abonnement Unibet Coolblue
pi_153768215
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij gaan vanaf vrijdag iets als hello fresh doen maar dan van een bedrijf wat alle producten haalt bij bedrijven hier uit de regio. Zo zijn we gisteren op een varkensboerderij geweest. Zij leveren varkensvlees aan het maaltijden bedrijf.
Ja zo'n concept wil ik binnenkort ook eens gaan proberen!

PE, het is inderdaad vrij duur. Maar je betaalt natuurlijk niet alleen voor de producten, maar ook voor het gemak van het thuis laten afleveren en voor de vrije tijd die je wint, doordat je niet meer hoeft te bedenken wat je gaat eten en doordat je geen het boodschappen meer hoeft te doen.
Wat ook maar deels opgaat, want alle boodschappen die niet avondeten gerelateerd zijn moeten natuurlijk nog steeds gedaan worden.

oh god, Odin ja :{ Ik heb nog steeds trauma's van de vergeten groenten die daar altijd in zaten vroeger. :'(
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:53:08 #152
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153768309
Odin is goedkoper zag ik idd. Maar nog steeds duur voor de hoeveelheid en soort groente... in de winkel betasl je waarschijnlijk minder dan de helft voor dat alles.

En wat je net zegt... naar de supermarkt moet je toch.... dit is echt weggegooid geld
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 09:53:27 #153
43556 miss_dynastie
pi_153768316
Sommige groenten zijn met een reden vergeten :+

Wij hebben ook een tijd Vitatas gehad, stukken beter dan Odin, maar ik vond het te duur (ik liep met die tas langs de markt en dan valt het prijsverschil behoorlijk op :P ).
pi_153768583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Sommige groenten zijn met een reden vergeten
Dat tikte ik eerst ja, maar ik vond mezelf wel erg cynisch, haha :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:53 schreef PureEvil het volgende:
Odin is goedkoper zag ik idd. Maar nog steeds duur voor de hoeveelheid en soort groente... in de winkel betasl je waarschijnlijk minder dan de helft voor dat alles. En wat je net zegt... naar de supermarkt moet je toch.... dit is echt weggegooid geld
Weggegooid geld?! Als je in de supermarkt een lading biologisch fruit koopt dan ben je niet minder kwijt dan met zo'n Odintas. Je moet zo'n tas ook niet vergelijken met de goedkoopste variant op de markt of in de supermarkt.

Wij geven sowieso al veel uit aan boodschappen, dat is inherent aan de producten die we kopen. Voor ons is het prijsverschil met een pakket als HF daarom niet zo groot. Maar als je bv zo goedkoop mogelijk boodschappen doet en eet volgens de weekaanbiedingen, dan scheelt het wel veel ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mineola op 23-06-2015 10:26:18 ]
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 10:18:35 #155
5428 crew  miss_sly
pi_153768751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:53 schreef PureEvil het volgende:
Odin is goedkoper zag ik idd. Maar nog steeds duur voor de hoeveelheid en soort groente... in de winkel betasl je waarschijnlijk minder dan de helft voor dat alles.

En wat je net zegt... naar de supermarkt moet je toch.... dit is echt weggegooid geld
Het is geen weggegooid geld, maar jij vindt het te duur en hebt het er net voor over. Dat is prima, natuurlijk.

Het is niet goedkoop, maar wij hebben dat er voor over, omdat we dan 3 maaltijden heel gevarieerd en net anders dan we zelf zouden bedenken, eten. Het is ook goede kwaliteit, zoveel mogelijk biologisch en scharrelvlees en zo. Als ik dat in de winkel ga kopen, ben ik zeker net zo duur uit.
En wij kopen dat ook in de winkel, wij gaan naar de biologische supermarkt, en tja, dat is wel duurder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2015 @ 10:26:02 #156
43556 miss_dynastie
pi_153768885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat tikte ik eerst ja, maar ik vond mezelf wel erg cynisch, haha :D

Iedereen die z'n tijd weleens heeft besteed aan het schoonmaken van schorseneren of aardperen zal het ermee eens zijn, denk ik :P
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:27:34 #157
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153768909
Waarom zijn er mensen die denken dat thee drinken uit een glas zonder oortje een goed idee is?! Ik brand m'n fikken aan dat glas. :( (Ontbijtje bij V&D)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:50:43 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153769389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is geen weggegooid geld, maar jij vindt het te duur en hebt het er net voor over. Dat is prima, natuurlijk.

Het is niet goedkoop, maar wij hebben dat er voor over, omdat we dan 3 maaltijden heel gevarieerd en net anders dan we zelf zouden bedenken, eten. Het is ook goede kwaliteit, zoveel mogelijk biologisch en scharrelvlees en zo. Als ik dat in de winkel ga kopen, ben ik zeker net zo duur uit.
En wij kopen dat ook in de winkel, wij gaan naar de biologische supermarkt, en tja, dat is wel duurder.
Wij gaan na de zomer ook veel meer letten op eerlijk en zuiver eten. Ik ben ervan overtuigd dat alle toevoegingen in ons eten ook bijdraagt aan bijvoorbeeld gedrag van kinderen of hoe je je voelt, hoe je huis eruit ziet of je haar...

Met leyla moeten we toch bijna alles zelf vers maken, de stap naar biologisch is dan niet meer groot. Een of andere tas / abo / krat zou hier prima zijn, mits ik zelf gewoon per week kan aangeven wat ik nodig heb. Wij hebben die mogelijkheid ook hier in de buurt. Per week een bestelformulier invullen en dan wordt het bezorgt.

Ook qua vlees is biologisch of scharrelvlees gewoon ook veel lekkerder dan wat er over het algemeen in de supermarkt ligt.

Boodschappen, zeker met Leyla haar producten, zijn we toch al zo'n 100 eu per week aan kwijt. (Ik kan niet wachten tot we eindelijk uit de luiers zijn, dat scheelt ook wel weer lekker)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:03:30 #159
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_153769653
Wij hebben elke week een Hello Fresh Veggiebox voor 4 personen. We eten hier met 2 volw. + 3 kinderen van. De hoeveelheden wisselen inderdaad wel, soms is het veel te veel en soms net iets te weinig. Nu ligt dat ook wel aan hoe lekker de kinderen het gerecht vinden natuurlijk. Die zijn er niet allemaal even blij mee/tevreden over. Zo had ik laatst raapstelensoep gemaakt, de jongste van 4 zei:"Lekker soep heb je gemaakt mama, ik zit er echt van te smullen." :')
Terwijl de middelste van 6 na één blik erop geworpen te hebben al zei:"Ik eet alleen brood." De oudste van 9 is weer wat gemakkelijker, ze vond het niet echt lekker zei ze, maar at het wel gewoon op.

Ik vind het vooral gemakkelijk dat alle ingrediënten erin zitten, je niet hoeft na te denken wat je die dagen gaat koken en het toch voldoende groenten e.d. zijn. Ik heb ook elke week een fruitbox van Hello Fresh. Het is misschien wel duurder dan zelf alles kopen in de supermarkt of op de markt (waar ik al nooit kom), maar daar heb ik weinig tijd voor.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_153769728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:50 schreef Ticootje het volgende:
(Ik kan niet wachten tot we eindelijk uit de luiers zijn, dat scheelt ook wel weer lekker)
Dit x2.

Ik heb laatst ons boodschappen budget weer eens goed bekeken en schrok. Ik maak nu zelf weekmenu's en we doen 1x pw boodschappen en nu gaat het de goede kant op.
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 11:13:10 #161
5428 crew  miss_sly
pi_153769856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij gaan na de zomer ook veel meer letten op eerlijk en zuiver eten. Ik ben ervan overtuigd dat alle toevoegingen in ons eten ook bijdraagt aan bijvoorbeeld gedrag van kinderen of hoe je je voelt, hoe je huis eruit ziet of je haar...

Met leyla moeten we toch bijna alles zelf vers maken, de stap naar biologisch is dan niet meer groot. Een of andere tas / abo / krat zou hier prima zijn, mits ik zelf gewoon per week kan aangeven wat ik nodig heb. Wij hebben die mogelijkheid ook hier in de buurt. Per week een bestelformulier invullen en dan wordt het bezorgt.

Ook qua vlees is biologisch of scharrelvlees gewoon ook veel lekkerder dan wat er over het algemeen in de supermarkt ligt.

Boodschappen, zeker met Leyla haar producten, zijn we toch al zo'n 100 eu per week aan kwijt. (Ik kan niet wachten tot we eindelijk uit de luiers zijn, dat scheelt ook wel weer lekker)
Ja, dat zal bij jullie ook zeker meespelen. Als je voor Leyla toch al zoveel vers moet maken, kun je voor jezelf daar ook een grote slag in maken.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met pakjes minderen, en tegenwoordig gebruik ik ze werkelijk nooit meer. Ik heb net zo gemakkelijk een par tomaten, uien, knoflook en kruiden in de pan gemikt als dat ik een pakje/fles gebruik om tomatensaus te maken, bijvoorbeeld. In het begin leek het me zo vreselijk veel werk, maar dat valt reuze mee!

Uit de luiers, dat zal ook wel schelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:03 schreef She-Wolf het volgende:
Wij hebben elke week een Hello Fresh Veggiebox voor 4 personen. We eten hier met 2 volw. + 3 kinderen van. De hoeveelheden wisselen inderdaad wel, soms is het veel te veel en soms net iets te weinig. Nu ligt dat ook wel aan hoe lekker de kinderen het gerecht vinden natuurlijk. Die zijn er niet allemaal even blij mee/tevreden over. Zo had ik laatst raapstelensoep gemaakt, de jongste van 4 zei:"Lekker soep heb je gemaakt mama, ik zit er echt van te smullen." :')
Terwijl de middelste van 6 na één blik erop geworpen te hebben al zei:"Ik eet alleen brood." De oudste van 9 is weer wat gemakkelijker, ze vond het niet echt lekker zei ze, maar at het wel gewoon op.

Ik vind het vooral gemakkelijk dat alle ingrediënten erin zitten, je niet hoeft na te denken wat je die dagen gaat koken en het toch voldoende groenten e.d. zijn. Ik heb ook elke week een fruitbox van Hello Fresh. Het is misschien wel duurder dan zelf alles kopen in de supermarkt of op de markt (waar ik al nooit kom), maar daar heb ik weinig tijd voor.
Nou, dat ook. Ik kom ook nooit op de markt, wegens tijdgebrek en op deze manier hebben we in ieder geval 3 gezonde, gevarieerde maaltijden. Het overige vul ik dan wel met de dingen die we alle graag eten, soms wat meer wat S graag wil, omdat ze niet alle HF even lekker vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 11:13:42 #162
5428 crew  miss_sly
pi_153769875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:07 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dit x2.

Ik heb laatst ons boodschappen budget weer eens goed bekeken en schrok. Ik maak nu zelf weekmenu's en we doen 1x pw boodschappen en nu gaat het de goede kant op.
O, dat bekijk ik maar niet eens :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_153769931
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat bekijk ik maar niet eens :@
struisvogelpolitiek :+

Maar 2x zoveel personen in huis hier he. En nieuwe fietsen, schoenen, sparen voor verbouwing etc etc. Het was echt weer even nodig.
Met een meidenkwartet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 juni 2015 @ 11:17:40 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_153769951
het klinkt wel gemakkelijk, zitten er dan ook kruiden enzo allemaal bij?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 11:21:34 #165
5428 crew  miss_sly
pi_153770051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:16 schreef Cathmar het volgende:

[..]

struisvogelpolitiek :+

Maar 2x zoveel personen in huis hier he. En nieuwe fietsen, schoenen, sparen voor verbouwing etc etc. Het was echt weer even nodig.
Ja, weet ik. Het is ook niet echt struisvogelpolitiek, hoor. Ik denk dat we ruim uitgeven aan boodschappen, maar we kunnen het missen, dus ga ik er ook niet op zitten rekenen.

Beste beslissing ooit, oude huis verkopen en dit huis kopen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:17 schreef Ynske het volgende:
het klinkt wel gemakkelijk, zitten er dan ook kruiden enzo allemaal bij?
Ja, kruiden zitten er bij.
Enige dat je echt wel zelf moet hebben is olijfolie, zonnebloemolie, (room)boter, peper en zout en balsamico-azijn.

Verder krijg je iedere week op tijd een overzicht van wat je zelf al in huis moet hebben. Dat zijn overigens altijd dingen die je dus eigenlijk wel standaard in huis hebt en ook vaker gebruikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:23:19 #166
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153770100
Ik had voor ons een.budget ingesteld van 120 euro per week voor benzine en boodschappen. ..tot nu toe zit ik er nog bijna elke keer overheen....
Maar mn voorraad vlees is iig aangevuld (van de slager in Duitsland. Geen AH zooi dus)

En idd. Voor "biologisch" heb ik t geld er niet voor over. Als een zelfde bloemkool 1 euro duurder kost of meer . Ik vind dat stom. Want wat is nu echt biologisch? Dan denk ik dat je toch gewoon lekker je groente fruit zelf moet telen. Zonder zooi erop
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:24:57 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153770139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:07 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dit x2.

Ik heb laatst ons boodschappen budget weer eens goed bekeken en schrok. Ik maak nu zelf weekmenu's en we doen 1x pw boodschappen en nu gaat het de goede kant op.
Ik heb geen idee wat er daadwerkelijk uitgaat aan boodschappen.
Ik neem me steeds voor om daar eens een vast budget aan te hangen, maar we zijn gewoon heel erg van het makkelijke, elke dag even naar de suup voor het eten van die dag.
Elke zaterdag boodschappen voor een week zou best kunnen, maar dan moet ik weer een weekmenu verzinnen, J zegt alleen maar maakt mij niet uit. En als we elke dag even gaan dan komt hij ook af en toe met een idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:25:46 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153770158
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik had voor ons een.budget ingesteld van 120 euro per week voor benzine en boodschappen. ..tot nu toe zit ik er nog bijna elke keer overheen....
Maar mn voorraad vlees is iig aangevuld (van de slager in Duitsland. Geen AH zooi dus)

En idd. Voor "biologisch" heb ik t geld er niet voor over. Als een zelfde bloemkool 1 euro duurder kost of meer . Ik vind dat stom. Want wat is nu echt biologisch? Dan denk ik dat je toch gewoon lekker je groente fruit zelf moet telen. Zonder zooi erop
Ik kan niet eens een cactus in leven houden, laat staan een groentetuin maken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:26:53 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153770191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er daadwerkelijk uitgaat aan boodschappen.
Ik neem me steeds voor om daar eens een vast budget aan te hangen, maar we zijn gewoon heel erg van het makkelijke, elke dag even naar de suup voor het eten van die dag.
Elke zaterdag boodschappen voor een week zou best kunnen, maar dan moet ik weer een weekmenu verzinnen, J zegt alleen maar maakt mij niet uit. En als we elke dag even gaan dan komt hij ook af en toe met een idee.
Zodra zo'n man eenmaal door heeft dat hij z'n wensen op zaterdag moet doorgeven omdat je anders nooit meer eet waar hij zin in heeft, gaat dat best goed hoor ;).

Wij doen ook altijd op vrijdag of zaterdag boodschappen voor een hele week en hebben een grote vriezer. Ik vind het leuk om veel te doen met weinig geld, dus let altijd heel erg op het budget (ookal zou dat in theorie helemaal niet nodig zijn). HF laten we dus toch maar voor een ander :+.
KuikenGuppy
pi_153770219
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:17 schreef Ynske het volgende:
het klinkt wel gemakkelijk, zitten er dan ook kruiden enzo allemaal bij?
Yes, ze gaan er vanuit dat je alleen peper en zout aan kruiden in huis hebt. Het zit in zo'n afgepast zakje.

Vinden jullie trouwens ook dat er zoveel ingrediënten in een HF gerecht moeten? Het is (meestal) wel lekker hoor, maar ik had altijd het idee dat als ik er 1 of 2 dingen uit zou hebben gelaten je het verschil dan ook niet had geproefd. (En dan niet de couscous of zo he, maar hoezo én dille én koriander bijvoorbeeld).
  Moderator dinsdag 23 juni 2015 @ 11:29:56 #171
5428 crew  miss_sly
pi_153770265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Yes, ze gaan er vanuit dat je alleen peper en zout aan kruiden in huis hebt. Het zit in zo'n afgepast zakje.

Vinden jullie trouwens ook dat er zoveel ingrediënten in een HF gerecht moeten? Het is (meestal) wel lekker hoor, maar ik had altijd het idee dat als ik er 1 of 2 dingen uit zou hebben gelaten je het verschil dan ook niet had geproefd. (En dan niet de couscous of zo he, maar hoezo én dille én koriander bijvoorbeeld).
O nee, ik vind dat dus juist heerlijk, al die kruiden en denk echt wel dat als je het anders bereidt, het ook echt anders smaakt. Ik hou er van dat er subtiele smaakjes in zitten O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:30:15 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153770274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zodra zo'n man eenmaal door heeft dat hij z'n wensen op zaterdag moet doorgeven omdat je anders nooit meer eet waar hij zin in heeft, gaat dat best goed hoor ;).

Wij doen ook altijd op vrijdag of zaterdag boodschappen voor een hele week en hebben een grote vriezer. Ik vind het leuk om veel te doen met weinig geld, dus let altijd heel erg op het budget (ookal zou dat in theorie helemaal niet nodig zijn). HF laten we dus toch maar voor een ander :+.
Nee, want hij vindt het echt allemaal wel best. Dus dan moet ik dat gaan bedenken, met 3 kinderen door een supermarkt lopen met een man die eigenlijk binnen 15 minuten weer buiten wilt staan...

Nee wekelijkse boodschappen was voor mij echt een groot irritatiepunt, het was het niet waard.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:33:00 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153770345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Nee, want hij vindt het echt allemaal wel best. Dus dan moet ik dat gaan bedenken, met 3 kinderen door een supermarkt lopen met een man die eigenlijk binnen 15 minuten weer buiten wilt staan...
Je kunt ook alleen gaan? Gaat je man + kinderen samen iets doen en jij op je gemakje de boodschappen.
Sowieso sta ik altijd binnen een half uurtje weer buiten, twee supermarkten dus max een uur per week. Ik vind het zoveel tijd schelen!
KuikenGuppy
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:35:52 #174
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_153770402
Wekelijkse boodschappen doe ik ook nooit, ook omdat ik niet genoeg opbergruimte heb om alles goed te houden voor een week. En omdat ik niet voor een week kan bepalen wat ik wil eten. Ik doe ook iedere dag een paar boodschappen, meestal uit school, dan lopen we er toch langs.

Ik heb een speciale rekening met bankpas waar ik per week een bedrag op over laat maken voor boodschappen, maar meestal is die ruim voor het einde van de week al leeg. :')
En ik weet dat het met veel minder zou moeten kunnen, maar ik heb eerlijk gezegd ook niet zo veel zin om daar heel veel moeite voor te doen. En dan heb ik nog wel jaren gewerkt als (financieel) begeleider, waarbij ik anderen o.a. moest leren met hun geld om te gaan. :D
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_153770434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O nee, ik vind dat dus juist heerlijk, al die kruiden en denk echt wel dat als je het anders bereidt, het ook echt anders smaakt. Ik hou er van dat er subtiele smaakjes in zitten O+
Ik hou wel van lekker eten maar ik ben niet zo'n culinair wonder, dus ik mis die subtiele smaakjes dan vast, haha. Maar in mijn herinnering was het soms zo'n 1001smakenfestijn, wat teveel van het goede. Eenvoud is ook een kunst zeg maar. Met tomaten, olijfolie, basilicum, mozzarella en pasta heb je ook superlekker eten.

Wij doen uit tijdsbesparing idd maar eens in de week boodschappen. Soms met zn allen, soms ga ik alleen en dat vind ik echt fijn ontspannend!
Nadeel is wel dat de koelkast superleeg is aan het eind van die week en lekkers is er halverwege de week al niet meer, haha. Ik let niet op het budget, de ene keer kost het meer dan de andere keer, afhankelijk van hoeveel we uit kastjes/diepvries aten die week en of er veel vlees gekocht werd.

Meestal halen we wel doordeweeks nog wel brood/groente/fruit/vis oid erbij, als extra of omdat de supermarkt het niet had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')