Zelfs dat betwijfel ik. Voor de meeste stadions moeten de opdrachten nog vergeven worden en is het niet verder dan conceptfase. Bouwers moeten dan nog geselecteerd worden en pas dan is er sprake van veel kosten + zware verplichtingen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor er ook maar één paal de grond in gaat is natuurlijk alles al overeengekomen, vastgelegd en verplicht. Je kunt niet zomaar twaalf voetbalstadions annuleren.
In de eerste stemronde had Nederland nog vier stemmen, zo ongeveer. Dit was bedoeld om volgens mij Engeland uit de race te gooien. In de volgende stemronde had Nederland onverklaarbaar minder stemmen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe veel van de 12 miljoen die het bid van Nederland/België voor het WK 2018 kostte is opgegaan aan vriendendienstjes en omkopingen.
Het klopt dat er nog weinig concreet (haha) gerealiseerd is maar nogmaals, dat betekent niet dat er niets afgesproken, geregeld en verdeeld is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik. Voor de meeste stadions moeten de opdrachten nog vergeven worden en is het niet verder dan conceptfase.
Op deze site zie ik voornamelijk alleen maar mooie plaatjes met de tekst 'to be built': http://www.qatar.to/stadiums/World-Cup-2022-stadiums.php
Volgens deze site zijn er maar twee stadions onder constructie: http://stadiumdb.com/tournaments/world_cup/2022
Het is sowieso erg lastig om info te achterhalen hoe ver ze nou zijn met het organiseren, maar ze hebben nog zeeën van tijd om die stadiums uit de grond te stapen. En FIFA heeft nog genoeg tijd om gewoon dit WK daar te cancellen.
quote:Will you do me a favor and just open the door, and see if there is anybody lusting about 'i n the hallway yearning to get in here.
De beerput gaat openquote:'WK's van 1998 en 2010 toegewezen na omkoping FIFA'
Chuck Blazer, voormalig bestuurder van de FIFA, heeft woensdag toegegeven dat de wereldvoetbalbond de WK's van 1998 in Frankrijk en 2010 in Zuid-Afrika heeft toegewezen nadat het steekpenningen en smeergeld kreeg.
Volgens de Amerikaan is bij de FIFA jaren geleden al besloten om aanbiedingen met steekpenningen en smeergeld te accepteren.
Ook bij de rechten van de Gold Cup, het belangrijkste toernooi voor landen van de Concacaf, zouden flinke sommen smeergeld betaald zijn. Daarbij gaat het om de edities van 1996, 1998, 2000, 2002 en 2003.
Volgens Blazer werd er bij de verschillende toernooien niet alleen smeergeld betaald voor de organisatie, maar ook voor onder meer uitzendrechten
hopelijk neemt hij alles meequote:Op woensdag 3 juni 2015 23:16 schreef Dekatria het volgende:
De sneeuwbal van een week geleden is een lawine geworden.
WK 1998 had Platini als toernooidirecteur toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
De beerput gaat open![]()
Niet verwacht dat WK van 1998 in Frankrijk gekocht is
zou me uiteindelijke niet verbazen dat alle WK de afgelopen tien jaren omgekocht zijn
OP fixedquote:Op woensdag 3 juni 2015 23:16 schreef Dekatria het volgende:
De sneeuwbal van een week geleden is een lawine geworden.
Dit wordt de komende 2 jaar nog smullen geblazenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Net gehoord op Radio1:
De FIFA heeft zich met parlementsverkiezingen in Trinidad&Tobago bemoeid.
O.a. de naam Blatter zou gevallen zijn.
And so it begins...
2 jaar aan popcorn.. waar moet ik dat in godsnaam opslaan zo langquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dit wordt de komende 2 jaar nog smullen geblazen![]()
![]()
Ik zou mij meer zorgen maken over doorlig plekkenquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:14 schreef spijkerbroek het volgende:
2 jaar aan popcorn.. waar moet ik dat in godsnaam opslaan zo lang
Mooi jaquote:Op donderdag 4 juni 2015 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Net gehoord op Radio1:
De FIFA heeft zich met parlementsverkiezingen in Trinidad&Tobago bemoeid.
O.a. de naam Blatter zou gevallen zijn.
And so it begins...
Wat mij betreft gelijk doen. Football is coming home.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Engeland wil het WK van 2018 of 2022 wel overnemen, als één van de 2 niet meer aan respectievelijk Rusland en Qatar toegewezen blijven.
De minister van cultuur van het UK zegt dat zij de faciliteiten klaar hebben en dat het dus geen probleem is om één van de WK's over te nemen. Hij zegt er ook bij dat hij niet denkt dat het UK het WK 2022 zou krijgen als het WK 2018 in Rusland blijft. Dan zou het WK 2 keer op rij in Europa zijn.
Eens.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Het lijkt me echt uitgesloten dat het WK 2018 nog veranderd wordt, dat zou ook belachelijk zijn. Hoe groot de Europese/Amerikaanse haat jegens Rusland ook is, zoiets kun je nu niet meer gaan terugdraaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |