SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
![]()
Sorry, ik had lapo maar mijn telefoon besloot niet mee te werken
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
@lapo: Ja, daar loopt heden ten dage weer een proef voor in Den Bosch. De treinsamenstelling is allang op te vragen via apps zoals OVinfo, deze is (bij NS in ieder geval) accuraat.![]()
Niemand wist er van, toch wist iedereen er van.via rtlnieuwsquote:De top van de NS wist van het gesjoemel bij dochterbedrijf Qbuzz/Abellio rond de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg.
Dat schrijft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in een woensdag gepubliceerd rapport.
De ACM oordeelde in maart al dat de NS zich bij de aanbesteding in Limburg niet aan de regels heeft gehouden. De NS speelde zelf concurrentiegevoelige informatie van Arriva en Veolia door aan dochter Qbuzz/Abellio, dat ook aan de aanbesteding meedeed. Daarmee heeft het de wet overtreden.
De toezichthouder benadrukt dat dit niet het werk was van een individuele NS-medewerker en evenmin een op zichzelf staand incident vormt. ,,De bestuurlijke top van zowel Abellio Nederland als NS bleek op de hoogte van de concurrentiegevoelige informatie van Arriva en Veolia, ondanks dat dit op de hoorzitting door de vertegenwoordigers van NS expliciet meerdere keren is ontkend'', staat in het rapport.
Boetes
,,NS heeft haar concurrent Veolia in aanloop naar de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg bewust op achterstand gezet'', zegt ACM-bestuurslid Henk Don. ,,Het gedrag van NS heeft het concurrentieproces gefrustreerd. Dat gaat ten koste van de reiziger en de belastingbetaler.''
In het rapport laat de ACM zich nog niet uit over machtsmisbruik of mogelijke andere overtredingen van de NS. Het onderzoek daarnaar is nog niet afgerond. De toezichthouder beslist daarom later over het opleggen van eventuele boetes.
Aanvankelijk werd het ov in Limburg ook gegund aan Abellio. Maar de provincie kwam daarop terug toen bleek dat Abellio het spel niet eerlijk had gespeeld. Dinsdag werd de gunning door de provincie uiteindelijk toegewezen aan Arriva, een andere concurrent van NS.![]()
En hoe wist de NS de informatie van Arriva ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waar staat dat dan?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:55 schreef b2py het volgende:
Maar waarom heeft Arriva wel die informatie ontvangen en Veolia niet?![]()
Die hebben geen klacht ingediend. Arriva kennende zullen zij ook wel een berichtje bij de ACM hebben achtergelaten. ACM kennende zullen zij ook onderzocht hebben of NS ook informatie aan Arriva heeft achtergehouden en ook daar wordt niet over gesproken.quote:![]()
Het zijn aannames en zolang er niets over gezegd wordt weet je niet hoe het gegaan is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Die hebben geen klacht ingediend. Arriva kennende zullen zij ook wel een berichtje bij de ACM hebben achtergelaten. ACM kennende zullen zij ook onderzocht hebben of NS ook informatie aan Arriva heeft achtergehouden en ook daar wordt niet over gesproken.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jij verwacht dat als Arriva wel een klacht indient en er een rapport over komt dat de ACM daar geen melding van maakt?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn aannames en zolang er niets over gezegd wordt weet je niet hoe het gegaan is.![]()
Dus omdat Arriva niet heeft geklaagd concludeer jij dat Arriva informatie had?
De klacht van Veolia is dat NS in de positie is om bedrijfsgevoelige informatie door te spelen aan Abellio, wat dus ook is gebeurd. Arriva rijdt niet in die regio en NS heeft dus ook geen bedrijfsgevoelige informatie van Arriva uit die regio. Wel uit andere regio's, maar dat is waarschijnlijk niet bruikbaar voor het gebied Limburg.![]()
Het rapport van de ACM gaat over het wel of niet verstrekken van informatie met betrekking tot kaartautomaten, servicedesks etc.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:20 schreef James1988 het volgende:
Dus omdat Arriva niet heeft geklaagd concludeer jij dat Arriva informatie had?
De klacht van Veolia is dat NS in de positie is om bedrijfsgevoelige informatie door te spelen aan Abellio, wat dus ook is gebeurd. Arriva rijdt niet in die regio en NS heeft dus ook geen bedrijfsgevoelige informatie van Arriva uit die regio. Wel uit andere regio's, maar dat is waarschijnlijk niet bruikbaar voor het gebied Limburg.
https://www.acm.nl/nl/pub(...)aar-vervoer-Limburg/![]()
Voordat de NS weer op aanbestedingspad gaat, dient de sector te worden geherstructureerd.
Geneuzel over Chinese muren en een geitewollesokkenconsultant die de mensen komt vertellen dat ze zich netjes aan de regeltjes meten houden, zijn onvoldoende.
http://voorbeterov.nl/trein![]()
Afgelopen zaterdag Leeuwarden - Zwolle - Zutphen V.V gedaan ivm calamiteitenreiniging. Met een collega mee gegaan om gelijk wegonderhoud te doen.
Dondersmooi stukje rijden.![]()
Je slaat met de stok de verkeerde personen. Je moet niet de NS slaan die gewoon de letter van de wet volgt maar de overheid, die geen goede voorwaarden heeft gesteld hoe dergelijke situaties afgehandeld moeten worden. De overheid heeft NS vrij spel gegeven op dat punt, de overheid mag nu zelf maar eens gaan bedenken hoe ze dat willen. Hint hoe je dat moet doen: niet luisteren naar VVD-kamerlid De Boer.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Voordat de NS weer op aanbestedingspad gaat, dient de sector te worden geherstructureerd.
Geneuzel over Chinese muren en een geitewollesokkenconsultant die de mensen komt vertellen dat ze zich netjes aan de regeltjes meten houden, zijn onvoldoende.
http://voorbeterov.nl/trein
En kaartautomaten naar ProRail overdoen is geen oplossing, want ProRail heeft niets met de eindgebruiker te maken en dat moet je ook niet willen. De gedachte is en moet blijven: Één treinreis -> Één informatieloket.![]()
Gedeelde voorzieningen zoals perrons, stations, pauzeruimtes en andere voorzieningen zou je dan wel weer integraal bij ProRail kunnen onderbrengen. Dat hebben ze in Spanje zo opgelost, waarbij Renfe geen infrastructuur meer bezit. Er staat zelfs geen Renfe-logo meer op de gevel.![]()
Kleine aanvulling, verder ben ik het roerend eens met je.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:53 schreef Regenjas het volgende:
De gedachte is en moet blijven: Één treinreis -> Één informatieloket -> Één keer in- en uitchecken![]()
erg mooi ja.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Ireyon het volgende:
't is mooi geworden hier in Amsterdam. Iemand anders de nieuwe ijzijde al gecheckt?
![]()
Wat is dit nou weer voor ding op Amersfoort?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Staat een vervallen ic naar hoek van Holland haven op de borden bij Rotterdam stadion. Iemand een idee wat dat is?![]()
Nee, dat zeg ik dus niet. Dat Arriva niet genoemd wordt komt omdat Arriva geen partij was in deze zaak. Hadden ze wel een klacht ingediend dan waren ze wel genoemd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij verwacht dat als Arriva wel een klacht indient en er een rapport over komt dat de ACM daar geen melding van maakt?
Het zegt niets over dat Arriva de informatie al dan niet hadAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik vermoed (maar weet dit niet zeker) dat dit een aardstok is om een spanningsloze situatie van de bovenleiding, de laatste resterende spanning weg te halen door te aarden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:07 schreef Fiorano het volgende:
Wat is dit nou weer voor ding op Amersfoort? [ afbeelding ]![]()
Correct!quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vermoed (maar weet dit niet zeker) dat dit een aardstok is om een spanningsloze situatie van de bovenleiding, de laatste resterende spanning weg te halen door te aarden.![]()
![]()
Ah, kijk! Da's mooi. Hoe heet zo'n ding eigenlijk? Ik zeg wel leuk een aardstok, maar dat klinkt weer niet helemaalquote:![]()
![]()
Spoorwensdagexpress misschien?quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:09 schreef Yreal het volgende:
Wacht dat kan ik natuurlijk via hafas kijken. Ding zou uit kerkrade moeten komen![]()
Aarden kan op verschillende manieren, maar onder andere met een aardstokquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah, kijk! Da's mooi. Hoe heet zo'n ding eigenlijk? Ik zeg wel leuk een aardstok, maar dat klinkt weer niet helemaal
http://energievoorziening(...)ing/bovenleiding.htm![]()
De hele meuk renationaliseren dus.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:53 schreef Regenjas het volgende:
En kaartautomaten naar ProRail overdoen is geen oplossing, want ProRail heeft niets met de eindgebruiker te maken en dat moet je ook niet willen. De gedachte is en moet blijven: Één treinreis -> Één informatieloket.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
als het goed is een mockup van de SLT in het NS-gebouwquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:21 schreef BanzaiNL het volgende:
Ik zag net op Twitter een nieuwe trein voorbij komen? Is dit de nieuwe sprinter?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Is het niet gewoon een ruitenwasstok die in een bak water staat? Op Zwolle staan precies dezelfde dingen ook, maar daar is de stok niet zo opvallend geel.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vermoed (maar weet dit niet zeker) dat dit een aardstok is om een spanningsloze situatie van de bovenleiding, de laatste resterende spanning weg te halen door te aarden.
