abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:53:26 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_153196370
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 05-06-2015 13:37:54 ]
.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:54:09 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_153196397
Tecklenburg is goed te doen hoor, viel me reuze mee.

Behalve die krampaanval :(
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_153196443
Mietje
pi_153196473
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 19:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom zou de tecklenburgerrundfahrt niet iets voor je zijn? Mooi fietsen daar hoor
Weet eigenlijk niet, mss te zwaar, te veel stuiterwerk, weet ik veel.. ken het in die hoek niet... lees wel veel goede verhalen over die tocht. Goede spoorwegen ook.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:57:05 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_153196525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 19:55 schreef muzas het volgende:

[..]

Weet eigenlijk niet, mss te zwaar, te veel stuiterwerk, weet ik veel.. ken het in die hoek niet... lees wel veel goede verhalen over die tocht. Goede spoorwegen ook.
Blij dat ik niet als een trein ging
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_153196532
Goed georganiseerde tocht, leuke klimmetjes. Vond het niet de mooiste tocht, maar dat lag waarschijnlijk ook aan het weer.
Aldus.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:57:25 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_153196545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 19:55 schreef poiuytr het volgende:
Mietje
Wie?
pi_153196580
quote:

[..]

Het was mijn eerste klimtocht en heb het makkelijk gered.
Aldus.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:58:58 #9
130803 Gripper
Get a grip
pi_153196606
Teckie vind jij sowieso leuk muzas, want hefe weissen und deutsches essen!
Een Ivo 200 of 300 verteer jij ook tegenwoordig wel.

In augustus zijn er ook diverse leuke cyclo's in de Ardennen, Luxemburg en Frankrijk.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:08:52 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_153196970
Muzas heeft het lichaam van een halfgod en is inmiddels een ekte wielrenner, maar in zijn hoofd is hij nog steeds een fatzige bal.

Muzas wakker worden, je kan het allemaal. (ik zag dat meisje op die Foto kijken en zelfs zij keek vol verwondering)
Ga eens wat meer in jezelf gloven wij doen dat al :*
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153197166
quote:

[..]

Niet in Augustus, wel September: https://www.mh2d.nl
pi_153197221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef Gripper het volgende:
In augustus zijn er ook diverse leuke cyclo's in de Ardennen, Luxemburg en Frankrijk.
Buiten NTFU of Sport.be ken ik maar weinig :P Heb je een google-tipje, of een overzichtje daarvan?

@Dop, mwah, ben ook wel een realist... Tuurlijk die afstanden en tochtjes verteer ik wel.. Maar heb je de snelheid gezien? Ben echt nog niet op een hoog niveau ofzo. Wat niet erg is, komt vanzelf wel, of niet en ik vermaak me wel. Maar houd gewoon graag rekening met dat niveau. Waar ik imo een prima beeld van heb.
pi_153197261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Buiten NTFU of Sport.be ken ik maar weinig :P Heb je een google-tipje, of een overzichtje daarvan?

@Dop, mwah, ben ook wel een realist... Tuurlijk die afstanden en tochtjes verteer ik wel.. Maar heb je de snelheid gezien? Ben echt nog niet op een hoog niveau ofzo. Wat niet erg is, komt vanzelf wel, of niet en ik vermaak me wel. Maar houd gewoon graag rekening met dat niveau. Waar ik imo een prima beeld van heb.
Hier staan er wat: http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htm
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:23:50 #14
545 dop
:copyright: dop
pi_153197557
quote:

[..]

volgens mij zit je niet meer in de fok strava groep dus ik zie je ritjes niet meer regelmatig.
maar als je weet dat je ze aankan is het prima.
door nog wat meer doen gaat het nivo vanzelf omhoog.
aller belangrijkste is gewoon leuk blijven fietsen en doen waar je zin in hebt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:24:09 #15
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_153197568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niet in Augustus, wel September: https://www.mh2d.nl
Prima tocht(en) zijn dat ^O^
.
pi_153197677
Oh jah ik zou nog een verslag van die tocht schrijven :')

Ehm ja, gign goed :P Prima benen, was sterker dan mn fietsmaatje, wat lekker is... Na de eerste stop op de haussire reed ik bij 'm weg. Toen nog wel ff op m gewacht maar bij de volgende heuvel reed ik helemaal weg en toen maar doorgereden.

Bij de tweede stop zat ik er ff helemaal doorheen... Had het erg koud, net als vorig jaar... De combi van keihard zweten en bloedheet naar boven rijden en daarna met een best fris windje afdalen verteer ik nog slecht. Terwijl ik daar een plekje uit de wind aan het zoeken ben met mn stroopwafel komt mn fietsmaatje net aanrijden. Even later zie ik Kaas lopen en de drie van ons gingen weer verder. Klein stukkie met Kaas geouwehoert maar op de eerste de beste heuvel reed ie toch iets te hard voor me, en zeker voor mn fietsmaatje. Die gebruikte ik mooi als excuus om me weer af te laten zakken.

Bij de splitsing zat ik nog steeds kut, vooral koud, verkleumd. Even schoot de gedachte door mn hoofd om de 120 te rijden met mn fietsmaat... Maar dat geintje flikte ik vorig jaar al. Dus meldde 'm "fakkit, zie je vanmiddag" en draaide richting het bord 182.

En vanaf daar lekker getoerd eigenlijk, de kou trok ook weer uit mn lijf en heb eigenlijk lekker gefietst. Tegen het eind was ik die TIEFUSTIEFUSTIEFUS wegen wel echt zat. STRONTzat. Zo zat dat ik ook neit meer uitweek en gewoon door alle kuilen en gaten heen beukte. Fuck die zooi. Dat trok ook de laatste energie wel uit mn lijf. Waar ik sochtends moeiteloos lullend tegen 7% opreed, deed 5% nu al zeer.

Enfin, niet gelopen, uitgefietst, afgezien, maar vooral genoten. Dat "Ik heb het gedaan"-gevoel blijft lekker.

'savonds goddeloze hoeveelheden bier naar binnen gegoten en kaas en grip kwamen ook nog ff afpilsen. Mijn vrienden vonden het vooral mooi hoe Kaas ging zitten en binnen 3 tellen zn broek op de enkeltjes had :D

Topdag. Gezelligheid, fietsen, ardennen, bier, bbq. Wat wil je meer.

Glad asfalt.

https://app.strava.com/activities/316164577
pi_153197787
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:24 schreef Yankee het volgende:

[..]

Prima tocht(en) zijn dat ^O^
Dit jaar ben ik dan eens niet op vakantie. Misschien dat ik dan ook maar eens daaraan mee doe. :)
pi_153197850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dit jaar ben ik dan eens niet op vakantie. Misschien dat ik dan ook maar eens daaraan mee doe. :)
Is dat dan twee dagen fietsen?

Wel leuk, maar net te laat (ik kan er nog wel over nadenken) voor mn fietsmaatje. Die vertrekt half augustus op een lange vakantie en wil nog wel met mij een mooi tochie rijden. Vandaar de zoektocht.
pi_153197884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:31 schreef muzas het volgende:

[..]

Is dat dan twee dagen fietsen?

Wel leuk, maar net te laat (ik kan er nog wel over nadenken) voor mn fietsmaatje. Die vertrekt half augustus op een lange vakantie en wil nog wel met mij een mooi tochie rijden. Vandaar de zoektocht.
Dat is 2 dagen inderdaad. Op zaterdag en op zondag. Je hoeft niet beide dagen te gaan, dat mag. Maar de afstanden op zondag zijn korter dan die op zaterdag.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:34:32 #20
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_153197966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb geloof ik drie keer de mh2d gefietst, steeds erg goed bevallen
.
pi_153197981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hier valt het wel mee met de wind hier, het waait hard maar er staat geen 8BF als je het mij vraagt, eerder 6BF met een uitschieter naar 7 vanmiddag, want nu ist al weer wat geluwd.

En ik vond het vrij warm.
Groot verschil tussen Noord en Zuid Holland vandaag, bomen gaan hier alle kanten op.
pi_153198049
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:31 schreef muzas het volgende:

Luik-Bastenaken-Luik is op 8 Augustus: http://www.lbl-lechampion.nl
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:49:14 #23
117107 MarcoD
.........
pi_153198540
quote:

[..]

Jij heb gewoon een ritje nodig met NH's best, kan je kano even op z'n plek zetten en de nieuwe koning van de apenrotsvlakte worden
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_153200066
quote:

[..]

Als je nou eens in de OP kijkt....

Eind augustus is de Laurent Desbiens in Armentieres (bij Lille) 140 km over o.a. De mont des Cats en Mont Cassel. Mooie cyclo en lekker buffet achteraf :9 met regionale productten.
Begin september zijn de Charly Gaul in Luxemburg (echternach) en de Ronde Picarde bij Abbeville. Ook over heuvelachtige parkoersen. Charly Gaul heeft altijd een 110 en 170 km. Picarde een 110 en 180.

Boel veel wind vandaag, waaierkoers op de Nedereindseberg. Ik zat in de eerste waaier 8), als 4e gefinished. In de laatste ronde nog aangevallen en ik dacht even dat ik weg was, maar er werd toch nog gecounterd.
pi_153200371
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet zeggen dat het veel rijden van koersen de reden is dat je niet altijd kunt meekomen. Maar als je 1 koers al moeite hebt, dan wordt 3 niet veel beter. Wanneer je dan investeert door een goede training, zal je uiteindelijk je koersen makkelijker kunnen rijden. Een goede training van 3-4u levert qua ontwikkeling meer op dan een koers van 1,5u (gebaseerd op TSS)

Ik snap heel goed dat het efficiënter is om minder te koersen, maar rijd liever twee koersen met moeite uit, dan eentje top 30. Ik roep altijd tegen mijn ploegmaten dat je aan 2 of 3 koersen in een weekend qua training weinig hebt, maar het is wel gewoon leuk.

Verder is het maar afwachten of ik Hengelo uitrijd hoor, misschien lig ik er na een halfuur wel af, heb ik zondag in ieder geval een herkansing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')