De afgelopen twee avonden gespendeerd aan de eerste drie afleveringen van deze serie (heb hierboven dan ook niet zoveel gelezen). Tot nu toe vind ik het een traaglopend, warrig en onsamenhangend 'verhaal' waar voor een groot deel geen touw aan vast te knopen lijkt te zijn. Ook heb ik nog werkelijk nul binding met de personages.
Daarnaast lijkt de serie vooral gemaakt te zijn als policor-vehikel. Elke religie, elk geslacht, elke seksualiteit - tot en met transgender - moet aan bod komen. Geen probleem mee, maar imo zitten de overmatig lange seksscenes het verhaal meer in de weg dan dat ze het verhaal vooruit helpen. We weten nu wel wie s-l-g en t is (en het lijkt gezien de 'krachten' die ze hebben logisch dat iedereen ook bi is of gaat zijn) en dat hoeft wmb niet in elke aflevering middels een seksscene duidelijk te worden gemaakt. Kortom; ik stoor me best wel aan de seksscenes. En ja, dat doe ik ook als het alleen om heterosex zou gaan, ik heb geen bezwaar tegen homo-erotische beelden ofzo. Het voegt imo gewoon niets toe om 3 minuten naar een neukend stel te kijken, tenzij die seks belangrijk is voor het verhaal. Dat is het zelden, en dat is het ook hier niet en het gevoel bekruipt me dat er alleen maar voor is gekozen het zo veelvuldig aan bod te laten komen vanwege het feit dat Larry/Lana Wachowski zelf transgender is. Althans, dat gevoel krijg ik erbij. Er wordt teveel de nadruk op gelegd imo. Een serie als Torchwood had daar ook wel last van en die serie vond ik ook geweldig (met name Children of Earth), dus het is geen dealbreaker verder, maar toch

Nu kan het zijn omdat we hiervoor seizoen 1 van Daredevil hebben gekeken. Die serie heeft ook niet heel veel vaart, maar die serie was verder zo belachelijk goed dat misschien alles wat we erna zouden kijken tegen zou vallen, dat is ook heel goed mogelijk natuurlijk

Ik ben er dus nog niet onverdeeld positief over en ik heb bij elke aflevering de gedachte gehad dat het de laatste zou zijn die ik ging kijken, maar dan wisten ze tegen het einde van de aflevering de nieuwsgierigheid toch weer te wekken. Waarschijnlijk ga ik 'm dus wel af kijken, maar tot nu toe ben ik meer negatief dan positief. Dat kan natuurlijk nog veranderen, want ondanks de negatieve punten tot nu toe ben ik wel geïntrigeerd