Overigens als het was om de bovenleiding te aarden, dan is het meer om te beveiligen tegen wederinschakeling, en weet het personeel langs de baan dat ze veilig aan de bovenleiding kunnen werken.![]()
Dat ding heeft wel wat weg van de A-train-serie van Hitachi.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:28 schreef jayjay297 het volgende:
[..]
als het goed is een mockup van de SLT in het NS-gebouw
[ afbeelding ]![]()
Had je al wegbekendheid op dat stuk of heb je die nu gekregen?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:48 schreef Monopoly het volgende:
Afgelopen zaterdag Leeuwarden - Zwolle - Zutphen V.V gedaan ivm calamiteitenreiniging. Met een collega mee gegaan om gelijk wegonderhoud te doen.
Dondersmooi stukje rijden.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee, het is daadwerkelijk om te aarden, niet als beveiliging tegen inschakeling.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:33 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Overigens als het was om de bovenleiding te aarden, dan is het meer om te beveiligen tegen wederinschakeling, en weet het personeel langs de baan dat ze veilig aan de bovenleiding kunnen werken.
Als de bovenleiding is uitgeschakeld, wordt deze nog niet als spanningsloos en dus veilig beschouwd. Dat is pas het geval als de bovenleiding is geaard, bij voorkeur aan beide uiteinden van de groep.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Om de bovenleiding schoon te maken natuurlijk!
Ik heb wel eens een aardstok gezien die er exact hetzelfde uitzag als deze, met ook van die rondjes er omheen. Vandaar mijn directe trigger in die richting.
Met de opmerking schoonmaakwater zou het goed kunnen zijn dat het bedoeld is om de voorruit schoon te maken van een trein oid. Ik zou het perron dan ook een logische locatie vinden voor zoiets.![]()
Ik zeg niet dat het een aardstok is op de foto. Ik verduidelijk alleen de functie van een aardstok.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:44 schreef MTL het volgende:
Vraagje: als dat inderdaad een aardstok is, wat doet dat kreng dan in een bak met schoonmaakwater?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:07 schreef Yreal het volgende:
Staat een vervallen ic naar hoek van Holland haven op de borden bij Rotterdam stadion. Iemand een idee wat dat is?Deze dus.twitter:CorrieGouwen twitterde op woensdag 03-06-2015 om 13:51:47Van Rotterdam onderweg naar Hoek van Holland met De Kameel 😊! #swd15 #ns20 @spoorwensdag http://t.co/vhMzdLL29Q reageer retweet
![]()
Klopt, heb een machinist dat wel eens zien doen in Zwolle. Toen wist ik dus ook meteen wat dat rare grijze stokkie nou was, er zit een zwabber aanquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:50 schreef b2py het volgende:
Met de opmerking schoonmaakwater zou het goed kunnen zijn dat het bedoeld is om de voorruit schoon te maken van een trein oid. Ik zou het perron dan ook een logische locatie vinden voor zoiets.
doei![]()
Correct, dit is dus geen aardstok (wellicht wel ooit geweest, meestal hebben deze dingen namelijk geen speciale kleur). Er zit als het goed is een ding aan waarmee de machinist een eventueel zeer smerige voorruit kan schoonmaken.
@ziggy3: sorry, vraag was niet specifiek voor jou bedoeld, meer algemeen![]()
![]()
Nog niet. Bedrijf wil geen examen regelen omdat ze bang zijn voor onrust op de werkvloer omdat meer mensen dit baanvak ambiëren. Ik doe dit in mijn vrije tijd omdat ik het ook graag wil, en het vanuit het bedrijf niet gebeurt. Ik kies voor mijn eigen vakmanschap en ga ook zelf de examinering regelen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Had je al wegbekendheid op dat stuk of heb je die nu gekregen?![]()
mooiquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]Deze dus.twitter:CorrieGouwen twitterde op woensdag 03-06-2015 om 13:51:47Van Rotterdam onderweg naar Hoek van Holland met De Kameel 😊! #swd15 #ns20 @spoorwensdag http://t.co/vhMzdLL29Q reageer retweet
![]()
u gaat door voor de koelkastquote:rechtsonder op de klep kun je het gat zien waar de vierkant sleutel in past en er komt een zwabber uit voor de voorruit
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Schiphol <> Sloterdijk plat door een seinstoring.
EDIT:
Never mind alweer opgelost.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Lekker fucken met de spitsreizigersquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:54 schreef Ajaxfan het volgende:
Schiphol <> Sloterdijk plat door een seinstoring.
EDIT:
Never mind alweer opgelost.![]()
![]()
![]()
Misschien zorgen die schotels er wel voor dat het water niet recht je mouw in loopt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:50 schreef b2py het volgende:
Ik heb wel eens een aardstok gezien die er exact hetzelfde uitzag als deze, met ook van die rondjes er omheen. Vandaar mijn directe trigger in die richting.
Je moet trouwens altijd aan de bovenleiding werken tussen twee zichtbare werkaardes. Eerst wordt de spanning uitgeschakeld, dan getest of de spanning er inderdaad af is, en dan pas het aardsnoer ingehangen.
Technisch gezien wordt niet geaard, maar verbonden met min.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ach toch al uitgedunde dienstregeling op dat traject.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dat zeg ik. Gamma.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien zorgen die schotels er wel voor dat het water niet recht je mouw in loopt.
Je moet trouwens altijd aan de bovenleiding werken tussen twee zichtbare werkaardes. Eerst wordt de spanning uitgeschakeld, dan getest of de spanning er inderdaad af is, en dan pas het aardsnoer ingehangen.
Technisch gezien wordt niet geaard, maar verbonden met min.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Bij een beschadigd spoorviaduct heb ik altijd het beeld alsof dat ding iedere moment compleet in elkaar gaat storten.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Neuh, het enige wat in mekaar stort, is de treindienst.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Bij een beschadigd spoorviaduct heb ik altijd het beeld alsof dat ding iedere moment compleet in elkaar gaat storten.![]()
![]()
Staat er weer wat sprinter materiaal op instorten trouwens? Een 3tje in de toeristensprinter midden in de spits leek mij niet helemaal de bedoeling vanmorgen. Het was 'zoek de deur waar je nog wel in kunt wurmen'.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Het is een hippere versie van de Bombardier Talent. Dat ding is ongeveer gemaakt in de tijd dat de Talent een rage was bij de Europese spoorbedrijven en ze ook naar Nederland gingen rijden (Enschede, Heerlen)quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ding heeft wel wat weg van de A-train-serie van Hitachi.![]()
Klopt. We moeten dan direct de treindienst staken. Meestal is er niet zoveel aan de hand, maar dat weet je in eerste instantie niet zeker.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neuh, het enige wat in mekaar stort, is de treindienst.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Geminust dus...quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien zorgen die schotels er wel voor dat het water niet recht je mouw in loopt.
Technisch gezien wordt niet geaard, maar verbonden met min.
En die twee aardes ben ik ook achter sinds ik de cursus 'Veiligheid langs de metrobaan' heb gevolgd: gezakt omdat ik de vraag fout had, in de cursus wordt er helemaal niets over verteld.
Maar aangezien jij er verstand van lijkt te hebben...![]()
In welke vorm wordt de beveiliging tegen wederinschakeling dan aangebracht?![]()
Is die beveiliging er wel, buiten? Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
In welke vorm wordt de beveiliging tegen wederinschakeling dan aangebracht?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat is de combinatie van de werkaarde en de geopende bovenleiding- of snelschakelaar. De aardsnoeren zijn achtervang voor als de andere scheidingen falen. Een snelschakelaar kan in principe niet inschakelen op een geminuste bovenleiding.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Geminust dus...
En die twee aardes ben ik ook achter sinds ik de cursus 'Veiligheid langs de metrobaan' heb gevolgd: gezakt omdat ik de vraag fout had, in de cursus wordt er helemaal niets over verteld.
Maar aangezien jij er verstand van lijkt te hebben...![]()
In welke vorm wordt de beveiliging tegen wederinschakeling dan aangebracht?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Blijkbaar is gisteren bij Hoofddorp ( het eindpunt) in de spits een volle sprinter het station voorbij gereden en zo het rangeerterrein opgereden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dus, de directeur die destijds verantwoordelijk was voor NS Internationaal en die de concessie heeft binnengehaald noemt de enquêtecommissie nu 'eenzijdig en vooringenomen'. Je moet maar durven.
http://www.nu.nl/algemeen(...)a-zelfingenomen.html![]()
Voor een deel is het natuurlijk wel waar.. Denk aan de onveiligheid van de treinstellen. Veel fouten, ja, veel storingen, ja. Structureel onveilig? Nee.
Maar op het vlak.. "Het ligt aan NS of de staat".. Nee, dan is er niet zoveel vooringenomenheid.![]()
Aanbesteding ERTMS mogelijk vertraagd door Fyra-enquête
De Fyra-enquête dreigt voor vertraging te zorgen in de aanbesteding en contractering van het Europese beveiligingssysteem ERTMS. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu wil dat de aanbevelingen van de parlementaire enquête worden meegenomen in de uitrol van ERTMS. Maar nu is de publicatie van het Fyra-rapport van vóór het zomerreces van dit jaar naar september of oktober verschoven. Ook het aanstellen van specialisten voor het ERTMS-programma heeft vier tot zes maanden langer geduurd dan gepland. Het projectbureau kijkt nu naar maatregelen om de verloren tijd in te halen.
Dat blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Mansveld op Kamervragen die zijn gesteld naar aanleiding van de Tweede voortgangsrapportage ERTMS.
Parlementaire enquête
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu wil dat de aanbevelingen van de parlementaire enquête worden meegenomen in de aanbesteding- en contracteringstrategie ERTMS. Omdat het hier ook een groot spoorproject betrof, waarbij verschillende partijen betrokken waren, wil het ministerie dat er wordt geleerd van fouten die in het verleden zijn gemaakt.
ERTMS zal al vanaf 2016 gefaseerd worden uitgerold. Mansveld wil daarom met de Tweede Kamer in debat over in hoeverre de resultaten van de parlementaire enquête moeten worden meegenomen. “Wellicht kan op basis van de aanbevelingen van de enquête eerst een algemene uitspraak gedaan worden over de impact ervan op het programma ERTMS.” Als er tot september of oktober moet worden gewacht op het rapport dan wordt het het een krappe planning voor de aanbesteding- en contracteringstrategie eind dit jaar en projectbeslissingen in 2016, waarschuwt ze.
Aanbesteding en contractering
De bewindsvrouw meldt verder dat het aanstellen van medewerkers voor het ERTMS-programma vier tot zes maanden langer heeft geduurd dan verwacht. Het ministerie, ProRail en NS willen bij de implementatie van het Europese beveiligingssysteem zoveel mogelijk kennis in eigen huis houden. Daarom moesten medewerkers eerst worden vrijgemaakt van lopende projecten. Omdat het vaak om specialistische taken en werkzaamheden ging, duurde dit ‘langer dan gewenst’.
Inmiddels is vrijwel al het benodigde personeel voor de Planuitwerkingsfase aangesteld. Het is nog onduidelijk wat de gevolgen van deze vertraging zijn voor de planning. In de derde voortgangsrapportage ERTMS wordt ingegaan op mogelijke maatregelen om de verloren tijd in te halen.
Kennis spoorsector
“Tot nu toe zijn er slechts een aantal baanvakken uitgerust met ERTMS. De kennis van en ervaring met ERTMS in de Nederlandse sector is mede daardoor beperkt onder medewerkers.” Het is daarom van belang dat ProRail, NS, het ministerie en de rest van de spoorsector deze kennis verder opbouwen, vindt Mansveld.
Hoewel de bemensing met externe medewerkers wellicht voor een snellere invulling van de vacatures had kunnen zorgen, is volgens haar bewust gekozen niet met raamcontracten met externe partijen te werken. Het is volgens Mansveld belangrijk dat ProRail, NS en het ministerie eigen kennis over ERTMS opbouwen aangezien zij het vervoerssysteem met ERTMS zelf moeten gaan exploiteren. Op dit moment is al zo’n dertig procent van de medewerkers inhuur.
Programmabureau ERTMS
In Utrecht is begin dit jaar een programmabureau geopend waar medewerkers van ProRail, NS en het ministerie gezamenlijk werken aan de voorbereiding van de uitrol van ERTMS. Eerder werkten zij vanuit een tijdelijke programmalocatie bij ProRail, maar zij hebben nu een eigen kantoor in de Jaarbeurs. Dit bureau wordt geleid door programmadirecteur ERTMS Wim Fabries van het ministerie.
Mansveld meldt dat de eerste geluiden over dit gezamenlijke bureau positief zijn. “De betrokken medewerkers van IenM, ProRail en NS hebben, mede dankzij de gezamenlijke programmalocatie, direct en veelvuldig contact met elkaar. Dat bevordert kennisuitwisseling, transparantie en begrip.” Naast Fabries als programmadirecteur is er ook een onafhankelijke systeemintegrator die toeziet op de samenhang tussen de drie afzonderlijke werkpakketten vervoersysteem, infrastructuur en materieel waar het projectbureau aan werkt.
Hobbels
Voordat het systeem kan worden uitgerold moeten er nog een aantal hobbels worden genomen. Zo wordt er op de HSL Zuid gewerkt aan het verbeteren van het verbindingsverlies voor de TRAXX-locomotieven en de Thalys. Het verlies van de ERTMS dataverbinding tussen de trein en baan kan leiden tot vertragingen en uitval van het treinverkeer. In oktober 2014 zijn er twee belangrijke wijzigingen doorgevoerd in de infrastructuur die de impact van kortstondig verbindingsverlies, zoals uitval van treinen, beperken.
Ook zijn er nog uitdagingen voor de Level 2-technologie op grote emplacementen, stelt Mansveld. Hierbij speelt de vraag of de GSM-R capaciteit bij een grote aantallen treinbewegingen voldoende is. Op dit moment wordt er in naar de ervaringen in het buitenland hiermee gekeken.
EU-subsidie
Het programma is verder bezig druk bezig met de voorbereiding van een aantal subsidie-aanvragen in het kader van de TEN-T subsidie. Inmiddels is er een aanvraag ingediend voor de aanleg van ERTMS op de lijn Rotterdam-Kijfhoek-Roosendaal. De totale kosten van de ingediende studie is 4,7 miljoen euro. Er kan maximaal 50 procent van deze totale kosten als subsidie worden aangevraagd.
De volgende uitvraag wordt verwacht in de tweede helft van 2016. In deze tweede subsidieronde wil IenM subsidie aanvragen voor concrete projecten zoals de ombouw van het materieel. Het ERTMS-programma heeft een achttal projecten die kandidaat zijn voor EU-subsidie.
ERTMS
Het nieuwe Europese beveiligingssysteem is de opvolger van de huidige ATB-systeem (Automatische Treinbeïnvloeding). In Nederland zijn momenteel een aantal trajecten voorzien van ERTMS. Het gaat om de HSL-Zuid, de Betuweroute (inclusief Havenspoorlijn, emplacement Kijfhoek en Zevenaar-grens), Amsterdam-Utrecht en de Hanzelijn. Al deze trajecten zijn voorzien van ERTMS Level 2, behalve Kijfhoek en de Havenspoorlijn (beide Level 1). Op Amsterdam-Utrecht, Kijfhoek en de Hanzelijn ligt ERTMS naast ATB in de infrastructuur, op de andere trajecten ligt alleen ERTMS.
Het ministerie heeft 2,57 miljard euro vrijgemaakt voor de uitrol van ERTMS op het Nederlandse spoor. Omdat dit onvoldoende is voor het gehele spoornet, is er gekozen om in eerste instantie alleen de drukst bereden spoorlijnen met ERTMS Level 2 uit te rusten. In een later stadium wordt het systeem dan mogelijk over andere spoorlijnen uitgerold.
Bron![]()
![]()
2 varianten in Vught, betreffende de verdiepte ligging van het spoor aldaar.
Via: http://www.rijksinfravugh(...)50526-definitief.pdf![]()
Pier opent de nieuwe verkeersleiding-post in Utrechttwitter:BrittaRTLNieuws twitterde op donderdag 04-06-2015 om 10:05:30President-directeur #Prorail Pier Eringa opent nieuwe verkeerspost #Utrecht.Belangrijkste knooppunt van Nl,dagelijks bijna 300.000 reizigers reageer retweet
![]()
![]()
En Moffel komt de grond omwoelen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:18 schreef boriq het volgende:
Pier opent de nieuwe verkeersleiding-post in Utrecht[ afbeelding ]twitter:BrittaRTLNieuws twitterde op donderdag 04-06-2015 om 10:05:30President-directeur #Prorail Pier Eringa opent nieuwe verkeerspost #Utrecht.Belangrijkste knooppunt van Nl,dagelijks bijna 300.000 reizigers reageer retweet
![]()
Toen Karbonkel uit Ik Mik Loreland nog goed was voor een portie nachtmerries.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Siemens mag 1300 kilometer waslijn op gaan hangen in Denemarken. Eind 2026 moeten negen baanvakken van 25kV zijn voorzien, waardoor snelheden tot 250 km/h mogelijk zijn
http://www.werkstattatlas(...)isches-bahnnetz.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
het wachten was het waard hoor, hij was leukquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb echt zo lang moeten wachten om deze kutgarp te maken![]()
![]()
![]()
Dan lijkt me de lange variant op vrijwel alle punten beterquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:16 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Via: http://www.rijksinfravugh(...)50526-definitief.pdfPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Die zijn het dus echt goed zat met de IC4 van AnsaldoBreda.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
Siemens mag 1300 kilometer waslijn op gaan hangen in Denemarken. Eind 2026 moeten negen baanvakken van 25kV zijn voorzien, waardoor snelheden tot 250 km/h mogelijk zijn
http://www.werkstattatlas(...)isches-bahnnetz.htmlI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Iemand nog een update van de V250-stellen? Zie er nooit meer fotos van, terwijl je 152 bakken niet zomaar ergens neerzet.![]()
Is al bekend hoe ze de kruising met het spoor uit Tilburg in gaan passen? Loonsebaan ligt vanuit Den Bosch gezien nog voor de kruising namelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:16 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Via: http://www.rijksinfravugh(...)50526-definitief.pdf![]()
fly-over voor het rechter spoor uit Tilburg als ik het goed heb begrepenquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:35 schreef boriq het volgende:
[..]
Is al bekend hoe ze de kruising met het spoor uit Tilburg in gaan passen? Loonsebaan ligt vanuit Den Bosch gezien nog voor de kruising namelijk.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Denk dat het wel een rol heeft gespeeld in de besluitvormingquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:26 schreef bork het volgende:
[..]
Die zijn het dus echt goed zat met de IC4 van AnsaldoBreda.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat spoor blijft op maaiveld, richting Boxtel in verdiepte bak.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
fly-over voor het rechter spoor uit Tilburg als ik het goed heb begrepen
http://www.rijksoverheid.(...)-meteren-boxtel.html![]()
Ik snap hem niet. Zal wel van na mijn tijd zijn...quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb echt zo lang moeten wachten om deze kutgarp te makenMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
is het nog steeds een fly-overquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat spoor blijft op maaiveld, richting Boxtel in verdiepte bak.
http://www.rijksoverheid.(...)-meteren-boxtel.html
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
http://www.schooltv.nl/programma/koekeloere/quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik snap hem niet. Zal wel van na mijn tijd zijn...![]()
Toch zou je het zo kunnen noemen als je wiltquote:
Maar goed, uit de varianten is wel duidelijk dat er een vierde spoor bij kunt tussen Den Bosch en VughtAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Nieuwe CAO voor NS-personeel:
- 5% meer loon in 2,5 jaar tijd
- Baangarantie tot 2019
- 20% minder inhuur van flexkrachten
- 200 extra banen voor mensen met een beperking
- Studie naar betaling hoger jeugdloon
http://nos.nl/artikel/203(...)-en-conducteurs.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Deze drie zijn de echte molensteen om de nek van NS.. Als men straks minder personeel wilt dan kan men niet een tijd lang alleen flexkrachten inhuren totdat de oudjes met pensioen zijn. Bovendien: als NS weer concessies verliest en die mensen moeten mee naar de andere vervoerder dan gaan ze heel erg achteruit.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe CAO voor NS-personeel:
- ....
- Baangarantie tot 2019
- 20% minder inhuur van flexkrachten
- ...
- Studie naar betaling hoger jeugdloon
http://nos.nl/artikel/203(...)-en-conducteurs.html![]()
Dat is een wettelijke eis van de overheid en geen CAO-eisquote:Op donderdag 4 juni 2015 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
- 200 extra banen voor mensen met een beperking
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Ik meen dat er de verplichting is om de mensen over te nemen met dezelfde arbeidsvoorwaarden en met behoud van individuele afspraken. In elk geval bij busconcessies.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Deze drie zijn de echte molensteen om de nek van NS.. Als men straks minder personeel wilt dan kan men niet een tijd lang alleen flexkrachten inhuren totdat de oudjes met pensioen zijn. Bovendien: als NS weer concessies verliest en die mensen moeten mee naar de andere vervoerder dan gaan ze heel erg achteruit.PM mij!
Dat werkt niet zo, dan zijn er allemaal mogelijkheden met reorganisaties en dergelijke. Tevens kan de CAO wel gelden voor Abellio bijvoorbeeld maar hoeven bepaalde bepalingen niet overgenomen te worden of kan het personeel overgedaan worden. In de praktijk zijn hier eenvoudige oplossingen voor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Deze drie zijn de echte molensteen om de nek van NS.. Als men straks minder personeel wilt dan kan men niet een tijd lang alleen flexkrachten inhuren totdat de oudjes met pensioen zijn. Bovendien: als NS weer concessies verliest en die mensen moeten mee naar de andere vervoerder dan gaan ze heel erg achteruit.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Weet ik, maar het moet wel geregeld worden en de CAO is hier een middel voor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is een wettelijke eis van de overheid en geen CAO-eisAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan worden er regelingen getroffen. Je valt dan bijvoorbeeld nog 2 jaar onder de CAO van NS. Maar dat is ook afhankelijk van de afspraken die er gemaakt worden. Bovendien stappen jongeren zelden over. Meestal zijn het de ouderen die nog maar een paar jaartjes hoeven te werken en dan niet eens een volledige werkweek.(mooie regeling voor die groep en salaris nieuwe vervoerder kan er toe leiden dat je er ook nog behoorlijk op vooruit gaat)quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bovendien: als NS weer concessies verliest en die mensen moeten mee naar de andere vervoerder dan gaan ze heel erg achteruit.
Bovendien heb ik nog niet meegemaakt dat je van NS uit verplicht word over te stappen Sterker nog: ze komen zelf een gigantisch tekort aan geschikt personeel(die door de keuring heen komt)
In Eindhoven lijkt het wel of ze iedere maand een blik jonge machinisten hebben opengetrokken(waar dan weer een deel tijdens de opleiding van af valt). Dan speelt de vergrijzing binnen het spoor ook nog een grote rol. Omdat NS iedere dag wel in het nieuws beland met niet al te positief nieuws is er nog maar weinig animo om voor het spoor te kiezen. Dat is heel jammer want het blijft een zeer mooi vak.
Ik heb vernomen dat er zelfs in het Zuiden geen ontslagen zullen vallen ondanks het verlies van alle regionale lijnen. Maar het schijnt dat deze standplaatsen al behoorlijk vergrijsd zijn. De jongste machinist is daar mogelijk tussen de 30 en 40 jaren oud in leeftijd.
Het is wel mooi te horen dat ze de lonen van jongeren willen verbeteren. Niet meer dan terecht. Ik hoop dat dat gaat lukken.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Ik weet dat toen destijds Arriva de lijn Zwolle - Emmen heeft overgenomen er niemand van de NS naar Arriva is gegaan.![]()
Zoveel medewerkers zijn er niet nodig voor die lijn en machinisten bij NS kunnen ze altijd wel gebruiken geloof ik.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het loon valt mee. Maar de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het pensioen, doorgroei, het sociale etc daar zit het grote verschil. En welke machinist kiest ervoor om op een lijntje de hele dag op en neer te rijden met een volledige werkweek. Daarom ken ik maar een paar ouderen die 16 uur bij een externe vervoerder zijn gaan werken. Bovenop hun IPO regeling is 16 uur dan nog wel te doen. Of je gaat voor een totaal andere functie(bijvoorbeeld teammanager, bijsturing. Ook dan kan het wel interessant zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:48 schreef Viezze het volgende:
En als je er een paar honderd euro op achteruit gaat is de keuze makkelijk gemaakt
Je kunt er weinig van zeggen. Persoonlijk zal ik nooit bij een externe vervoerder gaan werken Niet eens om het salaris en de arbeidsvoorwaarde(al levert niemand natuurlijk graag in) Maar de variatie zou mij dan doen besluiten gewoon weer terug te gaan in de piping engineering. Maar dat is persoonlijk. Nee, alleen lightrail op een baanvak is niets voor mij. Nu wil ik de machinisten niet tekort doen die bij een andere vervoerder werken. Totaal niet. Het zijn immers collega's die ik niet zo zie als machinisten van NS.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
Staan die niet bij onze Italiaanse vrinden te verstoffen gecamoufleerd?quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:34 schreef Bitlord het volgende:
Iemand nog een update van de V250-stellen? Zie er nooit meer fotos van, terwijl je 152 bakken niet zomaar ergens neerzet.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Oh ja, dat kijken mijn kinderen wel eens. Nooit actief meegekeken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:50 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.schooltv.nl/programma/koekeloere/Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Alleen in dubbeldekkers.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:55 schreef b2py het volgende:
Is het gebruikelijk dat de Rail Catering dubbel langskomt?
Maar wat bedoel je precies? Twee keer dezelfde? Twee verschillende na elkaar?![]()
Meisje kwam vrijwel direct langs na vertrek uit Deventer en kwam nu rond Barneveld alweer langs..quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:59 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Alleen in dubbeldekkers.
Maar wat bedoel je precies? Twee keer dezelfde? Twee verschillende na elkaar?![]()
misschien wel om een bepaalde reizigerquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Meisje kwam vrijwel direct langs na vertrek uit Deventer en kwam nu rond Barneveld alweer langs..![]()
![]()
Subtiele hint dat ze nog niet voldoende omzet gedraaid had om naar huis te mogen denk ik. Ik zie ze meestal tussen Utrecht en Amersfoort het achterste deel pakken en na Amersfoort het voorste deel. Waarbij de verkoopstijl verschilt tussen 'aggresief', waarbij alle reizigers stuk voor stuk aangesproken worden en een goede reis toegewenst krijgen, tot het type dat een marathon met rugzak lijkt te lopen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Meisje kwam vrijwel direct langs na vertrek uit Deventer en kwam nu rond Barneveld alweer langs..![]()
Dat klopt. De RailCatering is uitgebreid:
- Standplaats Utrecht, de standplaats die het "belangrijkst" is. Ter ondersteuning zijn er 2 extra standplaatsen geopend, te weten:
- Standplaats Rotterdam, deze lopen de Benelux (niet met het karretje maar met de tas), en gaan niet mee België in. Verder loopt deze standplaats de IC Lelystad-Vlissingen tussen Rotterdam-Dordrecht (en soms tussen Den Haag HS-Dordrecht) en de IC Den Haag-Venlo tussen Rotterdam/Dordrecht en Breda. Hierin is men momenteel nog aan het optimaliseren, dus de routes kunnen nog aangepast worden.
- Standplaats Zwolle; Deze vullen de gaten op van standplaats Utrecht. Men loopt tussen Assen-Zwolle-Almere en Assen-Zwolle-Amersfoort. Het gebeurt dat dit personeel dan in Amersfoort via Deventer weer naar Zwolle gaat, als er personeel van standplaats Utrecht onderweg is naar Zwolle.![]()
Wat een kutbaan heb je dan. De hele dag met zo'n vliegende schotel rond je middel rondlopen.
Nee, dat zou niets voor mij zijn, maar ieder zijn meug.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
"Goedenavond dames en heren, op deze trein is railcatering aanwezig en ik kom zo meteen bij u langs met <allerlei overpriced spul>. Tot zo!" Maar de batterypacks (die je bij ze kunt omwisselen) zijn wel handig.
---
En het was vandaag weer een mooie dag qua Fyraverhoren. Wat een ballentent, dat HSA.
[ Bericht 36% gewijzigd door James1988 op 04-06-2015 20:28:08 ]![]()
Ik heb het alleen via twitter gevolgd, maar volgens mij zei die man van ProRail eindelijk wat er gezegd moest worden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:21 schreef James1988 het volgende:
"Goedenavond dames en heren, op deze trein is railcatering aanwezig en ik kom zo meteen bij u langs met <allerlei overpriced spul>. Tot zo!" Maar de batterypacks (die je bij ze kunt omwisselen) zijn wel handig.
---
En het was vandaag weer een mooie dag qua Fyraverhoren. Wat een ballentent, dat HSA.![]()
Ik volg het ook enkel via Twitter, er zijn drie mensen die er voor mij positief uit sprongen: Richard de Leeuw, Wim Korf en die man van ProRail. De mensen van NS, NS FSC en HSA zorgen dan weer vooral voor rechtopstaande nekharen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb het alleen via twitter gevolgd, maar volgens mij zei die man van ProRail eindelijk wat er gezegd moest worden.
Ik ben wel benieuwd naar wat Descheemaecker zoal komt vertellen. Hij hoeft niet te komen, maar hij doet het wel.![]()
Bas is top!quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:50 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb het alleen via twitter gevolgd, maar volgens mij zei die man van ProRail eindelijk wat er gezegd moest worden.![]()
![]()
Jullie krijgen allemaal treinenkusjes. Ik heb vanavond een decoder+geluidsset voor mijn 01 in 1:87 gekocht <3Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik weet dat het De Telegraaf is, maar mocht dit waar zijn dan heeft Huges een reëel probleemvia Telegraafquote:NS-topman zwaar in de fout
President-directeur Timo Huges van NS is betrokken bij het machtsmisbruik in Limburg.
Uit onderzoek van deze krant blijkt dat Huges een aan hem geadresseerde mail met vragen van vervoersbedrijf Veolia doorstuurde naar NS-dochter Qbuzz.
Dat is strikt verboden. Veolia en Qbuzz waren concurrenten van elkaar in de strijd om de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Huges had de vragen over de concessie nooit mogen doorspelen aan Qbuzz, omdat die daarmee een ongeoorloofd kijkje in de keuken van de concurrent kon nemen.
meer op Blendle (¤)![]()
Ondertussen gaat de provincie Overijssel een nieuw 'diepgravend' onderzoek doen naar het elektrificeren van Almelo - Marienberg. Bij de PDF hieronder zit al een quickscan van de provincie die de voorbode is voor dat grotere onderzoekvia PDFquote:Gelet op het voorgaande trekken wij de conclusie dat het zinvol is om een nieuw (verdiepend) onderzoek uit te voeren naar elektrificatie van de treinverbinding Almelo-Mariënberg. Dit
onderzoek moet met name inzicht geven in het moment van elektrificatie, de bijbehorende financiële consequenties en mogelijke financieringswijzen.
De landelijke ontwikkelingen en de resultaten van een nieuw (verdiepend) onderzoek kunnen wij betrekken bij toekomstige besluitvorming over elektrificatie van de treinverbinding Almelo- Mariënberg.![]()
Ik lees het net ja. Als dat waar is dan is dat een zee kwalijke zaak en kan het Huges zijn kop kosten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:24 schreef boriq het volgende:
Ik weet dat het De Telegraaf is, maar mocht dit waar zijn dan heeft Huges een reëel probleem
[..]
via Telegraaf
meer op Blendle (¤)Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Na Almelo Verdiept volgt nu Geerdijk Verdiept?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:43 schreef boriq het volgende:
Ondertussen gaat de provincie Overijssel een nieuw 'diepgravend' onderzoek doen naar het elektrificeren van Almelo - Marienberg. Bij de PDF hieronder zit al een quickscan van de provincie die de voorbode is voor dat grotere onderzoek
[..]
via PDF![]()
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Na Almelo Verdiept volgt nu Geerdijk Verdiept?![]()
De opbrengst van Essent moet toch op
Ik hoorde via via ook al dat ze van de splitsing bij Marienberg een dubbele vork aansluiting willen maken a la Riekerpolder![]()
![]()
Descheemaecker: ‘Nederlandse kritiek op mij is verstomd’
http://standaard.be/cnt/dmf20150605_01715699![]()
Leuk Stukjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:02 schreef J.B. het volgende:
Descheemaecker: ‘Nederlandse kritiek op mij is verstomd’
http://standaard.be/cnt/dmf20150605_01715699![]()
![]()
De NS-top moet vanmiddag bij Dijsselbloem op het matje komen
http://nos.nl/artikel/203(...)p-op-ministerie.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ze kunnen de vacature voor President-Directeur wel weer van stal halenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
De NS-top moet vanmiddag bij Dijsselbloem op het matje komen
http://nos.nl/artikel/203(...)p-op-ministerie.html![]()
![]()
Het is waar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:24 schreef boriq het volgende:
Ik weet dat het De Telegraaf is, maar mocht dit waar zijn dan heeft Huges een reëel probleem
[..]
via Telegraaf
meer op Blendle (¤)
Het was mij al bekend, maar ik moest (ook hier) met meel in de mond praten.
Ik bied excuses aan voor het feit dat ik enerzijds mensen hier in de gordijnen heb gejaagd, maar anderzijds niet het hele verhaal kon vertellen. Dat maakte dat ik steeds verder verzeild raakte in een lastig gesprek, hierzo.
Nogmaals excuses.
Maar nu het op straat ligt:
"Positie #NS-topman Huges onhoudbaar geworden." Voor Beter OV mist vertrouwen in goede afloop.
http://voorbeterov.nl/trein![]()
twitter:petersonneveld twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 14:00:43NIEUWS: NS-topman Timo Huges weg bij NS reageer retweet
![]()
Zonde, maar begrijpelijkquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef James1988 het volgende:
twitter:petersonneveld twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 14:00:43NIEUWS: NS-topman Timo Huges weg bij NS reageer retweet
Wat een prutsers.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef James1988 het volgende:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Abellio had wel het beste bod, anders hadden ze aanbesteding niet gewonnen.quote:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zodra bedrijven gaan roepen dat de klant op 1, 2 en 3 staat kun je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen dat het tegendeel aan de orde is.quote:![]()
Nou, Descheemaecker! Ben benieuwd.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Vertrek Huges was onontkoombaar. Hij heeft gewoon stom geopereerd, ook in de periode na zijn mailblunder.
http://voorbeterov.nl/![]()
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
"We kunnen dus stellen dat Fyra op een deel van het traject een concurrent was van Thalys?"
Descheemaecker: "Voor een aantal dagen wel ja"![]()
![]()
Mooi hequote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:48 schreef James1988 het volgende:
"We kunnen dus stellen dat Fyra op een deel van het traject een concurrent was van Thalys?"
![]()
Geweldig! Zo'n leuke vent!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:48 schreef James1988 het volgende:
![]()
Ja goed idee, laten we een Belgische regent in een Nederlands bedrijf zetten.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat werkt bij Veolia geloof ik best aardig, en bij de Persgroep ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja goed idee, laten we een Belgische regent in een Nederlands bedrijf zetten.
Mooi nu hoe Descheemaecker de 4 NS-bedrijven beschrijft trouwens.![]()
![]()
Totaal onwenselijk inderdaad. Te groot cultureel en coöperaat verschil.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja goed idee, laten we een Belgische regent in een Nederlands bedrijf zetten.![]()
Belg in de boardroomquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Totaal onwenselijk inderdaad. Te groot cultureel en coöperaat verschil.![]()
![]()
Er zijn meer indicaties dat het niet werkt dan dat het wel werkt. Vooral vanwege de gigantische cultuurverschillen. Zelfde met Duitsers; Het door de baas vragen aan een medewerker daar in een vakantie of na werktijd om nog iets te doen is in de meeste gevallen bij wet verboden. Het is een lastig verhaal. Het ligt trouwens vooral aan de Nederlandse openheid, de horizontale cultuur, et cetera.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat werkt bij Veolia geloof ik best aardig, en bij de Persgroep ook.
Mooi nu hoe Descheemaecker de 4 NS-bedrijven beschrijft trouwens.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En nu meneer roept dat de HSL gewoon in het HRN had gemoeten zonder concessiegeneuzel willen jullie hem nog steeds bij NS hebben? Of blijft het nou angstvallig stil?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gezeik. Zo'n enquête levert niks op. Gewoon treintje rijden, hup hup.
Het ging fout, dat weten we nou wel.![]()
Hè, echt?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zelfde met Duitsers; Het door de baas vragen aan een medewerker daar in een vakantie of na werktijd om nog iets te doen is in de meeste gevallen bij wet verboden. Het is een lastig verhaal.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, echt. Privacy en familietijd zijn echt heilig in Mofrika.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Wat ik vind? Kort samengevat: Alle IC's (zijn nationaal belang) bij de NS. Alle Sprinters (zijn regionaal belang) aanbesteden. HSL hoort dan bij IC-net. Dus geen moeite met woorden van Berend Brulboei.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En nu meneer roept dat de HSL gewoon in het HRN had gemoeten zonder concessiegeneuzel willen jullie hem nog steeds bij NS hebben? Of blijft het nou angstvallig stil?![]()
Sprinters van regionaal belang? Dat geldt alleen in de randstad.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
En dat zegt een VVD'er. Als er iemand geen recht van spreken heeft over "Fraude hoort nergens"....Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
"gescheiden door dezelfde taal" vond ik tot nu toe de mooiste.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Inderdaad, populistisch geneuzel. De NS heeft bij mij geen beste naam meer, maar dit soort opmerkingen verwacht je in de kroeg en niet in de Kamer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dat zegt een VVD'er. Als er iemand geen recht van spreken heeft over "Fraude hoort nergens"....![]()
Dan zullen ze toch eerst dat inchecken per vervoerder moeten afschaffen. Als ik er incidenteel voor kies om toch maar de sprinter te nemen wanneer dat beter uitkomt wil ik natuurlijk niet eerst moeten omchecken.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat ik vind? Kort samengevat: Alle IC's (zijn nationaal belang) bij de NS. Alle Sprinters (zijn regionaal belang) aanbesteden. HSL hoort dan bij IC-net. Dus geen moeite met woorden van Berend Brulboei.![]()
Eensch!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan zullen ze toch eerst dat inchecken per vervoerder moeten afschaffen. Als ik er incidenteel voor kies om toch maar de sprinter te nemen wanneer dat beter uitkomt wil ik natuurlijk niet eerst moeten omchecken.![]()
Het is nu bevestigd: exit Huges. De Raad van Commissarissen heeft het vertrouwen in hem opgezegd, de staat volgt hierin. Hierop heeft Huges z'n ontslag aangeboden, hij krijgt geen ontslagvergoeding. Ook Jeff Hoogesteger, CEO van Abellio Holding, is per direct ontslagen.![]()
Bijltjesdag... Dat betekent dus dat die mensen van Qbuzz die altijd al beweerden dat iedereen bij NS op de hoogte was, gelijk hadden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:13 schreef James1988 het volgende:
Het is nu bevestigd: exit Huges. De Raad van Commissarissen heeft het vertrouwen in hem opgezegd, de staat volgt hierin. Hierop heeft Huges z'n ontslag aangeboden, hij krijgt geen ontslagvergoeding. Ook Jeff Hoogesteger, CEO van Abellio Holding, is per direct ontslagen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
---twitter:PerryFeenstra twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:02:35NS : mogelijk aangifte tegen ex-topman Huges. Volgens woordvoerder hangt dat af van definitieve rapport van de Brauw Blackstone... RTLZ.nl reageer retweet
twitter:JeroenStans twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:05:43Wat was de oorzaak van alle problemen? Descheemaecker: 'chronologisch of alfabetisch?' #Fyra reageer retweet
![]()
![]()
Dat interview moet ik toch maar eens terug gaan kijkenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:04 schreef James1988 het volgende:
---twitter:JeroenStans twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:05:43Wat was de oorzaak van alle problemen? Descheemaecker: 'chronologisch of alfabetisch?' #Fyra reageer retweet
![]()
![]()
Daar ging mijn koffiequote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:04 schreef James1988 het volgende:
twitter:JeroenStans twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:05:43Wat was de oorzaak van alle problemen? Descheemaecker: 'chronologisch of alfabetisch?' #Fyra reageer retweet
Ja ik vier m'n verjaardag vandaag en geef een feestjuuh.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:12 schreef Yreal het volgende:
Wow, 10 bakken virm tot de nok gevuld. Zeg maar twee verdiepingen de gangpaden tot de nok vol.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gelukkig heb ik straks een GTW. Een volle, dat helaas welquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:10 schreef boriq het volgende:
En nu weet ik ook weer waarom in DM'90 zitten met +20 graden celsius geen goed idee is...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Elias: "Klopt het dat de hoogste baas van de Belgische spoorwegen destijds liever met de auto naar Brussel is gekomen dan met de trein?"
Wat een relevante vraag.
---
Advies van Descheemaecker: "Hou het eenvoudig bij complexe situaties, van complex op complex zetten ga je enkel maar parlementaire enquêtes krijgen"![]()
![]()
Midden in de spits in Hengelo het voorste van de twee stellen DM'90 afkoppelen en met een solo stel door naar Enschede. Ja, zo krijg je wel +12![]()
![]()
Waarom de voorste?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:59 schreef boriq het volgende:
Midden in de spits in Hengelo het voorste van de twee stellen DM'90 afkoppelen en met een solo stel door naar Enschede. Ja, zo krijg je wel +12![]()
![]()
![]()
Ja, nog wel. Poortjes dicht is gepland in juli/augustus.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:09 schreef Yreal het volgende:
Op leiden cs zijn de poortjes toch nog open?![]()
Het schema, net uit toevallig. Met een mooie klapper aan het eindevia linkquote:MAANDAG 8 JUNI
9.30 uur: Mw. M. (Merel) van Vroonhoven, directielid NS van 2009 tot en met 2014
13.00 uur: Dhr. A. (Arie) Slob, Tweede Kamerlid (ChristenUnie) vanaf 2001
WOENSDAG 10 JUNI
9.30 uur: Dhr. E. (Engelhardt) Robbe, Chief Financial Officer en directielid NS vanaf 2010
13.30 uur: Dhr. W. (Wouter) Raab, directeur Financieringen & Deelnemingen van het ministerie van Financiën vanaf 2007
DONDERDAG 11 JUNI
9.30 uur: Dhr. M. (Maurizio) Manfellotto, president-directeur treinfabrikant AnsaldoBreda vanaf 2011
14.00 uur: Mw. M. (Merel) van Vroonhoven, directielid NS van 2009 tot en met 2014
17.00 uur: Dhr. A. (Anne) Hettinga, bestuursvoorzitter Arriva Nederland vanaf 2006, statutair directeur financiën Arriva van 2000 tot en met 2006
VRIJDAG 12 JUNI
9.30 uur: Dhr. T. (Timo) Huges, president-directeur NS van 2013 tot en met 2015
12.00 uur: Mw. W. (Wilma) Mansveld, staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu vanaf 2012![]()
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:40 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ah, de grote vriend van Fles komt ook![]()
![]()
Kloptquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:45 schreef boriq het volgende:
Als ik me niet vergis is Fles nu op vakantie? Z'n afwezigheid viel me op![]()
Maussie!
Wel apart dat Van Vroonhoven twee keer moet komen. En ik ben benieuwd naar wat Hettinga komt doen.![]()
Hij leert Wales hoe er gezopen moet worden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:45 schreef boriq het volgende:
Als ik me niet vergis is Fles nu op vakantie? Z'n afwezigheid viel me opVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Vind Slob zo raar, want heeft hij hier mee te maken?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:46 schreef James1988 het volgende:
En ik ben benieuwd naar wat Hettinga komt doen.![]()
Manu is aan de kant gezet en de dagelijkse leiding ligt nu bij directie CXXquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat werkt bij Veolia geloof ik best aardig, en bij de Persgroep ook.
Mooi nu hoe Descheemaecker de 4 NS-bedrijven beschrijft trouwens.![]()
Manu gaat naar het hoofdkantoor in Parijs als hoofd inkoper ofzo. Dat vind ik niet echt aan de kant gezet.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Manu is aan de kant gezet en de dagelijkse leiding ligt nu bij directie CXX![]()
![]()
moet toch wat terugnemen hiervan. De lengte was prima, waardoor het rustig was, maar in plaats daarvan was het snikheet. Leek qua warmte wel op een wadloper in de zomer, alleen dan met de ramen dichtquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik straks een GTW. Een volle, dat helaas wel
Mijn record qua warmte in de GTW is van vorig jaar. Trok een stel van het rangeerterrein waar men de luiken niet had dicht gedaan. 43,4 graden in de cabine.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet toch wat terugnemen hiervan. De lengte was prima, waardoor het rustig was, maar in plaats daarvan was het snikheet. Leek qua warmte wel op een wadloper in de zomer, alleen dan met de ramen dicht![]()
![]()
Sinds wanneer stopt dat ding uberhaupt op Lombardijenquote:Rotterdam C.-Breda
Vrijdag 5 Juni 18:18
Oorzaak
Tussen Lombardijen en Breda rijden geen Intercity direct treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.![]()
![]()
Ik vind het meer wegpromoveren...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Manu gaat naar het hoofdkantoor in Parijs als hoofd inkoper ofzo. Dat vind ik niet echt aan de kant gezet.PM mij!
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mijn record qua warmte in de GTW is van vorig jaar. Trok een stel van het rangeerterrein waar men de luiken niet had dicht gedaan. 43,4 graden in de cabine.
De 10351 leek op slechts 1 motor te lopen en de airco werkte niet goed.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die zal ongetwijfeld een aircostoring/klimaatstoring hebben gehad.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 10351 leek op slechts 1 motor te lopen en de airco werkte niet goed.![]()
Kan ik dan mijn geld terugeisen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die zal ongetwijfeld een aircostoring/klimaatstoring hebben gehad.
Zo, tickets naar Hamburg zijn geboekt. In oktober met een groep naar Miniatur Wunderland. Ben benieuwd, ben daar nog niet eerder geweest. Gaan totaal met 9 man![]()
![]()
Ik ben er in maart geweest, maar je moet er echt flink de tijd voor nemen. Ik was er 4,5 uur maar dat was echt veel te kort...PM mij!
De één zegt dat je er 3 uur voor nodig hebt, en de ander zegt minstens 5 uur.
Onze trein komt aan om 14:13 op Hamburg Hbf, en brengen dan spullen weg naar het hotel. Daarna door naar Miniatur Wunderland. Ze zijn die zaterdag tot 22:00 geopend, dus we hebben wel ff![]()
![]()
Tiswat hé.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:59 schreef ZwarteKater het volgende:
Trein Tibet schipholtunnel binnen, opeens ATB ingreep. Koffers vlogen over het bordes.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Bijna drie en een halfuur aan kijkplezier met Marc Descheemaecker
twitter:EnqueteFyra twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 21:30:00Het openbaar verhoor #Fyra met Marc Descheemaecker (NMBS) terugkijken? Dat kan nu, via https://t.co/mi7ZktiOsT reageer retweet
![]()
Wel alleen nog maar in Lage resolutie, maar vooruit. Ik pak een pintjequote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:33 schreef boriq het volgende:
Bijna drie en een halfuur aan kijkplezier met Marc Descheemaecker
twitter:EnqueteFyra twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 21:30:00Het openbaar verhoor #Fyra met Marc Descheemaecker (NMBS) terugkijken? Dat kan nu, via https://t.co/mi7ZktiOsT reageer retweet
Is het 3 en half uur zonder pauzes?
Ik heb vanmiddag wat flarden alleen kunnen horen....![]()
![]()
Interessant stukje net in Nieuwsuur over het gedoe in Limburg. Wat ik een goed punt vond was de mening 'ja leuk al dat aanbesteden, en bij marktwerking hoort nou eenmaal oorlog, so what? Moeten we alleen gaan kijken naar 'huu dat is fout jullie hebben je niet aan de regeltjes gehouden'? Laten we beter gaan kijken naar wat de reiziger nou wil en wat hij daarmee opschiet!'
Wie staat er ook alweer op 1, 2 en 3?
doei![]()
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik heb wel even mn subwoofer uitgezet!![]()
![]()
![]()
Arriva heeft vannacht met 3 GTW 2/8 stellen proef gereden tussen Emmen en Zwolle om te kijken of dat past aan de perrons en met de seinen. Momenteel rijdt er 's ochtends één trein met 2x GTW 2/8 + 1x GTW 2/6, deze zal op termijn dus wel naar 3x GTW 2/8 gaan.
Foto schaamteloos van Flickr gejat:quote:De Arriva GTW2/8 - stellen 522, 520 en 518 zijn als trein 82584 in de vroege ochtend van 5 juni 2015 binnengelopen op spoor 3 in Zwolle. Over een minuut gaat het drietal als 82586 weer terug naar Emmen. Doel van de proefritten is het bepalen of de perrons en seinen het mogelijk maken om met drie GTW2/8-stellen ad 168 meter gekoppeld te rijden.![]()
Heb via Twitter gelezen dat dit inderdaad het geval was. Stel zal vannacht of later dit weekend wel nagekeken worden door Stadler.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 20:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die zal ongetwijfeld een aircostoring/klimaatstoring hebben gehad.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Schering en inslag. Heel veel stelletjes hebben het op het moment.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb via Twitter gelezen dat dit inderdaad het geval was. Stel zal vannacht of later dit weekend wel nagekeken worden door Stadler.![]()
Handigquote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schering en inslag. Heel veel stelletjes hebben het op het moment.
En verder heb ik al weer een aantal stelletjes gespot die omgebouwd zijn in de zomerconfiguratie, dus extra ruimte voor de fietsen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De post ook af en toe. Zit je opeens met 25 graden te werken.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Schering en inslag. Heel veel stelletjes hebben het op het moment.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Het is maar te hopen dat ze bij die graafwerkzaamheden niet de verkeerde kabels kapot maken bij jullie. Kon nog wel eens vervelend aflopen met zulke temperaturenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De post ook af en toe. Zit je opeens met 25 graden te werken.![]()
![]()
We dachten laatst dat ze onze tv-kabel hadden geraakt. Bleken we gewoon afgesloten te zijn geweest door Ziggo.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het is maar te hopen dat ze bij die graafwerkzaamheden niet de verkeerde kabels kapot maken bij jullie. Kon nog wel eens vervelend aflopen met zulke temperaturen
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We dachten laatst dat ze onze tv-kabel hadden geraakt. Bleken we gewoon afgesloten te zijn geweest door Ziggo.![]()
Balen.
Hadden ze bij ons ook op de Schijf. Midden in de winter deed de kachel het niet meer. Navraag laten doen, bleek dat de Schijf nergens meer op tekeningen staat, niemand betaalde de stroom en gas. Bleek er ergens een gaslekkage te zijn, en besloot men maar gelijk om dat hele stuk naar de Schijf af te sluiten
Vervelend om er tijdens de nachtdienst achter te komen als het buiten 5 graden vriest![]()
![]()
Oeps.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]![]()
Balen.
Hadden ze bij ons ook op de Schijf. Midden in de winter deed de kachel het niet meer. Navraag laten doen, bleek dat de Schijf nergens meer op tekeningen staat, niemand betaalde de stroom en gas. Bleek er ergens een gaslekkage te zijn, en besloot men maar gelijk om dat hele stuk naar de Schijf af te sluiten
Vervelend om er tijdens de nachtdienst achter te komen als het buiten 5 graden vriest![]()
Van de post is een paar jaar geleden het adres veranderd: van Hoornse Diep naar Zaanstraat. En Ziggo wist dat niet. Dus die dachten dat er niemand voor onze aansluiting betaalde.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
+1 scherp.quote:
Maar die haak is er een zonder schakelaar. Ophangen doen we met een knopje op het toestel.
Voor de geïnteresseerden:![]()
En ja, ik werd net gebeld.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Correct.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:33 schreef boriq het volgende:
[..]
Als ik een gokje mag doen: blauw is zonder draad en groen is rijweg ingesteld?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Overal geel is het mooiste. Dan ligt de spoordetectie eruit. Of je 3 kV. Kerstboom noemen we dat.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:43 schreef Maegrim het volgende:
en geel is spoordetectie
en knipperende rode wissels is alles in de shitMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zie ik daar nou nog Railion en ACTS staan?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
+1 scherp.
Maar die haak is er een zonder schakelaar. Ophangen doen we met een knopje op het toestel.
Voor de geïnteresseerden:
[ afbeelding ]
En ja, ik werd net gebeld.
PM mij!
Hahaha, ja. We zijn niet zo snel met veranderingen. KLPD bestaat ook niet meer.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie ik daar nou nog Railion en ACTS staan?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
benieuwd naar bussemaker eigenlijk...quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volkskrant morgenochtend:
[ afbeelding ]![]()
Hij staat nog niet online, niet op de site van de VK en niet op Blendle.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ben heel benieuwd hoe men dit wil oplossen. En wat zowel de reiziger als het rijdend personeel hier van gaat merken.![]()
Vanavond in het acht uur Journaal onderstaand kaartje. Volgens de NOS bestaat de lijn naar Stiens dus nog gewoon, en de lijn naar Veendam mist dan weer...
Ook de IJmuiderlijn en Tilburg-Turnhout staan er op...PM mij!
Hoorn-Medemblik is ook een mooieDon't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil![]()
Hoorn-Medemblik rijden nog treinen, al zijn het er niet zoveel meer, en mag je niet met je OV-chipkaart mee in die trein.![]()
Groot gedeelte van Boxtel - Wesel, lijkt tot Veghel, ligt er ook nog wel. Is inmiddels ook ruim 10 jaar geleden dat daar treinen rijden.![]()
Sluit de Hanzelijn daar niet op aan?quote:
En de Hofplein- en Zoetermeerlijn zijn ook al een paar jaar treinloos...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zie ik daar nou ook een lijntje naar Amstelveen lopen? Dat is al even geleden dat die is opgedoekt.me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek![]()
Laatst een bericht dat SJ de verhoogde frequentie tussen Stockholm & Oslo niet kan uitvoeren door werkzaamheden. Inmiddels heeft de Minister laten weten dat er bepaalde werkzaamheden zijn uitgesteld en SJ alsnog de treinen kan laten rijden: http://www.railjournal.co(...)eal.html?channel=524![]()
Nee, de lijn Zwolle-Kampen ligt ten noorden van de IJssel. Om op de Hanzelijn te komen moet je eerst de IJssel oversteken. Kampen heeft wel een station aan de Hanzelijn: Kampen-Zuid.quote:![]()
HSL in Duitsland die eind dit jaar open zou gaan loopt een vertraging op van slechts drie jaar: http://www.thueringer-all(...)austrecke-1690199868PM mij!
jaaaa, want dat is Super belangrijk en een goede besteding van publieke middelen...quote:Op zaterdag 6 juni 2015 13:35 schreef b2py het volgende:
Den Haag wil nieuwe naam voor station Laan van NOI![]()
Zo te zien staan Apeldoorn - Dieren (VSM), Schin op Geul-Kerkrade/Vetschau (ZLSM), de goederenlijntjes in Zeeuws-Vlaanderen, de route van de SGB en het goederenspoor bij Coevorden er ook opquote:Op zaterdag 6 juni 2015 02:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond in het acht uur Journaal onderstaand kaartje. Volgens de NOS bestaat de lijn naar Stiens dus nog gewoon, en de lijn naar Veendam mist dan weer...
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Er staat zelfs een stukje van de lijn tussen Gilze-Rijen en Oosterhout op. Dat is 5 jaar terug al opgebroken ofzoquote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo te zien staan Apeldoorn - Dieren (VSM), Schin op Geul-Kerkrade/Vetschau (ZLSM), de goederenlijntjes in Zeeuws-Vlaanderen, de route van de SGB en het goederenspoor bij Coevorden er ook op![]()
![]()
Arie van As, oud-bestuursvoorzitter van NedTrain is gisteren tegenover de Fyra-commissie ook hard geweest in zijn oordeel. NedTrain deed voorstellen om van de V250 een betrouwbare trein te maken, maar werd compleet genegeerd.
http://www.treinreiziger.(...)llen_nedtrain-147031Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zie dat de Havenspoorlijnen en het andere spoor naar Oosterhout er ook op staanquote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staat zelfs een stukje van de lijn tussen Gilze-Rijen en Oosterhout op. Dat is 5 jaar terug al opgebroken ofzoAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Waardoor ligt Zutphen trouwens half plat? NS en de krant melden geen oorzaak, behalve 'herstelwerkzaamheden'. Blikseminslag?doei![]()
klopt. Als er een relaiskast naar de galemiezen is ben je wel even wat tijd zoet met herstelwerk. Vorig jaar lag tussen Haarlem en Santpoort Noord hierdoor het treinverkeer dagenlang plat.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:14 schreef Prins_Pils het volgende:
Waardoor ligt Zutphen trouwens half plat? NS en de krant melden geen oorzaak, behalve 'herstelwerkzaamheden'. Blikseminslag?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik denk dat ik ga solliciteren als directeur bij de NS. Ik heb in elk geval meer feeling met reizigers en treinen dan dat zootje ongeregeld wat er nu zit. En helaas voor die NS-machinisten die denken dat de NS een reisbureau is dat uitsluitend voor hun vermaak opereert: het rondje om de kerk wordt gewoon ingevoerd. De NS wordt namelijk een dienstverlenend bedrijf. Treintjes rijden is niet meer de hoofdzaak, maar reizigers vervoeren.
Gezien de voorgaande directeuren denk ik wel dat ik kans maak: veel hoef je er blijkbaar niet voor te kunnen.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
MBA aan Fontainebleau?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik denk dat ik ga solliciteren als directeur bij de NS. Ik heb in elk geval meer feeling met reizigers en treinen dan dat zootje ongeregeld wat er nu zit. En helaas voor die NS-machinisten die denken dat de NS een reisbureau is dat uitsluitend voor hun vermaak opereert: het rondje om de kerk wordt gewoon ingevoerd. De NS wordt namelijk een dienstverlenend bedrijf. Treintjes rijden is niet meer de hoofdzaak, maar reizigers vervoeren.
Gezien de voorgaande directeuren denk ik wel dat ik kans maak: veel hoef je er blijkbaar niet voor te kunnen.![]()
Gezien het gepruts wat ik gezien heb en het feit dat ze geen fuck geven om de reiziger denk ik dat mijn reiservaring en mijn MAVO-diploma ruim voldoende zijn,quote:Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Toch zijn er een aantal conducteurs die ik nooit bij Arriva heb gezien die ik in het NS tijdperk regelmatig zag. Het grootste deel is nieuw volgens mij.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:43 schreef Viezze het volgende:
Ik weet dat toen destijds Arriva de lijn Zwolle - Emmen heeft overgenomen er niemand van de NS naar Arriva is gegaan.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Chillquote:Op zaterdag 6 juni 2015 14:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja, de kaart is geldig op alle GVB-lijnen, ook in Grafstelveen.. 't Is meer als backup, mocht de Kalverstraat te druk zijn dan is shoppen in Amstelveen ook wel een goeie
![]()
![]()
Dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 6 juni 2015 15:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toch zijn er een aantal conducteurs die ik nooit bij Arriva heb gezien die ik in het NS tijdperk regelmatig zag. Het grootste deel is nieuw volgens mij.
Edit: met "niemand overgegaan" bedoel ik dat er niemand van de NS naar Arriva is gegaan.![]()
Op dat tekeningetje van het nieuws.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nee, de lijn Zwolle-Kampen ligt ten noorden van de IJssel. Om op de Hanzelijn te komen moet je eerst de IJssel oversteken. Kampen heeft wel een station aan de Hanzelijn: Kampen-Zuid.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mei Li Vos moest zich ook inhouden bij die grapquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:48 schreef James1988 het volgende:
![]()
Ik heb het nu helemaal afgekeken, zaten toch een aantal (verborgen) ironische grappen in en vond m erg droog soms. Erg tof ook dat ie er zat want hij hoefde het niet te doen....quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:49 schreef boriq het volgende:
[..]
Mei Li Vos moest zich ook inhouden bij die grap![]()
![]()
Ik heb nog anderhalf uur te gaan, vind het wel vervelend dat van Gerven hem soms helemaal niet uit laat praten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het nu helemaal afgekeken, zaten toch een aantal (verborgen) ironische grappen in en vond m erg droog soms. Erg tof ook dat ie er zat want hij hoefde het niet te doen....
En dat boek van hem moet ik ook nog maar eens aankomen, zeer interessante vent![]()
Maar volgens jullie, had ie nou wel of geen rijpaden achter de hand gehouden voor de Benelux?
http://www.treinreiziger.(...)_voor_de_fyra-147036![]()
"We hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we geweigerd hebben ze af te nemen, we hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we als enige partij de rijpaden hebben open gehouden, we hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we de TRAXX-locomotieven die de Benelux trokken beschikbaar hebben gehouden. "quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het nu helemaal afgekeken, zaten toch een aantal (verborgen) ironische grappen in en vond m erg droog soms. Erg tof ook dat ie er zat want hij hoefde het niet te doen....![]()
![]()
Ssttt, geen spoilers. Daar ben ik nog nietquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En aan heit eind, de vraag hoe ie naar Den Haag gekomen was![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:11 schreef boriq het volgende:
[..]
Ssttt, geen spoilers. Daar ben ik nog nietPardon!
![]()
Gewoon die 3 en een half uur doorworstelen....quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:13 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik wilde juist gaan vragen wat daarop zijn antwoord was![]()
![]()
Ik zag net een trein geevacueerd worden net na Sloterdijk (richting Haarlem). Politie erbij, trein half op viaduct en mensen eruit met hulpdiensten... (Ik kom uit Zaandam, reed erlangs.) watskeburt?![]()
Sloterdijk-Haarlemquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:26 schreef Toeps het volgende:
Ik zag net een trein geevacueerd worden net na Sloterdijk (richting Haarlem). Politie erbij, trein half op viaduct en mensen eruit met hulpdiensten... (Ik kom uit Zaandam, reed erlangs.) watskeburt?
Zaterdag 6 Juni 18:08
Oorzaak
Tussen Halfweg-Zwanenb. en Haarlem rijden er veel minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:45 uur verholpen.![]()
NMBS had wel redelijk snel een extra trein Antwerpen - Roosendaal v.v. geregeld, dat duikbrilletje dat eens in de 2 uur reed?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:07 schreef boriq het volgende:
[..]
"We hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we geweigerd hebben ze af te nemen, we hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we als enige partij de rijpaden hebben open gehouden, we hadden zo'n groot vertrouwen in de Fyra dat we de TRAXX-locomotieven die de Benelux trokken beschikbaar hebben gehouden. "![]()
Hmm, misschien maar es op tijd naar bed vanavondquote:Op zaterdag 6 juni 2015 16:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch
Edit: met "niemand overgegaan" bedoel ik dat er niemand van de NS naar Arriva is gegaan.Weinig geslapen de laatste dagen
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja, klopt. Dat duikbrilletje. Die niet gekoppeld mocht worden, want ILT (vroegah IVW ?) dat nooit heeft goedgekeurd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS had wel redelijk snel een extra trein Antwerpen - Roosendaal v.v. geregeld, dat duikbrilletje dat eens in de 2 uur reed?
Net als dat een Break en een klassiekske/motorstel (AM64 etc) niet naar Roosendaal mogen, maar wel naar Maastricht.![]()
Volgensmij was het de trein Essen- Charleroi die doorgetrokken werd tot Roosendaal, maar of er nou treinpaden vrijgebleven waren weet ik niet...quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS had wel redelijk snel een extra trein Antwerpen - Roosendaal v.v. geregeld, dat duikbrilletje dat eens in de 2 uur reed?![]()
Neej, die was niet doorgetrokken. Die extra trein van NMBS reed 1x/2u met één duikbril Roosendaal-Antwerpen vv zonder stops onderweg.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgensmij was het de trein Essen- Charleroi die doorgetrokken werd tot Roosendaal, maar of er nou treinpaden vrijgebleven waren weet ik niet...![]()
En was dat op het Benelux rijpad?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Neej, die was niet doorgetrokken. Die extra trein van NMBS reed 1x/2u met één duikbril Roosendaal-Antwerpen vv zonder stops onderweg.![]()
En dubbele stellen op de stoptrein.
Wat ik niet helemaal snap: Descheemaecker stelt dat er locs en rijtuigen achter de hand waren gehouden door NMBS. Welke rijtuigen bedoelt hij dan?![]()
Nee. Afwijkende rijpaden enzo. En waren retesnel, want ik heb Roosendaal-Antwerpen toen een keer in een recordtijd van 23 minuten gedaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En was dat op het Benelux rijpad?![]()
Dus wat Berend brulboei zegt is niet waar?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Afwijkende rijpaden enzo. En waren retesnel, want ik heb Roosendaal-Antwerpen toen een keer in een recordtijd van 23 minuten gedaan.![]()
Toen de Benelux weer zou gaan rijden was het toch ook zo dat de stoptrein uit Roosendaal in Kapellen 5 minuten aan de kant moest zodat de Benelux 'm kon inhalen?![]()
Op zaterdagen wel, ja. Toen moest richting Antwerpen de stoptrein naar het uitwijkspoor in Kapellen, die men inmiddels opgebroken heeft. Richting Nederland ging de Benelux er via het verkeerde spoor voorbij.![]()
Ik denk dat je het moet interpreteren als "we hebben een pad vrijgehouden, maar niet per definitie het Beneluxpad."quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus wat Berend brulboei zegt is niet waar?
Wat natuurlijk prima kan kloppen, Brussel - Antwerpen kon je gewoon rijden. Fyra of niet, aan de rijtijden zit je vast door de infra.![]()
Zijn daar ooit nog Tabellen van gemaakt zoals in een spoorboekje van die dienst?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:46 schreef James1988 het volgende:
Toen de Benelux weer zou gaan rijden was het toch ook zo dat de stoptrein uit Roosendaal in Kapellen 5 minuten aan de kant moest zodat de Benelux 'm kon inhalen?![]()
Oeff... Geen idee. Misschien is dat nog terug te vinden op de site van NMBS, maar ik vrees ervoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zijn daar ooit nog Tabellen van gemaakt zoals in een spoorboekje van die dienst?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: