Zomercarnaval is geen carnavalsfeest.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:32 schreef Inalegranza het volgende:
[..]
Het verschil tussen zomer carnaval en de gay parade ligt in de intentie. De zomer carnaval draait niet om de seksualiteit van hetero's maar om het vieren van een carnavalsfeest. De homoparade staat in het teken van homoseksualiteit en het pronken daarvan.
Hoe noem je het dan, als iemand je aanspreekt om te vertellen dat de islam het ware geloof is? Dan doen ze toch een poging tot bekeren of hoe noem jij dat?quote:
Er zijn altijd mensen die ergens over zeiken. En: lesbiennesquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:26 schreef Pulzzar het volgende:
KLB / Homo's die zich net als geer en goor gedragen.
Ik maak dit topic o.a. naar aanleiding van dit. De tolerantie naar homo's en lesbiennes is nog steeds wel een euvel, omdat er homo's zijn die zich nog steeds niet geaccepteerd voelen. Aan de andere kant zijn er ook veel mensen - zowel hetero- als homoseksueel - die aanstoot geven aan gedrag wat typerend is of zou moeten zijn voor de betreffende geaardheid.
Een voorbeeld zijn bijvoorbeeld mensen die zich een beetje irriteren tot echt aanstoot geven aan de Gay Parade. Als jij je irriteert aan mannen die weinig meer aan hebben dan een roze string en op een bootje staan te dansen, betekent het dat jij dan toch niet tolerant genoeg bent naar homoseksuele mensen of ze stiekem eigenlijk helemaal niet accepteert? Of heeft jouw irritatie meer te maken met dat jij die mensen egocentrisch en theatraal vindt? Maar in hoeverre verschilt de Gay-Parade met bijvoorbeeld Carnaval? Hoe komt het dat de Gay Parade bij meer mensen irritatie opwekt dan Carnaval?
Wat is typisch gedrag voor homo's en lesbiennes eigenlijk? Is de maatschappij nog teveel gericht op de klassieke genderrollen die doorbroken zouden moeten worden of is het eigenlijk goed zoals het is?
Ik heb in den beginsel ook helemaal geen probleem met mensen die er een andere geaardheid op nahouden dan ik. Het is alleen wel jammer dat heteroseksuelen blijkbaar zo'n verschrikkelijk simpel stereotiepe hebben van anders geaarden. Alsof die paar schreeuwerige nichten ook maar iets zeggen over de homogemeenschap in het algemeen. Ik heb trouwens nog nooit iemand van de daken horen schreeuwen dat ie homo was, jij wel?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:10 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik heb in beginsel absoluut geen problemen met mensen die er een andere geaardheid dan ik op nahouden. Waar vooral homo's zich echter vaak schuldig aan maken is dat behoorlijk kleffe, aanwezige , drukke en over-the-top nichterige gedrag. Waarom moet dat eigenlijk? En waarom altijd zo'n debiel toontje/accentje opzetten?Verder, als je overal en altijd van de daken moet schreeuwen dat je homo bent, dan moet je ook niet raar opkijken dat dat 'negatieve publiciteit' oplevert.
Gewoon normaal doen, dus. Ik ga als hetero zijnde toch ook niet elke minuut roeptoeteren dat ik een vriendin heb?
Het is dan ook niet voor niets een stereotype. Nagenoeg alle homo's die ik ken maken zich hier schuldig aan. Die enkelen die gewoon bescheiden blijven en niet zo ontzettend met hun geaardheid te koop lopen, zijn in ieder geval in mijn kennissenkring op één hand te tellen. De meeste mensen weten vaak niet eens dat zij homo zijn. Zo kan het natuurlijk ook. Maar ik zal wel met foute homo's omgaan dan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb in den beginsel ook helemaal geen probleem met mensen die er een andere geaardheid op nahouden dan ik. Het is alleen wel jammer dat heteroseksuelen blijkbaar zo'n verschrikkelijk simpel stereotiepe hebben van anders geaarden. Alsof die paar schreeuwerige nichten ook maar iets zeggen over de homogemeenschap in het algemeen. Ik heb trouwens nog nooit iemand van de daken horen schreeuwen dat ie homo was, jij wel?
quote:Alsof heterogedrag niet vervelend is.
is dat niet sowieso de Nederlandse mentaliteit, doe gewoon, ga op in de massa, wees blij met wat je hebt en laat dat vooral niet te intens zien...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:11 schreef LizzyAdam het volgende:
Het is alleen wel zo dat met 'gewoon' moet doen.
Als witmans ben jij natuurlijk de aangewezen persoon om te bepalen dat zwarte mensen zich te vaak gediscrimineerd voelenquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:02 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb hetzelfde gevoel erbij als bij negroïde mensen die zich voortdurend gediscrimineerd voelen en overal rascisme in zien. Ze kunnen ergens wel een punt hebben. Om de Zwarte Pieten discussie er weer bij te slepen; ik kan wel indenken dat het Sinterklaas-feest voor een groep negroïde mensen ietsje minder leuk en meer beladen is door de zwarte pieten. Maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk als je als negroïde persoon overal rascisme in ziet.
Je hebt hier over gedrag waar je een keuze in kan maken, dat gaat met huidskleur niet op.quote:Zo is het ook met homo's. Je zal inderdaad iets meer bekijks trekken wanneer je als man samen met een andere man in het openbaar hand in hand loopt of met elkaar zoent. De meeste passanten zullen het wel ok vinden dat je dat als homo doet, maar je zal wellicht ook af en toe horen dat je een vieze flikker bent. Dus in dat opzicht hebben homo's het wel iets moeilijker dan hetero's.
Gewoon blijven hameren op de benadeeldheid, dat zal de emancipatie vast helpen ja..quote:Misschien is het wel goed om de mensen in de samenleving ervan bewust te blijven maken dat homo's toch wel iets benadeeld zijn. Maar wanneer je dat op een defensieve manier doet - je geaardheid exploiteren en/of iedereen beschuldigen van homofobie - bereik je er alleen maar mee dat mensen juist meer afkeer krijgen tegen homoseksualiteit.
En dit ook ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:25 schreef Re het volgende:
[..]
is dat niet sowieso de Nederlandse mentaliteit, doe gewoon, ga op in de massa, wees blij met wat je hebt en laat dat vooral niet te intens zien...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |