abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2015 @ 00:11:33 #151
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153315646
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:06 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets moeten accepteren omdat het al tijden bestaat en als "normaal" beschouwd wordt. Van geslacht veranderen vind ik niet normaal en getuigen van een zeker psychologisch onderliggend probleem.

Je geslacht maakt deel uit van je identiteit die je vanaf je geboorte gekregen hebt. Een identiteit is in mijn eigen iets geheel persoonlijk en iets wat dus niet zou veranderd mogen worden.

Als mijn kind later zo'n gedrag zou vertonen zou ik dit verbieden en corrigeren. Zeker niet aanmoedigen en zeggen tegen de andere verbaasde vaders en moeders aan de schoolpoort dat ie "lekker zichzelf" mag zijn.
Indentiteit is heel persoonlijk maar owee als iemand het wil inrichten naar persoonlijke wensen. :') keer 1000 dat snap je wel hè. En succes met het kutleven van je kind.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 7 juni 2015 @ 00:13:42 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153315719
quote:

[..]

Waarom zou ik iets moeten accepteren omdat het al tijden bestaat en als "normaal" beschouwd wordt. Van geslacht veranderen vind ik niet normaal en getuigen van een zeker psychologisch onderliggend probleem.
Dat komt omdat je het niet begrijpt, en omdat je het niet begrijpt heb je er ook geen begrip voor.
quote:
Je geslacht maakt deel uit van je identiteit die je vanaf je geboorte gekregen hebt. Een identiteit is in mijn eigen iets geheel persoonlijk en iets wat dus niet zou veranderd mogen worden.
Klopt, alleen zit je geslacht niet in de penis of vagina maar in de hersenen.
quote:
Als mijn kind later zo'n gedrag zou vertonen zou ik dit verbieden en corrigeren. Zeker niet aanmoedigen en zeggen tegen de andere verbaasde vaders en moeders aan de schoolpoort dat ie "lekker zichzelf" mag zijn.
Geweldige vader zal jij zijn, en je kind zal vast en zeker heel gelukkig worden zo.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 7 juni 2015 @ 00:14:41 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_153315758
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Och, je weet hoe de meeste kneusjes op FOK! zijn. :') Waarom mensen in elkaar waarde laten als je elkaar ook kan haten om de meest irrelevante redenen? Of is het gewoon angst dat ze bang zijn ooit een vrouw te scoren die ooit een man bleek te zijn?

En zo'n pretje lijkt het me niet om transgender te zijn. Opgroeien met het gevoel dat je een verkeerd geslacht hebt, je oncomfortabel voelen in je eigen lijf, walgen van je borsten, pik of lichaamshaar terwijl 'normale' mannen en vrouwen dat gewoon bij zichzelf kunnen accepteren. En dan is het eindelijk mogelijk om een geslachtsoperatie te ondergaan, maar dan nog keuren veel mensen je af of haten ze je zelfs om iets waar je zelf niks aan kan doen.
Inderdaad, onbekend maakt echt onbemind op Fok!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 7 juni 2015 @ 00:17:33 #154
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_153315837
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Och, je weet hoe de meeste kneusjes op FOK! zijn. :') Waarom mensen in elkaar waarde laten als je elkaar ook kan haten om de meest irrelevante redenen? Of is het gewoon angst dat ze bang zijn ooit een vrouw te scoren die ooit een man bleek te zijn?
Lijkt mij wel schrikken, kijk een shemale kan nog maar een volledig getransformeerd persoon die goed gelukt is kan je zo voor de gek houden ook. -O-
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_153315868
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat komt omdat je het niet begrijpt, en omdat je het niet begrijpt heb je er ook geen begrip voor.

[..]

Klopt, alleen zit je geslacht niet in de penis of vagina maar in de hersenen.

[..]

Geweldige vader zal jij zijn, en je kind zal vast en zeker heel gelukkig worden zo.
Geslacht in de hersenen? _O-

Homoseksualiteit ben ik persoonlijk ook geen fan van, maar dit valt nog enigszins te begrijpen en te nuanceren. Je eigen lijf verminken, wat je gekregen hebt van je ouders en god, omdat je vreemde gedachten hebt? Neen, dit snap ik echt niet.

Waarom wil die ene persoon net van geslacht veranderen blijft de kernvraag.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:19:12 #156
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_153315886
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:18 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Geslacht in de hersenen? _O-

Homoseksualiteit ben ik persoonlijk ook geen fan van, maar dit valt nog enigszins te begrijpen en te nuanceren. Je eigen lijf verminken, wat je gekregen hebt van je ouders en god, omdat je vreemde gedachten hebt? Neen, dit snap ik echt niet.

Waarom wil die ene persoon niet van geslacht veranderen blijft de kernvraag.
Als jij bukt maar ik je ook homo. O+
[/quote]
  zondag 7 juni 2015 @ 00:19:41 #157
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153315910
quote:

[..]

Dit vind ik echt triest.

En ik denk dat als je je kind echt zo zal behandelen, je al snel zult zien dat je kind zich aan kant maakt. Het percentage zelfmoordpogingen ligt onder transgenders echt heel hoog.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:23:36 #158
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153316054
God :') wat een dooddoener
pi_153316055
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:19 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dit vind ik echt triest.

En ik denk dat als je je kind echt zo zal behandelen, je al snel zult zien dat je kind zich aan kant maakt. Het percentage zelfmoordpogingen ligt onder transgenders echt heel hoog.
Wat is er triest aan?

Mocht het echt hopeloos zijn met mijn kind en therapie niet zou helpen zou ik het wss wel accepteren en eens goed slikken. Maar voorstander ervan zal ik nooit zijn.

Net door het zoveel in de media te brengen en alles maar oké te vinden gaat de algemene opinie van de bevolking ook veranderen natuurlijk. Het is blijkbaar een schande geworden om transgenders niet een normaal iets te beschouwen :')
pi_153316095
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:23 schreef n8n het volgende:
God :') wat een dooddoener
Ach, ik geloof in een god. Maar dit is strikt persoonlijk :)
pi_153316206
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:19 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dit vind ik echt triest.

Flikker op met je meelijwekkende gezeik over die zieke mensen. Homo's, transgenders, pedofielen, de hele lgbt kliek, et cetera, zijn mensen die een mentale ziekte hebben en geholpen dienen te worden.

Mensen die stemmetjes horen plegen ook vaak zelfmoord, toch gaan we ze niet aanpraten dat er echt mannetjes in hun hoofd zitten. Nee, we nemen ze op in psychiatrische instellingen waar we ze met de meest moderne methodes proberen af te helpen van hun ziekte.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:29:47 #162
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153316270
quote:

[..]

Het idee is een beetje dat 'normaal gesproken' X en Y overeenkomen. Dus de meeste mensen die eruitzien als man, voelen zich ook mannelijk en de meeste mensen die eruitzien als vrouw, voelen zich ook vrouwelijk. Als je er dan uitziet als man, maar je voelt je vrouw (of andersom), dan komen die twee dus niet overeen.

Blijkbaar (of schijnbaar) werkt 'doen alsof' je een man bent als je eruitziet als een man maar je je vrouwelijk voelt niet, dus is de oplossing om je eruit te laten zien als een vrouw.

Dat is volgens mij hoe het in grote lijnen werkt :o
  zondag 7 juni 2015 @ 00:30:44 #163
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153316300
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:24 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ach, ik geloof in een god. Maar dit is strikt persoonlijk :)
als je een kind hebt dat homo/transgender is, is dat ook strikt persoonlijk. Wanneer jij - als medelievend persoon - je eigen kind onderdrukt door deze gevoelens af te straffen en te veroordelen gaat dat een helse periode worden voor je kind. Zo ver dat je een persoon voorgoed emotioneel kan beschadigen. Door verder te leren kijken dan je eigen denkbeelden maak je het leven van de mensen om je heen enorm veel aangenamer, is dat niet de leer van de bijbel? Samen door 1 deur en dingen. Het is goed om stil te staan bij de implicaties van je denkbeelden op kinderen die gewetenloos worden geboren, waarom zou je dat kind beschamen en beschadigen voor gedrag dat niemand een strobreed in de weg zit?
pi_153316462
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het idee is een beetje dat 'normaal gesproken' X en Y overeenkomen. Dus de meeste mensen die eruitzien als man, voelen zich ook mannelijk en de meeste mensen die eruitzien als vrouw, voelen zich ook vrouwelijk. Als je er dan uitziet als man, maar je voelt je vrouw (of andersom), dan komen die twee dus niet overeen.

Blijkbaar (of schijnbaar) werkt 'doen alsof' je een man bent als je eruitziet als een man maar je je vrouwelijk voelt niet, dus is de oplossing om je eruit te laten zien als een vrouw.

Dat is volgens mij hoe het in grote lijnen werkt :o
Ja, dit is hoe de "wetenschap" dit heel beknopt probeert uit te leggen.

Mijn gezonde verstand zegt nog steeds dat een meisje die zegt jongen te willen worden nog steeds iets niet gezond is.
pi_153316498
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:30 schreef n8n het volgende:

[..]

als je een kind hebt dat homo/transgender is, is dat ook strikt persoonlijk. Wanneer jij - als medelievend persoon - je eigen kind onderdrukt door deze gevoelens af te straffen en te veroordelen gaat dat een helse periode worden voor je kind. Zo ver dat je een persoon voorgoed emotioneel kan beschadigen. Door verder te leren kijken dan je eigen denkbeelden maak je het leven van de mensen om je heen enorm veel aangenamer, is dat niet de leer van de bijbel? Samen door 1 deur en dingen. Het is goed om stil te staan bij de implicaties van je denkbeelden op kinderen die gewetenloos worden geboren, waarom zou je dat kind beschamen en beschadigen voor gedrag dat niemand een strobreed in de weg zit?
Serieus, ik denk dat opvoeding hier veel te maken mee heeft. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat mijn kind geen transgender zal zijn. Dit kan volgens mij absoluut niet aangeboren worden.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:37:52 #166
179075 hugecooll
pi_153316513
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:36 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja, dit is de "wetenschap" dit heel beknopt probeert uit te leggen.

Mijn gezonde verstand zegt nog steeds dat een meisje die zegt jongen te willen worden nog steeds iets niet gezond is.
Het punt is dus dat wat jij 'ziet' niet overeenkomt met wat voor je staat. Soort van
pi_153316578
De meeste transgenders zouden denk ik tot alles bereid zijn wanneer het mogelijk is dat zij zich gelukkig kunnen voelen met hun biologische geslacht. Maar het kan niet. Dat is een zinloze strijd die inhoudt dat ze hun leven lang toneel moeten spelen. Jij kan ook niet vanaf nu tot aan je dood je 24u per dag voordoen als iemand van het andere geslacht en als je dat wel kan, ben je doodongelukkig.

Je kan het gerust een afwijking noemen. Maar die afwijking kan niet genezen worden. De enige mogelijkheid tot een redelijk gelukkig leven - dat houdt in dat de persoon zich niet permanent voor hoeft te doen als iemand anders - is een geslachtsoperatie.

Verder kunnen transgenders hele normale mensen zijn. Het zijn echt geen extravagante travestieten die zich Lisette Lellebel noemen ofzo.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:40:44 #168
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_153316588
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Serieus, ik denk dat opvoeding hier veel te maken mee heeft. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat mijn kind geen transgender zal zijn. Dit kan volgens mij absoluut niet aangeboren worden.
Nee, mensen vinden het gewoon leuk om operaties te ondergaan en hormonen en andere zooi te slikken. Even een keer iets anders.
[/quote]
pi_153316646
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het punt is dus dat wat jij 'ziet' niet overeenkomt met wat voor je staat. Soort van
Ja dit begrijp ik best. Maar dit kan toch nooit aangeboren zijn? Dus in heel die cyclus moet er toch iets zijn dat plots de gedachte van je kind beïnvloedt? Net dat zou men moeten proberen te onderzoeken in plaats van al die operaties toe te staan.

Ik geloof niet dat mensen die deze operatie ondergaan hebben ook best volledig in het reine zullen zijn met zichzelf. Je krijgt een stempel voor het leven, kan toch nooit goed zijn?
  zondag 7 juni 2015 @ 00:43:35 #170
179075 hugecooll
pi_153316682
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:42 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ja dit begrijp ik best. Maar dit kan toch nooit aangeboren zijn? Dus in heel die cyclus moet er toch iets zijn dat plots de gedachte van je kind beïnvloedt? Net dat zou men moeten proberen te onderzoeken in plaats van al die operaties toe te staan.

Ik geloof niet dat mensen die deze operatie ondergaan hebben ook best volledig in het reine zullen zijn met zichzelf. Je krijgt een stempel voor het leven, kan toch nooit goed zijn?
Dat weet ik niet. Ik gok alleen wat het idee is :P Ik heb er verder geen ervaring mee
  zondag 7 juni 2015 @ 00:45:38 #171
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153316735
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Stel dat het wel aangeboren kan zijn, dus hou de optie even open en het gebeurt. Jij - met al je goede bedoelingen - ziet de tekenen niet bij je kind want je bent er blind voor, het bestaat immers niet. Ondertussen is de opvoeding met jouw denkbeelden er op gestaafd dat transgender zijn slecht is, duivels wellicht zelfs. Het zal niet aan de orde van de dag zijn maar zodra eeb transgender 'aandacht vraagt' op tv zal jij het veroordelen en ga zo maar door, het druipt tussen de regels door.

Ondertussen is je kind transgender gevoelens aan het ontwikkelen, de pubertijd hakt er in met alle drama van dien. Je kind, opgevoed met de wetenschap dat transgender verwerpelijk is zal dit nooit met jou durven delen, zal 10 of 20 jaar of zelfs het hele leven met een kutgevoel - haha pun tussendoor - rondlopen maar er niks aan doen.

Dit is een onwaarschijnlijke maar reeële mogelijkheid. Als het gebeurt zal het allerminst de eerste of laatse keer zijn. Het is onnodig om zo'n situatie mogelijk te laten zijn, iets om in ogenschouw te nemen, zeker met betrekking tot kinderen (en hun denkbeelden versus zelfbeeld).
  zondag 7 juni 2015 @ 00:48:45 #172
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153316830
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:42 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

die stempel hebben mensen zelf gecreëerd en we kunnen deze ook zelf wegnemen, net als de stempel op invalide mensen, vrouwen, buitenlanders en homo's weggenomen zijn of worden.
pi_153316839
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:45 schreef n8n het volgende:

[..]

Stel dat het wel aangeboren kan zijn, dus hou de optie even open en het gebeurt. Jij - met al je goede bedoelingen - ziet de tekenen niet bij je kind want je bent er blind voor, het bestaat immers niet. Ondertussen is de opvoeding met jouw denkbeelden er op gestaafd dat transgender zijn slecht is, duivels wellicht zelfs. Het zal niet aan de orde van de dag zijn maar zodra eeb transgender 'aandacht vraagt' op tv zal jij het veroordelen en ga zo maar door, het druipt tussen de regels door.

Ondertussen is je kind transgender gevoelens aan het ontwikkelen, de pubertijd hakt er in met alle drama van dien. Je kind, opgevoed met de wetenschap dat transgender verwerpelijk is zal dit nooit met jou durven delen, zal 10 of 20 jaar of zelfs het hele leven met een kutgevoel - haha pun tussendoor - rondlopen maar er niks aan doen.

Dit is een onwaarschijnlijke maar reeële mogelijkheid. Als het gebeurt zal het allerminst de eerste of laatse keer zijn. Het is onnodig om zo'n situatie mogelijk te laten zijn, iets om in ogenschouw te nemen, zeker met betrekking tot kinderen (en hun denkbeelden versus zelfbeeld).
Zoals ik daarnet al zei, mocht het "hopeloos" zijn dan zal ik ook maar gewoon instemmen. Ik beschouw het niet als iets duivels, ik ben nog steeds een beschaafde in Europa geboren man met enige normen en waarden.

Alsof je plots helemaal gek moet zijn om dit soort zaken af te keuren. Maar verbieden heb ik denk ik nog niet gebruikt. ;)
pi_153316886
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:48 schreef n8n het volgende:

[..]

die stempel hebben mensen zelf gecreëerd en we kunnen deze ook zelf wegnemen, net als de stempel op invalide mensen, vrouwen, buitenlanders en homo's weggenomen zijn of worden.
Maar waarom steeds extra stempels uitdelen die zelfs met liters bleekwater niet te wissen zijn? Sommige zaken kun je gewoon niet veranderen, hoe hard je het ook wil. :)
  zondag 7 juni 2015 @ 00:53:30 #175
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153316937
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:49 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Zoals ik daarnet al zei, mocht het "hopeloos" zijn dan zal ik ook maar gewoon instemmen. Ik beschouw het niet als iets duivels, ik ben nog steeds een beschaafde in Europa geboren man met enige normen en waarden.

Alsof je plots helemaal gek moet zijn om dit soort zaken af te keuren. Maar verbieden heb ik denk ik nog niet gebruikt. ;)
ik probeer ook neutraal/algemeen te blijven. Deze schets is natuurlijk op veel meer situaties en denkbeelden te projecteren. Het punt is: kinderen vinden alles prima tot grote mensen van alles afgekeurd hebben.

Overigens zijn er in Nederland stevige psychologische onderzoeken voorafgaand aan een sekse-verandering. Het is niet zoals een tattoo nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')