn die dit anders zien, en je kunt ze niet overtuigen.
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 13-06-2015 om 17:49:39#HashdShaabi claim to have arrested dozens of #IS militants north of #Fallujah #Anbar #Iraq http://t.co/yAjyodBLnt reageer retweet
IS-leden met, wat is dat, AC Milan-shirts ofzo? Yeah right.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:20 schreef Geoffrey het volgende:
Haters die van achter hun computer 5000 km verderop gaan beweren dat dit burgers zijn in 3....2.....1....
twitter:zaidbenjamin twitterde op zondag 14-06-2015 om 06:51:56#Iraq | Speicher massacre drawn by a Yazidi painter Ammar al-Rassam http://t.co/C0iJVHt5Wm reageer retweet
quote:Op zondag 14 juni 2015 14:18 schreef Irakees het volgende:
[..]
IS-leden met, wat is dat, AC Milan-shirts ofzo? Yeah right.
"Irakees", denk je dat Kirkuk alleen om de olie belangrijk isquote:Op zondag 14 juni 2015 17:00 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant. Zelfs met Kirkoek beschikken de Koerden over nog geen 10% van de Iraakse olie. Dat zou je niet denken als je ziet hoe moeilijk Bagdad doet door de decennia's heen en hoeveel hersenen al wel niet zijn ingeslagen voor het zwarte goud in het noorden.
Natuurlijk niet, "Geoffrey"quote:Op zondag 14 juni 2015 17:26 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
"Irakees", denk je dat Kirkuk alleen om de olie belangrijk is
quote:Op zondag 14 juni 2015 14:18 schreef Irakees het volgende:
[..]
IS-leden met, wat is dat, AC Milan-shirts ofzo? Yeah right.
Daarom ben je ook totaal niet objectief en niet serieus te nemen. Je staat er te emotioneel in.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:48 schreef Geoffrey het volgende:
Tsja, voor mij is het allemaal veel dichter bij. Mijn familie loopt gevaar.. Mijn familie wordt zwart gemaakt terwijl zij aan het strijden zijn voor hun volk, hun mensen en een beter bestaan.
Exact, dat verongelijkte toontje ook wanneer je het niet eens bent met iemands perceptie, geen echte Irakees dit dat, ik heb jaren in Irak gewoond zus en zo.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Daarom ben je ook totaal niet objectief en niet serieus te nemen. Je staat er te emotioneel in.
twitter:zaidbenjamin twitterde op zaterdag 13-06-2015 om 20:34:42Abu Youssif al-Britani from #UK & Abu Ibrahim al-Almani from #Germany among 7 suicide attackers in #Beiji #Iraq http://t.co/dUS2BznpLQ reageer retweet
Oh en jullie zijn wel objectief? vanaf 5000 km haten op een regering die je in je leven nooit zal tegenkomen? Gebaseerd op wat? Twittergebruikers die allemaal net zo subjectief zijn als mij?quote:Op zondag 14 juni 2015 23:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Daarom ben je ook totaal niet objectief en niet serieus te nemen. Je staat er te emotioneel in.
Waar heb jij het nu weer over... toon dat Verongelijkte toontje eens aan dan? We zijn hier allen een discussie aan het voeren. Dat ik aangeef waarom ik mijn mening heb en wat mijn achtergrond is, daar is niks mis mee. Vooralsnog ben ik de enige hier met echte tastbare bronnen in het land. De enige die het land de afgelopen 5 jaar heeft meegemaakt..quote:Op zondag 14 juni 2015 23:36 schreef primakov het volgende:
[..]
Exact, dat verongelijkte toontje ook wanneer je het niet eens bent met iemands perceptie, geen echte Irakees dit dat, ik heb jaren in Irak gewoond zus en zo.
Nee gratis glazuur-verwoestend Turks fruit op te halen bij de lokale AZC.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:06 schreef TLC het volgende:
Gefeliciteerd, IS bestaat vandaag precies 1 jaar, zijn we ook allemaal uitgenodigd voor koffie met gebak en zulke dingen ?![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja? Is dat zo? Niet vandaag tochquote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:06 schreef TLC het volgende:
Gefeliciteerd, IS bestaat vandaag precies 1 jaar
Jawel, 1 jaar geleden werd het kalifaat opgericht, althans als ik Radio 1 mag geloven.quote:
Nee op 29 juni 2014 zoals in de OP staat. Volgens de islamitische kalender was het toen de eerste dag van Ramadan, deze week begint de Ramadan maar niet vandaag dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:14 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, 1 jaar geleden werd het kalifaat opgericht, althans als ik Radio 1 mag geloven.
Heel juist.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:54 schreef Montana_ir het volgende:
@EjmAlrai: Strange this war:
When Shia enter #Tikrit: Ethnic cleansing
When #YPG enter Tal Abiyad: Ethnic cleansing
Soooo: #ISIS is the victim right?
@EjmAlrai: When a Kurd kills an #ISIS Arab: Taboooo.Can't do it.
When a Shia kills n #ISIS: Shia r killing Sunni.
Why don't we all stand w / #ISIS then?
Denk je nou serieus dat door elke keer aan te geven dat je in Irak was, een echte irakees, echte tastbare bronnen, enige die het land x jaar heeft meegemaakt dat je daardoor ineens geloofwaardiger bent op een internetforum? En dan gaan janken dat er inhoudelijk gereageerd moet worden, iets wat je zelf vaak genoeg na laat? Stop eens met de superirakees uit te hangen die de wijsheid in pacht heeft.quote:Op maandag 15 juni 2015 07:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over... toon dat Verongelijkte toontje eens aan dan? We zijn hier allen een discussie aan het voeren. Dat ik aangeef waarom ik mijn mening heb en wat mijn achtergrond is, daar is niks mis mee. Vooralsnog ben ik de enige hier met echte tastbare bronnen in het land. De enige die het land de afgelopen 5 jaar heeft meegemaakt..
die twitterbronnen die iedereen hier opvoert zijn ook totaal niet objectief, maar daar hoor ik niemand over. Omdat ze je mening delen zeker?
Als je inhoudelijk wilt reageren, prima. Maar wat jij hier aan het doen bent is door ongefundeerde uitspraken andersdenkenden weg te zetten. Dat maakt je geen haar beter.
quote:Op maandag 1 juni 2015 17:56 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Er is inderdaad een burgeroorlog geweest, maar de manier waarop jij dingen brengt is alsof soennieten het zo verschrikkelijk slecht hadden onder die boze sjiieten en daar zelf totaal geen schuld aan hebben..
Ik geef er de voorkeur aan over Irakezen te spreken in plaats van onderlinge verschillen uit te vergroten. Maar ja dan ben ik weer een "nationalist" Alsof dat iets slechts is..
Begin me nu wel af te vragen. Hoeveel jaar hebben jullie in totaal in Irak doorgebracht ook alweer?
quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:51 schreef Geoffrey het volgende:
[..]hier ga ik niet eens op antwoorden. Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat je zegt..
quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:50 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Never argue with a fool, he will drag you down to his level and beat you with experience.. Iemand die woorden als "wat boeit die grondwet nou" in de mond neemt is een fool. En daar ga ik niet op reageren...
Ik heb jaren in Irak gewoond trouwens en daardoor weet ik inderdaad meer dan een kind 5000 km verderop met een internetverbinding.
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:04 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dus omdat ik Bashar als avatar heb, mag ik niet spreken over de Baath van Irak? Ik volg jouw logica niet..
Mag ik wel spreken over Hitler? over Bush?
Ik heb Bashar geen goede man genoemd. Deze man noemt tariq Aziz wel een goede man. En daar mag ik niet op reageren omdat ik een avatar heb met de syrische president?
Naast dat hij ze een goede man noemt, beschuldigt hij de meerderheid van de Iraakse bevolking ervan iemand op te sluiten om geen enkele reden. Voor iemand die zich "irakees" noemt vind ik het jammer dat je mij er dan op aanspreekt als ik op kom voor ONS volk..
Lekker inhoudelijk allemaal h, vooral dat benadrukken dat je uit Irak komt en per definitie geloofwaardiger bent, vooral ook altijd inhoudelijk ingaan en niet op de man spelen.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:26 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
"Irakees", denk je dat Kirkuk alleen om de olie belangrijk is
Kentekenplaat is waarschijnlijk afkomstig uit Erbiltwitter:IraqiSuryani twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:46:38#Iraq - car bomb dismantled & the driver killed after trying to detonate the car bomb near Imam Ali shrine in #Najaf http://t.co/AJwFfAsJTO reageer retweet
Het gaat niet om een autobom volgens Binnenlandse Zaken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 20:43 schreef vigen98 het volgende:
Kentekenplaat is waarschijnlijk afkomstig uit Erbiltwitter:IraqiSuryani twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:46:38#Iraq - car bomb dismantled & the driver killed after trying to detonate the car bomb near Imam Ali shrine in #Najaf http://t.co/AJwFfAsJTO reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 21:03:03Najaf governor says driver wasn't armed & car wasn't rigged with explosives. Driver (with mental issues) had altercation with local police.. reageer retweet
twitter:Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 21:05:34...and returned later, rammed his car past the CP, ran over a guard & was then shot by security forces. #Iraq #Najaf #pt reageer retweet
de soennieten worden al sinds het verdrijven van saddam afgemaakt door met name sjieten. vooral in irak en sinds kort ook in syrie. zolang dit niet erkent wordt gaat er nooit vrede komen in deze regio.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:54 schreef Montana_ir het volgende:
Alleen Soennietjes geloven in dit soort sprookjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
de soennieten worden al sinds het verdrijven van saddam afgemaakt door met name sjieten. vooral in irak en sinds kort ook in syrie.
Jij moet je wel erg vervelen.. Dus omdat ik er wat op tegen heb wanneer mensen bullshit verspreiden en omdat ik de enige hier ben die z'n mening niet op youtubefilmpjes en twitterberichten baseert ben ik fout? Veel plezier in dat betweterige droomwereldje.. Heb nog steeds niet 1 inhoudelijke reactie van jou gezien..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:17 schreef primakov het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat door elke keer aan te geven dat je in Irak was, een echte irakees, echte tastbare bronnen, enige die het land x jaar heeft meegemaakt dat je daardoor ineens geloofwaardiger bent op een internetforum? En dan gaan janken dat er inhoudelijk gereageerd moet worden, iets wat je zelf vaak genoeg na laat? Stop eens met de superirakees uit te hangen die de wijsheid in pacht heeft.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Lekker inhoudelijk allemaal h, vooral dat benadrukken dat je uit Irak komt en per definitie geloofwaardiger bent, vooral ook altijd inhoudelijk ingaan en niet op de man spelen.
En nu ontopic.
De rest van de minderheden zijn 35 jaar lang door de soe nieten afgemaakt. Heb ze geen burgers zien vermoorden, geen moskeeen zien opblazen, geen mensen zien onthoofddn, geen vrouwen zien verkrachten etc. Etc. Zou sowieso geen excuus zijn. Vind jij van wel?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
de soennieten worden al sinds het verdrijven van saddam afgemaakt door met name sjieten. vooral in irak en sinds kort ook in syrie. zolang dit niet erkent wordt gaat er nooit vrede komen in deze regio.
Ik heb het meerdere malen gelezen, maar ik kan er niet echt uit opmaken wat je hier zegt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:48 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
De rest van de minderheden zijn 35 jaar lang door de soe nieten afgemaakt. Heb ze geen burgers zien vermoorden, geen moskeeen zien opblazen, geen mensen zien onthoofddn, geen vrouwen zien verkrachten etc. Etc. Zou sowieso geen excuus zijn. Vind jij van wel?
Arabische soennieten zijn altijd het slachtoffer en zielig terwijl zij juist het terrorisme steunen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:54 schreef Montana_ir het volgende:
Sjieten steunen toch ook terrorisme?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:53 schreef reza1 het volgende:
[..]
Arabische soennieten zijn altijd het slachtoffer en zielig terwijl zij juist het terrorisme steunen.
Nee, dat is een specialiteit van de soennieten met hun Al Qaida en ISIS tegen de legitieme overheden in Irak en Syri.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sjieten steunen toch ook terrorisme?
Hamas en Hezbollah staan toch echt geregistreerd als terroristische groepen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:55 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, dat is een specialiteit van de soennieten met hun Al Qaida en ISIS tegen de legitieme overheden in Irak en Syri.
Wat heeft dat met Irak te maken?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas en Hezbollah staan toch echt geregistreerd als terroristische groepen.
Ten eerste dat het onderuit haalt dat het beperkt is tot Soennieten, ten tweede wemelt het van de Iraans-Sjietische inmenging in Irak.quote:
Ik had het over Iraakse soennieten en ik ben benieuwd naar de inmenging van Hamas in Irak.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ten eerste dat het onderuit haalt dat het beperkt is tot Soennieten, ten tweede wemelt het van de Iraans-Sjietische inmenging in Irak.
twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 20:30:59More 'marginalisation' of Sunnis by #Iraq's govt. Hundreds of Sunni fighters being armed/trained in Habbaniyah base. http://t.co/u0hrK5urOx reageer retweet
En ik had het over Sjiitisch steun aan terroristen, de tweets die je plaatste ging namelijk over Irak en Syrie. Sjietisch steun aan Hezbollah (geregistreerd als terroristisch) is openlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:01 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik had het over Iraakse soennieten en ik ben benieuwd naar de inmenging van Hamas in Irak.
Ik plaatste helemaal geen tweets.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En ik had het over Sjiitisch steun aan terroristen, de tweets die je plaatste ging namelijk over Irak en Syrie. Sjietisch steun aan Hezbollah (geregistreerd als terroristisch) is openlijk.
Correctie: "op reageerde".quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:11 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik plaatste helemaal geen tweets.
Nelson Mandela stond tot in 2008 in de Verenigde Staten nog geregistreerd als terrorist.
Elk gezond mens is het erover eens dat Al Qaida en ISIS terroristen zijn, heel wat anders dan Hezbollah.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Correctie: "op reageerde".
Wat wil je zeggen dan, het steunen van 'terroristen' is relatief en in een breder plaatje te rechtvaardigen?
Ik denk toch echt dat Isral momenteel meer vreest voor Hamas en Hezbollah met Iran achter hun dan Al-Qaida en ISIS waar het op bijzonder goede voet mee is lijkt het. Jij kwam met Mandela en dat hij terroristisch was, dus ik herhaal mijn vraag:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:15 schreef reza1 het volgende:
[..]
Elk gezond mens is het erover eens dat Al Qaida en ISIS terroristen zijn, heel wat anders dan Hezbollah.
De mening van die zionistische genocideplegers is even relevant als die van ISIS.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat Isral momenteel meer vreest voor Hamas en Hezbollah met Iran achter hun dan Al-Qaida en ISIS waar het op bijzonder goede voet mee is lijkt het.
Waarom, is het alleen als het om een definitie van 'terroristen' gaat waar jij mee akkoord gaat? Isral is niet meer of minder 'legitiem' dan Syrie/Irak.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:18 schreef reza1 het volgende:
[..]
De mening van die zionistische genocideplegers is even relevant als die van ISIS.
Omdat Israel even legitiem is als ISIS.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom, is het alleen als het om een definitie van 'terroristen' gaat waar jij mee akkoord gaat? Isral is niet meer of minder 'legitiem' dan Syrie/Irak.
En Hezbollah /Assad is even legitiem als ISIS/Israel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:22 schreef reza1 het volgende:
[..]
Omdat Israel even legitiem is als ISIS.
En FSA/Erdogan is even legitiem als ISIS/Israel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Hezbollah /Assad is even legitiem als ISIS/Israel.
Prima, FSA/Erdogan, ISIS/Israel en Assad/Hezbollah zijn allemaal net zo legitiem als elkaar dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:26 schreef reza1 het volgende:
[..]
En FSA/Erdogan is even legitiem als ISIS/Israel.
precies wat ik zeg. Onderdrukt worden is geen excuus voor het uitmoorden van mensen op grond van hun geloof.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het meerdere malen gelezen, maar ik kan er niet echt uit opmaken wat je hier zegt.
Valt blijkbaar mee, die "sjiitische terreur"...twitter:IraqiSecurity twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 20:17:42Around 2,000 displaced families have returned to #Tikrit, according to #Iraq's Independent High Commission for HR. http://t.co/B22MuCXawZ reageer retweet
twitter:zalali twitterde op woensdag 17-06-2015 om 22:31:37Tikritis' return under Hashed protection also goes completely against narrative that Iraqis r totally sectarian, can't trust each other reageer retweet
twitter:zalali twitterde op woensdag 17-06-2015 om 22:17:12Latest from Tikrit: Displaced children preparing to return tomorrow from Baghdad have bought Iraqi flags to wave on their way back home reageer retweet
twitter:zalali twitterde op woensdag 17-06-2015 om 22:25:04The organised return to Tikrit that is taking place now is a major blow for ISIS' narrative (that it protects Sunnis from Baghdad) reageer retweet
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OV1NA20150615twitter:zalali twitterde op woensdag 17-06-2015 om 22:35:32Quick search shows 10s of articles have been written in Arabic on Tikritis' return 2 their city after ISIS, almost nothing in English reageer retweet
Ben benieuwd wat jullie Irak-experts hierover te zeggen hebben..twitter:zalali twitterde op woensdag 17-06-2015 om 22:37:17Only article in major English publication appears 2b this reuters piece: http://t.co/XmK4IFuGVB reageer retweet
Wat voor een rare maatstaf is dat nou weer, als de Shia geleerde in dit geval minder gerespecteerd wordt is dan als gevolg vermoordde minderheid minder dood of minder onderdrukt ofzo? Als je althans mijn reacties goed hebt gelezen vat je daaruit dat het steunen van terroristen nogal wijdverspreid is onder de rivaliserende groepen, zo ook onder Sjieten, als je denkt dat te kunnen weerleggen luister ik graag naar je.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 10:39 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
precies wat ik zeg. Onderdrukt worden is geen excuus voor het uitmoorden van mensen op grond van hun geloof.
Kan je nu wel leuk gaan schreeuwen "ja maar sjiieten!!!" Ik daag je uit om 1 gerespecteerde sjiitische geleerde te vinden die oproept tot het uitmoorden van soennieten. Gaat je niet lukken.
twitter:ahmusawi twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 18:50:23#SaudiCables @wikileaks reveals Saudi secretly gave 6,000 Hajj visas to @AyadAllawi @alhashimi_Tariq @Osama_Alnujaifi http://t.co/rysiQaT4zj reageer retweet
twitter:ahmusawi twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 19:02:52#SaudiCables from FM Saud Al-Faisal note he has no idea how Saudi financial assistance to @AyadAllawi has been spent http://t.co/V6SuQkEVPn reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 14:46:33#KSA gave 2mil Riyal to support the "Islamic Movement in #Kurdistan #Iraq" #saudileaks #SaudiCables http://t.co/wE7Lpzslwb reageer retweet
twitter:Hamosh84 twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 21:33:27#SaudiCables from FM to King Abdullah recommends hosting Masoud Barzani in Riyadh because of his anti-Maliki stance http://t.co/djfirRqYaa reageer retweet
Wat een helden.quote:
Hezbollahquote:
Eigenlijk wel; sjitische milities hebben eerder al in 2006 soennieten uit Bagdad verdreven. Ik constateer dat ahloel soennah sinds de verdrijving van Saddam sterk in de verdrukking zit en noodgedwongen enkel aan overleven denkt door deze onderdrukking. ISIS is niet voor niets zo groot geworden na al die ellende.quote:Op donderdag 18 juni 2015 23:48 schreef Geoffrey het volgende:
De rest van de minderheden zijn 35 jaar lang door de soe nieten afgemaakt. Heb ze geen burgers zien vermoorden, geen moskeeen zien opblazen, geen mensen zien onthoofddn, geen vrouwen zien verkrachten etc. Etc. Zou sowieso geen excuus zijn. Vind jij van wel?
Grappig, mensen die enkel aan overleven denken en zichzelf dan opblazen om andersdenkenden burgers te vermoorden.. Heeft niet echt iets met overleven te maken of wel?quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Eigenlijk wel; sjitische milities hebben eerder al in 2006 soennieten uit Bagdad verdreven. Ik constateer dat ahloel soennah sinds de verdrijving van Saddam sterk in de verdrukking zit en noodgedwongen enkel aan overleven denkt door deze onderdrukking. ISIS is niet voor niets zo groot geworden na al die ellende.
Bewijs het dan eens. Hoe moet ik bewijzen dat iets niet is gebeurd. Jullie beweren dat het wel gebeurd. De bewijslast ligt bij jou niet bij mij.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor een rare maatstaf is dat nou weer, als de Shia geleerde in dit geval minder gerespecteerd wordt is dan als gevolg vermoordde minderheid minder dood of minder onderdrukt ofzo? Als je althans mijn reacties goed hebt gelezen vat je daaruit dat het steunen van terroristen nogal wijdverspreid is onder de rivaliserende groepen, zo ook onder Sjieten, als je denkt dat te kunnen weerleggen luister ik graag naar je.
quote:Buying Silence: How the Saudi Foreign Ministry controls Arab media
On Monday, Saudi Arabia celebrated the beheading of its 100th prisoner this year. The story was nowhere to be seen on Arab media despite the story's circulation on wire services. Even international media was relatively mute about this milestone compared to what it might have been if it had concerned a different country. How does a story like this go unnoticed?
Today's release of the WikiLeaks "Saudi Cables" from the Saudi Ministry of Foreign Affairs show how it's done.
The oil-rich Kingdom of Saudi Arabia and its ruling family take a systematic approach to maintaining the country's positive image on the international stage. Most world governments engage in PR campaigns to fend off criticism and build relations in influential places. Saudi Arabia controls its image by monitoring media and buying loyalties from Australia to Canada and everywhere in between.
Documents reveal the extensive efforts to monitor and co-opt Arab media, making sure to correct any deviations in regional coverage of Saudi Arabia and Saudi-related matters. Saudi Arabia's strategy for co-opting Arab media takes two forms, corresponding to the "carrot and stick" approach, referred to in the documents as "neutralisation" and "containment". The approach is customised depending on the market and the media in question.
"Contain" and "Neutralise"
The initial reaction to any negative coverage in the regional media is to "neutralise" it. The term is used frequently in the cables and it pertains to individual journalists and media institutions whose silence and co-operation has been bought. "Neutralised" journalists and media institutions are not expected to praise and defend the Kingdom, only to refrain from publishing news that reflects negatively on the Kingdom, or any criticism of its policies. The "containment" approach is used when a more active propaganda effort is required. Journalists and media institutions relied upon for "containment" are expected not only to sing the Kingdom's praises, but to lead attacks on any party that dares to air criticisms of the powerful Gulf state.
One of the ways "neutralisation" and "containment" are ensured is by purchasing hundreds or thousands of subscriptions in targeted publications. These publications are then expected to return the favour by becoming an "asset" in the Kingdom's propaganda strategy. A document listing the subscriptions that needed renewal by 1 January 2010 details a series of contributory sums meant for two dozen publications in Damascus, Abu Dhabi, Beirut, Kuwait, Amman and Nouakchott. The sums range from $500 to 9,750 Kuwaiti Dinars ($33,000). The Kingdom effectively buys reverse "shares" in the media outlets, where the cash "dividends" flow the opposite way, from the shareholder to the media outlet. In return Saudi Arabia gets political "dividends" - an obliging press.
An example of these co-optive practices in action can be seen in an exchange between the Saudi Foreign Ministry and its Embassy in Cairo. On 24 November 2011 Egypt's Arabic-language broadcast station ONTV hosted the Saudi opposition figure Saad al-Faqih, which prompted the Foreign Ministry to task the embassy with inquiring into the channel. The Ministry asked the embassy to find out how "to co-opt it or else we must consider it standing in the line opposed to the Kingdom's policies".
The document reports that the billionaire owner of the station, Naguib Sawiris, did not want to be "opposed to the Kingdom's policies" and that he scolded the channel director, asking him "never to host al-Faqih again". He also asked the Ambassador if he'd like to be "a guest on the show".
The Saudi Cables are rife with similar examples, some detailing the figures and the methods of payment. These range from small but vital sums of around $2000/year to developing country media outlets - a figure the Guinean News Agency "urgently needs" as "it would solve many problems that the agency is facing" - to millions of dollars, as in the case of Lebanese right-wing television station MTV.
Confrontation
The "neutralisation" and "containment" approaches are not the only techniques the Saudi Ministry is willing to employ. In cases where "containment" fails to produce the desired effect, the Kingdom moves on to confrontation. In one example, the Foreign Minister was following a Royal Decree dated 20 January 2010 to remove Iran's new Arabic-language news network, Al-Alam, from the main Riyadh-based regional communications satellite operator, Arabsat. After the plan failed, Saud Al Faisal sought to "weaken its broadcast signal".
The documents show concerns within the Saudi administration over the social upheavals of 2011, which became known in the international media as the "Arab Spring". The cables note with concern that after the fall of Mubarak, coverage of the upheavals in Egyptian media was "being driven by public opinion instead of driving public opinion". The Ministry resolved "to give financial support to influential media institutions in Tunisia", the birthplace of the "Arab Spring".
The cables reveal that the government employs a different approach for its own domestic media. There, a wave of the Royal hand is all that is required to adjust the output of state-controlled media. A complaint from former Lebanese Prime Minister and Saudi citizen Saad Hariri concerning articles critical of him in the Saudi-owned Al-Hayat and Asharq Al-Awsat newspapers prompted a directive to "stop these type of articles" from the Foreign Ministry.
This is a general overview of the Saudi Foreign Ministry's strategy in dealing with the media. WikiLeaks' Saudi Cables contain numerous other examples that form an indictment of both the Kingdom and the state of the media globally.
twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 22:32:44#Iraq's Hashd al-Sha'abi fighters washing the streets near Sunni mosques in Buhriz, Diyala province. Monsters. http://t.co/ETikVnkTq6 reageer retweet
Pas je op, dit wordt straks verdraaid naar :quote:Op zondag 21 juni 2015 10:55 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 22:32:44#Iraq's Hashd al-Sha'abi fighters washing the streets near Sunni mosques in Buhriz, Diyala province. Monsters. http://t.co/ETikVnkTq6 reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:DrAbbasKadhim twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 17:40:52@AmjedRasheed --Of course. The first Saudi/Wahhabi Daish-like invasion & looting of Shia part of #Iraq was in 1802/3. It continued to 1920s. reageer retweet
twitter:DrAbbasKadhim twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 17:45:50@AmjedRasheed --See, Hamid Algar, "Wahhabism: A Critical Essay," for example. My Arabis translation of it is also available. reageer retweet
twitter:HamzehKarkhi twitterde op donderdag 18-06-2015 om 16:12:06For those who say Shia won't die for Sunni land in Iraq are the biggest idiots. More Shia have died for Sunni land than Sunnis. #Iraq #Fact reageer retweet
1. Wie vraagt jou om bewijs en waarvoor?quote:Op zondag 21 juni 2015 10:50 schreef Geoffrey het volgende:
Bewijs het dan eens. Hoe moet ik bewijzen dat iets niet is gebeurd. Jullie beweren dat het wel gebeurd. De bewijslast ligt bij jou niet bij mij.
Serieus, ga je nu de sektarist uithangen met je 'jullie"?quote:De "sjiitische milities" vallen allemaal trouwens onder het gezag van de centrale overheid. De gerespecteerde soennitische stammen ook. De terroristen die jullie steunen vallen onder Al-Qaeda/ISIS..
quote:Nechervan Barzani, the Prime Minister of the Kurdistan Regional Government of Iraqi Kurdistan meeting with Iranian Deputy Foreign Minister Hassan Ghashghavi, hailed Iran’s support for the Iraqi Kurdish Peshmerga forces in fighting ISIL.
According to Albaghdadia News, the two officials exchanged ideas on the pivotal role of Iraq’s Kurdish Peshmerga forces in pushing the terrorist Takfiris further back.
The Iraqi Kurdish official also expressed his concern over the ongoing negotiations of Iran and 5+1, as a matter of prime importance for the anti-terrorism front.
The Iranian Deputy Foreign Minister Hassan Ghashghavi who is in Iraq also referred to the current events in Kurdistan and called for the active role of all members of the world community in fighting against Takfiri ISIL militants and reassured that Iran’s backing Erbil and Baghdad is to the end of the crisis.
The two sides also discussed the extension of trilateral ties of Tehran, Baghdad and Erbil.
quote:
Beter laat dan nooit? 5 juni 2015:quote:A new Europe-wide police unit is being set up to scour the internet for the ring leaders behind Islamic State’s social media propaganda campaign, which it has used to recruit foreign fighters and jihadi brides.
[quote]The police team will seek to track down the key figures behind the estimated 100,000 tweets a day pumped out from 45,000 to 50,000 accounts linked to the Islamist terror group, which controls parts of Iraq and Syria.
Run by the European police agency Europol, it will start work on 1 July, with a remit to take down Isis accounts within two hours of them being detected.
quote:
quote:In recent months, a self-described "elite branch" of the hacktivist group Anonymous has upped the ante in the fight against "Islamic State" (IS). In a statement, Ghost Security (GhostSec) announced its intent to "eliminate every piece of ISIS propaganda from the Internet in an effort to slow down ISIS recruitment online."
The group employs a more rigid organizational structure than the loosely knit umbrella group Anonymous, with ranking roles such as special operations and a quick reaction force capable of responding to developing situations at any moment.
"GhostSec operates like a military unit, with members responsible for intelligence gathering, organizing, logistics, and, of course, those operating the weapons, digital weapons that is," the group announced in one of various statements it has posted online.
Anonymous, a multinational network of politically inclined hackers, is well-known for its online exploits such as taking on the Church of Scientology to protest the religion's efforts to censor its critics, PayPal for refusing to process donations to the whistleblowers WikiLeaks, and even sites belonging to the governments of Mexico, Syria and Israel, among other states, for various affronts and human rights abuses cited by the group. The hackers most commonly use a distributed denial of service, or DDoS, attack, which overwhelms websites with traffic and makes them temporarily unavailable.
GhostSec's efforts against IS, however, mark the first time members of the activist group have actively pursued terrorist elements. And, further to the point, GhostSec has called its anti-IS operation, also known as #OpISIS or #OpIceISIS, the "largest endeavor in the history of Anonymous."
Fighters? Die jongen zijn 13 ofzoquote:Op zondag 21 juni 2015 10:55 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IraqiSecurity twitterde op zaterdag 20-06-2015 om 22:32:44#Iraq's Hashd al-Sha'abi fighters washing the streets near Sunni mosques in Buhriz, Diyala province. Monsters. http://t.co/ETikVnkTq6 reageer retweet
[ afbeelding ]
Die zit lekker te chillen op Ibizaquote:Op maandag 22 juni 2015 14:09 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens valt het jullie niet meer op dat we 1 jaar niets van Baghdadi hebben gezien?Die is sowieso dood
quote:While only a small portion of the half a million Saudi cables have so far been released by WikiLeaks, a quick scan of the available documents that relate to Iraq reveal three consistent approaches adopted by the Kingdom in an effort to extend its influence in the country: financial and political support for Sunni Arab tribes, politicians and Kurdish actors that are willing to undermine the central government in Baghdad; close communication with Baath Party officers, financial support and political asylum for families of high-ranking former officials; and regional diplomatic efforts aimed at undermining the sovereign legitimacy of the Iraqi state.
Here are ten of the most insightful leaked cables concerning Iraq:
1 – Saudi seeks to co-opt Iraq’s Sunni Arabs
Saudi Arabia’s foreign ministry proposes a three-stage plan to establish connections with, and ultimately co-opt, Sunni Arab tribes and politicians in Iraq. The stated goal is to undermine the government of Prime Minister al-Maliki and nurture assets that are sympathetic to Saudi Arabia’s policies in Iraq. The cable recommends close coordination between the Kingdom’s foreign ministry and intelligence agency, and suggests inviting co-opted Iraqis on a regular basis to the Kingdom in order to “strengthen relations and exchange views and information”.
Another cable reveals how it is inundated with requests from tribesmen to visit the Kingdom, primarily in search of financial assistance. The ministry notes that some of these requests have come from individuals who reside outside of Iraq and have little influence on the ground. The memo goes on to recommend that Sunni tribes with deep connections should be sought out in order to further the Kingdom’s national interests.
Numerous cables reveal how a wide spectrum of Iraqi Sunnis that are motivated by financial and political gains have requested to visit Saudi Arabia. They include the notorious Erbil-based Anbari sheikh Ali Hatem Sulaiman who famously called for violent attacks against Iraqi Security Forces; and other Dulaimi tribesmen.
2 – Saudi bribes Iraqi leaders with Hajj visas
The foreign ministry cable notes how a request from Iraq’s official Hajj (pilgrimage) body for an additional 2,000 visas was rejected by Saudi authorities. Instead, some 6,000 visas were secretly offered to leaders of the Sunni al-Iraqiya bloc: Ayad Allawi, Tariq al-Hashemi and Usama al-Nujaifi. Only Allawi’s 2,000 visas were eventually processed.
Saudi Arabia officially allocates a strictly limited quota of Hajj visas for all Muslim countries. Thus, Allawi would have taken advantage of his allocation to enhance his political standing and reward those loyal to him.
3 – Saudi letters to fugitive Tariq al-Hashemi
A cable from the Kingdom’s embassy in Jordan refers to two letters addressed to former Iraqi vice president Tariq al-Hashemi from the Saudi crown prince and the head of the intelligence agency. An arrest warrant related to terror charges had been issued by Iraqi authorities for Hashemi, who was residing in Erbil at the time,
4 – Saudi buys off Kurdish Islamists
Saudi’s intelligence agency approved a request of financial assistance for a Kurdish Islamist charity in the KRG and allocated 2 million riyals (approximately 530,000 USD) in aid, in addition to political and media support.
5 – Saudi seeks closer ties with Barzani because of his anti-Maliki stance
Saudi foreign minister Saud al-Faisal concurs with the intelligence agency’s recommendation to host Kurdistan Region of Iraq’s Masoud Barzani in Riyadh because of his opposition to Prime Minister Al-Maliki.
6 – Maliki rejects Iranian mediation on oil dispute with Erbil
A cable from the Saudi embassy in Tehran notes that KRG president Masoud Barzani asked Iran to mediate on his behalf in order to persuade Prime Minister al-Maliki to loosen up the revenue-sharing arrangement between Baghdad and Erbil (such as allowing independent Kurdish oil exports). Maliki tells Iran that he will not budge and will abide by the constitution.
7 – Izzat al-Douri’s son communicates with Saudi embassy in Yemen
The son of former vice president Izzat al-Douri requests a meeting with the Saudi ambassador in Sanaa in order to pass on a message from his father to the Saudi leadership. Al-Douri heads the main wing of the outlawed Baath Party and is responsible for countless attacks on US and Iraqi personnel since 2003.
8 – Saudi supports family of Saddam-era minister
The family of former deputy prime minister Hikmat Azzawi, who was number 45 on the Iraq most-wanted playing cards, request political asylum in the Kingdom. Their request is passed on to the relevant committee and the Saudi embassy in Amman decides to provide them with financial support in the meantime.
Another foreign ministry cable discusses the case of Adnan al-Dulaimi, who served as head of Saddam Hussein’s legal defense team, and has requested asylum in the Kingdom. The cable notes that he still maintains “extensive relations with the Baathist leadership in Jordan and Syria”.
9 – Baath Party threatens to attack Arab leaders at Baghdad Summit
An email sent to the Saudi embassy in Jordan, purportedly from Saddam Hussein’s Republican Guard, warns all Arab countries not to attend the Arab League Summit in Baghdad in March 2012. The group threatens to wreak havoc and target all attendees if the summit is held in Baghdad.
10 – Saudi instructs Gulf states to minimize representation at Baghdad Summit
Foreign Minister Saud al-Faisal expresses Saudi’s dissatisfaction at the decision to host the Arab League Summit in Baghdad because it would “hand Iraq over to Iran”, and reasserts the Kingdom’s instructions to its Gulf neighbours to ensure that their representation at the summit is limited to the level of ambassadorial envoys to the Arab League.
twitter:ShirazMaher twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 14:24:10The new Islamic State video showing these brutal executions was filmed in Nineveh province, Iraq. Easily one of the most horrific yet. #PT reageer retweet
Klopt, ze hebben dit keer mensen in een kooi opgesloten en die kooi in een zwembad laten zakken en mensen in een auto opgesloten en die opgeblazen met een RPG.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:37 schreef Irakees het volgende:
IS zou gruwelijke executievideo's van "spionnen" in Mosul hebben gepubliceerd.twitter:ShirazMaher twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 14:24:10The new Islamic State video showing these brutal executions was filmed in Nineveh province, Iraq. Easily one of the most horrific yet. #PT reageer retweet
Zag het net op Geenstijl jaquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben dit keer mensen in een kooi opgesloten en die kooi in een zwembad laten zakken en mensen in een auto opgesloten en die opgeblazen met een RPG.
Is zeker gruwelijk, maar niet het gruwelijkste tot nu toe. Zou liever in een kooitje verdrinken of in 1 knal weg zijn met een RPG, dan in de fik worden gestoken in een kooi.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben dit keer mensen in een kooi opgesloten en die kooi in een zwembad laten zakken en mensen in een auto opgesloten en die opgeblazen met een RPG.
Ja same here...ik weet nog wel die eerste met die Nick Berg, die Amerikaan. Nu denk je...ok! Hoe dan ook, erg sick. Die laatse...pffff....quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:54 schreef Proximo het volgende:
Net gezien, moet zeggen dat ik deze toch wel een van de smerigste videos vind.
Hoewel het veelzeggend is dat ik er inmiddels gewoon naar kan kijken, 10 jaar terug was ik over mijn nek gegaan.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:37 schreef Irakees het volgende:
IS zou gruwelijke executievideo's van "spionnen" in Mosul hebben gepubliceerd.twitter:ShirazMaher twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 14:24:10The new Islamic State video showing these brutal executions was filmed in Nineveh province, Iraq. Easily one of the most horrific yet. #PT reageer retweet
De methodes zijn wel creatiever dan hoe ze ooit begonnen. Ze waren zeker een beetje verveeld geraakt door de voorgeschreven straffen in de koran. Over een jaarte of 50 doen ze niets meer volgens 't boek. Dan komt de klad erin.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:49 schreef Maichel het volgende:
[..]
Is zeker gruwelijk, maar niet het gruwelijkste tot nu toe. Zou liever in een kooitje verdrinken of in 1 knal weg zijn met een RPG, dan in de fik worden gestoken in een kooi.
Heb ze nieuwe videos niet gezien, dus kan het niet zeggen zo. Hoe dan ook, wederom erg sick.
Emotioneel gezien: yay!quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:51 schreef vigen98 het volgende:
Als het westen nu serieus niet hard in gaat grijpen zijn ze al hun waardigheid kwijt, wanneer je zulke monsters nog in leven laat je wel zien hoe hard het westen het probeert, geen 100% maar 10%
Trouwens IS leden verdienen geen schone en snelle dood, ik ben normaal tegen martelen maar zulke monsters hebben we nog niet gezien in de 21e eeuw, ik stel voor een langzame en pijnlijke dood. ( Voor diegene die executies plegen dan ) De mensen die meededen aan hun strijd zouden ook gewoon de doodstraf moeten krijgen.
Aye or nay?
Aan de varkens voeren is niet halalquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij zijn inmiddels de methodes wel zo'n beetje op of niet?
Of krijgen we volgende maand het levend in een zuurbad gooien, blokje uranium doorslikken en zo ook nog?
vertienvoudigen? Hoe dan als je IS helemaal uitschakelt zorgt dat voor veel meer stabiliteitquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Emotioneel gezien: yay!
Rationeel gezien: nay!
Heb je die vluchtelingenstroom gezien? Willen we die vertienvoudigen?
Laat ze daar elkaar maar even uitmoorden, totdat het stabiel is. Dan atoombom erop.
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 22-06-2015 om 15:51:44#Wikileaks' #SaudiCables have caused a storm in #Iraq. MPs calling for investigations & the execution of those who conspired against Iraq. reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 22-06-2015 om 15:59:27There have also been calls for #Iraq's government to review the opening of a #Saudi embassy (aka a Da'ish ops command) in #Baghdad. reageer retweet
twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 02:00:34Saudi dog, marginalised by Maliki, captured in Baiji. Will now receive a little taster of what awaits him in hell. http://t.co/uTaDShRA7S reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 10:20:32#BREAKING - #KRG parliamentary session has begun to discuss changing current presidential system to a parliamentary one. #TwitterKurds reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 01:59:27#KDP media outlets beating drums of civil war again, calling for the death of #PUK supporters. #TwitterKurds #31/8/96 http://t.co/t3sAFi6LyN reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 13:42:18#BREAKING - #KDP offered bribes of $1,000,000 to Islamist MP's to reject Presidency Amendment Law. First reading has finished. #TwitterKurds reageer retweet
twitter:FGunay1 twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 14:53:00Great leader of Iraq before former US despot Saddam executed him after a US supported coup. #ISIS #Iraq http://t.co/K6y4wL4M9N reageer retweet
Waren er maar meer mensen zoals hem wat een kerel was hetquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:49 schreef reza1 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FGunay1 twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 14:53:00Great leader of Iraq before former US despot Saddam executed him after a US supported coup. #ISIS #Iraq http://t.co/K6y4wL4M9N reageer retweet
Nasser was zoals hemquote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waren er maar meer mensen zoals hem wat een kerel was het
twitter:Hamosh84 twitterde op dinsdag 23-06-2015 om 21:29:20#ISIS terrorists blow up #Iraqi citizens. They making killing an art playing with people's lives. #iraq @FSACrimes2 http://t.co/yoTn5bRlhu reageer retweet
quote:Arming Iraq's Sunni militias to fight the Islamic State may seem like a quick fix, but newly declassified documents suggest it might only add fuel to the fire.
In the weeks since the Islamic State captured the Iraqi city of Ramadi, a loud and diverse chorus of voices, including the New York Times editorial board, has called for the Iraqi government and the United States to arm Sunni militias to fight the extremist group’s advance. The administration increased the number of U.S. trainers last week, adding an additional 450 as early as this summer to the 3,100 American troops already in Iraq. Regardless, current political and military dynamics on the ground may merit giving arms to Sunni fighters if the Islamic State can’t be pushed back soon.
But the decision to hand weapons over to the Sunni militias also poses risks. Before directly arming more ethnic- or sectarian-aligned militias, both U.S. policymakers and the public should have a deeper understanding of our potential allies’ past and their possible future interests. And what the unintended consequences of arming these Sunni militias might be.
Newly declassified documents from the Islamic State’s predecessor, captured during a U.S.-Iraqi raid in 2010 and published by the Combating Terrorism Center at West Point, suggest that some of Iraq’s most prominent Sunni politicians collaborated with the Islamic State’s predecessor in 2009, when the group faced its darkest hour. Some of these senior figures may have worked with the Islamic State to benefit themselves, some to benefit the Sunnis, and some to weaken the hand of the Kurds in Iraq’s ethnically mixed areas in the country’s north. While the threat of the Islamic State has moved these dynamics to the back burner today, they will likely reemerge if and when the security environment improves. And now some of these same politicians are lobbying the United States to send money and weapons to the militias from their territories.
While most of the U.S. public hadn’t heard of the Islamic State before its breakout last summer, the group declared an “Islamic State of Iraq” back in 2006 and maintained a presence in the northern city of Mosul through the U.S. military’s withdrawal in 2011. Conventional wisdom says that the Islamic State’s place in Iraq’s sectarian political strife rose out of the disarray that followed the U.S. withdrawal. It was at that moment that Iraq’s Sunnis were left to fend for themselves against the domineering, Shiite-oriented central government. The Islamic State’s resurgence in Iraq in 2013 and 2014 came at a time when the country’s Sunni minority was ripe to accept the group as a bulwark against political marginalization and crackdowns at the hands of then-Prime Minister Nouri al-Maliki’s government.
In this telling, which has dominated U.S. media and policy circles, Maliki and his Shiite allies in the Iraqi government bear the brunt of the blame for inciting the renewed sectarian tensions that enabled the Islamic State to reemerge and unleash the brutal campaign that has arrested the world’s attention.
The new documents published by the CTC suggest the need to approach this conventional wisdom with caution. They have important implications for understanding Iraq’s sectarian schism and for informing the ongoing policy debate on how to stabilize the war-torn country.
A key document sent to Abu Omar al-Baghdadi, who preceded Abu Bakr al-Baghdadi as the group’s leader, suggests that the Islamic State established cooperative relationships with key Sunni politicians by 2009 that gave it access to extortion opportunities, kickbacks, and other revenue-generating activities in and around Mosul. Assuming the document is authentic — for the moment, there is no evidence to suggest it is not — these revelations should give pause to those recommending that the Iraqis train and equip local Sunni forces under the auspices of the provincial governments in Nineveh and Anbar. Reporting from Mosul indicates that similar ties between Sunni government officials and the Islamic State likely continued after U.S. troops withdrew from Iraq, and Maliki’s government began to intensify its repression of Sunni political leaders.
It is impossible to know the specific motivations of these officials — Sunni politicians may simply have been buying themselves protection in an environment where no other party was able or willing to provide it. But what is clear is this: For the Islamic State, these relationships enabled the group to access tens of millions of dollars to finance its operations in 2009 and after, some of which may have been diverted from Western reconstruction aid through political favors and phony contracts. The Islamic State likely used these funds to expand its extortion and intimidation networks in Mosul even prior to the 2011 U.S. withdrawal.The Islamic State likely used these funds to expand its extortion and intimidation networks in Mosul even prior to the 2011 U.S. withdrawal. This would go far in explaining how it had become so rich, even before it seized over $400 million from Mosul’s bank vaults last June.
One document dated August 2009 — when the Islamic State was regrouping in Mosul following military defeats in Anbar and Baghdad — sent from a senior Islamic State operative known as “Hatim” to Abu Omar al-Baghdadi, provides evidence that the group remained active in Mosul throughout the period by financing itself through project-skimming and extortion of contractors. In one example of these arrangements, the Islamic State claimed a $4 million profit from a construction contract in east Mosul. The expected revenues from these deals ranged from $7 to $34 million each.
The operative’s report on this special project describes how Islamic State agents established relationships with the Iraqi central government and with high-level Sunni politicians in Nineveh province, which forms the northern tip of the so-called Sunni triangle. Several Sunni politicians, according to the operative, had agreed to give the group access to lucrative contracting and extortion opportunities. As the author describes it, the Islamic State sought to “infiltrate the infidel government administratively, for the purpose of directing some of the economic and financial decisions issued by the apostates … also to benefit from the possibility of recruiting individuals from the infidel government as sources of information.”
These opportunities would have been a significant boon to the Islamic State during a period after senior U.S. intelligence officials declared the group “essentially defeated.”
To be sure, some uncertainty remains about how far the Islamic State went toward exploiting these opportunities. The author of the key document, likely a high-level Islamic State operative in Iraq, was making a direct entreaty to the Islamic State’s top leaders to allow the group to move forward with more deals after many months of internal bureaucratic bungling, inertia, and poor communication. It is possible that the Islamic State cut these deals short to avoid being a party to Sunni politics — the group’s radical version of Islam views democratic politics as idolatrous — but this raises the question of why the group’s third-in-command, a Swedish extremist of Moroccan descent called Abu Qaswarah, purportedly directed these activities in the first place.
These arrangements could have also affected the course of Iraq’s sectarian politics by increasing mistrust of the Sunnis by Iraq’s Shiites and Kurds and contributing to sectarian political conflict, which further marginalized Iraq’s Sunnis. The Islamic State operative’s report names several individuals, including some of Iraq’s most prominent Sunni politicians: Atheel al-Nujaifi, the former governor of Nineveh; Dildar al-Zibari, the former deputy chairman of the Nineveh Provincial Council; Faruq Abd al-Qadir, the former Iraqi minister of communications; and Hajj Riyad, the director of the office of then-deputy Prime Minister (and later Minister of Finance) Rafi al-Issawi.
At least two of these figures, Qadir and Zibari, wittingly aided the Islamic State, according to the report. Qadir had reportedly placed two Islamic State operatives in official government positions in the Ministry of Communications. Other officials were reportedly more reluctant to collaborate, but eventually capitulated. Hajj Riyad and Qadir, who was also head of the Nineveh Reconstruction Council at the time, had initial hesitations about collaborating with the Islamic State but buckled under additional pressure, according to the documents.
Fast forward to today: Several figures described in the document remain key players in Iraq’s Sunni political landscape. Atheel al-Nujaifi, governor in absentia of Nineveh and the brother of Iraqi Vice President Usama al-Nujaifi, continues to try to build a 3,000-man local security force to fight the Islamic State after he was sacked in May, when a majority of Iraqi MPs voted to fire him for corruption and complicity in the fall of Mosul to the Islamic State. Even if such a security force ostensibly fell under Prime Minister Haider al-Abadi’s National Guard, Nujaifi has indicated that he would continue to “work as a politician in the governorate and will be a fighter in the liberation process.”
In September of last year, Nujaifi paid $300,000 of his own money to a Washington consulting firm to help rally support among influential foreign-policy elites and policymakers in the United States for his plan to arm a state militia for Nineveh. This May, Nujaifi and Issawi met with key players in Washington’s foreign-policy circles and gave a talk at the Brookings Institution. In the talk, Issawi emphasized the dire security situation and pleaded for help, arguing that the Shiite militias are nearly an equal threat to the stability of Iraq as the Islamic State is. Issawi also noted that he and Nujaifi were two of the few Sunnis to participate in politics since the beginning of the new Iraqi state, as others boycotted politics for years. The sidelining of such key Sunni politicians diminishes the chances that successful political reconciliation between Iraq’s Sunni and Shiite groups will occur.
If members of Iraq’s Sunni leadership indeed had ties to the Islamic State, it raises serious questions about these figures as reliable long-term partners and as stewards of their own security forces.If members of Iraq’s Sunni leadership indeed had ties to the Islamic State, it raises serious questions about these figures as reliable long-term partners and as stewards of their own security forces. The U.S. strategy in Iraq hinges on putting in place a power-sharing agreement based on a willingness by all parties to set aside narrow sectarian agendas. However, none of the major political blocs — Sunni, Shiite, or Kurd — appear likely to change their zero-sum calculus. Political leaders on all sides have demonstrated a willingness to do whatever it takes to advance their sectarian agendas. And in the case of Sunni leaders, this has likely included direct cooperation with the Islamic State.
These sectarian gambits have failed everyone involved — except for the Islamic State. On the Sunni side, Issawi and Nujaifi fled the Islamic State’s military onslaught last year for exile in Iraqi Kurdistan. On the Shiite side, the Islamic State’s 2014 breakout cost Maliki his position as prime minister. Meanwhile, the Islamic State’s organization gained significant military capability, financial resources, and popular support within Iraq.
The Islamic State’s recent victories against government troops in Syria and against Iraqi security forces in Anbar are alarming signs of its growing power and influence. In this context, proposals to arm and support Sunni-led provincial forces are compelling. But policymakers also must consider the prospects for eventual demobilization. Arming provincial militias will increase the power of Iraq’s governors, which would complicate eventual disarmament and could even spark new fighting among Iraq’s factions. Disarming tribal militias would prove easier, but the tribes have been weakened in the years since they joined U.S. forces to fight al Qaeda, and some now openly back the Islamic State. If Iraq needs more security forces, the United States should help to reform and strengthen the troops Iraq already has. Going around them is only asking for trouble.
twitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 24-06-2015 om 06:51:55#ISIL militants have killed one of #Iraq most prominent Sunni scholars for being "member in the popular mobilization" http://t.co/ORsdEsuN8I reageer retweet
Nasser was de tegenwerker van Qasim. Hij heeft de coup tegen Qasim zelfs geplot en gesteund die werd uitgevoerd door pan-arabisten.quote:
twitter:SlemaniTimes twitterde op donderdag 25-06-2015 om 10:55:46Masoud Barzani orders all #KDP media to deny reports of #ISIS crossing into #Kobane from #Turkey. #TwittterKurds http://t.co/9DmUSYXNL8 reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op donderdag 25-06-2015 om 16:26:38Leading journalist from #IGK has been kidnapped in Erbil by #KDP security forces & his whereabouts are unknown. #TwitterKurds #KRG reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op donderdag 25-06-2015 om 08:28:07Never seen before picture of Masoud Barzani & Saddam when both were starting their political careers. #TwitterKurds http://t.co/533VyV8O8o reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op woensdag 24-06-2015 om 12:21:53"I can't say Saddam Hussein is our enemy. He is solving our problems." 31/8/1996 after KDP/Iraqi invasion of Erbil http://t.co/ViGJoI59Gz reageer retweet
Wat een sektarische lulquote:
Irak van Jezus? Sektarisch ?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kerel heb je geluisterd wat die gast zei?
Hij is Irakees. Hij heeft een tijdje in Iran gewoond.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom praat hij zo slecht Arabisch, is hij van oorsprong Iraans?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |